Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

VW chce koupit Alfu Romeo, ale Fiat nechce prodat

24. 8. 2010 • 15:01
159
308
Zobrazit náhledy (159)
Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo Alfa Romeo
Volkswagen hledá další značky do svého portfolia a v hledáčku má italskou Alfu Romeo. Podle informací Automotive News Europe ale Fiat, současný majitel Alfy Romeo, odmítá o případném prodeji jednat.

Na začátku týdne se rozeběhlo další kolo spekulací o úmyslech koncernu Volkswagen získat značku Alfa Romeo. Odborný list Automotive News Europe k tomu zjistil další informace, podle kterých ze strany VW je opravdu zájem o tuto transakci, avšak Italové se své značky vzdát nechtějí.

Podle neoficiálních zdrojů by Volkswagen rád rozšířil řady svých automobilek o celosvětově známou zavedenou značku se sportovní image. Přesně této definici vyhovuje Alfa Romeo, zatímco žádná ze stávajících značek skupiny VW ji neodpovídá. I přes úsilí posledních desetiletí dodat značce Audi sportovní zvuk má ingolstadtská automobilka jiné ambice – mít komplexní nabídku modelových řad a být celosvětovou jedničkou mezi prémiovými výrobci.

U španělského SEATu pak zákazníci nikdy jeho sportovní image zcela neakceptovali, SEAT se sílou a tradicí značky Alfě Romeo nemůže rovnat a navíc má spíše regionální charakter. Na druhou stranu řečí čísel je SEAT úspěšnější – vyrábí třikrát více aut než Alfa.

Nejmenovaný představitel VW potvrdil, že převzetí Alfy Romeo by bylo významným krokem ve snaze německého koncernu předběhnout Toyotu a stát se největším výrobcem aut na světě. V interním dokumentu dále píše: „Alfa je celosvětově známá značka se sportovní minulostí a velkou tradicí. Pokud bychom mohli získat takový poklad, nesmíme váhat.“.

Mluvčí automobilky Volkswagen se ale ke spekulacím ohledně značky Alfa Romeo odmítl vyjádřit.

V odborných kruzích panuje přesvědčení, že pod vedením Volkswagenu by mohla Alfa snadněji naplnit růstovou strategii zvýšit produkci ze 102 tisíc vyrobených aut v roce 2009 na 500 tisíc v roce 2014. Fiat za tímto účelem plánuje příchod šesti nových modelů částečně z vlastního vývoje a částečně s využitím techniky Chrysleru. Lidé z automobilového průmyslu se ale domnívají, že pod vedením Volkswagenu by měla Alfa pro násobný růst prodejů lepší technické předpoklady i silnější zázemí.

Není bez zajímavosti, že proti každému z modelů Alfy Romeo může Volkswagen už nyní nabídnout alternativu pod vlastní značkou nebo z portfolia Audi. Tato podobnost by teoreticky v případě uskutečnění transakce mohla v budoucnu snížit náklady na vývoj i výrobu.

Volkswagen se nechystá na lov v Itálii zdaleka poprvé. Z místních značek už v roce 1998 zakoupil Lamborghini a postupně koncernu Fiat přetáhl dva klíčové pracovníky – šéfdesignéra Waltera de‘ Silvu a loni svého nového marketingového ředitele Lucu di Meo, dříve ředitele značky Alfa Romeo. Tento měsíc navíc Volkswagen dokončil převzetí 90 % akcií designérského studia ItalDesign Giugiaro.

Německý koncern zároveň hledá možnosti růstu také v dalších směrech. Letos by mělo být dokončeno převzetí majoritního podílu v automobilce Porsche a od loňského roku drží VW 20 % akcií japonského Suzuki. S jeho pomocí se chce prosadit na perspektivním indickém trhu, plánuje společný vývoj modelů (např. derivát budoucí generace crossoveru SX4 pod značkou VW) a zřejmě bude i usilovat o úplné zařazení Suzuki mezi „své značky“. Těch je momentálně aktivních devět: Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Scania, SEAT, Škoda, Volkswagen a VW Nutzfahrzeuge.

Témata
31. 8. 2010 08:13
Re: Porovnání? Fikce?
Samozrejme. Výroba by šla hore, komponenty by sa býchali pre vlastné aj koncernové modely.
Avatar - T613
26. 8. 2010 22:49
Re: Porovnání? Fikce?
a opět - změnilo by se něco pro Alfu? ;-)
26. 8. 2010 22:25
Re: Porovnání? Fikce?
Tým by som si až tak istý nebol.Čo keby došlo k opaku - že by napríklad Sciro vzal niečo od ALfy? ;-)
Avatar - Sonny Crockett
26. 8. 2010 16:11
Re: Uz sa to stalo...
Tak něco takového si Alfa opravdu nezaslouží, to ať opravd uraději zemře se ctí, než že bude pomalu umírat po vzoru VWSeatu pod diktátem VWjugend
Avatar - euro89
26. 8. 2010 16:06
Re: Uz sa to stalo...
Jo, tak přesně takhle nějak by vypadalo MiTo, kdyby ho dělal VW 8-s

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku