Konzervativní design, osvědčená technika, prostorný interiér, velký zavazadelník a dobrá cena mají být hlavními trumfy nové Octavie Tour. Jsou tu i nějaká ALE?
Koupil jsem OCT Tour Combi s malým motorkem 1,4/59kW. Jediný test tohoto motoru jsem našel zde na webu „nejslabší bez padáku“. V podstatě s ním souhlasím. Auto mám cca 1 měsíc, najeto 1000km mimo dálnice. Stále mi vrtaly hlavou ty otáčky ve 130km/h, když Škoda Forman /50kW má při cca130km/h otáčky cca 3500. S ohledem na záběh s tím jezdím do cca 3000ot/min, ale 130km/h jsem jednou zkusil a otáčky byly cca 3500 ot/min. Tachometr je díky palubnímu počítači také digitální a proti starým autům ukazuje PŘESNOU RYCHLOST bez rezervy, která odpovídá údajům na radarech ve vesnicích (porovnáno se Škoda Forman, kde tachometr ukazuje o cca 5 km/h nižší rychlost a s radary). Spotřeba plná nádrž/plná nádrž po 780km je 6,2l/100km. Papírově je zcela zvláštní, že tento motor má skoro stejný max. kroutící moment jako 80kW 1.4l v Hyundai i30cw ….Kolem 2500-3000 motor táhne velmi dobře. S autem jsem velmi spokojen, fakt je ale, že to nemám nic moc s čím porovnávat. Konfigurace včetně 4 zimních kol, manuální klimatizace (balík Tour Plus), mlhovky, záruka 4 roky/60 tisíc km, opěrka v zadních sedadlech rovných 300.000kč. :-)
Koupil jsem octavii tour II v říjnu 2011 prakticky ve stejné výbavě (nemám mlhovky) za 270.000Kč. Jsem taky spokojený, motor není žádnej dravec, ale s tím jsem do toho sel. Hodne si vezme pri courání po Praze, to je treba okolo deseti litru, na druhou stranu pri ceste do práce po jižní spojce jedu za 6 litru. Okresky se daj v pohode pod sest a dálnice od 6l (110km/hod) do 7,5l (130km/hod). Motor je línější, resp. využitelný otáčky pro sportovnější jízdu jsou od 2500 do 4000. Pri rychlosti nad 130km/hod motor uz zacíná úpět a vezme si víc oleje. ... Na poklidnou jízdu po okreskách ideální motor, na jízdu v zácpách a při rychlostech nad 130 km/hod bych volil něco jinýho. Já jsem ale spokojen. Mimochodem dlouhodobá spotřeba někde okolo 6,3l v coz sem pri koupi ani nedoufal.
Zdravím, jen malý příspěvek pro všechny co Octavii Tour II zde na foru jen haní!!Octavii Tour II jsem si koupil asi před pěti měsíci, za 319 000 Kč v ní mám vše co potřebuji. To jest klimatizace (sice manuální, ale to mi nevadí),stahování oken ve předu v elektrice, zpětná zrcátka taky, dále pak palubní počítač, 8 reproduktorů (2 standartně + 6 navíc, ale samozřejmě přímo od Škodovky), přední mlhovky, plnohodnotnou rezervu ( ta pěna na opravu je podle mě nanic a jen si tím člověk zničí pneumatiku) a tažné zařízení.To, že má Tourka jen dva airbagy mě vůbec neštve a že v interiéru není spousta pochromovaného plastu, tak to už vůbec ne.Motor je sice konstrukčně starší výroby, ale spotřeba 6,5 - 7,5l/100km není podle mě při plné zátěži nijak strašná a třeba taková Fabia 1,2TSI ji při 5 lidech má taky. Motor zabírá už někdě kolem 1200ot/min. stejně jako motory TSI a že max. rychlost je jen 190?Při stavu našich silnic se stejně moc rychle jezdit nedá.S Tourkou jsem moc spokojen a neměnil bych ji ani za některými lidmi vychvalovaného Golfa.Golf je podle mě předražené malé cosi,co je vhodné akorát pro nějaké přiblblé machry, kteří vždycky všude strašně spíchají.A už vůbec podle mě není Golf rodiné auto, protože si nedovedu představit, jak do něj dáte dva kočáry nebo kočár a nákup, popř. věci na dovolenou atd.Octavia Tour II je podle mě dobré rodiné auto s velkým užitným prostorem, za poměrně dobrou cenu a golfa nebo třeba renault megane za ty peníze s touhle výbavou stejně nové neseženete...Aspoň zatím ne...
Já se tady o kombíku nebavil. Šlo mi o obyčejnej sedan. Uváděný číslo je délka celé Octavie. Co má Golf za délku, o tom jsem se nebavil.
Tak uveď nějaké zdroje, jsem zvědav.
Tak takhle jsem se již dloho nenasmál. Když už googluješ (tento údaj je na wikipedii, že?), tak si to alespoň ověř z více zdrojů, ať nejsi za úplného ťulpase. Mimochodem, Golf má 4213. Takže je to také nižší třída, na úrovni Fabie, Pola, či Clia?
Ještě jedna poznámka - já psal o Meganu kombi (či GrandTour):
délka 4559
nižší střední třída
skupina A
podskupina 3,2
>:D >:D >:D
Takže "Ronault" si příště ty svý frky může zkoušet jinde, neboť má prostě pravdu.
Taky jsme teď řešili nákup v téhle ceně. 308 vypadá dobře, ale jelikož jsem nějaký čas jezdil 307 (naštěstí služební), tak peugeot nepřipadal v úvahu. Samozřejmě posuzovat 308 na základě 307 není moc logické, nejsem sám, kdo po zkušenosti s 307 na peugeot zcela zanevřel.
A v jaké třídě je prosím Megane a v jaké Octavie? Tady v česku je samozřejmě Octavka brána jako luxusní vůz, ale jinak je postavená na podvozku Golfu V, jen má trochu delší převisy, což jí ale prostornost střední třídy nedodá, jen větší kufr. Megane samozřejmě je taky člen nižší střední třídy.
No když to bereš takto, tak to je bez diskuze. Ale mě šlo spíš o vozy ve stejné třídě. Tam ho snad dohání jen Chevrolet Cruze i když zrovna u něj si nejsu jistej rozměry.
To je skoro pravidlo, že když to srovnáš s menším autem, tak nabýdne daleko více výbavy.
Problém je v tom, že za těch 335 000Kč pořídíš např. Megane v kombíku a výbavě Expresion, tedy žádný pro východní trhy primárně vyvíjený Generation či Fluence. Srovnatelný motor, jen se spotřebou ve všech režimech cca o 1 litr nižší, plná bezpečnostní výbava, klima, tempomat, atd., atd. Naprosto špičkové crash testy (zde, bohužel, OII velmi ztrácí), interiér na úrovni lepších výbav OII. Za 310 000Kč je v základu, ale výbava stále dostatečná (vlastně má stále vše, co jsem uváděl výše).
Takže dle měho ne - toto auto mělo smysl před tak před 2 lety, dnes již rozhodně smysl nemá.
Mimochodem - ten pocit, že za toho Megana dáš o několik tisíc Euro méně, než němec či francouz, rozhodně není nepříjemný, ne? ;-) U té Octavie je tomu, bohužel, naopak.
noc přeci škodě se vždy říkalo DODO - tohle je pokrčovatel tradice DODO - DOdělej DOma. Pro tupý dav čecháčků ideální volba, ale jinak tohle předčí i 3-4 roky stará ojetina, s 2x takovou bezpečnostní výbavou, 4x takovým komfortem a se spolehlivostí, která bude po 5ti letech stejná jak u ojetiny tak u DODO, akorát, že tto DODO bude o ty 3-4 mladší :-)
Teda to je teroie, proč všichni nejezdí teda V8kama z 60-70. let, ty motory sou taky nesmrtelný a najedou 800 tis km, tedy vydržely už 40 let, vydrží dalších 40, navíc poctivá stará škola, atmoséra, žádný pokusy s novinkama a že to hodně žere? Dyt přeci LPG ne :-)
Probudte se.
