Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v červenci 2010: Passat před Superbem ve střední třídě, segment si pohoršil o více než 40 %

106 komentářů

Mel jsem na auto 730.000, po zvazeni vsech pozadavku a moznosti mi nevyslo nic jineho. Zkus mi doporucit nejakou alternativu. Vykon cca 200 koni, manual, lepsi vybava, vyborne jizdni vlastnosti.
Standardni L3 je nic moc, to je fakt. GT i Coupe jezdi krasne, z normalni stredni tridy nejlepe. A kdyz je GT za stejnou cenu jako chudy Passat, neni co resit.
Avatar - white label
white label
Vidíš, v tomto příspěvku si pěkně shrnul, to co si přesně myslím a o čem jsem tu taky psal... :yes: 😉
Jinak si to přečti zpětně, já opravdu nic nehrotím a obhajoba nízkých cen Renaultu u nás je především pogovo oblíbené, nekonečné téma... 😄
Cenu (nejen) Laguny na našem trhu považuju za její jasný klad a tvrdit, že za stejné prachy koupím v této třídě i cokoli srovnatelného od celé konkurence mi přijde spíš kontraproduktivní...
kuko
zbytečně to oba hrotíte. Jak píšu výše, Passat díky své pozici není ideální na porovnávání, ale budiž. Všechny tyhle porovnávání na základě cenníkových cen jsou ošemetné, právě kvůli těm slevám. Renault je snad jediný (pokud teda já vím), u kterého jsou cenníkové ceny +/- definitivní. Takže ano, Passat bude i po slevě třeba 10-15% z ceny vždy nad Lagunou, akorát už ten rozdíl nebude tak propastný. Fleetové ceny jdou mimo mně, do toho nevidím a skladovky taky nepočítám. To bychom pak mohli i u Laguny jít ještě třeba o 20% níž.

Zajímavější by bylo srovnat třeba Lagunu s C5/407. Tohle jsou jeho hlavní konkurenti. 😉
Avatar - white label
white label
Na základě čeho si nemyslíš, že je pravda to co jsem napsal? Projeď si zpětně celé vlákno. Nejdřív (včera 16:11) v něm pogo odhadl zákl. cenu Passatu (asi po nějaké jeho domělé fiktivní slevě) jen na "lehce nad 400 000,-", což je vlastně přesně současná první "tabulková" cena Laguny, takže odtud to mé tvrzení. Zkus teď zajít do VW, že chceš funglovku Passata za tuto cenu.
Později svůj odhad! sice snižoval na těsně pod 500 a našel slevu kolem 16% na skladové! vozy, ale i tak je ceníková cena Passatu vyšší o 30-35%, což je asi dvakrát tolik, než tato sleva. Navíc skladové auto mívá obecně nížší cenu a srovnávat běžnou cenu s fleetovou je (a to se na mě taky nezlob) poněkud mimo... 😉 😄
J4K
Tak vám všem odborníkům na slovo vzatým pěkně děkuju, teď už vím že jsem vpodstatě truhlík, který zde nemá co kecat do toho, když se chlapi bavěj, dále pak vím že exeo je A4 a né A6 a že superb je na platformě golfu....hmmm, příště se zase něco zeptám, třeba mi někdo z vás místo posměšných narážek napíše v bodech kritéria 1. až...X, podle kterých se zařazují auta do tříd, když v tom máte všichni tak jasno.
Franke
GTI se převtělil do wolffa, teď tu máme fiatkoncern brainwashing 😉
Franke
Spíše trvanlivost. Asi mám smůlu na kus. Ale pořád lepší než drátem do oka, ale příště pujdu asi jinam
hihihi
...jako myslis spatna spolehlivost ?
kuko
bavilo by tě číst 20 modelů po jednom dvou kouscích? 😉
kuko
Nemyslím, že Pogo by se tě snažil přesvědčit, že Passat koupíš za cenu Laguny, jen říká, že kritici Laguny velice rádi zdůrazňují její podbízení cenou která je "už od", ale jaksi nedodají, že tohle je cenová politika Rencka v ČR obecně - nízke cenníkové ceny ale pak už žádné slevy. Jiní sice machrujou cenníky o 20% výše a vyvolávají tím u některých méně intelektuálně vyvinutých jedinců (tím samozřejmě nemyslím tebe 😉 ) dojem čehosi superextra. A pak jen vemeš za kliku na salonu a jsi jen o pár procent nad cenou té "výprodejové" Laguny 😄

Passat je sice oblíbený adept na porovnávání, ale jeho pozice na zdejším trhu je mimořádná, proto bych jej nebral jako ideální vzorek
P 407
Mno. Zmizel. Jak pára nad hrnecem. Třeba se mu něco stalo. Hospitalizován s infarktem nebo zlomenou nohou? Kdyby se tak nemaskoval, mohli bysme vyslat delegaci na návštěvu s kytkou a čokoládou ve tvaru VW.
webpaja
Accord beru jako jistotu, nic není bez problémů 😉
Franke
Já před rokem, dokonce i kupé (nějaký turbo benzín, už ani nevím). Obdobný názor. Stejně sem asi nevybral úplně nejlíp, ale mohlo to být horší ...
Franke
😄 Každý musí obhájit svoje rozhodnutí. Akorát někdy jsou argumenty - no - řekněme zajímavé
webpaja
Passat ve slušné výbavě s ikonickým a téměř povinným TDI koupíš za 0,5mio 😉
webpaja
Aha 😉
webpaja
Jel jsem standartní Lagunou před dvěma lety a došel k názoru, že šetřit nebudu 😉
webpaja
Je zajímavý to srovnávat s auty, která při porovnatelné výbavě stojí dvojnásobek 😉
Frantizsekk
Ono je to stejne jedno, do skody jde nove vedeni a prvni vec,co chtej udelat, je zmirnit napeti mezi skodou a vw vyvolane superbem, ktery passatu konkuruje a orientovat se na vychodni trhy. Pristi superb bude polo sedan :yes:
Frantizsekk
Clovek rekne 120 a hned se tu rozlije nostalgie, aaach >😁

