i když mám sám nafťáka :-), tak na tohle musím reagovat.... Ádo svez se někdy benzínovým turbomotorem V6, budeš mluvit jinak :-) obvzálšť když je naladěny v Trolhattanu..... :-) i když >:D když si najel těch 2mil km, tak si V6 turbobenzín určitě jezdil, ne? ;-);-) >:D
já s tím porovnáváním škoda/saab nezačal, ale když už to někdo vytáhl, to víš, že jsem si rýpnul >:D ale jak jsem psal dole, stejně my laici můžeme hodnotit možná tak design :-) pokud nejsme z oboru, tak nám stejně víc hodnotit nepřísluší :-)
no i cena 93x padla, když jsem řešil svojí 93, tak jsem původně chtěl 93x, cenový rozdíl orptoi mému byl cca 50tis, to už nebylo tak hrozný, ale muselo by se na něj 3 měsíce čekat, tenhle byl skladem a já potřeboval auto najednou hned-předchozímu odešla řídíci jednotka tak jsem ho dal rychle pryč....... :yes: viděl jsi studii nového Soneta?
Prepady mal veľké, podobne ako všetci ostatní na americkom trhu ;-)
Inak k tomu objavovaniu sa značiek vo filmoch, no.. to by som bral s riadnou rezervou (dojazdovou). Vieš ako je to v továrni na sny, kto zaplatí ten je videný. Ale beriem fakt, že amíkom môžu značky saab a volvo splývať do kategórie "bezpečné autá kdesi zo zamrznutého ***ákova v európe"
a btw, oldsmobile ninethy-eight cope zo sedemdesiatych rokov by som tiež bral :yes:
aj soccer moms možno jazdia na limite a počítají desatinky sekundy zrýchlenia a radenia >:-[]
9-4X je sice jasný produkt vytvorený pre US, otázne je, nakolko sa Saabu podarilo zachovať si svoj image na tomto trhu. Pokial ma pamať neklame, práve tu mal asi najvačšie prepady predajov.
Celkom dobre sa to dá napr. odpozorovať aj z filmov (aj keď teraz je to už zmršené product placementom), kde soccer moms typicky jazdia V70 a XC90, prípadne SUV od MB, dobre postavený tatkovia sedany od MB a BMW, a pipinki dobre zarábajúcich fešákov rozne kabrio od MB a BMW, prípadne rovno Porsche, Mase. Spočítal by som na prstoch jednej ruky, v kolkých filmoch sa objavil Saab.
Ale najradšej mám aj tak niggagagstabitchjou ktorý majú tie vyleštené a upravené staré ameriky zo 70/80tých rokov :yes::-)
Aká duša? Príde ti tento saab ako produkt pre európu? Mne ani nie..je to autíčko pre soccer moms ktorým je prdlajs, že BMW X5 má lepšie jazdné vlastnosti a rýchlejšiu prevodovku, na čom záleží je počet zrkadielok na make-up a image bezpečného vozu. Ktorý saab mimochodom aj v zámorí má..
Samozřejmě. Jde mi o to, že i v diskuzi o Saabu si někteří neopomenou "kopnout" což mi ale právě u diskuze o Saabu přijde naprosto zbytečné právě kvůli tomu, co jsi napsal :yes: .
tohle bych nehrotil. Někoho nadchne Saab, jiného třeba právě ten Pašík.Hlavní je, že jsi spokojený ty :yes:
A ceny 9-3 jsou skutečně fantastické. Proto mi někdy příjde úsměvné číst zaryté odpůrce převlečené Vectry, když jako hlavní argument proti vytahují, že je předražená >:-[]
Smělou cenu určitě nasadili na 9-3X když byla uvedena na trh. Nevím, jestli to už upravili, ale normální 9-3 je cenama na úrovni mainstreamu.