Ten motor je historická vykopávka, stejně jako celý auto, navíc s holovýbavou za přemrštěnou cenu.
ABS měla auta v roce 1993, na západě :-) Neříkám že všechna, ale měla.
Od cca 95-96 už to mělo skoro vše, mimo lowend
Trimfuvat to vokýnkama, ještě k tomu jen vpředu, ABS, předníma airbagy, mechanickou klimou atd. je úsměvný, tohle všechno + tempomat, okýnka vzadu, el. zrcátka atd. sem měl ve Stratusu, kterej byl střední třída, ovšem podstatné je to, že rok výroby 1995 :-)
Musím teda uznat, že za 15 let mílovej bezpečnostní posun, hehehehe
Lidi co znaj kvalitu peněz si koupí nevybavenej, výběhovej šunt z motreme ze sekačky, hehehe :-)
Tak to leda čecháčci, nikdo jinej ale. Co se bojí co by řekli sousedi, kdyby so koupili něco jinýho
Pro mě osobně toto auto má smysl, ale tak do 335 000Kč. Protože s paketem tour+ a metalickou barvou to vychází na krásných 304 100Kč. Do takové výbavy bych byl osobně ochoten u tohoto auta jít. Při troše šikovnosti by se dala vykecat i sleva. Ale to je vždycky nejisté. Je pravda, že motor už je archivní kousek, slouží už bezmála 30 let určitě. Ale možná větši jistota, než 1,2TSI!! Pokud by šlo o dražší verzi, tak rozhodně poslední verzi s výbavou Prima.
Psát konkrétně, věcně, jasně, bez urážení, to je fakt něco co ti opravdu, ale opravdu vůbec nejde, takže tvé komické poučování mě fakt rozesmálo. No ale jako tvé vyznání sebekritiky jak by jsi to chtěl dělat, ale bohužel to nezvládáš, se to dá akceptovat a já to oceňuji - jdi do toho, jednou až budeš velký to zvládneš, do té doby nešoupej těmi nohami moc nahlas...
Vejce na tvrdo je zneškodněno až od firmware 1,5... ale i první verze zvládá míchaná vajíčka, které svou konzistencí připomínají zvratky, s kterými Peugeot počítal, protože ne každý konzervativní zákazník zvládne onu masku 8-s >:D
Se 147 mám minimální zkušenosti, takže nerad porovnávám s 307, která byla ve své době velmi podařené auto, až na první ročníky s trochu nepodařenou elektronikou, kupodivu na FR až moc podařené, stejně navázala 308, kdyby trochu uklidnili tu tlamu a udělali konzervativnější design, tak se pere o první příčky ve své třídě, bylo na co navazovat.
Samozřejmě, Prima a RS to je jako dva rozdílné světy. I když z druhé strany cena Octavie RS je na hladině Laguny GT s 4 control podvozkem, jen ji aktuálně chybí silný benzín, který Octavia RS má. Stejně tak za cenu RS je G GTI, kterému bych já ve své situaci dal přednost, ať už rozměry, tak i jízdně.
Hele, jine auto ke srovnani: Alfa 147. Ja vim, ze to je z trochu jineho soudku, ale ne uplne. Obe 5 dver, oba HB, oba motory 1,6. Alfa 147 x P 307. Alfa mne zklamala zpracovanim interieru, materialy (palubovka, potahy sedadel) a hlavne prisernou ergonomii.
Naproti tomu 307 se nedalo vytknout skoro nic. Navic mela rychleji reagujici a presnejsi rizeni, vice mista uvnitr, lepsi sedadla (!!!) a tissi motor. Dynamika skoro stejna.
A vem si, kolik stala nova AR147 1,6 TS a kolik P307 1,6.
S Oktavkama nemuzu moc srovnavat, nebot posledni dobou mam tu cest jen s RS TFSI a to je proti Prime i 308 trochu jinde...
No já taky 308 dost opomíjel, taky jsem mu nemohl přijít na chuť, pak i člověk doplní kolik to auto stojí, co za to dostanu a že není osekáno o věci typu černá zrcátka atp., plus malý rozdíl mezi dieselem a benzínem a je to více jak zajímavá nabídka.
Už 307 měl velmi povedený interiér, 308 je o kus dál.
Chápu, taky jsem pořád nahlodaný, jestli se mi ta příď líbí nebo ne, popravdě jsem ve fázi, že bych ji byl schopen akceptovat pro perfektní interiér, HDI motory, THP, prostornost a cenu...
Nick neresim a uz jsem napsal, ze oproti Oktavii boduje cenou. Interier je za mne OK - aspon dle fotek. Ergonomii nehodnotim, ve 308 jsem nesedel ani nejel. Ve 307 ano, ale podle toho nebudu hodnotit 308. Spolehlivost mne osobne u auta moc nezajima - vsechna auta se kazi a u noveho jsem nemel nikdy problem.
Mozna je to fakt o tom pristupu - zkusit pochopit myslenku designera, jak pises. Mne se nechce nic chapat, proste se podivam a vidim, nebo nevidim. Design Oktavie je okamzite na prvni pohled jasny, zadne uvazovani netreba. Takze ja BYCH (fuj, jak ja to BYCH nesnasim) do 307 ani 308 nesel.
Kazdopadne netvrdim, ze je to spatne auto, jen se mi proste nelibi.
Edit: Smysl Touru mi dokonale unika. Pokud nekdo chce Oktavku a nic jineho a nema vic nez 285 tisic, pak mozna ano, ale kolik takovych je?
:yes: Fenomén Octavia, o tom to u nás je... není to špatné auto, je to vyloženě dobré auto, ale ten fenomén Octavie mu přídává více než si často zaslouží.
Re: 1.6 MPI 75 kW je narozdíl od 74 kW verze relativně úspor
A jestli to nebude náááhodou tím, že Octavia se prodává v 70% diesel, co? A taky třeba tím, že TDi jsou často služební auta, která se po cca 3 letech dávají pryč do bazaru, zatímco MPI volí spíše ti, co toho moc nenajezdí a auto si kupují na více let?
Vždycky jsem si říkal, že když si budu kupovat auto, bude to Octavia I tour. Prostě se mi strašně líbila a říkal jsem si, že za ty peníze nemůže být lepšího auta. Jenže když našel čas koupě a já jsem porovnal co mi nabídne za stejné peníze Škoda a konkurence, zjistil jsem, že to není až zas tak růžové. S Tour II je to podobné. 3 měsíce zpět jsem si koupil auto vybavené neporovnatelně více než OII tour, stejné třídy, technicky + - stejně staré(motor mám novější) za cenu nižší než kde Tour II začíná. Jen u Opelu. Vím, že mi spousta lidí bude nadávat, že nemůžu porovnávat Škodu a Opel, ale s Octavií II mám hodně zkušeností, a Opel Astra Classic III(takový Opelácký tour)mi nepřipadne nikterak horším autem. V některých věcech vede Astra, v nekterých Octavia. Sečteno podtrženo pro mě OII tour není rozumově přijatelná koupě za ty peníze. Ale nejen Opel nabídne proti Touru takovou nabídku by .Teď bude záležet, zda lidem fénomem Octavie stojí za ty desítky zbytečně vyhozených tisíc, které by u konkurence ušetřili za sice ne české, ale levnější a vybavenější auto
Re: 1.6 MPI 75 kW je narozdíl od 74 kW verze relativně úspor
Souhlasím, ať je ta 1,6 jakáchce, tak když se podíváte po bazerech tak uvidíte, že minimum jich tam stojí narozdíl od TDIček. Zkrátka lidem ten motor vyhovuje a nezbavují se jich:)
Ne, teď vážně a bez emocí .... design 308 je radikální a chápu, že ne každému se líbí, ale fakt je, že u nás kolem baráku chodí o víkendu spousta lidí a dost z nich se zastavuje a auto si obdivně prohlíží. Já designově Oktávku neodsuzuju, naopak dvojková se mi líbí a když jsem vybíral auto, taky sem o ní uvažoval (předtím jsem měl Fabii, Felicii a Favorita), ale právě politika koncernu Škoda mě odradila, bo ve stejné výbavě vyšla o 150 000 Kč víc než P308. Interiér, brzdy a motory P308 nelze s Octavií Tour II srovnávat, protože je vše u Peugeota o úrověň výš. Kdyby nová oktávka ve srovnatelné výbavě s motorem TSi šla pořídit v ceně okolo 350 000Kč, tak se tu asi nehádáme. Já nekritizuju Octavii jako takovou, ale model Tour II určený pro .... si nedokážu představit, kdo si to za ty prachy koupí.
