Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Legend dá sbohem Evropě

Po 25 letech na evropských trzích ukončí své působení Honda Legend.
Zpět na článek
11. 11. 2010 21:15
Re: Když
A teraz nech sa z toho človek vysomári.
Vyčnievaš z radu? To je zlé. Ľudia milujú konzervatívny a trvácny dizajn.
Splývaš s davom? Opäť zle, pôvodný originál bol lepší.
Tak prišli zase s dynamickým vozom. Dobre? Asi nie, podľa mizerných predajov.
Nech je tak alebo tak, proste zle to vždy musí byť. Človek je tvor zo zásady nespokojný. S čímkoľvek.
:-!
11. 11. 2010 15:44
Re: Legenda konci
Tohle neni v premiovkach rozhodne pravda. Treba u BMW je naprosto bezne, ze se diesel prodava i vyrazne levneji nez benzin. Treba takove BMW 530i E60 muze stat klidne o padesat tisic vice nez srovnatelne vybavena 530d a to same plati i pro E90. Ono obecne u BMW je skoro vzdy lepsi koupit benzin nez diesel, ktery hure jede, vyrazne vice se sype a realny rozdil ve spotrebe jsou treba taky jenom dva litry.
neregistrovaný "RayBan"
11. 11. 2010 14:10
Re: Legenda konci
Přesně tak.
Avatar - skejpa
11. 11. 2010 11:15
Re: Legenda konci
Ale notak. Vytoc to na 5000 (ahaa, tam diesel nemuze...) a výš a hned uslysis ten rozdil >:-[] Ver mi, i u sestihrnku rozdil je. Mozna ne tak znatelny na volnobeh ale v otackach ano. Tim ale nechci rict, ze by ten diesel byl neposlouchatelny. Sestivalec je lahoda. Jen ten benzinovej je jeste prijemnejsi :-)
11. 11. 2010 10:53
Re: Když
s tím F/L plně souhlasím. Před tím to auto mělo šmrnc, bylo velice originální. A jakoby se to snažili úplně rozbít aby splynul s davem...