No me central nefunguje uz pekne dlouho(zamackavam rucne, odemykat este umi), nadrz si otviram z kufru krizakem(plna bez dane), motor si vystaci s vymenou oleje a kdyz chci projit emisema, staci do nafty prilit trochu benzinu a kdejakej bluemotion vam muze zavidet >😁
Nic slozityho, ten passat, elektriku nechte bejt a pak ta sada klicu s kladivem taky staci
Ale mas pravdu, driv to bylo snadne.Kdybych se mel se vsim babrat, co se u toho rozbije, potreboval bych 20 apostolu.
Skoda, ze nikdo nevyrobi jednoduche auto, jen diky treba pocitacum lip udelane(aby jelo a nesralo se)+ nejakou tu vybavicku.. Porad je to jen hromada plechu s motorem, at to stoji 2 miliony nebo 200 tisic.
Automobilky demonizujou svy modely, lidi to kupujou(konzumujou) a za 5 let jste radi, ze si to od vas nekdo koupi.
Jsem se zas dostal jinam, no ty casy, kdy lidi nabizeli byt vymenou za auto a stali fronty na poukazy, kdy jste ani nevedeli, co na vas zbyde, jsou tatam. Dneska je za co utracet, ale porad dokola. Jedna vec mi prijde divna: kde je gti? Mam podezreni, ze si koupil vw a uz mezi lidi nechodi...
Avatar - white label
white label
A jakou diagnozu vlastně máš, teda jen pokud to není příliš osobní...? 😲 >😁
Avatar - white label
white label
Samo, že pro zákazníky je nízká cena jasný klad...a pokud by byla běžná sleva na Passat tak vysoká, že by se zákl. cena Passatu vyrovnala základní ceníkové ceně Laguny (o čemž se mě tu snažil přesvědčit pogo), pak by u nás Laguna o jasný a kladný argument ceny přišla, se všemi důsledky pro její prodeje, ale i prodeje Passatu... 😄
Kvasoň
já bych se klonil k té diagnóze... :yes:
Provocateur
Renomé Laguny? 😲 Ty dvě slova nejdou k sobě >😒]
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jak to bylo tehdy snadné, dneska aby sis na to pořídil servisní techniku v hodnotě 10 Apoštolů...
Avatar - Ronault.
Ronault.
379 9000 při koupi přes Renault leasing. Popravdě je jen dobře, že je Laguna za takovou cenu zrovna u nás, jinde takové výhody nemají. Renault se tím snaží zlepšit renomé Laguny aby za pár let bylo v recenzích na ojetiny napsáno Laguna III bylo bezproblémové auto bez dětských nemocí atd., pokud ale prodají ty Laguny za měsíc 3, tak to moc nepůjde. Navíc ročně se jich dělá tuším kolem 40 000 kusů, tak snad těch 500 u nás za výrobní náklady uživí.
Projed se v GT, za tu cenu lepsi auto v teto tride neni.
Lagunu jsem kupoval v cervnu, konkretne model Grandtour GT 2.0T.
Platil jsem podle akcniho ceniku+sleva za skladovy vuz(byl presne takovy, jaky bych stejne chtel) castku 559.000 czk. Behem vyberu jsem vyzkousel vsechny konkurencni vozy vcetne 3-er a A4(samozrejme cenove ekvivalentni k LagIII/Passat/Mondeo) a Laguna z toho vysla nejlepe v pomeru cena/kvalita/JIZDA. Ta cena byla jen prijemny bonus.
Passata tahnou hlavne fleetove prodeje, zas tolik lidi, co by si ho koupili jako soukromy neznam.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Ono to ale není až takový ohromný rozdíl, protože ta cena Laguny je cena "od", plus ono třeba Insignie začíná jen o pár desítek tisíc výč, C5 taky... přitom C5 i Insignia jsou větší.
U Laguny jsou prodeje dány cenou, to bezesporu, ale taky slušnými diesely, pěkným interiérem atd. Jakékoliv srovnání než cenové s Loganem mi nepříjde adekvátním, není to rozhodně lowend
kyklop
na skodu 120 si potreboval kladivo, sadu klucov a kopu vazeliny >😒] , to ti asi na passat nestaci
RS
>😁 :yes:
Frantizsekk
ja si myslim, ze vychytani much zajisti az prave facelift, jako tomu bylo u b5, pred faceliftem se to musi udrzovat jak skoda 120
Avatar - white label
white label
Takže mně dělají problémy fakta? >😒]
Já jsem ti tu dal dokonce oba odkazy na aktualní ceníky (přímo v ceníku je Laguna za 419.900,-, při čemž je to už za dvoulitr na rozdíl od 1,6 v Passatu), různé povídky o tom jak kdo kdy a kolik dostal slevu na konkrétní auto jsou proti tomu (z hlediska faktu) doslova o ničem... 😉 😄
pogo26
Např na Jarově byly slevy na všechny skladové Passaty 16%. Byla to reakce na to, že se Passat zlevňovat nemusí. Tys vytáhl Lagunu taky se slevou, kterou Renault dal rovnou do ceníku na určitý měsíc. Je to dle mě lepší než chodit po prodejcích a smlouvat jak na trhu. Tvoje sleva u Laguny také byla na nějaké výběhové konfigurace, které nejdou normálně nakonfigurovat. Dělají ti problém fakta a logika. Plácáním o ohrýzaném ovoci to nezachráníš.
Avatar - white label
white label
Tak jás se ho tu tak dlouho snažím "vychovávat" a ty ho vyplašíš tak, že do toho spadne zase znovu... 😲 >😁
RS
tak jak koukám níže, bylo to velmi vhodné a trefné 😄
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Frantizsekk
Sectete si auta koncernu dohromady a vyjde vam
462 z 750. Znak na kapote uz je celkem jedno, kasicka se plni.

To se pak dela cenova politika :-!
Frantizsekk
Autor neumi vytvorit vetsi tabulku, pst.
Avatar - white label
white label
To by mě zajímalo, jak chceš porovnávat dohromady ceníkové ceny, ceny se slevama, fleetové ceny..., to je jak porovnávat hrušky s veverkama, viz tvůj náhodilý "individuální" příklad..., jehož sleva mohla být z mnoha různých důvodů...
Frantizsekk
tak tak, nechci slevu zadrmo, ze
>😁
GeekStar
Nesmysl.
Franke
Nová Accord je dobrý, když je nový 😉 Teď, po 40ti tis km to už nemůžu říct...
pogo26
Renault ale prodává Lagunu za ceníkové ceny. Čekal jsem od tebe nástřel fleetových cen. Jinak já jsem našel nejlevnější Lagunu za 425 000,-. Trochu jsem se na Passata podíval a našel jsem 1.4 TSI 110 Kw zlevněného ze 780 000,- na 550 000. Z 600 000,- základu asi nebude problém se dostat pod 500 000,-.
Avatar - white label
white label
Tak mrkni třeba na příspěvek Iudexe z 13:53, nemyslím si, že zrovna v otázce cenové filosofie se u nás Passat rovná Laguně, a to jak před faceliftem tak po něm... 😉

P.S. Aktuální ceník Passatu u nás začíná na 593.800,- Kč za sedan
s 1,6/75kW v trendlinu..., aktuální ceník Laguny začíná poznámkou: již od 379.900,- Kč včetně prodloužené záruky na 5 let.

