Dobrý den pánové,který z Vás se v latitudu svezl? Já jsem si pořídil verzi privilege v 2 dci motorem.Komfort a jízdní vlastnosti tohoto vozidla se dají velice dobře srovnat například s BMW 5řady přičemž jsem já za bmw dal dvakrát tolik než za latituda ,je hezké hodnotit z obrázků a le skutečnost je jiná. Navíc když jedu v Bmw mám pocit že to má každý nikdo se po tom autě neohlíží, ale latitud je praví opak (lidi zajímá co to je),jediné s čím v této diskuzi souhlasím je, že má menší prostor při nastupování vzadu,leckdo se bouchne do hlavy.
To určite nie, Safrane rozhodne nebol taký šedý priemer ako toto - na prvý pohľad Renault. Kdežto keď na Latitude prilepíš iný emblém, možno si to málokto všimne a bude s a s tebou hádať, že to nie je Renaut...
Na Francúzskych oficialnych strankach Renault je zakladna cena vo vybave Business s motorom 2.0 dCi 150 koni 32 500€ a vo vybave Initiale s motorom 3.0 dCi 45 000€ a uz dnes sa da pravdepodobne objednat :-) Cena je myslim primerana vybave a motorizacii
Klid hosi, nazivo ten exterier vubec nevypada spatne a rekl bych, ze pokud by takhle vypadala od zacatku nova Laguna, tak prodeje jsou jinde... ;-) Rozhodne je plusem, ze konecne Renault pouzil viceprvek na zadni naparave a to muze byt dobra zprava pro vsechny ridice Latitude... :yes:
Čítam tu aký je ten dizajn nudný. Hlavne ze väčšina komentujúcich je úplne hotová z dizajnu VW a Škody. K dizajnu asi toľko že je určite lepší ako na Superbe, predná časť oboch áut je v pohode ale zadná časť Latitudu mi príde neporovnateľne vydarejenšia. Som zvedavý aký priestranný v skutočnosti Latitude je pretože so Superbom má veľmi podobné parametre. Myslím že tento model môže mať úspech. Dizajnom nikoho neurazí, má vyspelú techniku, očakávam veľký priestor aj prijateľnú cenu.
hele, ja si myslim, ze Renault neocekava, ze bude v Evrope prodavat Latitude po statisicich. Jenze Samsung tohle auto vyrabi pro asijske trhy, proc toho nevyuzit. Navic ma Renault relativne prijatelne postaveni na trzich v latinske Americe, kam by tenhle model mohl celkem dobre pasovat. Proc ho tedy soucasne na okraj nenabizet i v te Evrope? Urcite nejde o ocekavani ohromnych prodeju, jen o vyuziti neceho, co tu proste je k dispozici...
No on ten Safrane taky nebyl nejakej velkej ulet. Asi tak stejne konzervativni jako ted Lattitude - v tom bych spatroval spis jasnou navaznost, ne?
Mne se Lattitude z obrazku docela libi.
Co mi ale stale nejde do hlavy jsou ty dva ruzne vzory pristrojove desky....
hlavne by nemal zaspať v MPV, Volkswagen po dlhom spánku, ale práve teraz prezbrojil, Espace má najlepšie roky tiež už za sebou a chcelo by to niečo nové.
Latitude je extrémom minimálne takým, ako bol Vel Satis, len otočeným na hlavu. Po extravagancii totálna nuda a šeď. Od mantinela k mantinelu. Mali so Safrane ešte chvíľu vydržať
ono zas když porovnáš prodeje Laguny a Superbu (nemám čísla takže ti budu věřit že jsou si podobné) tak je to jednoznačně "prohra" Renaultu. Druhá největší automobilka ve velice reprezentativním segmentu není schopna výrazněji překonat "prcka" z druhé ligy (velikostně) ;-\
Superb 2 byl zásah na komoru (jak zdejší guru rád píše) a možná ani sama Škodovka nečekala takový úspěch. Co jsem viděl statistiky tak proti první generaci má dvojnásobné prodeje!
