Ekonomika
white label
0
No hlavně, že jste tam u vás na vsi velmi "originální"... :😉 >😒]
Přejít do diskuze
No hlavně je vidět, žes úplně přesně pochopil, kam jsem tím příspěvkem mířil,...to jsem fakt rád. PS. u nás na vsi už jezdí i jedna škoda yebeti, lidé jsou tu dost vynalézaví 😉
Ne, většina si logicky koupí spíš 2.0 TDI 170 PS, základní motorizace nejsou v této třídě od toho, aby nutně táhly největší díl prodejů daného modelu... 😉
a teď všichni poběží do salooonu a koupí supa s motorem,který je výrobně levnější než PD, a to za pouhopouhých 3/4 mega.. >😁
Tak toho Superba si napsal opravdu velmi "originálně" (jen doufám, že ne podle sebe), ale u toho Passata ti zřejmě vypadlo "r" z druhého místa... :😉 8-s
Asi to bude tím nyní nezakomponovaným systémem čerpadel a 16-ti ventilovým rozvodem, jinak se mi to zdá také trochu divné. Jinak si myslím, že tento motor, stejně jako 1.4 TSI měl skončit o třídu níž a pro superblba, passata aj. je trochu mimo mísu. Ale třeba se pletu - nejel jsem s tím. S 1,4 TSI 92 kW jsem měl tu čest v seatu leon a řekl bych, že je to tak akorát.
Není zač, už je to docela dlouho, poprvé se TDI u VW objevil někdy v r. 1993, takže je to už nějakých 17 let... 😄
No myslím, že SUP1 s 2,0 85 kW na tom byl s dynamikou při předjíždění ještě hůř. Nemyslím, že 1,6 TDI bude až tak línej. Svez se Fabkou 1,2 40 kW a pak ti bude všechno ostatní připadat jako stíhačka.
To je snad problém automobilky, aby si spočítala, zda se jim montáž takto slabého motoru do Superba vyplatí, ne? Proč se to snažíte rozhodnout za ně?
BTW, jestli za rok sednete do nějakého nového taxikářského Superba, tak se taxikáře zeptejte, co tam má za koně. Vsadím boty, že to bude tento diesel. 😉
Přijde mi, že nedokážete pochopit, že ne každý si kupuje "větší" auto kvůli výkonu. Připadáte mi jako majitel MB E 63 AMG, který kroutí hlavou nad tím, jak si někdo může koupit chrochtavý a líný 4-válec MB E 200, když přece s AMG má to auto správnou jízdu...
BTW, jestli za rok sednete do nějakého nového taxikářského Superba, tak se taxikáře zeptejte, co tam má za koně. Vsadím boty, že to bude tento diesel. 😉
Přijde mi, že nedokážete pochopit, že ne každý si kupuje "větší" auto kvůli výkonu. Připadáte mi jako majitel MB E 63 AMG, který kroutí hlavou nad tím, jak si někdo může koupit chrochtavý a líný 4-válec MB E 200, když přece s AMG má to auto správnou jízdu...
Absolutní většina Superbů taxiků měla do teď 1,9 TDI 77 kW. Oni nešetří vteřinky předjížděním, pružným zrychlením, oni soustavně překračují rychlostní limity, a to se dá s 1,6 v pohodě. To znamená že tam kde se má jet 50, pojedou 70, tam kde se má jet 90, pojedou 110, místo 130 pojedou 150. To je jejich styl...
No zesmesnujes se tady predevsim ty, chlapce, svou neznalosti :-!
Az jednou dospejes, mozna ze ze zivota lecos pochopis. Chovam v sobe alespon tu nadeji 😉
Az jednou dospejes, mozna ze ze zivota lecos pochopis. Chovam v sobe alespon tu nadeji 😉
Ještě že tu wikipedii máš, co?
Ale neboj, my tě opravdu nenavídíme jako ty Renaulty, to ne, my tě naopak máme hodně rádi, jaký by byl svět bez takových šašků jako ty? 😉 :😉
Ale neboj, my tě opravdu nenavídíme jako ty Renaulty, to ne, my tě naopak máme hodně rádi, jaký by byl svět bez takových šašků jako ty? 😉 :😉
Passat (i Golf) začínal s TDI! (1,9) vždy minimálně na 66kW, 55kW měl Passat 1,9 TD (bez přímého vstřikování), příp. taky Golf III GTD.
OK. Ale kolik procent prodeje je Taxi nebo spořivý občan, který chce luxus...Pokud chce někdo pohodlí, tak asi Superb není tou pravou volbou. Takové uživatele vozu spíše typuji na Mercedes než Schade...
Ostatně já bych si Embéčko taky nekoupil, ale jinak jsem těžce koncernově nemocný.
V Německu jsem skoro týdně a s Taxi máte pravdu. Ale kolik takových aut má výkon pod 100 kw?
Já to beru z pohledu smyslu prodejů.
Ostatně já bych si Embéčko taky nekoupil, ale jinak jsem těžce koncernově nemocný.
V Německu jsem skoro týdně a s Taxi máte pravdu. Ale kolik takových aut má výkon pod 100 kw?
Já to beru z pohledu smyslu prodejů.
Kolik nenavisti je v tech par reakcich... 😉
Pamatujte si soudruzi: fyziku neohnes! A neco o Carnotove cyklu si proto prectete we wikipedii >😒]
Pamatujte si soudruzi: fyziku neohnes! A neco o Carnotove cyklu si proto prectete we wikipedii >😒]
Majitel tohoto motoru bude jistě vědět, kde jsou fyzikální limity motoru a holt předjíždět nebude.
Zbytečně přemýšlíte. I lidé, co si kupují auta typu Superb, tak mohou chtít jezdit úsporně či ušetřit. Ne každý si kupuje Superb kvůli výkonu, ale třeba kvůli pohodlí a na výkon nemá nároky, protože se jen potřebje bezpečně přepravit z A do B. A v dálničním limitu to dokáže jet taky, když to má maximálku u 190kmh.
Dalším zákazníkem tohoto motoru budou již zmiňovaní taxikáři. Mohou nabídnout sezení lepším autem než Octávkou a klientům je při jízdě městem jedno, zda tam taxikáři pod kapotou tepe 77kW nebo 191kW. Ten hlavně ušetří téměř 100 tisíc proti 125kW verzi, bude to jezdit úsporněji, ušetří na povinném ručení i havarijním pojištění.
Pokud budete někdy v Německu nebo Rakousku sedat do místního taxíka (typicky slonovinový Mercedes), tak se zeptejte, kolik koní má pod kapotou. Jistě Vám odpoví, že to nejslabší, co měl zrovna Mercedes v nabídce.
Dalším zákazníkem tohoto motoru budou již zmiňovaní taxikáři. Mohou nabídnout sezení lepším autem než Octávkou a klientům je při jízdě městem jedno, zda tam taxikáři pod kapotou tepe 77kW nebo 191kW. Ten hlavně ušetří téměř 100 tisíc proti 125kW verzi, bude to jezdit úsporněji, ušetří na povinném ručení i havarijním pojištění.
Pokud budete někdy v Německu nebo Rakousku sedat do místního taxíka (typicky slonovinový Mercedes), tak se zeptejte, kolik koní má pod kapotou. Jistě Vám odpoví, že to nejslabší, co měl zrovna Mercedes v nabídce.
Ok. Dejme tomu, že spotřeba by měla být kolem 5 l. Dobře, ale Superb si nekupuje ten, kdo chce nebo potřebuje jezdit za 5 l... Takže proč ten motor? Asi povinnost mít emise, co jiného. Takže pro koncové uživatele Superba nepodstatné.
Pojďme jinam. Řekněme, že tedy koupím Superb se spotřebou 5 l, ale co od takového auta očekávat? Spotřebu 5 l těžko... vyjde to asi tak na 6,5 tipuji, dle typu řidiče - težké auto. Navíc předjíždění či plné auto bude jízdně utrpení...
A to už podle mne lepší jezdit za 7,5l (nárůst ca do 20😖 se 125 kW, tedy oproti 77 - nárůst výkonu tedy ca 60%.
Má cenu tedy kupovat 1,6 TDI? Dobře, dejme tomu, že do města či příměstského provozu. Potřebuje Superba do města či příměstského provozu?
Z dalšího soudku: Mám-li na Superba, potřebuji jezdit za 5 l/100 km?
Mě z toho plyne: Má význam dávat 1,6 TDI do Superba? Platilo i pro 1,9 TDI...
Zamyslím-li se ještě jinak k Auto.cz😒/a> proč je psáno výkon až ve 4400 ot/min? Poměr otáčky při max. točivý moment/max. výkon mě určují prožnost motoru. Takže čím níže toč. moment a výše max. výkon zvyšuje pružnost... Nebo?
Pojďme jinam. Řekněme, že tedy koupím Superb se spotřebou 5 l, ale co od takového auta očekávat? Spotřebu 5 l těžko... vyjde to asi tak na 6,5 tipuji, dle typu řidiče - težké auto. Navíc předjíždění či plné auto bude jízdně utrpení...
A to už podle mne lepší jezdit za 7,5l (nárůst ca do 20😖 se 125 kW, tedy oproti 77 - nárůst výkonu tedy ca 60%.
Má cenu tedy kupovat 1,6 TDI? Dobře, dejme tomu, že do města či příměstského provozu. Potřebuje Superba do města či příměstského provozu?
Z dalšího soudku: Mám-li na Superba, potřebuji jezdit za 5 l/100 km?
Mě z toho plyne: Má význam dávat 1,6 TDI do Superba? Platilo i pro 1,9 TDI...
Zamyslím-li se ještě jinak k Auto.cz😒/a> proč je psáno výkon až ve 4400 ot/min? Poměr otáčky při max. točivý moment/max. výkon mě určují prožnost motoru. Takže čím níže toč. moment a výše max. výkon zvyšuje pružnost... Nebo?
Máš pravdu až na tu jednu bandu s Boschem. SiemensVDO je nyní Continental, Siemens se z automobilové branže stáhnul.
A tyto dvě bandy si jdou pořádně po krku, vždyť Continental sebral Boschi 50% 4válců a to bolí ............... jouvej
A tyto dvě bandy si jdou pořádně po krku, vždyť Continental sebral Boschi 50% 4válců a to bolí ............... jouvej
Psal jsem proti proudu ne proti zdi >😁
Ale skoro ses trefil, s masovkama jsem skočil 😄
Ale skoro ses trefil, s masovkama jsem skočil 😄
časy sa menia a úradníci v Bruseli nám čoraz viac obmedzujú rýchlosť, emisie, výkon. Takže možno 1.6D posobí v S80 ako pasť na ako v prémiovom kontexte, ale Volvo potrebuje tiež predávať a robí to, čo aj ostatné prémiové značky - loviť aj v nižších cenových hladinách na úkor mainstreamu. Nový Saab 9-5 časom dostane ako základ 1.6T benzin. Jasne, 1.6D už má svoje roky a parametrovo nie je žiadny zázrak, ale myslím, že v tomto prípade účel svatil prostriedky - emisie a spotreba.
tohle Ádovi nedělej! Doteď byl svět krásný černo-bílý.
Hodné německé PD, proti zlému moru CR z jihu.
Ještě do toho nabourání superkvality džapanu a je to na provaz.... >😒]
Hodné německé PD, proti zlému moru CR z jihu.
Ještě do toho nabourání superkvality džapanu a je to na provaz.... >😒]
Motoristickými rytíři s modrou krví se to tady jen hemží, jen na těch našich cestách je není zdaleka tolik vidět, čím to? 😉
Pro spustu místních Schumacherů bude Škoda vždycky jenom lowend, oni jsou přece anonymní znalci s citem pro vytříbený design, srdcem planoucím pro sportovní vozy a bezednou peněženkou, díky které takové auto uživí 😄
A já jsem dle celkem četných vyjádření zde žil v domění, že Superb v žádném případě prémie není a vyšší střední už vůbec ne.
A jo, já zapomněl, buď je to splní požadavky na auto delší 5 metrů, průřez všemi segmenty nebo v tom jezdí dottore.. 😉
Ja som komentár mieril k umiestneniu 1,6ky do S80 (prémiovej vyššej strednej). So Superbom 1,6 problém principiálne nemám (je to stredná trieda a mainstream), len tých 77 kW sa mi javí málo. Pripravovaná 92 kW verzia by mi tam pasovala omnoho viac.
tak 20 koní navíc pomůže každýmu autu, takže i superbu a i volvu. Je otázka jestli ale mezi 105k 1,6 a 140 2,0 l je dot místa na ještě jeden motor. Já myslím že ne. Ten 2,0 l je asi optimální a jako úsporná verze ta 1,6 taky pasuje. I výkonově. Jinak by byli moc blízko sebe.
DJ Čorka si prý šel koupit šestého Sáába, tentokrát nebude možná od Fordu >😒] >😁
A vlci prý jsou občas ještě v Beskydech, takže bych se tolik nebál. >😁
A vlci prý jsou občas ještě v Beskydech, takže bych se tolik nebál. >😁
Tak to pozor, dle místního znalce na třídní rozdělení a hlavního kastovače Volvo není prémie, možná je to lowprémie, nebo hypermainstream... ví teda někdo, co to vlastně je? >😒] >😁
Jj, čekám, kdy se dozvíme, že logo Alfy už dostalo k přepracování designové studio VW, ale to by byl konec Vlků v Čechách a já ho mám svým hodně speciálním způsobem rád!
Ještě by nám tu něco mohl zahrát DJ Čórka a bylo by vymalováno >😒]
Ještě by nám tu něco mohl zahrát DJ Čórka a bylo by vymalováno >😒]
1,6ka pre prémiové auto vyššej strednej triedy je bez ďalšej debaty hriech, a to smrteľný. :-!
Naviac tento francúzsko-fordovský motor už nie je nijakým preborníkom vo výkone; keby mal tak o 20k a 40 Nm viac, mierne by to pomohlo (v aute veľkosti Superbu, nie S80!)
Naviac tento francúzsko-fordovský motor už nie je nijakým preborníkom vo výkone; keby mal tak o 20k a 40 Nm viac, mierne by to pomohlo (v aute veľkosti Superbu, nie S80!)
CR ale není "výmysl" žábáků a makaronů...
Prototyp CR vyvinuli švýcaři a přineslo ho později na trh (pro náklaďáky) Denso...
Pro osobáky na něm (svého času) pracovalo Magnetti Marelli s Fiatem, přičemž konečný vývoj a předchod k průmyslové výrobě zajistil BOSCH, nejprve v AR 156 1,9 JTD a po něm MB 220 CDI...
A žabáci zase spolupracovali (na piezo vstřikovačích) se Siemensem, což je vlastně jedna "banda" s Boschem...
Prototyp CR vyvinuli švýcaři a přineslo ho později na trh (pro náklaďáky) Denso...
Pro osobáky na něm (svého času) pracovalo Magnetti Marelli s Fiatem, přičemž konečný vývoj a předchod k průmyslové výrobě zajistil BOSCH, nejprve v AR 156 1,9 JTD a po něm MB 220 CDI...
A žabáci zase spolupracovali (na piezo vstřikovačích) se Siemensem, což je vlastně jedna "banda" s Boschem...
tak tak, Volvo dává 1.6D i do S80 - pro taxiky idealne, nebo i pro nektere mesta kde je ekozony, nebo proste treba Irsko - nez to rozjedeš na 200km/h si na druhé straně ostrova, ale pojistky jsou tam podle objemu, a co jsem četl, tak sakra vysoké
Tebe to jen napadlo? Já to přímo očekával a odpočítával minuty... však totéž bylo s Alfou a VW, navíc je okurková sezona 😉
Já si myslím, že Ádovi to stlačila někde, kde to škodí, asistentka... (porodní, samozřejmě). Ale ta určitě jezdila renckem.
To mu prosím nedělej, ničíš mu jediné jeho ideály pro které má smysl žít! Já se mu snažím už 2 roky vysvětlit jak PD ve skutečnosti pracuje a jak CR a marně. Prostě má blbého Outlandera, která má více negativních než pozitivních vlastností, koupil si jej pro diesel TDI a ještě to není ten skvělý diesel z Passatu... a frekvence vstřikovačů ruší frekvenci extrémně předlouhých vln na kterých chytá vysílání z jeho mateřské planety... a teď tohle... Fakt, to Ádovi nedělej 😒 >😒]
Určitě ne, vždyť se také žádné velké prodeje neočekávají. Opět jde o ekonomiku. Čím víc motorů se prodá, tím je jejich výroba levnější a to je důležité zvláště u menšího 1,6 TDI. A samozřejmě, pokud to konkurence v nabídce má, byla by chyba to v nabídce nemít také.
A nesmí se zapomenout na taxikáře, ti budou nbrát stovky kusů, rozhodně to nejsou zanedbatelné počty, pro Škodovku.
A nesmí se zapomenout na taxikáře, ti budou nbrát stovky kusů, rozhodně to nejsou zanedbatelné počty, pro Škodovku.
A o čem jiném než o penězích základní motor, natož úsporný diesel, má být? O zážitku z jízdy? 😉
kam ten svět spěje, když už i technicky nejvyspělejší výrobce z Reichu se opičí a používá zastaralé technologie, výmysl to žabáků a makaronů... >😒]
Vývoj nepokračuje. To jsou jen Tvé sny, Ádo... Common rail zvládá to co PD při 2000 barech totéž při 1600 barech. Ale sni dál, hochu, jen sni. Nebo si taky můžeš vzít prášek.
Mimochodem, v provozu bude již brzy common rail s 2500 bary a Denso dělá na 3000 barech. PD prostě již není potřeba, leda v náklaďácích. Ale i tam věci spěji k "hybridním" systémům, což nejsou hybridy tak jak je známe, ale kříženci mezi common railem a PD (anglicky EUI). Typicky u nákladních vozů se bude montovat systém s 3 čerpadlo-tryskami, z těchto 3 pum***k jde palivo do railu a z railu do dalších 3 common railových vstřikovačů. Ovšem paralelně s "hybridními" systémy se vyvíjejí systémy Heavy Duty Common Rail, které budou alternativou pro ty značky, které už no PD a PLD nechtějí slyšet.
Stačí trochu zapátrat na internetu a zjistíš to snadno, tedy pokud to ovšem chceš zjistit. Já vím, že je to pro Tebe těžká rána, ale už jsi dospělý, chlape, to vydržíš... :yes:
Mimochodem, v provozu bude již brzy common rail s 2500 bary a Denso dělá na 3000 barech. PD prostě již není potřeba, leda v náklaďácích. Ale i tam věci spěji k "hybridním" systémům, což nejsou hybridy tak jak je známe, ale kříženci mezi common railem a PD (anglicky EUI). Typicky u nákladních vozů se bude montovat systém s 3 čerpadlo-tryskami, z těchto 3 pum***k jde palivo do railu a z railu do dalších 3 common railových vstřikovačů. Ovšem paralelně s "hybridními" systémy se vyvíjejí systémy Heavy Duty Common Rail, které budou alternativou pro ty značky, které už no PD a PLD nechtějí slyšet.
Stačí trochu zapátrat na internetu a zjistíš to snadno, tedy pokud to ovšem chceš zjistit. Já vím, že je to pro Tebe těžká rána, ale už jsi dospělý, chlape, to vydržíš... :yes:
No já s tou 1,6 jezdil v oktávce. A je to trochu jinak. Ta 1,6 je opravdu úsporná, především při malém zatížení žere velmi málo, výrazně míň než 1,9. Naopak pod plynem je trochu žravější než jsem čekal. Projevem je ale daleko více klindá a to jak hlukově tak bohužel i dynamicky. Ty 1,9 byli prostě pod plynem silnější. A nebylo to jen "slavným" kopancem v 1800 otáčkách. I ve vyšších otáčkách měli větší sílu. Jen nad 4000 vadly, CR jde až k 5000. Prostě chrakter jízdy se mění, a tudíž to je i pro trochu jiné řidiče.
Na rozdíl od monhých ostatních si ale myslím, že je správné,že jej do Superba montují. Ne každý z nás je Schumacher co zrovna jede velkou cenu (naštěstí). A v civilizované cizině, kde dodržují rychlostní limity ani větší výkon nepotřebuješ. A proč si platit dvoulitra s vyšíí pojistkou spotřebou a cenou, když chceš jen prostě prostorné a komfortní auto. V takovém případě je Superb 1,6 TDI ideální.
Na rozdíl od monhých ostatních si ale myslím, že je správné,že jej do Superba montují. Ne každý z nás je Schumacher co zrovna jede velkou cenu (naštěstí). A v civilizované cizině, kde dodržují rychlostní limity ani větší výkon nepotřebuješ. A proč si platit dvoulitra s vyšíí pojistkou spotřebou a cenou, když chceš jen prostě prostorné a komfortní auto. V takovém případě je Superb 1,6 TDI ideální.
Je známy fakt, že kompresia na správnych miestach robí zázraky, avšak obávam sa, že Ada to stláča niekde, kde to trochu škodí... >😁
Tak mě spíše šlo o to, že tento motor vyjma pěněz nedává naprosto smysl. Opět zařazeno do nabídky, aby mohli používat již od. Nemá se cenu ročilovat, jelikož Škoda není zdaleka sama 😄
Mantra je to dobrá a možná na ní i něco je, ale tady jde spíš o to, že u těžších aut se musí menší motory hnát do větších otáček, zatímco dvoulitr si to ušmrdlá v nižších, z čehož plyne stejná, ne-li nižší spotřeba větších motorů.
Tak tvou Věru neznám >😁 , ale že by byl blok stejný s menším vrtáním je IMHO nesmysl, možná tak shodná hlava a další věci, ale to by nevysvětlovalo vyšší hmotnost...
2.0 TDI PD a jeste v mnohem vetsi mire 1.9 TDI PD bude v praktickem provozu samozrejme uspornejsi, nez 1.6 TDI CR. Je to fyzika. Vetsi kompresni pomer (a s tim souvisejici vetsi vstrikovaci tlaky systemu PD) dava vetsi ucinnost motoru a tim nizsi spotrebu paliva.
Zalezitost splneni Euro5 byla u TDI PD pouze ekonomicka otazka. Individualni vstrikovani u TDI PD je drazsi na vyrobu a proto byl system PD u VW docasne opusten (coz je velka chyba) a byl zvolen ekonomicky levnejsi a technicky zastaralejsi system s mensim kompresnim pomerem a spolecnym vstrikovanim. To vede k vetsi merne spotrebe paliva (je to fyzika a marketingove zvasty na tom nic nezmeni), ale to plati zakaznik, ne automobilka. Az bude litr nafty stat pres 50 korun, k TDI PD se jeste u VW (byt na sofistikovanejsi bazi) radi vrati. Zatim pokracuje alespon vyvoj, a to nam dava nadeji, ze TDI se opet vrati do pozice svetove nejlepsiho dieselu pro osobni vozy.
Ako naznačil Wen, je vysoká pravdepodobnosť, že spotreba Superbu 1,6TDI a 2,0TDI bude veľmi blízka.
Šak to je celkem známá věc, že větší motory mají u větších aut často nižší spotřebu než ty menší a slabší.
Už si nevzpomenu, ve kterém motoplátku jsem to četl, ale v zásadě to tak bude - jednašestka vznikla překonstruováním dvoulitru. Jestli vytlemili válce >😁
to namouvěru nevím.
to namouvěru nevím.
No nechci to nějak tuto info znehodnocovat, ale za pět jezdím s trochou odříkání i z 2.0 TDI 125kw ve svém Superbu.
Vážení, dáváme vám menší motor jako doteď a ani si nemusíte nic připlatit! No není to skvělé? Je to skvělé! >😁
Tak redakcia asi zbadala diskusný potenciál tejto novinky podľa predošlého článku a chce tento čaj znova vyvariť. 😉
Benzínový charakter je pro mě osobně spíš plus. Stejně jako tišší chod. Zhasínání motoru při rozjezdu mě ale štve. To jsou ale většinou subjektivní dojmy a co je pro jednoho plus,může být pro druhého mínus. To co motor posunuje vpřed, jak ty píšeš, je v tomto případě hlavně plnění emisní normy EU5. To 1,9 TDI nezvládala a to jediné ji poslalo do věčných lovišť.
Mě se to PD líbilo víc. CR má podle mě moc benzínový charakter, musí se o dost víc točit a při rozjezdu se musí daleko víc přidat plyn. Navíc PD bylo daleko méně náchylné na kvalitu paliva, což je u nás opravdu tíživý problém.
Přijde mi, že když proti tomu postavím tišší chod u CR a menší spotřebu, tak jsem na tom tak nějak stejně. A automobilky by měly vyvíjet systémy co člověka posunou vpřed a ne aby na tom byl stejně jako předtím.
Přijde mi, že když proti tomu postavím tišší chod u CR a menší spotřebu, tak jsem na tom tak nějak stejně. A automobilky by měly vyvíjet systémy co člověka posunou vpřed a ne aby na tom byl stejně jako předtím.