Ty židle vypadaj fortelně a prosí sedni si na mě ale ten motor mi tam nesedí, výkonová rezerva je i bezpečnostní prvek a šestnáctka do auta této třídy nepatří ať se na mě nikdo nezlobí.
Mal som to šťastie sedieť v tomto úžasnom aute na Autosalóne a poviem vám, v lepších sedadlách som ešte nesedel. Veľmi pohodlné a príjemné. Už len kvôli tomu by som si toto auto kúpil. Váš názor?
"Výkon 80 kW a točivý moment 240 Nm představují pro 1,6 t těžkou 308 SW optimum umožňující svižnou jízdu i dost rezervy pro předjíždění." - to jsou teda optimisti...
Jo, slušně ano, ale slušně předražené. Chvilka dojmologie - ještě jsem neviděl slušně vybavené polo na silnici, to co jsem zatím v ČR viděl je základ na plecháčích a motor, kdy i na kole jseš rychlejší.
Jinak k tématu, Citroen docílí pár článků s PR nádechem, pár lidí v showroomech, ale prodeje? Pomohla cenové agresivita laguně? Moc ne...ale možná Citroen si dal skromné cíle a chce zmenšit náskok laguny.
Ještě ani nemáš plný prasátko a už se díváš do katalogu z Dráčiku. Počkej na vánoce, to budeš mít pokojík určitě slušně vybavený prima hračkama. Už se těšíš? Brrm brrrrm :*)8-s >:D
Ideální auto na diskuzi... >:D;-) Měl bys ale vědět, že slušně vybavené POLO, Volkswagen POLO stojí stejně. Důraz dávej hlavně na ta dvě slůvka - "slušně" a "vybavený". Všechno ostatní jsou jen diskuzní tance na vlastní rakvi.
Dobrý nápad. 1,6 Spojení s elektrikou může dát vozidlo dynamiku, přičemž výhody nízké spotřeby zůstanou zachovány. Jenom cena bude jiná a počin to bude spíše antiekologický. Koneckonců uvidíme jak to bude fungovat v 3008.
Zas až tak čierno by som to nevidel. 1.6 HDi so 5st. manuálom a klasickým podvozkom stačí pre človeka, ktorí jazdí v kľude (pravdupovediac neviem si predstaviť že by niekto jazdil v C5 športovo) mesto/okresky a sem-tam diaľnicu. Spotreba určite tiež poteší. Je to základná motorizácia a tak sa na to treba pozerať. Výbava je určite vyššia než býva štandardom v základe u konkurencie. A volant by som neodsudzoval, pre mňa je to určite plus, keď si jednou rukou podržím volant a druhou si behám ako po "klávesnici" ktorá mi neuteká ;-) Ale viem pochopiť, že nie každý tomu príde na chuť - viď aj nová C4...
Ono jde i o to, že malý diesel má úzké spektrum využitelných otáček a každý stupeň navíc se hodí. U BMW 540d můžeš jet na jeden ze čtyř stupňů (z osmi) a bude to pořád pohoda, ale 1.6HDI potřebuje každý stupeň navíc...
Dobrý den , rád bych se zeptal, kdy v redakci otestujete nový motor 2,2HDi 150kW ? V nabídce Citroenu jsem ho už našel v konfigurátoru. Možná by nebylo od věci udělat i nějaké srovnání třeba s Fordem Mondeo 2,2 a třeba Saabem 9-5 2,0TTiD 140kW. To by byl velmi zajímavý test .
Myslím si že do této C5 by spíš patřila 6-ti stupňová převodovka a podobně jako u séripvé verze 1,6 e-HDi i malý elektromotor, který by dynamice tohoto poměrně těžkého vozu rozhodně prospěl..........
Co se interiéru týče.. mě se naopak líbily ty střední a nižší výbavy, bez hliníku na volantu a podobných vymožeností. Nemluvím o sedačkách, tam jsou příplatková křesla geniální...
Laguna fajn, ale je to o poznání menší auto... a pokud vím tak v základu i hůř vybavené.
Proč hned tak zhurta Dinare?
Základní výbava nemá diodová dení světla a bi-tuner rádia.. tuším že ani výdechy klimatizace k zadním sedadlům, ale to už nevím jistě. Base to tedy nejspíš produktově nahradit nemá.. je to akce se speciální řadou a Citroën jí velmi pravděpodobně protáhne "do nekonečna", jak ostatně bývá jeho zvykem... řekl bych (aniž jsem ten model viděl), že jde o verzi Dynamique bez litých kol a bez možnosti nějaké dodatečné výbavy, tedy včetně interiéru a sedadel ( [odkaz] )
A raketa to tedy určitě nebude, to ovšem ani Passat či Superb se stejným, dokonce o několik kW slabším motorem.
další věc je, že spousta firem má sepsané směrnice pro firemní auta typem - tato pozice=vůz střední třídy. A v ČR se Oktávka často (SDA třeba?) řadí právě do této kategorie.
