Před velkou premiérou na autosalonu v Paříži byl v Moskvě představen Ford Mondeo ve své faceliftované podobě. Kromě jeho podoby jsou už známy také technické parametry modernizovaného modelu.
tak jedina zmena co probehla na stredove konzole je, ze se navigacni system posunul nahoru a tlacitka se premistili pod nej. Pritom je to uplne ta stejna verze navigace jako predfaceliftem jen ma jinou povrchovou upravu :-) leda ze bych to s tou svou neumel po rovnat :D:D:D:
sice pořád vypadá jako krabice od bot, teď je to krabice od bot s tlamou a diodami, ale za motory a dvojspojku palec nahoru. Pokud za tu dvousetkoňovou naftu nebudou chtít milion, mají levopružní cesťáci na D1 novou zbraň. Tedy do chvíle než přijde Apoštol se svým biturbem. Každopádně se zdá, že do premie ve střední to bude chtít v dýzlu min. šestiválec, mainstream přezbrojuje. ;-)
Jistě se brzo objeví nějaká srovnávačka mondea a passatu s těmito motory. Tfsi znám, z toho co jsem slyšel o ecoboostu, bych si vsadil na pár decek ve prospěch vw, v globále to ale bude jedno, jak říkáš.
ja jsem vcera doma zaparkoval novou Octavii RS, tak abych vedel o co jsem prisel, ze jsem tam nesoupnul novy Mondeo s ecoboostem, ale i po vsech slevach to bylo fakt moc penez ;-\ realnou spotrebuju tipuju u me 12 litru a u manzelky kolem 9 litru. Tech necelych 8 je z rise snu a pohadek, ale aspon to jede kdyz uz nic jinyho.
tak tak kdo chce vedet realne spotreby at se koukne ke me do garaze. Jinak ta paka vypada dlouha jen na fotkach, ve skutecnosti je presne na tom miste kde by mela byt, kdyby byla kratsi..tak to neni tak pohodlne ;) Tedy dle mych zkusenosti. A propo..zvuk po 16 tis ujetych km se stava cim dal vic navykovy, pokud si clovek rizne okresky...i pres velmi dynamickou jizdu je prumer 9l/100km....kdo chce jezdi dle predpisu a pianko na 8 bez problemu se dostane
Bohužel, jediné info ohledně tohoto motoru mám z volva, kde mi tvrdili, že v nové S60 si vezme stejně jako 2,5t ve staré a jede hůř. Sám jsem tím nejel.
stara dobra 2,5t je bohuzel zariznuta ted i ve focusu ST, diky Euro 5 se muzeme tesit na vymreni spousta super aut. Ten zvuk v RSu si muzu porad prehravat dokola a dokola a neomrzi. Proto si asi budu muset rychle koupit jeste Clio Williams nebo stareho focuse RS. ;-) na nic lepsiho bohuzel nezbylo :-)
Aha, no, motorové kódy, to bys chtěl po mě moc. Ale já jsem spíš na šestiválce, i E30 jsem měl sice s relat. slabým 2,0 R6, ale ten zvuk. :-) Navíc v té době mělo 90% aut na našich cestách výkon max. poloviční. ;-)
JJ zlatý časy, ještě, že si ledvinky, jako jedny z mála, ponechaly svůj charakter. Nedávno jsem po delší době jezdil s BMW, resp. novou 5 a fakt dobrý, 8-mi st. automat super, sedačky super, diesel je diesel (nějakej třílitr), škoda že sem neměl možnost mít ten benzínový 6válec 3,5l nebo kolik to má obsah. No až dojezdím ten svůj omyl (ještě 2 roky), už vím kam pujdu. A chci tam mít černé čalounění střechy, blbost, ale nemá chybu
To bych ani neřekl, dole má příjemný víceválcový zvuk, klidně se dá zaměnit s nějakou V6, ale ve středních otáčkách začne hučet a v horních je to jen takové ploché řvaní jako u čtyřválce, musí se jezdit piánko do tří tisíc, pak zní velmi kulturně.
Tak možná už nebyl v kondici, to auto mělo najeto přes 90 tisíc km. Tak nějak divně to chrochtalo a cvakalo, burácení pětiválce jsem v tom neslyšel, V6 už vůbec ne. A taky nedostupností udávaného výkonu mně to dost připomíná turbodiesel.
To bylo nějaké nemocné auto, pokud ten motor neměl aspoň 290tis. nemůže nic chrochtat nebo cvakat. Průběhem se od dýzlu liší, nemá žádnou krouťákovou vlnu kolem dvou tisíc, je to klasický středněotáčkový turbobenzín, jede tak od 2,5 do 5,5tis., přičemž kolem čtyř se cítí nejlíp, točit ho nad 5,5 jde, ale nemá to smysl.
"Krouťákovou vlnu" má snad jen TDI PD ne? Prostě to docela slušně zabralo někdy kolem 2000 otáček a pak se už nedělo nic, než že ve 4000 ten motor začal uvadat... kdyby to netočilo nějakých 6000 tak bych podle netečného charakteristiky, tvrdého chodu a nijakého zvuku byl možná ochoten věřit, že to spaluje naftu.
To je trochu něco jiného, tsi, fsi mají zvenku (za studena) zvuk podobný dýzlům z důvodu přímého vstřiku, a netýká se to jen tsi, takhle zní všechny přímovstřiky. 2,5t ale přímovstřik není, ten se zvenku ozývá i za studena jen tichým ševelením, ten hrubší projev resp. hučení pod zátěží je slyšet uvnitř, tam zas tsi jen bzučí.
Tahle éra turbo-motorů mi místy už leze krkem. I třeba 530d dávaly Oktávky (samozřejmě ne ve 200 na dálnici).
Přijde mi, že majitelé prémií už za chvíli budou mít jedinou výhodu v motoru - většinou stále půjde o R6/V6/V8 atd. a ne o oturbené dvoulitry. Prostě ti, kteří o tom budou něco vědět, před tebou smeknou za modrou krev toho motoru a už nebudou řešit, že na semaforu budeš pomalejší.
Tak vyjma RSa žádná oktávka 530d dát nemůže, v žádné rychlosti, ale jinak souhlas. Na druhou stranu i premie zdvihá výkony a zvesela turbí. Turbu už neutečeš. :-);-)
Jasně, měl jsem na mysli RS ;) kamarád si kvůli tomu musel před rokem koupít místo 30d 45i a letos už mu to taky nestačí, protože si ho prý dá Opel (Insignia OPC) - prý je z toho jediná cesta, a to M5. On nějak na modrou krev prémiových aut nehledí 8-s
Dočkej času, ty i mondeo, viz. poslední věta článku: "V nejbližších měsících se objeví další pohonné jednotky v čele s motory Ford EcoBoost a Duratorq TDCi o objemu 1,6 l." >:D;-)
Proc mam pocit, ze ta fotka na titulku ukazuje Mondeo v pretacivem smyku? >:D Jinak 240 seriovych koni v dvoulitru urcenem pro bezne uzivani je opravdu hooodne :yes: , ale ta kombinovana spotreba 7.7 mi pripada velmi optimisticka. Skoda stale a neomluvitelne absence AWD. :no:
Před pár dny tu byl článek o pádu cenu forestera. Problém toho cenového srovnání je, že základní ceny vw neobsahují spoustu věcí, které v ceně subaru jsou, cenové rozdíly srovnatelně vybavených aut, jsou zanedbatelné.
Výbava Subaru samozřejmě taky hraje roli. U Subaru připlácíš jen za kůži, navigaci, automat a metalízu :-)
Spíš jsem to ale myslel tak, že mimojiné i nastavením cen modelů automobilky vymezují své postavení na trhu. Kdyby Subaru přišlo s cenovou válkou jako Renault u nás, tak by ji třeba vzrostli prodeje o 200%, ale pak by Subaru srovnávali třeba s Korejci.
Jinak osobně můžu srovnat jen WRX s GTI a stejně vybavené GTI vyšlo asi o 120 000 levněji. Samosřejmě, že v rozdílu hrál značnou roli pohon u Subaru.
Na základe nového Mondea môžeme s istotou povedať, že nový Focus ST bude mať práve tento 2,0 EcoBoost v 240k verzii. Strata 5. valca je škoda, zvukovo údajne EcoBoosty nič moc (o porovnaní s R5 turbo ani nehovorím), avšak objektívne čísla budú vďaka 15k navyše zrejme lepšie. Takže niečo za niečo. ;-\
Motor bude dobrej, dle mě je do HH motor 2,0 s turbem ideální, zvlášť u předokolky. U zvuku ani tak nezáleží jestli to bude 2,5T nebo 2,0T, ale spíš jak naladí výfuk ;-) 2,5T v Mondeu nebo v jakýmkoliv Volvu taky neměl bůhvíjakej zvuk.
Žádná změna. Uvnitř děsný. Na motory jsem zvědavý. Uváděná spotřeba bude spíše z říše snů. Ta přední maska se skoro tuzérským umístěním diod mě taky neoslovila.
Za mě musím říct, že před FL se mi líbilo mnohem víc. Bylo sice lehce okoukané, ale jinak mělo (až na interier) vše tak jak má. Na tomhle mi to působí jak násilně babourané prvky. (diody, sekací lišta na trávu,...)
Nechám se překvapit jak to bude vypadat naživo.
No jeste tu 2.2 mohli kapek poladit, moje 2.2 rok 2009 vypada se sport paketem uplne stejne az na ty ledky a tmavy stredovy panel a mam 150 kW, 482 Nm. Samozrejme po malem poladeni :-) Jen skoda, ze automat pro to zase nemaj, to jsem cekal, ze uz by to kluci mohli pripravit aj pro nejsilnejsi diesel v nabidce a zase nic :-(
Čoudí jenom tdíčka, přece, vždycky když jedu za nějakým dýmícím mondeem nebo lagunou, říkám si zlatý passaty, popravdě, kdy jsem jel za nějakým passatem posl. generace, který dýmil, si ani nepamatuju. Buď to se tahle generace nečipuje nebo jsou čipy kvalitní. U fordů a renaultů, vzhledem k houstnoucímu výskytu dymovnic, předpokládám, že tyto značky zrovna zažívají čipařské období. ;-)
Ano, čipová sezóna je v plnom prúde a čipozber vykazuje vysokú úrodu. >:D
P.S. Inak nešpiň si do vlastného hniezda, nedal si aj Ty bluefin alebo niečo podobné?
Proto jsem to napsal, když jsem čip povoloval, dal jsem jednoznačný požadavek, nesmí z toho jít nic víc než ze serie. A od té doby si toho taky více všímám, opravdu nepamatuju, kdybych viděl posledního passata čmoudit.
Nezažívají. Vidš auta, která ještě nemají filtr pevných částic, nebo si jej nechali "odborně" - lépe řečeno odporně - demontovat.
Nevím, proč by měli lidi kriminalizovat za stáčení tachometrů a neměli je kriminalizovat za tak odpornou činnost, jakou je demontáž filtrů pevných částic.
Nevím jak u tvýho auta, ale já bych, v okamžiku, když se filtr regeneruje, to auto nejraději neviděl. To jsou projevy, až na mě z toho jdou mrákoty 8-s . Za jízdy v pohodě, ale na volnoběh mám pocit, že je motor těsně před smrtí.
Když zastavíš na semaforech, tak si myslíš, že se stane co? Dokud není regenerace ukončena, motor je stále v režimu regenerace (více paliva, vyšší teplota výfukových plynů apod) bez ohledu na to jestli jedeš nebo stojíš. No a průvodní projevy regenerace DPF jsou nejmarkantnější právě, když stojíš a motor v tomhle režimu jde na volnoběh.
No nevim nevim, mam najeto 30 000 a neco takoveho se mne jeste nestalo. Jednou jsem sledoval na dalnici spotrebu a byla nejakou dobu zvysena a po par minutach klesla o litr dolu (jel jsem konstantne 120 po rovine v noci po dalnici na tempomat), tak predpokladam, ze to byla regenerace. Ale jiny podivny projev jsme nikdy nepozoroval. Problemy volnobehu jsem mel, kdyz jsem mel zrejme jiz pridrene trysky na minulem mondeu.
Všechny Euro 3 a Euro 4 auta bez DPF musí trochu nebo více čmoudit. Mondeo bylo ještě v roce 2007 k mání jak s DPF tak bez. Já mám GLK (Euro 4) s DPF a absolutně žádný čmoud, nicméně ještě před rokem se dalo objednat i bez DPF.
Protoze jsou to vsechno firemni auta, ktery se chipujou min (upravovat firemni auto za svy penize se nikomu nechce, ale znal jsem i takovyho moulu >:D )
Je to s DPF, necoudi to. Mereno na valcove brzde, kde se tomu dava plna zatez a necoudi. Coudily auta bez DPF, i uplne nova, ted je to OK. Taky zalezi, jak to kdo nachipuje, tohle je nachipovano s rozumem, da se to vyhnat i vejs, kdyby na tom clovek trval.
Dokážete někdo odhadnout, jak bude v Mondeu šlapat EcoBoost 1,6? Papírový výkon má velký (tuším 132 kW), ale aby to nemělo nakonec větší spotřebu než EcoBoost 2,0. Objem tam chybí a tak se to možná bude muset více točit než dvoulitr. Co myslíte?
Myslím, že odpoveď môžeš čiastočne hľadať pri Insignii 1,6turbo. Rovnako veľké auto, rovnaký motor s identickým výkonom, spotreba extrémne vysoká (teda na pomery 180 koní primeraná, ale s ohľadom na objem motora neúmerná - viď test na auto.cz: spotreba cez 10l: [odkaz] Insignia potvrdzuje, že downsizing nie vždy funguje a fyziku (hmotnosť) človek neoklame. Obávam sa, že obdobné to bude i s Mondeom. 8-s