Já si vážim třeba u Rencka, že se k špatné pověsti Laguny 2 postavil čelem a ponechal tohle jméno, na důkaz že na sobě zapracoval :yes: Otázka je, jestli to byl dobrý postup...
Osobně beru Lagunu 3 jako velice povedenou (F/L to ještě zlepší) a hlavně svojskou - nepodlehla (zatím) mánii obtloustlých knedliků na pomezí střední a vyšší střední. Mám 180cm a její velikost mi plně vyhovuje. Necítil sem nedostatek prostoru na žádné pozici. Chtělo by to ještě aktualizovat motorovou paletu - 1.4Tce jako základ by nebyl špatný, nasadit konečně dvouspojku (proč je pořád jen pro řadu Megane/Scénic a jen v kombinaci s naftou?) a možná přemýšlet o AWD.
Prý se chystá nějaká nová malá nafta - 1.6dCI (135k) - nevíš o tom něco? ;-)
Rozhodně nepatřím mezi množinu "kritiků Rencka z principu",naopak.L III a Rencka jako takového jsem hájil x-kráte.Vím,že zrovínka tenhle kousek dle firemních sloganů není cílen na Evropu(paralela s Fluence je příznačná).Nicméně patřím mezi množinu lidiček,kteří třeba oceňují Vel Satise,Avantima,nemají problém s L III a celkově si cenní avantgardy,které jako jeden z mála velkých hráčů byl opakovaně schopen(pravda,finančně,odbytově se to proti němu otočilo)i elegance,jakou jim vtisknul,včetně respektu k historii značky.Prostě byl Svůj - ber,nebo nech ležet.Neodsuzuji firmu za "pragmatická rozhodnutí"(ač jsem příznivec jejich spíše kontroverzních kousků),chápu záměr "prodávat",vím,že si navzdory místním odsudkům nevede špatně a v globálu tenhle koncern potichu získává pozice.A faktem je,že případné prodejní úspěchy v Evropě či její části mohou být v vzhledem k ceně překvapující.Je tu to ALE,které třeba hloupě,ale nejen instiktivně cítím,že mu prostě chybí švih,šmrnc,něco charakteristického zrovna jako polarizujícího a možná hloupě si myslím,že to k této třídě(obzvláště u značky,ke které mám blízko)patří ;-) .Prostě od nich čekám víc,víc invence,originality,osobitosti,víc...víc nasazení,víc vizuálního odhodlání,něco co podepře onen slogan "Tvůrce aut",více srdce!
Každý tady nadává jaký je Laguna neprodejný šmejd a Superb je dle nich vrchol třídy. Přitom mají v Evropě podobné prodeje za v průměru stejné ceny. Hodně lidí prostě není schopno jiného než českého pohledu. Je to jejich věc, ale pak nechápu proč mají potřebu dělat nějaké globální závěry, když jsou líní si zjistit alespoň základní informace.
Máš pravdu a nejenom Rencek, když např. C4 byla extravagantní, tak lidé nadávali, co to je a tak vytvořili novou C4 uhlazenější, zkrátka se designer zkrotil. A lidé nadávají, že nová generace je moc uhlazená a tuctová...
logicky to zmysel dává, otázka je, či sa to vyplatí ekonomicky. Trend - min. u európskych automobiliek - je zlúčiť tieto dve triedy (aj keď je z toho taký trošku kočkopes).
Doba mainstreamu vo vyššej strednej zjavne končí a Renault by sa podla mňa možno mal zamerať na segment SUV a rozne crossovery, ktoré teraz proste letia.
tak ono se ta kritika dala čekat. Na Evropu je to bohužel moc asijský look a pak už nikdo jaksi nereflektuje celkem zajímavou techniku skrytou pod plechy. Podobně jako u Koleose...
Fluence jako podobný případ bych bral s rezervou. Možná dizajn je asi věc, kde mají Latitude a Fluence nejvíce společného, ale jinak je Latitude naložen výběrem těch nejlepších motorů a technologií z "koncernu", na rozdíl od Fluence, který je jasnou skládačkou za účelem udržení nízké ceny.
