Mitsubishi na autosalonu v Paříži představí evropskou verzi elektromobilu i-MiEV. Zároveň se novinářům i veřejnosti ukáží další aplikace vlastního turbodieselu 1,8 DI-D MIVEC.
stále ešte mám Outlandera s VW TDI motorom + chip tuning Rallitronic /2007/
na 1. a 2. kvalt to auto " žobroní " aby som mu dal pokoj, že chce ostať doma ...
ďalej je to o niečo lepšie, avšak ťažko porovnateľné s tým , ako sa prejavuje ten motor v iných značkách
neviem či je to tým Rallitronicom / však ho dodávali a namontovali až na 4. pokus , potom prdlo turbo - musel to prísť potvrdiť do BA borec z ČR , aby to boli ochotní v BA vôbec vymeniť , následne menili hlavu motora ... /
No radosť.
To však je len zlomok troubles okolo našich MITSI.
Stránka o tom bude na nete čoskoro, dám aj sem link. >:D
Placas hlouposti. Papir snese vsechno. Nektere automobilky napisi do technickych podminek 5 litru, ale nikdy nikdo se s tim autem v beznem provozu nedostane pod 6, jini vyrobci napisi 6 a za 6 s tim autem dokaze jezdit kazdy treti ridic docela bezne.
BTW: Je zepochybnitelny fyzikalni fakt, ze spalovaci motor s vyssim kompresnim pomerem ma vetsi energetickou ucinnost a tim padem mensi mernou spotrebu :-!
Az motory CR budou mit zcela bezne vstrikovaci tlaky stejne, nebo vyssi, nez mely "zastarale" TDI PD a tim padem se jejich vyrobcum podari zvetsit kompresni pomer na 20 a vice (jako legendarni 1.9 TDI) bude jejich spotreba take o litr az dva nizsi, nez dnes. Ovsem take se asi zase zhorsi akusticky dojem audio puristu >:-[] . Tem doporucuji elektromobil s pocitacovou simulaci zazehoveho benzinoveho motoru >:-[]
Mimochodem, čerstvý test 3 SUVček v SM, číslo 35, s těžkou nohou:
1,8 DI-D 6,4 litrů na 100 (Mitsubishi ASX)
2,0 CRDI 6,8 litrů na 100 (Kia Sportage)
2,0 TDI 7,4 litrů na 100 (Škoda Yet)
Škoda má o 70 kilo lehčí auto a o 1 litr vyšší spotřebu. Jsi si jistý, že chceš motor TDI od VW?
Nechceš si radší počkat na další generaci motorů TDI-PD? Jak se říká, kdo si počká, ten se dočká... >:D >:D >:D >:D >:D
TDI-PD je ovšem lepší, díky vyšší kompresi má "vyšší energetickou účinnost".... Co na tom, že jezdil za 6 litrů a nový 1,8 DI-D jezdí i s nižší energetickou účinností za 5... :-)
Hochu, Ádo, ty si ale jiný vůz koupit nemůžeš !!!!! Chápeš to ???? TDI PD už není v nabídce, oni Ti to neřekli ???? Skončil jsi, hochu, tak to je a ne jinak ..... Je hotovo, vymalováno, toto byl Tvůj poslední nový vůz ..... :-|
To je pravda. Nove diesely s mensim kompresnim pomerem maji horsi energetickou ucinnost. Budu se asi muset ohlednout po nejakem jinem voze. Mitsubishi dela chybu, ale je to jeho obchodni politika. Vsak taky vysledky na trhu nejsou nic moc. Ten muj vuz ma zatim jen neco okolo 120 tisic km, takze motor TDI PD je cca v 1/4 zivotnosti (neni to rendlik ;-) ). Takhle dlouho to samozrejme ale mit nebudu, vozy prodavam, kdyz maji okolo 250 tisic km. Takze cca za 2 - 3 roky.
Uvazoval jsem uz, co dal: novy Touareg bohuzel nema manualni prevodovku, Tiguan je pro mne moc maly. Spatna neni KIA Sorento, az na tu ohavnou palubni desku. Vyhodou je moznost sklopeni zadni sedadel do vzniku rovne plochy. Pekny je Subaru Forester, ale taky moc maly :-( Honda CR-V je mimoradne ohavna (moc se mi libila ta predchozi verze (2006)), ale ta uz neni k dispozici. Honda ma sice slusny diesel, ale zase ma jen viskozni mezinapravovou spojku. Nissan ma komponenty od rendliku a proto vypada ze hry. Co byste poradili?
VW motor se vstřikováním PD MUSÍ BÝT NAHRAZEN, je jenom otázka co jej nahradí, jaký motor.
Odpověď je trošku nečekaná:
ASX .......... 1,8 DI-D (4N13-MIVEC) - nový model
Lancer ....... 1,8 DI-D (4N13-MIVEC) - nahrazuje 2,0 DI-D (VW)
Outlander .... 2,2 DI-D (4N14-MIVEC) - nahrazuje 2,0 DI-D (VW)
Ovšem ten, kdo si koupí Outlander s automatem, dostane motor DW12 (2,2 DI-D neboli HDI) od PSA. ten kdo koupí Outlander s manuálem, dostane motor Mitsubishi (4N14 MIVEC).
A babo raď.