...iba ak by sklamala technika či kvalita - z čoho ale po doterajšom pôsobení znovuzrodenej Dacie asi netreba mať strach. Jediná lacnejšia štvorkolka na trhu je dvojdverivá babička Niva, ale tá iné ako cenové porovnanie neznesie - hoci je to ortodoxný terénniak, a Duster SUV. Dacia proste našla nový segment trhu, a úspešne ho, zatiaľ prakticky sama, obsadzuje. Ostatné európske značky zatiaľ spia, hoci rečí o lacných modeloch už letelo svetom dosť. Číňania sú zatiaľ mimo hru, asi im to ešte nejaký ten rok potrvá, no a indická Tata je tiež dosť nevýrazná, zatiaľ je viac lokálnou ako globálnou značkou, čo sa áut týka.
Bude sa to predavat ako teple buchty a mam z toho radost, je to krasne a terenne auto na rozdiel od tych nacancanych radoby SUV ciek s ktorymi majitelia sa boja vyjst aj na obrubnicek.
Navtech vozi na zadnich sedackach nahradni gumy do terenu, to vis, prece neuzna ze je X6 jakozto reprezentant "zbytecnych a pozerskych SUV" v terenu k nicemu. Proste ti co na tyhle auta plivou jsou stejne na hlavu jako ti co je fanaticky haji ;-)
Já s gumama 325/35R21 na louku opravdu nejezdim, leda, že bych dělal nějaký srandičky do zábavního pořadu v TV. Smutný je, že člověk musí hájit BMW před Dacii, to o diskutujících něco opravdu vypovídá.
Jediný, kdo ho staví k Dacii jsi ty. O schopnostech X6 v terénu si nikdo, včetně tebe, tady nedělá iluze, proto to označení pseudoSUV. Takovým podobným je třeba FX37
Officialne opravdove SUV melo by mit jizdni vlastnosti OFF Roadu jako napriklad Range Rover zatimco SAV neni stavene technicky ani marketingove na tezky teren ci tahani velkych privesu!
To neznemane, z SAV nemuzes jit do terenu, technicky to auto neni stavene na tezky teren ... podvozek!
"...hore kopcom po mokrej tráve" nevypovídá o terénních schopnostech auta naprosto nic. Jediné, co můžeš v podobných podmínkách otestovat jsou schopnosti trakce, v případě, že jsi mezi čtyřkolkami, pak se ti to smrskává na pouhý test pneumatik. Jsem ochoten věřit, že x6 s 300mm válci s nějakým silničním vzorkem s indexem do 300km/h mohla mít problémy na mokré trávě do kopce. Stejně jako by je měl se stejnými gumami například RR sport. Takový "test" je dobrý k pobavení v Top Gearu, jinak celkem k ničemu. ;-)
Taky mám ten pocit. 8-s Tady někdo napíše o BMW, ať je to cokoliv a hned po tobě vystartují. Domníval jsem se, že BMW nepotřebuje obhajobu ve své dokonalosti a ono ouha >:D
Dacie nic nenašla, je prostě extrémně levná a na to se v dnešní době hledí. Lidl má taky o 35% vyšší tržby, protože se prostě šetří. Není třeba Dacii chválit, jako kdyby vynalezla lodní šroub.
Dacia mozno lodny sroub nevynadla, ale prisla na to, ze by sa dal pouzit na pohananie lode (obrazne povedane)...
Co si budeme navravat, modelom Duster sa Dacii podaril podobny kusok, ako kedysi s LoganMCV: mieri do segmentu, kde zatial prakticy nie je ziadna konkurencia (no mozno len lada niva, ak sa este vyraba). Vdaka Dacii (resp. Renaultu) si dnes moze kupit pomerne slusne nove auto aj clovek, ktory by este pred par rokmi obiehal len bazary. Za toto si Dacia pochvalu zasluzi! Radsej uvidim na ceste Duster alebo Logan, nez 20 rokov stare skodylaky...
Ak si ho najprv doma dokončíš (ako svojho času Favorit, keď si si ho doviezol z predajne domov). Inak si zaručene za krátku dobu v servise, ruská finálna montáž ani kvalita dielov za veľa nestojí.
Souhlasim, ale pořád je to hlavně o ceně. Taky ty ostatní auta v segnentech Dacie stojí jiný peníze, než dřív. Pokud ekonomika poroste, tak se lidi začnou koukat jinam.
Pravda, ale zase je to o penězích. To množství prodaných Fabií v rámci šrotovného nebylo jen o kvalitách auta. Dacia, nebo spíš Renault, přesně zasáhla cílovou skupinu lidí, kterým se nechce za auto utrácet víc než je nezbytné. Přidala solidní spolehlivost a o nic víc nejde.
Tak to si trochu mimo. Lacné auto, a lacné auto môže byť pekný rozdiel. Dacia robí autá presne na mieru pre postkomunistické krajiny a krajiny s podobnými podmienkami pre prevádzku - drsnejšie, horšie cesty, často hrubšie zaobchádzanie, preťažovanie áut, menej starostlivosti, potreba jednoduchšieho a lacnejšieho servisu. Dnes sa už viac áut dostáva na ceny Dacie - a pritom na ňu v mnohých ohľadoch nemá. nemyslím si, že Dacia nejak extrémne šetrí - proste stavia autá na dobre vymyslený účel a podmienky - a cena pravdaže zodpovedá použitej technológii a technike. Pritom výraz "extrémne lacná" až tak nesedí. Má dobré ceny, ale extrém to určite nie je. Extrém príde z Číny.
Daciu (renault) treba chváliť, pretože je za čo.
Lacné a lacné. Duster je jak vybydlená garsonka s plecháčema. Proto má Dacia úspěch, protože jí kupujou lidi, co maj hluboko do kapsy a na to byla určená. Za nic jinýho, než cenu se chválit nedá a tou se taky naprosto všechny věci okecaj.
ale nejde. Kdokoliv bude mít víc peněz na kontě tak se na Dacii vykašle a pořídí si něco jiného. Dacia útočí poměrem cena/výkon na ty finančně nejslabší zákazníky. O nic víc nejde.
To není, je spousta lidí, co chtějí auto jen na ježdění z bodu A do bodu B, v tomto případě čtyřkolku. A takový správce hotelu, lesník, či kdokoliv jiný, kdo auto potřebuje k práci, a to bude většina u Dusteru, víc za auto zbytečně zaplatit nebude chtít, proč taky?
A ten je celkem slušný...
Kdyby byla pravda co tady píšete výše že útočí jen cenou, musel by to být pěkný šmejd co nic nesvede... Ale tak to není...
Jsou lidi kteří si raději koupí levnější dacii ktera nabízí rekneme stejny pomer cena vykon jako jine SUV. Ale ti lidi radeji polezou se spinavyma holinkama do dacie nez do yetiho nebo tiguanu... Odřít si tiguana tak budes spílat... u dacie... cyp s tym... :-)
Vy to podle me berete z pohledu jak je u nas zvykem SUV = auto do mesta.... Jenze duster neni auto do mesta... Ten je na to hrubsi zachazeni... do mesta si samozrejme radeji zvolis komfortnejsi konkurenci...
Podle me je to celkem jasne a je to co se tady snazi Klaudius ukazat....
Duster je ovšem takový, bo cena..
Kamarád je dřevorubec a jak prohlásil - "Niva je Niva, s tou se v klidu opřu o kmen stromu jak bude třeba. Pak to doma vyklepu. Duster už je fajnovka"
Duster neni lakatos, to o nem nikdo netvrdi... Jeho misto na trhu je tady dobre popsano, kdo to nechape, amen s nim nema cenu vysvetlovat...
Muj bratranec je lesak a Nivu si nekoupil... Protoze bezne jezdi plne nalozeny trasu praha brno ostrava, casto vozi v aute nejake lidi a podobne... Takze kdyz potreboval s pilou nebo flintou do hor/lesa tak tam jezdil favoritem, starym volvem a podobnyma... Samozrejme je pro neho Duster skvela volba... Troufam si tvrdit ze na soucasnem trhz neni lepsi...
Jasne mohl by si koupit olitaneho Grand Cherokee na LPG ale bude olitany a ceny nahradnich dilu budou jinde...
Do lesa má Nivu, na projížďky má jiné auto.
Hlavně si už konečně uvědomte, že Duster ohromuje jen cenou. Chceš SUV a nemáš peníze, tak si koupíš Duster. Jeho výhody končí movitější peněženkou.
Jaké bláboly prosím tě. Když bude mít normální rodina 400tis bude koukat na Yetiho nebo na Duster?
Škoda vypadá lépe a má lepší pověst. Nemá pověst socky auto.
Mi osobně se Duster líbí, a to dost, ale nehodlám z něj dělat nějakou ikonu. Stůjte nohama na zemi.
Mě připadá že jsi buď právě přiletěl z Beverly Hills nebo nejsi schopen vnímat svět kolem sebe.
Jsou lidi co mají dům postavený tři kilometry za konečnou autobusu... Má to své výhody i nevýhody ale oni tam jsou šťastní... Chlap musí vstávat na šestou do práce... V zimě má tři možnosti, buď půjde tři kilometry k autobusu, nebo vstane o půl hodiny dříve aby odkázel sníh (a dál se bude modlit že po cestě nezapadne) nebo bude mít duster...
rodina co měla do ted felicii si nepotrebuje hrat na zadne grofy... Az si z obi pojedou pro material na novou koupelnu nebude jim vadit ze si umazou kufr u dusteru... Až pojedou někam ve čtyřech taky budou mit vice mista v tom dusteru nez v suzuki...
Jasne milionar takove problemy nema to je jasne, ten si koupelnu necha udelat designerem... Atd...
Ikonu tady z dustera nikdo nedělá (zavádíš), jen říkáme že to vypadá na pořádnou trefu, což je pravda.... Já narozdíl od tebe nejdu do diskuze s hotovým názorem ale ještě tady nepadl argument který bi mi vyvrátil to že Duster nemá u nás poměrně širokou cílovku... Navíc pro kterou bude i ten duster skvělá volba k jejich spokojenosti...
Vy na něj zkrátka pořád koukáte očima satelitního městečka u prahy a ctyrhvezdickoveho penzionu v Alpach.. To je jasne ze toto cilovka neni... Ja uz vazne nevim jak to vysvetlit, propleskni se a jed se podivat po CR... V zelezarnach nekteri berou tricet tisic (tedy nadprumerny plat - statisticky) a stejne musi byt rano v sest v praci... Barak maji na samote ale za nic jineho by nemenili... A do jejich (napriklad) zivota Duster skvele zapada....
Ježišmarjáá.. bavíš. Jsem z Ostravy, mám lítaného focuse jedničku. mezi těmi lidmi se pohybuju. Takže se propleskni ty. Kolik lidí potřebuje 4x4? Kolik ročně se prodá Niv, Jimny apod. "horských aut"? Ano suplují to ježděnky, ale prodá se tolik těch ježděných 4x4?
Existoval vlastně život bez 4x4?
Co nejsi schopen pochopit, že jeho výhoda začíná a končí cenovkou.
Ten zamazaný kufr jim bude vadit stejně jako zamazaný kufr od Fabie. Jen to má 4x4 a je to SUV. Nic víc, nic míň.
"Co nejsi schopen pochopit, že jeho výhoda začíná a končí cenovkou. "
To uznaám jen pro neomezený rozpočet....
I bohatý člověk zná hodnotu peněz, což je taky často podmínka pro to aby se bohatým stal...
Tak jako netopíš v krbu ebenovým dřevem, jako psa u boudy nebudeš krmit svíčkou za 400kc/kg tak na něco nekoupíš Tiguana nebo Q5.
Pro civilni zivot je niva a duster nesrovnatelne.. Niva , Jimmy nic z toho nejsou rodinna auta, coz duster byt muze...
S jezdenkama je to problem, nekdo jezdene auto nechce, pro nekoho muzou byt odrazujici ceny servisu a nahradnich dilu pro grand CHerokee... NAvic kdyz ma nalitano 150 000km... Servis bude drazsi i pro litanou vitaru ktera ma i vyssi spotrebu....
A temi jezdenkami si vlastne i odpovedel na nas spor... Do ted byla pro ty lidi moznost jen jezdenka (niva neni rodinne auto) a dustervytrhl trn z paty... Nasel prazdne misto na trhu... Tedy to o vem se bavime...
A z vlastni zkusenosti vim ze baraky jsou stavene i tam kde napriklad s felicii (ve ktere jsme se na jeden barak jeli podivat) nevyjedes... A to uz bylo de facto po snehu... Jeden z prikladu kdy se ctyrkolka muze hodit...
Ano zivot byl i bez ctyrkolek ale nekdo v zime nez aby sel tri kilometry k autobusu ktery zrejme nepojede nebo s hodinovym zpozdenim zvoli druhou moznost...
Koupi si ctyrkolku a do prace si ze sveho zapadakova pohodlne dojede autem... Tady zaden nadstandard pro 21. stoleti...
Jeden tvůj kamarád z Lada klubu a fandů sovětských strojů je dosti malý soubor popisující trh, nemyslíš? 8-s
Je to asi jako kdybys tady před pár lety stál proti Loganu MCV, že jej nebudou kupovat živnostníci, protože ti raději koupi Peugeot Partner nebo Berlingo, kupodivu si Logan svou klientelu našel mezi živnostníky velice, velice dobře. A ve stejných vodách bude brouzdat i Duster.
Můj kamarád v žádném klubu není, nemá na to čas. Stejně jako já nejsem členem žádného klubu. Na rozdíl od tebe se lesem živí, dělá v něm celý rok, a s Nivou byť je otřískaná ze všech stran je maximálně spokojen. Používá ji jako pracovní nástroj. Takže jeho úsudek budu brát jako kvalifikovanější než ten tvůj.
Možná si zde píši s natvrdlými, fakt nevím, ale toto auto bude oslovovat pouze lidi s malým rozpočtem. Cenou jeho výhoda začíná a také končí. Je to problém to pochopit, že je to prostě jen nejlevnější auto ve své kategorii? Není to žádný zázrak přírody, žádný stvořitel nové kategorie, ale pouze a jen nejlevnější SUV.
Konkurenci zde nemá, protože se zde nedováží. Proč se sem nedováží ví jen dealer Lady.
A Duster se mi líbí a uvažuji o něm, ale bůh ví proč z něj orgasmy jako vy nemám.
Tak jestli sis nechal naoperovat tu protézu, co se nafouká, když potřebuješ, tak ti klidně může stát 3 dny v kuse, ale pokud ti stojí normálně pořád, tak buď to přeháníš s Viagrou nebo si zajdik urologovi.
A že zrovna ty si mi minule písal, že podobné veci máš už za sebou, takže to proste nerobíš... >:D načo potom tie silné reči, keď sú vlastne len spomienkami na mladosť? :*)
Jedna věc je mít z auta orgasmy a druhá věc je mít z něj opruzeninu, to tady pozoruju taky.
Niva je v dnešních dnech svou jízdou a celkovým chováním tak pro jednoho člověka brodícího se blátem. Tam ji nikdo místo neveme. Ale děláš-li správce horské chaty, hotelu, myslivce atd., prostě ti, co jezdí stále ještě po komunikacích a ne mezi stromy, tak ocení daleko více Dustera než nekompromisní a jednostranně použitelnou Nivu.
Mimochodem, dřevorubci v Tatrách jezdí po lese stařičkými Favority, Astrami atd. Fotky ti klidně pošlu.
Nemusíš být členem klubu abys byl "v klubu", pane strašně chápavý ;-)
Huráá konečně jsi pochopil co můj kamarád potřebuje, a proč je pro něj Duster fajnovka. Toto trvalo! Gratuluji!
p.s.: jediní kdo zde má nějaké opruzeniny jsou ti co nejsou schopni pochopit, že Duster je JEN nejlevnější 5dv. SUV na trhu.
A není snad?
Proč se prodávala Niva proti Jimnymu?
Budeš si raději vozit zadnici v Grand Vitaře nebo v Dusteru?
Klaudie vzpamatuj se.
Jediným plusem Dusteru je jeho nízká cena a prozatímní neexistence konkurence ve stejné cenové hladině.
A to se bavím jen o 5dv.vozech.
spíše ty >:D
řekni mi jakou má Duster alternativu, chytrolíne?
Lada Niva 5dv - nedodává se
Tata Safari se prodává jen v Polsku.
To je o čem tu všichni mluvíme, a co ty nejsi schopen pochopit.
Duster je prostě jediné pětidvéřové SUV za málo peněz
To je moc krásné, že tvůj kamarád potřebuje nekompromisní offroad, ale pořád tady děláš z jednoho tvého kamaráda celý trh a všechny případné zákazníky Dusteru. 8-s
Ty jsi ťululum, fakt >:D
Z legrace jsem prohodil, že pro mého známého je i Duster fajnovka. A ona to víceméně fajnovka je. Asi těžko do toho hodíš čerstvě picnutou zvěřinu, špinavé hadry apod , beze strachu, že si zničíš interiér.
Takže já z něj nedělám celý trh, jen poukazuju, že z něj děláte něco co není. Budou si ho kupovat lidi s průměrným platem, kteří chtějí SUV a do teď si mohli koupit leda Fabii
Takže i pro mediky naposledy - VÝHODA DUSTERU JE V TOM, ŽE NIKDO JINÝ ZDE TAK LEVNÉ PĚTIDVÉŘOVÉ SUV (OFFROAD) NEDODÁVÁ.
Nedodává se sem ani slabší (v porovnání s Dusterem) 5dv.Lada Niva, která se v Rusku prodává v přepočtu za 191tis.
Nedodává se zde ani silnější (v porovnání s Dusterem) TATA Safari, který si můžeš koupit v Polsku od 440tis. Toť vše panáčkové.
Takže pro inženýrky: Fabia začíná na 199 900, za 250 000 je s motorem 1,2 TSI a klimatizací. Na té ceně startuje Duster jako holobyt v bílé barvě, na plecháčích a pohonem 4x2 a luxusním prvkem výbavy - otáčkoměrem. To srovnání je směšné už jen při pohledu do interiéru Fabie a Dusteru.
Mimochodem ty a ani tvůj kamarád v Dusteru neseděl abyste mohli posodit, jestli by tam zvěřina (kromě vola za volantem) mohla být převážena. Přečti si prosím alespoň první dojmy, kterou jsou tady na auto.cz, na sk serveru je i video přímo ze Ženevy, které by ti orientaci mělo trochu usnadnit, ať Dustera příště s naprostým klidem nesrovnáš třeba s X6, Q5 a nebo RR Sport 8-s
To, že tady nikdo jej nedodává, není problém Dusteru, ale ostatních výrobců. Vem, ukonči pracovní poměr a začni je sem dovážet, nic ti v tom nebrání. Uvidíme, třeba (i když je to nepravděpodobné) s tím Safari zaznamenáš větší úspěch než dovozce Dacii.
Kristovy rány Ronaulte kopeš do člověka, kterému se Duster líbí. Ta Fabie byl příklad! Klidně si místo něj dosaď Ceed, Lagunu nebo Berušku sedmitečnou na koloběžce!
A prosím už tolik nečuchej ten formaldehyd zastavuje ti to myšlení.
Tatrováku, tady ale nejsi u holiče, který ti upraví tvou přehazovačku, tady jsi na serverech o autech, pokud chceš dát srovnatelný příklad, tak dej srovnatelný příklad a ne, že ta auta mají společné jen to, že mají 4 kola 8-s To s tou beruškou sedmitečnou jsi trefil, asi hmyzu roumíš více než autům 8-s
Ne každý je takový, že vybírá auto jen dle peněz, jako ty. Prvně chceš kombíka na převoz vlčka, pak ti někdo nabídne naprosto nepraktický sedan (nemluvě o tom, že vypadá ze všech variant nejhůře) a rovnou díky ceně ustupuješ ze základních požadavků na své auto a vlček musí vlakem. Za každé peníze máš vždy možnost volby (ať u koupě nového nebo ojetého) a jen dle financí se nerozhoduješ, to bychom mohli místo Dusteru vyrábět jen Fiaty 500, ty se cenově Dusteru taky podobají 8-s
Prosím tě ušetř mě rozborů nákupu mého auta. Víš o tom prd. (přeprava mého psa byla až na posledním místě)
Jestli nedokážeš pochopit, že lidem co se jim líbí SUV a mají na účtě od 260tis se místo Fabie/Ceedu budou koukat po Dusteru tak mi je tě velice líto.
Takže pokud máš 300tis na účtě a líbí se ti SUV, tak jakou máš alternativu k Dusteru? Žádnou. Tedy buď koupíš neSUV nebo Duster. Prosté že.
Na rozdíl od studenta už pokládám za samozřejmé, že věc za kterou utratím své peníze bude splňovat mé požadavky. Zřejmě u tebe to tak není, pardon.
Já vím prd o tvém výběru auta, stejně jako ty víš prd o mém studiu nebo čmuchání formalínu. Takže pokud příště nechceš řešit výběr svého auta, neřeš mě, ale drž se diskuzního tématu. Nebudu ti raději ani připomínat, že já vlastnil a řídil auto dříve než ty, pane pracující a vydělávající ;-)
Lidi, kterým se líbí SUV a mají 300 tis., ty Duster neosloví. Pokud mají jen 300 000, tak se max. uspokojí vyšším posazem v SX4, protože aby Duster dosáhl na dnes již povinnou výbavu (klimatizace, 6 airbagů, ESP, hliníková kola a metalíza), tak potřebuješ minimálně výbavu Artic, která s benzínem je za 349 900 (to jsme ještě pořád bez metalízy a hliníkáč), nemluvě o tom, že by se k Dusteru hodil spíše diesel a to už jsi na nějakých 400-450 000 Kč. To už je na stylovku trochu moc, nemluvě o tom, že pořád je to lowendové auto.