Vstal z popela ? >:D >:D To, že představili 95 a teď tohle ještě meznamená, že vstali z popela. To můžeme tvrdit za 5 let, až budou vykazovat provozní zisk. To je také právě ten rozdíl mezi Saabem a Škodou. Škoda dle tebe a spousty dalších dělá nudná auta, jenže ta nudná nabídky Škody ji dovede uživit, kdežto nabídka Saabu Saab uživit (zatím) nedovede.
Kde jsou proti 1,6T BMW/PSA TSI ? Stejně tak jako ta 1,6T na prvním místě za rok 2010 ve své třídě (1,4TSI).
Ono je to celkem fuk, co má lincoln aspol. Jde o EU konkurenci, že by jí nestačil...
Na druhou stranu jsem prolez spoustu jinejch stránek a většinou uvádí zrychlení 7.9, resp. 7.7, což je OK. Taky uvádí spotřebu 18-24l. Možná na to maj někde jiný parametry, ale tomu bych věřil. No a co pak? To chci vidět tu "duši". Srovnávaj to s SRX od Cadillacu, nebo to má snad stejný střeva.
Musim suhlasit. Zadok je z Lexusu RX.
Predny naraznik, celne a bocne sklo z Fabie II a bocny plast z Fabie Scout ale to by mal byt vlastne kompliment, no nie? >:-[]
ale když se na to podíváš z druhé strany, kdo z nás využije auto na hranici limitu, které jsou popisované v různých testech, kdo ohodnotí že ten a ten plast je lepší? myslím, že na současných autech v rozmezí mega můžeme my laici hodnotit tak design, ta technika bude hodně podobná.... a i když jsem antikoncernista, tak samozřejmě vím, že dělají suer auta, ale na druhou stranu miluju svojí 93ku :-)
je to fakt, mě se líbí, jsem z něj nadšený..... je fakt, že mu odpustím sem tam nějaké vrznutí, ale celkový dojem je mnohem pozitivnější než má kolega ze stejně drahého passata se 140k dýzlem......... nehledě na to, že mám za stejnou cenu kůži, automat atd........
Rozměry bratra SRX jsou následující:
Exterior length 4,834 mm
Exterior body width 1,910 mm
Exterior height 1,669 mm
Wheelbase 2,807 mm
Front tread 1,626 mm
Rear tread 1,620 mm
U 9-4X to bude hodně podobné (viz rozchody kol). Asi s výjimkou výšky, u 9-4X bude asi trochu vyšší.
těžko čekat, že o automobilce která ročně v ČR prodá cca 30aut budou psát desítky lidí ;-)
ono i většina Saabistů (těch co tím fakt žijou) jezdí starší kousky. Ty jseš ze svého nového Saabu nadšen, to ti tiše závidím, ale musíš se na to podívat střízlivě. Kritika je často velice adresná a věcná (i když těžko porovnávat Saab, s jeho trablemi za posledních 10 let s plnoformátovou automobilkou typu BMW kupříkladu).
Jeho jméno v ČR je daleko daleko za německou trojkou, individualita na silnicích je možná fajn, ale vývoj z toho nezaplatíš. Saab má před sebou dlouhou a namáhavou cestu. Pohybuje se v cenových relacích, kde musí nabízet nekompromisní produkt. Protože čistě švédsky dizajn to nezachrání, to si koupíš klidně v Číně ( >:-[] nic ve zlým Volvisti)
To bude tím, že někteří (JÁ) o takovém autě uvažují jako kupci a svých peněz si příliš váží než aby je vyhodili za horší než (subjektivně) nejlepší auto, zatímco jiní "jen" milují saab a možná si někdy koupí ojetinu, což je automobilce v agónii celkem ukradený.
