A teraz nech sa z toho človek vysomári.
Vyčnievaš z radu? To je zlé. Ľudia milujú konzervatívny a trvácny dizajn.
Splývaš s davom? Opäť zle, pôvodný originál bol lepší.
Tak prišli zase s dynamickým vozom. Dobre? Asi nie, podľa mizerných predajov.
Nech je tak alebo tak, proste zle to vždy musí byť. Človek je tvor zo zásady nespokojný. S čímkoľvek. :-!
Tohle neni v premiovkach rozhodne pravda. Treba u BMW je naprosto bezne, ze se diesel prodava i vyrazne levneji nez benzin. Treba takove BMW 530i E60 muze stat klidne o padesat tisic vice nez srovnatelne vybavena 530d a to same plati i pro E90. Ono obecne u BMW je skoro vzdy lepsi koupit benzin nez diesel, ktery hure jede, vyrazne vice se sype a realny rozdil ve spotrebe jsou treba taky jenom dva litry.
Ale notak. Vytoc to na 5000 (ahaa, tam diesel nemuze...) a výš a hned uslysis ten rozdil >:-[] Ver mi, i u sestihrnku rozdil je. Mozna ne tak znatelny na volnobeh ale v otackach ano. Tim ale nechci rict, ze by ten diesel byl neposlouchatelny. Sestivalec je lahoda. Jen ten benzinovej je jeste prijemnejsi :-)
s tím F/L plně souhlasím. Před tím to auto mělo šmrnc, bylo velice originální. A jakoby se to snažili úplně rozbít aby splynul s davem...
Jinak když Legend této generace dorazil, byl jsem z něj úplně paf. Generace předtím vypadala spíš jako konkurent pro Mercedes - velká limuzína klasického konzervativního střihu, z které jsem měl spíš pocit luxusní a zároveň nudné (a samozřejmě dokonalé) káry. A pak nová generace komplet otočila a najednou tu byl dynamický, moderní sexy sportsedan :yes:
legenda ukázali (2003 nebo 04?) tak jsem se na netu rozčileně rozepisoval o tom, že takhle nějak měla vypadat E60, a ne ten bangleův horor. Panu Bangleovi jsem se po letech už několikrát omluvil, prostě čas prověří nejlépe, kdo je tu Designer. O tomhle faceliftovaném legendu už ani nemá cenu mluvit, jestli původní design zaujal hladkou elegancí, facelift to auto proměnil v klasický asijskoamerický unisex pro u.s. trh. Jinak to auto bylo velmi dobré, jízdní vlastnosti špičkové, výborný komfort, odhlučnění, mělo ale převodovku, která se nedala srovnat ani se steptronicem roku 2003 natož s dnešními, to byla jeho největší slabina. No, nechť odpočívá v pokoji, tak jako tak mám dojem, že to byla poslední velká, a roduvěrná, Honda, kterou jsme mohli v Evropě dostat, dál už budou hondí řidiči jen pěstovat kytičky. ;-)
Žiješ v minulosti, sám jako naprosto čistý upřednostňovatel benzinu musím prostě uznat, že z hlediska zvukového projevu na šestiválcové dýzly aktuální premie nelze říct ani p.r.d. Budu-li konkrétní tak 530d a ještě (v tomto) lepší A7 3,0tdi se teď už velmi blíží platnosti věty, kterou léta považuju za jedno z nejklišeovatějších klišé autotestů, "uvnitř ani nepoznáte, že pod kapotou pracuje dýzl." O V8tdi např. ani nemluvě, tam už je to tak daleko, že se prostě pragmatické argumenty proč vzít benzinovou V8 nedají najít. ;-)
Máš recht... som zvedavý koľko času prejde než na to prídu Kórejčania, ale sa snáď oni presadia? :-! Možno sa poučia a nasadia včas tak žaidané a v EU nevyspitateľné diesle, nový Hyundai Equus by mohol byť lastovičkou... Aj keď sa pozriem o triedu nižšie na Sonatu a Magnetis prípadne Oprius tak zrovna veľa vody nenamútili a to mali v ponuka aj slušný diesel. ;-\ Už ostáva fakt len Lexusa Infinity s adekvátnou cenovkou MB či BMW a Audi... Frantíci to tiež vzdávajú, Taliani sa do tejto triedy radšej ani nepúšťjú (okrem Masterati), tak je tu už len Jaguar v Indických rukách a Volvo v Čínskych čo zrovna dôveru nevyvoláva. Takže záver: Nemci to vo vyššej triede kvalitne vyčistili a konkurencia v nedohľadne, čo viac si môžu želať? :-)
Ale na pohled neni peknej :-) Ja sem v tom sedel. Ja to auto mam rad. Libi se mi jeho technologie ale jinak ten interier na pohled neni podle me vtipnej :-)
Potom, co Toyota skončila v Evropě s Camry, Mitsubishi se Sigmou, Mazda s 929, resp s Xedosem a Nissan s Maxinou je to další velký japonský sedan, co končí. Vlastně už zbyly jen prémiovky Lexus a Infiniti. Velký japonský sedany jsem měl rád, líbilo se mi, že byly tak nějak "nad věcí", nedaly se s žádnou evropskou produkcí srovnávat. Možná to byl právě ten problém, proč se u nás tak málo prodávaly.
