Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën C5: Ceny začínají pod půlmilionem, 1,6 THP za 599.900,- Kč, Millenium 2,0 HDi za 579.900,- Kč

Citroën C5 dostal místo atmosférického dvoulitru přeplňovaný 1,6 THP, který na českém trhu stojí 599.900,- Kč. Nový turbodiesel 2,0 HDi (120 kW) nahrazuje dosavadní 2,2 HDi (125 kW), s cenou od 679.900,- Kč je o 30 tisíc Kč dražší než 103kW verze.
Zpět na článek
Avatar - Hammunasakra
13. 11. 2009 14:06
Re: Milý Brabčák(u)!
SOUHLASím s vámi, jen bych "podpořila" 6ti stupňový automat Aisin co (už pár let) Citroën používá, je to MOC "příjemná" (povedená) převodovka, která se vpodstaně (opravdu NIKDY!) NE(s)plete!!!
V dispiclíně "samozřejmost/sametovost" je dokonce LEPŠí (tedy dle mne :-) ) než konkurenční automatické převodovky včetně Mercedes 7 G-Tronic atd. (za opravdu LEPŠí ... hlavně v RYCHLOSTi ... bych označila nové automaty BMW, jinak "celkově" ... asi nikoho - a co se týče např. vw DSG, teď jich výrobce desetitisíce svolává na opravu - to jste tady ale asi /v mé "nepřítomnosti"/ už probírali.. ;-)
Prostě u "vyšších" verzí C5 je (velmi) "pohodový/povedený" automat (a ten STARÝ 4stuňový si dnes už asi nikdo nekupuje - já ho tedy "kdysi" měla s první C5 a motorem 2.2 HDi a tehdy mi přišel ještě ok, ale je to 9 let... :-)
PS: Mezi hydraulikou a "vzduchem" sice JE rozdíl, ale ne až TAKový - "smysl" je STEJNÝ
Pěkný den (třeba s nějakou "vyšší" BIturbo(vou) C5 :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2009 18:33
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
Děkuji za "uvítání", já jen tak "na (C5kový) skok" :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2009 18:32
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
Milý P407!
To bych ale bývala byla docela VELMi úspěšná, že? :-)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2009 18:31
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
To sice opravdu (trochu) "zanevřela" - ale když byla řeč o C5.. :-)
10. 11. 2009 17:39
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
I Vy lajdáci. Kylie byla v Japonsku prezentovat C 5.
10. 11. 2009 16:54
Re: FOTOSTAR
Napsal jsi to přesně. Accord je uvnitř běžný mainstreem. Všechno příliš utopené dole. Avensis jsem také ještě nesedlal.
10. 11. 2009 14:09
Re: FOTOSTAR
tak v novém jsem sice nejel, ale už u první generace Supa bylo místo za volantem takové, hmm, stísněné.

A kilečka naskáčou ani nevíš jak, vždy je lepší mít prostorovou rezervu >:-[]
10. 11. 2009 14:06
Re: ZN: Dobrá nabídka
a přesto jsi vlezl do tematu a těch * ..., že ty jsi doufal, že se Kylie vráti >:-[]
10. 11. 2009 13:49
Re: ZN: Dobrá nabídka
Nefandi si, jen jsem upozornil kolegu, že neví v čem jezdí. Ostatní *** mě nezajímaj.
Avatar - Emel
10. 11. 2009 13:18
Re: FOTOSTAR
Hele, ukecám Lagunu za 400 a budu držet hubu a krok... chtěl jsem říct, že u toho Superbu to taky nejsou žádný zásadní výtky, nejsem tlustej takže mi vadí vlastně hlavně ten volant... a to bych si asi zvykl.
10. 11. 2009 12:54
Re: FOTOSTAR
teda panečku, ty seš ale ufrflanej >:-[]
10. 11. 2009 12:53
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
jé, Kylie is back, už jsem myslel že na nás kvůli některým "gentlemanům" zanevřela ;-)
Avatar - Perun
10. 11. 2009 12:13
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
Vítejte zpět, paní baronko ;-)
Avatar - Hammunasakra
10. 11. 2009 12:03
Re: Milá G alino T atjano i vanovno!
V některých evropských státech to tak někteří sice "vidí" - v Japonsku však vozům ROZUMí a proto VOZEM ROKU (dováženým) zvolili... ;-) :yes: :-)
.. ten NEJlepší vůz střední třídy - Citroën C5 :-) :yes: ;-)
Pěkný den (a to ve "vyšších" verzích tohoto modelu věru JE ;-)
Avatar - Emel
10. 11. 2009 11:35
Re: FOTOSTAR
Nojo, když ono je to těžké, mě vlastně na každém interiéru něco vadí:
- C5: volant, zejména ten s hliníkem v zimě, omezený prostor kolem pedálů
- Superb: volant, šířka
- 407: tlačítka na středovém panelu, nastavit si v noci topení je problém
- Passat: napojení palubní desky na dveře, v základu působí fádně
- Mondeo: nic zásadního, ale ani se mi to jako celek nelíbí, v základu působí lacině
- Laguna: posaz by mohl být lepší
- Accord, Avensis: v novém jsem ještě neseděl, nevím
- Mazda 6: sedačky nejsou ideální
10. 11. 2009 11:06
Re: ZN: Dobrá nabídka
čteš, teď taky ;-)
10. 11. 2009 10:52
Re: ZN: Dobrá nabídka
Ne, už tě dávno nečtu.
10. 11. 2009 09:54
Re: FOTOSTAR
jo jo, tím PPS si ho celkem určitě přesvědčil, on na argumenty slyší to jo >:-[]
10. 11. 2009 09:50
Re: ZN: Dobrá nabídka
že ty máš pořád potřebu číst výlevy uplakánců... ;-)
Avatar - Emel
10. 11. 2009 09:25
Re: FOTOSTAR
Zkus si to Hydractive někdy půjčit, pak jsem zvědavý na názory...

PS: žádné auto ve střední třídě nemá tak pohodlné sedačky jako C5 (ty příplatkové s masáží).

PPS: interiér v Superbu taky není úplně bez rozpaků: na šířku je tam asi tolik prostoru jako v Octavii, přeplácaný volant kazí estetický dojem, sedačky jsou na mě trošku tvrdé (ty základní, jiné jsem nezkoušel).
10. 11. 2009 03:07
Re: ZN: Dobrá nabídka
To je v pořádku, PSA sloužíš dobře a místní uplakánci to evidentně oceňují.
Avatar - Perun
9. 11. 2009 21:03
Re: ZN: Dobrá nabídka
Tak tady nemůžu víc sloužit. Ptal jsem se přímo chlápka od Mercedesu (ostatně už ho znám pár let).. Ledaže bych špatně pobral info. Žiju v domnění, že jsem jel na airmaticu.
neregistrovaný "soukon"
9. 11. 2009 19:59
Re: ZN: Dobrá nabídka
jo no... :-)
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 19:28
STANDARD
Již se stalo standardem, že kde se o Passatech mluvívá, tam jistý chytrolín bývá. Ten, jež kupu vtipné kaše pozřel a uvádí občas v úžas. S okurkou v ústech, mastných kalhotech a drobky od chleba razí svou úchvatnou teorii o bytí nás všech a nad-bytí hráčů jeho týmu. Nově příchozí může svými slohy osvítit, ti následně bezmyšlenkovitě jako ovečky vstoupí do jeho stáda. Naštěstí jsou tu ti, kteří mají svůj rozum, ačkoliv jim pár znalostí chybí. Ti, kteří drží vzhůru tu kvalitu, kterou nabízí i značky, nad kterými jistí experti neejakulují ve snech. Ti, díky nimž se z nás, ostatních, stávají lepší a vzdělanější lidé ;-)

BraCIo!
9. 11. 2009 18:54
FOTOSTAR
Na snímcích jednoznačná kráska. Asi nejfotogeničtější střední mainstream. Naživo je to trochu jiná káva - letitý zaječí pysk nevytváří pozitivní tenze. Ovšem zásadní rozčarování přijde uvnitř. Schizofrenní konfigurace přístrojovky, zejména vyosený střední ofuk až někam ke spolujezdci, začudlíkováno... no, nic pro ostrého jezdce. Pochválit nutno materiály a jejich spasování. Zde bych asi jako aktuálně referenční ve třídě doporučiál konfrontaci s kokpitem Superbu. To je přístrojovka pro šoféra. Klasika, kaplička, minimalistický počet čudlíků, styl. Dodnes však je nejstylovější přístrojovkou středního mainstreamu přístrojovka Passatu. Tam je ovšem potřeba velmi dbát na správné barevné a materiálové nakonfigurování. Pak je to přístrojovka, která atakuje i prémiovou třídu. A to včetně sedadel.

Myslím, že nejvěrněji tu jistou diskuzní úroveň o cepětce vyjádřil kolega nahoře, který s nadhledem klasického zdejšího kniplkovboje by prý bral céčko výhradně na vzduchu. Poučen znalcem, že vzduch citroen v C5 nedodává, že dodává vodu, kolega změnil postoj a sdělil tedy, že by ho bral na té vodě, a že ten vzduch vzal automaticky z Mercedesu. Ano... i takto se zde na diskuzích kupují citroeny...

Mimochodem, c5 zásadně na klasickém podvozku. Poté, co tato generace až nefrancouzsky ztvrdla se současně stala v jízdě velmi čitelnou (při malé, vskutku malé nedotáčivosti) a jízda s C5 na klasickém podvozku je tak velmi slušná, přitom je současně zachován i potřebný stupeň komfortu.

Sukces se nekoná, mezigeneračně cepětka však skočila dopředu. Na čelních místech jsou ovšem v Evropě zaslouženě jiní.
9. 11. 2009 18:48
Re: ZN: Dobrá nabídka
E-kupé nemá airmatic.
Avatar - Perun
9. 11. 2009 17:52
Re: ZN: Dobrá nabídka
>:D
Jestli se nic nepřihodí, budu jí mít půjčenou o víkendu 21-22.
Ty jsi ale nedočkavec ;-)
neregistrovaný "soukon"
9. 11. 2009 17:07
Re: ZN: Dobrá nabídka
Jak to teda je s tím testem C5 V6 HDi psals sem že v listopadu bude ale zatim nic neni. Jo vim že je začátek listopadu ale chci se zeptat jestli ke konci nebo třeba ze tejden...
Avatar - Perun
9. 11. 2009 15:45
Re: ZN: Dobrá nabídka
:-P
Jo, párkrát jsem to tu četl... :yes:
9. 11. 2009 15:28
Re: ZN: Dobrá nabídka
nehraj se tady na drzka žabáku. Říka ti něco cenový jemnocit? Říka ti něco kvalita na základě ceny! Referenční domácí trh rozdá karty pro celou Evropu :-!
Avatar - Perun
9. 11. 2009 14:33
Re: ZN: Dobrá nabídka
Dálniční spáry v betonu jsou víceméně stejně dobře rozlousknutelným oříškem pro obě odpružení.. Zato díry po zimních měsících, táhnoucí se přes celý jízdní pruh a připomínající měsíční krajinu, tam je na tom lépe klasika.
Airmatic jsem naposledy zkoušel v E 350 CDI Coupé a bylo to velmi dobré (samozřejmě).
Na opravdu rychlou jízdu ale ani omylem.. Nejspíš na to opravdu musí sáhnout AMG, jinak je to spíš o rozpacích nad očekávaným a poznaným.
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 14:24
Re: ZN: Dobrá nabídka
Jojo, o MB vím - z něj jsem také vzal ten vzduch :-)

Airmatic je ale, pokud vím, vysoce chválen, ne?