Prosím, prosím, přidej ještě pár cizích slov, budeš (ve svých očích) vypadat ještě chytřejší než už si myslíš, že jseš. Tvůj poslední výkřik nechápu (opravdu)... :-O
Ale já nechtěl být vtipný :-O Svez se po mém nicku ještě dvakrát, třikrát hošánku...mně to neublíží a tobě to udělá dobře. Ty blbosti, co tady vyvozuješ z něčeho, co v mém příspěvku není, komentovat nebudu. Ty se dej do uvozovek celej. :-)
se SAABme se jezdí do servisu jen na garančky :-) -narozdíl od středoevrpských :-) mám SAABa, můžu poreferovat :-) a jak říká Kuko, nikdo ti ho nenutí, SAAB není pro každého :-)
kde je škoda? dělá nudný auta se zastaralýma motorama, kde je saab? vstal z popela, představil úchvatnou 95, která rozhodně nekopíruje roomster, ale která odkazuje designem na leteckou historii značky. viz čeré sloupky a splívající záď-ma symbolizovat kokpit stíhačky........., dále bude dostávat motory 1,6T z BMW, mimochodem nejlepší turbomotor v třídě, kde sou oproti němu TSI >:D >:D >:D
a ještě k té škodě, dělá určitě kvalitní auta, ale pro mě a spoustu dalších lidí nudná...... SAAB není pro všechny, je pro ty kdo se chtějí odlišit a jsou za to ochcotni zaplatit poměrně vysokou sumu :-) Dan Vincens, SAAB93, Brno
omyl, mně Tvoje osoba moc neinteresuje. Jen jsem reagoval na Tvé predikce o Saabu, ke kterým jsi zjevně dospěl na základě zkušeností s něčím jiným. Takže sice píšeš o Saabu, ale o Saabu o kterém toho zjevně moc nevíš a svůj názor si buduješ skrz prizma jiných značek.
2.4 bez i-čka, bez T-čka, prostě základ. taky dobrá zkušenost :yes:
Snaha o vtipnosť bola, výsledok ale slabý. ;-)
Teda v zmysle Tvojej "logiky" každý kupujúci čohokoľvek exotickejšieho (rozumej menej sa na cestách vyskytujúceho) než VW/Audi/BMW alebo i Renaultu a pod. málo rozmýšľa, čo sa prejaví tým, že nekúpi to, čím sa vozí 90% vodičov na cestách.
The level is low, lowkick. ;-)
Víš, jaký je mezi námi (mimo jiné) rozdíl? Já píšu o Saabu a Ty se snažíš psát o mně. :-) Tak si do svého sešitku nadepsaného "lowkick" připiš: "VĚTA: lowkick má s D3 pouze pozitivní zkušenosti!" >:D
jasnovidec podle toho příspěvky jsi zjevně Ty ;-) podle té logiky by si totiž nikdo nemohl koupit ani např. Jaguar, ale mimo velkých měst klidně i Volvo (když vynecháme exotiku)
to se tak říká, že renaulťáci znají všechny své mechaniky po jménu, pijou tam často kafe a pod. A pěžoťáci taky. A forďáci. A fiaťáci.... >:-[]
1. Já ho také nikomu nenutím 2. Jsi ZJEVNĚ jasnovidec...jojo...domů jezdím každej večer odtahovkou >:D 3. Kafe nepiju nikde, ale u renaultů jsem teda ještě nebyl...a nebudu...ani kdyby to dávali ZDARMA ;-)
Já nevím, podívám se, vidím saab, sundej znak, je tam pořád saab, to musí stačit. Originalita a invence na kastli suv vedou k degradaci základních vlastností suv, tj. světlá výška, prostor uvnitř, kufr. Podívej se na infiniti FX, originální to je, jenže na jednadvacítkách pár čísel nad zemí, uvnitř pro děti, bez kufru. BMW si originální iksšestku taky může dovolit jen proto, že má vedle ní x5. ;-)
Problém saabu spatřuju v nedostatku vizuální invence. Když jsme zírali na novou 9-5, dalo se to pochopit, nyní už mi to připadá jako snaha být za každou cenu jiný, jenže ta jinakost nemá šťávu. S umírněností souhlasím, avšak přesto čekám více "pozitivní" saabovské originality. I když... popravdě, Saab karosářsky ustrnul někdy v polovině sedmdesátých let.
