Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lexus IS 2011 na českém trhu: Nový turbodiesel a nižší ceny

Diskuze (4)
Lexus uvádí na český trh sedan IS v provedení modelového roku 2011. Základní cena je 769.000,- Kč.

V modelovém roce 2011 přichází Lexus IS hned s několika novinkami. Tou hlavní je nový motor IS 200d – čtyřválcový turbodiesel o objemu 2,2 litru, který má nejvyšší výkon 110 kW. Bude představovat úspornější a dostupnější alternativu k dosavadnímu základu IS 220d (130 kW).

Další změnou je modernizace motorů na normu Euro 5. S ní je spojeno snížení kombinované spotřeby o 0,1 litru u IS 220d a o 0,7 litru u IS 250.

Designové změny zahrnují stylistické úpravy interiéru i exteriéru – nejnápadnější jsou nová diodová světla pro denní svícení. Lexus IS má také nový design 17palcových a 18palcových kol, dva nové odstíny laku karoserie a kvalitnější audiosystém. Vysokovýkonný IS-F dostal nový přístrojový štít, nový volant, přepracovaná sedadla a samosvorný diferenciál.

Řada IS se stává díky motoru IS 200d dostupnější, s uvedením modelového roku 2011 se ale také snižují ceny dosud nabízených motorů. Benzinový šestiválec IS 250 zlevnil o 80 tisíc korun, silnější turbodiesel IS 220d o 35 tisíc. Cena IS-F zůstává nezměněna.

Standardní výbava IS obsahuje mimo jiné stabilizační systém, osm airbagů (včetně kolenní pro řidiče i spolujezdce), 16palcová litá kola, přední mlhovky, audiosystém s měničem na 6 CD, automatickou klimatizaci a Bluetooth hands-free.

Další rozšíření výbavy řeší Lexus především formou příplatkových paketů. IS Executive má 17palcová kola, bi-xenonové světlomety s pásem diod pro denní svícení, elektricky nastavitelná přední sedadla, kožené čalounění, tempomat, parkovací senzory vpředu i vzadu a samostmívací vnitřní zrcátko.

Paket F-Sport má k výše jmenovanému dále navíc 18palcová kola, sportovní sedadla v kombinaci Alcantara/kůže, prémiový audiosystém, stylistické úpravy exteriéru i interiéru a sportovní odpružení.

Pro obě nadstandardní úrovně výbavy je k dispozici střešní okno za 25 tisíc korun a navigační systém s HDD a parkovací kamerou za 70 tisíc korun.

Nejvyšší výbava je Luxury. Oproti Executive má navíc čalounění z perforované kůže semi-anilin, vyhřívání a ventilaci sedadel, elektricky nastavitelný volant, elektrický kartový klíč, prémiový audiosystém a elektrickou zadní clonu. Na přání se místo 17palcových kol dodávají i 18palcová (+10.000,- Kč). Příplatková navigace je v tomto případě spojená s audiem Mark Levinson 5.1 a stojí 90 tisíc korun.

Pro benzinové motory IS 250 a IS-F lze objednat také přednárazový systém s adaptivním tempomatem za 85 tisíc korun.

Lexus IS 2011 - ceny na českém trhu (listopad 2010)
MotorIS 200dIS 220dIS 250IS-F
Převodovka6M6M6A8A
Zdvihový objem [cm3]2231223125004969
Válce/ventily4/44/46/48/4
Největší výkon [kW/min-1]110/3600130/3600153/6400311/6600
Největší toč. mom. [Nm/min-1]340/2000-2800400/2000-2800252/4800505/5200
Max. rychlost [km/h]205220225270
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,28,98,44,8
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,58,411,6
Cena IS [Kč]769.000,-794.000,-869.000,--
Cena Executive [Kč]869.000,-894.000,-969.000,--
Cena F-Sport [Kč]919.000,-944.000,-1.019.000,--
Cena Luxury [Kč]969.000,-994.000,-1.069.000,--
Cena IS-F [Kč]---1.834.000,-