[odkaz]
[odkaz]
pogo26
Možná o tom ti zákazníci věděli a přesvědčila je cena. Ty asi budeš vědět víc za kolik se dá koupit nejlevnější Passat. Před faceliftem to tipuju lehce nad 400 000,-. 😄
hihihi
Novy Accord je dobre auto, ale totalne to zazdili tim malym kufrem (a vzadu na nohy take nic moc)...
hihihi
...v necem souhlas, ale PROSIM NESPADNI DO CHVALO ZPEVU ALA GTI...

Za vsechny moc DEKUJI...
Avatar - white label
white label
Ale to netušení faceliftu Passatu není ani zdaleka jen diagnoza zákazníků Passatu, ale taky logický záměr marketingu VW.
Zákazníci všech automobilek jsou v tomto ohledu velmi podobní a většina z nich se po podobných info sama od sebe nikak výrazně a aktivně nepídí... 😉
Automobilka Ostatní modely ... má nějaké logo nebo třeba servis v ČR ? Skutečně dost zvláštní název ...
karlitto00
Ja taky psal vetsinou a nemyslel tim konkretne passat 😉 >😒] Treba zacatky 2.0 TDI byly dost katastrofa 8-s
karlitto00
souhlas :yes😒br />
To netuseni se prakticky rovna diagnoze, jen to kazdej nazyvame jinym slovem 😉 A ze se Sup neda poridit v konfiguraci kterou pises sem prozmenu netusil ja, tak nejak sem ji cekal automaticky... Inu, koncernova strategie ;-\
Avatar - iudex
iudex
No zrovna pri Passate súčasnej generácie by som bol s tým tvrdením o vychytaní múch už pri testoch dosť opatrný. >😒]
karlitto00
To urcite, pro urcitou cast lidi (taky k nim tak trochu patrim) je tohle dulezitej faktor. Obecne to ma vahu jeste vetsi, VW ale patri k automobilkam ktery zasadni mouchy vetsinou vychyta uz pri ostrych testech.
kyklop
argumentom moze byt aj to, ze passat na zaver kariery ma vychytane muchy
Sleeper
Pánové: k Deltě pouze toto: má prodlouženou platformu Brava a rozvorem i délkou je na hranici střední a nižší střední třídy. Pokud se nepletu, žádný jiný hatchback nemá na délku přes 4,5 m (Lancer Sportback má těsně pod tuto hranici).
kyklop
na druhu stranu, ak buducim kupcom focusa ukazu v predajni fotky noveho, rychlo vyberu peniaze a kupia si sucanu generaciu 8-s . To by mohlo zastavit pokles predaja aktualnej generacie
RS
spíš na celkovou hodnotu uživatele 😄

... tím bych toho nevhodné OT ukončil 😉
kyklop
tdi je bezporuchove, aj Ada hovori >😒]
Avatar - iudex
iudex
Tak keď už sme kamaráti, tak si prosím tú Tvoju slávnu zmrzlinu. 😉
Avatar - white label
white label
Pořádek musí být, ten prý taky dělá přátele... 😄
Avatar - iudex
iudex
Samozrejme (Ty detailista) 😉
Avatar - white label
white label
Předpokládal jsem, že rovnou na FoRS 500... 😉
Avatar - iudex
iudex
Všetko je otázka ceny. Nelogické je kupovať Passat tesne pred faceliftom (s čím sa plne stotožňujem) za terajšie ceny; keby ale išiel cenovo o 100 tisíc dole, zrelativizovalo by sa to (viď Laguna). Avšak to je len teória, VW to vzhľadom na tie predaje robiť nemusí.
pogo26
Pro mě je vilikost spíš argument proti. Mě už dnešní střední třída přerostla a já už do ní asi nikdy nedorostu. Šířka mě nevadí, tak jen doufám, že se dnešní auta nebudou natahovat jak guma. S každým centimetrem na délku, něco ubude na šířku.
Avatar - white label
white label
V tom jeho konkrétním příspěvku nevidím ani jednu ze slovních forem "exkrementu"?
Nebo narážíš na celkovou hodnotu významu příspěvku..., nebo na nějaký úplně jiný příspěvek?
Avatar - iudex
iudex
No keby sa do predaja hodilo ďalších 500 ks Focusu RS500, opäť by sa po nich len zaprášilo. 😉
Avatar - iudex
iudex
Veď na RS som narážal 😉
RS
Pořád ale nevidím mezi hov*em a výkalem zásadní rozdíl 😉
Avatar - white label
white label
Tak hlavně je nelogické kupovat Passata tak těsně, před podobně zásadním faceliftem, ale jak jsem psal, většina lidí to zatím ani netuší...
Superb v kombíku vypadá momentálně líp a je větší (než Passat), ale nenabízí např. velmi žádanou kombinaci TDI+4x4+DSG...
karlitto00
To musi byt dost tezka forma masochismu, poridit si v dnesnich dnech "soucasny" passat. Kdyz uz pominu celou nekoncernovou konkurenci, Superb nabizi stejnou techniku v podstatne modernejsim kabatku, a mozna jeste usetrim 😄 Opet se potvrdilo ze Passat neni volba, nybrz diagnoza >😁 >😒]
Avatar - white label
white label
Právě, že i podle těch prodejú ho to ani moc netrápí, naopak přelepený původní znak Audi a prostor v Exeu mu vadí víc...
webpaja
To budou, po 5-ti v řadě 😄
Avatar - white label
white label
Tak s těma už to dělíá teď... 😉
webpaja
Ne, to určitě ne, jdou k Rendlu právě proto 😉 Jde jen a pouze o cenu.
karlitto00
Ze by Accord? Chce to cist zavorky Pajo 😉
Avatar - iudex
iudex
Otázka je, či to toho spotrebiteľa - kupujúceho Laguny musí trápiť. 😉
Avatar - iudex
iudex
No ked budú mat 350 koní, kludne... 😉
webpaja
Vzhledem k ceně je Laguna střednětřídní Logan...za míň se snad už větší kus evropskýho auta nedá koupit 😉
webpaja
Jinak až na Deltu (ale do střední třídy ji asi zařazuje zastoupení v ČR) je vše naprosto v pořádku. Odkud jsi sem zavítal 😉 ?
Avatar - white label
white label
Tak Laguna je na našem trhu (za svou cenu) hodně zajímavá nabídka... a "Exe👋A4" byl odsouzen k neúspěchu už od počátku.
Nabízet ve střední třídně cokoli s neprémiovou značkou v kombinaci s běžným "prémiovým" prostorem střední třídy, je skoro "obchodní" sebevražda...
webpaja
Dvoukusého jsem tam nenašel nic 😉
webpaja
Laguna se prodává za tolik, že ty náklady nepokryje taky. Exeo má jen přelepený znak (lapidárně řečeno).
Avatar - white label
white label
Koukám, že nám pomalu zraješ, už píšeš i bez vulgarismů... 😉
Avatar - white label
white label
Nejde o to, že současná generace Focusu vypadá (zejména po face) nejen podle tebe lépe, než příští, ale naprosto konkrétní povědomí o nové generaci je, rok! dopředu, marketingově špatný tah...
webpaja
Ford bude poslední vyrobené Focusy číslovat a prodávat jako limitku za mega 😄
Bezporuchový Passat TDI >😒]
Rox
Jde někde zjistit, na kterém podvozku auto stojí. Tedy třeba firemní název/číslo u aut z koncernu?
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Pokud já vím, tak Superb je postaven na kombinované platformě, tzn., že má něco z Octavie (tzn.i z Golfu) ale něco i z Passiho, takže taky nemáš úplně pravdu.
Franke
Koukám, že mám exkluzivná auto, 2ks za měsíc... 😄
Asi už zákazníci pochopili, co jsem nepochopil já, že za celkem dost peněz relativně málo auta (hlavně ty motory), ale zase na druhou stranu hodně nechtěné "exluzivity". No jo, jenže za 849tis zase nepořídím BMW 3 s koženým interiérem a všemi těmi serepetičkami. Jinak gratulace passatu, na tak starý model fakt dobré prodeje. Ještě že tu máme fleety
kyklop
tazko povedat ci za prepad predajov focusu moze prave to predstavenie novej generacie...za seba poviem len tolko, ze aktualny vyzera lepsie ako dalsia generacia / na fotkach/ aj ked realita moze byt lepsia ako fotky
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - iudex
iudex
Diskusný "otloukánek" Renault Laguna sa drží prekvapujúco dobre, polročne 5. miesto je výborný výsledok; pre porovnanie poráža v predajoch i francúzskeho kolegu - oveľa krajší a technicky modernejší Citroen i auto roka Insigniu.
Naopak pokus o budgetové oživenie Seatu s imidžom prémie je flop ako z učebnice; jeho predaje snáď nezarobia ani na tie nízke náklady na "vývoj".
Avatar - iudex
iudex
Ano, to uponáhľanie bolo priveľké. Focus sa mohol v pohode ten rok predávať a svetová premiéra FIII by bola stačila teraz v Paríži.
Avatar - white label
white label
Ono ani tak nejde o absolutní aktuální prodeje, ty opravdu nejsou nijak tragické, ale o ten (do očí bijící) propad! prodejů Focusu, po představení příští generace rok dopředu... 😉
Avatar - iudex
iudex
O A4/A6/Exeu Ťa už poučili predo mnou, tam si mimo. Ale s Deltou sa s Tebou stotožňujem. Auto postavené na platforme nižšej strednej triedy (Bravo), i keď predĺženej, stále patrí do nižšej strednej (ani Fluence a pod. sa neradia o triedu vyššie len kvôli dlhšiemu rázvoru).
Avatar - iudex
iudex
Ono každý meč má dve hrany. Na jednej strane je marketingová axióma byť videný a mať čo ponúknuť (na autosalóne, médiám, zákazníkom), na druhej strane je to - ako správne píšeš - taktika z hľadiska predajnosti aktuálnej generácie smrteľná. I keď predajnosť zrovna Focusov až taká biedna nie je (mnohé o generáciu mladšie modely by jeho predaje brali všetkými desiatimi, a to nielen v ČR, ale i v rámci Európy).
IPace
Exeo je minula generace A4 😉
Avatar - Perun
Perun
Tak tak :yes:
Avatar - white label
white label
Podle umístění Passatu je zřejmé, že o jeho zásadním faceliftu (teď na podzim) ještě příliš mnoho lidí neví. Tato taktika je od VW velmi prozíravá, stačí se podívat např. k Fordu, co udělalo s prodeji Focusu představení nové generace rok dopředu... :no: 8-s
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Krásný aktuální i průběžný výsledek Subaru 😄 :yes: . Vezmeme-li v úvahu fakt, že LegoOutback má prodáno s hodně přimhouřenými oky tolik kusů, kolik všechny ostatní japonské automobilky dohromady, ukáže se síla tohoto japonsko-amerického produktu :yes: 😉 .