Asi som nepochopil "zmysel" tvojho príspevku ale ten automat zrýchleniu rozhodne neprospieva..nezabúdaj, nebavíme sa o žiadnej hi-tech dvojspojkovej prevodovke ale o klasickom automate zo všetkým, čo z toho vyplýva
jenomže tu píšeš o autech sportovně založených. Jen největší podivín si koupí SUV za tímhle účelem. Chápu, že někdo prostě rád řadí, ale bohužel doba směřuje k automatům.
Pro tebe je to možná těžko pochopitelné, ale i dnes se najdou lidi, kteří by dali i před tim nejlepšim automatem přednost manuální převodovce :-) Máš snad něco proti youngtimerům? Většinou to jsou lepší auta, než ty dnešní. Maj totiž jen to, co skutečně k jízdě potřebuješ. Žádný kila navíc, žádný omezování výkonu ve prospěch zeleně. Prostě dřív se dělali víc auta pro řidiče :yes: Já neřikám, že nemaj mít nový auta automaty, jen by tam měl být i jako alternativa manuál ;-)
Zdá se mi to až jako chyba. Ale jestli platí údaje o hmotnosti tak se museli pánové ve švédsku asi zbláznit. taková těžká nmrcha! To auto by mělo mít o 200-400 kilo míň, ne? Škoda jinak mi to přijde hezký. Takhle to nebude technicky moc konkurenceschopný.
Než si půjdeš projet novýho Saaba 9-4X, tedy někdy v létě příštího roku (možná) a budeš si ho chtít koupit a netlouct po zbytek života hlavou do zdi, tak se řiď následujícím:
1. NIKDY už nesedej do vozů Audi,BMW,MB mladších 10ti let. Pokud jsi to ještě neudělal, je to Tvá velká výhoda. 2. Zrychlování je pro puberťáky, Ty miluješ plynulé rozjezdy za kamiony. 3. Spotřebu řeší jen socky, když tak to předěláš na LPG,CNG,OSSZ nebo tak něco...stejně v kufru nic nevozíš. 4. Na výlety jezdíš rád, takže nejbližší servis po 200km Ti nevadí...navíc jezdíš na výlety ČASTO a rád. 5. Nemáš rád novinky, protože není odladěná výroba (bla,bla,bla) takže je výhoda, že tohle auto sis mohl okukovat už tři roky před koupí. 6. Historie značky je to nejcennější, koho by zajímala budoucnost. 7. Miluješ švédský design, proto obědváš zásadně v IKEA a máš tam pronajatou jednu kóji jako garsonku (od 22.00 do 10.00), přes den jsi v práci nebo ve svém Saabu...nebo popíjíš kafe v servisu... Tak tedy MOVE YOUR MIND! :-)
Tvoje pocity... reagovat na takovou kravinu, co napsal Klaudius, mě prostě vzrušuje. Stačí se podívat, kde je dneska škoda a kde saab. A to, že že máš ze saaba poluce ještě není důvod, abych nenapsal, co si o něm myslím.
kdysi, v dobách radostných budovatelských plánů pod GM a těsné spolupráce s Oplem se samozřejmě diesel plánoval. Měl to být bájný 3.2V6 vyvíjený Oplem. Vývoj byl však zastaven (nevím kam až se dostali), takže NO V6diesel. Více tím asi spíš utrpěla 9-5, přece jen 9-4X v EU nebude mít těžiště prodejů.
Tipnul bych, že pro evropu nasadí dvojitěoturbenou 2.0TTiD. 190k by jako základ snad postačit mohlo ne?
jsem si všiml, že poslední dobou máš největší potřebu se vyjádřovat k autům, které jsou - šeredné, předražené, zkrachovalé, neinovativní, propadáky roku a pod.
Já ti teda nevím. Taky mě moc neoslovil třeba Duster, a proto nelezu k němu do diskuzí abych tam vypisoval že vypadá divně, možná i jezdí divně, je neinovativní, plasty má nedochucené a pod. Prostě mi to takhle příjde normální. Ale možná se pletu....
