Přestože sedany nepatří na českém trhu k populárním typům karoserie, Renault je prodávat umí. Není ale lepší volbou Cruze s plnohodnotným turbodieselem?
pred rokom som sa rozhodoval medzi Cruzom a Fluence . . .rozhodol som sa pre Cruza :-) a nelutujem jazdil som predtym na Pole1,4 cize je to dost velky skok . .najma co sa tyka motora :-) tych 120kW tam je citit :-) spotreba 6,5l/100km . .. nestazujem si :-) nabehanych mam 30 000km . .auto ide ako hodinky .. 2 krat som bol v servise na zarucny servis cca 400e fuc inak pohodicka . .mozem len odporucit toto auto za tych 15tis euro nic lepsie nie je . . .
Nevím, že by takový problém u Renaultu měli, tedy alespoň já to nezahlédl, jsou z kovu celé a že by se loupal kov z něj, to asi nehrozí. Ale jak je to u jinších modelů, to jsem detailně nezkoumal. Naposledy jsem viděl olezlé kliky na Fiatu Bravo, ale to už je nějaký ten pátek.
Od hlupaka, ktery tady pred par dny nadaval lidem do "***u", "uchylu" a "zoofilu" vyzniva jakekoli moralizovani ohledne vyraziva prinejmensim hloupe a smesne. Jako ostatne vsechny tve prispevky. :no:8-s
mno právě,jak to potom bude vypadat po par letech... :'-( nehledě na to že bych nechtel ten textil čistit,plast ten se je jenom otře hadrem a hotové
a ještě sem si vzpomnel ,má už renaul vyřešené to odlupování takového toho laku na vnitřních madlech dveří???
Zkoušel jsi, co je to za textil? To není takový ten, co je na sedačkách nebo výplních dveří, to je taková síťovina jako třeba na tašce síťovce, pod tím je trochu molitanu. Tam něco opřeš a roztrhne se to.
Bože co tady pořád řešíte s těmi textilními výplněmi (ne že bych se chtěl těchto aut zastávat) vy máte v autech výplně dveří a sedačky z vinylu že vám přijde textil divný, z ohledem na to kolik vydrží sedačky a výplně dveří a na palubku v podstatě nesahám ani na ni nesedám tak by měl vydržet podstatně déle nebo snad ne?
Ja ale nic nezavrhuju, jen rikam, co ma (samozrejme podle me) vyznam a co ne. Mekcene plasty pro me neni ani omylem kriterium vyberu, pouze v pripade absolutni rovnosti vseho (coz je blbost). A samozrejme, az budou penize, rad si vyberu palubku takovou, jaka mi zlepsi naladu, jinak na ni opravdu nesaham, v pripade ovladani vseho na volantu a autoklimy nemas ani na tu palubku duvd sahat. Naopak se mi libi podsviceni, ktere narozdil od plastu pri jizde vnimas a naladu v aute ovlivnuje daleko vice.
A prosim te, pis nazev aut spravne, nikdo tu nepise Pasat nebo Golv, diky ;-)
Veliteli, nejak Ti uniklo, ze ja cely cas mluvim o palubni desce - tve placky ohledne cudliku jsou ponekud mimo, o tech jaksi neni vubec rec. Abych teda tvuj prispevek priblizil debate - ty snad v hotelu zkoumas, z jakeho materialu jsou zavesy na oknech nebo se do nich dokonce utiras? No, kazdy mame neco, ze jo?
Takze jeste jednou, specialne pro tebe-proc bych mel sahat na palubni desku?
PS: Material muze vypadat solidne a nemusi byt mekceny, to bys uz mohl vedet.
No podľa tvojich rečí GTI, ak si stojíš za svojim a mal by si sám seba považovať za to čo ti parkuje v garáži, tak podľa tvojich diskusných a blogerských poetických unikátov, no nech rozmýšlam ako... tebe tam musí parkovať Batmobil s logom VW.
Jestli seš bohatej a chceš kvalitu kup si Japonce,jestli chceš dobře vypadat kup Fiat,Renault,Lancii nebo Citroena a jestli chceš nějakou 10 let starou předraženou novinku s nudným a okoukaným designem a sociální vábavou s kterou budeš víc v servise než na silnici kup si něco od koncernu VW....kterou variantu si vybere blbec?
Tak teď si ho fakt setřel:D ty dědci u tý Oktávky to je výstižný:D NJN na to je VW koncern dobrej prodávat blbcům 8 a více let starý auta a vydávat je za nový...:D
Ty a Teddy musíte být strašně mladí nebo strašně nenároční, a to myslím bez urážky. Třeba pro mě je kvalita materiálů strašně důležitá, a to nejen v autě. V interiéru přece trávím veškerý čas. Záleží mi na tom, aby každý dotyk s tlačítkem či třeba otočným ovladačem byl příjemný, aby z každého centimetru čtverečního dýchala solidnost, preciznost, rafinovanost, elegance. Dřív jsem to možná taky tak nerozlišoval, ale dnes už moc dobře poznám rozdíl mezi materiálem ručníku ve Four Seasons a "stejného" ručníku někde v Novotelu. No jasně, můžete dělat, že ten rozdíl necítíte. Ale pak už můžete rezignovat na všechny nároky. Na co nápadité, čerstvé a krásně upravené jídlo od skvělého šéfkuchaře - vždyť v pajzlu 4. cenové taky dostanete hmotu se stejným (ne-li větším) množstvím kalorií. Na co solidní nábytek - vždyť na komodě ze Sconta se váza taky udrží. Na co život - když stačí přežívání?
Oprosti se nyní od Cruse a podívej se na věc očima objektivníma - na čem sedíš, na co saháš, na co koukáš, co tě veze, čím řadíš, to vše je důležité. Ideálem je mít všechno špičkové, nemohu-li mít však všechno špičkové, neměl bych to šmahem zavrhovat.
To vazne? Totiz ja som bol skalopevne presvedceny, ze som kdesi davnejsie cital, ze hej... Hmm, tak ale aj tak si myslim ze EDC bude DSG minimalne rovnocennym superom. A navyse prve ohlasy co som cital boli velmi pozitivne.
Podivej se, ja jsem rad, ze jsem si koupil za sve penize nove auto, se kterym jsem spokojeny. Za volantem nejaky ten cas travim, je pro me samozrejme dulezita celkova pohoda, na ktere se podileji vsechny veci v interieru. Na co mi jsou mekcene plasty, kdyz se mi bude blbeji sedet? Chapej, mekcene plasty jsou v interieru podruzna vec, je mraky a kraky veci dulezitejsich. Jak pises, ovladani, (ne)chaoticnost atd.
Az budu mit penez vice, vyberu si samozrejme odpovidajici vybavu, ted jsem na zacatku pracovniho cyklu a koupit si obstojne auto v plne vybave je pro me vic nez dostacujici, absence podruznych veci mi je docela ukradena.
Ostatne, nema cenu vysvetlovat, ze toto auto jsem si vysnil, clovek jako ty to nepochopi. Proti Fluenci nemam absolutne nic, kazdy at voli dle sveho uvazeni, jen me udivuje, ze nekteri zminuji veci, kterych si clovek vsima z pozice spolujezdce, nikdy ne ridice
Nenech se vysmát milý GTI klouboukaři už větří a jsou to přímo exklusivní:
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
>:D
Edit
A jen tak mimochodem jsi pěkný demagog, když vkládáš do úst kukovi, že říká, že kloubokáři jezdí RSama, Audinama etc. Je to na stejném levelu ubohosti jako když řeknu, žes mimo a jestli opravdu myslíš vážně kluboukáře v Megane Renault sport? ;-\
V reálu je to minimálně 9:1 pro Feldu,feldu kombi,Fábku kombi a O I Tour(nechám spát věčné 100,105,120)...Teda minimálně okolo Perníkova,HK a směrem k LBC + jeho okolí ...
Zde pozor, není od věci se třeba jen chvilku přesunout z Cruse do nějaké prémiovky. Tehdy člověk pochopí, co je to kvalita materiálů. Samozřejmě, že to, co tě obklopuje po čas jízdy je důležité - na omak, na čich a samozřejmě i na pohled. Proč myslíš, že jsou přístrojové desky drahých aut dávány do kůže? Proč myslíš, že se s tím šijí?
Pocity z kabiny mají na jízdu podíl nejméně z padesáti procent - kvalita tlačítek, spínačů, jejich přehlednost, optické kvality plastů, tedy zda se lesknou či jsou matové, zda jsou oděruschopné, či je na nich poznat každý nechtěný vryp... prostě je toho hodně.
Co se týká estetiky a materiálového komfortu, pak jakýmsi nepsaným králem jsou kabiny Volv. Co ti brání, sedni si třeba do nové šedesátky, případně se s ní projeď. Budeš doslova očarován z absolutní estetické a materiálové klasy. Řekněme, že kabiny Volvo by pro tebe měly být jakousi estetickou, materiálovou referencí. Pak to srovnej s kabinou Cruse...
V exklusivním segmentu se k tomu všemu ještě přidávají doslova "kosmické" materiály a samozřejmě vrcholné "biologické" materiály, tedy především kůže. Asi víš, že není kůže jako kůže, no, takže tam už se jde na dřeň, dokonce se vybírají speciální stáda na kůže sedadel.
Je to věda, a věř, že tak jak jsou některá auta krásná zvenku, jsou i krásná zevnitř... Jen to vědět, viď... ;-)
Zastávám spíše názor, že hodnocení v testech by mělo být vztahováno k tomu, k čemu je děláno. Pokud bychom hodnotili jen kvalitu řízení a schopnost řídit smyk, tak bychom se mohli dostat do situace, že Focus je lepší dodávka než Transit. Samozřejmě myšleno ad absurdum.
Já osobně bych upřednostil v této třídě Fluence a jeho naladění podvozku do měkka, protože si v tomhle autě představím třeba mého otce, kterému je přes padesát, nikam nespěchá a upřednostňuje pohodlí. Mladý bejček tady má Clio RS nebo Megane RS, což jsou oba nejsportovnější auta ve své třídě HH, pro tatínka, který si občas rád zajezdí je tady Laguna GT...
Ten interiér je prostě dnes důležitý, ne sice stěžejní, ale jak už tady kdysi psal i GTI, dnes se řeší vše, včetně toho jaký odpor klade který ovladač atd.
Pravdu díš. Já pochopitelně uvedl extrémní příklad. Pocity z auta sice nevytváří jenom plasty, jejich kvalita a barva, ale přispívají k němu. Existují auta s výhradně tvrdými plasty, které výrobce přebije slícováním, povrchem a barvou. Naopak ani měkčené plasty nejsou zárukou vkusného a "hodnotného" interiéru. Příkladem budiž Ford.
Mas v tom hokej, strejdo. Narozdil od tebe nemam mindrak a tim padem auta neposuzuju podle krajiny puvodu, takze je mi uplne jedno, jestli je to auto francouzske, japonske, korejske, americke, nemecke nebo italske.
Pouze se bavim na tobe a tvych blabolech o tom, jak kvuli nenavidenym autum jezdis do zahranici, aby sis na vlastni kuzi vyzkousel, jakej to je hnus a laciny odpad.
Kuko neplácej, musel bych se domnívat, žes nebyl dlouho mezi lidma. Uvažovat by se ještě tak dalo o dlouhé Fabii, ale Octavia? Tedy, pokud nemyslíš tu z šedesátých let... >:D
Kloboukáři - Wartburg, Moskvič, tam snad byl klobouk doporučovanej i v návodu. Tihle jsou už pomalu na vymření. Naštěstí je tu Renault, který na tuhle sociální sortu důsledně myslí, takže jako mistrovskej kousek lze chápat Thalii, v ní si bez klobouku připadáš jako nahej >:D , z letitějších kousků samozřejmě Mégane 1 (elipsoid), to je asi dnes vůbec nejpřitažlivější bestseler (bazarovejch)kloboukářů. Vyšší klobouková liga ovšem jede Fluenci, tady bych si dokonce troufal tvrdit, že bez klobouku ti ji možná ani nikde neprodají, klobouk má prostě v... základu >:D:yes:
Ovšem tím to nekončí, prémiovej kloboukář větří, neb se sem začaly tahat obskákané cešestky, a to za neuvěřitelnou cenu, došlo už tak daleko, že se tomu věnoval jeden díl pořadu na ČR1 - autožurnál nebo jak se to jmenuje. Tak tedy C6 je (na svou rodnou kategorii) dnes nejvýhodnějším nákupem, tříleté auto za cenu přes milión korun se v bazarech vyprodává pod 400 tisíc. Údajně jde o rekord v poklesu ceny napříč nejen modely ale i kontinenty, já dodávám, že možná i napříč viditelným vesmírem....
Samozřejmě, že prémiových kloboukářů je tu jako krokodýlů... těžištěm zájmu tohoto biodruhu (nemyslím krokodýla) jsou tedy ti staří mégani, aktuální Thalie a Fluence.
Pokud se domníváš, že kloboukáři tu jezdí zásadně Octavii RS, Mondeo ST a AUDI A6 Allroad, asi ti něco v mládí doma zatajili... ;-)
samozrejme máš vo všetkom pravdu. rozdiely v rámci triedy sú skutočne relatívne malé (aj keď niektorí jedinci to vidia inak...). Francúzi už dávno nie sú čo bývali. Sám to vidím keď presadnem z húpavej Xsary do už len komfortného Megana 2. A nová generácia frantíkov ešte pritvrdila. Na druhú stranu dostaneš istejšie jazdné vlastnosti, stabilitu a pod.
niekedy mám pocit, že pri čítaní testov už dopredu viem, k akým záverom sa "testér" dopracuje. ale vďaka za auto.cz, kde sú tie testy asi stále medzi najobjektívnejšími. :yes:
u cruze si nejsem jisty kvalitou,třeba ty textilni výplne na palubovce,chci videt jak to bude vypadat po 2letech provozu... A ty tvrde plasty...,na Aveu sou taky použity hodně,a třeba madla přednich dveří hrozně vržou,potom plast nad radiem je trochu poškrabaný
Jinak co sem byl svedkem v servise,tak Cruze má problémy stejně jako Aveo s odletujícim kamínky od zadních kol! myslel sem ,že u cruze to bude vychytané..Omyl. U avea se jadnalo o zadní "roh prahu"jak navazuje na lem kola+lehce obité dveře,taky spodní zadní roh...
U Fluence mne zaujaly ty xenony za dvacku,cruze je nenabízi vubec.
A nevite nekdo proč se neosvedčila integrovaná anténa v zadním okně ?U laciného avea byla,a kolik automobilek včetně třeba cruze ji nemá.Já sni ztm problém nemám.
Já už teda seděl jak v Cruze, už se tady dost dlouho prodává, stejně jako jsem seděl v Megane/Fluence, takže nevidím problém to objektivně posoudit i u Boba.
A vememe-li to trochu zpětně, tak oni Korejci vždy měli trochu jiný vkus v interiéru než evropani, takže se ani není co divit, že po letech ještě nestíhají, nicméně ten pokrok je obrovský, to klobouk dolů.
Já bych řekl, že pravda je vždy tak nějak uprostřed. Sice je pravda, že auto má hlavně jezdit a při řízení plasty neohmatáváš a neošaháváš, ale kupuješ si auto ve 21. století v demokratické zemi, takže není na volbu jen 120L a pro vyvolené žigul, takže je dost důležité, jak se v tom autě cítíš. Pokud tedy Cruze už právě těmi plasty ve statickém srovnání dost nevyhovuje, tak jaký pak máš pocit z celé snahy výrobce, že si na autě dal záležet a nešetřil na něm. Ten chudobný pocit jsem měl s Cruze taky.
Navíc pokud to vemem kolem a kolem... VW postavil svou oblibu taky na velmi kvalitně zpracovaných interiérech. Třeba Golf IV nejezdil zdaleko tak dobře jako Focus I, spolehlivostí na tom auta byla stejně a přesto si spousta lidí raději koupila Golf, protože prostě z něj vyzařovala ta solidnost v interiéru.
Totéž platilo pro Audi. Srovnej 3-er a A4 a jen blázen by šel do A4, protože prostě 3-er jede lépe... ale co ten interiér?
Prostě pravda je na půli cesty, navíc sedan nižší střední třídy by měl být podle mě hlavně komfotní a ke komfortu patří i ten pocit z interiéru a tam tedy Cruze hodně ztrácí... a to raději ani nechci vzpomínat na ten plátěný potah palubky, fujtajxl, ten bude po 5 letech rozrthaný a špinavý 8-s
Ajajaj, Pepíku, opět jsem ti šlápl na korejské bebí a už oponuješ. Když už si tak dobře pamatuješ, co jsem tady kdysi psal, tak si jistě i pamatuješ, jakým způsobem jsem se k té předváděčce dostal. Stačí vyjet za hranice...tak nějak tuším, jaká bude tvoje další rekace... >:D >:D
ma na svoji cenu hodnotne udelany interier ( tim se dneska rozumi krom jineho take pouziti mekcenych plastu) jehoz prostornost je v teto kategorii asi neprekonana. Ale o pouhych 10-15 tisic vic se nabizi Laguna v zakladu se stejnym motorem. A Laguna je jine kafe. Zaver - pokud pujdete do Fluence jako pohodlneho a pohodoveho rodinneho auta budete spokojeni. Pokud presednete z neho do Laguny, okamzite.na nej zapomenete - jako ja.
Aha, no jasné, tak to už si potom úplne rozumieme. To vieš, ja už som tu z tých diskusií poriadne popletený v tom, od koho čakať aký názor. A tak už aj irónia (ak sa týka koncernových áut) na mňa po prečítaní príspevkov napríklad od GTI-ho, môže pôsobiť naozaj tak, že to niekto môže myslieť skutočne vážne...
Ale prečo to neporovnať? Megane a Octavia sa radia do tej istej triedy. Motorizácia, ktorú som uviedol by sa tiež dala pekne zrovnávať. Jediné čo môže niekomu vadiť je zrovnávať Renault a Škodu. Ale prečo? Ja som v novom Megane už sedel a vôbec by som nepovedal, že nejak zaostáva. Predsudky preč, predstav si obe auta bez príslušnosti k niektorej z automobilky (predstav si že sú bez značky). A môže z toho výjsť veľmi zaujímavý test. Navyše v tejto motorizácii a s prevodovkami DSG a EDC (u oboch je rovnaký výrobca - Getrag). A cenovo je tam pri porovnateľnej výbave rozdiel cca 3 000 €. Tak prečo nezisťovať či tie peniaze sú aj v skutočnosti tak poznať na hodnote.Preto som to navrhoval, pretože by mi to vyšlo na veľmi zaujímavé porovnanie.
To máš pravdu, ale víš jak jsem to myslel...Prostě limuzína je určena na pohodově klidnou a komfortní jízdu, což Fluence splňuje. Jinak já se vyřádím na kole na lesní cestě, kde neohrožuji ostatní a potom jezdím autem klidně...
Tak především je nutno si napsat, že pohoršené vědomí kolegy Michala Polana z toho, že údajně testér podprahově vsouvá do našich posvěcených hlav zhůvěřilost v podobě názoru, že jistými vozy jezdí jistí antouškové na výlety k babičkám pro vajíčka, je než uražená ješitnost zakomlexovanégo diskutéra, neb nikdo v testu nic nepodsouvá, vše je v testu napsáno přesně jak má být. Popravdě však je nutno si napsat, že dnes přece není na trhu významnější auto segmentu "kloboukář" než Fluence. A v tomhle lze testéra za dokonalé odpozorování garážové silniční reality jen a jen pochválit.
Další akcent je nepochybně nutno položit na výběr duelantů. A jaký že je? No... popravdě si napišme, že jedný možný a jediný správný. Neboť porovnávat Fluence s Octavií, to by snad musel Michal hodit trenky do ringu ještě, než by ty vozy vyjely z garáží. Smutné, co, evropský mainstreamový výrobce sekunduje lowendovému importu... Designem pak Cruze navíc fluence doslova drtí svou pohledovou vyvážeností a jistým posazem na silnici. Fluence na mě činí dojem jedoucí almárky z dětského pokoje.
Cruze je pocitově přesně tím, na co vypadá - lowendové, přesto nikoliv nepřitažlivé auto,jakýsi základ pro kompaktního chlapa, kterej holt si (zatím) nemůže dovolit Octavii nebo Jettu :yes: přesto inklinuje ke klasické formě karoserie. Fluence je také přesně tím, na co vypadá - doslovným korábem pro sváteční kloboukáře, s platem vajec pod zadním oknem a stetsonem z Moskvy na hlavě.
Však tohle neberme jako kritiku, nebo ty snad nevíš, jací jsou lidé? JIstě, máme tu klasické eurodrzky, ostré hochy, co za to jak v dlouhým táhlým, tak v ostré pravé umí parádně vzít. Však to znáš - raybany, hadí kopyta, přesýpačky ze švajcu na levačce, prostě chlap, šofér. No, a pak tu máme ty kloboukáře s krhavejma vočima, sběrače hub, vajíček a bezé rolád, tanečníky na vlachovkách a dušičkáře, prostě ve zkratce - kloboukář. A co jako bys těmhle doporučil? Snad Cayenna turbo? Nebo eMkovou pětku? Nikoliv, báli by se jich.
Chvalme různorodost, buďme vekorysí, a v těch dlouhejch táhlejch mějme s kloboukářema slitování. Vždyť jsou to taky jenom... lidi.
Test špičkový, otevírá voči, potvrzuje tušené, definuje definovatelné.
Mea cupla, namiesto Fluence tam mal byť Megane. Na výsledku to pre niektorých ale nič nemení, na koncernové auto sa jendoducho nesiaha. Už chápeš? ;-)
P.S. Samozejme za porovnávacie testy redakcii palec hore. Je v nich vždy viac šťavy a diskusného potenciálu. :yes:
Zaprve, vyborny test, tyto auta jsou opravdu postavene proti sobe, je dobre, ze je otestovali a i zaver je uz delsi dobu jasny: Cruze je sportovnejsi, Fluence pohodovejsi. Zadne podsouvani nutneho sportovani jsem v clanku nenasel.
Zadruhe, kdo kouma plasty na omak, neridi auto. Pro me je dulezite, jak se sedi (coz v kuzi je to nanic a mekcene plasty se na sedacku nedavaji:), jak se drzi volant (ten je vetsinou v kuzi), jak se radi (taky kuze) a zbytek je soferovi uplne snad ukradeny! Chapu, ze kdo jezdi na spolujezdci, ten se po aute kouka, kdo vsak kupuje auto proto, aby ridil, jsou mu takove veci fuk.
Uz v testu na Prime vergloval pan redaktor s balubni deskou, ja si to taky zkusil, opravdu se hybe, ale za jizdy na to nikdy neprijdu, nevrze, cucim na budiky a pred sebe, tak co me tahle ifnformace zajima?
Kdyz se to tak vezme, ty auta vlastne konkurenci ani nejsou, jsou urceny pro rozdilnou sortu lidi, zalezi na pozadovanem komfortu nebo pocitu z jizdy...ale s plastama uz jdete fakt do ri ti >:-[]
Jeeezis neblbni, pokud jsi cetl na foru pozorne, problem je v konkretnich lidech v servisu, ne v servisu celkove. Nikde si nepomuzes, znacka a ochota lidi mezi sebou nema zadnou primou umeru, vsude narazis na de bila, at mas auto za 200 nebo za mega, bohuzel
Tú poslednú poznámku snáď ani nemôžeš brať vážne. V reakcii na akúkoľvek čiastkovú prehru Octavie by niektorí zareagovali desaťstranovým blogom, kde by všetkým švorcákom vysvetlili úbohosť ich úvah o uprednostnení Fluence; argumentovalo by sa tam potencionalitou Octavie z hľadiska motorizácií, výbav, kombinovateľnosti atď. a dospelo by sa k záveru, že kto uvažuje nad Fluence, klame si do vrecka. ;-)
Ty se smejes, ale mam znameho, ktery spolupracuje s Japonci. Kdyz jich tady nekolik mel a jeli z Prahy do Brna, Japonci byli uplne uneseni z D1 - prej jsme tady hodne pred nima, kdyz mame silnice, ktere zabrani mikrospanku ridice.
Super, páči sa mi, že sa tu začínajú objavovať zaujímavé porovnávacie testy. Aj keď súhlasím s názormi ostatných na to, že sa všade až príliš presadzuje športový dojem z auta. Na prvý pohľad fajn článok, no potom človek zistí, že je naozaj poriadne subjektívny. Mal som možnosť sedieť v obidvoch autách na autosalóne a môj dojem bol z obidvoch diametrálne odlišný. Na prvý pohľad (z fotografie) sa mi jednoznačne páčil viac Cruze. No po reálnom stretnutí som musel chtiac - nechtiac skonštatovať, že Fluence má niečo do seba a konieckoncov na mňa v kvalite spracovania pôsobil minimálne o triedu vyššie. To auto pôsobí pri blízkom stretnutí veľmi robustne a bezpečne, čo z fotky nie je cítiť. Cruze je pekný, ale čo na tom. Keď som vystopval z Cruze, mal som pocit, že som sedel v hračke. Keď som vystupoval z Fluence, mal som dojem, že som sedel v aute (škoda toho nevzhľadného predku).
A ešte k tým všade preferovaným športovým jazdným vlastnostiam. Ja si myslím, že pre také autá, ktoré si asi z najväčšej časti kúpi rodina, alebo človek ktorý potrebuje autom dajme tomu denne jazdiť, nemusia veci ako športový dojem z tvrdého podvozku byť vôbec blízke. Ja osobne by som si na časté a pravidelné (niekedy veľmi dlhé) trasy kúpil radšej niečo s čo najviac komfortným prejavom (napr. Citroen C5). Na športové občasné vybláznenie a nejaký víkendový požitok z jazdy by som volil niečo úplne iné, napríklad nové Polo, Fiestu alebo MiTo. Sú to maličké autá, ktoré pri už nejakej 100 koňovej motorizácii dokážu ponúknuť veľmi príjemný zážitok zo svižnejšej jazdy (na okruhové zážitky treba zamieriť do vôd luxusných športových áut a povedzme si pravdu, koľko z nás tu na to v skutočnosti má?).
Inak mňa by napríklad veľmi zaujímalo, ako by dopadol porovnávací test medzi týmito autami:
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI CR 77 kW (105 k) DPF s DSG
vs.
Renault Megane Grandtour 1,5 dCi 81 kW (110 k) FAP s EDC
No jestli některého prodejce dostala do úzkých hláška o tvrdých plastech, tak ho lituju. Nicméně je zajímavé, že každý velebí měkké plasty na palubní desce, ale že ještě o třídu výše jsou tvrdé jako kámen ve styku s nohama, což je podstatně horší neřeší nikdo.
Prodejce u kterého jste byli je mi líto, pokud nebyl schopen reagovat na podle mě druhořadou narážku o plastech.
tak tedy dobře, pokud já bych byl postaven před volbu který z nich vybrat, byl by to ten dci, výkony motoru podobné ale náskok v točivém momentu cruze je devalvován hmotností motoru a to je velké mínus, marketingové zadání této motorizace mi příjde až neférové.
To tu všetci vieme. Porovnáva sa ale porovnateľné. Akcentovať možnosť silnejšieho motora zaváňa GTIho prístupom v štýle "nevadí, že Fabia HTP je slabá, ale má možnosť 132 kW RS verzie, DSG atď."
Zajimava je jedna vec - na to, jak vsechna neevropska auta nesnasis a pomlouvas, tak je vsechna celkem slusne prolejzas a zkoumas na vlastni kuzi. Nektera dokonce pred oficialni premierou v CR - jak jsme tady byly svedky pred par tydny. Tak trochu masochismus, nemyslis?
Spis vsak asi budes jen dalsi internetovy vsudybyl, vsechno videl, vid Strycku Pytliku?! :-!:no:
Ja v cruzu nesedel, tak nebudu hodnotit, ale autor testu zrejme ano, narozdil od tebe. A ze by to byla takova hruza, jak se nam snazis namluvit, jsem nikde necetl. Ani v jinych testech.
Já se za volantem při jedné celkem sportovní jízdě zpotil ažaž. Samozřejmě, pokud sportovní jízdou nazveš "stošedesátpyčofkuse po dálnici", tam asi opravdu ne.
No musim povedat ze mas v niecom pravdu. Ja som si tento rok na autosalone specialne potovnal tieto dva modely len pocitovo, ze som si do nich sadol. Favoritom bol Cruze, ale ekd som si do neho sadol tak mi na nom nieco vadilo. Potom som si sadol do Fluence a proste ako keby to auto bolo o triedu vyssie. Sice zvonka nevyzera najlepsie ale vo vnutri som mal ovela lepsi pocit ako v Cruze.
"To ze ma Cruze silnejsi motor co viac zere a bude sa platit vyssia poistka z objemu, to uz ho nezachrani, aspon u mna."
Neviem o akej poistke hovoris, ale napriklad zakonna poistka je vypocitavana v roznych poistovnach rozdielne. Ja mam auto poistene len na zaklade vykonu a mojho veku...
Tak tak. Octavia jazdne nijak výrazne nad Meganom nedominuje, i keď má multilink, dlhý a ťažký zadok a rodinné naladenie pruženia/tlmenia jeho principiálne výhody dosť potláča. Krátky Golf je už samozrejme iná káva.
Ono celkove s tým rozlišovaním na mäkký/tvrdý či komfortný/športový podvozok je to sporné. Neustálym zdôrazňovaním sa to dostáva do popredia viac, než je tomu v reáli a potom sa človek zvezie a zistí, veď to komfortné francúzske auto celkom slušne drží stopu a nehúpe sa ešte minútu po prechode terénnej vlny. A naopak v "športovom" podvozku konkurenta danej triedy očakáva istotu a presnosť motokáry a zistí, že ten rozdiel by si oproti "mäkkému" konkurentovi pri bežnej jazde ani nevšimol. Stále ide o porovnávanie v rámci triedy, kde rozdiely principiálne (veľkostne, použitou technikou) nebudú obrovské a malé odlišnosti, ktoré testéri samozrejme vypichnú, potom žijú vlastným životom a možno sa troška fetišizujú. Teraz možno hovorím sám proti sebe, vieš, akú povesť má moje auto, ale nebudem pokračovať vo zveličovaní len preto, že by mi to pohladilo ego.
recenze by měla akcentovat že u Cruze je k dostání i výkonější diesel, modernizovaný osvědčený vm motori osazený novými vstřikovači, šestnáctiventilovým rozvodem, turbem VGT, diesel dosahuje 320Nm. ve 2000ot a 110kW, má znatelné zrychlení i ve vyšších rychlostech, tuším má i možnost AT.
Berem to tak ze sme post-socialisticke krajiny a taky mame pristup k zivotu, drzime krok a hubu este aj dnes.
Kto dnes klope na palubnu dosku ked si kupuje auto za 300-500 tisic korun? Zeby kazdy normalny clovek, co to nekupuje na firmu? Co si kupuje MP3 prehravac? Ved to auto prelezem cele, nie? Otvorite vobec zadne dvere ci kufor v tom showroome?
Co je na tom divne? Divne je, ked ten plast je v danej triede vsade makky a tu tvrdy. To je divne.
Cruze je inak krajsi a najma interier vyzera lepsie, mne taky kokpitovy styl pasuje viac ako vo Fluence. Ale mal som za potrebu sem napisat to co v teste neodznelo a to co asi velka cast z vas nezazila, neporovnala. Zdesenie moje, ako aj ludi co tam so mnou boli, viditelne zatriaslo aj predajcom, ktory abdikoval v tej chvily s kecami okolo financovania...
30 ludom zo sto to vadi, 30 to nevadi a 40 to nenapadne skusit, asi tak to vidim.
Ja som asi narocny alebo co, ale vyprosujem si keci o nejakej fabii, eee teda fobii z plastov :-)
Ono jde taky o to, že ti tvrdá palubka bude hned vrzat. Dle tvé logiky ti je také asi jedno, co máš doma za nábytek. V tom autě sedíš a asi ti není jedno, jak se tam cítíš.
No neviem, či je podvozok Megana Grandtour impotentný. Pred zvezením som čakal v duchu povesti Renaultu húpavú mäkkosť, a v reáli to bolo tvrdšie, až som bol prekvapený. Nerovnosti tlmilo dobre, ale ani v zákrutách som nemal pocit, že by som dral späťákmi asfalt, javí sa mi, že taká 308 má podvozok mäkší. Jediné, čo je príliš mäkké a precitlivelé, sú brzdy, čo nemám rád.
Megane má úplně jiný podvozek a o impotentně komfortním nemůže být ani řeč. Proti němu je naopak Octavie impotentně komfortní. A to nemluvím o verzi ve výbavě GT. Podívej se srovnávačku [odkaz]
Tak toto jsi podělal, na korejské modly se nešahá ;-) Jinak musím potvrdit tvé dojmy z interiéru korejského chevroletu, interiér vypadá jako po bitvě plastových hraček. Všechno tvrdé, ošklivé a na pohled velmi, ale opravdu velmi laciné.
Spíš bych řekl, že vlastně není nic jiného, čím by tolik mohli vyzdvihnout určité značky nad jiné, proto stále šťourají (doslova) do plastů. Jinak by museli napsat, že tak zbožňované XY vlastně není tak dokonalé, že ZW jezdí o trošku hůře, než si všichni myslí a tak dále...
Laguna je podvozkově vyloženě nepovedená (pokud se nebavíme o verzi s natáčecí zadní nápravou, to je úplně jiné kafe) a Megane kombi má podvozek pokud vím stejný s tímto Fluencem, tj. impotentně komfortní. Naopak podvozkově vynikající Renaulty jsou Clio a Mégane hatchback. :yes:
Nekrič, hlavne veľké prsia nemôžu byť, korpulentná si ich nad hrniec nedá, a bude stáť pol metra od šporáka, aj keď bude mať nohy malé jak Popoluška...
Ale zas nie celkom z cesty. Hlavne ak to nebude posudzovanie plastov, ale posudzovanie interiéru. A plasty sú jeho súčasťou. Pokiaľ sa mi zrovna tie plasty nepáčia a zrovna neprispievajú k dobrému pocitu za volantom, tiež to môže byť jedným z aspektov, ktorý prispeje k hodnoteniu auta. U niekoho zaváži viac, u niekoho menej.
Plasty jsou posedli cesti auto-novinari. Nikde jinde se tomu nepriklada takova dulezitost jako v CR. Neco holt o tom aute napsat musi, kdyz nedokazou zhodnotit to podstatne - cili jak to auto jezdi, jak se ridi atd. Tak olizuji a okusuji plasty - nemyslim tim ted nikoho konkretniho, vnimam to spis obecne jako takovy nesvar, ktery se tady rozsiril.
Muze mi nekdo napsat jediny rozumny argument, proc bych mel sahat na palubni desku a zkouset, jestli je mekcena nebo ne?
Akože na palubku nesiahaš? Opieraš sa o ňu pravým kolenom, sú na nej výduchy ventilácie, ovládače klímy, rádia...nikdy sa nedotkeš iba a presne len toho čudlíka, čo chceš. A je to iba o pocitoch, o ničom inom. A vzhľadovo sú tie sivé plasty tak ako ich Cruze má, tiež voči Fluence slabota, z môjho pohľadu v interiéri vedie Fluence jednoznačne.
Plastem z palubky bych mohl štípat žulu, a pokud se komfortu týká, doporučuju krunýř k ochraně páteře.
A přesto po jízdě vždycky vylezu vysmátej jak zhulenej žabák. Že něco někde drnčí je mi fuk. Když pominu terén, tak zvlášť ve městě jsem nezažil zábavnější auto.
Soudit auto pouze podle plastů je přinejmenším nešťastné... ;-)
Ja ti neviem, ci je to vhodne porovnanie. Na palubovku clovek obvykle nesiaha (aspon teda ja, jedine ked utieram prach). Je mi naozaj fuk, aka je na dotyk. Prioritou je u mna aby nikde nic nevrzgalo, a aby nevyzerala odpudivo.
Sedacka je nieco ine. Na nu si sadas, dotykas sa jej, a nie len cez latku (minimalne rukami urcite). Tam je povedzme ta haptika dolezita, a ked si pojdem sedacku kupovat, celkom vedome si ju ohmatam aka je na dotyk. Ale palubka v aute? No neviem. Ako vravim, pre mna makcene plasty nie su ziaden "svaty gral" automobiloveho interieru...
Přesně tak, nevím jestli se k takovému sedanu hodí sportovně tvrdý podvozek, který vytřepe z cestujících na našich cestách duši. Vždyť takové auto si primárně koupí otec rodiny na společné cesty s rodinou, na řezání zatáček a na sportovní jízdu na okreskách tu renault nabízí jiné stroje, a to renault sport!
Jinak mi to připomíná Lagunu I. generace, nízko položená palubovka je v pohodě, umožňuje větší výhled a interiér působí víc vzdušně, což se mi líbí. Prostě dobrá nabídka od Renaultu, který zaslouží za Fluence :yes:
Proč v autech jezdit...stačí sáhnout na plasty a hned víš co brát a co nebrat :-) Myslím, že jsi přišel na revoluci v auto webech. Patentovat a hurá do boje :yes::-)
To je asi plastofilia :-) ja mam nastastie na svojom oldies aute tiez makke plasty tak som u plastofilov "IN" ale mne osobne je to sumafuk.. Ja by som skor dal na to ako sa sedi v aute, ako sa v nom jazdi a ako vyzera. To ze ma take alebo take plasty ide bokom. A co sa tyka motoru radsej motor s vacsim objemom a spotrebou pokial ma lepsi chod a vlastnosti (u tychto dvoch neviem.. neskusal som ani jedno)
Tiež sa úplne nestotožňujem s tým, že Cruze má lepší interiér. Plasty na mňa pôsobia dosť lacno, k čomu farba len pridáva. Fluence vychádza z Meganu, ktorý ma svojím interiérom príjemne prekvapil a radím ho k tej lepšej polovici triedy, na rozdiel od Cruze.
A či je tá jazda v ňom taká dôchodcovská, sa vyjadrím zakrátko, keď sa v ňom zveziem. Megane nijak dôchodcovsky nepôsobí, je vyvážene komfortný a stabilný, rozhodne viac, ako som z povesti Renaultu očakával. Viem, že Fluence je vyladený značne odlišne, ale nepredpokladám tragédiu.
Vec názoru. Niekto si kúpi do obyvačky bežnú sedačku čalúnenú látkou, lebo sa na nej fajn sedí a dá sa ňu pozerať. Ale niekto iný chce sedačku, ktorá okrem toho že sa v nej dobre sedí, tak aj super vyzerá, a navyše je v koži. bez ohľadu na to, že keď si na ňu sadne, tak cez nohavice necíti, či sedí na koži alebo textilnom poťahu...
Tak teraz vieš, že si in, cool, eurodrzek, hneď Ti musí byť lepšie.
BTW aj moje auto má mäkčenú palubovku, že tam zaborím pol prsta, ale načo mi to je? Pre mňa je dôležitejší matroš na dverách, kde si opieram lakeť, a ten je tvrdý. 8-s
Skôr sa prikláňam k Michalovmu názoru. Športovejší = lepší, to je vyjadrené v tomto teste jasne, a ja s tým tiež nesúhlasím. Tiež mi nie je celkom jasné, prečo za priestor na zadných sedadlách obdržali oba vozy rovnaké hodnotenie, keď Fluence je vzadu priestrannejší. A takisto je vec názoru hodnotenie interiéru - Fluence mi je proste sympatickejší a pôsobí na mňa hodnotnejším dojmom ako trendové sivé plasty v Cruze. Kufor, v našich končinách dosť cenený, je tuná uvádzaný ako menej dôležitý aspekt. Zvonka vyzerá Cruze lepšie možno o toľko, o čo viac je pritlačený k zemi, väčšia svetlá výška Fluence spomenutá nebola. Ale vyšší zadok a vraj horší výhľad vzad (napriek vyššiemu poseduň zase áno.
Podľa mňa, každý, aj tester, má nejaké priority a byť úplne nestranným sa jedoducho asi nedá.
Jasně já taky, právě proto se ptám ;-) Renaultem jsem jel v posledních letech jen Lagunou krátce po představení a působila na mě tak, že se snažili o kompromis, ale nebyla ani výrazně pohodlná, ani agilní a vloni Megane GT, který sice pohodlný (na základních 15") byl, ale šel brzy do kolen a při "vymetení" kosmetického nedostatku vozovky (čti lochny) obšťastnil posádku citelnou ránou doprovázenou solidním zvukovým efektem ;-)
Uprimne povedane, nechapemu tuto obsesiu plastami. To ich vari ohmatavate bezne, pocas jazdy? Aj ochutnavate? A dubete do nich prstami ci su makke? Mna by to fakt nenapadlo, siahat na palubnu dosku, alebo klopkat na vypln dveri ci ma dobry cweng...
Priznam sa, ze som rok mal nove auto, a fakt som ani netusil, ake su v nom plasty. Stacilo mi ze boli na pohlad normalne, neposkriabane, a nikde nic nevrzgalo. Ale raz ma tu "znalci" poucili, ze tvrde plasty su out, otrasne, lacne a sunty, tak som cely prelaknuty utekal do garaze pozriet ako je na tom moj kchar. Az mi tak odlahlo, ked som zistil ze su makcene. Mozem dalej zit, a nemusim sa ist zahrabat do kuta od hanby ze by moje "faro" malo tvrde plasty... :-)
Iste, v tom je to umenie vyladiť podvozok. Ja však tiež mám skúsenosť, že Seat ide vždy dotvrda a na komfort rezignuje (to zrejme neplatí pre Exeo vzhľadom na jeho pôvod).