Tohle v Reichu prostě neuvidíš (až na výjimky) - střední třída je střední třída a fertig.
samozřejmě, jestli jezdíš často po dálnici, je absence 6st. nevýhodou. Já taky jezdím po okreskách často 110, ale s tím Focusem to bylo fakt vopruz. Na dálnici supr, řadíš za 6 a máš pokoj, ale na okreskách jsem to tam už ani nedával, protože každou chvíli něco dojedeš, nebo je ostrejší zatáčka a pod. a stejně jsem pak musel jít níž (prostě nemám rád podtáčení...)
A ono v současné době ekoterorizmu, kdy kvůli pár gramům CO2 se dělají různé čachry s prodlužováním převodových stupňů a pod. si fakt nejsem jistý, co by to s tím motorem udělalo
Octavia bude mít levnější pojistku, vyšší hodnotu při opětovném prodeji a pravděpodobně i levnější provoz. Stádovitost může někomu vyhovovat... a pokud má obchoďák jezdit sám, tak je spíš o povaze řidiče, jestli ti lépe vyhoví obratná Octavia, nebo stabilní C5.
Tak nevím, ale nemažem si tu trochu med kolem huby? Tohle není standardní C5 s dvoulitrovým dýzlem a koulema. Fakt je takovou výhrou auto se sprintem na stovku za třináct, gumovým pětikvaltem a houpavým, zdaleka ne komfortním, podvozkem? A k tomu dodatek nevalných základních sedaček, zmatené ergonomie, v základu nikterak přitažlivého interieru a zmíněnou manýrou v podobě volantu? Z mého pohledu je např. motoricky srovnatelná laguna určitě lepším autem, jediné co má tahle verze C5 lepší, je image značky.
Máš pravdu, toho štýlu dostaneš viac ako by si očakával. Je jedno či budeš kráčať okolo a pozerať sa z každého uhla, alebo vstúpiš "na palubu" a nebudeš vedieť, kde prv nechať oči. Tu dostaneš eleganciu, ktorá je dostupná bežnému smrteľníkovi :yes:
Za necelých pět set si už můžete v showroomech vybírat velmi dobře... korektně řečeno, vyloženou chybu v téhle cenové hladině nejspíš neuděláte s ničím.. Otázkou je, co vlastně chcete?
Za těch necelých půl milionu už můžete mít v případě volby něčeho univerzálně použitelného třeba toho Mégana v kombíku se slušnějším motorem, nebo Golfa s TSI, pokud oželíte menší zavazadelník a myšlenky na další děti, nebo...
NEBO C5
Jinými slovy, buď se spokojíte s celou řadou kompromisů v kvalitě jízdy nebo techniky atp.. nebo budete řešit kam s tím kočárkem, anebo... prostě pořád to bude v něčem nějak skřípat.
Takže berete C5. Robustní, pohodlný, kvalitní kočár... bez nějakých "ale" snad s výjimkou některých Citroënských manýrismů v podobě volantu s pevným středem a nevalné ergonomie.
Dostanete ale bezkonkurenční pohodu a kvalitní jízdu, kterou byste v téhle ceně jinde marně hledali. Můžete zapomenout na nějaké příplatky za mlhovky nebo kůži na volantu.. vše ostatní už se samozřejmě součástí standardu.
Ale dostanete také styl.. a odkaz značky, která už dala světu aut mnohé, a mnohé ještě dá :yes:
Na magistrátu dopadly volby tak, jak dopadly.. co jsme si vybrali, to máme. V těch garážových volbách to ale může dopadnout klidně na Pětku s hvězdičkou a bude to dobrá volba ;-)
Nojo, jenže 110 jezdím často i na okreskách a minimálně na kilometry najezdím na šestku víc, než na všechny ostatní rychlosti dohromady. Hlavně na dálnici je velký akustický rozdíl jestli motor točí 2500 nebo 3500 otáček.
otázná je podle mě vůbec potřeba 6kvaltu pro 1.6HDI v C5. S 2.0HDI ve Focusu (teda korektně 2.0TDCI) jsem mohl 6stupeň řadit až tak od 110km/h výš, jinak to bylo trápení
JJ na GT, vyhrožoval jsem Passatem.
Slevili mi o 60 tisíc, nakonec jsem nakoupil ještě levněji, protože někdo pustil objednávku na zcela shodný vůz.