tak ano jsem nečetl příspěvcky a chtěl jsem reagovat na tu cenu... jako sorry ale dát za auto (v roce 2010-11) v základní výbavě a motorem s nadstandardem- výhřev sedadel přes 400tis je naprosto šokující zpráva hodná objevu ameriky!!!! za tu cenu koupím naprosto supervybavený ceed (ač o něco menší a ne s image VW) a budu se smát buranům v octáviích v základní výbavě kteří to koupili ještě o sto dráž....
Na takové lidi jako ty platí jen ta poučka, že když se nechce, tak to nejde... Pokud ovšem budeš design 308 brát kousek po kousku a zaměříš se na jednotlivé detaily, jejich komplikované a přitom navazující tvary, zkusíš pochopit myšlenku designera, kterému se povedlo udělat auto ve třídě subkompaktů takové, že nevypadá ani jako klon Golfu nebo Brava, tak je to velmi podařené dílo. Takové se naposledy podařilo Renaultu s minulým Meganem.
O kvalitách interiéru či motorů HDI a THP snad ani nejde pochybovat. Ve spojení se spolehlivostí, kterou naštěstí 308 nepodědila po předchozích prvních modelech 307, kompletní výbavě, které v základu nechybí el. okna a boční okna, solidní ceně, je tady opomíjený konkurent Octavie, jen si to přiznat.
Takže se zkus v jednom dni svézt Octavii Prima a pak cenově odpovídajícímu 307 a ten rozdíl pocítíš, pokud chceš, což u tebe nehrozí.
PS: Já s objektivitou nemám problém, jen tě klame nic Ronault, ale to nejsi sám
Jazvo, tak to je bingo >:D A nezapomeň, že i tempomat se dá domontovat, zástěrky si vyvrtáš samořezkou, už chybí jen korále na sedadla a je to OK >:D >:D
Ako to tu tak čítam, tak konečne škodovka hodila do rybníka automobilový sen, na ktorý tu boli všetci zvyknutý 40rokov. Len by som zmenil názov z Tour na KSČ, alebo Škoda socialistic edicion. >:D
Lišty vlastne nepotrebuješ, kúpiš si ich a dolepíš doma. Tapacír na kapotu motoru tiež zoženieš na blcháči a domontuješ si to doma. Okná na elektriku pre šikovného kutila tiež žiaden problém. Kľučky vo vnútri a podobné somarinky to už zvládne aj žiak základnej školy. Najväčší problém bude asi klíma...
Tak hurá do predajne pre Škoda KE (Kutil Edition) >:D
Stejne jako frankofil nikdy za zadnou cenu neuzna, ze by francouzske auto mohlo byt skarede. Zcela objektivne je design 308 nepovedeny (nevyvazene proporce pride, predniho previsu, vysky kabiny, kratke zade) a jeste zhnuseny drzkou a zadi (tou tedy zejmena u SW). Neni na tom nic elegantniho, jedine, co z toho cisi je snaha udelat na danem rozvoru/rozhodu co nejprostornejsi auto (coz se povedlo) a nalepit na nej nejake typicke znaky Peugeotu (cimz vznikla ta drzka). Oktavii neprevysuje nicim, jedine snad cenu.
nekoupil ani neuvažuju jediná kterou bych si byl schopnej koupit tak superb, ale ten je už na mě drahej. Nevim jestli je to náhoda, ale většinou vždy když vidim odtahovku tak je tam naložená oktávka ať stará nebo nová. Ani moje matka by si do škodovky nesedla, když jsem jí říkal že bych si vzal třeba superba ten by mohl být bezpečnej, řekla že by se mnou už nepromluvila a že se mam škodovkám vyhejbat obloukem, to samý táta ;-)
:-) jo je pravda že zatim kupuju za virtuální peníze ale z naší rodiny nikdo nesnáší škodovku a já taky ne. I když jako vzhledově se mi líbí tak tenhle motor se kterym má zkušenosti miliarda lidí, já nejsem jeden z nich většina lidí si ztěžuje, ale koupí si to znova jen proto že je to škodovka ;-\
To auto má v sobě nemálo kompromisů a když se vezme v úvahu ta chudá výbava a starší motor, zas tak úžasná nabídka to za tu cenu není (v dnešní době). Většina nedostatků se ale dá vyřešit - co se týká lišt na dvetřích, není nic jednoduššího než si je koupit jako náhradní díl a dolepit si je tam (díky dvojitému prolisu ani není třeba nic rozměřovat). Taky deku na kapotu a pár příchytek lze bez problémů doplnit. Horší je to s černýma klikama a zrcátkama, asi bude lepší si vybrat tmavý odstín laku karoserie. Taky výměna lišt na palubce a výplních dveří za nějaké stříbřité, aby se ten ponutý interiér nějak rozsvítil, nebude neřešitelným problémem. Určitě si teď říkáte, proboha, proč bych to všechno dělal, když si můžu koupit modernizovanou verzi? Ano, ale pokud bude v základní výbavě, většině vzhledových nedostatků se stejně nevyhnete (nelakované kliky a zrcátka, ponutý interiér...), a Tour II má přece jednu fantastickou a zásadní výhodu - NEHYZDÍ HO TY ODPORNÁ FACELIFTOVANÁ SVĚTLA , která se ke zbytku auta absolutně nehodí a jinak nádherný design oktávky doslova likvidují. Naopak ty původní, nízká a zamračená, jsou podle mého názoru prostě dokonalá :-):-):-):-)
Takže, pokud by mi stačil motor 1.6 MPI/75 kW a pětistupňová převodovka (a věřím, že spoustě lidí v Česku postačí bohatě), byl by pro mě Tour II jasná volba! Škodovka asi moc dobře ví, proč do tohoto auta nenabízí TDI :-!
P.S. Ty původní nárazníky s ochrannými lištami jsou podle méno názoru v praxi taky lepší, protože po každém dotyku na parkovišti nemusíte volat lakýrníka. Nehledě na to, že jejich nelakovaný černý spodek auto opticky výrazně odlehčuje, hlavně tu hodně masivní a dlouhou záď... Skutečně zastarale tak na mne u Touru II působí vlastně jen maska chladiče. Takže kdybych si já mohl skutečně vybrat, chtěl bych současnou Octavii s motorem TSI a šestistupňovou převodovkou, ale v nefaceliftované verzi.
"Smajlík" má značit náladu, pocit či vyjádření mimiky, nevím, co jiného tím mohl matii, jakožto dospělý a rozumný muž říci, než to, že jsi jej svou argumentací v tehdejší diskuzi rozesmál... a nejen jej.