Primárně bych viděl hlavní oblast pro Latitude Asii, možná taky sever Afriky.
Jinak Rencek to má chudák těžký. Udělá VelSatise a je to špatně. Udělá opak VelSatise a je to zase špatně... >:-[]
Přesně tak, vzpomínám jak všichni nadávali na design Fluence, že to se tak hodí pro nějakého Turka a že se u nás ve střední evropě nebude tak dobře prodávat. A výsledek? Čekací doba na nové auto půl roku! Nový Latitude se asi nebude tolik prodávat jako menší Fluence, je to dáno tou vyšší třídou, ale nechme se překvapit.
A teď k té kvalitě Renaultu, co tím chceš říct? Že Renault vyrábí hnusné šmejdy? Tak např. Clio, Megane a Laguna, to jsou hnusní šmejdi? Tak proč se tak dobře prodávají?(teda kromě Laguny, která je též kvalitní auto a po faceliftu ji to sluší, ale bohužel doplácí na pověst od předchůdců). Stačí se podívat na prodejní čísla v evropě.
Jinak chápu, že každému se líbí něco jiného, já dávám přednost francouzskému designu před koncernovou strohostí.
No asi vícero nás čeká na tvůj objektivni názor k Passatu poté co jsi tak hezky ocejchoval Renaulta.Když ta dvě auta postavím vedle sebe tak mne to vede k zamyšlení zda VW ten svůj diamant nebrousí už nějak dlouho..Spíš se z něj stává mumie.
Má vůbec automobilka Renault ve svém výrobním programu něco, čemu se dá říct hezké a kvalitní auto?
Dle vás pánové NE. Asi by to mněli chlapci zavřít.
Latitude je, tedy když budete chtít pozorně číst, produktem určeným pro zcela jiné a nutno podotknout že odlišné trhy.
Nevyužít však jeho prezentaci v Paris na domácí půdě by bylo hříchem a zásadním managerským pochybením. Jen neználek může tento krok kritizovat.
Stejným způsobem zdejší maršálové předpovídali budoucnost Fluence, který byl zrozen také pro jiné trhy.
A zatím je Fluence dominantním králem ve své třídě.
Tak prvně je to docela nuda, to snad každý vidí. Podivné však je, že Renault Latitude prezentuje jako vůz určený primárně pro mimoevropské trhy, ale premiéru nachystá na autosalon v Paříži. Možná ta domácí půda...?
No každopádně je to stále symbolem rezignace na vyšší střední třídu a jasná sostředěnost na A, B, C segment. Uvidíme, možná to není špatný krok, když uvážíme blížící se další euro-eko-omezení...
Byl jsem pod 508 a vskočil jsem sem... to je ta správná estetická sprcha :-) Mari, při pohledu zboku nemohu uvěřit, že tohle je možné vypustit v roce 2010 do vyšší střední...
Kto má byť konkurentom tohto auta? Éčkový mercedes alebo päťkový bavorák? To asi sotva. Tak potom už zostáva len, Opel Insignia, Ford Mondeo, Škoda Superb a pod. Ale kam potom bude zaradená Laguna? Vychádza mi z toho len, že Laguna bude lacnejšia ako Insignia a spol a Latitude zas drahší. Ale asi jediní, kto si bude kupovať, budú francúzske ministerstvá.
Veľkým plus by mohla byť paradoxne kvalita nakoľko to auto budú robiť Kórejci a nie Frantíci... >:-[] Ale divím sa, že po "úspechu" Kolesa teda Koleosa sa pustili do ešte náročnejšieho segmentu. 8-s
neviem ako ostaným ale mne sa tento ich pokus o návrat to tried kde francúzske autá nemajú čo robiť nepáči !!!!