Jinak máš pravdu, moc nesleví, ale něco se z nich vytáhnout dá. Plus takový tu koberečky a druhou sadu kol. Tam je taky problém, že oni té příplatkové výbavy moc nemají, tak není co nabízet.
Jo, pětikvalt bude otrava, to jsem nějak přehlédl.
Megane s dvoulitrem je ohrožený druh, ale 1,4TCe by se dalo. Problém je, že i když vezmeš 1.5dCi a nacpeš do něj nějakou výbavu, jsi na 450 za chvíli taky... ale to už jsme myslím probírali (Megane vs. Laguna).
Musím zase někdy ukecat Peruna a vzít na projížďku to 3.0HDI... nebo 1.6THP.
vychádzate z predpokladu, že Business znamená, že človek s tým musí najazdiť 30-40/50tis KM ročne. Je kopec pozícií vo velkých firmách, kde proste je štandard ponúknúť služobné auto, aj keď človek čučí celý deň v kancelárii. A teraz pod pol miliona tu možeš ponúknúť strednú triedu, s naftou a slušnou výbavou! Je mi jasné, že frantíci vo fleetoch na tomto trhu hrajú až x-té husle, ale keď predávaš +/- 30kusov mesačne z tohoto modelu, aj dalších 5ks može znamenať vela.
Však hovorím, že 5er už priplácať za motor nevyžaduje, zatiaľ čo C5 áno. Alebo to myslíš tak, že akákoľvek zmienka o BMW a Francúzovi v jednej vete mu zatemňuje mozog? >:-[]
Pripájam sa k názoru, že verzia označená Business by si žiadala 2,0HDI. A keďže rozdiel v normálnom cenníku medzi 1,6 a 2,0 HDI nie je veľký, verím, že 2,0HDI Business by sa do pol melóna zmestila v pohode.
Ten projev je prostě mdlý. Mám s HDI přes 200000. Nikdy jsem s nimi neměl problém (co se jízdně týče) jejich klidná jízda i ten lineární zátah mi vyhovují. Jezdím převážně dálnici. Ale prostě ten projev je mdlý.
Není mi jasno kdo má být cílovou skupinou této nabídky. Že by Kloboučník? Nevím, nevím - pro business je to slabé. I když nejsi závodník a máš rád svižnou pohodlnou jízdu tak potřebuješ občas výkon. Kloboučník ho nepotřebuje, ale Businessman co hodně cestuje se bez výkonu neobejde!!!! Když děláš 40.000 ročně a víc nemůžeš jít do podmotorovaného vozidla. Navíc to nemá koule. C 5 bez koulí nedává smysl. Slovo Business má ve spojení s tímto podmotorákem podobný význam jako slovo Sport na Fabii HTP.
Jinak právě jsem spíš slyšel, že u Renaultu moc na vyjednávání nejsou. To co je v cenníku je skoro vždy definitivní, max. ti přihodí nějako prodlouženou záruku a pod.
ono už len keď zostanem v stajni Renaultu, za 450tis máš Lagunu s dvojlitrovým benzinom schopným jazdiť aj na E85, výbava bude +/- rovnaká ako v tom Megošovi (možno bez xenonov) :-!
Tak nějak o tomhle byl ten GTIho blog, divím se, že ses tolik rozčiloval, když v podstatě napíšeš to samé. Jinými slovy, nad těmi "skvělými" nabídkami za dvěstěpade nemá smysl ryčet nadšením, použitelné auto pak stejně vyjde skoro na dvojnásobek. ;-)
tak napr. C5 mala 1.6HDI už aj v predchádzajúcej generácii, Laguna sice 1.5dCI tuším nie, ale 1.9dCI začínala na 88kW, a VW prostě nič menšie ako 1.9TDI nemal (1.4 TDI vynecháme >:-[] ), ale výkonovo tam dávali dokonca len 77kW (samozrejme kompenzované ukrutným záťahom vodcpoda >:-[] )
Veď napríklad v benzinových motoroch minulý Passat začínal s 1.6 100k.
Ja by som to proste nijak extra moc neriešil, proste základná nafta. Možeme diskutovať o 1.6HDI v S80, kde už otázka dostojnosti/image hrá určitú úlohu, uznávam. ;-)
Musíš smlouvat.
"No víte, pane, vono jako Mégan se mi líbí, ale támhle na Proseku mi nabídli Golfa v dvoulitrovym tédéíčku za 450, prej nějaká akce. Podívejte, tady mam prospekt. Takže mě chápete, to rozhodování je blbý, no..."
