Hyundai po uvedení šesté generace Sonaty na domácím a severoamerickém trhu představuje tento model i v provedení pro Rusko a přibližuje jej k evropským trhům.
Já si myslím, že se s i40 počítá hodně. Jinak by prostě pustili do prodeje SONATU YF a nevymýšleli by, kromě tvrdšího podvozku a jiných materiálů palubky, jiný design karoserie.
Tak rozkódování je následující: samostatné písmeno "i" je určeno pro běžné hatchbacky a sedany, číslo označuje velikost vozidla (10=mini auto, 20=malé auto, 30=nižší střední třída atd.). Pokud bude tento model v provedení kombi dostane doplňkové označení "cw" (i30cw).
Označení doplněné na "ix" označuje MPV, SUV, crossovery atp., přičemž kombinace ix20 označuje malé MPV, ix30 středně veliké MPV atd.
Jestliže se použije na konci čísla "5", pak je to auto standardně s pohonem 4x4 (což nevylučuje, že se dá pořídit i jako auto s pohonem jedné nápravy, ale to jen jako "očesaná" verze). Takže ix35 je SUV velikosti auta nižší střední třídy, ix45 bude SUV velikosti střední třídy atd.
Zní to složitě, ale je to dost jednoduchý systém. Nic to ovšem nemění na tom, že alfanumerické značení je neosobní a hnusné!
Dvojče Vengy je opravdu ix20. Sonata z Nošovic je zatím blbost, ale u Korejců človék nikdy neví >:D Teď se jedná o přesunu výroby ix35 ze Žiliny k nám od 1.ledna a naopak přesun Vengy na Slovensko. Důvody nevím, ale ix35 jde se ceedem na dračku a Žilina má každý den přesčasy, tak možná proto. No uvidíme co ty hlavy vymyslí.
Hm, mně se tomu pořád nechce věřit. Myslel jsem, že kód "ix" zůstane vyhrazený pro SUV, případně crossovery (= X-over), prostě modely mírně do terénu s možností 4WD/2WD. Pokud Hyundai tohle značení použije taky pro MPV a jim podobné klony, moc logiky v tom nevidím. To už bych spíš skousl to "ic" (= city) nebo třeba if (= family) Čert nám byl tyhle alfanumera dlužný. ;-\
Skoda ze nova Sonata vyzera jak pokriveny a steceny kus cokolady. Ta doterajsia bola pekne elegantne auto, jej nastupca vyzera jak patvar co sa snazi byt cool , sportovy a luxusny zaroven, ale vysledok je uplne na hovienko... :no::no:
A ještě jedna drobnost. Dvojče Vengy se bude jmenovat ix20.
A vycházejíce z této logiky se sedmimístné MPV velikosti Zafiry bude jmenovat ix30.
A pokud se dočkáme nástupce Trajetu, pak by se jmenoval ix40.
Sice se mi alfanumerické značení nelíbí, ale určitou logičnost, a tudíž přehlednost pro zákazníky mu upřít nelze.
Tiskové HMMC se vyjádřilo v tom smyslu, že i kdyby tuto informaci uváděly např. Wall Steet Journal a Financial Times dohromady stejně by to byl pořád nesmysl >:D .
Autor článku bohužel komentáře pod svými dílky evidentně nečte, a tak ze sebe i nadále dělá totálního hlupáka. Smutné...
Jak jsem uvedl již pod zmíněným článkem z 27.8.2010: Dle informací přímo z HMMC je tato informace naprostá blbost :-) . Veškeré i40 by měly pocházet přímo z Koreje.
Redakce opakuje tvrzení, že se i40 vulgo nová evropská Sonata bude dělat v Nošovicích. Na tohle téma se tady už diskutovalo 27. srpna u verze Sonaty pro Rusko a insideři shodně tvrdí, že to není pravda, jelikož na to nemá nošovická linka kapacitu. Tzv. Main Buck na svařovně dokáže dělat v libovolném pořadí 4 modely, takže po příchodu dvojčete Vengy - které se já myslím bude přecejen jmenovat ic25 - bude tato kapacita naplněná. Sonata = i40 by už byla pátý model, prostě jeden navíc. Jestli má redakce nějaké informace přímo od pramene, o kterých nevíme, ať je dá do placu. Díky předem. ;-)