toto si kúpia len žabožrúti alebo ľudia bez vkusu
Nic jinyho, bohuzel. Zato kia optima ma naslapnuto. O par vecech by se na ni dalo diskutovat, ale celkove je to povedene auto, narozdil od, nebojim se rici, zbytecneho latitude
Je to možné, ale co funguje v nižší střední (Fluence), už podle mě tak nefunguje ve střední (Laguna) a nějak nevěřím, že by to fungovalo ve vyšší střední (Latitude)
Podoba tohodle kousku je známa delší dobu a nejde tudíž o překvápko,bohužel v žádném směru.Diplomaticky řečeno,jsem na rozpacích 8-s ,no je to taková demonstrace průměrnosti!Pod co se to kucí podepsali...Možná cena zlomí nějakou množinu lidiček,ale to je tak vše.Za mocnářství tomu říkali:Taktický ústup...Kruci,,za mne :no::no::no:
O všetkom rozhodne cena. Na Fluence sú také čakačky, že by si sa divil. A na 90% je to kvôli cene. A Laguna sa s dvojlitrom dá kúpiť lacnejšie, ako o triedu menší Golf s 1,2 TSI. Takže počkajme si na cenu Latitude.
Latitude je anglicky zemepisna sirka, francouzsky rozsah, obzor, sfera, sire -- slovo evokuje proste velky prostor (uvnitr a vne) a svobodny pohyb v nem.
Souvislost s vlozkami mi bohuzel unika.
Pozitivem je vnitřek, Renault poslední dobou zvládá interiéry z mainstreamu nejlépe. Když odmyslím to "dřevo" na volantu, pak ze zbytku sálá pohoda a komfort, téměř jako u Laguny, která má přeci jen sympatičtější architekturu. Předpokládaným pozitivem je podvozek, očekávám důraz na plavnost a pohodlí jako u Safranu, či R25, žádný sport, nic na řezání zatáček, což by bezezbytku korespondovalo s interiérem.
No a teď ty negativa. Rozhodně vnější vzhled, auto jednoduše vypadá otřesně. Je bezpohlavní, neosobité a velmi nudné. S čímž koresponduje blbé jméno. Latitude, to je jak název pro dámské vložky. Toho se u nás moc neprodá.
Když srovnám se skvělým Citroenem C6, pak jde o nebe a dudy. Bohužel pro Renault.
Ten väčší priestor sa dá očakávať, Laguna v tomto už moc neboduje.
A k tej triednej príslušnosti: ja by som povedal, že Laguna a Latitude sú obe stredná trieda, len Laguna na jej spodnom okraji a Latitude na hornom (Superb, insignia), k čomu ostatne zvádza aj filozofia Latitude á la väčší Fluence.
Nielen Tvoj a asi nebude od pravdy ďaleko.
Na druhú stranu treba povedať, že aj samotný Renault to nepriamo radí do rovnakej ligy, ako Fluence: budgetové auto, ponúkajúce za cenu menšieho auta rozmery o triedu väčšieho.
myslím, že by to bolo asi dosť nákladné mať dve rozne palubky. Tipoval by som, že tá lagunovská bola nejaká prototypová a potom to zmenili. Predsa len Latitude je určený najma pre mimoeurópske trhy a tie majú radšej klasiku
Cele to posobi velmi "jednoducho". Najma exterier. Co sa tyka exterieru ale najma inetrieru, novy P 508 tento Renault prekovanava vo vsetkom o jednu generaciu. Moj nazor.
Taky by mě to zajímalo, ale vypadá to že to bude podle převodovky: manuální s korejskou palubovkou a automat s palubovkou tou hezčí - z Laguny. Nebo to tak není?
1. Ďalšia z radu konzervatívnych noviniek v strednej triede, tentokrát ale jedna z tých menej vydarených.
2. Je prinajmenšom zaujímavé, že Laguna so svojimi 275 cm rázvoru je stredná trieda a Latitude s 276 cm je vyššia stredná. Ani dĺžka 488 cm ho k tomu moc neoprávňuje, keď zohľadníme Insigniu či Mondeo (ktoré zaostávajú len o málo, na šírku Latitude ale prekonávajú). ;-\
No z článku nevyplýva odpoveď na otázku, či bude mať Latitude dve verzie palubky: túto samsungovskú: [odkaz] aj túto lagunovskú: [odkaz]
Na live fotkách je len tá kórejská. :-O