Myslím, že IS250 má sériovo automat.
Každopádne máš pravdu v tom, že dynamika moc nezodpovedá slušným papierovým parametrom. To je ostatne o BMW známe (a aj preto majú taký image športovo-luxusných áut), že dokážu mimoriadne efektívne premeniť nominálny výkon na reálnu dynamiku; krásny príklad je ten základný dízel.
Tahle hysterie vymítačů německého ďábla mě vždycky rozesměje. Pročpak dáváš, svatý pavle, prémii do závorek, já vím, všichni jsme si na silnici rovni, ale premie coby kvalitativní pojem spojený s některými výrobci aut prostě existuje, závorek netřeba.
K lexusu IS, je hezké, že opět tlačí na cenovou pilu, ono mu ani nic jiného nezbývá, řeči o všezastiňující spolehlivosti lexuse jsou dobré leda tak pro biblické postavy, realitu účinkování IS na evropském trhu nijak neovlivňuje. Premiový zákazník, zhýčkaný širokou škálou nabídky motorizací a individualizace výbav prostě na dva motory neslyší, nemluvě o tom, že ten benzinový je z hlediska parametrů už spíše pro legraci. Dávám ti sem pro srovnání tabulku, aby bylo vidět, že když dva dělají totéž, není to totéž, a to dalších pět motorizací BMW 3er,
proti kterému se IS měl vymezit ani nezmiňuju.
Pokud by se ti rozdíly zdály nepodstatné, věz, že např. mezi autem zrychlujícím z nuly na sto za 8,4s a tím co to umí za 6,7s leží dynamický vesmír. Nemluvě o maximálkách, nemluvě o lepších spotřebách BMW. Postavení Lexusu coby premiové značky nikdo nezpochybňuje, ale zkušenost z webových diskusí říká, že o "konzervatívných zadubencoch" blábolí povětšinou zadubeneci neználkové. ;-)
Lexus ako jednoznačný zástupca „prémiovej“ triedy zvyšuje cenovou politikou tlak predovšetkým Nemeckej trojke Audi, MB a BMW. V porovnaní tohto modelu s priamou konkurenciou od spomínaných značiek ponúka 2 zásadné veci, v prvom rade spoľahlivosť o ktorej sa môže Nemcom snívať (tu sú ďalej už aj Taliani) + bohatú základnú výbavu s príplatkami, pri ktorých človek nevykrváca a ktoré bežne (napr.AUDI) vytlačia cenu na dvoj až trojnásobok základu. V tomto smere želám Lexusu veľa úspechov a hlavne menej „konzervatívnych zadubencov“, ktorí vidia v Nemeckej trojke samotného stvoriteľa. Ako veľkého fanúšika značky Alfa Romeo ma zároveň mrzí, že túto cenovú politiku stále nepochopili v Taliansku. AR 159 je krásna, technicky vyspelá a nadštandardne spoľahlivá (podľa Nemeckej DEKRY je napr. ďaleko pred Avensisom, alebo Passatom), cena však rozhodne nie je adekvátna, čo nakoniec potvrdzujú aj predaje. Táto cesta bude pre Alfu pravdepodobne znamenať skorý koniec, bohužiaľ.
Rozšírenie ponuky smerom dolu je krok správnym smerom. Je však len jedným krokom, druhým by mohlo byť slabší základ aj u benzínov. V situácii, keď A4 začína na 88 kW a 3er na 90 kW, je šesťvalec so 153 kW ako základ zbytočný luxus. Toyoťácky dvojliter by bol dostatočne dôstojným základom a umožnil by ísť cenovo nižšie minimálne o 100 tisíc.