Zajímavé zjištění, já bych si hydractive vzal právě díky tomu, aby lépe filtroval nerovnosti... a ty vlastně mluvíš o opaku (samozřejmě v případě té brutal díry, což je třeba D11 u Prahy).
Avatar - Perun
9. 11. 2009 14:12
Re: ZN: Dobrá nabídka
Není proč, já jsem si to také musel "osahat", abych pochopil :-)
I "vzduch" se dá dobře vypiplat, čehož je důkazem třeba Mercedes..
Vinuté pružiny mají i tak některé výhody. Třeba na srovnatelném obutí je v C5 díra (nějaká brutální) na silnici více cít na hydractivu, než na klasice.. Čím kvalitnější povrch, tím víc je výhoda hydractivu znát. Včetně schopnosti tolerovat úchylnosti řidiče někde v zatáčkách, tam je hydractive také o něco málo lepší díky schopnosti částečně eliminovat náklony karoserie, jakkoliv toto je pouze pocitová věc a na adhezních vlastnostech kvalitního podvozku to mnoho nemění.
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 13:54
Re: ZN: Dobrá nabídka
Reálně? S lehkou nohou mimo město 7 litrů. Níž to asi nevidím...
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 13:53
Re: ZN: Dobrá nabídka
Za vzduchové odpružení se omlouvám, měl jsem na mysli hydractive :-)

Co se zrovna podvozku týče, v tom se vyzná zatraceně málo lidí... mně samotnému to vlastně neříká vůbec nic.
Avatar - KANKUNEN
9. 11. 2009 13:35
Re: ZN: Dobrá nabídka
Kolik myslíš, že takový motor spolyká benzínu. Zapomeň na papír, ale reálně.
Avatar - Perun
9. 11. 2009 13:30
Re: ZN: Dobrá nabídka
Objektivně srovnávat nelze vlastně vůbc nic :-)
C5 nemá vzduchové odpružení, prodává se ve dvou verzích - klasické vinuté pružiny a nebo hydro-pneumatické odpružení Hydractive 3+ (dusík a helium). Pneumatiku coby velmi zjednodušený systém dává (konkrétně Citroën) třeba na zadní nápravu C4P nebo Jumpera... pro udržování konstatní světlé výšky...

Co jde plně objektivně srovnávat, to je třeba nějaká konstrukční jednotlivost.. Konstrukce podvozku a jeho sofistikovanost (dvojitá lichoběžníková ramena s oddělenou těhlicí u C5 a zadní v podstatě šestiprvkové nezávislé uchycení ramen oproti klasickému McPhersonu s velkým poměrem odpružené hmoty a změnou geometrie při zatáčení a klasikou pětiprvku na zadních kolech).
Toto lze srovnávat naprosto jednoznačně... ale málokdo to chce slyšet :-)

Ano, DSG7 je naprostá špička, podstatně lepší, než 7G tronic (?) od MB :yes:
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 13:10
Re: ZN: Dobrá nabídka
Pokud vím, 1.6THP je motor návrhem od BMW. Divně to zní, to jo, ale výhodou je lehkost motoru, nižší povinné ručení (dokud se nepřejde na měření výkonu, ne objemu).

Benzínový ideál bych v tom viděl nějakou 1.8THP s tak 140KW nebo 2.0THP s třeba 160KW :-)
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 13:07
Re: ZN: Dobrá nabídka
Někteří zdejší rýpalové neopomenou podotknout, že srovnávat Passat a C5 je jako srovnávat lososa s cejnem :-)

Přitom C5 je plně srovnatelná s Passatem (vyjma benzínových motorů a automatů). Kvalita interiéru je plně srovnatelná, design a pohodlí se mi víc zamlouvá v té C5, ale objektivně tohle srovnat prostě nejde. Objektivně jde srovnat jen kvalita materiálu a motory, jinak nic.