Saab musí mít SUV, aby vůbec přežil. Dvě výrobní řady v Evropě jej neuživí, nejvíce prodejů bude nejspíše generovat americký trh a tam je SUV nutností. Tomu odpovídá i mohutně působící design (na rozdíl od mnohých lehce působících evropských SUV) a motory.
nevím co kdo čekal, ale já bych saabu za tento počin z hlediska designu hlavu neumýval. Je v poslední době zvykem očekávat u každého nového modelu (libovolné automobilky) designová cvičení, tvary raketoplánu apod. Tohle je velké suv, má to patřičné rozměry suv, design suv, markanty saabu, nic jiného z toho ani vylézt nemohlo. Nabité "emocemi" to samozřejmě není, tato klišé kategorie je vyhrazena Italům. Možná tomu bude u anglických novinářů také chybět "duše", ta je zas v této kategorii vyhrazena Discovery, ale třeba to bude poctivé suv s kvalitním interierem a komfortním podvozkem. Benzinové motorizace slušné, v rámci možností saabu maximum, krutě bude chybět dýzl. V Evropě se kvůli absenci dýzlu s 9-4xkou prakticky nesetkáme, ale třeba saab někde nějaký dýzlový šestihrnek koupí.
Kdyby u takového auta měli kvedlačku, tak si bude moct přijít do salonu zakvedlat dost dlouho, nikdo by si to totiž nekoupil. Potkat se dnes s kvedlačkou v suv, to je jako potkat v Paříži bělocha. ;-)
časy oblud v evropě vůbec někdy nastaly? vím tak jedině o Q7, která udělala větší díru do světa. Ale i ta je v pěkné barvě a na slušných kolech povedená :-)
Možno sa pár kúskov aj v našich končinách predá, a bude sa za čím na ceste obzrieť. Ale inak...nula bodov. Časy masívnych oblúd v Európe končia, veď aký atlét je z Touarega alebo Cayenna...
Snáď pre Ameriku dobré, evidentne je to pre zámorské trhy robené. Ovšem čo smrdí Amerikou, ťažko bude mať úspech na starom kontinente... jak som už písal - pár skalných kúpi. Ale auto pre Európu, hoci SUV, musí dnes vyzerať inak.
To je vyloženě hloupost, inspirací pro Saab nebyl Roomster. Pro aktuální design Saabu je inspirací studie 9-X (jež se představila o dva roky dříve než koncept Roomsteru), která si zase bere styl bočních oken z definičních modelů značky, tedy 99 a 900.
Pokud jde o okna a střechu tak první byl Saab, ve Frankfurtu 2001 a Roomster byl až o dva roky později na témž místě. To je to co se ti tady kosmonaut snažil vysvětlit.
[odkaz]
[odkaz]
Nejde o opisování, na tom nesejde, koneckonců, inspirací byl roomster pro saab, nikoliv obráceně, jde jen a než o to, zda to sedí. U roomsteru to sedí, v kategorii vozidel od Saabu je to trága.
A co sis tím chtěl vysvětlit? Máš snad problém s tím, že Saab vyjede za půl roku na oknech a střeše Roomstera? Osobně právě tohle považuju (i u 9-5) za saabovskou estetickou tragedii.
