Design

Zpět na článek

Jaguar C-X75: Čtyři elektromotory a dvě turbíny

20 komentářů

P 407
tup tu du dudu, tup tu du du, tup tu du dudu, tup tu du dů, tup tu dudů, tup tu dudu tup tup tů >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Však tohle je navýsost bojová aplikace.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
To bych chápal, jako při nabíjení ze zásuvky, jako přepočet. Nebo se mýlím?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Viděl si někdy pojíždět letadlo po horší drázto bude podobné, však to má taky turbínu. 😉 >😁

Jinak: "Bylo nám řečeno, že tohle je budoucí Jaguar". Já věřím, že z různých hledisek opravdu je. Za prvé se povídalo o tom, že přijde nějaký nástupce XJ220, takže možná tohle je z hlediska designu exteriéru předobraz, konečně ty turbíny jsou pod sklem, kde zrovna tak může dřímat x-válec.
Za druhé může se jednat o stylistycký nácvik pro ověření částí a detailů pro menší sportovní kupé a/nebo následující generaci XK před širokou veřejností.
Za třetí, Jaguar to myslí s tímto typem agregátu vážně a získává zkušenosti z reálného provozu takového vozidla.
vrkuboy
Žádnej strach! Kus kartonu do "výpletu" a bude vrčet parádně >😁
Frantizsekk
The plug-in will produce 28 grams of CO2 per kilometer on the EU test cycle, according to Jaguar.
puko
jedno video z prezentacie z autosalonu je aj tu [odkaz]
...akosi sa mu neprirodzene trasie predok ked ide, ci ten prototyp nie je nahodou pohanany na pedale alebo co >😁
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Chilinka v pohybu. [odkaz]
Hlavně se jedná o kontinuální spalování, které má mnohem lepší emise než pístové motory.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Tak to snad raději ne, sousede!
zlysoused
S těma elektromotorama a turbínama to bude mít zvuk jako KITT. :yes:
Avatar - T613
T613
turbíny jako generátory hlavně používají většina bojových aplikací.
Avatar - positivemind
positivemind
Turbínu k pohonu používá třeba i M1 Abrams - výhodou té jeho je to, že to umí jet na jakékoliv svinstvo - jakýkoliv benzín, různé lihy a další slátaníny. Výkon té turbíny je, myslím, 1500KW (nebo 1500 koní).

Někde jsem už koncepty s turbínama viděl a něco o nich četl, říká se, že mají mít mnohem nižší spotřebu než konvenční spalovací motory.
Avatar - gld
gld
Kde sa platí záloha? >😁

Inak, keď pri 80 000 otáčkach odletí na turbíne lopatka, kde sa mám sťažovať?
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Podle mě byla turbína správná volba. Hmotnost/velikost/výkon + inovace. Nemohli postavit supersport, kde el. energii generují za pomoci dvouválce. To by se jim každý vysmál. Čtyřválec je minimum a ten už dle mého nesplňuje nároky na prostor/hmotnost. Navíc turbíny mají klidný chod, oproti pístovému motoru, možná i proto jsou dvě a točí se protiběžně (jen doměnka). Pro PR je to také důležitý. Nebudu hledat, zda, ale co si pamatuji, tak tenhle systém pohonu použil Jag jako první. Turbína už se zkoušela někdy v 50.letech, ale to mělo mechanický přenos výkonu a vzhledem k nutnosti auta často zastavovat a rozjíždět se, se ukázal tenhle systém jako krajně nepraktický a v praxi nepoužitelný.
Avatar - T613
T613
[odkaz]
Wartburg 353W
Teorie rika, ze spalovaci turbiny se vyplati az od opravdu velkych vykonu a ze jejich ucinnost ostre zavisi na pracovnim bode (otacky/zatizeni). Pri dobijeni lze teoreticky drzet turbinu v optimalnim pracovnim bode, ale presto se obavam, ze spotreba bude spatna. Ale rad se necham prekvapit. Ale Jag mozna vi, proc ji nikde neuvadi.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Mikroturbíny jsou benzínové. A spotřebu neřeš, ty diletante. 😉
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Stále bych se opakoval. Nádhera. Kolik pak se z toho objeví u další generace XK a slibovaného malého Jaguaru? EDIT: Všimli jste si třetího brzdového světla v anténě? 😄
erbe
Systém zaujímavý.Celkom by ma ale zaujímalo akú spotrebu a čoho majú tie prúdové motory? 😲