Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Přes 4 % do ČR dovezených nových aut míří zpět do ciziny

Hyundai tvrdí, že po odečtení re-exportů by v září obsadila třetí místo v pořadí značek.
Zpět na článek
15. 10. 2010 19:57
neregistrovaný "nekopa"
Avatar - Perun
15. 10. 2010 09:24
Zloděj křičí "Chyťte zloděje"
Tak tedy právě z úst cestovatele mezi značkami (Ford-Peugeot-Hyundai) zní podobné nářky licoměrně a falešně... propagátor jednodenních registrací a následných masivních reexportů (řádově tři tisíce aut ročně) je najednou pod korejským křídlem jaksi bezzubý, tak alespoň žužlá...

Nicméně má pravdu a pan Tunkl by mohl přidat nejednu zajímavou informaci ze zákulisí..

Takže reexport jen pro info:
Prodej FORD za září: 1421 aut, reexport: 273 aut = 19,2%
Prodej VW za září: 978 aut, reexport: 251 aut = 25,7%
Prodej BMW za září: 232 aut, reexport: 57 (extrémně málo na poměry BMW v ČR) = 24,6%
Prodej AUDI za září: 177 aut, reexport: 66 = 37,3%

Dlouhodobě je rekordmanem BMW s téměř 40%, Audi a VW zdatně dotahují... mnohem vyšší vypovídající váhu má ale celoroční bilance.. tu sem dám třeba v lednu. To se budete divit.

Statistiku nicméně "zlovolně" zkresluje Škoda, která je v ČR tak drahá, že se za české ceny v zahraničí (tedy hlavně v Německu) nedá prodat a tak je reexportováno za tento rok jen něco mále přes tisíc Škodovek, což je vzhledem k jejím prodejům "málo" ;-)

Boleslav ale řeší jiný, kardinální problém.. díky kterému už odešlo několik špičkových manažerů (Jan Procházka a další).. Umělé navyšování prodejů firemním zákazníkům, kdy si velcí dealeři vytvářejí fiktivní firemní zákazníky, na které od centrály dostávají velkoodběratelské slevy s průměrnou slevou 12,5% nad rámec marže.
Továrna "chudne", dealerům se dobře prodává a systémově to nelze jednoduše řešit..

Celý český automobilový trh je shnilý jako jablko. Až si na to najdu trochu víc času (teď to opravdu nejde), trochu se o tom v blozích rozepíšu..

P.S. Jeslti se ještě někdo diví, že nevidí nijak často nového Golfa na českých silnicích, bežte se podívat do Němec, tam jich bude dost. Včetně těch českých :-)
Rozbalit vlákno
3
15. 10. 2010 14:16
Re: Zloděj křičí "Chyťte zloděje"
Ahoj, můžeš se (nebo někdo jiný) krátce rozpsat o principu reexportu? Kdo zatím stojí dealeři nebo import, resp. továrna? Co získá např. BMW registrací nových aut v ČR (krom upravených prodejních statistik), když následně musí tyto auto prodat např. na německém trhu jako ojetá?
neregistrovaný "nekopa"
15. 10. 2010 19:57
Re: Zloděj křičí "Chyťte zloděje"
Neni to tak jednoduche, jako tvuj dotaz.
kazdopadne uvodni vec, reexport neni nic zakazaneho, ovsem za velmi prisne danych podminek (upravuje to tzv. blokova vyjimka). Je naprosto v poradku a legalni, kdyz si napr. nemecky obcan prijede koupit auto do CR. Prodejce mu ho musi prodat a samozrejme je auto registrovano na nemeckeho obcana v Nemecku.
druhou stranou mince je, co mohou importeri regulovat a toho je pomerne dost. A z toho plyne pocet re-exportovanych aut jednotlivych znacek (no spise skupin).
pro zajimavost, par cisel za prvnich devet mesicu 2010 - jedna se o vozy registrovane v CR jako nove a do 31 dnu od registrace vyvezene do zahranici (EU):
vsechny znacky: 4 675 (cca 3x vice nez stejne obdobi 2009).
Top 6:
Ford - 1663 (z 12 372)
Volkswagen - 1100 (z 10 941)
Seat - 754 (z 2 167 !!!!!)
Fiat - 568 (z 4 257)
Audi - 133
MB - 124

Co se BMW tyce, tech aut je radove 100-150 kazdy mesic, ale prumerna doba mezi registraci a vyvozem je 2,5 mesice. Audi podobne, i kdyz v trosku mensim. I vyse uvedene znacky maji celkovy pocet vyvozu vyrazne vyssi, ale to uz je na detailni zkoumani dat. celkove si myslim, ze vyvoz (myslim organizovany) cini i vice nez 4%, tipnul bych 6-7..

co se modelu tyce, jsou to presne ty vozy, ktere ve statistikach figuruji jako pomerne dobre prodavane, ale na silnici v CR jsou raritni (Ibiza, F 500, Polo, Golf) a pak i modely prodavane dobre tady i venku (Fiesta, Fusion, Focus).

Pak jsou znacky, ktere de facto nevyvazi - korejci, japonci, Opel, Francouzi minimalne.

Uzce to souvisi s podilem jednotlivych znacek na nemeckem trhu, kde vetsna vozu konci a politikou importera - podporovat nebo tolerovat nebo potirat.. Ty nejvice vyvazene znacky to podporuji a maji i promyslene systemy, na koho registrovat apod.

a co z toho maji? predevsim prodane kusy, zisk z prodanych aut, diky cenam v cr se o slevach nediskutuje, auta jdou za plnou cenu a pravdepodobne evropske centraly neresi, kde se auta prodaji, proste se prodaji. Samozrejme z toho pote pro CZ dealery neni zadny zisk z nasledneho servisu apod.

zaroven auto do 6 mesicu nebo 6 000 km se bere jako nove, takze muze dojit (nerikam, ze dochazi) k situaci, kdy v CR jde znacce do podilu na trhu a to same se stane napr. v Nemecku..

je to slozite, ale logicke vyusteni nesmyslne nizkych cen v cr (predevsim aut do cca 500-600 tis. Kc).
17. 10. 2010 00:12
Re: Zloděj křičí "Chyťte zloděje"
jediné s čím nesouhlasím je Tvá poslední věta: "je to slozite, ale logicke vyusteni nesmyslne nizkych cen v cr (predevsim aut do cca 500-600 tis. Kc).", ceny v ČR nejsou nízké (a vůbec ne nesmyslně), v USA jsou auta levnější, v UK některá také, asi před třemi lety (těsně před začátkem ekonomické recese) byly ceny aut v ČR, dle zprávy Evropské komise, nejvyšší v Evropské Unii.

Ceny budou takové, kolik lidé za plechové miláčky budou ochotni zaplatit, když si vezmu tzv. průměrný plat, který tady dle statistik bere (teď odhaduju) 80% lidí, nechápu kdo ty předražená auta kupuje, čekal bych, že většina z těch 80% bude mít problém se vůbec uživit.

U hodně lidí přežíval "zvyk" ze socíku, na auto byli zvyklí šetřit dlouhé roky a auto bylo významný ukazatel pozice na společenském žebříčku. Proto tady škodivka bezproblému prodávala svůj šrot nejdráž ze všech zemí.

Myslím, že tohle se teď dost mění, (někteří) lidé si začínají víc vážit peněz, cílem není auto, ale něco "zainvestovat", z auta je spotřebka, rok své práce a svého života si cením na auťák střední třídy v nějaké střední výbavě - takže z "akčních" šesti set, budou muset jít soudruzi prodavači dolů, jestli chtějí prodat, anebo si můžou otevřít třeba papírnictví :-)