Důvody úspěchu jsou 2. Oba velmi významné. Zaprvé je to povedené, brutálně prostorné, kvalitní, a hlavně levné auto. Zadruhé marketingová a cenová politika Mazdy, Toyoty a Hondy, tak jak ji vidíme den co den, kupodivu na finančně slabší Subaru nestačí. Jen si vzpomeňte, jaké auto na vás kouká ze zadní strany většiny automobilových časopisů 😉 - že-by Outback s kolem poletujícím větroněm?

Nejoptimističtější zjištění na závěr: není radost pozorovat, že se i dnes prodávají ve velkom i velká auta s benzínovými atmosférickými motory? :yes: - co víc si chlap může přát 😄
Avatar - white label
white label
Máš v tom trochu hokej (viz S4e), ale ten tvůj originální "Super(bl)b" ti šel včera naopak "skvěle"... :😉 😉
Avatar - Subaru4ever
Subaru4ever
Tak Exeo je minulá A4 !!!

A nevím proč by sem A4, BMW 3, MB C a ISo neměly patřit. Velikost, užitná hodnota a cena (pod mega) plně spadají do této automobilové kategorie.
J4K
Nějak se v tom třídním boji přestávám v poslední době orientovat. Podle mě sem A4, Lancia delta, ale ani BMW3 (i když tam je to sporné) vůbec nepatří. Už jen fakt, že seat exeo je vpodstatě minulý typ A6, a že by A6 a A4 patřily do stejné střední třídy...? Může mi to někdo objasnit? 😉