Nedivím se pořadí čtenosti článků. To že je Škoda nejlepší, to ti řekne každý "odborník" v hospodě, aby ses to dozvěděl o Renaultu, doporučuji číst články na odoborném serveru o autech, nejlépe pak na auto.cz:yes:
v kontexte s "krcmovymi" recami ano. Auto cz ti ukaze cestu aj k inym autam ako Skoda, hospoda ti ukaze cestu na dno pohara a jedine a len ku Skode :-)
pocitac chcel povedat (asi a teda dufam) ze objektivnost vo vnimani aut je to, co vacsina oboch narodov nema a auto.cz nam to poskytuje ;-)
A tudis, ANO, podla auto.cz je mozne poznat najlepsie auto/auta :yes:
Nejlepší auto pro sebe, by měl každý poznat především sám podle sebe. Pokud někdo poznává nejlepší auto především podle názorů jednoho serveru, nebo časopisu, ví o autech celkem "PRD"... ;-)
Ono to je samozřejmě pravda, ale kolik lidí je schopno projít všechny prodejny při koupi auta a do jaké míry je schopno během krátké (málokdy ujedeš s předváděčkou alespoň 10 km) poznat rozdíly a co ti přesně sedí a co ne. Proto není špatné si přečíst orientačně různé testy, já jich kvůli novému auto přečetl asi 15 plus recenze tady na MACZ a i jiných konkurečních serverech jen k tomu konkrétnímu.
Samozřejmě, že sbírat potřebné informace k tomu, aby ses mohl správně rozhodnout, můžeš i na netu, nebo v časopisech, ale přesto, nebo i právě proto, by sis měl ve finále umět vybrat auto pro sebe, především ty sám... ;-)
Počítač chodil jen do hospod, kde obdivují/chválí hlavně Renault (a franc. produkci vůbec) tak dlouho, až se z něho stal logicky abstinent... :-O >:-[]
Divim se, že v seznamu neni Fiat Bravo 2.0 M-jet v modrý perleti Maserati. Když ten článek vyšel, tak tu kolem toho bylo humbuku, jak je to předražený a že to za ty peníze nikdo nekoupí, že bych ten test očekával minimálně v top 20.
Ono je to logický důsledek toho, že poslední dobou hlavně ti lidi (potenciální zákazníci FIATU) moc nezajímají samotnou značku FIAT, tedy aspoň podle toho, co jim FIAT nabízí, myslím zejména v kompaktní a střední třídě... ;-)
Souhlas jen z půlky. V kompaktech Fiat nabízí Bravo a lepší volba v této třídě není (mám to z důvěryhodného zdroje). Ale potenciální zákazníci Fiatu jsou velmi neukázněný, protože ačkoliv v anketách pro Fiat hlasují o stošest, tak nakonec koupí jinou značku :-)
No u nás je tuším průměrnej plat cca 25 000 kč hrubého u vás o třetinu míň a když testovanej Duster 1,6 4x4 stojí necelých 400 000 kč tak to asi moc sociální auto nebude.
Sociálkaři...?
Nezlob se na mne, ale s několika výhradami bych se nerozmýšlel a okamžitě si koupil Duster v maximální výbavě. A jako sociál si nepřipadal. Nejde mi o image, ale o to, co auto za vynaložené peníze nabídne. A pokud by ses podíval na nedávný test Dacie v Autosalonu na Primě, mluvil bys jinak. Sice mám výhrady k systému pohonu 4x4, ale má alespoň elektronickou uzávěrku na 50:50.
Duster! Levnější! Ušetřim! Tak to musim koupit! >:D tohle je klasická ukázka běžného myšlení českého člověka.... bohužel... to, že realita je občas jiná (a za stejnou cenu jako za Duster se dá koupit mnohem spolehlivější SX4), to už je jedno, hlavně když reklamy hlásají "extrémně levný". Ušetřit ANO, ale fakt ne na úkor spolehlivosti a kvality.
Na druhou stranu je pravda, že oproti skutečnému kvalitnímu crossoveru se dá ušetřit skoro 100 000, a to už je hodně. Koupit tohle auto s tim, že před koncem záruky to prodám, není špatná idea. S tim, že za cokoliv jiného než za kola, volant a motor si musíte připlatit.
Nesouhlasím.Jak můžeš vědět,že je Duster nespolehlivý,když se dělá chvíli.Logan a Sandero jsou celkem bezproblémový auta.Pokud to chce někdo používat v terénu jako pracovní tak je to ideální vozidlo.
Nebudu tvrdit, že takhle dost lidí neuvažuje. Ale...
Jak můžeš tvrdit, že bude SX4 spolehlivější, když se Duster začal teprve prodávat? Ano, Suzuki by mělo být spolehlivější... Jenže když se budu řídit tím, že jsou dva roky záruky, tak je jedno, jaké auto se dnes koupí (rozhodovat bude jen přístup prodejce/servisu k zákazníkovi).
Duster je o něco větší kus auta. Motor-pohon je Renault/Nissan. Prověřené léty...
No, kupovat stylem "základ a něco dokoupím" je taky blbost. Takže jednoznačně 1,5dCi Exception. Malý diesel Suzuki nemá, bohužel. Takže v současné době bych řekl, že jsou na tom stejně. Uvidíme tak po minimálně roce provozu Dusterů.
Samozřejmě tohle myslím jako porovnání malých SUV.
"Duster! Levnější! Ušetřim! Tak to musim koupit! " - kéž bys ty takhle postupoval a nekoupil si ojetinu :no:
Spousta lidí čte ne jen proto, že si dané auto jde koupit, ale proto, že je to zajímá. A ona Duster bylo hodně očekáváné auto, jako ostatně každá Dacia. A není se čemu divit, protože pokaždé Dacia svým modelem splnila to, co od ní bylo očekáváno.
jéj, netušil sem, že tim rozpoutám až takovou diskuzi. Dobře, takže popořadě..
Ronault:
Každá Dacie splnila svůj účel - účel "levné pracovní síly" na technicky zdařilejší úrovni, než je Lada (doufám, že se zase někoho nedotknu, ale tohle výmysl není). Jak sem řekl, za tu cenu je to hodně zajímavá nabídka. Já si přečetl hned dva články o Dusteru, přesto, že se nechystám značku nijak podporovat.
Das Autos:
ano, pracovní vozidlo je to ideální. Tam se nehledí na kvalitu interiéru, ani na výbavu, jde o to něco přepravit nebo projet a konec.
Mezek:
Duster není o tolik větší mám pocit, on jen trochu "mate tělem". S tim dokupováním máš taky pravdu... Ale potom se to chce zamyslet, jestli náhodou nevyjde nějaké jiné auto lépe. Četl jsem tu ten test SX4 vs. Duster a když to tak nějak porovnám, vychází vítězně spíše SX4.
A co se týče té spolehlivosti: Za prvé, poruchovost aut se dnes pohybuje okolo několika procent - je větší pravděpodobnost, že narazíte na "dobrý kus". Levné Renaulty nicméně jsou (a nejen podle mých zkušeností) docela poruchové. No a namontujte levný Renault v Rumunsku a víte co Vám vznikne... Jen předpokládám, že Duster půjde ve stopách svých "kolegů".
A k tomu komentáři, který se naváží do našeho Outlandera: třeba mi nabízí víc, než by mi dalo nové auto. Třeba je to opravdu SUV - SPORTovní Už. Voz., narozdíl od těch ostatních "parodií". Třeba mi dává určitou míru vyjimečnosti, narozdíl od jiných aut. Důvodů je víc, o novém autu jsme taky uvažovali. Vy ostatní radši ani nepíšete, co teď máte za auto. Opravdu po uvážení všech pro a proti nám to vyšlo lépe, už proto, že jsme Outlandera kupovali od origo prodejce téměř nového.
Ed.: opravdu občas trochu přehánim, nemusíte mě brát za slovo a vzít to trochu víc v pohodě
Však jsem taky psal, že se bavím o "malých SUV". ;-) Ona Dacia je větší kus železa, SX4 je vedle ní drobek. Druhou stránkou je zase prostornost uvnitř...
Nicméně, o spolehlivosti nelze v současnosti mluvit, je prodáno jen pár kusů. Uvidíme za rok, za dva.
Z porovnání mi vyjde jako těsný vítěz Duster. Právě díky motoru - Suzuki nabízí jen dvoulitr (vyšší náklady na provoz včetně povinných plateb). Ty výhrady, co k Dusteru mám, jsou třeba k montáži jenom čtyř airbagů apod.
Ale jak říkám: beru v úvahu to, co auto nabízí za vynaložené peníze - Duster je malé SUV, auto pro sportovní vyžití (NE sportovní auto!) - a tam je za 430000,-Kč hodně dobrý.
ad. Outlander: to je jiná kategorie... Proto se taky dcera rozhodla pro koupi ASX (což je téměř to samé ;-) )
Dobře, s tou délkou mi to nedalo a šel sem se podívat do prospektů. Kromě toho, že Dacie je výrazně hranatější, tak je o 19,5 cm delší, o 9 cm širší a o 0,5 cm vyšší. Nabízí výrazně větší zavazadelník (475 vs. 270) a méně místa pro cestující. Takže měl si pravdu, přestože rozdíly nejsou až tak velké, tak Duster je větší. Zároveň je vidět zaměření na zavazadelník > pracovní využití. Tu spolehlivost nechám být, máš asi pravdu, počkáme.
Co se týče motorů - když srovnám benziňáky, vychází vítězně SX4 a to nejen díky rychlejšímu motoru, ale i díky výrazně nižší spotřebě - 2 litry rozdílu není málo. U těch dieselů máš pravdu, lepší by byl malý diesel, přestože spotřebu mají podobnou, tak náklady jsou nižší a zrychlení podobné, tam není co řešit.
Do sportovního auta má daleko, to jo. Za tu cenu (430tis.) jsou ostatní crossovery v leckdy v základu (přestože třeba u ASX je základ dost obsáhlý). Dceru chválim >:D vybrala dobře, taky jsme nad tímto autem uvažovali. ASX je rozhodně lepší, než aktuální Outlander. Ten příspěvek o našem autě je tam spíš jenom kvůli tomu, že se do něho Ronault naváží. A jen tak mimochodem - Outlander I. je jen o něco větší, než Duster, dá se to porovnávat. Jenže turbo je turbo, a motor z Eva se taky nezapře >:D mimo jiné taky cenová kategorie a naprosto luxusní (přestože pro mnohé hrozně strohý) interiér. Na to ale fotky nestačí.
Takže kdyby byl článek o nejhorších motorech v historii a dole by byla diskuze a nejvíce by se tam vyskytlo slovo HTP, tak by byl králem nejhorších motorů HTP?