Asi tak za dvacet minut máš na mailu individuální cenovou kalkulaci. Aspoň u Laguny to zafungovalo úžasně. >:-[]
Netvár sa, že nevieš, na čo Emel naráža: kritizovala sa podobne výkonná jedna-šestka v Megane za údajne vysokú cenu. OK, tu je akčná verzia za skoro rovnakú cenu, avšak o triedu vyššie (veľkostne o "jeden a pol triedy"), podobný výkon, lepšia výbava. V tom je ten rozdiel nominálny cenník vs. realita skladovky.
Ono toho taky moc za 450 v naftě u megana nekoupíš. Nejlevnější 1.9 dCi je u kombíku za 475. Použitelná 2.0 dCi GT začíná na 575. Já mám asi smůlu. Podívám se na televizi, tam je auto za 200, jdu do mototechny a pod 500 se pomalu nedostanu. A to chodím jen po lowendech.
Panečku, panáčku, to je otázka? A jak asi ospravedlní srovnatelné ceny samo PSA u svých kompaktů, letmým pohledem, taková 308SW se steným motorem začíná na 405tis. a to nemá tempomat, nebo stejný počet pytlů. A co nová C4, bude v této motorizaci stát 350? Jinými slovy, neklaď pitomé otázky, tohle je akční nabídka, snaha o podporu modelu, kterému to na zdejším trhu moc nejde, postavení golfů nebo octávek na českém trhu je z úplně jiné dimenze.
Popisoval sem osobní zkušenost s 308 SW (ve výbavě) :-) 1,6 HDi 82kw... váha myslím 1520 kg. ... Nechci tady obhajovat slabší motory, koně se hodí vždycky. Shodneme se na tom, že je to pro C5 velmi slušný základ, který bude většině "běžných" řidičů naprosto dostačovat.
Iste, už sa to ostatne deje dlhšie (Laguna 1,5, Superb 1,6 atď.), pritom výkony zostávajú rovnaké, prípadne sa zvyšujú. Takisto sa ale zvyšuje i hmotnosť (až na výnimky). Pre všetkých konkurentov (Mondeo, Superb) v zásade platí to, čo som povedal o C5: skrátka stredná trieda (osobitne tá s presahom do vyššej strednej) si pýta o niečo dôstojnejšiu motorizáciu, cca. 1,9-2,0l.
Jinak mi ten motor přijde v pohodě, není to žádný závodník, ale pružné zrychlení má přijatelné a ani na dálnici se neztratí. Nějaké ty ekoverze Passatu jsou na tom ještě hůře.
Jen mám podezření, že je to nabídka limitovaná na nějakou skladovou edici.
No fight. Za takú cenu nehovorím pol zlého slova. Len skrátka niektoré základné motorizácie nevyžadujú priplácať za viac (viď 520d a Dinarov blog), čo nie je tento prípad ;-)
V tom máš bezesporu pravdu. Ještě před několika lety by byla podobná kombinace hodně neobvyklá. Má zkušenost je ale taková, že jakmile začne 1,6 naftu dávat i samotný VW do Passatu, a jak víme tak už začal, stanou se maloobjemové diesly ve střední třídě standardní realitou. Podívej jak se změnilo veřejné mínění na maloobjemové benzíny s příchodem TSI motorů. Navíc tady se bavíme o střední třídě s cenovkou pod půl milionu korun.
ono celkově dCI motory (a myslím že i HDI) jsou dělané hlavně co nejpohodlnější - kultivované, lineární nárůst výkonu, eliminace turbodíry. Tady se drama nekoná.
S HDi motorama jsem už něco najezdil a jejich hlavní přednost je skvělá kultivovanost a nízká hlučnoat. Ale jejich největší slabinou je mdlý projev. Opravdu to nejsou žádný trhači asfaltu. Hodí se na klidnou jízdu.
Připadají ti prodeje G a OII špatné? ;-) Když se prodává, není třeba snižovat cenu. Nebo je to tak, že když budeš mít pekárnu s největšími prodeji a poptávkou ve městě, budeš si chtít snižovat zisk klesáním prodejní ceny?
Cenu si může každý stanovit jakou chce. A když koncern VW dokáže prodávat auta za vyšší cenu než konkurence pak je to pro něj samozřejmě velká výhoda. Vyšší cenu „produktu“ ovlivňuje víc faktorů ale ty hlavní jsou dva – kvalita a značka. VW je bezesporu nejsilnější značka v mainstreamovém trhu osobních aut v Evropě a tomu taky odpovídají vyšší ceny aut samotného VW a jím ovládaných značek, které se vezou s ním. Na českém trhu je Škodovka samozřejmě navíc podpořena sílou „domácí značky“.