Nie, ešte celkom vnímam. ;-) Sám hovoríš, že oceníš viac komfort, teda i z testu by pre Teba malo vyplynúť, že Tvojou voľbou bude Fluence. A ja to plne schvaľujem, sám by som z danej dvojice zrejme uprednostnil Fluence. Prečo sa Ťa tak dotkla poznámka o babičke? Trochu nadhľadu, Michale, nebuď taký upätý. ;-)
Moji znamy tak trocha uvazuju nad novym autom a tak sme sa vybrali pozriet prave na dvojicu CRUZE a FLUENCE. Porovnanie bolo relevantne, lebo showroomi boli len 2 km od seba, takze vsetko bolo cerstvo v pamati.
1. vec, nehnevajte sa na mna majitelia Cruzov, ale to je jeden vekly BAKELITAK. Vsetko je OK kym si neopriete napr ruku o kraj dveri ked je spustene okno. Co to? Zaklopete na plasty, na dverach, na VRCH palubnej dosky, vzadu na dvere, aj na latkovy potah na napubnej doske a mate jasno. Ide z toho pocit ako to bolo 1mm hrube a pod tym prazdnota, uplne tvrde navyse. Hrozne, to si nepamatm ani u 10 rocnych hyundaiov, mozem odprisahat, ze aj AVEO ma lepsie plasty ....
No a to je vsetko, po zisteni ze sa v tom aute citim cudne az neprijemne a najma nie v bezpeci, proste ten pocit ze jazdite v paprndeklovej krabici je desivy, tak mam jasno ze CRUZE NIE.
Renault ma aspon makcene tieto oblasti. Navyse, neviem co pise autor, necitajte toto ale chodte osobne a sadnite si dopredu a dozadu. Rozdiel triedy pre Fluence, nie velkost, ale dojem a pocit z auta.
To ze ma Cruze silnejsi motor co viac zere a bude sa platit vyssia poistka z objemu, to uz ho nezachrani, aspon u mna.
Tyjo... nemáš trošku poslední dobou problémy s pochopením psaného textu? Cesty odpočinkovým tempem k babičce a neustálé protlačování sportovního charakteru jako lepšího. Nějak se zapomnělo, že auta jsou vícemístná...
A navíc, znáš mě už dost dobře abys věděl, že sportovní onanie za volantem jdou zcela mimo mě. Já více ocením komfort Fluence, než tvrdý podvozek Octavie nebo Cruze.
Ja si to nemyslím a žiadne podprahové vsúvanie myšlienky o dôchodcovskom aute tam nevnímam. Je tam jednoznačne pochválený komfort, dobré tlmenie nerovností a kultivovanosť jazdy Renaultu a na to počúva stále veľa ľudí. Ako by Ti kuko vysvetlil, nie každý chce, aby boli športové ešte i autobusy MHD a na našich cestách cieľová skupina rodinných sedanov ocení viac ten komfort.
Cruze je pěkné auto, taky jsem o něm uvažoval, pocit z auta výborný, ale dost mě odradili ne moc lichotivé příspěvky na kvalitu a servis na chevy fóru. Nakonec jsem zvolil osvědčený ford focus, který je v současné době ve výbavě Trend za velmi slušné peníze a jsem spokojen. Na Cruze se ale vždy rád podívám:)
Mal som seata - perfektné jazdné vlastnosti, super radenie i riadenie, tvrdý podvozok i sedadla....
teraz mám renaulta - jazdné vlastnosti pozvoľné, riadenie i radenie gumové, makky podvozok i sedadlá.... ale aj tak je pre mňa lepší renault, lebo žijem v Strednej Európe, kde je kvalita ciest "trošku" iná ako napr v Nemecku. Ešte k tomu bývam na dedine, kde vedú len cesty 2. a 3. triedy, ktoré sú permanentne zalátavané, nikdy nie celkovo opravené. Rád by som rozmýšlal na autom s lepšími jazdnými vlastnosťami a mám radčej športovejšiu jazdu kúsok nad hranicou povolenej rýchlosti -hlavne na okreskách. Ale taktiež veziem pasažierov a tých nebaví drkotať zubami po prechode našich ciest, pri nárazoch do karosérie -lebo tio sú niekedy naozaj šupy... A ešte k tomu, pri tvrdšich podvozkoch tie rázy niekam musia smerovať - na seate som permanentne menil silentbloky - odchádzajú čapy... teda výsledok je taký, že človek nakoniec aj tak ide pozvoľnejšie, lebo mu to jednoducho lezie na nervy. takže je to v globále jedno - u nás sa rýchlo nedá ísť - renault úplne stačí, aj keď ja by som bral chevrolet >:D;-)
A pak jsi za jízdy usínal, ne? Já už asi chápu, proč se dělají tvrdé, sportovní podvozky: to je aktivní bezpečnostní prvek proti usnutí řidiče - budí jej kopanci do zadnice. >:D
Já utírám slzu vždy, když si vzpomenu na cesty před lety s kámošovým Safranem jako spolujeudec. Zapadl jsem do ,,klubovky" a bylo mi blaze. Slovo ,,Sport" tehdy ještě nebylo zaklínadlem. Na sportování si koupím motku.
inak co sa aut tyka, fluence v priamom porovnani na mna (ako exterierovo, tak interierovo) posobi kludnejsim a o nieco dospelejsim dojmom, 1.5 dCI je vyborny motor, ktory je podla mna v tejto triede ideal cena/vykon/spotreba/prejav, v porovnatelnej cene lepsia vybava, lepsi prestor...cruze moze byt tiez ale zaujimava volba a mne osobne sa baby insignia paci ;-)
Souhlas. Paradoxně bych tvrdší auto volil na tu cestu k babičce, protože tam je nový povrch a tedy kvalitní silnice. Ale kamkoli dále... vždycky narazím jen na díry.
Ještě mě tak napadlo k tomu výhledu vzad: kdo je zvyklý na Chryslery s koncepcí Cab forward, bude jako doma *utře slzu při vzpomínce na Neona*.
Proč testující pořád podsouvají lidem myšlenku, že kdo s autem nezávodí v běžném provozu je jen usedlý páprda jezdící maximálně na Dušičky a k babičce? Trapné, opravdu trapné.