Volkswagen hledá další značky do svého portfolia a v hledáčku má italskou Alfu Romeo. Podle informací Automotive News Europe ale Fiat, současný majitel Alfy Romeo, odmítá o případném prodeji jednat.
Jžíši...
Tohle kdybych napsal já, tak je oheň na střeše... Ano vím, že si tam dal nadsázku, ale bohužel, přeně takhle to je a takhle to vidím a cítím.
S tím rozdílem, že já Fiat OPRAVDU jako protiváhu VW vidím a vidí ji tak i Němci samotní,kteříprostě sílu koncernu Fiat znají a vědí, že italové nejlépe dělajípod tlakem(a ví to i Sergio,proto vytváří ten talk co vytváří, byť si myslím a říkám to narovinu by nebyl až tak nutný,přičemž sámmusí vědět, že za to kde teď Alfa je může velkou měrou on sám - stopl všechny rozjeté projekty v době krize a mastil si kapsy na 6 let staré Pandě). K tomuhle se vrátím ještě na konci.
Opel, nikdy ani sami Němci jako německou značku nevnímali, Mercedes je jinde to je premie a proplouvání BMW vodami automobilového showbyznysu je malý zázrak.
Renault dost dobře jako koncern konkurovat nemůže, tedy může,ale jen když bude tvoři další fůze jako vytvořil tu s Nissanem... Sttejně tak PSA (to už fuzuje snad s každým (takže jejich konkurence je..hmmmala, vdyť dnes už ani sami nedělají svoje motory). Pak tu máme Toyotu... a Ford a GM... a Fiat.
Fiat spolu s Chryslerem má prostě našlápnuto vytvořit světovou (evropskou asi těžko vzhledem k síle německa) protiváhu nejen tomu koncernu, ale Toyotě, Fordu a GM... tyhle značky by měly prostě přežít (+ Daimler), Bmw se bude muset taky nafůzovat, na to aby přežilo nemá dost síly (snad dokonce s tím Daimlerem).
A máš pravdu.. Já na rozdíl od tebe prostě Fiat beru jako SVĚTOVÝ koncern, vím, že dělá výborná auta (v mnoha ohledech opravdu lepší než koncern VW a nejen ten), nicméně musí zavést mnodelovou ofenzívu (avšak chytře a dobře cílenou) s aktivní cenovou politikou. Tadypřipomínam, že se musí ze šrajtofle vytáhnout typeníze co naspořila Panda a rozjet to jako topřed deseti lety rozjel Piech. Dyť VW byl před deseti lety na tom úplně stejně jako je dnes Fiat (nefungující Seat, paběrkující Audi, nově koupená neznámá východní značka, modelové portfolio VW se 4 modely...)
Jedině tak přežije evropská protiváha Koncernu VW..., nebo´t koncern, pokud by tady zůstal sám tak zdegenruje (on už k tomu má sklony teď).
P.S. Sorry zapoměl sem na korejce (Kia Hyundai), ale tam si stále nejsem jistý jak se jim bude dařit (jestli Kia Hyu neskončí jak Sang Syong a jak splácí dluhy - ty fabriky po světě,d kyž začínali z ničeho nějak splácet musí a přijde den...)...
tak to je asi iba tvojou nevedomostou, prípadne neskusenostou...ja som vyskušal oba motory a rozdiel je tam poriadny..ak nemaš k tomu čo povedat je lepšie sa nevyjadrovat...
Základ problému si myslím je ten, že ak by aj VW kupil AR, nedokázal by ponechat imidž značky...ide hlavne o techniku, ktorú by musela alfa prebrat od koncernu VW-čiže šedošedá nuda..Fiat by určite nepredal aj motory, podvozky atd..Totiž AR je priamo závislá na technike, ktorú fiat vyvíja..Všetky novoty idu najprv do Alfy a Lancie-čiže prémie až potom do ludovejšej značky Fiat...a fakt si neviem predstavit alfu s dieselovou dymovnicou typu TDI 8-s
Dufam, ze ide len o famy a nikdy...opakujem nikdy sa tak nestane. Nemame uz dost nudnych nemeckych aut? Presne to iste sa stalo Lamborgini, od jeho prebratia VW ho uz neregistrujem ako automobiloveho umelca. Este, ze mame Ferrari a Maserati. Auta koncernu VW (az na par vynimiek) patria do sluzobneho autoparku, nie do sportovej siene slavy. S potesenim v sluzobnej garazi vzdy nechavam nasu obtazkanu A6 a idem si potesit dusu na mojej Alfete.
Tak to je potiz toho ze bys rad aby ti nekdo dal auto zdarma, zejmena v pripade dvou posledne jmenovanych...
Zvlast v tom Golfu bys nedelal nic jineho... GT-d ... to ma byt asi sportovni auto, ze? Skoda ze ve sportovnim rezimu ridice spise znechuti.... ...nasleduje prepnuti na "komfort" a.... ...nudny byt nepohorsujici presun z mista A do mista B... A Audi A3 tam se podepisu pod vyrok Jamese May-e z TopGear-u...
Ja bych skromne tipoval, ze tvuj prispevek vice vypovida o nakazeni virem "neznam nic jineho nez koncern" nez skutecnem prehledu a zkusenostech...
To už trvá roky tyhle spekulace. Už hodně dlouho slintá skopčácký VW po Alfě, ale snad se nedočká. Tím by pro mne (a myslím, že by nás bylo víc) Alfa zemřela, protože pak už by to Alfa ztratila to, proč jí zbožňujem. :no: Nechápu lidi, co chtějí aby po celém světě jezdily jen auta od koncernu VW .. copak nevidíte, že jsou všechny stejný? Taková italský alfička, když jede proti vám na silnici, to je krása. :yes:
VW a AR...to snad ani v tom nejhrosim a nejdramatictejsim snu nemuze byt pravda. Fuj. Nemecka šeď a sterilita se nesmi smichat s vytribenym designem a na citech zalozenou italskou eleganci.
Hmmm..
Tak, máš tam jendu chybu...
Jůlinak nemá platformu z brava, ale má úplně novou... A imho je to lepší auto než cokoliv koncernového v nižší střední..to je ostatně to bravo taky...
Gumové řízení a řazení, uskákaný podvozek..to enní nic co yb řidiče těšilo... italové jsou prostě v citu pro auta dál. Je to o tuposti auta..
Zlý obraz značky Alfa Romeo v SK a CZ je spôsobený predovšetkým dovozom týchto áut v 90´tich rokoch na „vlastnú päsť“ AR tu nemala oficiálneho dovozcu a distribútora a tak sa sem privážali autá často v hroznom stave a to vinou ich pôvodných majiteľov. Samostatnou kapitolou boli motory Twin Spark, ktoré vyžadovali predsa len vyššiu starostlivosť a lepšiu údržbu (ich veľké a jediné mínus), viac menej podmienkou ich spoľahlivého života boli oleje Selenia. Bohužiaľ, veľa majiteľov ich živilo doslova žumpu. Naopak, naftové motory JTD a novšie JTDm boli a sú čo sa týka hlučnosti, kultivovanosti, spotreby a aj spoľahlivosti špičkou v EU meradle. Na druhej strane tu máme niekoľkých novinárskych pseudo objektívnych odborníkov, ktorí si jedno ráno povedali, že Alfa nie je spoľahlivá, prípadne, že napr., že model 159 je hrozne ťažký, čo bola odborná lož od samého začiatku. Veľa majiteľov Álf malo s niektorými modelmi problémy, veľa nemalo nikdy žiadne. Ruku na srdce, ktorá automobilka je na tom inak? Keď spomeniete manažmentu Renaultu ich predposlednú Lagunu, radšej utečú, Mercedes mnohé doslova detské problémy napr. modelu E, 2004 (elektronika) radšej ani nespomína, každý tretí Peugeot 307 prvej generácie má problémy s elektronikou atď. a nakoniec, slávna značka ako Jaguar patrila pred prevzatím spoločnosti Tata v štatistikách medzi najnespoľahlivejšie autá. Spomínal som katastrofálne skúsenosti s Passatom vo firme, prečo sa k týmto skutočnostiam všetci otáčajú chrbtom, ale pri poruche cyklovača stieračov na 10 ročnej Alfa všetci odpadávajú? Každá automobilka má za sebou modely, na ktoré by radšej zabudla a ani Alfa na tom nie je inak. Všetky totiž vyrábajú stroje a tie sa z času na čas kazia. Dnes už nejestvujú zlé automobilky, sú len zlé kusy, bohužiaľ.
Bol som prevádzkovateľom AR 147 (model 2006) a aktuálne aj služobne AR 159 (2008) a spomínam asi, že firemný šofér chodil do servisu s Passatom častejšie ako pre tovar na Viedenské letisko. Po roku prevádzky z ktorej bol asi tretinu času v servise sa Passatu majiteľ firmy zbavil v neďalekom AAAauto. Boh stoj pri jeho novom majiteľovi. Moja osobná skúsenosť s prevádzkou AR je výhradne tankovanie paliva a dolievanie prevádzkových kvapalín. Pozri sa na techniku aktuálnej Giulietti, pri ktorej sa napr. Golf hanlivo krčí v kúte, o dizajne sa radšej ani nebavme. Áno, máš pravdu, Alfa Romeo je pre mnohých IN. Trošku objektivity by tu mnohým dopisovateľom nezaškodilo, odporúčam ti stránku nemeckej DEKRI, kde je napr. AR159 v spoľahlivosti vysoko nad konkurenciou. Je to štandardná a stabilná značka ako všetky ostatné, s plusmi aj mínusmi.
prosím tě, kolik těch Alfistů na světě je, jde vidět na prodejích Alfy.
Koncern jako koncern je zkrátka pravda, i kdyby ses pověsil za kule do průvanu. Pro Alfu by se totiž nezměnilo nic. Furt by měla vysocevýkonné motory a furt by neměla transaxle, což dělalo Alfu Alfou.
Ja z Tebe socku neudelal, jen ty si to moc beres... Uz z toho brecis dva dny... Trochu hrdosti chlape...
A jinak porad placas... JA taky nejsem zadnej Stig, a proti nafte v zasade nic nemam... O krutoprisne kare nepisu nic.
I kdyz je paradox ze kdyz si zajdes na nejaky tunning sraz taky ty nejvic krutokary se snazi delat z koncernu... >:D
Jejda, chlape, uvažuj hlavou, nie okuliarmi. Rozdiel medzi plnokrvníkom a chladným strojom bez emócií predsa nie je v poruchovosti. Chceš naznačiť, že napríklad Audiny sú niekedy považované za sterilné, pretože sa nekazia ak sa o ne príkladne nestaráš?
Isteže, by bola Alfa pod VW žiadanejšia, pretože VW zvláda kvalitu aj marketing - a hoci z vývoja Alfy nemusí VW prepustiť ani nohu, predsa sa nemecká technika dostane pod taliansky kabát. Je to veľké plus, ale zároveň to môže byť aj mínus, viď reakcie niektorých "alfistov". Nič na svete nie je len pozitívne alebo len negatívne, vždy nájdeš pre aj proti.
No a toto: "Co se stane když z Fiatu přejde pod VW? Nestane se nic, koncern jako koncern." - to je pekná kravina kámo, to uznáš, že si prestrelil.
ale nepletu.. ten ústup začal samotný Fiat.
Jaký je rozdíl mezi horkokrevným plnokrevníkem a chladným nekompromisním strojem? Co by sis koupil za své peníze - chladný nekompromisní stroj, který můžeš používat dennodenně nebo horkokrevného plnokrevníka, kterého musíš dennodenně udržovat? Nohama na zem Klaudie. Toho horkokrevného plnokrevníka nikdo nechce, kdyby ho někdo chtěl tak tady nechodí takové fámy.
Ty si snad myslíš, že by VW po takovém vstupu vyrazilo celé konstrukční oddělení Alfy?
Z Alfy by se vstupem VW stalo opět žádané zboží, protože by se rázem dostalo pod křídla automobilky, která je "bezproblémová". Co slyším, když se bavím s chlapama o Alfě? "Jo, ta 159 je super a krásné auto. Ale je to Ital" Kámen úrazu celé Alfy - její mateřský koncern.
Co by to udělalo s politickou situací v autobranži? Udělalo by to dost, ale bylo by to jen urychlení toho co probíhá.
Súčasný Fiat ako protiváha koncernu VW. Kokso, bež si dať nejaké prášky. Ak sú VW a Fiat v nejakej protiváhe, tak jedine v tom, že každému sa najviac darí v tej oblasti, v ktorej protivník nie je až taký dobrý. VW nevie malé autá, kde je Fiat majstrom - ten zas nevie čokoľvek nad veľkosť GP, kde dominuje zasa VW. Ale to je asi tak všetko.
Tak chcelo by to trošičku menej materialistického pohľadu a viac vnímať auru a menio značky, najmä v spojitosti s jej históriou. Zvuk mena Alfa Romeo je individualita, jej súčasné produkty v príliš veľkej miere nie, aj keď niektoré sú rozhodne aspoň zaujímavé.
Inak trochu pletieš pojmy a dojmy, ak píšem o zmene charakteru, z ktorej by mohli byť obavy, myslím tým skôr zmenu horkokrvného plnokrvníka na chladný nekompromisný stroj - nie na obmenu techniky.
A že by sa prechodom Alfy pod krídla VW nestalo nič, v tom sa nezhodneme. Naopak - stane sa dosť veľa. Ako s autami, tak Alfou ako značkou samotnou, a tak isto aj s politickou situáciou v autobranži.
Nakonec tato novinářská "kačenka" přispěla ke zvýšení prodejů Alfy o 14 kusů v regiónu EU + 1 kus Alfy 75 prodaný prostřednictvím aukčního serveru ebay.com vášnivému sběrateli do norského městečka Gjřvik za 68 ojro + DPH.
Já tu uniformitu nevnímám (to je ta odpověď..pokud si spleteš Mussu a Ypsilon, tak běž na oční a to nemyslím nějak zle). Přičemž Delta je i ze předu úplně jiná. A pokud jde o uniformitu...Poznáš ze zadu A4 od A6 třeba v kobiku? A nebo Jettu od Pasatu a k tomu ze střední vzdálenosti? Já si teda Ypsilon s Dletou a nebo Bravo s Puntem ze zadu a z boku nespletu... To je to oč tu běží... 4x to samé,jen v jiné velikosti... ;-) U Audi už mám s příchodem nového mezigeneračně povyrostlého modelu problém jej rozeznat od staršího většíhomodelu. A to říkám s plnou vážností... To není jen o masce.
A jinak.
O nikom neříkám, že je sedlákkdyž sikoupí to či ono,jen nechápu ty lidi, že si sami dobrovolně takhle znemožňují nějaké širší obzory a chápání věcí v souvislosti... Jen podotknu, že já narozdíl od těch jak ty píšeš sedláků netrpím averzí, či blokem k italskýmn a třeba i francouzským autům a věřím jim,protože mě nikdy nezklamaly (s francouzi teda zkušenosti nemám,snad jen špatné z doslechu,aleosobní zkušenost mi chybí,t ak bych to i zkusil - např.Lagunu) a mám tak narozdíl od nich větší možnost výběru..
Pokud někdo chce Golfa s 2,0 TFSI a s DSG, tak to prostě chápu, neboť třeba něco podobného Fiat nenabízel.. Ale prostě nechápu lidi, co jdou a koupí Golfa s 1,2 TSI,když za podobné peníze mohou mít 1,4T-Jet u Brava... (a argumenty, žeto automá takovou a makovou ergonomii a já nevím coještě, tedy věci, které se projeví až po delší době žití s tím autem u mě neuspějí) A při tom to Bravo je v mnoha ohledech lepším autem a kde snad jedině ztrácí (i když to je pro mne subjekltivní) je komfort jízdy a tlumení nerovností. Jenže... To v této třídě je beztak prašť jak uhoď a mnohem víc než podvozek udělá větší profilové číslo pneumatik (pokud mi pujde o komfort,já sem tedy opačného ražení.
Ale moc dobře vím, že když bude chtít někdo moje auto zařadit do kategorie špatné, tak prostě řekne, že je to moc tvrdé a uskákané a že na přejezdu koleji to drncá...a není to kombík.
Ano má pradvu,jenže já mám mnohem raději to, když auto v buchlakoch vyjede v pohodě na 6ku a nemusím před každou zatáčkou brzdit na 50 a strachovat se, že mi ustřelí zadek. A o tom to je... P.S.Kombík nepotřebuju.
P.S.2
Podívej se na konkurenční diskuzi a nebo třeba i tady...
Kolikrát tam je dotaz... vybírám auto od firmy, ale musí to být koncern (škodovka VW).
Ještě sem neviděl něco podobného, že by měl někdo od firmy NAŘÍZENÉ italské, francouzské, či japonské auto. Sám si to přeber, jak to tady je.. s těmi sedláky...A o image evidentně nejde, vždyť i sám VW přiznává, že by Alfu Romeoprofiloval proti BMW. ;-)
Je čas udělat vzhledem k hodině a vzhledem k tomu, že toto téma brzy zaslouženě vyprchá, další shrnutí poznatků,co nám nejen dnešní den přinesl.
Budu se snažit být stručný a úpřímný.
Celá zpráva by měla pro nás automobilové fandy vyznít asi takto.
Že je koncern VW v současné době asi největším hráčem na trhu,o tom netřeba spekulovat.
O tom jak na tom koncern VW ve skutečnosti je naopak můžeme zde přítomní pravděpodobně také jen spekulovat (podvodné čachry s hodnotou akcií a falešné výroční z právy už tu také byly).
Poselství,které k nám přišlo bych já osobně doporučoval zatím vykládat asi takto:
Situace Alfy Romeo není jednoduchá, je na ni kladenm ze strany mateřské automobilky a jejího managementu(myslím tím na lidi) enormní tlak,který by však měli ustát (bohuželjisám nahrál Sergio výroky,které se daly vysvětlit jakopsolední šance, na druhou stranu by to nebyla férová poslední šance,dkyžsám Sergio stopl takové projekty jako byly Mito GTA a pod.). Pokud se teď budu plést budu rád, když mě někdo opraví či doplní, není bez zajímavosti, že Luca de Mao svůj odchod prezentoval jako novou výzvu, že už nemá Fiatu co dát (byť k němu a to vím velmi tíhne a je dobrý kamarád jak s Elkanem, tak Marchionem). Na druhou stranu k Fiatu právě do vedení AR přišel Němec (Kelfbl,nebo jak se jmenuje),který měl svoji nemalou dráhu také u VW. Takže o co tady jde?
V první řadě zde zaznělo (nejen z tohoto a jiných článků na podobné téma) mnoho chvály na adresu Alfy Romeo,jak ctěná a dobrá značka to je. TADY bych prosím apeloval na všechny, aby si tento smysl,který je z toho patrný dobře zapamatovali, protože to je pravda! Alfa Romeo dělala, dělá a vždycky (snad) dělat bude dobrá, výborná až fascinující auta.
Za další...,Může to být jen krok,jak znejistit konkurenta (oboustraně,neboť Fiat teď v následujícíchletech čeká opravdu hodně práce a zásadních rozhodnutí a zbavení se AR do toho nezapadá,spíše naopak to bortí)... I to se dělá.
Fyzicky není prodej Alfy Romeo možný, jediná cesta pro Fiat by byla)pokud by ji opravdu chtěl prodat),nechat ji umřít a prodat jen značku.
Tím bych to skutečně uzavřel, ymslím, že tato sumarizace je téměř úplná a není co dál dodat.
Dobrou.
P.S.Malá poznámka. Fiatu teď openíze nejde, těch má rel. dost, enboť dostal od svých bank znovu otevřené konto a dále už splatil nemalou částku vládní pomoci USA (a dost penezmu ještě zbylo. Tedy na rozhazování jsitě nemá, ale bez financí také není.
Jinak pokud by si snad někdo myslel, že je Fiat nějaká chudinka proti koncernu, tak jen podotýkám, že 70 % dílů bere VW právě od Fiatu, resp. jeho dceřiné firmy Magneti Mareli,která koncernem Volkswagen byla vyhlášena nejlepším dodavatelem roku. (to jen tak na okraj). Znovu bych snad jen připoměl, že Fiat není jen dodavatelem automobilů, ale vlastní svoje banky, má svoje noviny, má Comau (výrobce robotůpro autovýrobu,který dodává všem světovým automobilkám) a FPT je tuším druhým největším výrobce motorů na světě,Iveco druhým největší výrobcem tyr a autobusů, New Zeland je trojkou na agricultural trhu (což sou sice odvětví zasažená krizí, ale ta snad nebude trvat věčně).... Takže Fiat opravdu, byť se tady neustále někdo snaží vytvořit takový dojem není žádnou popelkou (tak ho možná vnímají u Credit suisse, ale realita bude nejspíš jiná...
Rozdil je v tom, ze vy tyhle modely pro masy odsuzujete jenom proto, ze maji v nabidce i tyhle "lidove" motory a ohanite se tim, jaci jste fajnsmekri a jak tomu rozumite nejlip >:D Kdyz se nekomu libi Golf a koupi si ho s dobrym motorem, tak pro Vas je to stejne sedlak. A kdyz si nekdo koupi Skodovku, tak jste na vrcholu blaha protoze podle vasi teorie je to blbej sedlak.
No a porad jsi se nevyjadril k memu dotazu na nudnou uniformitu Lancie a AR proti koncernu. Zacinam mit pocit ze se tomuto tematu vyhybas >:D
Tak teď si definoval ten rozdíl mezi mnou (a pár dalšími nejen Alfisti, ale I saabisti atd...)a těmi ostatními...a taky si definoval to, proč se vlastně tomu Fiatu a Alfě zase až tak moc nedaří (zejména u nás, ono není pravda, že se mu nedaří vůbec a i u nás je stabilně nejhůře v prodejích do 10.místa a občas se zadaří i na to 8. atd...), byť právě dělá ta obecně dobrá auta (tedy až na superprémiové značky jako Maseati a Ferrari,což je to "nejlepší" co jde dnes koupit žádně super extra hyper silné mašiny,ale taky ne něco co dá za málo peněz ještě míň muziky).
Já taky nejsem milionář (na své peníze prostě musím jako mnoho jiných makat,právě třeba i teď něco dodělávám) a taky sem měl nabídky na ty !BLBÝ! motory, ale odolal sem a koupil to co sem chtěl (byť to bylo 2x dražší, byť furt o chlup levnější než podobně silný koncern - no výkon není všechno,fiatovské motory se při stejném výkonu dle mého názoru chovají živějši,je fakt že mají o trochu větší apetit,ale to k tomu patří- ale s výrazně škaredější kastlí a horší výbavou). A sem hoooodně spokojený a za ty penize to prostě stálo (imho, když to bylo na MACZ, tak to mělo velký úspěch a líbilo se). Auto s duší, hezké a s motorem co opravdu jede (netvrdím, že nejsou lepší, ale zase tak moc jich na silnici nejezdí)... A o tom to je. Že si stejně ta většina zase koupí to auto bez motoru a výbavy, ale v magacinu psali, že je to spolehlivý a !HLAVNĚ!..německý a přesně dílensky zrpacovaný (to, že ti tam pak v ruce zůstane klika od dvířek jako mě u Octy, že po dvouleetch odcházíkompresoryklimatizace,které ti když bduešmít štěstí sice vymění nakulanci atd.., to už nenapíšou a nebo, že ti na Jetyně při dešti zůstává voda ve vzduchovým pytli před zrcátkama, tak že v nich a do boku prd vidíš...)
Jeste k osvetleni meho stanoviska... tady na MACZ jsme samozrejme vsichni fajnsmekri, vsichni ridime jako Stig a milujeme sportovni vozy, kterych mame plnou garaz. Ale realita je jinde, vetsine lidi staci i ten "blby" motor >:D
U koncernu proste pochopili, ze auto s blbym motorem vyvazenym NIZSI cenou se prodava lepe nez auto se skvelym motorem, ale o ctvrtinu predrazene. Vetsina lidi nehleda (a ani na to nema) auto s originalnim designem, ale spolehlive auto na kazdodenni jezdeni z bodu A do bodu B a to vetsinou v ramci jednoho mesta. Co se TDIcek tyce, tam lidi slysi zase na spotrebu, ikdyz casto nemaji tuseni jak spravne jezdit s turbem, aby jim vydrzelo. Dalsim faktem mluvicim proti italskym autum je jejich povest aut nespolehlivych, kterou si znacka zavinila svym vlaznym pristupem v 90. letech. A ted se jim to vraci, ackoli nepochybuji o tom, ze v tomto ohledu udelali pokrok. Jenze lidem vyhovuje ta masovost, oni hledaji spolehliva auta za dostupnou cenu, ktera nezerou a maji dostupny servis... Tak tolik k motorum a lidske tendenci byt clenem stada.
Ted bychom se mohli vratit k te casti meho prispevku, kterou jsi opet jiz podesate zapomnel okomentovat - uniformni design lancie a AR versus koncern :-)
Vím, že se dost stručně a tvrdě vyjadřuje k různým plácalům, ale dokáže ocenit kde co, to on není zase nějaký přehnaný radikál. A co vím, tak mi dluží flašku vína, takže další plus pro něj >:D
A to je ten marketing a německý management...(německá periodika) Se skutečnými faktickými hodnotami to fakt nemá co dělat..
P.S. Nikde nikdo nikdy netvrdil, že by snad ty motory co uvádíš byly špatný...
Vtip je v tom, v kolika procentech aut co koncern prodá(l) tyhle motory jezdí... vždyť já když potkám třeba A3, či Octavii, tak je to v 95% 1,6MPI, či 1,9 TDI...
A při vší úctě... TAK BLBÉ MOTORY UŽ FIAT NENABÍZÍ 10 LET... Nečekám,že pochopíš co tím myslím...
Třebá já (a vím že to zapadlo) velmi kvitoval, že začali nabízet za velmi rozumnou cenu do Fabie a Pola 1,2 TSI čímž se DOTÁHLI na konkurenci.. A vidíš... tady píšu dotáhli..., ale ty auta se pro mě z nepochopitelného důvodu docela dobře prodávaly i s naprosto nemožnými motory (když pominu vzhled fabie a další drobnosti jako špatnou ergonomii Pola atd..) za ceny,kde si u Fiatu (i jidne) dostal,když ne "závodní" motor, tak aspoň uživatelsky příjemnější... + kopec výbavy k tomu. ;-)
Nevim nevim, kdyz clovek do diskuze o novem MPV od Hyundai napise bez zjevne priciny neco o Skode a jak se nebude dalsich 30 let chytat, tak je asi vazne chory...
Jo, je to on, auto nemá (jak sám přiznává), ale velmi bohaté zkušenosti s univerzálně nudným koncernem ano...a v "igelitce" zřejmě ten karbonový stativ... >:D
Kdybys nekecal, tohle je příspěvek ze dne 3.2.2010 z diskuze u BMW 850i:
"Proc tomu porad neveris? Snad te presvedci tohle: HDRko jsem delal ze 7 fotek. foceno do raw bitová hloubka 12bit na kanal. Foceno z profi karbonoveho stativu, zatizeneho batohem a odstinenem proti vetru. Exponovano bezdratovou spousti jako ochrana proti rozechveni... "
Tak jak to je? Máš nebo nemáš karbonový stativ? >:-[] >:D
Na kole jsem taky jezdil do svych 28, ale znas to, jednou si udelas ridicak a uz se ti na kolo nechce. No a pak si zlomis pater a uz to nemusis resit :-) Navic mam stativ normalni, takze tahat ho s moji D80-kou na kole by byl oprus.
Problém je taky v tom, že třeba i v tom současném GTD jel jen malinký zlomek zdejších diskutujících a málokdo z nich ti dá celkově! lepší alternativu v jeho třídě. Navíc ve srovnávacích testech poráží svou konkurenci, a to včetně té domácí prémiové, v podobě 120d, nebo A3 se shodnou motorizací...
Kajfíkovi by udělal radost, to je tuším náš fotograf s karbonovým stativem, který zatěžuje batohem, ale jinak jezdí na kole, páč auto nepotřebuje >:-[];-)
Mě se líbí, jak se tu neustále omílá uniformní nuda designu VW, ale když namítneš, že Lancie mají stejné čumáky, Alfy mají také velice podobné čumáky, tak je ticho po pěšině a nikdo nereaguje. A ta jedinečná technika? Fiat sice zabodoval novým motorem 1.4 Multiair (pořád ale na druhém místě za 1.4 twinchgargingem od VW), ale když se kouknu na výsledky ankety motor roku, tak prvních 7 míst jsou němci a na 8. je Japponec....
500, Panda, Punto a ? A co dál?
Alfa má nějak velké prodeje?
Lancia má nějak velké prodeje?
Jen Mase a Ferrari mají hlavu hrdě vztyčenou. Trošku málo..
O konečném nastartování značky čtu už od druhé půlky devadesátých let....
daj konkretne motory...mozem porovnat 1.9 tdi (v oII) a 1.9 multijet (aj ked len v stile, ale tento motor pouzivala aj alfa).
1.9 tdi - hlucny v celom spektre otacok, vibracie v pedaloch a pake prevodovky, uzky rozsah vyuzitelnych otacok, usporny
1.9 multijet - na volnobehu otriasa celym autom (masaz, ktoru nevies vympnut), plynulejsi prisun vykonu (oziva skor a taha dlsie-vyssie otacky), bez zasadneho "kopanca", o chlp vyssia spotreba,prijemnejsi zvuk za jazdy (menej dunivy)
Vela zalezi aj od auta v ktorom je ten dany motor osadeny, vela z vlastnosti uvedenych vyssie sa da eliminovat lepsim uchytenim, odhlucnenim, atd...
PS: kazdy z nich ma pre a proti, osobne by som v tychto pripadoch oba motory z daleka obisiel
to je tvoj pohlad...fiat autá predávat vie- napr punto, panda no musí sa vyprofilovat a zmazat zlu povest, ktorá bohužial zľudovela... myslím že sučasný riaditel fiatu vie čo robí, a konečne naštartoval značku...fiat je obrovský koncern, ktorý bol dlho vedený velmi vlažne. Fáma o predaji AR je určite len kačica, pretože pri plánoch aké predložilo riaditelstvo značky bolo smerovanie, a postavenie alfy viac ako jasné.. :-!
aby tu nebyl automobilový monopol VW musí hlavně udělat Fiat (koncern) něco co neumí - prodávat. A protože to neumí, tak se šíří spekulace o tom, jak si ta chladná a hnusná bestie hodlá ukousnout pořádnou porci z jeho stáda.
Takže aby tu nebyl automobilový monopol VW se snaží všichni ostatní až na Fiat :-!
ako vidím, nepochopil si čo som chcel povedat...nevravím že motory od vw su nuda, ale ak by malo každé auto tu istu techniku, myslím bola by to riadna nuda...malý výber, málo zaujímavej techniky...fiat ma tiež agregátové skvosty, na ktoré sa iní ani nechytaju... vw je notoricky známe a priznajme si to, sú to chladné autá bez emocii...snad by ste nechceli automobilový monopol vw... to by som radšej vytiahol zo šrotu nejaku staručičku mašinku od ineho výrobcu než vw... a klaudius, nie všetky emocie získaš papierovým výkonom...zvuk, prejav, a komplet charakter motoru je podstatný...na papierový výkon sa hraju iba chlapci v zakladnej škole...a o DSG..mal som tu čest...a radšej by som bral klasický manual.. :-!
Možné to je. Tímto se omlouvám za desinformaci. Každopádně si stojím za tím, že špatné prodeje seatů v posledních letech, jsou velkou měrou způsobeny právě toto designovou linií, i když její poslední zástupce Ibiza je díky ostřeším linkám a velikosti pohledné auto.
V čem je Alfa individualistická? Jedině v designu. Nějak jsem si nevšiml, že by jednotlivé značky VW Group od sebe nešlo rozeznat. A s ITALdesignem za zadkem by to nehrozilo na 95%.
Změna charakteru? Jako, že se z předokolky stane zase transaxle? Nejvíc změnil charakter Alfy právě Fiat.
Co se stane když z Fiatu přejde pod VW? Nestane se nic, koncern jako koncern. Alfa patří pod Fiat nějakých 40 let (?) a za tu dobu ztratila své pozice i tvář v podobě transaxle. Otčím jako otčím. Jen jeden má tah na branku, druhý má tah na průsery.
P.S. bycharim protoze nemam potrebu vsem sdelovat, jak jsem na tom financne. Ovsem ty jsi neopomnel ze me obratem udelat socku, co na to nema... kdybys to tady nevytahl tak bych to vubec neresil. A pak chces diskuzi na urovni...
Ale ja te chapu, internet ma tu vyhodu ze tady je kazdy Stig a obycejne auto je pro nej moc nudne >:D Jenom ja blbec jsem si dovolil nesouhlasit s tim, ze kdo nema sujper megahustou a krutoprisnou karu na benzin, tak je koncernovej loser kterej by chtel auto zadarmo. Tak jo, vyhrals. Jsem nudnej koncernista a socka, ale aspon si narozdil od mistnich Stigu to auto muzu koupit >:D
nejdrive tady "bycharis" a pak se jeste citis dotcen.
Tak se vykasli na nejakeho diskutera co ti tady pije krev, a tve auto snu si bez poridit. Koneckoncu ti poblahopreju i k tomu Golfu, kdyz ti prinese klid v dusi...
Me by napriklad vic bavilo jezdit v MB tridy A nez v A3.
Nudu uvozenou ironii nelze bez privreni oka pouzit v jedne kladne vete spolu s Golfem GTD. Od toho je tady ten Baworak.
Tak tak. Padesat let zavodni historie nemel Seat kde nahrabat.
Navic - at tu mame nejake "emoce" - je prave koncern Fiat asi jedinym, kdo by do budoucna mohl (znova pisu mohl by) VW konkurovat. Jen ten management na to zatim tezce nema (pokud kdy mel).
A jeste:
Je zajimave, ze pred lety, kdyz Alfu kupoval prave Fiat, beceli staromilci jak zelvy, ze uz to nikdy nebude TA Alfa a ze Fiat tu znacku zabije. Kdyz je teda zabita, snad ji VW ozivi ;-)
Verim tomu, nebot VW uz hodne dlouho pri nakupu a vypiplavani svych znacek neslapl vedle. Ma presne definovany cil i cestu a pevne vedeni. :yes:
Vidim ze zijes asi deset let pozpatku, kdyz porad operujes s nudnosti modelu, kterym uz davno odzvonilo...
Tak az dozenes dobu, muzem se spolu bavit dal, a nebo mi predved ze soucasne koncernove modely jsou tak nudne jak tvrdis... a ze bych je chtel zadarmo.
Vis to bych pak mohl zacit srovnavat treba tu zminovanou Alfu z 90. let s Golfem II... Ale to jsme na urovni tech povestnych prostoduchych hadek z materske skoly.... Sam si vyber na jake urovni chces diskutovat. V pripade te naposledy zminene se mnou ale pocitej, ja se ti prizpusobim... >:D
Vidim ze zijes asi deset let pozpatku, kdyz porad operujes se spolehlivosti modelu, kterym uz davno odzvonilo...
Tak az dozenes dobu, muzem se spolu bavit dal, a nebo mi predved ze soucasne Alfy jsou takove sroty jak tvrdis... ...tim ze garazi jim je servis.
Vis to bych pak mohl zacit srovnavat treba tu zminovanou Giuliettu s Glofem II... Ale to jsme na urovni tech povestnych prostoduchych hadek z materske skoly.... Sam si vyber na jake urovni chces diskutovat. V pripade te naposledy zminene se mnou ale nepocitej...
1. Nekdo napise, ze cokoli od koncernu je nuda a sterilita
2. Ja odpovim, ze bych se klidne rad "nudil" v autech jako jsou Scirroco R, Audi A5, Golf GTD nebo Audi A3
3. Kajfik, aniz by me znal, mi odpovi, ze to je urcite proto, ze bych chtel auto zadarmo a ze jsem nakazeny virem "neznam nic jineho nez koncern" a dale mi vnucuje sportovnost techto aut, kterou ja ale vubec u sveho prvniho auta nehledam.
No zkratka tvurci dikuze jak vino.... evidentne tady nekdo nezkousl fakt, ze si jako zacinajici ridic nechci porizovat sportovni karu, abych to vsem nandal na svetlech a ze auto, ktere to neumi (Golf GTD) pro me nemusi byt nudne. Btw. prave novy Golf v bile barve vypada IMHO fakt dobre :-) Klidne si poridim prave toho golfa nebo BMW 118d coupé, ikdyz je to jen nejlevnejsi bavorák. A5 jsem uvedl proto,ze se mi neskutecne libi ale tolik penez do auta davat preci jen nechci a A3 se mi mlibi, protoze je to takove usedlejsi pohodove auto s kapkou prakticnosti :-)
Ta A5 je to poslední o co tu šlo, ale jinak díky za potvrzení toho o čem jsem psal, bez slova koncern už nejsi pomalu schopen napsat jediný příspěvek... :*) >:-[]
No hlavně ze ty se nezapomenes zapojit do kazde diskuze jako pan buh a rovnat vsechny do late podle tvych pokrivenych meritek...
Na tatku si bez hrat jinde, tady na tebe nejsem zvedavy, a uz vubec s tebou nehodlam diskutovat o mem postoji ke koncernu, ty ses totiz zaseklej kolovratek, a podstata spravne argumentace ti je vzdalena jak demokracie Severni Korei...
Nemam potrebu nekomu vysvetlovat misto toho co jsem rekl, neco co mi predhazuje... Natoz, ze s tvurci diskuzi takove jednani nema nic spolecneho..
To, ze na to mam, neznamena, ze si to musim koupit... holt mame odlisne chapani pojmu nuda. Me by nudilo mit auto v servisu, tebe by nudilo mit auto spolehlive >:D
Tak s tim problem nemam.. Muzu ti jen poblahoprat... Ty se zas muzes odloucit od diskuzniho slintani nad Golfem GTD a muzes pelasit pro tu A5 nebo BMW 123d.
A je doufám jasné že nemoc nikomu nepřeju, jen tak pro pořádek...
Podle mě by sotva Fiat s Alfou prodával i techniku. Je to sice jen spekulace, ale VW jde podle mě především o značku, nikoliv techniku, nebo lidi od Fiatu. Alfa pod VW by byla po x-té jinak naladěná (skvělá) technika VW. Já za sebe musím říct, že raději vidím Mito, nebo Giulietu takové jaké jsou, než jako další verze Golfa, Pola.
Protože pro mne je VW konkurence na úrovni nepřítele.. A než vidět svého milovaného koně v chapadlech nepřítele, tak snad raději ať kůň není. Ale vím, že to je trochu extrémní názor, automobilový svět si zaslouží, aby v něm Alfa dál figurovala, ale pro mě už to nebude ta Alfa, kterou tak zbožňuji a už bych si jí nikdy nekoupil.
A nebyla to jen Altea, ale i designově velmi podobně pojaté Toledo 3. generace (také už od r. 2004), Leon byl v tomto ohledu naopak poslední, nikoli první...
Diskuze je kvůli vyjádření názoru na daný článek a k většině článků nepřispívám, neb to nepovažuji za nutné. Ovšem tento mi přijde naprosto zbytečný bez věcních argumentů a nemam rád když je článek, který si někdo vycucá s prstu od stolu, případně cituje (většinou ještě nepřesně) zdroj, který neuvede a v nejhorším případě si k tomu něco přidá svého a popravdě nečíst jej ve 4 ráno, po návratu z hospody, tak bych zřejmě nepřispíval ani v této diskuzi.
Taky myslím, že to tak dopadne, zprávy o "námluvách" se vypouštějí jako testovací balonky v době, kdy je většinou prakticky vše upečeno. Do měsíce nám oznámí, že se dohodli.
....co trouba ukázala, to se vždycky stalo. Jaguár po desítkách dementi skončil u taty, volvo po záplavě jiných dementi skončilo u Geely, Suzuki po ještě dalších dementi podepsalo s VW, zkrátka - Alfě jenom prospěje, když bude mít na zadku Alfa Romeo MiTo - made by VW podobně jako Dacie :-)
ano to je pravda ale uvedom si ze ide zhruba o 70 kil co je pri 1400 kilovych autach zhruba 1/20 z celkovej hmotnosti auta. To mas akoby si chcel tvrdit ze je rozdiel ci pojdes sam v aute aebo so spolujazdcom ktory ma zhruba 70 kil. Pisem to preto lebo jazdil som na alfe 159 2,4 JTD aj na nvom 1,8 147KW benzine a teda oproti passatu ktory mame vo firme a mam na nom najazdenych okolo 10tisic tu hmotnost nie je citit. Skor na passate je citit ze nestiha lebo tam je ten chudak 1,9 77KW cize moc to nejede teda..
V absolutnej rovine mas pravdu, je proste najtazsia a hotovo. Ale v relaticnej rovine vsetko zavisi od motorizacie, jej vykonu a tociveho momentu. Autor prispevku vyssie chcel napisat ze jeden novinar si precita tabulku, porovna to s ostatnymi a uz sa v ceskoslovensku siri ze 159 je tazka a neohrabana. Ale ruku na srdce, kolko ludi co toto tvrdia sli po precitani clanku na testovaciu jazdu a vyskusali si to? Asi nikto ale tvrdit to budu vsetci.
Ten krok v rozložení hmotnosti a odlehčení předku je spolu s velikostí ten nejpodstatnější rozdíl a je opravdu znát. Ono vyřešit problém s umístěním motoru podél bude asi ještě oříšek na pár let, ale posun tam je znatelný.
To ja samozřejmé, že si koupím auto, které mi bude sedět. Ale tady se bavíme o ostrých derivátech jednotlivých modelů a tady Alfa prostě nepřesvědčila. U sportovních verzí modelů jsou čísla jedním z hlavních argumentů. A to nejen zrychlení, ale i třeba právě rychlost na kolo a pod. A o to tady jde. Pokud by to tak nebylo, tak si můžu koopit auto s nějakým sport paketem. Ale pokud už dám tolik peněz za hot tak se právém budu domáhat toho možného nejlepšího.
Co dle tebe nechápu? Alfa je majetkem fiatu a ten si s ní může dělat, co uzná za vhodné. Celí ten článek je pouze spekulace. Úplně stejně by šel napsat článek o tom, že Bill Gates chce koupit Buckinghamský palác, ale Alžběta II mu ho nechce prodat, ale kdyby mu ho prodala, tak možná následně nechá dostavět nové křídlo.
V celém článku, není jediný ověřený fakt, jen spekulace, a zas spekulace. K čemu je dobré podobný článek psát? A že alfa je jen jedna další značka dělající naprosto průměrná auta, (v dobrém slova smyslu) je proste fakt. Stejně jako, že za špatná čísla v Seatu, může zvláštní design, jež odstartoval Leon v 2005.
Ať to je, nebo není, velký rozdíl, tak rozdíl to je a pořád byla prostě nejtěžší. A jestli o kilo, nebo o 70 (což je dost podstaný rozdíl) je už jedno.
No to asi nemysliš úplně vážně, že? Když vynechám Bemtley, Bugatti a Lambo, tak určitě Image Audi strčí celou Alfu do kapsy i s jejich designem. Ohledně Image se Alfa s Audi rozohodně nemůže měřit. Ostatně je to i vidět - audi je silnym hráčem v prémiovym segmentu a alfa paběrkuje pod hranicí lepšího mainstreamu.
Mimochode kydyb ses v evropě zeptal, jaky auto je prstižnější, jestli Golf a nebo 147/julinka tak by ti, slovy zdejšího "klasika", jako ikona určitě nevyšla alfa. Takže i Image VW je vysoko nad tím co alfa.
Alfa je tak trochu klut v původním slova smyslu - vysoká oblíbenost u malé skupinky poblouzněnců. Ale na tom se nedá nic postavit.
Jen to s tím Seatem nesedí. Alfa má svou vlastní techniku, díky níž si u většiny modelů dokázala podržet velmi slušné jízdní vlastnosti, resp. celkový sportovní projev svých modelů. Seat byl montovnou levných fiatů, nic takového neměl, VW mu dal k dispozici vyspělý technický základ s tím, že měl svá auta ladit na sportovní notu. To se ovšem nestalo, pár z jízdního hlediska povedených modelů (některé verze leonu, současná ibiza), tohle nezachrání, minel je mnohem více, jinými slovy management seatu svou šanci promrhal. Alfa má v tomto směru přece jen jiný potenciál a hlavně zkušenosti s tou výhodou, že sportovní image, na rozdíl od Seatu, budovat nemusí.
Napriek tomu si myslím, že je to vhodnejšia cesta pre prémiu ako pre stredný prúd. Tvarová či štýlová unifikácia u tak rozdielnych vozov ako sú Scirocco, Polo a Multivan napríklad, sa mi ani trochu nepozdáva. Napriek výhradám voči dizajnu napríklad Renaultu mi je tvarová rozmanitosť jeho modelov milšia.
Za posledních dvacet let se výběr (šíře značek) ve většině tříd velmi zvýšil, je tu spousta výrobců spousta značek, zásadním se nestává rozeznatelnost jednoho modelu od druhého, ale rozeznatelenost (designová) jedné značky od druhé, čehož logickým následkem je menší rozeznatelnost mezi modely jedné značky, prostě máš ihned poznat, že proti tobě nejede VW, ale hyundai. Rozdíly mezi značkami jsou jen v tom, jak daleko jsou na cestě k hledání dlouhodobě použitelných designových markant svých modelů, snaží se o to všichni, jen někteří s menší a jiní s větší rychlostí a úspěchem.
