Fiat 500 a 500C jsou prvními modely, které dostanou motor 1,3 Multijet II. Nový turbodiesel má výkon 70 kW a v 500 doplní starší a slabší 1,3 Multijet s 55 kW.
význam byť minidýzlu pro městské auto,než se ohřeje i maloobjemový dýzl tak to trvá 10-12km, po tu dobu je to velký žrout, no a když se mu bude motor ještě na každé křižovatce vypínat tak to bude fakt úspora jako prase, nevím nerozumím tomu jako tvůrci toho auta, třeba je ten motor fakt dobrej.
'kdy se v jiných západních krajinách Evropy považovala vozítka pod tři metry za hračky pro děti'
No jo, este ze v povojnovom Reichu sa kazdy vozil v 5 metrovych Isettach a 'Kaferoch'...
Já to pojímal jako parkování ve městě, když jedu někam na jednání (na noc mám garáž), pokud bydlíš na sídlišti, tam ano, tam je to zejména v noci našlapané.
Most je pro dopravu velmi specifický, neb projektován jako moderní město nezná (doslova) jedinou křižovatku, kde bys čekal déle než rovnou na zelenou. Navíc se zde udělalo asi 30 kulaťáků, takže je to ráj pro šoféry.
V sucasnosti mam firemny voz fiat fiorino s tymto motorom. Po 20.000 km mam skusenosti nasledovne:
Pozitiva - voci benzinovej 1.4 iba 20 kg naviac (podla udajov vyrobcu
- da sa s nim jazdit za slusnu spotrebu - dlhodoby priemer cca 5,3-5,5 l/100km
- po zohriaty ako taka kultura
Negativa - uzky rozsah pouzitelnych otacok - do cca 1800 absolutne nic, potom kopanec, za 3000 este ide ale tahom by som to nenazval
- za studena prejav za ktory sa nemusi hanbit ani polnohospodarsky stroj (aj ked na 1.4 tdi to fakt nema)
- spotreba extremne zavisla od pravej nohy :-)
- intenzivne vibracie v prevodovke a spojke pocas prudsiej akceleracie
Male zhrnutie - odhlucnenie a vibracie ma odpustene vzhladom k tomu, ze sa jedna o uzitkovy (aj ked 4 miestny) voz. Spotreba je pri umiernenej jazde tiez prijatelna. Horsie je to uz s vykonom v nizkych otackach, co sa prejavi drvenim spojky ked je voz viac nalozeny a nutnostou poriadne miesat s rychlostou pakou
Ta tvá první věta je velmi úsměvná. Jde vidět, že jezdíš maximálně na velké parkoviště. Nebo nemáte v Mostě moc aut.
Zde musím objíždět ulici několikrát, a často parkovat velice dlouho takřka mikroposuvy, abych se tam nacpal.
Kde je místo na zaparkování zaparkuje prakticky vždy až po střední třídu každý. Máš podivné zkušenosti s parkováním (nepíši nyní o divokých poměrech v Římě...).
V praxi jde o to, že je stále větší problém s parkováním, a zde se hodí malý půdorys auta. Podstatně rychleji najdu parkovací místo se Sparkem než s Foxem. Krom toho se budu lépe proplétat na úzkých městských silničkách. Opět výhoda pro ženy, protože mají horší odhad.
Fox je zde jen kvůli debaklu Lupa. Ale Lupo neuspělo jen kvůli vysoké ceně. VW se nechtělo do vývoje nového vozu investovat a vrazilo sem lidový vůz z Brazílie. Díky vysoké ceně toto auto zabilo, jinak mohlo pohodlně plnit funkci Felicie.
Nyní kdy je nákupní trend neuprosný a směřuje k menším "ekologištějším" vozům přichází s projektem Up!.
V praxi jde o to, že většinou malá auta jezdí ženy, neb se domnívají, že s větším autem by se jim hůře parkovalo. Tohle ovšem platí ve velmi omezené míře, víceméně je to spíše psychologická berle. O obratnost nemusíme mít starost ani u F500 ani u Foxe, pouze u F500 by mohlo být v předmětném kontextu na škodu, že z něho není takový dobrý výhled jako z Foxe.
Docela se divím, že Vás ještě diskuze na téma nejhnusnějšího auta segmentu, které i samotný nekritický koncern stáhl z trhu baví...
Je směšný a dělá (nevím proč), ze sebe kašpara ještě většího než je vůbec možné.. snad aby sám sebe přesvědčil
Ještě bych pochopil, kdyby za ty peníze co mu marketingové pravděpodobně platí (zadarmo by ze sebe takového vola tady asi nikdo nedělal) obhajoval jiný zgarp z té stáje který je bohužel ještě na trhu (třeba tu Fabii II), ale tohle je už hraničící se senilitiou.
Jinak kašpar co napíše, že ty auta jsou na tom u nás stejně je orpavdu megahňup, stačilo by se jen podívat na statistiky SDA -Cia a zjistí, že Foxe se u nás za poslední 4 roky prodalo průměrně 0,5 ks za měsíc, kdežto F 500 má stabilní měsíční prodej někde kolem 20 ks, přičemž základní cena toho auta je cca 300 000 Kč. Průlměrná cena F 500 u nás prodaná se pohybuje někde kolem 380 000 Kč, což je vyšší prodejní cena než je u Fabie. Co se týká celoevropských prodejů, tak je F 500 v této třídě myslím na 4. místě hned za Pandou, Twingem a koliňatama, což je obrovský úspěch a spochybňovat to může skutečně jen megahňup a kašpar.
Koho peprná slova uráží, tomu se omlouvám (s výjiimkou samotného kašpara), bohužel to je realita.
Dobrou noc.
O ceně naší F 500 raději psát nic nebudu. Stála určitě víc než kašparovo ojeté volvo, tak aby ho z toho nekleplo...
>:-[]
Měl bys pravdu, ale .. Vozy mini se kupují především kvůli jejich obratnosti a možnosti zaparkovat v každé škvíře. Což automobil velikosti Felicie nesplňuje.
Mimimální a maximální rozměry třídy jsou definovány minimálními a maximálnímu mírami sousedních tříd... Ve třídě mini je Fox tím nejprostornějším. To je fakt, který tu těžko dokážeš vyvrátit. Právě umění možného je dostat do třídy auto, které nabídne (zejména v této ořezané třídě) nejvíce prostoru.
Sám jistě i víš, jak to vypadá s honbou za velikostí ve třídách jiných, například v kompaktech, kde nová Astra přerůstá svojí konkurenci. Obdobné to je se Superbem ve třídě střední.
v třídě mini vyzdvihovat velké rozměry? Velice zajímavý přístup.. většinou se zde počítají minimální rozměry s maximálním využitím prostoru, ale ejhle.. velikost na úrovni Golfu I a Felicie je lepší :yes:
suhlasim,ale aspon vidiet,ako sa da totalne zdrb*t auto na uplne vsetkom ked sa chce,a zase na druhej strane z FOXu spravit normalne skoro az kultove auto.... >:D:no::no::no:
"Současně spatřuji u F500 ještě jeden hendikep, její jednosměrná, přímočará až jemně naivní hezkost redukuje možné jezdce než na tu půvabnější polovinu lidstva."
