Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen Touran: Světová premiéra modernizovaného MPV v Lipsku

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 9. 4. 2010 • 05:23
12
107
Zobrazit náhledy (12)
Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran Volkswagen Touran
Designovou proměnu Golfu V na Golf VI následuje s přibližně dvouletým odstupem také Touran. Novinkou pod kapotou je miniaturní čtyřválec 1,2 TSI původem z Mladé Boleslavi.

Touran se prodává od roku 2003 a během sedmi let bylo vyrobeno na 1,13 milionu vozů. Na podzim 2006 byly poměrně usedlé tvary oživeny přední maskou, která byla nejvíce podobná tehdejšímu Polu.

Tvary dnešní novinky se pochopitelně přizpůsobují aktuálním trendům, příď odpovídá Sciroccu, či Golfu VI. Záď má nově vodorovně orientovaná koncová světla, která rozděluje víko zavazadlového prostoru na dvě poloviny, změnila se i spodní linie třetích bočních oken.

Aerodynamika se díky montáži nového předního spoileru zlepšila, součinitel odporu vzduchu klesl z 0,32 na 0,29. Střecha ovšem zůstává stále totožná a ani interiér neprošel zrovna revolucí, ve střední části přístrojové desky stále poznáváme původní provedení Touranu. Tříramenné volanty jsou ovšem zcela nové, stejně jako některé ovladače a podklady přístrojů.

Přeplňování a přímé vstřikování jako standard

Paleta osmi motorů sahá od 66 do 125 kW (90-125 k). Ve všech případech se jedná o přeplňované jednotky s přímým vstřikováním, které splňují emisní normu Euro 5. Novinkou je zážehový turbomotor 1,2 TSI s výkonem 77 kW (105 k), 175 Nm točivého momentu a spotřebou 6,4 l/100 km. Varianta BlueMotion s funkcí Start/Stop a regenerací kinetické energie při brzdění je ještě o 0,5 l úspornější.

Větší 1,4 TSI poskytují 103 kW (140 k), respektive 125 kW (140 k) a byly převzaty z předchůdce. Výkonnější z nich je standardně spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, u slabšího je toto ústrojí za příplatek. 1,4 TSI může nadále coby EcoFuel spalovat i zemní plyn (CNG), na 100 km jej spotřebuje 4,7, případně 4,6 kg v závislosti na použitém převodném ústrojí. V základu je v drtivé většině verzí šestistupňový manuál.

Nejslabším z nabídky přeplňovaných vznětových motorů TDI je čtyřválec 1,6 l se 66 kW (90 k), který průměrně spotřebuje 5,1 l nafty na 100 km. Nejméně je na palivo náročný Touran TDI BlueMotion s motorem 1,6 l a šestistupňovou přímo řazenou převodovkou o výkonu 77 kW (105 k), který za své služby žádá jen 4,6 l/100 km. Šestnáctistovka TDI je s tímto výkonem v nabídce i s DSG se sedmi rychlostními stupni. Nejvýkonnějšími turbodiesely jsou dvoulitry se 103 kW (140 k) a 125 kW (170 k). Stočtyřicetikoňová varianta se bude prodávat od konce roku rovněž jako BlueMotion se spotřebou 4,8 l/100 km, silnější má standardně DSG se šesti stupni.

Výbavy

Základní výbava Trendline obsahuje ve specifikaci pro německý trh například rádio s přehrávačem CD a MP3, či elektrické ovládání oken všech dveří. Vyšší Comfortline má dešťový senzor, signalizaci nezapnutých předních světel, samozatmavovací zpětné zrcátko, chromované ovladače, výklopné stolky pro druhou řadu sedadel a střešní nosiče. Highline čítá čalounění umělým semišem Alcantara, přední sedadla s lepším bočním vedením, automatickou klimatizaci, barevný multifunkční displej, kožený volant s ovládáním některých funkcí, šestnáctipalcová kola z lehké slitiny, stříbrné střešní nosiče a mlhovky v chromovaných rámečcích.

Příplatky představují navigace RNS 315 a RNS 510 s dotykovou obrazovkou, panoramatická prosklená střecha, couvací kamera a adaptivní podvozek DCC (Dynamic Chassis Control). Vyšší svítivost předních světel zajistí automatický Light Assist, k dispozici je i jeho verze Dynamic Light Assist pro bi-xenonové výbojky. Díky kamerám se oba systémy přizpůsobují aktuálním podmínkám provozu. Park Assist 2.0 umí vozidlo nejen umístit podél chodníku, ale i napříč do řady.

Variabilita

Nový Touran se bude nabízet jako pětimístný, další dvě nouzová sedadla bude moci zákazník zvolit coby extra výbavu. Pochopitelně jsou spíše nouzová. Sklápění druhé i třetí řady je však velmi jednoduché a stačí k němu dle slov výrobce několik pohybů ruky. Prostřední sedadlo ve druhé řadě může sloužit jako odkládací stolek, stejně tak jako přední spolujezdcovo. K dispozici je i mnoho odkládacích prostor. Zavazadelník má v základním uspořádání objem 695 l, pokud ve voze cestují pouze dva lidé, mají pro svůj náklad k dispozici až 1989 l.

Kdy bude?

Výstava Auto Mobil International se koná v Lipsku od 10. do 18. dubna. Radikálně modernizovaný Touran se objeví nejprve letos v srpnu na domácím trhu, ostatní země budou následovat na podzim.

Témata
12. 4. 2010 11:34
Re: rádio
Tu přehozenou klimu měl Toutan už předtím,viz odkaz: [odkaz]
12. 4. 2010 06:57
Re: Interiér
Definuj "preplácanost"...

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]
12. 4. 2010 06:50
Re: Nejošklivější auto roku?
U BMW alebo Audi je to iné, je to prémia a tam je to skôr žiadúce. Ford aj Mitsubishi to robia skrátka zle, to je bez pochýb. Spomínaný Renault tiež mení tváre k jednému obrazu, ale zďaleka mi to nepripadá tak jednotvárne a fádne ako u VW - už aj Medzi Scenicom a GrandScenicom je spredu rozdiel.
U VW už iba čakám, kedy prerobia aj Caddy a Passat, nebodaj ešte Fox...
Avatar - white label
11. 4. 2010 20:06
Re: rádio
Tady ale zdaleka nejde jen o ovládání rádia, to má VW k dispozici přímo na volantu, včetně ovládání palub. poč.
Jde především o to, aby byl multifunkční LCD displej co nejblíže zornému poli řidiče...a aby si řidič výhled na něj, sám nazakrýval při manipulaci s klimou/větráním/topením... ;-)
Avatar - Ronault.
11. 4. 2010 13:49
Re: rádio
Nech je tak, to jsou ti frajeři, kteří řeší, jestli rádio pod nebo nad ovládáním klimatizace, zatímco Renault má ovládání rádio pod volantem od 80. let :-! >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku