Ekonomika
Tady dneska bude husto >😒]
Tak redakcia asi zbadala diskusný potenciál tejto novinky podľa predošlého článku a chce tento čaj znova vyvariť. 😉
jj, přesně to mě taky napadlo...
Tebe to jen napadlo? Já to přímo očekával a odpočítával minuty... však totéž bylo s Alfou a VW, navíc je okurková sezona 😉
Jj, čekám, kdy se dozvíme, že logo Alfy už dostalo k přepracování designové studio VW, ale to by byl konec Vlků v Čechách a já ho mám svým hodně speciálním způsobem rád!
Ještě by nám tu něco mohl zahrát DJ Čórka a bylo by vymalováno >😒]
Ještě by nám tu něco mohl zahrát DJ Čórka a bylo by vymalováno >😒]
Překvapuje mě, že menší a novější motor váží více než "velká" letitá jedna devítka.
On ten 1,6 TDI CR vznikl na základě 2,0 TDI, není to zcela nová konstrukce.
To jakože je to 2,0, ale válce vytmelili, aby byl obsah 1,6? 😄
Už si nevzpomenu, ve kterém motoplátku jsem to četl, ale v zásadě to tak bude - jednašestka vznikla překonstruováním dvoulitru. Jestli vytlemili válce >😁
to namouvěru nevím.
to namouvěru nevím.
Asi to bude tím nyní nezakomponovaným systémem čerpadel a 16-ti ventilovým rozvodem, jinak se mi to zdá také trochu divné. Jinak si myslím, že tento motor, stejně jako 1.4 TSI měl skončit o třídu níž a pro superblba, passata aj. je trochu mimo mísu. Ale třeba se pletu - nejel jsem s tím. S 1,4 TSI 92 kW jsem měl tu čest v seatu leon a řekl bych, že je to tak akorát.
Tak toho Superba si napsal opravdu velmi "originálně" (jen doufám, že ne podle sebe), ale u toho Passata ti zřejmě vypadlo "r" z druhého místa... :😉 8-s
Vážení, dáváme vám menší motor jako doteď a ani si nemusíte nic připlatit! No není to skvělé? Je to skvělé! >😁
No nechci to nějak tuto info znehodnocovat, ale za pět jezdím s trochou odříkání i z 2.0 TDI 125kw ve svém Superbu.
Šak to je celkem známá věc, že větší motory mají u větších aut často nižší spotřebu než ty menší a slabší.
Ako naznačil Wen, je vysoká pravdepodobnosť, že spotreba Superbu 1,6TDI a 2,0TDI bude veľmi blízka.
2.0 TDI PD a jeste v mnohem vetsi mire 1.9 TDI PD bude v praktickem provozu samozrejme uspornejsi, nez 1.6 TDI CR. Je to fyzika. Vetsi kompresni pomer (a s tim souvisejici vetsi vstrikovaci tlaky systemu PD) dava vetsi ucinnost motoru a tim nizsi spotrebu paliva.
Jen jestli ty nemáš moc velkou kompresi gumy u slipů...
Je známy fakt, že kompresia na správnych miestach robí zázraky, avšak obávam sa, že Ada to stláča niekde, kde to trochu škodí... >😁
V hlavě má moc velkou kompresi....
Kolik nenavisti je v tech par reakcich... 😉
Pamatujte si soudruzi: fyziku neohnes! A neco o Carnotove cyklu si proto prectete we wikipedii >😒]
Pamatujte si soudruzi: fyziku neohnes! A neco o Carnotove cyklu si proto prectete we wikipedii >😒]
Ještě že tu wikipedii máš, co?
Ale neboj, my tě opravdu nenavídíme jako ty Renaulty, to ne, my tě naopak máme hodně rádi, jaký by byl svět bez takových šašků jako ty? 😉 :😉
Ale neboj, my tě opravdu nenavídíme jako ty Renaulty, to ne, my tě naopak máme hodně rádi, jaký by byl svět bez takových šašků jako ty? 😉 :😉
Mantra je to dobrá a možná na ní i něco je, ale tady jde spíš o to, že u těžších aut se musí menší motory hnát do větších otáček, zatímco dvoulitr si to ušmrdlá v nižších, z čehož plyne stejná, ne-li nižší spotřeba větších motorů.
Tak mě spíše šlo o to, že tento motor vyjma pěněz nedává naprosto smysl. Opět zařazeno do nabídky, aby mohli používat již od. Nemá se cenu ročilovat, jelikož Škoda není zdaleka sama 😄
A o čem jiném než o penězích základní motor, natož úsporný diesel, má být? O zážitku z jízdy? 😉
Určitě ne, vždyť se také žádné velké prodeje neočekávají. Opět jde o ekonomiku. Čím víc motorů se prodá, tím je jejich výroba levnější a to je důležité zvláště u menšího 1,6 TDI. A samozřejmě, pokud to konkurence v nabídce má, byla by chyba to v nabídce nemít také.
