Novinky
J4K
0
..svatá prostoto,... bože dej, ať tě NIKDY na silnici nepotkám a ani nikdo z mých blízkých - totéž platí i tvém spoludikutérovi 😲
Přejít do diskuze
No nevim nevim, mam najeto 30 000 a neco takoveho se mne jeste nestalo. Jednou jsem sledoval na dalnici spotrebu a byla nejakou dobu zvysena a po par minutach klesla o litr dolu (jel jsem konstantne 120 po rovine v noci po dalnici na tempomat), tak predpokladam, ze to byla regenerace. Ale jiny podivny projev jsme nikdy nepozoroval. Problemy volnobehu jsem mel, kdyz jsem mel zrejme jiz pridrene trysky na minulem mondeu.
Tak podľa najnovších informácií 1,6 EcoBoost v Mondeu bude mať 160 koní (118 kW) a bude v ponuke na jeseň (objednávať sa bude dať od septembra/září).
Myslím, že odpoveď môžeš čiastočne hľadať pri Insignii 1,6turbo. Rovnako veľké auto, rovnaký motor s identickým výkonom, spotreba extrémne vysoká (teda na pomery 180 koní primeraná, ale s ohľadom na objem motora neúmerná - viď test na auto.cz😒/a> spotreba cez 10l: [odkaz] Insignia potvrdzuje, že downsizing nie vždy funguje a fyziku (hmotnosť) človek neoklame. Obávam sa, že obdobné to bude i s Mondeom. 8-s
Dokážete někdo odhadnout, jak bude v Mondeu šlapat EcoBoost 1,6? Papírový výkon má velký (tuším 132 kW), ale aby to nemělo nakonec větší spotřebu než EcoBoost 2,0. Objem tam chybí a tak se to možná bude muset více točit než dvoulitr. Co myslíte?
Když zastavíš na semaforech, tak si myslíš, že se stane co? Dokud není regenerace ukončena, motor je stále v režimu regenerace (více paliva, vyšší teplota výfukových plynů apod) bez ohledu na to jestli jedeš nebo stojíš. No a průvodní projevy regenerace DPF jsou nejmarkantnější právě, když stojíš a motor v tomhle režimu jde na volnoběh.
Je to s DPF, necoudi to. Mereno na valcove brzde, kde se tomu dava plna zatez a necoudi. Coudily auta bez DPF, i uplne nova, ted je to OK. Taky zalezi, jak to kdo nachipuje, tohle je nachipovano s rozumem, da se to vyhnat i vejs, kdyby na tom clovek trval.
"Krouťákovou vlnu" má snad jen TDI PD ne? Prostě to docela slušně zabralo někdy kolem 2000 otáček a pak se už nedělo nic, než že ve 4000 ten motor začal uvadat... kdyby to netočilo nějakých 6000 tak bych podle netečného charakteristiky, tvrdého chodu a nijakého zvuku byl možná ochoten věřit, že to spaluje naftu.
Jasně, měl jsem na mysli RS 😉 kamarád si kvůli tomu musel před rokem koupít místo 30d 45i a letos už mu to taky nestačí, protože si ho prý dá Opel (Insignia OPC) - prý je z toho jediná cesta, a to M5. On nějak na modrou krev prémiových aut nehledí 8-s
Jde, stejně jako jde bez problémů demontovat katalyzátor (a že to spousta "tuningových" odborníků dělá).
Nevím jak u tvýho auta, ale já bych, v okamžiku, když se filtr regeneruje, to auto nejraději neviděl. To jsou projevy, až na mě z toho jdou mrákoty 8-s . Za jízdy v pohodě, ale na volnoběh mám pocit, že je motor těsně před smrtí.