Zkus něco konkrétního, věcného a jasného, urážení ti jde, to ovšem není důkaz inteligence a už vůbec ne pravdy. Pracuj na sobě, vzdělávej se, čti, zajímej se a co se týká aut, zkus se někdy i nějakým projet, nejlépe jako řidič, máš-li řidičák, pak zkus psát. Je to dlouhá cesta, pokud budeš chtít, zvládneš ji, zatím doporučuju šoupat nohama a mlčet.
Cim vic smajliku, tim vic mas pocit ze mas pravdu, vid? No nic, zvykej si ze pocet smajliku nedokaze nahradit tvoji myslenkovou prazdnotu, marna snaha. Ale prozrad moudra hlavicko co te tak rozjarilo?
To, že ma nechápeš je veľmi dobre..svojim spôsobom
Správaš sa tu totiž ako totálny diskusný neandertálec a ešte si dupeš nožičkou.
Hovoríš, že škoda má lacnú pracovnú silu a napriek tomu predáva autá podľa teba príliš draho..nuž som ťa odporučil k tým vlastníckym vzťahom. Pretože ryba smrdí od hlavy ako sa vraví.
Ale skús sa zamerať na podstatné body môjho príspevku a to konkrétne:
1. Prečo by Škoda mala predávať oktáviu za menej, keď vie že sa predá aj za tú stávajúcu cenu (ktorá ťa tak rozčuľuje)
2. Prečo považuješ cenovú politiku automobiliek za "socialistické kádrovanie" či aký výraz si to použil. Je snáď úplne normálne, že automobilky prispôsobujú cenovú politiku svojej pozícii na trhu.
Zober si príklad renaultu, v česku kúpiš megana v akcii pomaly za odvoz a vo francúzsku je snáď drahší ako nemci. Páčiť sa ti to nemusí, ale tak to v trhovej ekonomike chodí.
Ta záď je naprosto perfektní, to se Peugeotu povedlo, francouzská elegance z ní přímo čiší...
Pomineme-li design, který se ne každému může líbit i u Octavie, tak za stejné peníze ve VŠECH směrech Octavii převyšuje. Už jen interiér je naprosto perfektní a patří ke špičce ve třídě.
1.6 MPI 75 kW je narozdíl od 74 kW verze relativně úsporný
75 kW verzi bych vůbec nehanil a řekl bych, že se docela povedla, jezdím s ní v O1 Tour a nedám na motor dopustit. Pokud není auto plně naložený, dynamika mi nechybí. A dlouhodobou spotřebu mám 6,3 l. Pokud se jezdí delší trasy po okreskách, jde to v pohodě pod 6. OII má trochu kratší převody (při 100 km/h to dělá rozdíl 200 ot./min), takže si bere trochu víc. Pro mě je to velmi solidní základ, který nemá velké náklady na servis i provoz.
Zvlastne, asi ma ficus lepsie jazdne vlastnosti a tak s tym ludia jazdia rychlejsie, alebo si ho viac kupuju mladi, ktory na spotrebu nepozeraju ;-) Moja spotreba je 6.87
Ale věř tomu, že ano ... zbylé chybějící komponenty jako lišty se doplní osvědčenou sérií v poslední době přezdívanou "Globus Design", mřížka chladiče se natře stříbřenkou a na zadní okno přijde samolepka "No Fear". :-)
Vůbec nechápu tvůj příspěvek ... já tady nemluvím o tom, kdo Škodu vlastní, já mluvím o tom, jak se Škoda staví k českému trhu. Nevím kde jsi byl posledních 15 let, ale že Škodovku vlastní VW asi ví každý, tak proč to tu vytahuješ jako kdovíjaký objev.
Jaký je prosím rozdíl mezi "tuzemskou" a současnou cenou? To je zase nějaké dělení dle socialistických měřítek ne? Cena je snad jen jedna ne?
Už vůbec nechápu poznámku o nejnovějším Golfu, který jak vidno považuješ za vrchol automobilové evoluce. Ale milý gld ... i Golf má stupně výbavy. Auto s výbavou, jako má Octavia Tour II v základu bych koupil za cenu okolo 150 000 - 200 000Kč a ne za 282 000 Kč. Podívej se, za kolik se prodává Thalia a co nabízí. Zkrátka za cenu 282 000 Kč bych podvozek, 4 kola, kapotu a volant nekoupil ani náhodou. Octavia Tour III se bude za pár let prodávat bez skla v oknech a místo motoru tam budou šlapky a převody ... zato kufr bude velkej jak korba nákladní Tatrovky.
Co je na tomhle autě levnýho a zvlášť novýho? Možná osvědčenej ale děsnej motor žrout. Nejde k TOURU sokoupit ani loketní opěrka tak jak to můžou označit jako TOUR? Radši dam o 20 000Kč víc a mam o dost vybavenějšího golfíka s 1,2 TSI sice zatim neověřenej motor ale jízda s nim je radost :-)
No Fluence není škaredý....stejně jako Oct. Posaď se dovnitř a pak do Oct Holásek.... slzy nestačíš hnát zpět...... kdyby to bylo za 230-259tis. tak možná ok..... ale za holasa ani po ráně heverem do výfuku
tak tohle si může koupit jen opravdový blb. To nevěřím, že to někdo koupí....to nevěřím. Když vezmu, že za tyto peníze je naprosto krásný Megane, C4, Kia, Hyundai..... no chtěl bych vidět toho vola, co tenhle předražený holásek koupí.... ne vě říííííím. >:D
podívat se možná půjde, aby se zase většinou vrátil. ne každý se orientuje podle drobného rozdílu ceny, notabene té pořizovací.
tour není model pro mě, na druhou stranu doplňuje stávající portfolio a spoustě lidem dává, to co chtějí. kvalitní, poctivě udělané auto s velkým prostorem, nekomplikovaným motorem. virtuální realita ceníků je jedna věc, horečka s mnohem horším tourem trumf od loňského podzimu druhá..
"Každý dělá při koupi auta kompromisy, zvláště co se týče bezpečnosti." >:D No tak hlavně si připlať za to rádio a mlhovky :yes:
Za 350 je v nabídce celá plejáda kombíků s ESP a šesti pytlema..... Ale pokud si za to raději koupíš holou Škodovku s černýma zrcátkama, je to tvůj boj.... Jen bych si pak asi vyčítal, kdyby to do mě někdo z boku napálil, jestli jsem přecejen ten boční airbag neměl připlatit.... (nikomu to samozřejmě nepřeju)
A ty vieš, kto tú milenú škodovenku vlastní, alebo len tak plácaš do vetra?
O všetkom, a mimo iné aj o cenovej politike škody, rozhodujú páni v nemecku. Čakal si snáď, že v oktávii dostaneš všetko to, čo v najnovšom golfe a za "tuzemské" ceny?
Nehovoriac, že by boli hlupáci najväčšieho zrna, keby dávali lacnejšie to, čo sa predá aj za súčasné ceny ;-)
Jak se dříve kradly antény a znaky z kapoty, tak za pár dní budou stejně žádaným artiklem boční lišty. Pak už jen hurá do OBI pro Lukaprén a mam fáro kompletní. 8-s:no:
Tak zrovna Laguna nejaky zazrak na prostor zrovna neni, tak na urovni lepsi nizsi stredni, snad s vyjimkou sirky, ale jinak zadna slava. V cem spociva plus toho ze ma zdaleka nejmensi kufr ve tride (na urovni nizsi stredni) mi taky neni jasne.
Já vždycky myslel, že jsme střední Evropa a politicky jsme až do nástupu bolševika patřili odjakživa k té západní.
Jinak přesně o tomhle "zaprděnství" jsem psal .... názory a přesvědčení zakořeněné od dob totality typu .... "buďme rádi za auta na kličku, hlavně že máme velký kufr" z nás dělají národ trpící komplexem méněcennosti a dokud asi nevymřou dvě generace postižené normalizací, tak se to nezmění.
Proč nemůže Škoda, která má nesrovnatelně lacinější pracovní sílu než třeba Peugeot, Renault, Citroen, Toyota, Ford, Mitsubishi a další nabídnout na tuzemský trh auto nižší střední třídy s moderním benzínovým motorem o výkonu okolo 80-90kW v základu s klimatizací, elektrikou, mlhovkami, 16" koly, s 6ti airbagy, ESP, ABS, autorádiem s CD/MP3, tónovanými skly atp. za cenu okolo 330 000Kč, když to může dělat konkurence?
No inu proto, že Homo Bohemian Postcomunist si za tyto peníze koupí Škodu Octavii Tour II a ještě bude s díky tlouct hlavou o zem a blahořečit ji až na věky. >:-[]
Tak to je, popravdě řečeno jsem přesné finanční srovnání nehledal. Spíš mě zaujalo, jak jsou ta auta pocitově různá. Ostatně mi tvarování sedaček ve Focusu příjde lepší než v Octavii II Elegance.
Tak nějak máš pravdu, v základu v Touru nebo Primě ten pocit příjemného interiéru s dojmem luxusu prostě není... a ona ta proklínaná 308 s velkou držkou, což je vlastně jediná její slabina, je skryté jedno z nejlepších aut ve třídě s velmi dobrou výbavou, cenou a příjemným rozdílem mezi naftou a benzínem...
Mne prostě velmi mile překvapila, i když jsem ji dlouho opomíjel.
Nechci se tě dotknout, ale kdybys zapojil hlavu, tak bys možná přišel na to, proč má Yeti ve vyšších rychlostech vyšší spotřebu než Octavia. A možná tě to překvapí, ale motorem to opravdu není ;-)
No ano, ale vzdy je to o cene. Octavia je o malo lepsie auto, nez Focus, co sa spracovania tyka. Ma napriklad vacsi kufor, lepsie spracovany interier a odkladacie priehradky (je ich aj viacej), rozne uchyty v kufri, priezor na lyze, dvojite tesnenie dveri, lepsie sedacky, ... ale vacsina s tychto veci je za priplatok a uz aj zakladny model je o nejakych 40tisic Kc drahsi nez zakladny Focus a 40tisic v tejto triede moze casto znamenat aj 3rocne naklady na bezin.
ale promin tady je vychodni evropa nebo si myslis ze muze byt stejna obchodni politika nemecko a cesko?To by toho prodali...oni nemusi z nikoho nic delat
Je to asi jako usa a mexiko uplne stejny pomer......
Bud rad ze je skoda tam kde je mohla dopadnout jako seat a nebo by tu uz vubec nebyla nezakoupnout o ni nemec...
A ze dela lacina auta na klicku no jen superby vyrabet nemuze......
Těžko říct, střídal jsem nedávno Octavii II 1.9 PD 77 kw a Focuse II 1.6 tdci 66 kw, obojí v kombíku. Jsou to trochu různá auta, Octa je o kousek větší, má asi lepší interiér. Focus působí v detailech levněji, je znát, že se mnohde šetřilo. Krásně se ale řídí, takové cesty v prosluněném podzimu na Vysočině, paráda. Navíc výborný motor. Octa je nemastná neslaná, jede to, docela pěkně, zatáčí (oproti jedničkové nesrovnatelně lépe), ale chybí mi pocit kontaktu s vozovkou. Ale v zásadě nic proti ní nemám. Kdybych si měl vybrat, těžko bych volil. Někomu ta "ukecanost" Focusu může i vadit, mě se líbí. Když ale jedeš pět set kilometrů, je to zase jiné.
Náš zákazník, náš pán. Test je zde [odkaz] Čísla jsou myslím jasná a v podstatě mi je nikdo jasně nevysvětlil, protože teoreticky by neměl mít TSI v pružnosti konkurenci.
Nejde o to, že by se tohle auto neprodávalo. Jistě se najde dost kupců, kteří budou rádi za Oktávku, do které stejně nikdo za jízdy nevidí a budou rádi, že můžou "kalit vodu" s autem nižší střední, ale opravdu Škoda udělá pro zisk všechno? Právě takovéto praktiky (které by si na západ od nás ani náhodou nedovolili) z našich končin stále dělají "východní Evropu".
Dát na trh očesané auto jen se dvěma airbagy bez klimatizace, vpředu s ručním stahováním oken, bez deaktivace airbagu spolujezdce, rádia, mlhovek, tónovaných skel, rezervy, snad i zadního stěrače?! s možností dokoupení několika síťěk do kufru za 1300Kč (a jistě spoustou dalších neskutečných "vychytávek") je sprostota. A na závěr se dozvím, že ani nemá odhlučněný motor! Ale Škodovka v tom není nevinně. Dokud se najde dost lidí, kteří si toto auto koupí, nikdy se tady situace nezmění.
Opravdu je tolik oněch 50 000Kč navíc, za které si koupíte auto stejných parametrů, ve kterém si nepřipadáte jak ..... promiňte bytostně to slovo nesnáším, ale vhodnější výraz mě nenapadá ... "socka" .... čili v létě zpocený s oknama staženýma kličkou dokořán za hluku motoru, kdy si nemůžete se spolujezdcem popovídat, aniž byste křičeli s bezpečnostní výbavou a motorem na úrovni automobilové doby kamenné?
Za stejné, nebo podobné peníze seženete auta (snad všech značek) s "trochu" jinou výbavou ... uvádím 308, bo s ní mám zkušenosti .... doporučuji rozkliknout výbavu:
no však to jsem tím chtěl říci - všichni tu 1.6 haní, ale co já mám zkušenosti lidí okolo tak na ní nedají dopustit nikoliv z toho důvodu že "to jede jako kráva", ale že nemusí investovat ... uvidíme za 5 let co nám TSI povědi, třeba nás příjemně překvapí, třeba taky ne..
Jen škoda, že to není atmosféra na úrovni Kia Motors - 1.6 s 92kW a 6ti stupnovym manualem .. :-) ale jak zname skodovku, to by nebylo za takovy peníz :))
Bezpečnosť na prvom mieste? Na slovensku a v čechách? Ešte dlho nebude ak vôbec niekedy..
Na prvom mieste je cena, a v rámci jej znižovania sa v škodovke rozhodli vyhádzať airbagy. Rozhodnutie je to také, aké je- kompromis. Ostatne ako celá verzia tour.
Netreba ale zabúdať, že kopa bagov bezpečné auto nerobí, dôležitá je celková konštrukcia..a v tom je octávia 2 na slušnej úrovni.
Problém je, že ve stejné třídě (dobře, o pár desítek litrů zavazadlového prostoru menší) jsou konkurenti s nižší cenou a lepší výbavou, případně cenou velmi blízkou a mnohem lepší výbavou. Chápu, že v naší zemi to málokdy něco znamená, když je to "naše česká Škodovka", jenže kdo se více zamyslí, půjde se podívat jinam.
Na současnou podobu Octavie si stále nemůžu zvyknout a to už je tu s námi dva roky. Zezadu bez problémů, jenže předek je prostě s těmi šílenými světly nemožný. Tour je designově poplatná své době, ale oproti faceliftu opravdu vypadá lépe.
Laguna je ovšem o třídu větší hlavně uvnitř, vnější rozměry dnes neznamenají nic (viz Astra, grrrr). A to, že za zády neveze přes půl kubíku vzduchu taky nemusí být velké minus.
