Nejoblíbenějším SUV s pohonem 4x2 ve střední třídě byla v roce 2010 Škoda Yeti. Nissan Qashqai dosáhl nejvyššího podílu dvoukolek na celkových registracích.
Podle výrobce jsou i Windowsy stabilní a bezpečný systém :-)
Pokud to výrobce opravdu tak preztentuje tak mi to připadá velice přitažené za vlasy. Pozdvihnou a oplastujou hatchback a maji suv. To je jako bych brckem foukl do krabicaku a mel sampanské >:D
Tady bych bral spíš jako relevantní jak jej nazývají motorističtí novináři, pokud také SUV uznám omyl. Nejdříve mi to ale adekvátně podložte důkazy... Já totiž o SX4ce jako SUV neslyšel. ;-)
Jo, to jo, ale hatchbacky to nemají všechny, dají se najít i nějaké (i více), u kterých jsou ty sloupky lepší. Zato u suvéček.... fakt jsme jich zkoušeli hodně. První Forester? Jestli je to to, co si myslim, tak je to SUV. Ale podle tehdejších měřítek. Stejně jako náš Outlander byl podle tehdejších měřítek SUV, teď bych spíš řek něco mezi suv/crossem
S tím sice souhlasím. Jenže sám výrobce označuje Fiat Sedici (=SX4 jak jistě víš) za SUV :-O !
Jinak já to vnímám zcela stejně. Jen QQ pro mě nikdy ryzí SUV nebude. Nemá na to proporce. Přinejmenším.
Tlusté sloupky nemají jen SUVka, ale třeba taky mnohé hatchbacky nižší střední třídy. Výhled šikmo dozadu z Brava, Méganu nebo Golfu je nulový, u prvních dvou navíc ještě podtržený oknem o velikosti průzoru řidiče tanku.
Ostatně... když už vrtáme v kategoriích: kam bys zařadil třeba prvního Forestera? Bylo to SUV, nebylo? Nebo vyšší kombi?
dobře, na vědomí bych bral spíš zrychlení a pružnost motoru, použitelné otáčky. Jinak máš pravdu, až do nedávna jsem považoval Yetiho, Quas.. něco a ASX za crossovery... Pisatel má zajímavý představy.
osobně, když sme se na něj jeli podívat do autosalonu, tak sem mu moc šancí nedával. Na fotkách to vypadalo dost hrozně, ale tak řikal sem si, motor z Lanceru EVO, tak to musí být dobrý >:D a týden po tom, co jsme ho poprvé viděli, byl doma. Parkování víceméně řeší o něco větší zadní okno, než je u ostatních SUVéček, parkáče ani kamera nejsou a, upřímně po tom roce, ani nejsou potřeba :-! tim neřikám, že by to někdy nebylo s nimi jednodušší. A jinak tlustý sloupky jsou taky, to měli všechna SUVéčka, co jsme zkoušeli. To je prostě achilova pata všech suvéček. :'-(
Outlander?? ... moc dobrá volba ... :-) .. neseděl jsem, nejsem schopnej výhled z auta posoudit ... nicméně zadní parkáče(nebo kamera?) problém s výhledem dozadu snad řeší :-)
ale to je právě ten zásadní problém, že se za SUV vydádá i to, co jím prostě není ... první měřítko pro mě v této kategotrii je právě praktičnost = velikost kufru ... takže takovej např. Yeti jako SUV neuznávám, kdyby byl prezentovanej jako crossover, není co řešit ... A pomalá SUV? co to je? rychlostní limity jsou jasný 50,90,130 a to ty auta zvládají >:-[]
Ano, to dává logiku, máš pravdu. Sice o praktičnosti by se dalo leckdy polemizovat, ale máš pravdu. Nicméně sem tim chtěl narazit na skutečnost, že SUV jsou často dost pomalá. Ale děkuji za opravu. SUV jsou auta pro "využití pro sportovně aktivní lidi", nebo aspoň to sedí líp, než termín "sportovně užitkové vozidlo"
RAV4 je SUV, stará verze Vitary byla stavěná jako offroad, nová jako SUV ... s crossoverem přišel nissan, když uváděl na trh Q ... právě proto, že SUV už v nabídce měl (X-trail) a chtěl něco mezi kombíkem a SUV ... problém je, že spousta lidí tyto dvě kategorie háže do jednoho "pytle" a pak srovnávají hrušky s jabkama ... a pak se porovnává např. Yeti s Q, místo aby se porovnával s x-trailem ...
Vyjádřil sem se špatně, ten Fusion byl narážka na Falca. Ale jsou tu věci, s kterými souhlasim s Michalem a nesouhlasim s tebou (a vypsal sem ti je tam). Jinak nejsem si jistej, ale myslím, že kategorie jsou dané rozměry, takže aspoň trochu to odlišováno je - s jistotou mohu říct, že mezi SUV nepatří ani Fusion, ani Panda. Nejasná hranice je akorát mezi SUV a crossovery - s jistotou lze odlišit pouze ty nejmenší a největší. SX4 je crossover, Octavia Scout je zvýšené kombi.
Protože jsou podobná tvarem i velikostí a s něčím to na našem trhu porovnávat museli...
To je asi jako se (a zejména tady) hodně srovnával Cee'd s Fabií jen proto, že ta auta stála stejně. Kategoriemi jsou taky dost daleko od sebe.
allroad není SUV
Scout není SUV
SX4 není SUV
Panda 4x4 není SUV
ale bez potíží je lze označovat za crossovery
GLK je suv
XC60, Q5, X3, RAV4, SPORTAGE, YETI ano tohle jsou suvecka a neni o tom pochyb... u QashQai konkretne nemam problem ani s oznacenim SUV tim spis ne jako crossover.
Koukni na scouta a koukni na QQ. Pokud mášzrak v pohodě vidíš to pokud ne tak rozdíl poznáš i po hmatu...
to by to mozna vysvetlovalo (protoze zas tak se v tech tridach neorientuju). Ale pak uz tuplem nechapu, proc se tu pri prochodu Yetiho teda tyto dve auta tak srovnavala, kdyz jsou vlastne jine kategorie?!?!... panenko ;)
Slovo sportovní v českém "překladu" SUV je hlavně pořádný nesmysl, protože v originále nemá co dělat se sportovním charakterem auta, ale s jeho využitím pro sportovně aktivní lidi. Mělo to odkazovat na prostornost pro převážení jízdních kol, variabilitu interiéru pro lyžaře, výkon a tažnou sílu pro tahání přívěsů s čtyřkolkou nebo vodním skútrem atd. Lepší překlad by asi byl "vozidla pro sportovní využití".
Ona první SUV vůbec neměla sportovní charakter jízdy.
1) Fusiona sem zatáhl Falco.
2) Kategorie NEjsou až tak jasně dané. QashQai - je SUV nebo ne? Původně označovaný jako crossover, zde řazen do SUV. Takový allroad - SUV nebo ne? Octavia Scout - SUV nebo ne? SX4 - SUV nebo ne? Panda 4x4 - SUV nebo ne?
Jednoduše je tu jádro SUV, které je jasné. Ale pak je tu hodně vozů na pomezí tříd. Pokud taková SX4 je SUV, pak by měla být SUV i Octavia Scout. A to mi příliš nesedí.
Dnes jsem prochazel kolem jednoho Soulu, ted ctu tenhle clanek a neda mi to a rypnu si... kdepak je ta "vase" slavna Kia Soul, ktera mela Yetiho srazit svymi prodeji na kolena?.. :-) nejak se mi ji v tech zebriccich nedari objevit :-)
dovol mi prosím reagovat, jako uživatel SUV taky něco přispěji:
- "dobrý výhled" je absolutně katastrofální. Ve většině případech dozadu není vidět skoro vůbec a sloupky jsou ještě širší, než u jiných aut
- kufr často mívají menší, než auta podobné velikosti jiného zaměření, ale stačí
- max rychlost a spotřebu, nemluvě o ceně, všechny tyto tvoje priority můžeš lépe uplatnit u jiných aut. Slovo "sportovní" v názvu je opravdu jen pro okrasu, pokud si nekoupíš nejdražší verzi.
Ještě nikoho z vás nenapadlo, že SUV má hlavně tyto výhody:
- dobře se do něj nastupuje
- dobrý výhled na dopravní situaci
- velký kufr, tedy většinou
- pocit bezpečí
......
pro lidi mého věku(50) je to důležitější než trakční schopnosti, max. rychlost, spotřeba, cena ....
a proto se budouSUV stále dobře prodávat, zkrátka každé zboží má svého kupce, tedy pokud je dobré.
marka ;-)
prosim vás, jednotlivé kategorie jsou jasně dané. Co tu řešíte? O Fusionu by tu si myslim neměla být ani zmínka. Jinak Michala bych se chtěl zastat (stejně jako jsem na začátku souhlasil s rohypnolem), nic o cenách neřikal, dedukce ano, ale ne přehnaná prosím.
S panenkama bys především měl přestat spát... Ale jinak správně radči stáhni ocas mezi nohy a potupně se vypař.