To je pravda. Navíc zrovna Alfu považuji v posledních letech za specialistu na dolování slušných výsledků z převzaté techniky (viz. 159 a její platforma Opelu Vectra). Takže pokud by dostali do ruky techniku od Audi, snad by si dovedli poradit a naladit jí tak, aby si udrželi vlastní identitu.
K tomu len toľko, že všeobecne sa pojem "platforma" berie príliš vážne. Mnohí by sa skutočne divili, jak odlišné autá, priestorovo aj charakterovo, je možné stvoriť na zhodných platformách. A najmä ak ide o moderné celky, ktoré je možné dosť podstatne modifikovať a vybaviť rôznou technikou.
Dobre píšeš, aj keď Alfa má tých modelov, na ktoré našila alebo môže našiť rovnaký predok, podstatne menej, čiže menej to bije do očí. Ale prekáža to na tej Alfe rovnako, ak nie viac, predsa je to len všetko iné, len nie ľudové auto alebo auto pre každého (táto definícia mi k VW ide lepšie).
Zkouším si představit, co by bylo nejlepší pro Alfu. Realita je taková, že Alfa v současné době není zrovna v dobré kondici, pilíř prodejů tvoří segment subkompaktů a kompaktů, všechno ostatní stojí z hlediska prodejů za starou bačkoru (takto by se dal charakterizovat ovšem i Fiat samotný).
Budoucnost pod Fiatem je nejistá - na konkurenceschopné zastoupení Alfy ve vyšší střední už Fiat prakticky rezignoval a nyní se spekuluje o Alfě střední třídy na podvozku nějakého předokolkového (dle posledních informací) Chrysleru. S motory to vypadá slibně - pentastary, multiair... v tom vidím hlavní potencionální přínos Alfy pod Fiatem - pokud by tahle technika fungovala a podařilo se jí dostat do showroomů, byl by to přínos hlavně pro nás, zákazníky, protože bychom měli zase trochu víc z čeho vybírat. Ovšem Fiat už toho nasliboval, jak to dopadne, nikdo neví.
Naproti tomu VW je obrovský koncern, který auta prostě dělat umí, a to až po lux segment (Bentley), a v neposlední řadě to zatím vypadá tak, že je snad umí i prodávat. Navíc Alfa by skvěle zapadla do jeho portfolia, kde opravdu chybí premiová sportovní značka. Akvizice Alfy by tak umožnila Audi profilovat se ještě víc směrem k rodinnému luxusu a Alfa by pravděpodobně dostala technologie, o kterých se jí pod Fiatem ani nesní - zejména tedy ve vyšších segmentech - mluvím teď o platformě ve vyšší střední třídě, motorech 3.0 TDI, V8.
Až potud to zní výborně, ovšem umí VW vůbec dělat sportovní auta? Proč se o Seatu mluvilo marketingově jako o sportovní značce je mi stejnou záhadou, jako proč se mluví o sportovní značce v souvislosti s automobilkou Kia. Potřebujeme tady pátý model na podvozku Golfa s totožnými motory, jen jinou kastlí a jiným marketingem? Není přecijenom lepší, když stojí v showroomu ta Giulietta na svojí vlastní unikátní (a vynikající) technice? Nejsou ty vzdušný zámky, který Alfě maluje Fiat, pro nás coby kupce lepší vyhlídkou, než tvrdá koncernová realita?
Osobně tyhle otázky odpovědět neumím, dost by záleželo na tom, jak by se k tomu koncern VW postavil. Pokud by začal Alfy sekat dle svojí osvědčené unisex šablony (jak to udělal se Seatem), tak by jí opravdu spíš pohřbil. Pokud by to s ní vzal ale trochu vážně, udělal by Alfy, které by opravdu byly sportovní (nejen sloganem v letáku), pak by v tomto ohledu měl možnosti, které jsou zcela mimo dosah Fiatu, a mohl by z Alfy udělat opět prémiovou sportovní značku...
Poslední připomínka. Dle příspěvků zdejších Alfistů jsou dva důvody pro koupi Alfy - nechce koncern a rád leží pod autem. Převzetím Alfy od VW oba důvody padají. Kdo pak bude Alfy kupovat?
Není to jen sport, je to třeba návrat do vyšší střední, kde, pokud to nebude trvat dalších deset let, se může model se znakem alfy na kapotě snáze etablovat než cokoliv se znakem VW.
"MiTo i Giulietta jsou moc velký konkurenti pro A1 a A3." Tohle je jedna z klíčových vět pro danou diskusi. Alfisté pláčou, co by se s alfou stalo, padnout pod VW, vždyť VW má v tomto segmentu Audi. Jenže tohle je omyl, resp. pouhé přání otcem myšlenky, z hlediska tržního postavení alfa konkurentem audi dávno není, zmíněná auta konkurují s odřenýma ušima (myslím celkovým postavením na trhu, cenově imagí atd.) Volkswagenu. Že ve značce, brandu, je potenciál na to, aby se alfa dala povytáhout o kousek výš, mezi VW a audi se silným akcentem na sportovno, to je přesně to co ve VWkoncernu vědí, a důvod proč o alfě uvažují. Tohle postavení měl mít Seat, ale jeho management svou šanci nevyužil (na rozdíl např. od toho ve Škodovce) a další směřování Seatu (v případě, že zůstane pod VW) může být opravdu jen směrem k lowcostu, bude se tlačit autoemocion proti kia nebo dacii. Ale stejně bych si vsadil, že pokud VW získá alfu, pustí seat.
Tak to konečne niekto polopate napísal.
Srdce pravoverného Alfistu asi 2x nezaplesá, ak sa značka dostane pod krídla VW. Na druhú stranu to zabezpečí Alfe existenciu a pravdepodobne aj globálnejší úspech, hoci možno za cenu určitej straty individuality a zmeny charakteru. Rozhodne by ale zmena majiteľa Alfe viac prospela ako uškodila.
Na druhú stranu, pozastaviť sa treba aj nad expanznými zámermi VW, hraničiacimi až s nenažranosťou. Bojovať na mnohých frontoch sa nemusí vždy vyplatiť, na druhej strane, ak je v tomto prípade armády dostatok...
Ak by sa podarilo, a VW získal do zbierky športovca, uvažujem nad úlohou Seatu v koncerne - športový look nejak nevyšiel, úžitkové zámery (Alhambra, Toledo, Altea XL) tiež až tak nie, tak čo s ním? Vychádza mi naozaj už iba posledná možnosť, ako to už ostatne niektorí písali - prejsť na výrobu lacných áut a konkurovať Dacii, Lade, čínskym autám, naďalej vyrábaným výbehovým modelom klasických značiek, vyvážať do Brazílie, Indie a tak podobne - s tým by už konečne mohol výrazne uspieť.
Každopádne, držím palce Volkswagenu, aby sa mu podarilo Fiat zlomiť, a prajem to Alfe, aby sa konečne dostala na výslnie, kam vzhľadom na jej históriu rozhodne patrí.
Pre Fiat platí - šuster, drž sa svojho kopyta. Prakticky od začiatku jeho existencie sú jeho doménou autá nižších tried, pri tých malých je skutočne majstrom, ale to je tak všetko. Na to, aby trvale viedol rýdzo športovú značku k úspechom, proste nemá. Rovnako by som prial niekoho iného aj Lancii, ibaže tam už by to zo strany VW asi tak jednoznačné nebolo.
No, uvidíme, koľko je vlastne na tejto šuškande skutočnej pravdy.
Nejde o to, jestli je si něco podobného, v tom QP prostě je rádio, příp. navigace PSA stejná jako se dávala do peugeotů nebo citroenů v nižší střední. Má to dva aspekty, jednak zda je to pro lux. maserati důstojné a pak jestli je to kvalitní z hlediska funkčnosti. To první bych nerozebíral, kromě wolffa, pro kterého je maserati něco jako lepší Rolls Royce dělaný na koleně pěti lidmi v bílých rukavicích, tohle sdílení všichni chápou, horší je, že to ovládání audia s malými čudlíčky nefunguje ergonomicky dobře ani v těch citroenech. V tomto světle plácat o levném interieru z A4 v lambu je o ničem, v gallardu je použit modul navigace nebo ovládání klimatizace z audi, což byla soudobá jak ergonomická, tak i funkční a estetická špička. Dnes je to obojí out, jistě, gallardo čeká nástupce, ale o kvalitu jeho interieru bych se nebál.
Mě hlavně připomínaj ovladače, který měli už starší Maserati 3200 a 4200, který na trh přišli pokud se nepletu před 307mičkou. Ano, vzhledově to vypadá podobně, to uznám i já. Ale stejně tak můžeš říct, že iDrive a Command si jsou taky vzhledově podobý... :-!
WV chce zancku levnejsich aut se sportovnim image a tudiz ma zajem o znacku jez neni k dispozici?
Jinak VW udelal se seatem desnou chybu v desingu predposledni modelove rady jez byla ulne nijake a bez vyrazu a rozhodne ne sportovni. Leona jsem od toleda ani nepoznal pokud jsem si neprecet napis na kufru. Timto si zkazili pomere pekny nabech z prelomu milinenia, kdy se za tehdejsim leonem jeste dnes otocim a povazuji ho za moc krasne auto. Alfa je na tom lip, i kdyz je to je dnes, uz take jen koncernove auto, prestoze jineho koncernu. Posledni alfa co se mi po technicke strance libyla byla 75. Od te doby je to technicky jen sed srovnatelna s jinymi znackamy v libivem kabatu.
My to prostě nechápeme, Alfa je takové jejich dítě, a "logicky" si každý "rodič", který své dítě opravdu miluje, přeje raději jeho "smrt", než možnost, že by (zabezpečené!) přežilo s jinými, i když "nebiologickými", rodiči...
Rozdycha, stejne jako rozdychvava toho raka na kteryho ma ten invalidni duchod >:D Ale koukam dole zadna odpoved, ze bys ty nerozdychal fakt ze mam na tu A5ku? >:-[]
Jj, tady jsi ultrafans velmi rychle...
"Oni" napíšou něco ve smyslu, že celý koncern ja na h.... a ty na to napíšeš, že celý zdaleka ne... a už si ultrafans... :-O >:-[]
Oni se snaží ze mě toho ultrafans udělat... a docela se jim daří. Kouknu na portfolio Lancie se 4 stejnými čumáky a je mi jasný, proč italofilům vadí uniformita :-) Pak se podívám na ty zcela odlišné předky Mita a Julinky a hned je mi jasné, že jsem člověk bez vášně... tu by ve mě asi dokázala probudit jen Fulvia, jejíž koncept vypadá fakt nádherně. Naštěstí je můj pojem nudy za volantem výrazně potlačen a tak se spokojím i s tím stádním koncernovým autem, případně čínským Volvem nebo 1-ovým BMW pro socky >:D Je totiž jasné, že na nové auto peníze v igelitce nemám, že...
Aha, tak ty jsi tady vlastně takový "pan objektivní" a pokud s tebou někdo náhodou nesouhlasí, nebo si dokonce dovolí považovat tě za zaujatého, tak je to jasný ultrafans... >:D
Snad si opravdu ještě ve věku, kdy z toho (po pár fackách od života) "vyrosteš"... :-)
Garazovani v servise je povest, kterou si tu Alfa vybudovala v 90. letech. Tak to proste je a bavi me, jak to alfisty popouzi :-) Audi S3 jsem ti tam napsal proto, ze jsi chtel mluvit o sportovnim svezeni, k tomu asi A3 neni primarne urcena. Proto jsem nabidl alternativu. A mas recht, prachy v igelitce srovnany nemam, co kdyby prisly povodne.... ale shodou okolnosti mam cca. na dva A5-ky, kdyz uz te teda zajima stav mych uspor. Nicmene se mi trochu zmenil zivotni standart a tak se spokojim s levnejsim autem (plus minus v cene lepsi Julinky) misto toho, abych ti dokazoval, ze na to mam >:D
Krispos tě pěkně vystihl (viz i reakce webpaji) tak tu teď nehysterči... a po tom co má kdo v peněžence ("igelitce") je ti absolutně houby, takže se raději uklidni...
Asi nejsi takový italofil jako wolff, ale zmatený "antikoncernista" určitě, bez slova koncern už pomalu nenapíšeš příspěvek... ;-)
A me to prislo tezce podprumerny, nevadi mi kdyz mi nekdo oponuje ale prosim at to ma hlavu a patu... A ne mi tady brecet nad jeho neshodami s wolffem.. Mlit tu neco o skodovce a ze mi je to podobne... To si vycucal z prstu...
Nebo nas chce presvedcit ze ten invalidni ma na hlavu? Ano teprve ted to byla invektiva :-) Ale jeste stale pomerne nevinna, tak snad to rozdycha... Koneckoncu sam si na ni nabeh...
No koukam ze jsi brecel behem toho odpovidani...
Skoda, ze jsi ale uplne mimo...
Za prve nejsem Italofil, za druhe je mi uplne jedno z ceho Wolff blazni, za treti James se nevyjadroval o S3 ("hothatchi"), za dalsi Skodu jsem vubec nezminil...
Takze brecis hezky, srdceryvne, ale na spatnem hrobe...
A s tou objektivitou, no me neres dokonce nemusis resit ani skupinku tech italofilu, spis nam vysvetli to garazovani v servise... Pochlub se jak dlouho uz Giuliettu/Mito/pripadne 159 mas a jak dlouho z toho byly v servisu... Nebo uved odkazy na relevantni statistiky TUV nebo podobne... Jinak "garazovanim v servisu" si tady muzete nadavat sem tam, ale je to jak deti ve skolce...
No a podle toho co tady pises je mi vic nes jasne ze v igelitce nemas srovnany balik na novou A5... Takze se tu moc nerozciluj, jako bych ti upiral tvuj pulmilionovy plat mesicne...
Nikiomu sportovnejsi svezeni neberu, ani naftu ne...
Paradoxni na tom aute je to ze v modu, ktery by mel byt prave pro to sportovna naladen, a ve kterem by mel ridici prinest jeste vetsi radost dela pravy opak... A proto i s tim sportovnim autem jezdis v rezimu komfort... Takze je to jen rychlejsi dieselovy hatch... V podstate to sportovno tam moc nedostanes, takze zbyva spis ta nuda... Coz teda sice splnuje predrecnikovy pozadavky ale bohuzel bez te ironie. Ale at si koupi klidne od kazdeho jedno... Ja mu to neberu... A stim ze pisu cokoliv jen at je to proti koncernu to nemas pravdu... Ale chapu ze kazdou kritiku se budete snazit zlehcit tim ze budete tvrdit ze jsem zaujaty... Ale co jineho by se od ultrafans dalo cekat ze...
[odkaz] Zde autor článku píše: "A všimli jste si ovladačů rádia, které jako by vypadly se středového panelu Peugeotu 307? Mamma mia...". Já fakt nevím, jak to ve skutečnosti je, ale když jsem si pročítal diskuzi tebe a Webpaji, tak jsem si vzpomněl, že jsem někde něco takového, jak píše Webpaja, četl, tak jsem to sem hodil.
V Astonu jsem seděl zatim jen v Ženevě na autosalonu, Gallardo znám oproti tomu mnohem líp, i jsem v něm párkrát jel. Přesto na mě mnohem lepší dojem udělal Aston Martin (byť zatim u něho nemůžu hodnotit jízdu, ale jen vzhled a "pocit" jedinečnosti, který k takovýmu autu bezesporu patří!) K tomu Maserati...Pochybuji, že by spolupráce Fiatu a PSA na užitkových a velkoprostorových vozech měla jakýkoliv vliv na luxusně-sportovní limuzínu Quattroporte. Navíc předpokládám, že kdyby tomu tak bylo, tak bych na tu informaci už určitě někde narazil, nebo by se o ní nějaký odborný plátek při testu zmínil.
Tak si pořádně prohlídni obrázky, nebo ještě líp se do těch aut posaď. A partnerství Mas a PSA hledej ne v prabývalém vlastnictví, ale spíše u spolupráce Fiatu a PSA na některých vozech ;-) . Tím neříkám, že je to šptaně, jen má každá mince dvě strany.
Jenže, když se posadím do AM, tak si nemůžu pomoc, ale Forda tam nikde nevidím. Když si sednu do Gallarda, tak je půlka palubky z jiných levnějších koncernovek. O navigaci v Maserati žádné informace nemám, ale vzhledem k tomu, že je to už nějaký ten pátek, co Maserati patřilo Citroënu, tak bych se moc divil, kdyby tam bylo cokoliv od PSA.
??? Tahle globalizace je pochopitelná a zrovna třeba AM s prvky Fordu, nebo Maserati s navigací od bůhvíkoho (je to PSA, nebo se mýlím?) nemají Lambu co vyčítat. Nic není černobílý ;-)
Ironie neni na místě. Být v pozici, nebo pokud jednou po dostudování budu v pozici člověka, který na takové auto má, určitě bych dal přednost třeba Astonu Martin, nebo nějakým malosériovým, ale zato jediněčným značkám, než Lambu, který má interiér z levný A4 :-!
S B7 jsem nenajel tolik co s B8, ale víc než klasický generační rozdíl v nich není. Včetně avizovaného zlepšeného rozložení hmotnosti, které sice znát je, ale i přesto velmi snadno přehřeješ na náročné silnici přední pneumatiky tím jak jsou zatíženy pohonným ústrojím.
Ale je to velmi dobrý vůz s příjemným nastavením pro střední proud.
Ano, musím uznat, že BMW je jediná německá značka, kterou uznávám. A pak ještě Alpina (úpravce BMW) a Wiessmann, který používá taky techniku BMW. Ale srovnávat VW s bavorákem opravdu nelze >:D Ono ani ta jejich prémiová Audina podle mě bavoráku nesahá ani po kotníky. Ale kdyby VW koupilo Alfu Romeo, tak z ní udělá druhej Seat a Seata buď zavře, nebo prodá (pokud by o něj někdo měl zájem, což pochybuji). MiTo i Giulietta jsou moc velký konkurenti pro A1 a A3, takže by je koncern v příští generaci ponížil na úroveň Ibizy a Leona :no:
K tomu Boschi mám dobrou historku. Kdysi jsem měl možnost se detailně bavit s managerem z budějovického bosche a ten říkal, jaký je rozdíl mezi německými automobilkami a fiatem kterým dodávají elementy. U velmi podobných dílů měli daleko častější reklamace (i když stále nijak vysoké číslo)ze strany němců, kteří si velmi dobře hlídali kvalitu toho co dostavájí, zatímco s fiatem neměli žádný problém. Dokonce vyprávěl o problému s nějkou kazovou součástkou od jejich dodavatele (šroubek co praskal či tak něco) jejíž závadu odhlalili nejprve v opelu. Bosch se divil co je to za blbost, když ta součástka ze stejné serie je i v zařízeních (čerpadla v palivových nádržích) pro ostatní automobilky. Následně se ale začali ozývat i další německé značky (VW, BMW). A co myslíš že koncern fiat? Vůbec nic. Neměli ani ponětí že něco je špatně. Takže je samozřemě na vadu upozornili a zajistili nápravu, ale o Italech tohle taky dost vypovídá....
Nerozumím co okecávat? Jestli je některý auto o sekundu v pružným zrychlení lepší nebo horší je jedno. Jestli s ním zajedu okruh za minutu nebo minutu a půl je taky fuk...ale jestli se mě osobně dobře řídí a dobře vozí je úplně jiná věc. Neviděl jsem test, který tu zmiňuješ a jeho výsledky mi jsou šumák. Když by mi sedlo líp Clio než Mito koupím si ho a obráceně.
Najel jsem s ní 140kkm a nikdy bych nenapsal, že je špatná. Nicméně to, že bych ji vzal na odreagování někam na prázdnou okresku nebylo ani pomyšlení. A to nejsem žádnej Stig, nebo internetovej závodník ;-)
A víš moc dobře, že to není o 200 nebo 300 koních :-)
Poposedni si. Já nikde nepíšu, že někdo napsal, že je něco lepší, ale že měřili časy a dráhy. To prostě neokecáš. Čísla jsou daná a prozradí to podstatné. Jestli mi nebude auto sedět je věc druhá, ale to neznamená, že když si koupím auto, co mi bude sedět, že nebude ve všech parametrech horší než jiné, co mi tolik sedět nebude a pak už to neokecám.
Dík že jsi mě na to upozornil. Ne na ten slovník, protože jsem měl na mysli opravdu technologii, ale na tu techniku. O ní jsem se nechtěl zmiňovat, ale určitě alfa nemá nic co by VW nebo audi neuměl.
A k tý technologii - sám jsi odpověděl,Alfa ji má při nejlepším stejnou jako VW. Tudíž nic kůli čemu by stálo za to Alfu kupovat. Nic co by VW mohlo obohatit.
Jo a tvoje neurvalý chování velkoryse přejdu. Já prožít svoje mládí za husáka, tak jsem asi taky pošahanej cholerik. ;-)
Je to usdedlejší, ale já nehgledám sporťák co mi za dva dny sežere vejplatu a 28 dni stoji v garazi :-) Se mi libi jak je tady kazdej kral okresek a smyku a auto bez 200 koni pro nej neni dost zabavny... >:D holt to je kouzlo anonymity internetovych diskuzi, tady je kazdej Stig
Tyjo, uplne jsi me rozebral. Az se vybrecim, tak ti odpovim...
Za prve, moje preference pri rizeni auta neznas, tak mi nerikej kde bych se nudil nebo ne :-) A ani me neznas natolik, abys sis mohl drze dovolit tvrdit, ze chci auto zadarmo! Ja si za kvalitu rad priplatim... Takze bych uvital, kdyby sis ty osobni invektivy strcil do vyfuku nejblizsi alfy, kterou potkas. Dekuji
No a ted zpet k tematu: me se libi vyse zminovana auta a rozhodne bych se v nich nenudil. Vzhledem k tomu, kam a jak casto jezdim, nepotrebuju sportovni vykon a vyse zminena auta by mi uplne stacila. nejsem zadnej nactiletej frikulin, co to potrebuje kazdymu nandat na svetlech, radsi jezdim v klidu a v pohode a na rizeni me bavi samotne rizeni, ne honeni si ega na netových diskuzích jako že jsem in protože mám alfu (garazovanou v servisu >:D). Prijde mi, ze pro nektere zdejsi italofily je "legenda o vasni" posledni steblo, ktereho se chytaji, kdyz nemaji oproti koncernu co nabidnout. >:D Ze jsou Alfy drazsi, ze jsou (resp. donedavna byly) znacne poruchove? Nevadi, vymluvime se na styl...