OK auto, akurat si treba zvyknut na ten hnusny volant (co je samozrejme, vec vkusu). Pre cloveka jazdiaceho do 10k km rocne idealne auto. Nezozerie ho ani na palive, ani na servise, nezhnije a opticky nezostarne. Kludne by som si ho kupil a vozil sa na nom dalsich 10-15 rokov.
Názor od člověka, který nemá rád 4x4 jen proto, že jeho Mondeo to nemá, je jistě hodnotný a všichni pepíci jej poslechnou. Ne, neposlechnou, spojení slov Škoda a "velký kufr" to přebije....
dává zákazníkům jasný vzkaz:
nekupujte to
já bych je hyctl za slovo kupte cokoli jiného než to se značkou škoda aby soudruzi z mladé boleslavi pochopili že zákazníci se nenechají s*át na hlavy
Oproti normalnimu obyc motoru je tam nejmene o osum veci navic ktere se ti muzi podelat a casem se podelaji urcite to neni motor na 10 let klidneho provozu o vymene jen provoznich kapalin filtru a 1 rozvodaku...
Sorry ale 1.2 dopovana ze vsech stran par let se budes vozit ale po5-10 letech z toho nic nekouka..
Kupni sila je mala a obcan vetsinou v teto cenovce ceka tu spolehlivost..
Myslim ze Skoda dela dobre z ho nabizi pro tento chudsi model..ma to svuj obchodni smysl..
Ve prospěch Octavie hovoří nízký propad ceny při prodeji což u Fluence bude právej opak. Navíc horší využitelnost zavazadelníku díky karoserii sedan. Na druhou stranu poměr cenaužitná hodnota jasně hovoří pro Fluence. Víc místa vzadu, dvouzónová klimatizace, tempomat a možnost turbodieselu.
To jsou všechno jenom čísla z "plakátů". Tuhle 1.6 mám vyzkoušenou a hodně záleží na řidiči a na tom, "za kolik chce jet" - rozdíl litr ve spotřebě za stejných podmínek je zkušenost z praxe. Známý např. jezdí s Focusem (Combi 1.6 FSI 85 kW) dlouhodobě kolem 8 litrů a je spokojený.
Taky už jsem si ověřil, že spotřeba obvykle není ta nejvýznamnější položka z hlediska celkových ročních provozních nákladů. Zvláště v tomto případě.
A Focus možná vypadá papírově dobře, ale párkrát jsem si ho zkusil (včetně posledních generací) a ergonomie mě vůbec nenadchla. Dlouhodobě bych v tom jezdit nemohl. Možná první generace za něco stála, ale teď už mě nenaláká ani cenou.
Horste, nemas nekde testik ohledne toho srovnani? myslim atmosku vs. tsi .. mne se zamlouvaji TSI, ale myslim ze ve vysledku to zas nejakej zazrak neni, preci jen, potrebujou se prodavat, tak coz :)))
p.s. jak se tu vsichni hadaji ohledne aut - vy ste vazne Pepici, ja chci auto spolehlivy a aby me nesezralo (tim nejsou mysleny naklady na benzin ale napriklad na turbo atd..) a to je zatim u TSI neznama .. viz 2.0 TDI PD - nikde v testech zminka o tom, ze ten motor je proste omyl co se tyce spolehlivosti..
zrazu ti nevadi ani ta cista atmosfera ktoru tak zatracujes a smejes sa z kazdeho kto ju ma v ponuke? kedz emomentalne je u teba IN prezentovbat TSI? ale sup pride soctavka s 1,6 tak uz si bez seba aka skvela volba..
Upřímně řečeno, koncern atmosféry nikdy neuměl. Když už slušně jely, byly neskutečně pažravé. V práci máme ještě Passata 1.8 bez turba, krásné svezení, ale pod 8 se nedostaneš. Ostatně i 1.2 HTP je další příklad. Tahle 1.6 je z té bídy ještě nejlepší, kolega jí má ve dvojkové oktávce. Dá se s tím jezdit za 6.5, ale musíš to jen hladit. To je největší problém - motor od Hondy nebo Suzuki můžeš točit a nesežere tě, koncern to neumí a neuměl.
K 1.2 TSI - teoreticky máš výhodu v podstatě konstantního průběhu točivého momentu. Prostě se subjektivně s tím motorem příjemně jezdí. Nicméně poté, když ve srovnávačce držela Cee'd 1.4 naprosto krok s Golfem 1.2 TSI 63KW a v testu pružnosti mu neskutečně natrhla výfuk, nejsem o převaze TSI nijak přesvědčen. Ale marketing je mocný.
Osobně ale lze potěšení jízdy s krásně točivým motorem jen těžko nahradit.
Ten 1.6 motor ma o 1l vacsiu spotrebu nez konkurencia - Focus alebo Megane a este si za to vypytaju o 100tisic viac. Napriklad Focus pri 100kmh = 5.8 a pri 130kmh=7.5. Ono tato nepodarena 1.6ka (a asi aj ine benziny od stvorlistka (HTP)) bola ciastocnym dovodom, preco VW mal taky uspech u dieselov. Tie boli aj su samozrejme velmi dobre. Dnesne T/F/SI su uz ina kava, ale radsej ako tento Tour by som kupil Focusa/Megana.
A ked to este porovnam s 1.2TSI v Yetim, tak objem dobre navrhnuteho motora nicim nenahradis:
100kmh
-------
yeti=6.2
octa=6.7
130kmh
------
yeti=8
octa=7.7
[odkaz]
Tak za 1.2 TSI si mam este akoze priplatit neviem kolko a v podstate ma mensiu spotrebu iba ked sa netoci turbo a pri malej zatazi. No genialny motor.
Mně se tenhle model líbí - za málo peněz hodně muziky. Verze kombi s paketem Plus, dálkou, rádiem, mlhovkama, děleným zadním sedadlem a střešním nosičem kolem 350 ceníkově, skladové vozy si budou stát o něco lépe. To i Fabia Combi v rozumné výbavě stála před 5 lety více ;-). V případě vyšších nároků už přestává být tahle nabídka zajímavá - ale o tom to je. Vadí mi akorát černá zrcátka a chybějící lišty - nepřehlédnutelný a otřesný Tour-cejch.
Kdo tady píše o dnešním standardu 6 airbagů - co takhle jezdit v tanku? Každý dělá při koupi auta kompromisy, zvláště co se týče bezpečnosti. Bylo by fajn kočírovat Q7 nebo Cayenne, ale pokud to neuživím, jsem rád za ty dva pytle, co má Tour.
Motor vůbec neřeším - s tímhle benzínem 1.6 75 kW bez problémů projedete celou Evropu. A "závodníci" asi nejsou cílovka pro tenhle model.
A o výhodách "domácí" značky, provozních a servisních nákladech, náhradních dílech a pojistkách se zmiňovat nebudu. To už přímo s tímhle modelem nesouvisí a je každého věc, čemu dává přednost.
...si osobne myslím a neviem si vážne predstaviť, že kto môže byť z tejto "super" ponuky hotový v dnešnej dobe. Jediné a dosť veľké plus má u mňa tento Tour za predfaceliftovú masku a že je to jediný liftback vo svojej triede.
Když vidím "novou" Octavii Tour, napadá mě jediné - *, kluci, fakt jste museli ušetřit i na bočních lištách? Vždyť je to naprostá totální ostuda. Kupodivu si toho ani náročný tester nevšiml... Škoda ... slov.