Protoze jsou to vsechno firemni auta, ktery se chipujou min (upravovat firemni auto za svy penize se nikomu nechce, ale znal jsem i takovyho moulu >😁 )
Oni čmoudí jenom když je piloti chytnou pod krkem. Jenže nafta je teď drahá, tak každej jezdí na 5ti litrovou spotřebu 😉
JJ zlatý časy, ještě, že si ledvinky, jako jedny z mála, ponechaly svůj charakter. Nedávno jsem po delší době jezdil s BMW, resp. novou 5 a fakt dobrý, 8-mi st. automat super, sedačky super, diesel je diesel (nějakej třílitr), škoda že sem neměl možnost mít ten benzínový 6válec 3,5l nebo kolik to má obsah. No až dojezdím ten svůj omyl (ještě 2 roky), už vím kam pujdu. A chci tam mít černé čalounění střechy, blbost, ale nemá chybu
Nebudu se hrabat v ceníku, ale Legacy bude při stejné výbavě vycházet cca stejně jako Pasaat
Výbava Subaru samozřejmě taky hraje roli. U Subaru připlácíš jen za kůži, navigaci, automat a metalízu 😄
Spíš jsem to ale myslel tak, že mimojiné i nastavením cen modelů automobilky vymezují své postavení na trhu. Kdyby Subaru přišlo s cenovou válkou jako Renault u nás, tak by ji třeba vzrostli prodeje o 200%, ale pak by Subaru srovnávali třeba s Korejci.
Jinak osobně můžu srovnat jen WRX s GTI a stejně vybavené GTI vyšlo asi o 120 000 levněji. Samosřejmě, že v rozdílu hrál značnou roli pohon u Subaru.
Spíš jsem to ale myslel tak, že mimojiné i nastavením cen modelů automobilky vymezují své postavení na trhu. Kdyby Subaru přišlo s cenovou válkou jako Renault u nás, tak by ji třeba vzrostli prodeje o 200%, ale pak by Subaru srovnávali třeba s Korejci.
Jinak osobně můžu srovnat jen WRX s GTI a stejně vybavené GTI vyšlo asi o 120 000 levněji. Samosřejmě, že v rozdílu hrál značnou roli pohon u Subaru.
Aha, no, motorové kódy, to bys chtěl po mě moc. Ale já jsem spíš na šestiválce, i E30 jsem měl sice s relat. slabým 2,0 R6, ale ten zvuk. 😄 Navíc v té době mělo 90% aut na našich cestách výkon max. poloviční. 😉
Ale já nevidím čmoudit ani aktuální passaty s 1,9tdi, těch musí být čipnutých spousta, ty snad dpf ani neměly.
Před pár dny tu byl článek o pádu cenu forestera. Problém toho cenového srovnání je, že základní ceny vw neobsahují spoustu věcí, které v ceně subaru jsou, cenové rozdíly srovnatelně vybavených aut, jsou zanedbatelné.
Dočkej času, ty i mondeo, viz. poslední věta článku: "V nejbližších měsících se objeví další pohonné jednotky v čele s motory Ford EcoBoost a Duratorq TDCi o objemu 1,6 l." >😁 😉
Tak vyjma RSa žádná oktávka 530d dát nemůže, v žádné rychlosti, ale jinak souhlas. Na druhou stranu i premie zdvihá výkony a zvesela turbí. Turbu už neutečeš. 😄 😉
Motor bude dobrej, dle mě je do HH motor 2,0 s turbem ideální, zvlášť u předokolky. U zvuku ani tak nezáleží jestli to bude 2,5T nebo 2,0T, ale spíš jak naladí výfuk 😉 2,5T v Mondeu nebo v jakýmkoliv Volvu taky neměl bůhvíjakej zvuk.
To je trochu něco jiného, tsi, fsi mají zvenku (za studena) zvuk podobný dýzlům z důvodu přímého vstřiku, a netýká se to jen tsi, takhle zní všechny přímovstřiky. 2,5t ale přímovstřik není, ten se zvenku ozývá i za studena jen tichým ševelením, ten hrubší projev resp. hučení pod zátěží je slyšet uvnitř, tam zas tsi jen bzučí.
To jsi šlápl hodně vedle 😄 Subaru má ceny spíš na úrovni subprémie, někde dokonce prémie.
Srovnání s asi nejdražší mainstreamovou značkou u nás (VW)😒br />
Legacy 2,0D - začíná na 820 000
Passat 2,0 TDI - začíná na 664 000
Forester 2,0 D - 760 000
Tiguan 2,0 TDI - 666 000
Forester 2,5 XT - 850 000
Tiguan 2,0 TSI - 691 000
Impreza 1,5 - 500 000
Golf 1,4 - 368 000
Impreza 2,0 D - 690 000
Golf 2,0 TDI - 533 000
Impreza WRX - 880 000
Golf GTI - 718 000
Ještě si pořád myslíš, že Subaru má mainstreamové ceny? Na druhou stranu se člověk pak nesmí divit, že Subaru tady jezdí poskromnu.
Srovnání s asi nejdražší mainstreamovou značkou u nás (VW)😒br />
Legacy 2,0D - začíná na 820 000
Passat 2,0 TDI - začíná na 664 000
Forester 2,0 D - 760 000
Tiguan 2,0 TDI - 666 000
Forester 2,5 XT - 850 000
Tiguan 2,0 TSI - 691 000
Impreza 1,5 - 500 000
Golf 1,4 - 368 000
Impreza 2,0 D - 690 000
Golf 2,0 TDI - 533 000
Impreza WRX - 880 000
Golf GTI - 718 000
Ještě si pořád myslíš, že Subaru má mainstreamové ceny? Na druhou stranu se člověk pak nesmí divit, že Subaru tady jezdí poskromnu.
Všechny Euro 3 a Euro 4 auta bez DPF musí trochu nebo více čmoudit. Mondeo bylo ještě v roce 2007 k mání jak s DPF tak bez. Já mám GLK (Euro 4) s DPF a absolutně žádný čmoud, nicméně ještě před rokem se dalo objednat i bez DPF.
Nezažívají. Vidš auta, která ještě nemají filtr pevných částic, nebo si jej nechali "odborně" - lépe řečeno odporně - demontovat.
Nevím, proč by měli lidi kriminalizovat za stáčení tachometrů a neměli je kriminalizovat za tak odpornou činnost, jakou je demontáž filtrů pevných částic.
Nevím, proč by měli lidi kriminalizovat za stáčení tachometrů a neměli je kriminalizovat za tak odpornou činnost, jakou je demontáž filtrů pevných částic.
Všechny tyhle fotky jsou statické, podívej se na firmu mr.pixel - kluci se tím živí 😉
Tahle éra turbo-motorů mi místy už leze krkem. I třeba 530d dávaly Oktávky (samozřejmě ne ve 200 na dálnici).
Přijde mi, že majitelé prémií už za chvíli budou mít jedinou výhodu v motoru - většinou stále půjde o R6/V6/V8 atd. a ne o oturbené dvoulitry. Prostě ti, kteří o tom budou něco vědět, před tebou smeknou za modrou krev toho motoru a už nebudou řešit, že na semaforu budeš pomalejší.
Přijde mi, že majitelé prémií už za chvíli budou mít jedinou výhodu v motoru - většinou stále půjde o R6/V6/V8 atd. a ne o oturbené dvoulitry. Prostě ti, kteří o tom budou něco vědět, před tebou smeknou za modrou krev toho motoru a už nebudou řešit, že na semaforu budeš pomalejší.
To máš jako TSi od VW - tuhle jsem stál vedle superbu a myslel jsem, že je v tom tichej diesel 8-s
Proto jsem to napsal, když jsem čip povoloval, dal jsem jednoznačný požadavek, nesmí z toho jít nic víc než ze serie. A od té doby si toho taky více všímám, opravdu nepamatuju, kdybych viděl posledního passata čmoudit.
Ano, čipová sezóna je v plnom prúde a čipozber vykazuje vysokú úrodu. >😁
P.S. Inak nešpiň si do vlastného hniezda, nedal si aj Ty bluefin alebo niečo podobné?
P.S. Inak nešpiň si do vlastného hniezda, nedal si aj Ty bluefin alebo niečo podobné?
Čoudí jenom tdíčka, přece, vždycky když jedu za nějakým dýmícím mondeem nebo lagunou, říkám si zlatý passaty, popravdě, kdy jsem jel za nějakým passatem posl. generace, který dýmil, si ani nepamatuju. Buď to se tahle generace nečipuje nebo jsou čipy kvalitní. U fordů a renaultů, vzhledem k houstnoucímu výskytu dymovnic, předpokládám, že tyto značky zrovna zažívají čipařské období. 😉
To bylo nějaké nemocné auto, pokud ten motor neměl aspoň 290tis. nemůže nic chrochtat nebo cvakat. Průběhem se od dýzlu liší, nemá žádnou krouťákovou vlnu kolem dvou tisíc, je to klasický středněotáčkový turbobenzín, jede tak od 2,5 do 5,5tis., přičemž kolem čtyř se cítí nejlíp, točit ho nad 5,5 jde, ale nemá to smysl.
No jeste tu 2.2 mohli kapek poladit, moje 2.2 rok 2009 vypada se sport paketem uplne stejne az na ty ledky a tmavy stredovy panel a mam 150 kW, 482 Nm. Samozrejme po malem poladeni 😄 Jen skoda, ze automat pro to zase nemaj, to jsem cekal, ze uz by to kluci mohli pripravit aj pro nejsilnejsi diesel v nabidce a zase nic 😒
Žádná změna. Uvnitř děsný. Na motory jsem zvědavý. Uváděná spotřeba bude spíše z říše snů. Ta přední maska se skoro tuzérským umístěním diod mě taky neoslovila.
Za mě musím říct, že před FL se mi líbilo mnohem víc. Bylo sice lehce okoukané, ale jinak mělo (až na interier) vše tak jak má. Na tomhle mi to působí jak násilně babourané prvky. (diody, sekací lišta na trávu,...)
Nechám se překvapit jak to bude vypadat naživo.
Za mě musím říct, že před FL se mi líbilo mnohem víc. Bylo sice lehce okoukané, ale jinak mělo (až na interier) vše tak jak má. Na tomhle mi to působí jak násilně babourané prvky. (diody, sekací lišta na trávu,...)
Nechám se překvapit jak to bude vypadat naživo.
Tak možná už nebyl v kondici, to auto mělo najeto přes 90 tisíc km. Tak nějak divně to chrochtalo a cvakalo, burácení pětiválce jsem v tom neslyšel, V6 už vůbec ne. A taky nedostupností udávaného výkonu mně to dost připomíná turbodiesel.
To bych ani neřekl, dole má příjemný víceválcový zvuk, klidně se dá zaměnit s nějakou V6, ale ve středních otáčkách začne hučet a v horních je to jen takové ploché řvaní jako u čtyřválce, musí se jezdit piánko do tří tisíc, pak zní velmi kulturně.
Na základe nového Mondea môžeme s istotou povedať, že nový Focus ST bude mať práve tento 2,0 EcoBoost v 240k verzii. Strata 5. valca je škoda, zvukovo údajne EcoBoosty nič moc (o porovnaní s R5 turbo ani nehovorím), avšak objektívne čísla budú vďaka 15k navyše zrejme lepšie. Takže niečo za niečo. ;-\
No tak ste sa už aj vy chudobnejšie trhy dočkali v Mondeu dvojlitrového základného dízla (zase istý odskok od diskutovaného Superbu 1,6TDI). 😉
tak tak kdo chce vedet realne spotreby at se koukne ke me do garaze. Jinak ta paka vypada dlouha jen na fotkach, ve skutecnosti je presne na tom miste kde by mela byt, kdyby byla kratsi..tak to neni tak pohodlne 😉 Tedy dle mych zkusenosti. A propo..zvuk po 16 tis ujetych km se stava cim dal vic navykovy, pokud si clovek rizne okresky...i pres velmi dynamickou jizdu je prumer 9l/100km....kdo chce jezdi dle predpisu a pianko na 8 bez problemu se dostane
Když jsem jel s T5 poprvé tak jsem ho prvních pár okamžiků podle zvuku mylně považoval za diesel >😒]
Nojo 4kruhy to taky uměj, ale alespoň je to decentní. Taky sem se v nich cejtil jak v boeingu
Když si večer sednu do svýho, tak čekám na povel "ranvej volná"... Nevidím v tom žádnej rozdíl.