Jinak když Legend této generace dorazil, byl jsem z něj úplně paf. Generace předtím vypadala spíš jako konkurent pro Mercedes - velká limuzína klasického konzervativního střihu, z které jsem měl spíš pocit luxusní a zároveň nudné (a samozřejmě dokonalé) káry. A pak nová generace komplet otočila a najednou tu byl dynamický, moderní sexy sportsedan :yes:
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 10:25
Když
legenda ukázali (2003 nebo 04?) tak jsem se na netu rozčileně rozepisoval o tom, že takhle nějak měla vypadat E60, a ne ten bangleův horor. Panu Bangleovi jsem se po letech už několikrát omluvil, prostě čas prověří nejlépe, kdo je tu Designer. O tomhle faceliftovaném legendu už ani nemá cenu mluvit, jestli původní design zaujal hladkou elegancí, facelift to auto proměnil v klasický asijskoamerický unisex pro u.s. trh. Jinak to auto bylo velmi dobré, jízdní vlastnosti špičkové, výborný komfort, odhlučnění, mělo ale převodovku, která se nedala srovnat ani se steptronicem roku 2003 natož s dnešními, to byla jeho největší slabina. No, nechť odpočívá v pokoji, tak jako tak mám dojem, že to byla poslední velká, a roduvěrná, Honda, kterou jsme mohli v Evropě dostat, dál už budou hondí řidiči jen pěstovat kytičky. ;-)
Avatar - Dinar
11. 11. 2010 10:17
Re: Legenda konci
Žiješ v minulosti, sám jako naprosto čistý upřednostňovatel benzinu musím prostě uznat, že z hlediska zvukového projevu na šestiválcové dýzly aktuální premie nelze říct ani p.r.d. Budu-li konkrétní tak 530d a ještě (v tomto) lepší A7 3,0tdi se teď už velmi blíží platnosti věty, kterou léta považuju za jedno z nejklišeovatějších klišé autotestů, "uvnitř ani nepoznáte, že pod kapotou pracuje dýzl." O V8tdi např. ani nemluvě, tam už je to tak daleko, že se prostě pragmatické argumenty proč vzít benzinovou V8 nedají najít. ;-)
Avatar - R32
10. 11. 2010 21:43
Re: škoda:-/
Máš recht... som zvedavý koľko času prejde než na to prídu Kórejčania, ale sa snáď oni presadia? :-! Možno sa poučia a nasadia včas tak žaidané a v EU nevyspitateľné diesle, nový Hyundai Equus by mohol byť lastovičkou... Aj keď sa pozriem o triedu nižšie na Sonatu a Magnetis prípadne Oprius tak zrovna veľa vody nenamútili a to mali v ponuka aj slušný diesel. ;-\ Už ostáva fakt len Lexusa Infinity s adekvátnou cenovkou MB či BMW a Audi... Frantíci to tiež vzdávajú, Taliani sa do tejto triedy radšej ani nepúšťjú (okrem Masterati), tak je tu už len Jaguar v Indických rukách a Volvo v Čínskych čo zrovna dôveru nevyvoláva. Takže záver: Nemci to vo vyššej triede kvalitne vyčistili a konkurencia v nedohľadne, čo viac si môžu želať? :-)
Avatar - skejpa
10. 11. 2010 20:45
Re: Legenda konci
Ale na pohled neni peknej :-) Ja sem v tom sedel. Ja to auto mam rad. Libi se mi jeho technologie ale jinak ten interier na pohled neni podle me vtipnej :-)
Avatar - euro89
10. 11. 2010 19:01
škoda:-/
Potom, co Toyota skončila v Evropě s Camry, Mitsubishi se Sigmou, Mazda s 929, resp s Xedosem a Nissan s Maxinou je to další velký japonský sedan, co končí. Vlastně už zbyly jen prémiovky Lexus a Infiniti. Velký japonský sedany jsem měl rád, líbilo se mi, že byly tak nějak "nad věcí", nedaly se s žádnou evropskou produkcí srovnávat. Možná to byl právě ten problém, proč se u nás tak málo prodávaly.
neregistrovaný "RayBan"
10. 11. 2010 18:54
Re: Legenda konci
... sorry, redakce to má dnes nějaké rozhrkané.
neregistrovaný "RayBan"
10. 11. 2010 18:52
Re: Legenda konci
...
neregistrovaný "RayBan"
10. 11. 2010 18:51
Re: Legenda konci
Neočekávám, ale ta hlučnost tam je ... ať chceš nebo nechceš. Sedíš uvnitř, stojíš venku - prostě je tam.
10. 11. 2010 18:07
Re: Legenda konci
Očakávaš o nafty v tejto triede hlučnosť? Čaba, neblázni... >:D
10. 11. 2010 18:04
Re: Legenda konci
Asi jak už napísal Kuko - nečakáš snáď od Renaultu jediné vyhotovenie? Ale prevratný úspech snáď nečaká ani Renault samotný, možno ide skôr o to nestratiť úplne niť a kontakt s triedou, a získať čas na stvorenie niečoho na inej úrovni.
10. 11. 2010 17:39
Re: Legenda konci
Tady bych snad jen doplnil, že to cílení nestačí, důležité je umět zasáhnout, což se tedy u C6 nezdařilo vůbec. Cešestka zasáhla maximálně tak sama... sebe. Ono je to již takovou tradicí u Citroenu, sestoupím-li do střední třídy, pak není to tak dávno, co jsme tu (snad opravdu všichni) jásali nad novou C5 kombi. Dnes když ji člověk spatří je až udivven, jak je to nenápadité auto...

Jinak souhlas, v respektuhopdné nabídce - 5,6,E,80/70, včetně toho Jaguaru není problém si vybrat.

U té 9-5 bych byl však opatrný, koukal jsem na ní v neděli v Motole, stála tam za plotem až překvapivě nejiskrnná.
10. 11. 2010 15:56
Re: Legenda konci
tak to je pravda, v té záplavě prémiovek z Reichu působí hodně nápadně.
10. 11. 2010 15:53
Re: Hlúpi japonci?
no neviem. Možno japonci nehýria namachrovanými kecami o búraní predajných štatistík s každým novým modelom, ale určite je pre nich EU trh doležitý. Myslím, že v prípade Legendu tak trošku podcenili prípravu a tajne dúfali, že motyka vystrelí. A nevystrelila...
Avatar - Glaukos
10. 11. 2010 15:11
Re: Legenda konci
Kdybys v tom seděl, tak bys viděl, Legend má jeden z nej. interiérů ve vyšší střední
10. 11. 2010 14:06
Hlúpi japonci?
Nie, tomu neverím, japonci nie sú hlúbi ani blbí, ale v EU si proste povedali, že im stačí predať niečo a s tým sa uspokoja. Preto je ich ponuka v porovnaní s EU autami výrazne slabšia. Takmer žiadna príplatková výbava, obmedzená ponuka motorov, zastaralé automaty. Taktiež Legend. Vysokootáčkový žravý atmosférický motor a 5-stupňový automat - to je dávno prežité. V danej triede sa štandard posúva zo 6-tich stupňov vyššie, atmosféru nahrádza turbo resp. kompresor. A hlavne, zoznam príplatkovej výbavy presahuje 10 strán. A samozrejme, na výber je hromada motorizácii...
10. 11. 2010 13:55
Re: Legenda konci
i kdybys najezdil 30tis ročně a po 3-4 letech auto měnil se asi nafta vyplatí víc. Prostě 6 válcový benzin vs. 6 válcová nafta bude vždy větší rozdíl než mezi 4válci, hlavně když to honíš nebo se naopak couráš po městě.

Ono i benzinovým 6válcem se dá udělat slušná spotřeba. Táta se Superbem 1 2.8V6 dokáže (pod dozorem mámy >:-[] ) dlouhé trasy zajet klidně za 8l.
10. 11. 2010 13:35
Re: Legenda konci
Jenze na druhe strane automaticka prevodovka s celymi peti stupni, v dnesni dobe ...
10. 11. 2010 13:28
Re: Legenda konci
NIe čakám na Kombi a dúfam, že mi car policy nespraví škrt cez rozpočet...
neregistrovaný "RayBan"
10. 11. 2010 13:09
Re: Legenda konci
1) ten 3.000 diesel nejčastější není, ale řada lidí by jej ráda měla pod kapotou.
2) s úsporou souhlas, ale ne každý točí 50k km ročně
3) záměr to není, prostě podlehli vábničce úspor. Vytknout lze hlučnost, vibrace a vysokou náchylnost k poruchám ( to se netýká jen špatné nafty )

Výsledek: benzín :-)
Avatar - Righ
10. 11. 2010 12:45
Re: Legenda konci
Uz se opevnuju pred pripadnym zatcenim. >:-[] Oba vime, jak to ale je - vsechny tyhle auta pasou na stejnym dvorku. Ze je sila znacky pokazdy jina je jasny a je to logicky jeden z duvodu, proc jsou prodeje jednotlivych zastupcu tak vzdaleny. Nic to ale nemeni na tom, ze kdyz takovej Citrak vrhne na trh velkej sedan za jeden a ctvrt mega, chte nechte tim miri na vsechny ostatni auta vyssi stredni, Nemce nevyjimaje.
Avatar - Slavek-TDM
10. 11. 2010 12:40
Re: Legenda konci
Pisu o jednom konkretnim pripadu. Muj stryc mel jako sluzebni auto prave Legenda (ale jeste tu starsi verzi bez 4x4). Pak zmenil zamestnani a dostal Passata 2.0TDI (ted zrovna je uz na konci odpisu, tudiz asi 3 roky stary). A je s nim velmi spokojenej - ze pry Legend hrozne zral (cca 12 litru, na sluzebni CCSku a ikdyby to platil sam, pri jeho platu, dividendach a dalsich prijmech me prekvapilo, ze narika), ze pry radi kdy chce (automat) a ze je to hroznej tank....
Jen tak mimochodem, stryc je druhy nejhorsi ridic, kteryho znam (nejhorsi je jeho syn) >:D
Avatar - Righ
10. 11. 2010 12:34
Re: Legenda konci
Uz jsem jednu 9-5ku videl a zrovna nenapadna mi neprisla, coz rikam jako kompliment. To takovy Ecko ve stribrny ci sedy barve, bez ruznych AMG paketu a na malych kolech je proti nemu doslova seda mys.
10. 11. 2010 12:33
Re: Legenda konci
a jejé, mícháš prémii, subprémii a prachsprostej mainstream... kamaráde, jestli to uvidí někdo z autopolicie, máš pěkný průser >:-[]
10. 11. 2010 12:30
Re: Legenda konci
Saab ;-) Alebo si si to už rozmyslel? :-)
10. 11. 2010 12:28
Re: Legenda konci
správná Honda, správná Alfa, správný Saab, správný Báwo... A přesto v 80% z nich je nafta. Cena benzinu vs. nafty nepustí. Kdo si tyhle auta kupuje jako nový, je za 3-4 roky mění, takže ty správné dieslové trable čekají až za branou bazaru >:-[]
10. 11. 2010 12:24
Re: Legenda konci
tak niečo od neho určite čaká - otázka je len vždy správne nastaviť očekávanie vs. realitu. Lenže na rozdiel od Hondy Renault aspoň využil s Latitude svoje technologické možnosti, to že len trošku upravil ázijskú kastlu je už druhá vec....
Avatar - Righ
10. 11. 2010 11:32
Re: Legenda konci
Uniformita se nelibi ani mne, ale ta nam ani bez Legendu ve vyssi stredni nehrozi. Kdyz nekdo nechce Nemce (i kdyz osobne bych rekl, ze z triumviratu 5-er / A6 / E-klasse si musi vybrat kazdy), ma alternativu v podobe Volva S80/V70, Jagu XF, Saabu 9-5 (brzy i jako kombi), Lexusu GS nebo nove Infinity M. Pokud chce clovek uplny ulet, muze sahnout po stale prodavanym Citroenu C6. Ty by sis nevybral?
Avatar - Righ
10. 11. 2010 11:24
Re: Legenda konci
Tak za prve, nejcastejsi motorizaci soucasny vyssi stredni je trilitrovy diesel s nejakymi 230 - 250 konmi, pricemz srovnatelne vykonna benzinova atmosfera si v realu ani nahodou nebude brat o dva litry, nybrz o 3 - 4 vic. Budu-li pocitat s rozdilem 4 litru, rocnim probehem 50 tisic a cene paliva 30 kacek za litr, udela ti to nejakych 60 tacu rocne. Za 4 roky tedy ctvrt mega.

Za druhe az se po nejakych 4 letech budes auta zbavovat, strelis diesel takrka o stejne penez draz, jako sis za nej musel pro koupi novyho auta priplatit. Stejne tak u operativniho leasingu, akorat s tim rozdilem, ze tam se ti na zaklade vyssi zustatkovy hodnoty auta snizi prubezna splatka.

A za treti, a to hlavne - lidi maji radi diesly, dobre se jim s nima jezdi a zamerne si je do svych aut porizuji. Zvlast bavime-li se o dieslech, ktery se dneska montujou do vyssi stredni premie, existuje jenom maloco, co jim lze vytknout.
Avatar - gld
10. 11. 2010 11:06
Re: Legenda konci
možno ani nedúfali..čaká snáď renault že bude s modelom latitude v európe úspešný? ;-)
10. 11. 2010 10:57
Re: Legenda konci
Ja som prvý, ktoré vie, že ekonomika nepustí..
Na druhej strane si nemyslím, že táto uniformita je dobrá. *Je jedno o aké produkty sa jedná, všade sa presadzujú 2-3 výrobcovia... Vznikajú akési multipoly, kde sa už ani nejedná o to ponúknuť zákazníkovi čo chce a zarobiť na tom, ale len čisto a čisto zarobiť, nech je produkt aký chce.... :-(
10. 11. 2010 10:43
Re: Legenda konci
Je to skoda, ak clovek chce nenápadný sedan okolo 50 kEur, aby zbytočne nedráždil, tak mu ostáva akurát tak Audi a Volvo...
Je to škoda...
Avatar - Righ
10. 11. 2010 10:33
Re: Legenda konci
Koukam, ze se v ranku aut za 1.5 mega pohybujes s mimoradnym prehledem a jistotou, ten tvuj bystry popis skutecne perfektne odpovida tomu, co vetsina Evropanu za podobny penize pozaduje a co jsou jim domaci automobilky schopny nabidnout . Neni nad to, kdyz do diskuzi prispivaj takovy svetaci. :yes:
10. 11. 2010 10:07
Re: Legenda konci
Těžko chápu, že v podstatě mizivé prodeje jsou důsledkem neexistence dieslového agregátu. "Správná" honda přece musí být v benzínu. Možná to je i tím, že potenciální kupec, který má k dispozici asi 1,5 mega, dá spíše přednost většímu image něčemu z německého tria. Pokud jde o spolehlivost, myslím, že Legend má navrch. K designu je těžké se vyjadřovat, proti gustu žádný dišputát, ale mně osobně se líbí.
Je to velká škoda. Co mně na Legendu vadí, je jeho váha. Kdyby měl tak o 200 kg (alespoň) méně, tak je to raketa. No nic, počkáme si na NSX.
Avatar - skejpa
10. 11. 2010 09:25
Re: Legenda konci
ja myslel exterier. ale ani interier se mi nezda zrovna exklusivni...
10. 11. 2010 09:03
Re: Legenda konci
Náhodou interier je jeden z nejhezčích co znám. Exteriér je takový průměr.
Avatar - skejpa
10. 11. 2010 08:49
Re: Legenda konci
Je to opravdu skoda. Napriklad technika odhlucneni nebo pohonu vsech kol byla dost pokrokova ale lidi to nedokazali ocenit. Uprimne receno - s timto designem bych si ji ale taky nekoupil...
neregistrovaný "RayBan"
10. 11. 2010 08:45
Re: Legenda konci
Diesel, hlavně diesel ... ušetřím 2 litry na 100, ale co na tom, že návratnost je v nekonečnu. Proto hlavně diesel !
10. 11. 2010 07:44
Re: Legenda konci
Nechápem to. Namiesto prispôsobenia sa trhu radšej ústup. Aj doma predávajú Legend v jedinej verzii s jediným typom motora? Ako mohli dúfať, že budú v Európe sa tak obmedzenou ponukou úspešní voči nemeckej konkurencii?
Avatar - gld
10. 11. 2010 07:32
Re: Legenda konci
to máš tak, legend je výborné auto ale vysvetľujte zdrogovanej mládeži..

btw zaujímavé, že sa niečoho predá viac v česku ako v nemecku >:D
Avatar - Slavek-TDM
10. 11. 2010 07:12
Legenda konci
No nic, Evropane budou spokojenejsi se svymi predohrabovymi dvoulitrovymi turbinovymi cmoudy v hadru a manualu ;-\