Ale něco z lepší stránky. Doporučuji nový test autobildu kombíků střední třídy, [odkaz] v němž Superb porazil nový Passat (a ten odsunul víceméně jen ze zdvořilosti na třetí místo faceliftované Mondeo). Jak je vidět, někdy ani marketing nestačí. Je mi líto Insignie, mám přeci jen k Oplu jistý vztah. Kolik let dáváte Oplu, rok, dva?
vrkuboy má naprostou pravdu... a jak Fluence vypadá? Ikdyby vypadal hůř (což je spekulativní, nehledě na to, že Fluence rozhodně vypadá moderněji), tak za srovnatelnou výbavu dáš u škodovky téměř 100 000 navrch a ještě tam nemáš některé položky, které má Renault v základu. Totiž jen člověk, který neumí racionálně smýšlet, přemýšlet a počítat, dá přednost Touru před čímkoliv jiným. V této kategorii aut navíc finance hrajou nemalou roli.
Felícia ? Bol to hit pred 15 rokmi, ale snáď pre čitateľov auto.cz je bezpečnosť na 1.mieste a o podobných autách neuvažujú. Aj octa tour 1,6 je z minulého tisícročia čo sa týka bezpečnosti. 2xairbag jednoducho nestačí, sorry, ...
Netvrdím, že by si měl člověk toura vybavit na těch 400, ano, dodat to chce airbagy a klimu a někde kolem 350 je dokonalá kára doma. Souhlas, kombík je božskej.
Alebo, možno namiesto toho diesla aspoň iná benzínová alternatíva..predsa len, 1.6 Mpi je morálne aj technicky zastaralý a určite nepokryje potreby všetkých záujemcov o tourku.
Tak kdo si ji kupuje na spoustu let a co si budem povidat tady u vas je to skoro polovina kupcu skody v teto cenove hladine tak mu ten motor dozajista staci a nez aby riskoval nejake vykonove pokusy s turbokompresorem vsadi na jistotu a v pripade potreby muze casem i jednoDuse dat lpg az bude benzin treba za 50.
Myslim ze pro lidi kteri po ni koukaji je to presne ten motor ktery by chteli.
Ten motor bude slouzit spolehlive 10 let s min. naklady ne jen 2 roky do zaruky...
Dušan, jasné, že bočné airbagy sú bezpečnostným štandardom a ponúka ich v nižšej strednej triede každý. Bez toho nemá zmysel kupovať auto. Ups, octavia tour to neponúka :no: . Predné okná ako švihadlá ? Chýba č.2 ... :no: Motor 75 kW ? Konkurencia ponúka v základe oveľa lepší motor (či už 1,4 alebo 1,6) - výkon je vyšší, spotreba nižšia, takže zase iba sklamanie.
Moja otázka je, v čom je teda octavia tour (exclusiv) lepšia oproti konkurencii ? Vo výbave nie, v motore taktiež nie, tak teda v čom ??? Jáj, už som na to prišiel, cena je 2-násobná ... :no:
Fox to je přece nedohlédnutelný piedestal... O tam se ani nebaví... Dále celá řádka volva, bawo 1, bawo 3... bawo X1, u audi oba allroady...
Nejlepší je předposlední věta >:D
Jediný pomatenec co se domníval, že za dvěstěpade dostaneš dvousetkoňový "hatch" na sedmnáctkách, s xenony a 10 airbagy je tady samotný GTI (možná i navigací a koženým interiérem, včetně palubovky...)
K tý ceně ještě. 407 000,- je ceníková cena a prodejce může jít při tak "bohatý" příplatkový výbavě směrem dolů.V základu jenom s TOUR PLUS sleví třeba 5000,- neba dá radio zadarmo,ale čím víc si tam toho člověk namelduje o to víc může slevit.Reálně bych to viděl na 350-370 000,- v "plný výbavě" jako je v tom testu.Ještě by mě zajímalo co udělali s naladěním motoru,že to nemá takovou prodlevu po přidání plynu a že jak tvrděj že to jede líp než stará s eurem 4.Po novýn roce to pudu prubnout tak jsem zvědav.
..... koupit dnes auto nižší střední se dvěma bagama může opravdu jen idiot a to myslím naprosto vážně..... ;-\
A když se tahle podmotorovaná a uchlastaná Oktávka dovybaví aspoň na standardní základ, její cena je někde kolem 350tkč a tam už začíná operovat konkurence s modely jako 308SW adpod.
Pro důchodce na víkendy asi zajímavá volba, ale soudný člověk o tohle auto zakopnout fakt nemůže....
Souhlasím. Avšak dovolím si podotknout, že felicia má ABS, takže až takový posun se nekoná. Airbag sice žádný, jeden nebo dva, ale já jen, že ten skok zrovna v tomto ohledu je ne zrovna důležitý. Podstatný je krok vpřed v kvalitě podvozku, zpracování, velikosti vozu, i té bezpečnosti a samozřejmě i možnosti dokoupit zmiňovanou klimatizaci atp.
Jinak cena je skutečně perfektní. Felicii před 13-ti lety jsme domů kupovali za 290 000.
Nedávno jsem jezdil s Méganem 1 1.6 16V, 109 koní a popravdě řečeno to auto je daleko dynamičtější než rotačky 1.9TDI i než slabší PD/CR. Jen se musí podřazovat.
Zas tak bych se tedy 1.6 nebál, bude to stačit i mladším. :-) Na druhou stranu ten motor je slabina obzvlášť ve srovnání s TSI.
To je proto, že půlka lidí tady má při čtení GTIho příspěvků rudo před očima. Ale pokud je bereš trochu s nadhledem, tak kromě zbytečných osobních invektiv dokáže GTI i docela pobavit. Vezměme si ten příspěvek, na který reaguješ, třeba po odstavcích:
1) IMHO velice pěkná narážka na některé zdejší virtuální závodníky, kterým je cokoli kromě prémie nad 200 koní a supersportů málo (nedejbože pokud to má na masce Škoda nebo VW), ačkoli doma maj oktáfku v metle na hlínách nebo vytuněnýho trojkovýho Golfa. Taková lehká provokace, která ovšem spolehlivě zabere, a pokud ne, tak následující direkt o "jediné možné volbě v dané cenové hladině" už sspolehlivě ano.
2) Tenhle odstavec je krásně štiplavý a ironický. Povšimni si, jak GTI píše o ZDEJŠÍM garážovém Bohu a ideálním vozu pro českou republiku. A teď si polož otázku, není tomu tak? Není snad oktávka modlou více než poloviny českých domácností? Samozřejmě že je :-) Prostě úder na solar plexus malého českého človíčka...
etc., chce to prostě číst mezi řádky. GTI rád provokuje, ale proč ne, když mu to lidi žerou :-)
Za 292 500Kč ceníkových je má člověk velké auto s malou cenou a obstojnou výbavou. Přestupovat se bude hlavně ze starších ročníků první generace Fabie, Felicií apod. No a pro tyto řidiče budou i dva airbagy a ABS posun. O klimatizaci, el. předních oknech a zrcátkách nemluvě. Na Slovensku je v základu čtveřice airbagů, ovšem za vyšší cenu. Takto má každý na výběr, jestli si připlatí nebo mu je 10 900Kč v kapse milejších. Kdo chce TSI, má je za 334 900Kč i včetně bočních airbagů v Primě.
garazovym bohom je fabia, polo, a1, octavia, golf, a3, superb, passat, a4, a5, a6, a7, a8, touareg, cayenne, yeti, tiguan, q5, cayman, boxter, 911, rocco, tt, bmw 5er a pomaly aj swift a sx4...kazde je garazovym bohom a spravou roku, desatrocia, stvrtstorocia, storocia pod svojim prave pod svojim clankom... ;-)
To každopádně, jen nevím, jak by to dopadlo... :-)
Metalízu, xenony, litá kola, stejně jsme na 460 tisících a to je pořád krása. Potom se trochu přitlačí na dealera a je tu Laguna za čtyřku jak vyšitá.
