Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Latitude: První dojmy

9. 10. 2010 • 07:20
40
61
Zobrazit náhledy (40)
Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude Renault Latitude
Renault začíná ve vyšší střední třídě znovu. Po extravagantním a kontroverzním Vel Satisu přichází sedan klasického střihu s názvem Renault Latitude.

Na začátku roku 2011 se v Evropě začne prodávat nový Renault Latitude. Jedná se o klasický sedan vyšší střední třídy od mainstreamové značky, nebýt právě této novinky od Renaultu, stal se z tohoto segmentu prakticky vyhynulý druh.

Novinka využívá přední nápravu z Renaultu Laguna a zadní víceprvkové zavěšení, původem od Nissanu. Renault vsadí především na turbodiesely – motory 2,0 dCi ve verzích 110 a 127 kW a 3,0 V6 dCi, který se může pochlubit 177 kW a 450 Nm. Zážehové agregáty zastupuje 2,0 16V se 103 kW, který bude schopen spalovat benzín i E85.

Latitude přebírá některé prvky výbavy z dražších japonských Nissanů a Infiniti. Konkrétně se jedná o ionizátor vzduchu, zabudovaný multimediální systém a příplatkový audiosystém Bose (standardem je ozvučení Arkamys 3D).

Evropa není primární destinací tohoto modelu a to je z celkového pojetí auta zřejmé už na první pohled. Vše je řešeno účelně a s orientací na komfort. Nový Renault proto ničím nenadchne ani nevyvolá emoce – to je v přímém protikladu k předchozímu Vel Satisu.

Na druhou stranu Latitude ani nijak neurazí. Komfortní kůží čalouněná sedadla jsou vybavena elektrickým nastavením a v případě vystavené verze Latitude Initiale Paris mají vpředu také masážní funkci. Řidič se může těšit z dobrého výhledu, který dále umocňují viditelné boční okraje kapoty motoru.

Sedí se vcelku vysoko – v přední řadě 56 cm nad zemí a vzadu dokonce 61 cm vysoko. Z vysokého umístění zadní lavice (nad podlahou je 36 cm vysoko) vyplývá dobrá podpora stehen, na druhou stranu musí cestující vzadu vystačit s 93 cm na výšku nad sedákem. To je také zčásti daň za stylisticky zajímavou linii střechy.

Na luxusní odkazuje graficky propracovaný displej s 3D efektem umístěný mezi otáčkoměr a rychloměr. To samé platí pro kruhový ovladač doplněný o tlačítka, který obsluhuje palubní systém. Ergonomie odpovídá evropským zvyklostem v daném segmentu. K několika málo zvláštnostem patří umístění tlačítka pro otevření palivové nádrže na dveřích řidiče.

Naopak rozpaky vyvolává vrzání středového tunelu, když se dostane do kontaktu s kolenem. Z tohoto rychlého seznámení si ale nedovolíme vyvozovat závěry – v produkční verzi může být tento nedostatek napraven.

Renault Latitude - srovnání s dalšími modely Renault
ModelLatitudeLagunaFluence
Délka [mm]488746954618
Šířka [mm]183218111809
Výška [mm]148314451479
Rozvor [mm]276227562702
Objem zav. prostoru [l]477450496

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Cena
| 11. 10. 2010
A za 5 let bude v bazaru drazsi i fabie
Velky Fluence
| 11. 10. 2010
Tabulek prodejnosti... A proc si myslis, ze je tam napsano neprimeho konkurenta? Nejdriv cti,pak pochop, co jsi precetl a pak pis o ovoci.
Dve poznámky
| 11. 10. 2010
To určite nie, Safrane rozhodne nebol taký šedý priemer ako toto - na prvý pohľad Renault. Kdežto keď na Latitude prilepíš iný emblém, možno si to málokto všimne a bude s a s tebou hádať, že to nie je Renaut...
Cena
| 10. 10. 2010
Cena odpovádá, můžeš za to mít dvě oktávky.
Cena
| 10. 10. 2010
Na Francúzskych oficialnych strankach Renault je zakladna cena vo vybave Business s motorom 2.0 dCi 150 koni 32 500€ a vo vybave Initiale s motorom 3.0 dCi 45 000€ a uz dnes sa da pravdepodobne objednat :-) Cena je myslim primerana vybave a motorizacii

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku