Kia Motors má za sebou velmi úspěšné období expanze. V Evropě se o vylepšení jména postaral Cee'd, a tak na řadu teď přicházejí větší kalibry pro mimoevropské trhy. Prvním z nich je model vyšší střední třídy s pohonem předních kol.
Jako Sup to urcite neni, tohle neni koncernova skladacka z mensich modelu. V6 tam je v benzinu takze se tam urcite vede i jako nafta, i kdyz v tuhle chvili o tom pravdepodobne ani neuvazujou.
teď jsem o tom někde četl, jo v tom testu na hlavní, ten 3.6 je spíš něco mezi V6 a VR6, proto se tam vejde, ale klasická V6 by se jim tam asi nevešla, snad jsem to popsal správně :-|
Je to tak kuko, taky sem to cetl. Nafta V6 se tam nevejde, protoze to ma proste malej motorovej prostor, jinak by tam nejspis byla. Holt nafouknout cely auto, udelat obrovsky previsy je celkem snadny, ale to ze to ma komponenty (de fakto celej motorovej prostor) z auta minimalne o jednu tridu mensi nez na jakou si to "hraje" proste neokecas :-) To rikam hlavne josalittovi, tobe je to jasny :-)
Jenže já se tady bavím už "o level" výše. Vím, že se to tam nevejde, popsalo se tu o tom už hodně. Chci vědět, PROČ se to tam nevejde, KDE je ten problém.
ten problém je právě v rozměrech V6 - prostě úhel mezi válci zvyšuje rozměrnost a jak se tady nedávno psalo, Superb údajně stojí na podvozkové plošině která je mixem z Apoštola a Guru. No a Apoštol jak známo má ten samý problém - prostě málo místa vepředu (jestli podélným nebo příčným směrem to už fakt nevím). Jinak by i on určitě jezdil s V6 TDI a možná znova i s W8 >:-[]
Urcite by se vlezla, ale uvedomte si, ze se nebude prodavat v Evrope a USA - a zbytek sveta na naftu "nejezdi", proc by ji tam teda davali :-) Kdyz by se rozhodli zacit to prodavat u nas, na 100% tam ta nafta bude. A mohla by to byt dobra nabidka, pokud by nasadili rozumnou cenovou politiku.
jasně, já jen reagoval na to jeslti už mají šestiválcovou naftu. S tím trhovým zaměřením je to jasné, krom Evropy nafta moc nejede (aby taky jo, když všude jinde mají benzin skoro za polovic nebo je levnější než voda že)
Kto mal to stastie ze videl Kiu Opirus a predýchal to, musí pri pohlade na tento elegantný príspevok do vyssej strednej jasat. To snád ani nemohla vyrobit jedna automobilka. Ziada sa mi dodat: konecne. I v kontexte segmentu neprémiovej vyssej strednej triedy sa auto nemá za co hanbit; slusné dízle, prestízny velkoobjemový benzín atakujúci 300 koní, dynamický a zároven elegantný, nekonfliktný dizajn.
Mozno by stálo za zvázenie dovázat Cadenzu do EU; aj ked predaje by boli marginálne, malo by to vplyv na budovanie image Kie ako výrobcu nielen malých lacných áut, ale i vacsích s progresívnou technikou a vyssím image, a to i za cenu nejakých strát (vid VW Phaeton). Ostatne kedy inokedy by si to mohla automobilka dovolit, ak nie v období najvyssieho rastu?
Aky "korejsky Superb"??? Neviem preco sa ma tento voz porovnavat so superbom, ked su to dve rozne triedy: Superb je stredna (ci sa to uz niekomu paci, alebo nie), a tento korejec sa rozmermi radi uz do vyssej strednej...
Narázas na známy problém kategorizácie áut do tried podla velkosti. Ano, na dnesné pomery je uz Superb stredná trieda, zatial co este v minulej generácii to bola bezpochyby (vsetkými kritériami ako dĺzka, rázvor) vyssia stredná. Ale stále Sup vnútorným priestorom a niektorými detailami (napr. motor 3,6) smelo konkuruje neprémiovej vyssej strednej (napr. 607).
Přesně tak, designově je tato Kia mnohem lepší než Superb... Hlavně celkové proporce a zadní část je o třídu lepší. Myslím, že by se měli ve Škodě auto zbavit designera Pepíka Kabana a měli by angažovat někoho schopnějšího...
Josef Kaban je jedním z nejlepších designérů koncernu. Nemlže za to, že má dost svázané ruce představenstvem VW, které diktuje, jak mají škodovky vypadat. Kdyby bylo jen na něm, chrochtali byste blahem. :-!
tak to hoši trochu rozveďte, tohle je zajímavý toppic - to jako vedení koncernu neumožní Škodě dizajnový rozkvět aby tím neohrozil VW nebo jak to je? ;-)
Jak píše Egi, Yeti nebyl jeho. Kabaň má na starosti novou Octu, ale co jsem slyšel, tak se Studie Octy nelíbila v německu (moc pěkná), takže si ji tam nechali na domrvení. ;-\
No jestli to je jak říkáš, tak je v dost smutný situaci, protože si velmi snadno může zkazit reputaci, když pod jeho taktovkou vyjíždějí auta se sporným designem (i když je to z nařízení VW - kdoví?)... Další věcí je, že design Bugatti Veyronu, pod kterým určitě Kabaň podepsaný je, je z mého pohledu dost tristní...
Silná slova.
Vždyď je to designér světového formátu, je mladý, schopný. A reputaci mu určitě nezhoší fakt, že ve svých letech dělá šéfdesignéra dynamické značky Škoda.
A co takhle jiný designér světového formátu,jakým Peter Schreyer dozajisté je u ještě dynamičtější světové značky?Je zajímavé,že každý v tom vidí něco jiného,někdo Mondeo,Insignii,C5...to jsou si tak všichni podobní?Nevím,nejsem odborník na design,ale rozhodně mi přijde Cadenza vkusnější,reprezentativnější než v nadpisu zmiňovaný Superb,i interiérem.Ale každého náhled,toto je pouze můj soukromý názor.
Jen tak mimochodem, Škodu Superb měl pod palcem Jens Manske, Jozef Kabaň ještě neměl ani možnost představit nějaký koncept, podle svého návrhu. Zjistěte si prosím podrobnosti, než na někoho budete házet špínu, ano? Jinak s vámi souhlasím v tom, že Superb se mi nelíbí, ale musím se zastat Kabana.....
Ani to není pravda, škoda yeti se začala vyvíjet pod dohledem Thomese Ingenlatha,který postupně navrhl modely od Octavie II, Roomster, Fabii až po koncept Yetiho. Nynější design Yetiho doladil Jens manske, který měl na svědomí celého Superba a Combi Fabie. Jozef kabaň je ve škodovce teprve rok a jeho výtvory začnou vyjíždět z pásů až tak kolem roku 2011 - 2012. Dokonce i chystaná levná škoda, která nahradí Octavii tour je ještě dílo Jense Manskeho, i když dokončovací práce už měl na starosti Kabaň.
Ne každemu se musi v tehle třidě libit styl jaky zvolil v interieru designer superbu. Ten v kii ale použil styl oplu a ten se pravda moc nelibi. Jinak za exterier ma kia :yes:
Interiér se jim tedy moc nepovedl. Zvětšit ho z nějakého menšího modelu není dobrý nápad (tak to na mě působí). K exteriéru: Nemůžu si pomoct, ale to auto pořád nemá svoji tvář. Snaží se, ale je to bez výrazu. Zadek mi přijde dosti C5koidní.
:yes: Na mě taky působí jako splácanina dvou tří aut - zadek jasná C5, to musí vidět každý, bylo to jasné už ze skic a předek mi přijde zase dost Oploidní, jak říkáš, auto bez tváře - to Superb je o několik designerských levelů dál, ikdyž nejsem zrovna ten, kterej by byl urvanej z každý škodovky.. :-)
V tomto případě je lepší vyzerat zle :-) Sice se říká, lepší dobře okopírovat než špatně vymyslet, ale tady by to platit nemělo ;-) Samozřejmě máš pravdu, zadek Superbu není ideální - neřekl bych sice, že neladí s předkem, to si nemyslím, ale spíš je škoda, že opticky působí jako moc úzký a tím pádem vyvolává dojem, že neladí s předkem..můj názor :-)
Ty si jeden z tych sedliakov co moze hodnotit ze? v garazi stara skodovka prinajlepsom VW a ides. Takze tvoje designove resume stoji tak za velke... >:-[]
No, Vasute... muzes mi prosim popsat u ruznych modelu od KIE z ceho kopirovali? Ja se v tom designu moc neorientuju a tak bych chtel vedet pro co zajit, abych nahodou nekupoval jako "vidlak" okopirovany design z Asie... hele a moc diky, ze jsi mi otevrel oci... ehm, uz na nekolika diskusich ;-) >:D
Hmmmm, interier stoji za prd...ale zevnejsek? Zde je treba smeknout, Kia uhani milovymi kroky...Jo jasne, inspirace odjinud je fest znat (Insignie), ale i tak davam :yes: Jak psal jossalito, to auto nema svoji tvar, ale kde by ji kia mela hledat? Experimentovat? To si nemuze dovolit...Navazat na neco z historie? To nemuze uz vubec(resp. muze, ale stalo by to za...)
Kia hlada vlastnu identitu. A velmi vhodne zacala od "cumaka" ... paci sa mi design cumakov. Mame faceliftovaneho Ceeda SW vo verzi 1.6 cvvt 95kw . Motor je v nizsich otackach pruznejsi ako v octavii 2.0 FSI ktoru sme mali, (vo vyssich uz samozrejme troska straca ), prevodovka ma vyborne kratke drahy, podvozok sa nenaklana a je perfektne odhlucneny, interier je spracovany na urovni. To ze sa inspirovali inde je pochopitelne kedze na poli automobilov uz nie je velmi co vymyslat. a ked sa o to niekto pokusi vacsinou to dopadne katastrofalne ( vid VelSatis, Multipla a podobne hnusy... ) ... takze drzim kii palce. A vy vsetci kia-neznasaci mozete byt len a len radi. vdaka kii su vase milovane koncernove (VW) auta znacne lacnejsie ako pred jej expanziou na europske trhy.
prestan sa prosim zhadzovat na uroven 15 rocneho tinedzera ( pokial nim nie si )... inak je vidno ze si v nicom z novej produkcie kie nesedel, nedajboze nejaku soferoval.
no nieje to zle podla mna, dokonca by som povedal , ze je velmi vydarena..az na ten rozporuplny stredovy panel a malicko kopirovany design..ale ina fajn
mna osobne tento dizajn nenadchol... Cadenza mi pride originalnejsia. Prvy krat musim uznat,ze fak vyzera ako kopia. Ked KIA ide stale dopredu,neviem preco takto... Cadenza mi pripada o dost lepsie
A co sa tyka kopirovania... Mili diskutujuci... Hyundai Kia si takmer vsetko vyraba sama pri vyrobe automobilou.. narozidel o d niekoho co si odkupuje komponetny a sucaistky a teda nie je original od vyrobcu. K9 je pokracovanie dizajnu cadenzy 2009 tak si nemyslim ,ze by to bola az taka velka kopia....
[odkaz]