V posledním odstavci si protiřečíš s tvým předešlým srovnání s Fabii.
V čem si zas protiřečím? >:D
Ty se mě snažíš rozesmát či co >:D
Chci SUV, čtyřkolku a mám 300tis. Co mám na výběr? >:D Tu SX4 s náhonem na předek?
>:D
Ta 4x4 začíná cenově trošku jinde, že ;-)
Protiřečíš si v tom, že zájemci o Duster se budou rekrutovat z Fabie, poté napíšeš, že věc za dané peníze musí splňovat požadavky. V čem splňuje Fabia požadavky kladené na Duster a včem splňuje Duster požadavky kladené na Fabii?
Chceč mervomocí čtyřkolku, tak máš na výběr ještě Pandu, ta je ale menší. Každopádně ale místo Dustera nepůjdeš pro tu Fabii, ne? Navíc za těch 300 tis. máš spíše užitkovou verzi Dustera než osobní, takže specifikuj něco véce než jen to, že máš 300 tis. a chceš čtyřkolku, taky bys mohl dostat šlapací čtyřkolku s vyjřívanou sedačkou.
Ach jo Ronaulte nechápu, že ti to nedochází.
Panda je velikostně jinde, takže ten kdo bude koukat na Duster asi nebude koukat po Pandě. To je holt prdítko.
Takže chci si koupit nové auto, líbí se mi SUV mám rozpočet do tříset a stačí mi dvoukolka? Nelíbí se mi Duster? No tak nemám na výběr než jít do auta odpovídající hodnoty, ale nebude to SUV.
Když budu chtít čtyřkolku a budu mít rozpočet do 400tis, tak mi "nezbude" nic jiného než Duster. Protože Niva a Jimny jsou zase někde jinde.
Cokoliv nad hranici "300" (4x2), respektive "400" (4x4) je už v režii konkurence, která má minimálně lepší image.
Konečně jsi to pochopil, dalo to ale práce, to ti povím. Tak a teď ještě jednou jdi zpět ve svých příspěvcích a chyť se za hlavu, že jsi rekrutoval zájemce o Duster z řad Fabií a čehokoliv jiného do 300 000 Kč a bude to už naprosto OK
A odkud se vzali kupci na Logana? Auto velikosti nižší střední třídy za cenu malého auta. Divné, že se to vlastně prodává, z tvého pohledu. Ono totiž existuje docela velká skupina, kam patříš ty a i já, říkám se jim kupci ojetin.
Ano, jisté procento kupců budou ojetináři tvořit, ale tohle už není Logan, ale o něco vyšší liga. Větší část kupců bude od kupců nových aut, ne ojetin. Lidi dávající za ojetinu tuhle cenu, si už potrpí na hogofogo image, a tu jim Dacia nedá ;-)
Duster je jinde než Logan
Ty v tom ale vidíš pořád lidi, co vlastně ani čtyřkolku v reále nepotřebují. Těch, co teď potřebovali čtyřkolku a muselo sáhnout po ojetině nebo nějakému kompromisu typu Kangoo 4x4 je dost. Ne každý chce vozit své návštěvníky chaty v Nivě nebo naopak v ojetém RR. Další skupina budou firmy, menší především. Těch, co tím nahradí touhu po Fabii SUV bude minimum
Ano, je to nejlevnější SUV, mít uzávěrku diferenciálu, byl by to off-road. Samozřejmě podvozek od Nissanu z něj terenního amatéra dělat nebude.
Avšak, bavíme se tady o tom, kdobude tvořit jeho zájemce. Ty jsi svůj přínos ukončil jen 2 poznatky: kamarád z lesa chce Nivu a jediný, kdo by měl zájem, jsou ti, co chtějí Fabiu, ale s větší porcí stylu SUV. To je trochu málo a povětšinou zcela mimo :-|;-)
Nikoliv.. to je jen tvá konstrukce. Pro mého kamaráda z lesa je to skutečně fajnovka a dle něj závěry nedělám. To děláš jen ty.
Nikde nepíši, že si jej nebudou kupovat živnostníci. Dokonce jsem zde napsal, kteří to budou.
To že to budou lidé z menším rozpočtem na nákup auta je nasnadě. To že se budou rekrutovat z kupců aut Fabie/Ceed a ojetin je jasné snad všem. Pouze ty to chceš slyšet polopatě.
Prostě je to jen nejlevnější pětidvéřové SUV na trhu. Nic víc, nic míň.
Duster není jen levný, je taky dělaný jako auto, které se může ničit. I levná kompaktní SUV jsou dneska dělaná vesměs hlavně na okrasu, zatímco tady to vypadá, že se např. náraznik jen tak urvat nenechá.
Konkréítně v základní výbavě to bude velmi dostupný pracovní nástroj, něco jako Lada Niva od solidnější značky nebo Defender s trochu horšími vlastnostmi ale za zlomek ceny.
A to je tvůj jediný protiargument?
Podívej se na ty "lízátka" tady [odkaz] a tady [odkaz] a pak hoď oko na to, jak hladký a téměř offroadový tvar nárazníku má Duster [odkaz] ;-)
Jasný je jedno, že nárazník, co stojí pomalu půlku celý dacie se nerad urve. Na fotkách pořád koukáme na vrcholný verze, počkej si na ty plecháče a základ. Pak je jasný, že si s tim dovolíš cokoliv.
Já ten základ viděl a ve fotkách z Ženevy tady možná taky je. Prostě černý nárazníky a "designový" plechy bez poklic...
Na vzhledu toto auto (na rozdíl od SUV obecně) nestojí ani nepadá
Pockaj, o chvílu Ti bude vysvetlené, aký si svorcák, ze sa vobec zaoberás Dusterom a nadsené rozprávanie o nízkej cene Ta v ociach niektorých automaticky zaradí do najnizsej sociálnej skupiny... >:-[] >:-[]
P.S. Samozrejme más pravdu: Dacia si nasla svoj vlastný neobsadený piesocek, kde je automaticky králom... pri troche nadsádzky je to obdoba BMW 5 GT: král na terra incognita.
5 GT v texte bola taká udicka, na ktorú si sa ocakávane chytil. Ale cítaj do konca, predtým, nez reagujes. Duster, rovnako ako 5 GT, je prvé auto vo svojej kategórii. Tak, ako je GT prvé luxusné patdverové auto kombinujúce prvky limuzíny, liftbacku a MPV, je Duster prvé malé SUV s pohonom 4x4 v cenovej kategórii Fabie a spol. Tak, ako 5 GT prakticky nemá konkurenciu, nemá ju ani Duster. Teda je vo svojom vlastnom subsegmente prvý a preto král.
Duster je normální SUV za nejmenší peníze na trhu. Nic jinýho na něm nevidim. Žádný nezvyklý tvary karoserie, žádný techn. novinky, prostě nic, než cenu. Polemizovat nad dáčií s BMW je nesmysl v jakymkoliv směru.