A nesmí se zapomenout na taxikáře, ti budou nbrát stovky kusů, rozhodně to nejsou zanedbatelné počty, pro Škodovku.
A nesmí se zapomenout na taxikáře, ti budou nbrát stovky kusů, rozhodně to nejsou zanedbatelné počty, pro Škodovku.
No já s tou 1,6 jezdil v oktávce. A je to trochu jinak. Ta 1,6 je opravdu úsporná, především při malém zatížení žere velmi málo, výrazně míň než 1,9. Naopak pod plynem je trochu žravější než jsem čekal. Projevem je ale daleko více klindá a to jak hlukově tak bohužel i dynamicky. Ty 1,9 byli prostě pod plynem silnější. A nebylo to jen "slavným" kopancem v 1800 otáčkách. I ve vyšších otáčkách měli větší sílu. Jen nad 4000 vadly, CR jde až k 5000. Prostě chrakter jízdy se mění, a tudíž to je i pro trochu jiné řidiče.
Na rozdíl od monhých ostatních si ale myslím, že je správné,že jej do Superba montují. Ne každý z nás je Schumacher co zrovna jede velkou cenu (naštěstí). A v civilizované cizině, kde dodržují rychlostní limity ani větší výkon nepotřebuješ. A proč si platit dvoulitra s vyšíí pojistkou spotřebou a cenou, když chceš jen prostě prostorné a komfortní auto. V takovém případě je Superb 1,6 TDI ideální.
Na rozdíl od monhých ostatních si ale myslím, že je správné,že jej do Superba montují. Ne každý z nás je Schumacher co zrovna jede velkou cenu (naštěstí). A v civilizované cizině, kde dodržují rychlostní limity ani větší výkon nepotřebuješ. A proč si platit dvoulitra s vyšíí pojistkou spotřebou a cenou, když chceš jen prostě prostorné a komfortní auto. V takovém případě je Superb 1,6 TDI ideální.
:no:
Máš naopak ten prst, takhle to je to správně: :yes😒br />
>😒]
>😒]
tak tak, Volvo dává 1.6D i do S80 - pro taxiky idealne, nebo i pro nektere mesta kde je ekozony, nebo proste treba Irsko - nez to rozjedeš na 200km/h si na druhé straně ostrova, ale pojistky jsou tam podle objemu, a co jsem četl, tak sakra vysoké
1,6ka pre prémiové auto vyššej strednej triedy je bez ďalšej debaty hriech, a to smrteľný. :-!
Naviac tento francúzsko-fordovský motor už nie je nijakým preborníkom vo výkone; keby mal tak o 20k a 40 Nm viac, mierne by to pomohlo (v aute veľkosti Superbu, nie S80!)
Naviac tento francúzsko-fordovský motor už nie je nijakým preborníkom vo výkone; keby mal tak o 20k a 40 Nm viac, mierne by to pomohlo (v aute veľkosti Superbu, nie S80!)
Tak to pozor, dle místního znalce na třídní rozdělení a hlavního kastovače Volvo není prémie, možná je to lowprémie, nebo hypermainstream... ví teda někdo, co to vlastně je? >😒] >😁
To máš neaktuálne info, odkedy znalec jazdí na Volve, už to prémia je. 😉
tak 20 koní navíc pomůže každýmu autu, takže i superbu a i volvu. Je otázka jestli ale mezi 105k 1,6 a 140 2,0 l je dot místa na ještě jeden motor. Já myslím že ne. Ten 2,0 l je asi optimální a jako úsporná verze ta 1,6 taky pasuje. I výkonově. Jinak by byli moc blízko sebe.
Ja som komentár mieril k umiestneniu 1,6ky do S80 (prémiovej vyššej strednej). So Superbom 1,6 problém principiálne nemám (je to stredná trieda a mainstream), len tých 77 kW sa mi javí málo. Pripravovaná 92 kW verzia by mi tam pasovala omnoho viac.
časy sa menia a úradníci v Bruseli nám čoraz viac obmedzujú rýchlosť, emisie, výkon. Takže možno 1.6D posobí v S80 ako pasť na ako v prémiovom kontexte, ale Volvo potrebuje tiež predávať a robí to, čo aj ostatné prémiové značky - loviť aj v nižších cenových hladinách na úkor mainstreamu. Nový Saab 9-5 časom dostane ako základ 1.6T benzin. Jasne, 1.6D už má svoje roky a parametrovo nie je žiadny zázrak, ale myslím, že v tomto prípade účel svatil prostriedky - emisie a spotreba.
A já jsem dle celkem četných vyjádření zde žil v domění, že Superb v žádném případě prémie není a vyšší střední už vůbec ne.
Pro spustu místních Schumacherů bude Škoda vždycky jenom lowend, oni jsou přece anonymní znalci s citem pro vytříbený design, srdcem planoucím pro sportovní vozy a bezednou peněženkou, díky které takové auto uživí 😄
Ok. Dejme tomu, že spotřeba by měla být kolem 5 l. Dobře, ale Superb si nekupuje ten, kdo chce nebo potřebuje jezdit za 5 l... Takže proč ten motor? Asi povinnost mít emise, co jiného. Takže pro koncové uživatele Superba nepodstatné.
Pojďme jinam. Řekněme, že tedy koupím Superb se spotřebou 5 l, ale co od takového auta očekávat? Spotřebu 5 l těžko... vyjde to asi tak na 6,5 tipuji, dle typu řidiče - težké auto. Navíc předjíždění či plné auto bude jízdně utrpení...
A to už podle mne lepší jezdit za 7,5l (nárůst ca do 20😖 se 125 kW, tedy oproti 77 - nárůst výkonu tedy ca 60%.
Má cenu tedy kupovat 1,6 TDI? Dobře, dejme tomu, že do města či příměstského provozu. Potřebuje Superba do města či příměstského provozu?
Z dalšího soudku: Mám-li na Superba, potřebuji jezdit za 5 l/100 km?
Mě z toho plyne: Má význam dávat 1,6 TDI do Superba? Platilo i pro 1,9 TDI...
Zamyslím-li se ještě jinak k Auto.cz😒/a> proč je psáno výkon až ve 4400 ot/min? Poměr otáčky při max. točivý moment/max. výkon mě určují prožnost motoru. Takže čím níže toč. moment a výše max. výkon zvyšuje pružnost... Nebo?
Pojďme jinam. Řekněme, že tedy koupím Superb se spotřebou 5 l, ale co od takového auta očekávat? Spotřebu 5 l těžko... vyjde to asi tak na 6,5 tipuji, dle typu řidiče - težké auto. Navíc předjíždění či plné auto bude jízdně utrpení...
A to už podle mne lepší jezdit za 7,5l (nárůst ca do 20😖 se 125 kW, tedy oproti 77 - nárůst výkonu tedy ca 60%.
Má cenu tedy kupovat 1,6 TDI? Dobře, dejme tomu, že do města či příměstského provozu. Potřebuje Superba do města či příměstského provozu?
Z dalšího soudku: Mám-li na Superba, potřebuji jezdit za 5 l/100 km?
Mě z toho plyne: Má význam dávat 1,6 TDI do Superba? Platilo i pro 1,9 TDI...
Zamyslím-li se ještě jinak k Auto.cz😒/a> proč je psáno výkon až ve 4400 ot/min? Poměr otáčky při max. točivý moment/max. výkon mě určují prožnost motoru. Takže čím níže toč. moment a výše max. výkon zvyšuje pružnost... Nebo?
Zbytečně přemýšlíte. I lidé, co si kupují auta typu Superb, tak mohou chtít jezdit úsporně či ušetřit. Ne každý si kupuje Superb kvůli výkonu, ale třeba kvůli pohodlí a na výkon nemá nároky, protože se jen potřebje bezpečně přepravit z A do B. A v dálničním limitu to dokáže jet taky, když to má maximálku u 190kmh.
Dalším zákazníkem tohoto motoru budou již zmiňovaní taxikáři. Mohou nabídnout sezení lepším autem než Octávkou a klientům je při jízdě městem jedno, zda tam taxikáři pod kapotou tepe 77kW nebo 191kW. Ten hlavně ušetří téměř 100 tisíc proti 125kW verzi, bude to jezdit úsporněji, ušetří na povinném ručení i havarijním pojištění.
Pokud budete někdy v Německu nebo Rakousku sedat do místního taxíka (typicky slonovinový Mercedes), tak se zeptejte, kolik koní má pod kapotou. Jistě Vám odpoví, že to nejslabší, co měl zrovna Mercedes v nabídce.
Dalším zákazníkem tohoto motoru budou již zmiňovaní taxikáři. Mohou nabídnout sezení lepším autem než Octávkou a klientům je při jízdě městem jedno, zda tam taxikáři pod kapotou tepe 77kW nebo 191kW. Ten hlavně ušetří téměř 100 tisíc proti 125kW verzi, bude to jezdit úsporněji, ušetří na povinném ručení i havarijním pojištění.
Pokud budete někdy v Německu nebo Rakousku sedat do místního taxíka (typicky slonovinový Mercedes), tak se zeptejte, kolik koní má pod kapotou. Jistě Vám odpoví, že to nejslabší, co měl zrovna Mercedes v nabídce.
OK. Ale kolik procent prodeje je Taxi nebo spořivý občan, který chce luxus...Pokud chce někdo pohodlí, tak asi Superb není tou pravou volbou. Takové uživatele vozu spíše typuji na Mercedes než Schade...
Ostatně já bych si Embéčko taky nekoupil, ale jinak jsem těžce koncernově nemocný.
V Německu jsem skoro týdně a s Taxi máte pravdu. Ale kolik takových aut má výkon pod 100 kw?
Já to beru z pohledu smyslu prodejů.
Ostatně já bych si Embéčko taky nekoupil, ale jinak jsem těžce koncernově nemocný.
V Německu jsem skoro týdně a s Taxi máte pravdu. Ale kolik takových aut má výkon pod 100 kw?
Já to beru z pohledu smyslu prodejů.
To je snad problém automobilky, aby si spočítala, zda se jim montáž takto slabého motoru do Superba vyplatí, ne? Proč se to snažíte rozhodnout za ně?
BTW, jestli za rok sednete do nějakého nového taxikářského Superba, tak se taxikáře zeptejte, co tam má za koně. Vsadím boty, že to bude tento diesel. 😉
Přijde mi, že nedokážete pochopit, že ne každý si kupuje "větší" auto kvůli výkonu. Připadáte mi jako majitel MB E 63 AMG, který kroutí hlavou nad tím, jak si někdo může koupit chrochtavý a líný 4-válec MB E 200, když přece s AMG má to auto správnou jízdu...
BTW, jestli za rok sednete do nějakého nového taxikářského Superba, tak se taxikáře zeptejte, co tam má za koně. Vsadím boty, že to bude tento diesel. 😉
Přijde mi, že nedokážete pochopit, že ne každý si kupuje "větší" auto kvůli výkonu. Připadáte mi jako majitel MB E 63 AMG, který kroutí hlavou nad tím, jak si někdo může koupit chrochtavý a líný 4-válec MB E 200, když přece s AMG má to auto správnou jízdu...
Absolutní většina Superbů taxiků měla do teď 1,9 TDI 77 kW. Oni nešetří vteřinky předjížděním, pružným zrychlením, oni soustavně překračují rychlostní limity, a to se dá s 1,6 v pohodě. To znamená že tam kde se má jet 50, pojedou 70, tam kde se má jet 90, pojedou 110, místo 130 pojedou 150. To je jejich styl...
Všem novým majitelům tohoto stroje přeji hodně štěstí a to zejména při předjíždění 😉
Majitel tohoto motoru bude jistě vědět, kde jsou fyzikální limity motoru a holt předjíždět nebude.
preco, nie je tak davno co passat zacinal s tdi s 55kw
Passat (i Golf) začínal s TDI! (1,9) vždy minimálně na 66kW, 55kW měl Passat 1,9 TD (bez přímého vstřikování), příp. taky Golf III GTD.
a teď všichni poběží do salooonu a koupí supa s motorem,který je výrobně levnější než PD, a to za pouhopouhých 3/4 mega.. >😁
Přijde mi, že když proti tomu postavím tišší chod u CR a menší spotřebu, tak jsem na tom tak nějak stejně. A automobilky by měly vyvíjet systémy co člověka posunou vpřed a ne aby na tom byl stejně jako předtím.
Mimochodem, v provozu bude již brzy common rail s 2500 bary a Denso dělá na 3000 barech. PD prostě již není potřeba, leda v náklaďácích. Ale i tam věci spěji k "hybridním" systémům, což nejsou hybridy tak jak je známe, ale kříženci mezi common railem a PD (anglicky EUI). Typicky u nákladních vozů se bude montovat systém s 3 čerpadlo-tryskami, z těchto 3 pum***k jde palivo do railu a z railu do dalších 3 common railových vstřikovačů. Ovšem paralelně s "hybridními" systémy se vyvíjejí systémy Heavy Duty Common Rail, které budou alternativou pro ty značky, které už no PD a PLD nechtějí slyšet.
Stačí trochu zapátrat na internetu a zjistíš to snadno, tedy pokud to ovšem chceš zjistit. Já vím, že je to pro Tebe těžká rána, ale už jsi dospělý, chlape, to vydržíš... :yes:
Prototyp CR vyvinuli švýcaři a přineslo ho později na trh (pro náklaďáky) Denso...
Pro osobáky na něm (svého času) pracovalo Magnetti Marelli s Fiatem, přičemž konečný vývoj a předchod k průmyslové výrobě zajistil BOSCH, nejprve v AR 156 1,9 JTD a po něm MB 220 CDI...
A žabáci zase spolupracovali (na piezo vstřikovačích) se Siemensem, což je vlastně jedna "banda" s Boschem...
Hodné německé PD, proti zlému moru CR z jihu.
Ještě do toho nabourání superkvality džapanu a je to na provaz.... >😒]
A tyto dvě bandy si jdou pořádně po krku, vždyť Continental sebral Boschi 50% 4válců a to bolí ............... jouvej