Generation je znouzectnost pro "chudé", základní L3 se dá už považovat za plnohodného účastníka provozu.
Tour za 300 má smysl, Tour za 400 smysl již postrádá. :-)
Já jsem nemyslel plnou výbavu, bavme se o autu pro rodinu, která nemá dostatek financí na auto a stanovila si limit do 400 tis., tak např. Golf 1,2 TSI 105k Trendline stojí 375 600 Kč, je modernější a součástí sériové výbavy je např. rádio s CD/MP3, manuální klimatizace, ESP, 7 airbagů, palubní počítač či elektrické ovládání oken vpředu. Za 5 tis. si připlatíš paket "Comfort"(5 dveří, tříramenný kožený volant, hlavice řadící páky a madlo ruční brzdy v kůži a vnější zpětná zrcátka a kliky lakované v barvě vozu). Výsledná cena je nějakých 380 tis. za kterých dostaneš lepší auto s lepší výbavou než O Tour. Jo a každý nepotřebuje vozit kubíky vzduchu v kufru. Takový Golf jsem měl na mysli. A to radši nepíšu o sebevražedné prostituční cenové politice konkurence, jak ty to nazýváš. Prostě se mi zdá být Tourka drahá.
Na Fluence mě vadí pouze předek jinak je to celkem pohledné auto. Každopádně pokud bych se rozhodoval pro nové auto tak bych dal přednost před designem jiným věcem. Je to všechno o potřebách každého jedince. Pokud Tour tak jedině v základu, jkékoliv příplatky nemají smysl to už je lepší nová Octavie s 1,2 TSI. Každopádně mezi "lowendy" nemá varianta Octavie tour kombi asi konkurenci.
To akože sparťan je exclusiv ? To bude isto pre "lowend" people, ktorým nevadia švihadlá a stačia iba 2 airbagy. Áno, v 21. storočí je možné vyrobiť auto kde aj za rádio sa pripláca a tým je škoda. O klíme sa nebudeme baviť, to je highluxus. Neuveriteľný motor, "až" 75 kW. Dá sa s tým jazdiť, to nepopieram, klientela nad 60 rokov si bude mädliť ruky, ale inak ? Ostuda ...
Exklusívna voľba to nie je ani náhodou, skôr voľba dôchodcov, pre ktorých je nové auto posledné auto a váhajú medzi tour 1,6 a fábiou 1,2 TSI. Podľa mňa je TSI od fábie lepšia voľba ako toto tu :no:
Plakátník? Tam je to jasný, geterko, jedině geteerko od nissanu. Nahoře však nepíši pro tebe, tam píši o volbě dospělých lidí, lidí, kteří znají cenu peněz a kvalitu Škody.
Ty zatím nemáš žádné nejhlubší části, ty máš jen voči, kterejma se učíš vidět. Pravdu tvého vidění však neurčí ani Nissan, ani Ferrari, pravdu tvého vidění určí tvůj mistr a tvá první almužna od něho, ta almužna, kterou hrdě ukážeš mamince. Tehdy si vzpomeň, cos tu psal pod OCTAVIA TOUR.
Octavia Tour je dobré auto, o tom žádná. Jen ten motor...
Jenže díky štědrosti jednoho z konkurentů se naskýtá nabídka zdánlivě neodmítnutelná a to Renault Laguna 2.0 již od krásných 419.000 czk. Pokud se podívám na výbavu zmiňované Laguny, nenacházím nic, co by jí oproti nadupanému Touru chybělo. Naopak má výborný motor a je to o třídu větší auto (statusem, rozměrově ne).
Je pravda, že tu srovnávám vozy napříč třídami, ale vzhledem k cenové politice a imagi Renaultu v ČR se nad tím dá přivřít oko.
Kupující již musí posoudit sám, co je lepší volba. :-)
Podle mě má smysl jen Tour v základu+klima(stejně jako Generation).
V podstate súhlas so všetkým, iba mne absencia dízla nevadí. Budgetové auto kupujú skôr súkromné osoby, ktoré toho nenalietajú toľko, čo služobáky.
A dizajn je skutočne lepší, ako FL.
Aby nedošlo k omylu, Octaviu považujem za veľmi slušné a kvalitné auto. Ostatne som na nej niečo nabehal, v podstate išlo o obdobu testovaného auta a spokojnosť.
Len mi príde minimálne čudné, že si schopný rozpísať na blogu, akým podvodom je ponuka Meganu za 250 tisíc, keď slušná konfigurácia vyjde na štyristo a tu v podstate s identickou situáciou nemáš problém. Lebo cenníkových 282 a testových 407 je sakra rozdiel (a to ten Megane za štyristo mal aspoň silnejší motor, 6st. manuál, zatiaľ čo Octa zostáva s rovnakým základným motorom).
Za těch třísta bych šel spíše do Fluence. Už v základu má vše a dokonce i něco navíc co ani nepotřebuji, prostornější interiér a hraje na komfortní notu. Ani ten Cruze od Chevy není špatnej, ale interiér mě zrovna nenadchl.
Tak teď nevím, nepíšeš tady pořád náhodou, že garážovým bohem je Golf? Jinak ta vysoká cena není způsobena doplněním výbavy moderními vymoženostmi ale na standart dnešní doby, což je např. manuální klima, rádio, airbagy, mlhovky, rezerva nebo zadní stěrač. Octavia není špatné auto, ale cenová politika je nadsazená, vše můžeš mít, ale draze si to zaplatíš!
Plakátoví teoretici, ti ví vždycky přesně, co BY s koupili, zpravidla se to pohybuje někde kolen Nissanu GTR. Prostě pod třista koní se do garáže nechodí ani v pantoflích. Dospělý člověk, který se nemusí snažit dokázat jestli je pořád ještě lepší než Loeb, dospělý člověk, který zná třídní konkurenční okolí a zná tedy kvalitu, styl a image Octavie, ten v podstatě nemá co řešit. Ausgerechnet za čtyři stovky. Odhaduji, že cena vyšplhala na uvedenou výši po doházení všech extras, ano, považuji i s odkazem na tuto skutečnost a na motorizaci (polovina republiky tu na této motorizaci stále jede) cenu za natolik přitažlivou, že nepadá prakticky do úvahy uvažovat v daném cenovémn pásmu o čemkoliv jiném.
Užitné vlastnosti Octavie, její bezvadný společenský status, její neposkvrněná image a přestiž z ní dělají absolutní volbu, a připočtu-li překrásná přední světla v základu, pak nezbývá než napsat - ano, ŠKODA stvořila v Octavii tour zdejšího garážového boha. Ideální vůz pro Českou republiku.
Je tu ještě jeden rozměr, současná až sebevražedná prostituční cenová politika některých konkurenčních prodejců vytváří klamné zdání, že auto nad dvěstě tisíc je jen předražený krám. Abych to upřesnil, tenhle postoj svědčí jen pro velmi nesebejisté prosťáčky. Avšak uznejme, těch je... Takže já vnímám TOUR jako špičkově naceněný klenot do této doby. Hrdá cena, hrdý vůz, hrdý majitel.
Samozřejmě stále platí slogan - Ber scouta, budeš za machra. Ale tohle je píseň zásadně jinak majetkově postavených lidí, než těch, kteří kupují vozy v cenách 300 - 400.
Tedy závěr - pokud hodláš být na silnici za toho, kdo ví, ber v této ceně OCTAVIA TOUR (doporučuji v kombi). Těm kolem, těm, co se domnívají že za dvěpadesát se tu rozdávají dovozové klenoty budeš z okénka velkoryse kynout jako král okresu. Jejich sklopené zraky pak budou tvým vítězstvím ducha nad jejich podmáčenou hmotou...