Je opravdu jisté,že Honda zaspala ve vývoji?Přímý vstřik,zkoušela ho,ale prvotní úkol GDI (FSI) bylo spalování chudé směsi,Honda to umí i bez přímovstřiku.Dvojspojka není jediná bezprodlevová převodovka.Turbo,klasické,jak ho známe dnes,také nemá možná dlouhou budoucnost.Stačí i porovnání motorů Hondy a TSI ve výkonu a spotřebě.Stále je to motorářská špička.
Asistenční systémy vyvijí,i ty předvedla v Paříži.
Není jednoznačně nejlepší,ale dle mého názoru ani nijak neztrácí.
Já bych to neviděl tak černě a hleděl optimisticky do růžových zítřků:-) Vzpomeňme na rok 2004, kdy Honda překvapila v Accordu na tu dobu asi nejlepším čtyřválcovým dieselem 2.2cdti...dala si načas, ale pak to stálo zato. Tak třeba už se vaří v hondí kuchyni maloobjemový turbobenzín, který potáhne od volnoběhu a v 8tis bude mít překrásnou špičku...kdo ví ;-)
Třeba se nějaké nové NS-X dočkáš, bude mít "sportovní" startování, sepneš kontakt, otočíš klíčkem a zmáčkneš tlačítko, rozezní se atmosferická (ctíme tradice) jedna trojka, zahučí elektromotor a na "futuristické" přístrojovce se ti rozsvítí první ulovená kytička. :-);-)
Běžného spotřebitele CO2 moc nezajímá, to bych jako překážku neviděl, jde o to, že klasický charakter 16V motorů u hondy podpořený V-tecem prohrává s malými turby v uživatelské přívětivosti. Je třeba si uvědomit, že mluvíme o běžné automobilové konfekci, primárně žádné sporťáky, a tady je přístupnost výkonu (díky lepšímu průběhu toč. momentu) v nižších otáčkách prostě lepší. Malá turba nevítězí proto, že papírově poskytují menší emise, ale proto, že se s nimi lidem lépe jezdí. Samo, že v autě typu S2000 je to jiná, tady bych zas musel být zarytým příznivcem turba, abych dal přednost něčemu s podobným výkonem ale přeplňovanému, byť by to bylo rychlejší, tohle je sportovně laděné, s dostatečným výkonem, přednost by měl dostat atmosferický motor pro svůj charakter. ;-)
Aj ja to tak vnímam. S odchodom S2000 skončila éra Hondy ako výrobcu ostrých športových áut za dostupné peniaze a ten image, čo na Honde priaznivci najviac oceňovali a čo vytvorili autá ako CR-X či NS-X, je fakticky minulosťou. 8-s
Mě se konečně poštěstilo o víkendu provézt se Hondou 2000, nějak jsem na ni neměl štěstí. A musím říct, že je to nádherné auto, do garáže bych ho sice postavit nemohl, musel bych být tak o deset čísel menší, ale jako stroj mě dvoutisícovka naprosto okouzlila. Ostré a bezprostřední reakce, dokonalé řazení a skvělý motor. Navíc se mi i jako jedna z mála Hond líbí. Pro mě je tohle auto posledním hondím mohykánem, honda se dnes chlubí "nejsportovnějším hybridem", což, myslím, vypovídá o všem. Až na accord, který mám v některých verzích rád, jsou hondy dnes naprosté tuctovky, které se z hlediska jízdních vlastností rovnají s tak s maistreamovým průměrem, a z top hondích vlastností zbylo jen skvělé řazení. Sen o japoském BMW se rozplývá s každým novým modelem. A k tomu civicu, jeho 1,8 není špatný motor, stejně jako např. 1,8 od Opelu, nic víc, nic míň. ;-)
Ja ako fanúšik atmosférických motorov považujem motory VTEC za prvú ligu, uvedomujem si ale, že ostatní to tak vidieť nemusia a že Honda zaspala vo vývoji up-to-date techniky, ako je priame vstrekovanie, turbo, dvojspojka, asistenčné systémy atď. Obávam sa, že brúsená koža na bokoch sedadiel či nová farba tomu moc nepomôže. 8-s
Civic byl můj sen. 1,8 sport za tehdy 555 t. Do autosalonu jsem přijel Corolou 1,6 114 koní. Nečekal jsem, že Civic bude do 3000 tisíc působit jak nějaká 1,4ka. Vyzkoušeli jsme teda naftu. Ten motor jede nádherně. Spojka je ale přískoková, nechápu proč, když některé auta maji spojku úplně na pohodu. Taky jsem nepochopil, proč skoroprémiová japonská značka se sníží k použití jednoduché zadní nápravy. K Hondě patří prvotřídní technika přece.