Váha kolem 1,5t je naprostým standartem v rámci střední třídy ;-) Je to základní naftová motorizace a jako takovou je jí potřeba brát, stejně jako hodnoty zrychlení kolem 12s na 100km/h.
ono taky u těch konkurentů to není žádná sláva. Holt základní motory jsou základní motory. Ale na druhou stranu je dobré že s nimi mají auta přijatelné ceny a jsou lidi, kterým základní motor v pohodě stačí. zase tak hrozné parametry to nejsou a podle mě je to taky docela v pohodě.
P.S. Tak som si to preveril a nemáš pravdu. 308 SW 1,6 HDI má 1412 kg, čo je skoro o stovku menej, ako C5 (1506 kg). Zrýchlenie na sto má za 11,4s, čo je opäť veľký rozdiel oproti C5 (12,8s).
To je čiastočne i o image. To, čo akceptuješ v nižšej strednej, nemusí byť dostatočné v strednej triede, obzvlášť ak svojimi rozmermi atakuje hranicu vyššej strednej. A tam zrýchlenie na stovku okolo 13s je už dosť málo dôstojná cifra.
Ja motor 1,6 HDI neodsudzujem, v spojení s touto cenou to logiku má. Ale pri takýchto cenách by som už tých cca. tisíc eur za dvojliter neľutoval. Jazdil som C5 2,0 HDI a je to také rozvážne auto, žiadny trhač asfaltu. Preto sa o dostatočnosť o 21 kW slabšej jedna-šestky obávam. Predsalen na rozdiel od Laguny má C56ka tých kíl podstatne viac.
Tie predaje tiež nechápem. Oproti 407 je C5 skoro prémia, čo do pocitu z auta.
Motoru 1,6 HDi bych se v C5 vůbec nebál. 1500 kg není pro tento motor žádný velký problém a na silnici nebudeš určitě nikoho brzdit. Osobní zkušenost mám z Peugeotu 308 SW, který váží rovněž 1500 kg. Motor má krásný lineární zátah až do 4500 otáček, díky systému overboost dosahuje točivého momentu 260 Nm. To vše s velmi příjemnou spotřebou cca 5,5l. 1. a 2. rychlostní stupeň má kratší zpřevodování, při rozjezdu ta 1,6 budí pocit, že je pod kapotou opravdu minimálně dvoulitr. Při dálničních přesunech v Německu pak nebudeš muset šestku prakticky vůbec vyřazovat. Rozhodně 1,6 HDi dojem z C5 nepokazí ... Každý má samozřejmě jiné nároky, někdo by opovrhl i tím dvoulitrem ;-) Ten kdo hledá pohodlí, střední třídy, přitom auto používá pro "běžný" provoz, bude s 1,6 HDI v C5 naprosto spokojen, obzvláště pak s tak lákavou cenovkou.
k tomu motoru - ja by som ho až tak neodsudzoval, berme to ako základnú naftu, napr. pre súkromné osoby ktoré nejazdia x-krát za mesiac služobky niekolko tisíc Km, alebo firemné flotily a pod.
Laguna má základnú naftu tuším 105k, prvá generácia Superbov mala tiež velmi populárnu 1.9TDI 105k - aj keď tá hmotnosť v oboch prípadoch je asi nižšia, to uznávám. Zrýchlenie sice nie je žiadne terno, ale ak je pružnosť motora v bežnej premávke dostatočná, myslím že to problém není.
Skor nechápem, že C5 nemá nejak extra rozdielne predaje proti o dosť staršej 407.
s podobnym vykonom u nafty zacinaju vsetci konkurenti, takze az tak tragicky by som to nevidel. Inac dizajn exterieru aj interieru, vratane jeho spracovania zanecha velmi dobry dojem. odhlucnenie naftakov je taktiez vyborne
Je výborné, že po Renaulte Laguna, ktorého design nemusí prekúsnuť každý, sa do cenových vôd hlboko pod pol milióna dostáva i oveľa vydarenejšia (predovšetkým z dizajnového hľadiska) Cé päťka. Kto sa na tom aute zviezol, vie, že je to kus auta, robustné, reprezentatívne. Naviac výbava za danú cenu je opulentná, v podstate nič nechýba.
S robustnosťou auta ale súvisí i hmotnosť a nedostatočnosť výkonu 82 kW na auto týchto parametrov (pohotovostná hmotnosť cez 1500 kg); ostatne o tom svedčí i zrýchlenie na stovku za 12,8s, čo je na auto strednej triedy nedôstojné. Príplatok za 2,0 HDI bude fakticky nevyhnutný, aby sa dojem z inak výborného auta nepokazil.