Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Fiatu by se podle jeho šéfa dařilo lépe bez italských továren

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
Automobilce Fiat by se dařilo lépe bez jejích ztrátových továren v Itálii. Uvedl to generální ředitel italské automobilky Sergio Marchionne a zdůraznil, že Itálie musí zvýšit výkonnost, aby zůstala konkurenceschopná.

Marchionne stojí v čele největší průmyslové skupiny Itálie od roku 2004. Dostal se již také do střetu s odbory, když se angažoval v boji o zvýšení produktivity v továrnách Fiatu, který by mohl mít dopad na celý zkostnatělý průmyslový sektor v zemi. Marchionne slíbil investovat v Itálii 20 miliard eur (491,3 miliardy Kč), pokud se v pěti italských automobilkách zvýší flexibilita pracovní síly. Produktivita všech pěti italských závodů podle něj v současnosti nedosahuje produktivity jednoho závodu, který má Fiat v Polsku.

"Fiat by udělal lépe, kdyby odstranil Itálii ze svých výsledků. Nemůžeme navždy zvládat ztrátové operace," uvedl. Fiat je šestá největší automobilka v Evropě a vlastní pětinový podíl v americké firmě Chrysler.

Fiat v pátek překvapil analytiky zvýšením svého výhledu obchodního zisku na letošní rok na nejméně dvě miliardy eur. Itálie však k očekávanému zisku nepřispěje.

Marchionne chce uzavřít továrnu v Termini Imerese na Sicílii a získat podporu většiny zaměstnanců továrny v Pomigliano D'Arco, kde plánuje zavést některé významné změny v pracovních smlouvách.

Pokud budou změny zavedeny, Fiat chce v továrně začít vyrábět nový model Panda. Proti jeho plánům se však stále staví důležitý odborový svaz Fiom. Všechny své vize, jejichž cílem je posílit konkurenceschopnost Fiatu v rámci Evropy, zahrnul Marchionne do projektu, který nazval Fabbrica Italia. Mimo jiné je jeho součástí i návrh na zkrácení doby přestávek v závodě v Melfi výměnou za finanční kompenzace, napsala agentura Reuters.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (13)
27. 10. 2010 15:55
Re: A co Tychy?
To s Tebou souhlasím, je to zažraný zvyk, hlavně v bývalých socialistických zemích, že si raději koupím domácí auto, na které seženu spíš náhradní díly, až se něco pokazí. To u nás potvrzují prodeje koncernu VW, kam patří Škoda, v Polsku se opravdu léta dobře prodávají Fiaty (od r. 1967 se tam vyráběly nejprve F125, pak další typy), ve Švédsku to asi bude Volvo atd. Na prodeje Lancie Y v Polsku jsem teda hodně zvědavý, cenově je to auto jinde, než je Panda a že by Poláci dali tolik peněz za malé auto? Nevím, nevím.
Avatar - euro89
27. 10. 2010 15:18
Re: A co Tychy?
V Tychách se bude vyrábět nová Lancia Ypsilon. :yes: Lancii by to mohlo hodně pomoc. Zvedne se výrazně kvalita a i počty prodaných kusů. Navíc očekávám, že tak, jako poláci vždycky hodně kupovali Fiaty, který se u nich vyráběli, tak budou i teď kupovat "domácí" Ypsilonky.
Avatar - euro89
27. 10. 2010 15:11
odbory
Odbory by měli být zákonem zakázaný všude na světě!!! Co jsou to odbory? Jenom banda neschopnejch levici volících dělníků, co nechtěj makat. Odbory nepřímo přivedly ke krachu před lety British Leyland a problémy dělaj ve většině autobilek, resp. ve většině firem bez ohledu na odvětví. Prostý italský dělník u pásu by se měl nad sebou zamyslet. Pokud polák umí vyrobit Fiata kvalitně (Panda je nejspolehlivější ve svý třídě) a on ne, tak asi nemá ve firmě co dělat. Nechceš makat? Stávkuješ a chceš víc peněz? Nashledanou! Jinde nám ty auta udělaj líp. Marchionne má v tomhle naprostou pravdu! :yes: Ať si odbory pěstujou třeba ve Francii, tam mi přijde, že je to skoro národní sport. Ale v normální firmě má rozhodovat vedení, né dělníci.
27. 10. 2010 14:41
Re: Pod Sergiem se zhoupne židle
Sergio zřejmě dostatečně nesledoval filmovou sérii s Fantozim.
27. 10. 2010 12:41
Re: Pod Sergiem se zhoupne židle
>:D