Diskuze (4)
Avatar - iudex
16. 11. 2010 13:20
Re: Cenová agresia
Myslím, že IS250 má sériovo automat.
Každopádne máš pravdu v tom, že dynamika moc nezodpovedá slušným papierovým parametrom. To je ostatne o BMW známe (a aj preto majú taký image športovo-luxusných áut), že dokážu mimoriadne efektívne premeniť nominálny výkon na reálnu dynamiku; krásny príklad je ten základný dízel.
Avatar - Dinar
16. 11. 2010 13:02
Re: Cenová agresia
Tahle hysterie vymítačů německého ďábla mě vždycky rozesměje. Pročpak dáváš, svatý pavle, prémii do závorek, já vím, všichni jsme si na silnici rovni, ale premie coby kvalitativní pojem spojený s některými výrobci aut prostě existuje, závorek netřeba.
K lexusu IS, je hezké, že opět tlačí na cenovou pilu, ono mu ani nic jiného nezbývá, řeči o všezastiňující spolehlivosti lexuse jsou dobré leda tak pro biblické postavy, realitu účinkování IS na evropském trhu nijak neovlivňuje. Premiový zákazník, zhýčkaný širokou škálou nabídky motorizací a individualizace výbav prostě na dva motory neslyší, nemluvě o tom, že ten benzinový je z hlediska parametrů už spíše pro legraci. Dávám ti sem pro srovnání tabulku, aby bylo vidět, že když dva dělají totéž, není to totéž, a to dalších pět motorizací BMW 3er,
proti kterému se IS měl vymezit ani nezmiňuju.

IS 200d 110kW (???) 0-100km/h 10,2 vmax 205
316d 85kW (!!!) 10,9 202

IS 220d 130kW 8,9 vmax 220
320d 135kW 7,5 235

IS 250 153kW 8,4 225
325i 160kW 6,7 250

Pokud by se ti rozdíly zdály nepodstatné, věz, že např. mezi autem zrychlujícím z nuly na sto za 8,4s a tím co to umí za 6,7s leží dynamický vesmír. Nemluvě o maximálkách, nemluvě o lepších spotřebách BMW. Postavení Lexusu coby premiové značky nikdo nezpochybňuje, ale zkušenost z webových diskusí říká, že o "konzervatívných zadubencoch" blábolí povětšinou zadubeneci neználkové. ;-)
16. 11. 2010 10:50
Cenová agresia
Lexus ako jednoznačný zástupca „prémiovej“ triedy zvyšuje cenovou politikou tlak predovšetkým Nemeckej trojke Audi, MB a BMW. V porovnaní tohto modelu s priamou konkurenciou od spomínaných značiek ponúka 2 zásadné veci, v prvom rade spoľahlivosť o ktorej sa môže Nemcom snívať (tu sú ďalej už aj Taliani) + bohatú základnú výbavu s príplatkami, pri ktorých človek nevykrváca a ktoré bežne (napr.AUDI) vytlačia cenu na dvoj až trojnásobok základu. V tomto smere želám Lexusu veľa úspechov a hlavne menej „konzervatívnych zadubencov“, ktorí vidia v Nemeckej trojke samotného stvoriteľa. Ako veľkého fanúšika značky Alfa Romeo ma zároveň mrzí, že túto cenovú politiku stále nepochopili v Taliansku. AR 159 je krásna, technicky vyspelá a nadštandardne spoľahlivá (podľa Nemeckej DEKRY je napr. ďaleko pred Avensisom, alebo Passatom), cena však rozhodne nie je adekvátna, čo nakoniec potvrdzujú aj predaje. Táto cesta bude pre Alfu pravdepodobne znamenať skorý koniec, bohužiaľ.
Avatar - iudex
16. 11. 2010 09:24
Správnym smerom
Rozšírenie ponuky smerom dolu je krok správnym smerom. Je však len jedným krokom, druhým by mohlo byť slabší základ aj u benzínov. V situácii, keď A4 začína na 88 kW a 3er na 90 kW, je šesťvalec so 153 kW ako základ zbytočný luxus. Toyoťácky dvojliter by bol dostatočne dôstojným základom a umožnil by ísť cenovo nižšie minimálne o 100 tisíc.