Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Latitude: První dojmy

Diskuze (61)
Renault začíná ve vyšší střední třídě znovu. Po extravagantním a kontroverzním Vel Satisu přichází sedan klasického střihu s názvem Renault Latitude.

Na začátku roku 2011 se v Evropě začne prodávat nový Renault Latitude. Jedná se o klasický sedan vyšší střední třídy od mainstreamové značky, nebýt právě této novinky od Renaultu, stal se z tohoto segmentu prakticky vyhynulý druh.

Novinka využívá přední nápravu z Renaultu Laguna a zadní víceprvkové zavěšení, původem od Nissanu. Renault vsadí především na turbodiesely – motory 2,0 dCi ve verzích 110 a 127 kW a 3,0 V6 dCi, který se může pochlubit 177 kW a 450 Nm. Zážehové agregáty zastupuje 2,0 16V se 103 kW, který bude schopen spalovat benzín i E85.

Latitude přebírá některé prvky výbavy z dražších japonských Nissanů a Infiniti. Konkrétně se jedná o ionizátor vzduchu, zabudovaný multimediální systém a příplatkový audiosystém Bose (standardem je ozvučení Arkamys 3D).

Evropa není primární destinací tohoto modelu a to je z celkového pojetí auta zřejmé už na první pohled. Vše je řešeno účelně a s orientací na komfort. Nový Renault proto ničím nenadchne ani nevyvolá emoce – to je v přímém protikladu k předchozímu Vel Satisu.

Na druhou stranu Latitude ani nijak neurazí. Komfortní kůží čalouněná sedadla jsou vybavena elektrickým nastavením a v případě vystavené verze Latitude Initiale Paris mají vpředu také masážní funkci. Řidič se může těšit z dobrého výhledu, který dále umocňují viditelné boční okraje kapoty motoru.

Sedí se vcelku vysoko – v přední řadě 56 cm nad zemí a vzadu dokonce 61 cm vysoko. Z vysokého umístění zadní lavice (nad podlahou je 36 cm vysoko) vyplývá dobrá podpora stehen, na druhou stranu musí cestující vzadu vystačit s 93 cm na výšku nad sedákem. To je také zčásti daň za stylisticky zajímavou linii střechy.

Na luxusní odkazuje graficky propracovaný displej s 3D efektem umístěný mezi otáčkoměr a rychloměr. To samé platí pro kruhový ovladač doplněný o tlačítka, který obsluhuje palubní systém. Ergonomie odpovídá evropským zvyklostem v daném segmentu. K několika málo zvláštnostem patří umístění tlačítka pro otevření palivové nádrže na dveřích řidiče.

Naopak rozpaky vyvolává vrzání středového tunelu, když se dostane do kontaktu s kolenem. Z tohoto rychlého seznámení si ale nedovolíme vyvozovat závěry – v produkční verzi může být tento nedostatek napraven.

Renault Latitude - srovnání s dalšími modely Renault
ModelLatitudeLagunaFluence
Délka [mm]488746954618
Šířka [mm]183218111809
Výška [mm]148314451479
Rozvor [mm]276227562702
Objem zav. prostoru [l]477450496

Diskuze (61)
11. 10. 2010 21:32
Re: Cena
A za 5 let bude v bazaru drazsi i fabie
11. 10. 2010 21:27
Re: Velky Fluence
Tabulek prodejnosti... A proc si myslis, ze je tam napsano neprimeho konkurenta? Nejdriv cti,pak pochop, co jsi precetl a pak pis o ovoci.
11. 10. 2010 09:04
Re: Dve poznámky
To určite nie, Safrane rozhodne nebol taký šedý priemer ako toto - na prvý pohľad Renault. Kdežto keď na Latitude prilepíš iný emblém, možno si to málokto všimne a bude s a s tebou hádať, že to nie je Renaut...
10. 10. 2010 17:41
Re: Cena
Cena odpovádá, můžeš za to mít dvě oktávky.
10. 10. 2010 14:44
Cena
Na Francúzskych oficialnych strankach Renault je zakladna cena vo vybave Business s motorom 2.0 dCi 150 koni 32 500€ a vo vybave Initiale s motorom 3.0 dCi 45 000€ a uz dnes sa da pravdepodobne objednat :-) Cena je myslim primerana vybave a motorizacii