Na rozdíl od tebe jsem reagoval na tvé argumenty a evidentně je rozsekal. Zatímco pro tebe ty mé už zůstávají neprůstřelné. Myslím že jsem psal naprosto k věci na rozdíl od tebe. Tys stále zůstal u toho tokání kravin/nesmyslů....
Tak promiň, panenko >:D
A jinak děláš to, co o pár řádku níže vyčítáš někomu jinému. Přetváříš si kategorie podle své potřeby, abys náhodou nemusel uznat, že má pravdu někdo jiný.
Vlastně celou reakci najednou píšeš na něco jiného, než bylo původní téma, které těžko jde vyvrátit... Takže taky konec diskuse.
"Neustále tady opakuješ dogma, že automobil určité velikosti nemůže mít hnanou jen jednu nápravu! Hloupost"
Naopak - opakuji tu, že automobil určité konstrukce má mít 4x4.
Off-road 4x2 je taky zcela pochyben.
A věřím tomu, že by se našlo dost pozérů, kteří by Hummera 4x2 koupili.
Ale ano, automobilky vymýšlí nové věci. Jenže krokem SUV 4x2 pokrývají segment zákazníků z principu pozérských.
A tím SUV zkrátka rozumím vozy jako Tiguan, RAV4, CRV, Yeti, X3, X1, GLK, Antara, X35, Sportage apod.
Jistě uznáš, že off-road s pohonem 4x2 je nesmysl.
SUV 4x2 není přímo nesmysl, ale pozérství :-!
Nebo myslíš, že existuje majitel, co by zvolil za stejnou cenu raději 4x2 než 4x4?
Jinými slovy 4x4 přináší pouze benefity. Jediným negativem je cena. Cílem SUV 4x2 je tedy pouze a jen zpřístupnění segmentu těm ,co na něj finančně nemají (a tím se nikomu neposmívám).
To je veliký nesmysl. I na výstavě veteránů ti dokáži s chladnou hlavou říci které auto je kupé, které sedan, které limuzína a které kabriolet. Půdu pod nahama neztratím ani před offroadem 60 let starým.
Ano vše se vyvíjí nicméně k radikálním změnám nedochází. Autobusu se neříká kabriolet a Fusionu se neříká SUV. A to že motoristický radaktor FUSIONA nenazve es-ú-vé-čkem není dáno strnulostí jeho ani našeho myšlení jak nám to zde prezentuješ :yes:
I takové SAV od BMW se obscně řadí do kategorie SUV. Opět nejen já ale celá mot. veřejnost. že se takto výrazně specifikovatelný typ automobilu objevil až relativně nedávno opět nic nemění na jeho rozlišitelnosti. Všimni si, že pro crossovery už více takto dobře zavedených pojmů nefunguje.
Mezi polévkou a omáčkou je taky rozdíl i když se jednotlivé omáčky mohou hodně lišit...
A pokud tedy neexistuje norma na typy aut pak mi ukaž seriózní motoristický plátek kde je například renault fluence považován za něco jiného než sedan. Nebo naopak právě ten kde FUSION nazývají SUV. A úplně nejlíp uděláš když se potichu zastydíš a přestaneš se v tom dál topit a čarovat z klobouku surrealistická spojení...
Vše se neustále mění a vyvijí, neexistuje nic takového jako měřítko, norma, kritérium, obecně uznávaný vzor!
Vy si tady pod určitou zkratkou zaškatulkujete typ automobilu a jakákoliv změna je pro vás nepřijatelná a nepochopitelná . Proto musí automobilky neustále vymýšlet nové a nové kategorie.
My se tady nebavíme o doslovném významu zkratky ale o kategori jako takové. A ač význam není přesně definován motoroistická veřejnost a zejména redaktoří dobře ví jak je tato skupina určena a které vozy do ní lze zařadit a které ne. Přičemž nejednoznačnost může vzniknout je při velmi příbuzných crossoverech. Ale určitě SUV není zaměnitelné s MPV, malým, středním, velkým nebo oplastovaným nebo něčím podobným...
"Neustále tady opakuješ dogma, že automobil určité velikosti nemůže mít hnanou jen jednu nápravu! Hloupost"
to není žádná pravda, o velký sedan s jednou hnanou nápravou se zde nikdo neotírá, ani o velká MPV, kombíky, kupé, kabriolety, vany, pickupy...
Proboha, SUV je jen zkratka, kterou marketingové oddělení používá jak se to zrovna hodí. Sportovní Užitková Vozidla je označení, které sedí na dvě třetiny automobilové produkce.
Neustále tady opakuješ dogma, že automobil určité velikosti nemůže mít hnanou jen jednu nápravu! Hloupost
Tak s tím krytem bych tomu fakt nevěřil. No vida, a pak že mě nic nepřekvapí. :yes:
O Scoutu jsem mluvil čistě z hlediska vzhledu, cenu jsem ani neřešil. Scénic 4x4 vídám až překvapivě často, rozhodně špatně nevypadá.