Asi jak už napísal Kuko - nečakáš snáď od Renaultu jediné vyhotovenie? Ale prevratný úspech snáď nečaká ani Renault samotný, možno ide skôr o to nestratiť úplne niť a kontakt s triedou, a získať čas na stvorenie niečoho na inej úrovni.
Tady bych snad jen doplnil, že to cílení nestačí, důležité je umět zasáhnout, což se tedy u C6 nezdařilo vůbec. Cešestka zasáhla maximálně tak sama... sebe. Ono je to již takovou tradicí u Citroenu, sestoupím-li do střední třídy, pak není to tak dávno, co jsme tu (snad opravdu všichni) jásali nad novou C5 kombi. Dnes když ji člověk spatří je až udivven, jak je to nenápadité auto...
Jinak souhlas, v respektuhopdné nabídce - 5,6,E,80/70, včetně toho Jaguaru není problém si vybrat.
U té 9-5 bych byl však opatrný, koukal jsem na ní v neděli v Motole, stála tam za plotem až překvapivě nejiskrnná.
no neviem. Možno japonci nehýria namachrovanými kecami o búraní predajných štatistík s každým novým modelom, ale určite je pre nich EU trh doležitý. Myslím, že v prípade Legendu tak trošku podcenili prípravu a tajne dúfali, že motyka vystrelí. A nevystrelila...
Nie, tomu neverím, japonci nie sú hlúbi ani blbí, ale v EU si proste povedali, že im stačí predať niečo a s tým sa uspokoja. Preto je ich ponuka v porovnaní s EU autami výrazne slabšia. Takmer žiadna príplatková výbava, obmedzená ponuka motorov, zastaralé automaty. Taktiež Legend. Vysokootáčkový žravý atmosférický motor a 5-stupňový automat - to je dávno prežité. V danej triede sa štandard posúva zo 6-tich stupňov vyššie, atmosféru nahrádza turbo resp. kompresor. A hlavne, zoznam príplatkovej výbavy presahuje 10 strán. A samozrejme, na výber je hromada motorizácii...
i kdybys najezdil 30tis ročně a po 3-4 letech auto měnil se asi nafta vyplatí víc. Prostě 6 válcový benzin vs. 6 válcová nafta bude vždy větší rozdíl než mezi 4válci, hlavně když to honíš nebo se naopak couráš po městě.
Ono i benzinovým 6válcem se dá udělat slušná spotřeba. Táta se Superbem 1 2.8V6 dokáže (pod dozorem mámy >:-[] ) dlouhé trasy zajet klidně za 8l.
1) ten 3.000 diesel nejčastější není, ale řada lidí by jej ráda měla pod kapotou.
2) s úsporou souhlas, ale ne každý točí 50k km ročně
3) záměr to není, prostě podlehli vábničce úspor. Vytknout lze hlučnost, vibrace a vysokou náchylnost k poruchám ( to se netýká jen špatné nafty )
Uz se opevnuju pred pripadnym zatcenim. >:-[] Oba vime, jak to ale je - vsechny tyhle auta pasou na stejnym dvorku. Ze je sila znacky pokazdy jina je jasny a je to logicky jeden z duvodu, proc jsou prodeje jednotlivych zastupcu tak vzdaleny. Nic to ale nemeni na tom, ze kdyz takovej Citrak vrhne na trh velkej sedan za jeden a ctvrt mega, chte nechte tim miri na vsechny ostatni auta vyssi stredni, Nemce nevyjimaje.
Pisu o jednom konkretnim pripadu. Muj stryc mel jako sluzebni auto prave Legenda (ale jeste tu starsi verzi bez 4x4). Pak zmenil zamestnani a dostal Passata 2.0TDI (ted zrovna je uz na konci odpisu, tudiz asi 3 roky stary). A je s nim velmi spokojenej - ze pry Legend hrozne zral (cca 12 litru, na sluzebni CCSku a ikdyby to platil sam, pri jeho platu, dividendach a dalsich prijmech me prekvapilo, ze narika), ze pry radi kdy chce (automat) a ze je to hroznej tank....