na to je jednoducha odpoved: fiat 500 abarth ss :-)
Díky za pochvalu, netvrdím, že třída MINI je mým životním krédem, přesto se domnívám, že oslavné písně na adresu pětistovky nejsou vůbec na místě. Co se týká Foxe, je zřetelným důkazem o síle Volkswagenu. Foxem vyplnil modelovou díru po ukončení výroby modelu LUPO (Arosa) do náběhu epochálního UPu. Mohl si to dovolit, neb těžiště kupců aut Volkswagen se nekontcetruje do třídy mini. Avšak i přes tuto skutečnost nelze Foxe považovat ze nějakou exotickou lištičku. Je to stále ten kvalitní, ve všem dotažený Volkswagen. Těží (ve třídě) z velkého vnitřního prostoru, vynikající ergonomie a solidních jízdních vlastností. Absence dalšího páru dveří znamená, že holt si foxe koupí méně lidí, to ale není pro VW zásadní věc. Fox svojí roli plní dobře, zejména na trhu v Německu. Zde v Česku je Fox ve stejném postavení jako F500, proto ani jednoho prakticky na silnicích nevidíme.
Na Foxovi nutno cenit, že je vizuálně aktuálním, přesto tradicionalisticky pojetým hatchbackem. F500 naproti tomu je než opáčkem, které ovšem postrádá přínos MINI v rovině nové dimenze. U MINI je tou novou dimenzí cílení na jinou příjmovou skupinu. Díky tomu zůstane (nové)MINI stále evergreenem, ktežto F500 jen hezkým malým autem do města pro dívku.
Z hlediska každodenní praxe, to jest užívání auta k jízdě do zaměstnání, na nákupy a za koníčky vyhrává jednoznačně nad F500 Fox. Svojí velikostí, moderní (zvýšenou) karoserií a dobře vybranou motorizací.
Rozvor F500 230cm, Fox 246cm
Šířka vpředu - F500 135cm, Fox 146
délka sedáku vzadu - F500 41cm, Fox 50 cm
Jistě, vím že tento tvůj příspěvek je hlavně rýpnutím do bazalkářů. Potud ho beru. Nicméně i tak je vidět že třída mini je trochu mimo tvůj jinak obdivuhodný autorozhled. Ukažme si to na příkladu zde na diskuzích stále probíraných F500 a Foxe.
Zjednodušeně, třídu mini kupují 2 typy kupců. První protože nemají jinou volbu. Ti hledají maximální hodnotu a praktičnost za minimální cenu. Druzí hledají stylové minivozítko buď jako přibližovadlo pro sólistu, nebo jako druhé, třetí auto do rodiny. Ti druzí pochopitelně nikoliv nutně za minimální cenu.
A teď k našim adeptům.
Zatímco F500 je téměř dokonalým příkladem té druhé skupiny. Především nepostrádá tzv. "smile efekt", pro tuto druhou kategorii naprosto nezbytný. Kromě toho nabízí možnost bohaté kustomizace orientované na styl a na třídu bohatý výběr techniky. To všechno z F500 dělá stylové, rozkošné autíčko, které se může stát součástí stylu majitele (jistě především majitelky) především pro každodenní pohyb po městě. K tomu ještě přihazuje ostrou verzi Abarth.
No a Fox. Ten se netrefil ani do jedné z těchto dvou kategorií. Pro tu první mu schází jeden pár dveří a přebývá vysoká cena. Pro tu druhou potom postrádá jakýkoliv náznak nezbytné roztomilosti, stylu a možnosti si auto výrazně individualizovat. Proto je prodejně neúspěšným modelem. Ví to i VW, proto připravuje Up, který bude podle všeho jiné kafe než Liška.
Nalijme si čistého olivového oleje, v době, kdy se v jiných západních krajinách Evropy považovala vozítka pod tři metry za hračky pro děti, nezbylo chudé poválečné Itálii, než najít nějakou alternativu k motorizaci země. Impulsem k motorizaci byly především modely F600 a F500. V naší hirearchii členění aut, byla ta šestistovka takovou Italskou "Octavii" a pětistovka italskou "Fabií".
Časy se mění, kdo někdy viděl naživo pětistovku původní, sázel by se dnes, že je to maximálně jednomístné auto. Nikoliv, tehdy, na přelomu padesátých/šedesátých let to byl regulerní čtyřmístný vůz, ne naslepo všichni víme, co znamená výraz - sardinky...
Jak známo, dvakrát do stejné řeky nedokázal vstoupi ani Kačer Donald, v autech to platí dvojnásob. Máme tu nového Brouka, nové MINI a novou pětistovku. Nový brouk zvolil takřka totožnou strategii - modernizovaná karoserie, "starý" obsah, nový MINI na to šel pobavorácku, tedy nová karoserie, nový obsah. Neboť pokud byl MINI původní než minivozítkem pro méně majetné vrstvy, pak MINI aktuální, to je klenot na kolech pro ty více futrované.
V případě nového F500 spatřuji právě problém v tom opakování motivu bez nově přidané hodnoty. Koneckonců se to ukazuje například na našich silnicích, vždyť kdo už viděl pětistovku, považuje se takřka za soukromého detektiva.
Přesto jisté odlišnosti mezi Broukem a F500 lze vystopovat. Brouk je důsledně tradicionalistický, a to včetně vázičky na kytičku, F500 poučen příkladem MINI posouvá (zejména nadstandardní výbavou) pětistovku do roviny milého klenotu. Bohužel současná doba nepřeje malým milým autíčkům. I malé auto musí být podmračené, ostré až drzé, odráží prostě stav splečnosti. Současně spatřuji u F500 ještě jeden hendikep, její jednosměrná, přímočará až jemně naivní hezkost redukuje možné jezdce než na tu půvabnější polovinu lidstva.
Tedy dobře, městský stylový vozík do města pro dívky. Takto tomu rozumím a v této rovině je pětistovka jistě silničním městským pozitivem.
Z uvedeného pohledu tedy nevnímejme nijak závratné prodeje F500 jako neúspěch. Jistě, byli tu i tací, kteří v nevědomé naději předpokládali, že Evropa bude zapětistovkovaná. Není, nebyla a nebude, což ovšem není kritika pětistovky, nýbrž hold evropanům... Pětistovka již dnes totiž neplní roli ani hlavního italského silničního tahouna (tím je jak známo i v Itálii především VW GOLF) nýbrž než a jen roli rozmilého knoflíčka (citace), jakési berušky městských silničních džunglí. Na ikony jsou tu jíní - v retroobleku nikoli z jednotkového obchodu nýbrž od "brioniho" samozřejmě MINI, v kategorii mainstreamových minivozů samozřejmě FOX, mistr elegance a... stylu (jako důsledně tradicionalistický mini-hatch-back) a dvojjediní AGILA/SPLASH, jako veskrze moderní variace na dané třídní téma.
P.S. Nafta do pětistovky? To snad raději už do toho Ferrari... ;-)
Nééééééééééééééé, ty seš masochista, nebo co?
Nezačínej to znovu... Jednou se zmíníš a máš ho tady zase... nech ho odpočívat a ten zgarp tady raději nezmiňuj... ;-) ,stačí, že je F 500 propadákem století...
A co to má společnýho s novým motorem fiatu?? :-| Zkus jiné forum, tady mezi fiatisty asi pro auta s useklou slepičí hlavou ve znaku nenajdeš pochopení. Jinak by ti určitě poradili u jakéhokoliv autokarosáře.
No vzhledem k tomu že největší výkon je ve 4000 což je na diesel celkem vysoko to vypadá, že ano a krouťáke zvednutej na 2000... čísla vypadají velmi dobře, uvidíme jaká je realita.
70 km tam a 70 km zase zpět.
Propadák roku 2007, 2008, 2009, čti Fiat 500 dostáývá nový moderní motor, který nikdo jiný nemá. Blíží se mu podobný motor (starší generace) v Corse a dokonce ASTŘE!!!
A ty si ho můžeš koupit v berušce... v propadáku roku.
Fita Bravo Fiat.
Netřeba dlouhých vět, každý tady přece ví, že propadákem roku je... Fiat F 500 :yes: