Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-4X: Vybírejte mezi 3,0 V6 (195 kW) a 2,8 V6 T (221 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (112)
Přibližný design nového SUV 9-4X známe důvěrně už řadu měsíců. Až dnes však automobilka ukázala definitivní produkční podobu.

Saab se vydává směrem k zákazníkům, kteří chtějí středně velké, ale nadprůměrně výkonné SUV. Navzdory aktuálním zmenšovacím trendům přijede nový model 9-4X s motorovou škálou, která čítá dva zážehové šestiválce.

Neviděli jsme se už?

Nové SUV připravuje Saab ve spolupráci s GM už několik let. Oficiálně se prototyp s označením 9-4X BioPower představil už v lednu 2008.

Potom přišlo pro přežití švédské automobilky kritické období a krize, která znamenala existenční potíže i pro samotné GM. Nakonec obě automobilky přežily, a tak se produkční verze 9-4X konečně představuje v definitivní podobě.

Poprvé bude novinka k vidění na listopadovém autosalonu v Los Angeles. Na trh však první vozy přijdou až v květnu 2011, do Evropy pak 9-4X dorazí až v srpnu 2011.

Od původního konceptu se sériový model liší pouze v detailech.

Šestiválec s turbem nebo bez?

Automobil cílený převážně na americkou klientelu musí mít v této kategorii alespoň šestiválec a Saab jej má. Na první pohled byste tomuto Saabu hádali takřka kompaktní rozměry, ale zdá se, že jde spíše o konkurenta Mercedesu ML nebo Lexusu RX. Automobilka zatím vnější rozměry nezveřejnila, ale pohotovostní hmotnost startující nad 2 tunami leccos naznačuje.

Základem nabídky je atmosférický šestiválec 3,0 V6 s celohliníkovou konstrukcí a přímým vstřikováním paliva do válců. Jeho původ je - podobně jako samotný technický základ tohoto Saabu - v portfoliu General Motors. Podobný hardware má Cadillac SRX.

Zveřejněny zatím byly rozchody kol (1622 mm a 1623 mm), světlá výška (200 mm) a rozměry kol a pneumatik (235/65 R18 nebo 235/55 R20).

Parametry šestiválce jsou dnes mnohem blíže evropské špičce než kdykoliv před tím, i když vysokootáčková charakteristika (195 kW/6900 min-1) není u SUV tohoto ražení příliš obvyklá.

Druhou volbou - výhradně pro model 9-4X Aero - je přeplňovaný šestiválec 2,8 V6 Turbo, který Saab montuje i do řady 9-5.

Saab 9-4X - Základní technická data
Model9-4X9-4X Aero
Motor3,0 V62,8 V6 Turbo
Převodovka6A6A
Zdvihový objem [cm3]29972792
Válce/ventily6/46/4
Nejvyšší výkon [kW/min-1]195/6900221/5500
Nejvyšší toč. mom. [Nm/min-1]223/5200295/2000-5000
Max. rychlost [km/h]210230
Zrychlení 0-100 km/h [s]98,3
Komb. spotřeba [l/100 km]--
Pohotovostní hmotnost [kg]2010-21202085-2135

Motory jsou uloženy vpředu napříč a spojeny vždy se šestistupňovým automatem.

Standardem obou motorizací je pohon všech kol Saab XWD se zadním nápravovým diferenciálem eLSD, který dokáže aktivně přesměrovat v případě potřeby až 50 % točivého momentu motoru z pravého na levé zadní kolo.

Verze Aero bude standardně vybavena mj. adaptivním podvozkem DriveSense.

Ondřej Láník
Diskuze (112)
21. 10. 2010 10:29
Re: Nesmyslné motory
i když mám sám nafťáka :-), tak na tohle musím reagovat.... Ádo svez se někdy benzínovým turbomotorem V6, budeš mluvit jinak :-) obvzálšť když je naladěny v Trolhattanu..... :-) i když >:D když si najel těch 2mil km, tak si V6 turbobenzín určitě jezdil, ne? ;-) ;-) >:D
21. 10. 2010 10:08
Re: Ten přední černý plastový masiv
jasné, US trh bol celý v háji, ale Saab tam umiestňoval pred krízou viac než 30% celej svojej produkcie. A padol tam fakt brutálne.

21. 10. 2010 10:03
Re: saab
studii jsem viděl, je to fajnovka :yes:

rozdíl 50tis za 9-3X je velice slušný. Zatím sem v ČR na silnicích potkal asi jen jednu v provozu. A párkrát kamion naložený autama z fabriky.
20. 10. 2010 20:56
Re: Fabia SUV
já s tím porovnáváním škoda/saab nezačal, ale když už to někdo vytáhl, to víš, že jsem si rýpnul >:D ale jak jsem psal dole, stejně my laici můžeme hodnotit možná tak design :-) pokud nejsme z oboru, tak nám stejně víc hodnotit nepřísluší :-)
20. 10. 2010 20:55
Re: saab
no i cena 93x padla, když jsem řešil svojí 93, tak jsem původně chtěl 93x, cenový rozdíl orptoi mému byl cca 50tis, to už nebylo tak hrozný, ale muselo by se na něj 3 měsíce čekat, tenhle byl skladem a já potřeboval auto najednou hned-předchozímu odešla řídíci jednotka tak jsem ho dal rychle pryč....... :yes: viděl jsi studii nového Soneta?