Renault Latitude: První dojmy
Na začátku roku 2011 se v Evropě začne prodávat nový Renault Latitude. Jedná se o klasický sedan vyšší střední třídy od mainstreamové značky, nebýt právě této novinky od Renaultu, stal se z tohoto segmentu prakticky vyhynulý druh.
Novinka využívá přední nápravu z Renaultu Laguna a zadní víceprvkové zavěšení, původem od Nissanu. Renault vsadí především na turbodiesely – motory 2,0 dCi ve verzích 110 a 127 kW a 3,0 V6 dCi, který se může pochlubit 177 kW a 450 Nm. Zážehové agregáty zastupuje 2,0 16V se 103 kW, který bude schopen spalovat benzín i E85.
Latitude přebírá některé prvky výbavy z dražších japonských Nissanů a Infiniti. Konkrétně se jedná o ionizátor vzduchu, zabudovaný multimediální systém a příplatkový audiosystém Bose (standardem je ozvučení Arkamys 3D).
Evropa není primární destinací tohoto modelu a to je z celkového pojetí auta zřejmé už na první pohled. Vše je řešeno účelně a s orientací na komfort. Nový Renault proto ničím nenadchne ani nevyvolá emoce – to je v přímém protikladu k předchozímu Vel Satisu.
Na druhou stranu Latitude ani nijak neurazí. Komfortní kůží čalouněná sedadla jsou vybavena elektrickým nastavením a v případě vystavené verze Latitude Initiale Paris mají vpředu také masážní funkci. Řidič se může těšit z dobrého výhledu, který dále umocňují viditelné boční okraje kapoty motoru.
Sedí se vcelku vysoko – v přední řadě 56 cm nad zemí a vzadu dokonce 61 cm vysoko. Z vysokého umístění zadní lavice (nad podlahou je 36 cm vysoko) vyplývá dobrá podpora stehen, na druhou stranu musí cestující vzadu vystačit s 93 cm na výšku nad sedákem. To je také zčásti daň za stylisticky zajímavou linii střechy.
Na luxusní odkazuje graficky propracovaný displej s 3D efektem umístěný mezi otáčkoměr a rychloměr. To samé platí pro kruhový ovladač doplněný o tlačítka, který obsluhuje palubní systém. Ergonomie odpovídá evropským zvyklostem v daném segmentu. K několika málo zvláštnostem patří umístění tlačítka pro otevření palivové nádrže na dveřích řidiče.
Naopak rozpaky vyvolává vrzání středového tunelu, když se dostane do kontaktu s kolenem. Z tohoto rychlého seznámení si ale nedovolíme vyvozovat závěry – v produkční verzi může být tento nedostatek napraven.
Renault Latitude - srovnání s dalšími modely Renault | |||
Model | Latitude | Laguna | Fluence |
Délka [mm] | 4887 | 4695 | 4618 |
Šířka [mm] | 1832 | 1811 | 1809 |
Výška [mm] | 1483 | 1445 | 1479 |
Rozvor [mm] | 2762 | 2756 | 2702 |
Objem zav. prostoru [l] | 477 | 450 | 496 |