Vždy je to o pocitech, pohodlí. Osobně bych volil C5 se vzduchovým podvozkem, mám raději houpavou a pohodlnou jízdu, při klasické jízdě bude asi markantní rozdíl.

7DSG je pecka! :yes:
9. 11. 2009 13:01
Re: C5
To jsou skutecne jen predsudky v CR diky tem starym vrakum - tady jezdi kolem C5ek hodne jako fakt HODNE a to auto je zvenci povedeny - dovnitr se bojim podivat, kdyz si vzpomenu jak kluci francouzsky zabili uvnitr C6ku
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 12:50
Re: C5
Můj kamarád, zarytý bmw fan, brutálně pomlouval mou 407. Ošklivý Francouz s pitomou elektronikou a jeho 316i z roku 93 za ošklivou sumu ho prý stokrát přežije.

Vždy se musím těmhle poznatkům smát :-) je to druhý Francouz, kterého jsem měl v ruce (první byl Renault Rapid, předchůdce Kangoo) a oba šlapou jako hodinky ;-)
Avatar - Perun
9. 11. 2009 12:33
Re: ZN: Dobrá nabídka
Passat 4x4 DSG, TDI 175k, dobrá výbava, 3 roky záruka... 792 tisícovek... Ještě před rokem by to stálo o dvě stovky víc. Mondeo se slevou reálně okolo 33%....
A je snadn VW nebo Ford zralej na ručník do ringu? Není ;-)
Říká se tomu tržní prostředí...
Avatar - Emel
9. 11. 2009 11:27
Re: ZN: Dobrá nabídka
Jo, za ty peníze to bude super, čekal jsem že to přijde.

Ačkoliv... za chvíli se tu objeví názory, že se Citroen potápí ke dnu když prodává auto ve střední třídě takhle levně ;-).
Avatar - KANKUNEN
9. 11. 2009 10:50
Re: C5
Z osobních zkušeností můžu mluvit pouze 2x za Peugeot Partner a 1x za Peugeot 206 SW. Ty auta nemají ani tak poruchy jakou mouchy, ale zato celé stádo. Přestup otce z Alfy na Mazdu je taky jako ze snu.
Avatar - Perun
9. 11. 2009 10:33
Re: C5
Bohužel, máš pravdu a dávám palec :yes:
Ale můžou si za to sami. Lajdáctví minulých let stojí hodně peněz. Ale karta už se pomalu obrací.
Avatar - Perun
9. 11. 2009 10:30
Re: ZN: Dobrá nabídka
Také nedáš ;-) Millenium jako THP na sebe nenechá dlouho čekat.. Pokud jde o "neakční" verzi, je THP o rovných 50.000 levnější, než slabší 2,0 HDI (143 k), stejné (podobné) to tedy časem bude i u toho Millenia. No a za ty peníze to bude moc dobré :yes:
9. 11. 2009 10:21
Re: C5
Ano, prodeje velkých Citroënů bohužel trpí podobnými nesmyslnými předsudky jako italská auta - většinou jsou to pozůstatky z 80 .let nebo zkušenoti se špatně udržovanou hydropneumatikou (dovezené staré BX, ve kterých nikdo neměnil hydr. kapalinu, o "koulích" ani nemluvě). Současné Citroëny (a Italové) už jsou sice dávno v pohodě, ale předsudky bohužel mizí velmi pomalu. ;-\
Avatar - Emel
9. 11. 2009 09:58
Re: ZN: Dobrá nabídka
Ten motor je super, alespoň v menší 308... ovšem že bych za něj dal víc než za 2.0HDI v lepší výbavě, to bych asi nedal.
Avatar - Emel
9. 11. 2009 09:56
Re: Milý Brabčák(u)!
THP fajn, ovšem vzhledem k cenové nabídce bude těžko konkurovat levnějšímu a lépe vybavenému 2.0HDI (ani silnější varianta není o mnoho dražší).