S prvými tromi vetami nepolemizujem, naopak súhlasím s nimi. Jediné, v com dávam do jednej vety BMW 5 GT a Daciu Duster (aká trúfalost!) je to, ze kazdé naslo svoju medzeru na trhu a vyplnilo ju.
To ale nesmíš, mezi příspěvky o Dacii a BMW musí být mezera minimálně 30 minut a články nesmí být na stejné třetině domácí stránky auto.cz, jinak by to byla urážka a znehodnocení znáčku správného BMW skautíka >:-[]
Když jednomu chybí sebevědomí, lezou z něho tyhle s.ačky.
Chce to trpělivost, dostuduj, zařiď si praxi a za pár let, až budeš mít v garáži auto, které sis vybral, protože jsi chtěl, a ne protože na jiné nebylo, budeš se těmhle svým řádkům akorát usmívat. Student s holým zadkem není žádná ostuda, akorát by si měl sám uvědomovat, jak moc se odkopává, hodnotí-li něco, o čem zatím nemůže mít moc potuchy. V tom se pozná rozdíl mezi celoživotní lopatou a inteligentem. ;-)
Moc krásně jsi to napsal. Nebylo by lepší napsat o tom knihu? Mohlo by se to jmenovat: "Jak jsem duševně dospěl a všechny kolem přečural."
Má reakce je naprosto přesná a trefná, chápu, že tam padly tři písmena B, M a W a nebylo ve smyslu opěvování, tudíž myslíme rudě a odmítáme jakékoliv logické přirovnání.
Teď ani nejde o to, jak to přirovnání bylo nesmyslné, co jsem ti napsal se právě vztahovalo k oněm písmenkům BMW, moc je prožíváš, Ronaulte, je to jen značka automobilky, jsou to jen auta. Že svou křeč maskuješ kouřovou clonou ironie, hm, to je dobré leda pro děti, jak jsem ti už psal, chce to jen trpělivost.
Já je prožívám? Pro mne je to pořád jen auto a proto to poskakování a rozčilování se nad přirovnáním (ne srovnáním) Dacie s BMW neberu jako urážku značky.
Tak trochu se v tom motáš a již ani nevíš, nač reaguješ. Vím, že tě urazil ten BMW skautík a to ti vytrhlo vše ostatní z kontextu, ale co už, dospělý a inteligentní člověk jako ty by se s tím měl nějak srovnat, ne?
Právě, těch "jen" je tam příliš mnoho, tahle analogie nefunguje, Duster nezakládá žádný segment či subsegment, není to z funkčního hlediska žádná nová prostorová či karosářská varianta, je to jen a pouze malé SUV (segment, který už existuje) za nejmenší peníze, přesně jak jsi napsal.
O tom není sporu. "5GT" byl nešťastný příklad, už jen protože vybočuje z řady. "R" by bylo šťastnějším příkladem, neboť je nejdražším MPV na trhu.
Jinak to srovnání samozřejmě kulhá.
Treba to ze je to SUV s ktere se nebojis uspinit od prace... Kdyz povezu kamna na chalupu a budu se moct rozhodnout cim tam pojedu tak zvolim dustera pred tiguanem... stejne tak kdyz pojedu nekde, kde se da predpokladat ze neco chytim spodkem narazniku...
Opakuju nedivejte se na Dustera jako na ostatni SUV cili auto do mesta...
No 5GT sice vytvorilo svuj vlastni mikrosegment nicmene ja osobne povazuju za mnohem promyslenejsi/praktictejsi Mercedes tridy R. Jakkoliv je ponekud nedocenovan....
Jde o to ze pro minimalne polovinu majitelu Q7icek a podobnych blbosti byl mnohem rozumnejsi volbou...
Majitel suv si do lehkeho terenu nezajede proto, ze to vzdycky potreboval a ted konecne muze protoze si koupil auto ktere to zvladne, ale proto ze si koupil auto tak s nim zkusi jet i do lehkeho terenu... Jednou rocne...
Viz Dadankova recenze tady na RRS, cimz ho zdravim....
Keby na každé možné eventuálne nebezpečenstvo bol v aute nejaký systém, skutočne by sme asi jazdili v tankoch a procesory elektronických systémov by mali vlastný chladiaci okruh... ;-):-|
Dovolím si predpokladať, že 90% vodičov sa do situácie, kedy by malo ESP zabrať, nikdy nedostane. Ak aj nehádam málo.
Možno to znie radikálne, ale túto elektroniku nie že by som nestrkal povinne do všetkého, ale naopak zakázal. Aspoň by ľudia nejazdili jak prasatá, poprípade sa mnohí skutočne naučili jazdiť. Kedysi bol motorista NIEKTO, svojimi vedomosťami a zručnosťou vzbudzoval obdiv, dnes sedí za volantom každý blbec, čo si zaplatí školné.
záměrně nepíšu VW - protože to by pár příznivců této značky šlehlo.... Dustera jako dvoukolku si asi moc lidí nekoupí - proč taky - za ty peníze tu máme jinou ligu - ale - a to je to, co se Dacii povedlo - cena verze 4x4 je více než zajímavá. Tahle cena možná pomůže "zatáhnout" segment 4x4 víc mezi lidi. Pro národ chatařů, chalupářů, rybářů, zemědělců a kdovíčeho ještě, je to velmi slušná a lákavá pobídka jít do "čtyřkolky". Jasně - Duster Vám sociální status nezvýší, ale dostane Vás v pohodě tam, kam chcete - a za to Dacii díky(jo a ještě za to, že tu cenu lupla takhle - to by se měli ostatní soudruzi zamyslet - i ti z NDR....)
Presne tak. Duster treba vnimat ako auto zamerane na uzitkove vlastnosti. 4-kolka od 300 tisic, no to by si clovek este pred par rokmi tukal na celo. Nastastie, casy sa menia...
Tak ako pred par rokmi mali remeselnici uvitali MCV a ladovali ho pytlami cementu, staflami a kyblami, podobne budu teraz lesnici a polnohospodari radi za Duster, s ktorym sa budu moct vybrat aj do lahsieho terenu (co su u nas bohuzial uz aj niektore cesty "I.triedy"). Ze to nema pozink? No a co! Staci ak to vydrzi 3-4 roky leasingu, potom si kupi dalsie. Majitela ani nebude mrziet ked to niekde na lesnej ceste chyti daky ten sram. Vsak za tu cenu je to fakt spotrebny tovar, kde sa s dlhodobou zivotnostou ani neoplati zaoberat...
Prave pro zemedelce, lesniky, pripadne geodety atp. je tohle auto, rekl bych, vhodne... moc to nestoji, je to jednoduche, dily taky nebudou za nehorazne sumy... ted jde hlavne o to, jak nakonec obstoji v realnem provozu, jestli se nebude sypat vice nez je zdravo... takze za par to pak odepisou a koupi noveho drice.neco jineho je ovsem soukromy vlastnik.Kazdopadne si dovedu predstavit standardniho obcana CR se standardnim, alespon prumernym prijmem, ktery nema duvod pestovat si socialni status a zije v podhori, ci na horach... tohle auto proste bude dric, prostredek, ktery ulehci zivot a preveze z bodu A do bodu B... a to ze bude "nekterym" pro smich? Jsme holt v Cechach...
Tady nejde o smích. Spíš mám obavy, kolik těch "soc.slabších" bude vůbec o 4x4 uvažovat. To se uvidí. Drtivá většina lesáků, nebo co se o ně staraj, je státní podnik a tam se nakupuje jinak. Na druhou stranu, pokud to auto přirovnám třeba k SX4, tak ta už je někde pod 400 a jakmile se zvedne zájem o duster, tak půjdou podobný auta dolu, jako v případě loganů a jiných.
No... ja se obavam, ze celkem dost z tech soc. slabsich... neb jim chybi vetsinou soudnost ve vztahu k penezum - aneb nemam? tak jednu rychlou od Providentu - a co vic, mam prece 4x4, chlapi v hospode, nebo u nonstopu budou zavidet.Jasne LESY... to je kapitola sama pro sebe - stejne tak jako CD, nebo CSA... ale spis jsem myslel soukromniky... specialne ty zemedelce.Ta SX4 je solidni auto, ale ten kufr je tragedie a pokud bude potrebovat Franta odvezt na pole Jardovi par pytlu do secky, tak Duster z praktickeho hlediska vyhrava... tedy alespon u me ;-) Potom to Franta umyje a vyrazi s mamou do mesta, nebo na hory... a to nemyslm nijak hanlive.Zatim ale muzeme jen spekulovat.Kdybych byl soukr. zemedelec, nebo nekdo, kdo potrebuje priblizovadlo 4x4, tak i pres tolik zde oblibene oznaceni majitelu Dacii - SOCKA - bych do toho asi sel.Videlo by se, jaka by to byla chyba ;-)
TAky si myslim ze stim stridanim co ctyri roky jsi napsal hloupost... Myslim ze to neplati pro naprostou vetsinu zakazniku dusteru... Co ctyri roky milionari stridaj limuziny a draha suv ne delnasove tyhle pracanty....
No pytle s psenici se v tom budou asi vozit mene nez prepravky s jabkama, ale na podstate veci vzhledem k SX4 to nic nemeni... Pro dcerusku do mesta je SX4 lepsi... Nakup z NewYorkeru tam bezpecne vejde...
Duster bude spis to auto na vesnici a do podhuri....
určitě nekupují - ale je to o přístupu a možnostech. Když se o to budou starat, tak jim to vydrží dlouho - mrkni na ještě jezdící 100ky, 105ky. Otázkou fakt je, jak kvalitně budou provedeny segmenty pohonné soustavy.....
To je, jakobys chtěl, aby tě každé subaru umělo vzít na oběžnou dráhu, vždyť má hvězdy v názvu, ne?! Zkus se dívat na název Volkswagen právě jen jako na název, značku, bude se ti líp spát. ;-)
Omyl ;-) Souhvězdí Plejád - nač tedy pouze oběžnou dráhu ne? :-(
Je pravda, že jsem trošku pojem "lidový vůz" vybrakoval ádovi, tak ale snad mi to v pekle odpustí a Ferda Poršovic v automobilovém nebi stopro - zkrátka lidový vůz v tomhle příspěvku ber jako obecný pojem pro vůz pro všechny - tak jak si to tenkrát v druhé polovině 30.let souzi z NDR představovali....
jinak spaní mám zatím dobré - děkuji za optání.
Tak to bychom tu měli pár(vím alespoň o jednom ;-) ) názvoslovném následovníku, jemuž se to v příspěvcích louéndem, májnstrýmem a komboji jenom hemží....
Našel jsem si tu Tatru na wiki - krásná -a s boxerem :yes:
Nedávno jsem jel na SC do Holandska. Předjížděl jsem 3 kamióny plně naložené Dustery.
Zdá se že kvůli Němcům zase ostrouháme a novinku dostaneme je zase jako poslední.
Minulý týden jsem se v neděli vracel z Jeseníků a před Plzní na Shellce stály 3 kamiony narvaný Dustery - tak jsem si to pořádně zblízka prohlídl. Dovnitř jsem se samozřejmě nedostal, ale na dotek ano - kluci rumunský koukali dost pobaveně na maníka z turbíny, jak oblejzá Dustery ;-) . Takže na první pohled v pohodě auto - jasně - vnitřek nevypadá, jako by vypadl z posledního designovýho žurnálu - ale funkčnost je nepochybná a naopak - z pohledu někoho, kdo do toho vleze občas v holinách od vody nebo z pole - naprosto funkční.....
To je sympatická nabídka... určitě se vyplatí jít do 4x4, už proto, že je standardně kombinovaná se šestistupňovou převodovkou. Moje volba by asi padla na Arcticu 4x4 v benzínu... klima bude vzhledem k relativně velkému prosklení důležitá.
Nový model Suzuki SX4 4x4
nejdostupnější crossover na českém trhu Vám nyní kromě mnoha zvýhodněných modifikací nově nabízíme také ve variantě s pohonem kol 4x4 a s komplexní výbavou zahrnující 6 airbagů, klimatizaci, el. ovládání oken a zrcátek, outdoor paket, rádio s MP3, kola z lehkých slitin a el. vyhřívání sedaček, mlhová světla atd. (kompletní výbavu naleznete v ceníku), za jedinečnou cenu 364 900 vč. DPH. Užijte si naplno potenciál dvou duší pod jednou tváří.
No a pre niekoho je aj tých 75000 dost vela na to, aby ozeleli nejakú výbavu a sli do Dustera (okrem toho porovnávas základnú cenu novinky s akciovou cenou auta na konci zivotnosti). Nehovoriac o vacsích rozmeroch a objeme kufra.
Tým samozrejme nehovorím, ze SX4 je zlá ponuka, práve naopak, je to super cena za to, co ponúka.
Tak zase se nedá říct, že SX4 je na konci života, má teď za sebou facelift a takové dva roky tady ještě bude. A asi to dlouho bude jediné auto, co se dá koupit 4x4 za podobné peníze jako Duster - třeba Yeti i ix35 začínají se čtyřkolkou až kolem 500 tisíc Kč (což je teda pořád v kontextu ostatních SUV velmi dobrá cena)
Myslím, že nahoře píšu o SX4 něco jinýho a nejsem si jist, jestli 5, nebo 6kvalt je nějaký zásadní měřítko. Dustr je holobyt, komu to stačí, tak prosim. Pořád je to jen o penězích.
No a to je taky nějaká vada, jako ESP, nebo 5kvalt? Dacia je holobyt a tomu přiměřený peníze. Když chce člověk auto, musí jinam. Jediný positivní na dacii je, že konkurence jde s cenou dolu.
Švorcáci kupujú za hotové, buď rozbijú prasiatko, alebo vezmú spotrebák a zaplatia z neho auto...
Nejaký lízing je im ukradnutý a tým pádom aj tá "zaujímavá" cena... ;-)
Navtech nechce vidieť jeden silný aspekt, bez priameho súvisu s cenou, a totiž ÚČEL. Na vozenie debničiek s pivom a keksami z mesta pár km hore na chatu nekúpiš X6...
Ono to tak nějak dopadne na stejno.. ti co budou kupovat Dustera nebudou kupovat Yetiho a naopak.
Jediný kdo z něj může mít strach v rámci třídy je Niva a Jimny. Jinak prodeje půjdou na úkor Fábií a spol.