Za dalsi, nechapu proc sem tahas Skodovku, o ktere jsem se ani nezminil. To je taky oblibena ubohost italofilu, kdyz dojsou argumenty, veta typu "Ale Skodovka..." Srovnavej Alfu se sobe rovnymi, se Scirrocem, Golfem, Audi S3 (kdyz chces teda ten sport)... Poplivat Skodovky, ktere jsou zamerene uplne jinak, je dost laciny trik.
A nakonec, znam i jina auta nez koncern... treba BMW 1er Coupé nebo Volvo C30 se mi libi mnohem vic nez Alfa. Je to muj nazor a nikomu ho NECPU, narozdil od vas. Vyhoda koncernu je, ze si v nem vzdycky vyberu neco, co mi bude sedet. Klidne ti potvrdim, ze Fabia II je hnusna jak * a ze A3 a A1 jsou dost predrazeny auta, ale kdyz napisu neco negativniho na Alfu nebo Fiat, tak se wolff zblazni :-) Ja vim, Bravo je lepsi nez vsechna koncernova auta dohromady a vy jste vsichni objektivni az na pudu :-) Jenom skoda, ze AR nepujcila Julinku do testu hothatchu Topgearu...
Nemá technologii... Technologii má zrovna jako ten VW. Jinak by nemohla vyrábět. A pokud jsi měl spíše a správněji na mysli techniku, tak tu má notabene. Chytráku, kup si slovník cizích slov, a než ty cizí slova začneš používat, natuduj si jejich význam. Brali jsme to na střední (dokonce ekonomický) už v 70.letech.
Aby jsi si mohl v každé kategori udělat nějaké osobní zhodnocení, tak by ti nestačilo se jenom projet v konkrétním autě, ale nejméně v dalších dvou třech, aby jsi měl nějaké srovnání.
To že čísla napoví není přesné. Čísla nenapoví, ale prozradí. A i bez subjektivního zhodnocení ti řeknou, kdo je lepší a kdo horší. Osobní zkušeností si maximálně můžeš zkusit, jak to auto vyhovuje, ale na číslech to stejně nic nezmění
Myslim že tím vysoce postaveným zdrojem z VW může být asi jen zmíněný Luca de Meo, který asi má k alfě emoční vztah. Racionálně se to zdůvodnit nedá, ač se o to v článku snaží. Alfa kromě historie a hezkého designu nemá VW co nabídnout - nemá prodejní objemy, nemá silné trhy, nemá ani technologii co by VW mohla zajíémat. Byl by to jen další ( po seatu) "Sorgenkind" . Jen at si ta značka táhne pod vodu dál fiat a ne VW. Koupě Italdesignu je pro VW daleko důležitější než celá alfa.
Eště by de mea mohlo napadnout koupit celej Fiat, a začnu věřit že je italským záškodníkem kterj se chce němcům jen vydatně pomstít. ;-)
Kde se na to bere... Je to všechno zaúvěrovaný. Tak rychle vydělat na tak rychlé skupování značek za svý je zhola nemožné. Opozdí se s jednou splátkou, a na bránu jim bude bušit exekutor. To pak bude mazec.
To nic nemění na tom, že z něj Kajfik udělá pomalu d.e.b.i.l.a jenom pro to, že si dovolil poznamenat GTD. Jinak GTD není zcela sportovní auto, ale jen upravý osobká, co má lepčí podvozek, sedčky a pod. Nikdo po něm nechce aby to konkurovalo GTI, nebo R.
Sám to moc dobře ví ;-) Jakákoliv jiná automobilka by z hezkých a technicky vyspělých vozů jako GP a Bravo vydyndala bestsellery...ale marketing Fiatu to prostě neumí...jen zírají na záda třeba Renaultu.
Pokud by to byla volba zrušit, nebo prodat VW, tak jsem pro zrušení! Buď se uživí taková, jaká je, nebo pro ni bohužel neni místo :'-( Ale nechci "vykrádání" její historie. Koneckonců už takhle umřelo hodně tradičních a pro mě oblíbených značek, např. Rover, MG, Austin, vlastně to zkrátim - celý British Leyland, mrzní mě i zavření Oldsmobilu. Na druhou stranu beru krach jako lepší variantu, než aby značku koupil někdo, kdo k její historii nemá žádný vztah. A né jako, když číňani koupili práva na používání značky MG :no: Prostě italská značka v německých rukách pro mě přestává existovat!!! :-!
Některé testy mají i konkrétní měřená data a nejdená se jenom o pocitový test. Jako například tady, kde měřili časy na kolo na okruhu. Časy na mokrém oválu, zrychlení a brzdy. Ne všechny testy jsou stejné.
Takže když preferuje Naftu a sportovnější nalazení auta a tím pádem si vybere například Golfa GTD, tak je hned nakažený virem.
Mě spíš připadá, že ty jsi nakažený virem "všechno z koncernu je úplně na nic, i kdyby to jezdilo zadarmo, mělo to 500 koní a předjelo to i formuli"
Pordat, ac pro me vysledek bude totozny, usetri se pracovni mista... Zanik Alfy by to byl tak ci tak... Golf-ovská palubka v Giuliette... z toho by brecel i robot....
Největší sranda je, že Alfě všichni přejí jen to nejlepší ( a hlavně přežití na trhu a úspěch ), ale jen podle sklaních by to bylo špatně. Hlavně za každou cenu zachovat srdce, ať to stojí, co to stojí.
Jde o principy...většina těch co tady píšou nezažila to co já...stát v šourůmu AR připravenej zaplatit téměř vrcholnej model 159 v plný polní, tehdá o 10% dražší než v Německu a přesto kvůli otřesnému jednání odejít pro stejně drahý!!! BMW...
Tam se sice taky nechovali nějak úžasně, ale pořád 100x líp... Jak chce někdo takový potom nejen prodávat, ale zajistit aftercare, návratnost klientů atd... Nesmysl.
Pod kapotou lamba je R8? Ty jsi zmatený jak lesní včela. Jak dlouho je na trhu R8 a jak dlouho se vyrábí nynější modely Lamba? Mximálně se dá říct, že R8 čerpala techniku u Lamba. To ale samozřejmě je pro R8 plus.
A Ferrari je stále stejně ultimativní? Není, na to jsou speciální edice...Kdo si chce koupit auto se kterým se dá jezdit jen na okruhu? Je to těch 90% kupců, nebo jen 10%?
Nebylo R8 po Gallardu ?
Lambo padlo k nule "až" nyní a příchod koncernu Lambo bez pochyby posunul z pozice automobilky, která se neustále zmítala nad propastí a stavěla auta pro závodníky, kteří zvládají auto téměř na úrovni pilotů F1 do pozice automobilky, která je schopná generovat zisk a vyrábějící auta, která se dají i řídit.
Relativně velká částka byla spotřebována na zeefektivnění výrobního procesu s ohledem na spotřebu energií.
Přívětivější je Lambo nyní určitě a jestli to zákazníci chtějí (chtěli) ? Spíš bych řekl, že potencionální zákazníci, kteří "vždy" Lambo chtěli, ale odrazovala je "nepoužitelnost" a byli "nuceni" jít ke konkurenci si konečně mohli splnit sen.
Pořád se jedná o dosti extrémní supersporty a stačí se porozhlédnout po dostupných testech, jak to vidí lidé, kteří mají šanci porovnávat i s ostatními v této kategorii. O charakter Lambo určitě nepřišlo.
Podle mě je tohle diskutování hlavně k ničemu. Jsou to jen spekulace tajných a nejmenovaných zdrojů na konci srpna, kdy se nikde nic neděje, do autosalonů je daleko a i auto paparazziové mají dovolenou, tak redakce oprášila starší články.
S tím se dá jen souhlasit. Trend posledních let u Alfy jsou silná slova na začátku a konec všichni známe. Myslel jsem, že se u nových generací pochlapí, ale s mitem to bylo silné šlápnutí vedle. I například v testu, který je v (tuším, že) nynějším čísle AutoTipu, kde zkoumají sportovní deriváty jednotlivých modelů značky, dopadla MiTo doslova tragicky. Testovali tam model s motorem 1,4 125Kw. Horší už byla jenom Honda CRZ (ale to je hybrid s celkovým výkonem 92Kw).
Takže se určitě rychle rozkřikne, že MiTo zase není takové terno, jak se prezentovalo a Julie to bude mít zase o kus těžší.
tak z toho vytěží všichni - VW by snad "načichlo" srdcem a auta by ztratila takové to umprdentně decentně reichlich aranžmá a Alfa, poté, co by věnovala svou malou část cuore sportivo koncernu, by zase profitovala z německy dokonalého marketingového válce, který je schopný škudlícímu důchodci prodat černobílý displej za dva jeho důchody jako absolutně nezbytnou fíčůru..... Ani náhodou by Alfa neztratila svou identitu - naopak.....
Já myslím, že tu hrajeme opičárnu. FIATu se dlouhodobě nedaří (ačkoliv bych mu to přál). Důvodem jsou špatná strategická rozhodnutí a prazvláštní vedení. Oproti tomu VW jede ať se to někomu líbí nebo ne bez větších problémů.
Zatímco u Fiatu jsou černá čísla spíš důsledkem přerušení vývoje na strategicky důležitých modelech (další karosářské varianty Bravo, chybějící střední třída, zastaralé velké MPV, chybějící malé a střední MPV, chybějící střední SUV, AR chybějící prestižní sedan a střední řada sportovních vozů, Lancia škoda mluvit), tak u VW jsou kladná čísla důsledkem široké a prodejné modelové palety. Nejhůře je na tom Seat...a s jižanskou mentalitou vždy bude.
Takže o čem tu mluvíme? O úspěšném Bentley pod hlavičkou výrobce lidových vozů, který si navzdory svému jménu může dovolit prodávat nejdražší auta ve třídě, nebo o Lambu, Audi, Škodě? Nebo o Lancii, AR, Fiatu a jejich úspěších?
Nejsem progermánsky orientovaný, ale snažím se vnímat fakta střízlivě...na rozdíl od zaslepenců.
Pod kapotou Lamborgini je R8. Ale to je jendo..
Jinak ty s tím Lambem tady neustále oroduješ, ale jako už víc lidí ti naspalo, že Lambu se zase až tak extremně nedaří oproti stavu, než to koupil koncern ano, to taky byli na nule), ale takové Ferrari je na tom mnohem líp. Imho páčky z Audi tam najdeš taky.
Jinak speciálně Lambo docela hodně zkoncernovalo... tedy rozumněj v jistém ohledu se zcivilizovalo, je uživatelsky přívětivější..., ale nevím jestli zrovna tohle zákaznící po Lambu chtěli (pokud jo, tak si rovnou mohou koupit Porsche, či to Audi).. tedy znovu... x krát to samé... Koncern.
Z 8C vzali masku a naroubovali to na všechno, co našli v garáži... jen na rozdíl od VW je toho v té garáži podstatně míň. Mluvíme o alfě, v tom je ten "vytříbený design"? Majitel 8C musí být neskutečně nasraný. >:D
Šíro je prave naopak poklad, vyjimka potvrzujici pravidlo. Zel ale k dnesku je to takovy otloukanek ale, protoze vzali jeho neskutecne povedenou masku a uzasny kukuc a naroubovali ho na vsechno, co nasli ve sve VW garazi, cimz to totalne posr... A tak ted na nas Siro kouka z Touarega, Golfa, Pola, Tourana, Sharana, za chvili i z Jetty a Passata... Byt Sirem, tak jsem na sve otce ve VW neskutecne nasrany >:D
Souhlas, na julče je jízdně znát, že nemá s bravem nic společného, je to podvozkově auto na špičce třídy. Problém je, že před ní se objevilo mito, coby začátek "nových alf", přišlo s velkým humbukem sportovního autíčka coby konkurence mini apod. a ukázalo se, že projevem nestačí ani špičku mainstreamu, čili opět další marketingová blamáž, po které zůstává jen neodpovídající cena. Ta se jistě změní, jenže to zapadá do řady posledních počinů alfy, vždy velká slova a zkraje nadnesená cena, která pak celkem slušné auto zabíjí. Až cena spadne, zájem už není.