Od střední třídy výš je to už běžný kolorit.
Od střední třídy výš je to už běžný kolorit.
Protože chtějí míchat klidné vody střední třídy 😄 . Každopádně vypadá líp než předFL verze, včetně středového panelu.
Proc mam pocit, ze ta fotka na titulku ukazuje Mondeo v pretacivem smyku? >😁 Jinak 240 seriovych koni v dvoulitru urcenem pro bezne uzivani je opravdu hooodne :yes: , ale ta kombinovana spotreba 7.7 mi pripada velmi optimisticka. Skoda stale a neomluvitelne absence AWD. :no:
On ten zvuk v RS nebo i ST je hlavně dílem výfuku. Mám taky 2,5t a utrápený zvuk ve vyšších otáčkách naopak považuju za jeho největší slabinu.
Tady máš zkušenost majitele: [odkaz]
Co ovšem nechápu, je, proč tam místo voliče převodovky vrazili tu obrovskou vařechu, vypadá to naprosto otřesně.
Co ovšem nechápu, je, proč tam místo voliče převodovky vrazili tu obrovskou vařechu, vypadá to naprosto otřesně.
stara dobra 2,5t je bohuzel zariznuta ted i ve focusu ST, diky Euro 5 se muzeme tesit na vymreni spousta super aut. Ten zvuk v RSu si muzu porad prehravat dokola a dokola a neomrzi. Proto si asi budu muset rychle koupit jeste Clio Williams nebo stareho focuse RS. 😉 na nic lepsiho bohuzel nezbylo 😄
ja jsem vcera doma zaparkoval novou Octavii RS, tak abych vedel o co jsem prisel, ze jsem tam nesoupnul novy Mondeo s ecoboostem, ale i po vsech slevach to bylo fakt moc penez ;-\ realnou spotrebuju tipuju u me 12 litru a u manzelky kolem 9 litru. Tech necelych 8 je z rise snu a pohadek, ale aspon to jede kdyz uz nic jinyho.
Jistě se brzo objeví nějaká srovnávačka mondea a passatu s těmito motory. Tfsi znám, z toho co jsem slyšel o ecoboostu, bych si vsadil na pár decek ve prospěch vw, v globále to ale bude jedno, jak říkáš.
Bohužel, jediné info ohledně tohoto motoru mám z volva, kde mi tvrdili, že v nové S60 si vezme stejně jako 2,5t ve staré a jede hůř. Sám jsem tím nejel.
Žere to jak nezavřený oboje, ale padouši na benzín obvykle mají... A nebo ujíždějí od pump .... >😁
Bude dobrá technika, o tom žádná, ale furt to vevnitř vypadá jako na pouti. V tomhle si nedokážu představit strávit 4 roky života na silnici
nemate zkusenost s realnou spotrebou u 2.0 ecoboostu? Jak to vychazi ve srovnani s VW motorem 2.0T FSI?
sice pořád vypadá jako krabice od bot, teď je to krabice od bot s tlamou a diodami, ale za motory a dvojspojku palec nahoru. Pokud za tu dvousetkoňovou naftu nebudou chtít milion, mají levopružní cesťáci na D1 novou zbraň. Tedy do chvíle než přijde Apoštol se svým biturbem. Každopádně se zdá, že do premie ve střední to bude chtít v dýzlu min. šestiválec, mainstream přezbrojuje. 😉