A proc na ukor fabii?
...protoze Duster nabidne to co doted nebylo...
Lepe plni pozadavky urcite skupiny lidi=vyplnena dira trhu.
Mimochodem s Jimmym a Nivou souperit nebudou... Vesnicka rodinka si ani jedno ztech dvou aut obecne nekoupi...
Ale na pendlovani mezi chalupou, OBI, a tescem je Duster dobra volba... Prenosky z jabkama to ze zahrady taky odveze slusne a do kufru se jich vejde dost.
Ano, nalozeny Duster jedouci s celou rodinou 1000km do Alp na tydenni lyzovacku nebude klasicky scenar... To spis Q5ta nebo Touareg...
Ale budou s ním soupeřit. Firmy, které kupují malé teréňáčky mají za stejné prachy nyní i Dacii. šílené dřevorubce Dacie zajímat nebude, ale geodety, vrtače studní a podobné týpky ano.
Fabií? Co má společného zájemce o Fabii a Dustera? A co třeba obrněný transportér rovnou? 8-s Moc se o tu starou plechovku Nivu bojíš. Ne každý potřebuje porážet stromy, stačí mu dojet k chatě po nezpevněné lesní cestě.. hotelu... stavbě.. atd.
Mimochodem majitelé Fabií se dívají na styl? To by si nekupoval takové s prominutím osporné auto 8-s
Ronaulte Ronaulte.. co má společného kupec Fabie a Dusteru? NO Zkus se podívat. Že by to byla cenovka? Líbí se ti SUV, tak si koupíš Dustera nebo Fabii? ;-)
Je mi jasné, že ty by sis za ty prachy koupil nové Favority...
No a ty by sis nakoupil GAZ nebo jiné komunistické stroje, ty rudý mozku. Neber to jako urážku, ale chováš se v té poslední větě jako dottore :no:
Dobrá, cenovkou je podobné Dusteru třeba Twingo RS, Fiat 500, možná by se dal koupit i Smart. Jestli je JEDINÝ argument při koupí tvého auta cenovka, tak proč sis nekoupil něco jiného než olítaného Forda?
Nezlob se, ale připadáš mi dnes jako mimoň. Duster je pouze nejlevnější 5dv. SUV (offroad) na trhu. To je jediné co je na něm jedinečné.
Niva neporáží svého japonského bratříčka Jimny u nás na celé čáře, kvůli tomu, že má lepší jízdní vlastnosti nebo kvůli tomu, že je pohodlnější než Jimny, ale pouze a jen kvůli tomu, že je o třetinu levnější ve všem ostatním za Jimny pokulhává nebo se přímo belhá.
Až si tohle ve svém spravedlivém boji za Duster uvědomíš tak vyhlásím svátek sv.Dusteru.
Tezko muzeme rikat nejake soudy kazdy kdo chce koupit auto tak predpoklada, ze to bude robustni a solidni auto jako skala ve strance: naprav -lozisek-tlumicu - prorezaveni karoserie ...atd vsechny tyto aspekty delaji auto autem.
Dustru preju uspech, ale jen bych rad podotkl, ze si lide musi uvedomit, ze za 256 ci 300+ nebudou mit Land Rover !!!
Když jsem všade viděl nadpisy, kde byla začínající cena Dusteru (jak základního, tak s 4x4), znělo to až neuvěřitelně a nadšeným nadpisům jsem se nedivil.
Ale když jsem si přečetl pozorněji nabídku, tak mi došlo, že krom nejlevnějších modelů se o revoluci nejedná. Pokud chce člověk echt vybaveného Dustera, tak je dle mě ta výhodná cena ta tam... Takže "bezkonkurenční" jsou ty nejlevnější verze s mizernou výbavou.
Proti gustu žádný dišputát. Jen mi přijde poněkud nemístné, když je někde uvádět např. jako zabiják Yettiho... To je s trochou nadsázky podobné, jako by byl Logan MCV zabijákem Fábie combi...
O tom, jaký je Duster držák, a co všechno vydrží oproti konkurenci, jsem se dočetl na diskuzích dost. A to asi nejlépe vystihuje celou situaci - z nového modelu panuje všeobecná euforie. Počkal bych na budoucnost... z Loganu, Sandera se také nestaly zase kdovíjaké trháky, i když se prodávají velmi slušně. ;-)
Jasne, cena je "ta tam", s pribúdajúcou výbavou sa cenová výhoda pomaly vytráca. Ale to je prípad aj Loganu, Sandera a MCV. S ako-tak slušnou (obvykle skoro maximálnou možnou) výbavou už cena nie je až tak nízka, zákazník ale dostane za svoje peniaze kus auta, aj keď jednoduchšieho (čo nemusí byť nutne jeho slabina). Určite to nie je žiadny zázrak (tie sa dnes už nedejú), ale určite nesúhlasím ani tým, že jediným lákadlom tohto modelu je jeho cena, to blbosť.
On to třeba nebude zabiják na Yeti, ani na novou Sportage ani na i35ku, ale třeba to bude zabiják na Koleose. Jako největší nevýhoda nové i35ky bylo v jednom z mnoha autopořadů na českých televizích uvedeno, že Hyundai je dražší než například Koleos. No, a tady bych viděl šanci Dusteru být "kladivem" či "zabijákem".
Užitkové vlastnosti nelze odvozovat jenom z rozměrů, jak píše Navtech, celé je to o ceně, k designu se dá říct že hranatost loganů a výška (vyplývající z účelu auta) je v tomto případě v souladu s typem vozidla, takže uvidíme, jestli zaujme pozici jakési Nivy.
Co se týká kvality Dacií obecně, na jednu stranu se v diskuzích žádné zděšené výkřiky neobjevily, na druhou stranu se jedná o natolik jednoduché auto, že by člověk nějaké problémy ani neočekával. No, a lidé, kteří si tato auta kupují zpravidla svůj čas v diskuzích na internetu netráví. A kvalita auta se projeví tak po šesti sedmi letech a po větším projezdu kilometrů - jak dlouho je logan na trhu?
Naskýtá se další otázka - kolik najede za 7 let majitel Loganu vs. majitel např. Laguny? Mám pocit, že Logany si nekupují lidé, co mají prostředky na denní ježdění. Do jaké míry potom vypovídá o kvalitě auta vesměs nulová poruchovost, když jej majitel vytáhne 1x za měsíc z garáže? Na Duster jsem velmi zvědav, má potenciál překopat pozici značky.
Hooonzo, přečti si test Logana na 100 000 km a nebo jelikož máš svou Koktu 4x4 na MACZ, tak si přečti jak používá takový Mojito MCVéčko a jak je s jeho výdrží spokojen
Zabiják na Koleose >:D Ne, že by se Koleos u nás dobře prodáva a vlastně již mrtvý u nás nebyl, ale to srovnání, to je dobré... leda tak do ventilku >:D
Viděl bych to na jasné ohrožení pozice Nivy, případně Jimmyho, ale ten je malý, stejně jako Niva. Majitelé hotelů v horách, chat, správci lesů, CHKO atd. ho jistě ocení. Nebo i zemědělci.
Dokonce tak velké, že v té roli by Duster byl nejspíš za šmíru. Nepochybuju ale o tom, že své jeviště si vzhledem k užitným parametrům a ceně najde. Ale k tomu drsnýmu používání se stavím spíše skepticky, přece jen jsem i těch MCVéček viděl docela dost v metalíze a nablýskaných jak ze žurnálu. A po cementu v kufru ani památky... ;-)
Jsou takoví mezi námi, co mají vyleštěného Logana. Ale ve verzi MCV je jich docela málo. ;-) Jsou z nich pak takoví ti skalní fanoušci, co MCV srovnávají s Golfem nebo Octavii kombi 8-s
Ta naše povaha česká...
Určitě se beze sporu všichni shodneme na faktu, že zěmě na západ od nás jsou vyspělejší, a to nejen ekonomicky.
A teď pár čísel za měsíc březen, např. Francie.
1) Pugeot 207 14 661
2) Dacia Sandero 14 498
3) Renault Clio III 12 814
Na závěr jen tak pro zajímavost.
4) Renault Twingo 11 156
Tak se tu chlapci pěkne bavte a předhánějte se dál v soutěži se jménem:
Přidej další hodnotný, odborný, znalecký a vyvážený názor hodný diskuse.
....."Z komfortní výbavy obsahuje Access otáčkoměr, přední stěrač s cyklovačem a sklopné opěradlo zadního sedadla." tak tohle mě od srdce pobavilo >:D >:D >:D vítejme zpět do socialismu, výbava alá Š120, škoda že se třeba ještě nepřiplácí za komfortní výbavu v podobě kliček na stahování zadních okýnek >:D
Tak jsem si pročetl příspěvky, zaregistroval se, a podle vašich vyjádření si připadám právě jako asi ta socka jak tady někdo psal, že to mázne hotově, mám na to připraveno 400t. Na podzim jsem si chtěl koupit Kia Sportage nebo SX4 4x4, ale počkám po testech jak bude Duster vypadat a jsem připravenej si ho koupit. Mám chajdu v Beskydech a moje stávájící C3 to v zimě moc nezvládá.
Zdravím, určitě bych se z nikým nepoměřoval. Auto mám aby mě dovezlo z bodu A do bodu B. a když vidím, že známý má Ford Kugu Trend, ale pořád menšího pindíka, tak mě to nechává chladným:-)
Duster není reprezentativní auto,ale snad bude bezporuchové.Každopádně si to pořádně rozmysli a možná si to auto raději půjč na dva dny a pak si ho teprve kup.Já jsem to neudělal a ted mě to štve koupil jsem si yetiho v plný palbě 4x4 2.0 TDI CR 88 kW bez xenonů a kůže.To je takovej verk že bych to zakázal prodávat.13000 km najeto 4 měsíce majitelem 6 týdnů v servisu z toho 3 týdny ve výzkumáku Mladá Boleslav nefunkční ASR, ESP, 4x4, spotřeba 9-12l nafty. Klepající se palubka vrže přístrojovka něco cvaká ve dveřích spolujezdce.Ted bych si raději možná vzal i toho Francouzského Rumuna asi bych byl spokojenější.
Díky za radu. Vidím, že máš Yetiho s pěknými parametry. Nezavidím Ti ty problémy:-(. Taky jsem uvažoval nad Yetim, ale cena kolem 600t. mě odradila. Zajímavé, že máš takovou vysokou spotřebu? Samozřejmě musím se projet, ale vše ukáží testy, které doufám budou i na těchto stránkách.
Auto se vrátilo z MB škoda se zprávou že autu nic nebylo :no: ale od té doby se spotřeba stáhla o 2 litry dálnice 10l na plný plyn max 175 km město 8l Londýn a zpět 5.3l a už hrabe na všechny 4 zkoušel jsem to na tom samém co zkoušely tu X6 na letních 225/50 17" a fakt to nejede není to autem ale obutím .Sorry ale na traktor se letní gumy neprodávaj každej sedlák ví že v terenu mu budou na prd!! >:D >:D
Tak a teraz si mu to nandal. Neomylne si ho lokalizoval do kategórie svorcákov, lebo si dovolil povedat nieco pozitívne o Dacii, a to praví diamantoví kovboji predsa nesmú. >:-[]
Jestli tě to rozesmálo tak sorry ale nepamatuju se jak se ta poslední výbava jmenuje proto ta plná ale i tak tě ten cajk vyjde na 600.plná stojí asi 990 promin ale za tu cenu si koupím jiné auto. >:D:-!
je to v holobytu určitě zajímavá nabídka. Tam obstarožní a laciný vzhled vadit určitě nebude. Když se to vomlátí, tak co... výbava je bohužel velmi skromná, ale když jedu na pole, těžko budu potřebovat tempomat..fakticky se dá říct, že první rozumný stupeň s ohledem na ceny ostatních verzí a jejich výbavu je asi arctica.
Celkovo vzaté, veľa sme sa tu dnes dozvedeli. Zásadná pravda ale znie: Duster sa bude predávať len a jedine kvôli cene. Slintá po ňom každý švorcák, čo by si inak kúpil X6, Tiguana alebo Grand Vitaru, keby nebol švorcák, a na tieto fajné autá mal. Drevorubači, živnostníci a všetci podobní, zabudnite na Dustera, veď si vpohode poctivo zarobíte na poriadne autá, netreba sa radiť k chudákom, čo nemajú na viac ako na Dustera.
Blahoslavení duchom chudobní, ďakujeme vám za túto povznášajúcu pravdu.
Já mám pěnu u huby? Dovol ;-) Pěnu u huby mám tehdy, pokud se obouváš do něčeho, v čem sám máš větší průser ;-) Jinak s váma nepiju. Klaudius pije vyšší ligu, jako slovák, a ty jsi čajíčkář >:D
Po williamsu mně nikdy nebylo těžko, jen příjemně. Spišskú do mě čas od času nalívá kamarád ze Slovenska a už takových 8 panáků má pocítitelné následky :-!8-s
Viac jak 4 poldeci čohokoľvek je nerozum. Neviem akú spišskú hruškovicu si pil, ak bola zlatej farby a vo fľaši kúsky ovocia - [odkaz] - tak hovoríme o tej istej. Táto je možno o čosi lepšia, ale zas za tú cenu si ju nedopraješ hocikedy, a toľko nezohreje, je predsa len slabšia... [odkaz]
Nerozumím zrychlení u silnější 1,5dci. Stejně veliký Qashqai se stejným motorem a náhonem jen na předek má 0-100 má za 12,2, o 200kg lehčí Duster 4x4 za 12,5. Kde je chyba? To mechanika pro 4x4 má takový ztráty nebo bude výrazně jinak naladěná převodovka...? Duster pro mě sice asi nebude, ale právě tohle dcičko ve čtyřkolce by mě hodně bavilo ;-\
Prevodovka sa neladí, prevodovka je aká je. Ale vpodstate máš pravdu, iná môže byť prevodovka, jednotlivé kvalty aj stály prevod, ale inak naladený môže byť aj samotný motor, a pravdaže, náhon 4x4 má väčšie straty výkonu ako iba predný pohon. A nakoniec 0,3 sekundy je tak malý rozdiel, že prakticky nehrá rolu. Ver, že keď budeš zrýchlenie merať 10x, tak 10x nameriaš niečo iné a kľudne ti môže vyjsť, že je Duster rýchlejší...