Američani mnohem méně tíhnou na dbaní na něčem neživotaschopném, tak jako evropané. v Americe se také mnohem lépe než v Evropě začíná a je tam také v podstě menší konkurence (ve všem). Evropský trh je příliš malý na další začátky, a prostor je taky malý.. proto je v Evropě tak těžké něco ukončit...
;-)
Tak to je jasné. Já to čekal už za Piecha (protože ten tohle nastartoval, před tím byl koncern v podstatě na úrovni - někdy i pod ostatních automobilek).
Pak přišel on a začal nakupovat. Vzhledem k tomu, že jedinou ziskovou značkou z douhodobého hediska je Audi (malý zázrak), sem tam škdoovka, která úspěšně expanduje (ale pravděpodobně dosáhla svého stropu a další expanze je možná už víceméně jen v číně a rusku, kde jsou na tom ostatní víceméně podobně či líp).. tak těžko říct, dke se na to "bere". k tomu podivné machinace, podivná fúze s Porsche a další věci... a k tomu neúspěšný Seat (má mnohem horší hospodářské výsledky než AR, byť prodává tři krát více aut a asi brzy skončí)...
Prostě ano, kolem nás je to samé koncernové auto, ale stačí zajet kousek za hranice a už to taková tragédie není, ono není nikdy nic tak černé jak vypadá... lepší je postupný a zdravý růst..
Čím větší firma, tím se hůře kočíruje. Stačí si vzpomenout na PanAm, Enron, GM, atp. Anebo na různé říše. Je to víceméně pravidlem. Jednou si vzpomeňte, až budou prodávat.
Problém Alfy vidím v majitelích, kteří si myslí, že Alfa je poloviční Ferrari, a také od ní takové výkony očekávají. A tak jí dávají za uši, a dále ti co ji mají jako ojetinu, tak to jsou socky, co jim většinou nezbývá na údržbu.
Bravo rozhodně není lepší než Golf, ale je hezčí po všech stránkách.
Řazení má koncern hodně dobré a přesné. Já jezdil 156ku a opravdu se vedla krásně, ale jinak katastrofa, ve 100 tisících z toho auta si měl pocit staré rozvrzané šunky. Týden zpátky jsem jel A6kou 2, 5 TDI co má najeto čtvrt milionu a pořád dobré. Ten cit řízení, by měl Alfě zůstat, když by si to poladili po stylu Alfy.
To asi né,... nová alfa má s bravem hodně málo společného a v tomto případě pojem stejné platformy je hooodně nadsazený. Např podvozek je úplně jiný, zavěšení kol je také úplně jiné, co jsem měl možnost vyčíst a již i vypozorovat, tak technika nové alfy a brava je opravdu nebe a dudy. Bravo vychází ze stila a změn na podvozku je tam minimum, alfa je jinde a např. zavěšení zadní nápravy má lepší než současný golf. Oproti tomu zavěšení předku zjednodušili na pseudo Mc Pherson ala koncern VW, tedy jiné než bylo v AR147. Ale také je pravda, že většině zákazníků jak AR, tak VW je to úplně buřt a technika je vůbec netankuje. ;-)
159 1.8 benzín - 1405kg, Audi A4 2.0 benzín - 1340kg, BMW 318 (2.0) benzín - 1335kg, Passat 1.8TSI - 1369kg
159 1.9 JTDm - 1510kg, Audi A4 1.9TDI - 1390kg, BMW 318d (2.0) - 1405kg, Passat 1.9TDI - 1397kg
zdroj autoweek.nl
Těžší než konkurenti ano. U značky, která sází na emoce z jízdy na pováženou. Po faceliftu značné zlepšení a jedná se o jednu z nejlepších předokolek.
Přesně. Navíc image Fiatu je porucha a rez a image koncernu je kvalita. A tohle nejde změnit mávnutím proutku, protože tuhle image si tyto značky budovaly hodně dlouhá léta.
Tak já bych zase raději Alfu spojoval s koncernem než Chryslerem. Raději mít převlečenou A6 za Alfu v 3,0 TDI s názvem JTDM než cosi s Chryslerem co umí akorát krachovat. O co by byla Julina horší na platformě Golfa než platformě Brava. To jako na platformě Fiata má Alfa duši a na koncernové by to nešlo. Hlavně ať ta značka zůstane, protože tu duši dělá už ten název ALFA ROMEO.
chápu tě, jsou to jistě příjemné zážitky. Leč tvůj názor nebude sdílet tak 90% obyvatelstva, kteří chtějí maximálně dolít vodu do ostřikovače a co nejméně nalévat PHM. pro ně je jemné lazení s fiatecuscan hrůzu nahánějící okamžik.
Je otázkou, kam by VW chtěl Alfu zařadit/postavit. Dle mne by s důrazem na ony zmiňované individualisty mohla být v mezeře mezi VW a Audi, kde by se mohla prosadit díky důrazu na jiné hodnoty, než právě VW a Audi. Ze stejného důvodu může Škoda působit přiškrceně. A ze stejného důvodu se také nemusí prosazovat Seat. Na sportovně zaměřenou automobilku je prostě příliš nízko. Tohle by právě o 2 patra výše slušelo Alfě. A v tom případě bych se nebál, že by pod VW byla nemastná neslaná (viz. Lamborghini). Působila by jako příslovečná "živá voda" v koncernu. Více vyhraněná, individualistická, možná i kontroverznější (na poměry koncernu). Spousta prostoru, kde by silný marketing koncernu mohl ukázat svou sílu (ve prospěch Alfy)
NO je to o te lasce k autu... Ja se v tom taky porad hrabu a udrzuju:-). Ale je to hlavne proto ze me to bavi,mozna to vypada ze se mu na tom furt neco sere,ale dela jen beznou udrzbu-usetri tak na servisu tim ze si toho hodne udela sam:-). Treba nechci aby Alfa spadla pod VW prave proto,protoze ve VW uz se proste s laskou hrabat nebudu:-). Neni nad to mazat loziska na 75,stejne jako kardan nebo cistit motor:-).
s tím fiatecuscan jsi mi připomněl souseda, který má Lancia Kappa 2.0 16V turbo, a o které říká jak je spolehlivá. No asi je, akorát by mě zajímalo proč má každé dva týdny otevřenou kapotu.
Nepoužil bych tak silné přirovnání, že proti Giuliette se Golf technikou krčí v koutě....
Co se týká spolehlivosti, je to spíš rýpání, než reálné stížnosti. Alfa opravdu velmi výrazně zapracovala, nicméně stále před ní pořád stojí úkol přesvědčit o tom široký potenciál kupců, kteří jsou k dispozici.
Pevně doufám že italové nedopustí aby se stala tato svatokrádež:-). A co tu kdo pise s tou spolehlivosti:-). Denně používám 156 2.0TS(300tis.km),147 1.9JTD 16V (80tis.km),75 1.8IE 200tis.km, nikdy sem neměl žádnou fatální závadu,ale přiznávám že občas pozlobí Bosch elektronika(immob+sem tam sotek od zhav. svicek+cidlo tlaku turba) - ale kazdej alfista musi mit v notebooku fiatecuscan:-). At si rika kdo chce co chce,ale od posledni fuze Fiatu do Alfy koncem 80.let si uz tak nějak nedokážu představit že by se do Alfy dávaly díly od VW,ty samé co jezdí v Seatu,Skodovce atd(nerikam ze jsou spatne).... Ale Alfa byla vzdy italska. Bál bych se ze z ni VW udela stejne nemastna a neslana auta jako jsou Seaty,i kdyz Seat ma velky potencial.... Stejne jako VW priskrcena Skodovka-proste nemuze mit to nejlepsi,nejlepsi jen pro audi a vw....
Italský design s německou elektronikou? To nejde, to by úplně zbořilo životní styl alfistů: ráno do servisu, odpoledne do práce a večer psát do dikuzí na netu jak jsou in >:D
Zásadní asi bude, jak pevný v kramflecích je momentálně koncern Fiat. Pokud si např. banky, které Fiat financují, usmyslí, že by prodej nebyl od věci, tak si Sergio může myslet co chce. Krátce řečeno, rozhodnou věřitelé Fiatu.
on o tom Sergio i uvažoval, jenže po té, co mu zavolal rozčílený wollf a šermoval slovy jako zrada, budeš se smažit v pekle, ještě tví vnuci... apod., aby pak telefonát zakončil emotivním přednesem hymny I-táááália, I-tááália, i Sergiovi došlo, že do Německa cesta nevede. Alfa Chryslero forever! :-);-)
Zcela se pleteš, já jsem Alfu kupoval novou v roce 1999 (156ku). Kvalita se projevila hned, drnčela okna (mechanismus ve vazbě na elektrické stahování nešel opravit), vrzala palubka a prodejce při montáži bezpečnostního zámku řadicí páky přiznal, že palubku sundává a úchyty vypěňuje u klaždého vozu, ale to je jen jenom jeden z mnoha datailů. V té době byla ovšem alfa jedno z nejprodávanějších aut ve své třídě, tedy u nás v Čechcách - a to mluvím o nových vozech. Podstata je, že po pěti letech jsem to auto tak tak prodal a mělo najeto 80 tis. km a k tvému tvrzení mohu dodat, že souběžně se mnou alfu koupili další tři známí/kolegové, se kterými jsme si svoje zkušenost (po počáteční euforii) trvale sdělovali. U 147ky kolegyni upadlo kolo, manžel jiné kolegyně se 156 zůstal stát v Rakousku na dálnici. Mně odešlo všechno možné počínaje rameny a konče lambda sondou. Jenom poslední rok vlastnictví vozu jsem do něj nacpal skoro 50 tisíc. Kromě toho můžu říct, že prachmizernej byl i servis a arogance a nařvanost jeho provozovatele mně taky dostala. Z oněch čtyř lidí byl a zůstal spokojen s Alfou jen jeden, shodou okolností známý, co si koupil ojetého předchůdce 147 - číslo si nevzpomenu. Když mně kamarádka, kupující si auto zavlekla před dvěma roky k prodejci, odkud jsem alfu měl, abych se s ní podíval na Punto, dal jsme řeč i o alfách. Chlápek přiznal (autosalony jsou odděleny), že alfy nejdou, že boom měly před deseti (!) roky, ale jejich kvalita je zabila. Taková je pravda a nesmysl je, že si lidé kupovali nekvalitní ojetiny. Na druhou stranu, ke kvalitě dalších alf po roce 2004 se těžko můžu vyjadřovat, stačí se ale podívat na statistiky poruchovosti a tahle značka obsazuje bez ohledu na typ pravidelně poslední místa v žebříčcích.
No a kupodivu všechny 4 modely Lancie mají stejný (a stejně ošklivý) čumák, ale samozřejmě stereotypní nuda je doménou němců, ne italů... jejich stejné masky jsou totiž "originální", "individuální" a "mají duši"... Nikdy jsem nebyl nějakej (anti)koncernista ale čím víc tady čtu wolffa a jiný antikoncernisty, tím víc mě to k tomu koncernu táhne :-)