Mocnýmu krouťáku se podléhá dost snadno. ;-) Já už to mám za sebou, tedy to podléhání, a dneska se snažím vyďobávat dobrůtky ze všech stran. Benzín, nafta, turbo nebo atmosféra. Na mě se snad hodí ta písnička od Hudby Praha.
"Mám sice dobrej vkus,
ale líbí se mi všechno.
Umělá hmota, blues,
husí i ženský stehno."
Říkám to s velkým smutkem, ale gramotnost a pochopení čteného textu/srozumitelná formulace myšlenky jsou dvě veeelmi vzdálené věci a bohužel, na tom už tak skvěle nejsme... :no:
Pan Alzheimer mu bude schovávat ten počítač mnohem déle, ale je s postupem času vyšší a vyšší šance, že ho nenajde... >:-[]
Woody, neuvěříš, ale plechovej a bytelnej, koukal jsem až žasnul, že si s tím dali takovou práci :yes:
Jinak ano, ať si koupí kdo chce co chce, proto je mi ten náš plast dookola celkem jedno, já ho ani moc nechtěl, ale taky chápu důvody, které jsou pro. A třeba při koupi ani kupující nevěděl co to slovo Outdoor znamená a nějaký terén v tom nehledal, spíše se to líbilo a praktickou stránku věci to má. Jo a konečně jsem to řídil a na pár chvil jsem podlehl mocnému krouťáku, ale nedám se, zážeh forever! >:D
Octavia Scout se líbí hodně lidem, mě docela taky, jen prostě asi bych za dané peníze šel po něčem jiném, ale to už je ta otázka priorit. Svéhočasu nebyl špatný třeba Megane Scénic 4x4, kterého by se dalo za zakladatele menších SUV taky považovat, i když primárně to bylo MPV
S Fabií (co se vzhledu týče) mám já problém bez ohledu na plasty. ;-)
Prostě chce to brát s nadhledem. Třeba ten polepenej Fusion se hodně lidem líbí, já ho nemůžu vystát, protože tam je ta komedie dovedena ad absurdum. Ochranný plasty, obzvlášť když poslouží vylepšenýmu vzhledu, mi vůbec nevaděj. Hodně se mi líbila Octavie Scout před F/L oproti běžný Octavii 4x4.
Jenže pseudočtyřkolky ověšený černými plasty jsou jenom součást hry. Zrovna tak jako různý pseudosportovní "bestie", kterým naložím na prvním semaforu s Jimníkem. Už jenom to "ospojlerování" možná váží víc než celej Jimny. >:D
Nicméně ať si každej koupí co chce. Je to jeho radost i starost a já mu do toho kecat nebudu. Jo, a ještě řekni, že ten kryt pod motorem máte plechovej... ;-)
sice mi kapku nedochází, jak to souvisí s prodeji 4x2 na našem trhu, nicméně...víš, že ten "kostel" se stavěl (v dnešní podobě) od 1.pol. 14.století? ;-)
Tady nikdo neslovíčkaří. Prober se ty, mám li přistoupit na tvé rázovité diskutování.
Jestli v téhle diskuzi operuješ prodeji Fusionu Tak to sem rovnou můžeš zatáhnout dobré prodeje Golfu či čehokoliv jiného.
Fusion je cokoliv jiného jen né "4x2 SUV bez IMAGE" - tak aby obhájilo tvůj postoj.
Prodává se tak dobře protože nabízí prostor, nízkou cenu a je bez závodnických ambicí.
Prostě levné auto pro postarší lidi. Zádný dálniční křižník ale ani městská ještěrka.
Já si tady nehraju na mravokárce. Mně se to zrovna na tom Peugotovi i SX4ce celkem vzato líbí. Já měl dokonce Partnera, kterej měl střed nárazníku nalakovanej tak, aby to z hodně velký dálky vypadalo jako přední rám. Přes světla měl něco jako ochranný mřížky, dokonce to bylo i kovový...akorát by to nesneslo ani náraz vážky. >:D
Panáček pro tebe určitě nejsem. Třeba s taháním břicha po zemi a výškou dodávky u MPVéček.
A tyky jsi nepochopil že tady nikdo neboxuje za standardní výšku podvozku s 4x4 jako všespasitelnou.
3008 je například víc MPV než SUV a podvozek má trochu vyšší. Nebi pokud jde opravdu jen o ten vyšší podvozek za který se tak biješ tak ten si můžeš nakonfigurovat i na běžného Golfa Plus (klasického golfa tímpádem asi taky). A budeš mít vyšší podvozek přímo z fabriky se vším pohodlím. Mimochodem podle konfigurátoru je vyšší a odolnější... Tedy přesně to co jsi uváděl jako argument pro potřebu SUV 4x2.
A pak tady máme například takového Outback-a který jakožto 4x4 kombík projede věci na kterých se zastaví i leckteré 4x4 suvéčko. Abych nebyl chytán za slovo věřím (a majitelé i testéři mi dávají za pravdu) že si s mnohými SUV nezadá....
ale já nepsal, že v tom je koncern sám ;-) jen, že v tom je mistr. přišel s tím jako první -CrossPolo, CrossTouran, Fabia Scout atd.
Vidím velikou mezeru na trhu - CrossEos >:-[]
Přemýšlet nad tím, co chce tenhle blb sdělit, je zbytečné namáhání mozkových buňěk - v tomto případě radím - ignorovat, nepřemýšlet, nejlépe dát na Hate-list. Jinak se jedná zjevně o retardovaného jedince, který objevil internetovou diskuzi a snaží se uplatnit, aniž by se uměl vyjadřovat natož pak psát. A pak, že u nás (myslím v Evropě) je 100% gramotnost. Není, tady máš důkaz. Pak se takhle ještě projevuje raná fáze Alzheimera, ale to bychom měli asi štěstí, protože do půl roku nejdéle bychom se ho zbavili....
Ano, něco na tom je a pro mnoho známých, řekněme přes padesát a kolem šedesát,i třeba i SX4 4x2 jednoduše znamená jednodušší parkování. Pro někoho příjde vhod, že to má plastové lemy blatníků, což ocení před Lídlem a podobným na nepoškrábaném laku... atd.
Úspěch Fusionu je především v ceně. Navíc auto je na vnější rozměry opravdu velmi prostorné (tady reklama nelhala).
Jinak s QASHQAI zcela souhlasím. Jako SUV je roubováno jen proto, že výrobce de facto žádné v dané kategorii nemá.
Jestli to celé směřuješ k tomu, že se občas hodí vyšší světlá výška, ušetřím ti čas - souhlas. Ale na to NEpotřebuji SUV :-!
SUV 4x2 je principem zkrátka ...
Když tady ty příspěvky tak pročítám tak ten GTI sem napsal nejlepší příspěvek zatím....Jinak tady někteří jedinci jen blábolí a ani asi za volantem nikdy neseděli... :-(
Tak moment. Tvrďácké plasty na běžných dvoukolkách nejsou jen výsadou koncernu. Rozhlédni se a uvidíš samý outdoor packety, Peugeot, Fiat, Suzuki nebo Ford. Tam se dokonce u Fusiona ani s plastama nenamáhali a udělali polepy. >:D
edit: pardon, reakce patřila rohYpnolovi a jeho úvaze o mistru pózerství.
Fusion a SUV? Apríl teprve bude. Ignis a SUV?
Jinými slovy - pokud považujete Pandu taky za SUV, pak chápu vaše pojetí.
Naopak Fusion, Ignis či SX4 jsou vozy, které si na nic nehrají a vyhoví požadavku vyššího podvozku.
Když nepotřebuji 4x4. nepotřebuji SUV. Zeptej se těch, co kupují modely 4x2, co je k tomu vede. Vždy to bude jen a jen cena. Kupují tak něco, na co mají jen kvůli ořezání pohonu. Punkt.
Asi je neberou jako SUV. Jinak u SX4 je podíl čtyřkolek lehce nad 50%, pokud vím. Zato Dodge Journey je tam absolutním omylem, jednak MPV, druhak u nás čtyřkolku vůbec nenabízí.
Passat je naprosto normální. Stejně jako třeba klasická Octavia 4x4 (nemyslím skauta), prostě jezevčíci, co vláčí břicho po zemi.
Stejně se mi z aut 4x4 asi nejvíce líbil první Subaru Forester po faceliftu...
Jo, to je k ničemu, to máš pravdu. Proto máme SUV >:D leckdy sice může stačit nižší auto s pohonem všech kol (Lancer - na MA.CZ - o něco zvýšený pozvozek a projeli jsme všude), ale jsou situace, kdy ani zvýšený kombík nestačí. Nevim, o kolik je zvýšený Passat, jestli vůbec je, ale vim o mnoha situacích z minulosti, kde bychom s ním asi ukotvili >:D
Ajo, tak to já jsem dál za Prahou.
Ta zmíněná auta jsou právě důvod, proč jsem psal, že 4x4 není samospásné a leckdy radši ocením vyšší podvozek, než pohon. K čemu mi budou hnaná všechna kola, když se budou jen bezmocně točit ve vzduchu?
No tak myslím, že projíždění zatáček bokem je trochu extrém >:D ale měli jsme na vyzkoušení mnoho modelů před koupí Outlandera a některé z nich byly jak houpačka v zátáčkách. Sportovní tvrdší pozvozek sice také není vždy ideální, ale pro takový motor je to jediná možná volba a my věděli, do čeho jdem. Jinak chápu, že ti 206 stačí, je to pěkné auto. Máme něco podobného (velikostně), akorát v japonském podání. A za Prahou, tím myslím vnější okraj Prahy-západ.
Tak Golf, to je skoro to samý jako Swift, no a Passat atd. to opravdu do vysokýho sněhu neni. Ale to zase nejsou SUVéčka.
Dobře - ještě jinak. I samy automobilky ví, jak se věci mají. Nejvyšší výbavy a nejsilnější motorizace SUV jsou spojeny výhradně s pohonem 4x4.
Kdyby byl pohon 4x4 v SUV nadbytečný, tak přeci bude možnost volby top výbav i bez "přebytečného" 4x4.
Principem je 4x2 ... ;-)
Jinými slovy si tam zase vybíráš jen to, co chceš vidět. Nenapsal jsem nic o cenách, ale o smyslupnosti auta. Kdybych na to měl, stejně si koupím třeba 4x2, protože výhody 4x4 v mém použití budou výrazně přebity nevýhodami. Inu, mysli si své.
A k druhé otázce o příspěvek níže (lenost psát dvakrát) - pozérstvím není koupit si nějaký základní model, pozérstvím je nabubřelé chování jako kdyby ten daný člověk vlastnil maximální verzi o dvě třídy vyššího modelu.
Jasně, já neocením nízko posazený podvozek, ze závodění na silnicích a projíždění zatáček bokem jsem už vyrostl. Své auto na takový limit nedostanu, protože nechci, tedy pro mne vyšší podvozek limitem není. Zatím je spíš zbytečností, maličká 206 mi více než stačí.
Mimochodem, kde za Prahou? Taky bydlím "za Prahou"...
Která čtyřkolka je tak nízká? Třeba Golf, Passat, A4, A6 (sakra, samý koncern...). Všechna auta takového typu by prostě v té chvíli sedla a pápá. Na ujetém sněhu je to jiná liga, tam se v žádném případě hádat nebudu.
Předně nevšiml jsem si, že bych někde urážel váš vůz. Naopak. Pro jízdu po městě byl postaven.
"...A kvůli cestě třikrát, čtyřikrát do roka polní cestou k rybníku nebo hlubším sněhem k chatě si NEMUSÍM KUPOVAT SUV 4x4, když 4x2 zastane stejnou roli stejně dobře..." Jinými slovy - kdybych na to měl, stejně bych 4x4 koupil.
Žiju na venkově a dřív na vše stačila 120ka. Nyní máme pocit, že bez vyššího podvozku nepřejedeme ani příčný práh. SUV 4x2 je pouze důsledkem módy mít SUV. Je to principielně jen pozérství :-!
a propos, co je pozérského na ZÁKLADNÍM modelu - např. Infiniti EX 37AT, ať zůstaneme v segmentu SUV? Základní model, samozřejmě s AWD.
Je to základ všech základů u této značky...
Není třeba se vztekat, stačí si přiznat, jak se věci mají.
Ale jsme zase u toho, že vyšší podvozek zhoršuje jízdní vlastnosti v létě.... a já sem člověk co nerad dělá kompromisy. Máme malé auto, dvoukolku, se svižným motorem pro popojížďky převážně pro léto a potom máme velké auto, které jezdí v zimě téměř pořád, čtyřkolku, na delší trasy a pro zábavu (protože s 2.0 turbo je vždycky pro zábavu). A řekni (upřímně), mělo by smysl mít auto, které by v létě se naklánělo v každé zatáčce a omezovalo by mě to v jízdě a v zimě by nevyjelo každý kopec??? (a věř, že tady za Prahou je jich hodně)
nizká čtyřkolka nemusí stačit všude. Ale zase která čtyřkolka je tak nízká, aby si neporadila s tím, co napadlo letos (vyjma Swiftu apod.) Jinak s tim vyššim pozdovkem máš pravdu, otázka je, kdy tě začne imitovat pohon... Když nezačne, tak je to naprosto ideální.
jinak netvrdim, že tvrdíš, že 4x4 je zbytečnost :-) mluvíme o smysluplnosti těchto kompromisů. Mají své klady i zápory.
Kurňa, chlape, kde píšu, že důvodem je cena? Nečti tam, co v textu není. A narážky vůči mému autu si nech od cesty, to do diskuse nepatří, neboť mé auto nemá s problematikou nic společného.
Ale když už jsi to načal - ano, pro mne je má malá Francouzka ideální do města, protože jezdím sám a nevozím prakticky nic většího. Ovšem mnohdy bych, zvláště na pražských parkovištích, ocenil plastem chráněné boky. Když přejíždím některé zpomalovací prahy a vyvýšené přechody, říkám si, že pár centimetrů světlé výšky navíc by také někdy nebylo na škodu. Ve chvíli, kdy se pustíme do porovnávání SUV a MPV, je otázka vhodnosti ještě spornější a více vyvstávají do popředí mnou zmíněné výhody SUV, jelikož rozměry aut jsou v té chvíli podobné.
Máš pravdu, nikdy jsem 4x4 neměl, jen jsem měl pár možností taková auta řídit. Kupříkladu před týdnem by mi jen vyšší podvozek zatraceně pomohl odjet od chaty bez potupného vytlačování, protože má 206 seděla břichem na sněhu. Naproti tomu starý VW Transporter a Corsa s vyšší světlou výškou projely bez problémů. Taky netvrdím, že 4x4 je zbytečnost, na rozdíl od jiných lidí.
Mimochodem - v hlubokém sněhu by ti i 4x4 bylo k ničemu, pokud auto potáhne břicho po sněhu. Jakákoli nízká čtyřkolka bude v hlubším sněhu ztracená stejně jako dvoukolky.
Sám jsi nepřímo potvrdil, že jediným důvodem pro volbu 4x2 je cena. Když na něco nemám, tak to zkrátka nekupuji.
Jinak kdo brání zvolit Dustera 4x4, pokud někdo nutně musí mít SUV i za nízkou cenu? Zbytek je pozérství.
Zvláštní, já vždy myslel, že do města patří malé vozy, což by majitel lvíčete na setrvačník měl chápat tím víc :-!
Nezlob se, ale byly by chvíle, kdybych na chatu s 4x2 nejel, a to právě kvůli výše zmiňovanému sněhu. My osobně máme občas co dělat, abychom vyjeli z naší ulice, natož abychom jeli na chatu s naší dvoukolkou. Máme dvě auta - 4x2 (malé) a 4x4 a ten rozdíl je neporovnatelný a na sněhu nejde ani tolik o podvozek, jako o pohon (a samozřejmě o nohu, proto jsme vždycky narozdíl od našich sousedů vyjeli... a to s menšími zápasy a komediemi, než tam tropili oni)
Vypadá to, jako by z tebe (Michale) mluvil člověk, co nikdy trvale čtyřkolku neměl.
Jinak ano, prostorově jsou SUVéčka mnohdy o dost menší, občas se stane, že je to vyrovnané, ale spíš menší. Ale zase vnější rozměry se občas odlišují
Ale houby s mákem. Světlou výšku potřebuješ u tvého traktoru se kterým jezdíš do pole brambor, pokud ho máš jak píšeš na rovině... Neplet si to s autem... Pokud ovšem do těch brambor nejezdíš s ním... ;-)
"O dost" je poměrně abstraktní pojem, ale souhlasím, že vnitřní prostor je oproti MPV menší. Je to logické, když MPV tahá břicho po zemi a výškou chce atakovat dodávku. Ale šířkové a délkové poměry jsou víceméně podobné.
Tohle je hodně ubohý názor.
Většina SUV má oproti většině MPV ještě jednu podstatnou výhodu kromě vyšší polohy sedadel nad vozovkou - mimochodem u SUV je to o pár centimetrů výše, než u MPV. Tou výhodou je odolnost. Podvozek je shodný s plněpohonnými verzemi, tedy připravený i na mírně horší cesty, než je hladký silniční povrch. Stejně tak bývá většina SUV vybavena plastovými ochranami boků, které jsou proti škrábancům městského a silničního provozu vůbec mnohem odolnější. A kvůli cestě třikrát, čtyřikrát do roka polní cestou k rybníku nebo hlubším sněhem k chatě si nemusím kupovat SUV 4x4, když 4x2 zastane stejnou roli stejně dobře.
Pozérstvím je koupit si nejzákladnější verzi prémiové značky a chovat se jako majitel auta za patnáct milionů. TO je pozérství. Tebou popsané chování je dost často výsledkem rozumného uvažování člověka, který ví co chce.
K tomu Tiguanu a Golfu už zbývá dodat jen to, že plácáš neskutečné kraviny.
jen vyšší světlou výšku??? Ani mi nepřipadá po letošní zimě. Kdybychom cestou do Prahy nepotkali tolik aut... podel silnice... popřípadě pod kopci... tak bych ti i možná dal za pravdu.
No tak myslim že Fabia Scout, to je už vrchol. Fabia už je směsné auto samo o sobě (zvlášť s motorem 1.2 Hov*oToPojede)..... ale parodie na auto do terénu, to tomu akorát dává korunu. Jinak úplná pravda :yes:
Ovšem že 4x2 se v tomto segmentu kupuje přes peněženku. Nebo chceš snad tvrdit že je to z důvodu nižší hmotnosti a tedy lepších sportovních vlastností?
Přestože chápu argumenty, které vedou ke koupi SUV 4x2, ve své podstatě to je pouhopouhé pozérství.
Pozér je člověk libující si ve strojenosti, dávající najevo svou důležitost. SUV 4x2 přesně splňuje tyto požadavky.
Zcela jednoduše a pragmaticky - pokud někdo kupuje SUV s polopohonem, pak nepotřebuje SUV. Atributy jako variabilita, vyšší posez za volantem, praktičnost - to mnohem lépe zastane eMPéVé.
SUV s polopohonem zkrátka cílí na zákazníky, kteří chtějí SUV, ale jednoduše na něj nemají. Jinými slovy - koupí 4x2 kupuji něco, na co nemám. Vlk se nažere, koza zůstane celá.
Mistrem pozérství je pak klasicky VW a Škoda, kdy image SUV dokonce navléká na obyčejné vozy a vznikají skvosty typu Fabia Scout.
Koupí Tiguana v útočné formaci 4x2 mám něco víc než jen Golfa. Ve společenském žebříčku stoupám rychlostí výtahu na CN Tower, majitel Golfu se stává spodinou, tím ohavným podhoubím tam dole.
Neodsuzuji však majitele poloSUV. Jen by měli pohlédnout do zrcadla a přiznat si - kámo, jsi pozér :-!
Jestli si někdo koupí SUV 4x2 na jízdu po městě, tak prosím, je to každého věc. Ale ať s ním proboha nikdo nejezdí do hor když je nasněžíno, nic nepůsobí víc komicky, než Sportage smýkající se do kopce...
Už len čakám, kedy Lambo, alebo Ferrari, Prípadne Audi R8 spravia s nejakou 1,2 turbo a 60 kW. Do mesta to stačí, image patrične na výške, pocit zo športového auta zachovaný(pravdaže iba medzi tabuľami s označením obce... :no: >:-[]
Ano, pohon 4x4 také oceňuji a přestože mi připadá trochu uhozené dávat do SUV/cross jen pohon předních kol, má to své přednosti. Z nezmíněných výše bych jen přidal spotřebu, na kterou se všude tolik hledí.
Ideální možnost jistě neposkytuje Volkswagen jen ve svém Tigim, nabídku více silniční či více na terén orientované modifikace je možno vidět u mnohem více automobilek. Opět narážím na jednostrannost a "běh stáda", které utíká jen proto, že utíkají ti druzí. Prostě panuje obecný názor, že VW je nejlepší a tím pádem jsou všechny nedodstatky zamlčeny. Každé auto nabízí něco jiného pro někoho jiného a potom jsou tu auta, která nechtějí urazit nikoho a jsou plná kompromisů. A ty jsou na vrcholech tabulek (opět jsou i vyjimky - např. Duster, to je trošku jiné víno - takové krabicové ) >:D
Velká pochvala za článek. Nepřidám se povrchně k těm mistrům, kteří sice zatím volí pohon výhradně trolejový, avšak názorově je jim i 4x4 málo, nepřidám se ani k těm, kteří vyznávají zde již legendární postoj, totiž, že na pohonu nezáleží, v autě prý jde výhradně o nohy a o ruce, přidám se však k těm, kteří oceňují kvality čtyřkolek, avšak existenci dvoukolek v crosskách/SUV chápou jako zcela přirozenou alternativu.
Domnívám se totiž, že poměrně vysoký výskyt dvoukolek v předmětném segmentu není prioritně dán splasklou peněženkou, nýbrž je dán dvěma věcmi, jednak (jak zmiňuje článek) tím, že mnoho majitelů nechce posilovat trakci, jednak tím, že (bez ohledu na pohon) je fenomén karoserií cross/SUV aktraktivní pro velké procento šoférů.
Výborné nastupovaní a vystupování, přirozený (vyšší) posaz, tomu úměrně lepší orientace v provozu... prostě, segment na výši doby.
Ideální možnost jistě poskytuje Volkswagen ve svém TIGIm, nabídka více silniční či více na terén orientované modifikace je klasickou ukázkou (super)mainstreamové nadstavby koncernu VW v tomto segmentu.