Ekonomika
JardaK.
0
To s Tebou souhlasím, je to zažraný zvyk, hlavně v bývalých socialistických zemích, že si raději koupím domácí auto, na které seženu spíš náhradní díly, až se něco pokazí. To u nás potvrzují prodeje koncernu VW, kam patří Škoda, v Polsku se opravdu léta dobře prodávají Fiaty (od r. 1967 se tam vyráběly nejprve F125, pak další typy), ve Švédsku to asi bude Volvo atd. Na prodeje Lancie Y v Polsku jsem teda hodně zvědavý, cenově je to auto jinde, než je Panda a že by Poláci dali tolik peněz za malé auto? Nevím, nevím.
Přejít do diskuze
V Tychách se bude vyrábět nová Lancia Ypsilon. :yes: Lancii by to mohlo hodně pomoc. Zvedne se výrazně kvalita a i počty prodaných kusů. Navíc očekávám, že tak, jako poláci vždycky hodně kupovali Fiaty, který se u nich vyráběli, tak budou i teď kupovat "domácí" Ypsilonky.
Odbory by měli být zákonem zakázaný všude na světě!!! Co jsou to odbory? Jenom banda neschopnejch levici volících dělníků, co nechtěj makat. Odbory nepřímo přivedly ke krachu před lety British Leyland a problémy dělaj ve většině autobilek, resp. ve většině firem bez ohledu na odvětví. Prostý italský dělník u pásu by se měl nad sebou zamyslet. Pokud polák umí vyrobit Fiata kvalitně (Panda je nejspolehlivější ve svý třídě) a on ne, tak asi nemá ve firmě co dělat. Nechceš makat? Stávkuješ a chceš víc peněz? Nashledanou! Jinde nám ty auta udělaj líp. Marchionne má v tomhle naprostou pravdu! :yes: Ať si odbory pěstujou třeba ve Francii, tam mi přijde, že je to skoro národní sport. Ale v normální firmě má rozhodovat vedení, né dělníci.
Alfa, jak známo, se bohužel nakonec může přestěhovat do Německa 8-s. Když tak čtu o Marchioneho boji s odbory, úplně mi zvoní ozvěna v uchu. Navíc za bukem už jistě stojí Číňani, kteří po Bulharsku a Antverpách mlsně vyhlížejí další sousto do své skládačky kolonizace Evropy. Celá krkolomná americká investice Fiatu je na vratkých nožičkách a okopávání kotníků na domácím hřišti stabilitě imho nepomáhá.
Stara znama vec! Rendlik z Koreje, Turecka, Ruanda Burundi, ci ze zeme vsech Romu bude vzdy kvalitnejsi, nez francouzsky vyrobek.... :no:
Několik automotive závodů jsem po Evropě navštívil, ale největší socialismus byl v F, E a samozřejmě I...a to jsem byl v Turíně, které je na severu. 😉
odpověď je jednoduchá - politika. Ve fabrice v Neapoli, kde se nově bude dělat Panda, je produktivita tak špatná, že odtud kompletně odchází Alfa Romeo (dělala se tam tuším 147/159/Gt). No a aby ty lidi nemuseli vyházet, tak tam dají Pandu (která je tak primitivní, že snad ani neapolští to nedovedou podělat.... ikdyž....)
Lidi v Tychách to samozřejmě štvát může, ale to je tak jediné, co s tím můžou dělat....
Fiat samozřejmě dost riskuje, když jeden ze svých nejůspěšnějších modelů přesouvá na tak problematické místo, ale prostě politické tlaky jsou příliš silné.....
Lidi v Tychách to samozřejmě štvát může, ale to je tak jediné, co s tím můžou dělat....
Fiat samozřejmě dost riskuje, když jeden ze svých nejůspěšnějších modelů přesouvá na tak problematické místo, ale prostě politické tlaky jsou příliš silné.....
Takže podle článku fabriky v Itálii nedosahují takové produktivity, jako závod v Tychách (Polsko), ovšem před nedávnem jsem četl, že Fiat chce výrobu z Tych přemístit do Itálie. Proč tedy chtějí přemisťovat výrobu z dobrého závodu do míst, kde produktivita není a kde se jenom stávkuje? Asi jim začíná vadit, že Panda je ve své třídě nejprodávanější auto! Být zaměstnancem v Tychách, tak mě teď totálně nas..ali!