Jen tak mimochodem, stryc je druhy nejhorsi ridic, kteryho znam (nejhorsi je jeho syn) >:D
Uz jsem jednu 9-5ku videl a zrovna nenapadna mi neprisla, coz rikam jako kompliment. To takovy Ecko ve stribrny ci sedy barve, bez ruznych AMG paketu a na malych kolech je proti nemu doslova seda mys.
správná Honda, správná Alfa, správný Saab, správný Báwo... A přesto v 80% z nich je nafta. Cena benzinu vs. nafty nepustí. Kdo si tyhle auta kupuje jako nový, je za 3-4 roky mění, takže ty správné dieslové trable čekají až za branou bazaru >:-[]
tak niečo od neho určite čaká - otázka je len vždy správne nastaviť očekávanie vs. realitu. Lenže na rozdiel od Hondy Renault aspoň využil s Latitude svoje technologické možnosti, to že len trošku upravil ázijskú kastlu je už druhá vec....
Uniformita se nelibi ani mne, ale ta nam ani bez Legendu ve vyssi stredni nehrozi. Kdyz nekdo nechce Nemce (i kdyz osobne bych rekl, ze z triumviratu 5-er / A6 / E-klasse si musi vybrat kazdy), ma alternativu v podobe Volva S80/V70, Jagu XF, Saabu 9-5 (brzy i jako kombi), Lexusu GS nebo nove Infinity M. Pokud chce clovek uplny ulet, muze sahnout po stale prodavanym Citroenu C6. Ty by sis nevybral?
Tak za prve, nejcastejsi motorizaci soucasny vyssi stredni je trilitrovy diesel s nejakymi 230 - 250 konmi, pricemz srovnatelne vykonna benzinova atmosfera si v realu ani nahodou nebude brat o dva litry, nybrz o 3 - 4 vic. Budu-li pocitat s rozdilem 4 litru, rocnim probehem 50 tisic a cene paliva 30 kacek za litr, udela ti to nejakych 60 tacu rocne. Za 4 roky tedy ctvrt mega.
Za druhe az se po nejakych 4 letech budes auta zbavovat, strelis diesel takrka o stejne penez draz, jako sis za nej musel pro koupi novyho auta priplatit. Stejne tak u operativniho leasingu, akorat s tim rozdilem, ze tam se ti na zaklade vyssi zustatkovy hodnoty auta snizi prubezna splatka.
A za treti, a to hlavne - lidi maji radi diesly, dobre se jim s nima jezdi a zamerne si je do svych aut porizuji. Zvlast bavime-li se o dieslech, ktery se dneska montujou do vyssi stredni premie, existuje jenom maloco, co jim lze vytknout.
Ja som prvý, ktoré vie, že ekonomika nepustí..
Na druhej strane si nemyslím, že táto uniformita je dobrá. *Je jedno o aké produkty sa jedná, všade sa presadzujú 2-3 výrobcovia... Vznikajú akési multipoly, kde sa už ani nejedná o to ponúknuť zákazníkovi čo chce a zarobiť na tom, ale len čisto a čisto zarobiť, nech je produkt aký chce.... :-(
Koukam, ze se v ranku aut za 1.5 mega pohybujes s mimoradnym prehledem a jistotou, ten tvuj bystry popis skutecne perfektne odpovida tomu, co vetsina Evropanu za podobny penize pozaduje a co jsou jim domaci automobilky schopny nabidnout . Neni nad to, kdyz do diskuzi prispivaj takovy svetaci. :yes:
Těžko chápu, že v podstatě mizivé prodeje jsou důsledkem neexistence dieslového agregátu. "Správná" honda přece musí být v benzínu. Možná to je i tím, že potenciální kupec, který má k dispozici asi 1,5 mega, dá spíše přednost většímu image něčemu z německého tria. Pokud jde o spolehlivost, myslím, že Legend má navrch. K designu je těžké se vyjadřovat, proti gustu žádný dišputát, ale mně osobně se líbí.
Je to velká škoda. Co mně na Legendu vadí, je jeho váha. Kdyby měl tak o 200 kg (alespoň) méně, tak je to raketa. No nic, počkáme si na NSX.
Je to opravdu skoda. Napriklad technika odhlucneni nebo pohonu vsech kol byla dost pokrokova ale lidi to nedokazali ocenit. Uprimne receno - s timto designem bych si ji ale taky nekoupil...
Nechápem to. Namiesto prispôsobenia sa trhu radšej ústup. Aj doma predávajú Legend v jedinej verzii s jediným typom motora? Ako mohli dúfať, že budú v Európe sa tak obmedzenou ponukou úspešní voči nemeckej konkurencii?