Konečně nový model, který má pořádný motory! Pane Bursíku, polibte si pr.. no vy víte co >:D Těch 195kW v 6900ot. se mi obzvlášť zamlouvá :yes:;-) Škoda jen, že nebude možnost i manuální převodovky. Ale to už bych chtěl asi moc, když vemu v potaz, že hlavním odbytištěm bude země, kde lidi neumí řadit a jezdí se tam jen po rovný dálnici na tempomat. V každym případě mi Saab udělal velkou radost - místo ropy nebo baterek dva pořádný motory :-) Design pak pokračuje ve stylu nový 9-5, tedy interiér super a karoserie pěkná, ale možná trochu americká. Když budu vycházet z tohodle článku, tak bych tomu autu dal známku 2+ ( půl stupně dolu za automat a půl za americkej design hlavně předku). Sakra, už aby tu byl. Doufám, že vemou český autosalony jako předváděčku 3.0 V6 :yes:
no jo, hmotnost. ta je taky americka. je fakt, ze podstatnejsi bude pruzne zrychleni. nicmene do takoveho auta proste patri naftak, pro setrilky sestivalec, pro uspechane osmivalec. za stejnych 9s zrychluje o cca 300kg tezsi audi q7 s 3.0TDI se 170kW a jeste ti udela prumernou pod 10l/100. u téhle obludy se spotřeba raději ani neuvádí :-)
Já hlavně vůbec nechápu, proč má mít Saab SUV ;-\
Ale jinak, fakt, že 9-4x přišla po 5metrovém sedanu je důsledkem toho, že prostě již byla hotová. Na druhou stranu, na SUV vypadá překvapivě docela dobře, jen ty motory jsou v Evropě neprodejné.
Tos ted trochu ujel s tou Q5, je to nejhezci auto segmentu. Trumfne ho asi jen baby-Cayenne, pokud bude. Tohle auto melo prijit vazne tak pred dvema lety a dnes uz melo byt vycizelovane...
Není v článku chybný údaj ohledně točivého momentu? Přeplňovaná V6 o objemu 2,8l s 295 Nm? To je nějak málo... trochu jsem pohledal a obvykle se udává 400 Nm /2000-5000 ot. U nepřeplňované V6 těch 223 Nm asi taky nebude.
Americky neforemné, navíc s neharmonizující lexální zádí. V Evropě bez šance. Roomsterovská boční okna včetně roomsterovské střechy jsou markanty, které ze Saabu tedy evropskou subprémii rozhodně udělat nemohou.
Toto je odzačiatku projektované ako auto na americký trh, aspoň tak by som povedal..už z dizajnu to trochu vidieť..možno to dotiahnu aj do európy kto vie..ALE nedaj sa oklamať, trieda SUV všeho druhu je v USA stále extrémne populárna a nemať tu želiezko v ohni je ako nebyť.
na SUV není moc co vymýšlet, však si vem třeba zrůdnou Q5, nebo Q7, na těch autech taky nic není........ SAAB má jednoduchý čistý design, který bude hodně nadčasový..... zadek super, interiér super, předek super až na ten velkej plast, ale to se třeba zlepší ve verzi AERO
To ohledne designu mas mozna pravdu! Rozhodne jako Saab SUV auto pro Evropu moc nevidim... ale preji jako znacce takove uspech. Meli se radeji soustredit na neco co se prodava ve velkem...nizsi stredni a stredni trida, ale ne rozhodne po 5metrovem sedanu prijit s SUV.
Nu co, predpokladam, ze oni su odbornici na slovo vzati...
Já na tom autě nevidím nic inovativního, zvláštního, nebo cokoliv, co by stálo za zmínku, takže nevim, co by tam zestárlo. Podle mě je to zastaralý od pohledu už teď a ještě podpořený těma divnejma plastama, jak píše puko. Další věc budou ty výkony vs. zrychlení, to ve mě vůbec nebudí důvěru. Ale vzhledem k tomu, že Srba postavil na saab novej (rekonstruoval) skleník, tak snad do toho "vyjetí" na trh, nezkrachuje.
Nová 9-5 má podle mě aspoň styl, ale tdy si nemůžu pomoc, tohle měli představit tak před dvěmi lety a byl by to hit, ale teď to bude jen další dobré "střední" SUV. Ale Saab si zaslouží :yes: za motory
se mi teda vůbec nelíbí a kazí jinak docela pozitivní dojem z celého vozu :no: a to zrychlení bych u dvouset koňových zážehových šestiválců čekal tak o vteřinku, dvě lepší.