HDI jsou pořád výborné motory, výkon není všechno... kultivovaností patří ke špičce.
Avatar - Perun
9. 11. 2009 09:56
Re: ZN: Dobrá nabídka
Předevčírem jsem se svezl v Passatu Variant s 1,4 TSI (90 kW) DSG7...
Velmi příjemná, uvolněná jízda a přitom více než dostatečná dynamika..
C5 1,6 THP ve stejné konfiguraci nabízí citelně vyšší výkon a kroutící moment a přitom je "jen" o cca padesát kilo těžší.. Ovšem s manuální převodovkou. Za to žádá zhruba o půl litru na sto více, jízdně je ale trochu jinde. Passat je dotažený do detailů a vlastně jsem ani neměl téměř co kritizovat, snad jen jemné povrzávání někde před spolujezdcem (najeto asi 1000 km) a ostré modré světlo z centrálního panelu rádia, které mi v noci celkem vadilo. Nečekal jsem sportovní výkony na 16" zimních kolech nebo nějakou sofistikovanost podvozku s klasickým McPhersonem, obé Passat s cenovkou okolo 650 tisíc nabídnout neumí, ale byla to velmi příjemná a relaxační jízda. S vynikající převodovkou a motorem.
C5 s turbínovou 1,6 bude ale celkově přeci jen trochu jiné svezení..
Avatar - iudex
9. 11. 2009 09:14
Re: ZN: Dobrá nabídka
Ad.: "sice zní trošku divně, že máš sedan střední třídy s jedna šestkou": a co potom auto na pomedzí strednej a vyssej strednej s motorom 1,4? >:-[] Ale nie, je to naopak super mat "iba" jedna-sestku, ktorá strcí ten predpotopný dvojliter do vrecka, a to jak spotrebou, tak dynamikou. Cloveku moze byt lúto za atmosférickými benzínmi od BMW, rozhodne ale nehodno smútit za francúzskymi hladkými benzínmi.
9. 11. 2009 09:03
Re: ZN: Dobrá nabídka
C5 je moc fajn. Jenom mě mrzí mizerný výběr benzínových motorů s automatem (což by u mě v případě koupě nové střední třídy byl požadavek). Bohužel člověk má jen na výběr slabší 2,0 se 4 stupněm. Nebo pak zase drahý V6. Ale chápu, že dnes je diesel v kurzu, takže pro benály a navíc s automatikou není místo, aspoň u francouzů.
Avatar - KANKUNEN
9. 11. 2009 08:09
C5
C5ka je krasavec, nejlépe vypadající auto v segmentu. Luxusní jízdní vlastnosti, prostě nejdokonalejší stroj na D1. Sami frantíci si to zadrbali sami, že většina lidí nemá na citrouše odvahu, protože jinak by to museli jít jak rohlíky.
Avatar - positivemind
9. 11. 2009 01:56
ZN: Dobrá nabídka
C5 je velice kvalitní auto a motor 1.6THP je rovněž dostatečný pro běžná svezení ;-) sice zní trošku divně, že máš sedan střední třídy s jedna šestkou, ale stačí se svézt. A za 600k s dvouzónou, liťákama a blůtůč rádiem? Ukecej xenony zadáčo a je to skvělej deal!

Co se naftových motorů týče... tam jsem na rozpacích. PSA s Fordem své naftové motory uměly, 1.6HDi a 2.0HDi byly v roce 2004 špičkou. Jak kultivovaností, tak hezkým záběrem a poměrně i spotřebou. Jenže teď je rok 2009 a na výkony soupeřů nějak ztrácí :-( Koncern VW má už také CR motory, 2.0T se 125kW... BMW má 2.0 se 130kW. A PSA pouze 120kW s ještě o dost horší spotřebou? Vždyť ten 3.0HDi je taková perla, proč ne i dvoulitr?