Fiatu by se podle jeho šéfa dařilo lépe bez italských továren
Marchionne stojí v čele největší průmyslové skupiny Itálie od roku 2004. Dostal se již také do střetu s odbory, když se angažoval v boji o zvýšení produktivity v továrnách Fiatu, který by mohl mít dopad na celý zkostnatělý průmyslový sektor v zemi. Marchionne slíbil investovat v Itálii 20 miliard eur (491,3 miliardy Kč), pokud se v pěti italských automobilkách zvýší flexibilita pracovní síly. Produktivita všech pěti italských závodů podle něj v současnosti nedosahuje produktivity jednoho závodu, který má Fiat v Polsku.
"Fiat by udělal lépe, kdyby odstranil Itálii ze svých výsledků. Nemůžeme navždy zvládat ztrátové operace," uvedl. Fiat je šestá největší automobilka v Evropě a vlastní pětinový podíl v americké firmě Chrysler.
Fiat v pátek překvapil analytiky zvýšením svého výhledu obchodního zisku na letošní rok na nejméně dvě miliardy eur. Itálie však k očekávanému zisku nepřispěje.
Marchionne chce uzavřít továrnu v Termini Imerese na Sicílii a získat podporu většiny zaměstnanců továrny v Pomigliano D'Arco, kde plánuje zavést některé významné změny v pracovních smlouvách.
Pokud budou změny zavedeny, Fiat chce v továrně začít vyrábět nový model Panda. Proti jeho plánům se však stále staví důležitý odborový svaz Fiom. Všechny své vize, jejichž cílem je posílit konkurenceschopnost Fiatu v rámci Evropy, zahrnul Marchionne do projektu, který nazval Fabbrica Italia. Mimo jiné je jeho součástí i návrh na zkrácení doby přestávek v závodě v Melfi výměnou za finanční kompenzace, napsala agentura Reuters.