Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault: Úspěšný rok 2010 pro Lagunu, Latitude přijde v březnu

I když první a druhá příčka střední třídy na českém trhu zůstává ve většině měsíců roku vyhrazena Superbu a Passatu, za dvěma lídry je prostor pro dílčí úspěchy.
Zpět na článek
18. 1. 2011 22:30
CapsLockovy fantom opat na scene
Roztrasena ruka utiera studeny pot z cela, a nasledne stlaca klavesu CapsLock.
Oci naucenym sposobom hladaju niektore z pismen G,VW,A. Musia sa objavit v titulku prispevku za kazdu cenu. CapsLock im doda potrebny drajv
V podvedomi zacina rast pocit ukojenia....

Mozog horuckovite hlada dalsie okrasne prirovnania, riadky rychlo pribudaju
Vzrusenie dalej narasta....

Po okrasnej casti je potrebne este doplnit povinne rypnutie do niektorej z (ne)oblubenych znaciek.
Este rychlo zrevidovanie nech vzrusenie neochabne a zatial co jedna ruka sa uz nekontrolovatelne pohybuje, druha s poslednymi zvyskami sebaovladania klika na tlacitko "Odeslat prispevek"

Hotovo. Opat to bolo krasne. Majstrstyk
Muchy sa zacinaju zlietavat k novemu hov....
Avatar - Andromeda
18. 1. 2011 20:56
Re: TESTOVÉ PRAVDY
Nevděk světem vládne >:-[] .Tomu se říká Paradox a pokud byla jednou označena,bude asimilována - odpor je marný.Já tý holce držím palce...
Avatar - Emel
18. 1. 2011 20:51
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
To asi jo... při 3% úročení to dělá nějakých 290.000.
18. 1. 2011 20:49
Re: CENA ZA NĚŽNOST
S tou Lagunou to bylo trochu jinak. Pri uvedeni na trh silene prepalili v Cesku ceny. Za GT chteli skoro mega, tak jich za rok prodali myslim ze pet. Nasledkem toho rapidne zlevnili, loni na jare jsem to samy auto koupil za 540.
V CR si musi spravit povest a prave tan "market share" tak drzi ceny nizko.
Avatar - Emel
18. 1. 2011 20:47
Re: Laguna
No Legacy je s permanentní čtyřkolkou a boxer-dieselem technologicky složitější auto, což ospravedlňuje i vyšší cenu. Je potřeba srovnávat s relevantní konkurencí na českém trhu, což je třeba Peugeot a Citroen... a tady jsou cenové relace v pořádku.
18. 1. 2011 20:44
Re: Nejlevnější = nejhorší
To je pocinajici Alzheimer.
18. 1. 2011 20:43
Re: PODĚKOVÁNÍ
Kultura (zejména chování) ti bohužel schází všeobecně.
Avatar - Andromeda
18. 1. 2011 20:42
Re: Laguna
Fajn,já to vzal z gruntu.Situace tady je specifická a cenově prostě zdejší kupci slušně profitují.Ono Subaru Legacy v sedanu začíná na 0,8 Mio,A4 cca totéž,BMW na cca 0,7,MB 0,8 taky - jistě,holiny.Takže o cenové podbízení nejde.Subřenka je specifická - cenově se přibližuje zespoda D3,má svébytnou imáž(ani prémie,ani čistý mainstream,takový svůj sub)a konkrétně v Čechách většinou věciznalou klientelu.Nic proti těm vozům,naopak.
18. 1. 2011 20:42
ufff
Velmi výživná debata - GTI a teď popravdě - všechno co jsi tu dnes napsal byl žert, že? ;-)
18. 1. 2011 20:42
Re: Nejlevnější = nejhorší
To je axiom, to se nedokazuje. >:-[]
18. 1. 2011 20:39
Re: TESTOVÉ PRAVDY
Vysledek je jen otazkou priorit. Takze ta uboha Laguna napraska vsem v jizdnim projevu, dynamice, stoji nejmin a presto je nejhorsi a nejlowendovejsi volbou ve tride?
Mimochodem, rozestup mezi vitezem a Lagunou je 3.6%, to neni tak strasny, co?
18. 1. 2011 20:38
Re: Nejlevnější = nejhorší
Ještě přidejme Citroën C5, ať je tu ta parta kompletní:
C5 2.0 HDI 103 kW Tendance 584.900 / Exclusive (s hydropneumatikou) 659.900
Avatar - Emel
18. 1. 2011 20:36
Re: TESTOVÉ PRAVDY
Jo, Laguna třetí z osmi mainstreamových vozidel... to zase takový propadák není. A první v jízdních disciplínách.
18. 1. 2011 20:35
Re: Nejlevnější = nejhorší
Ovšem, žádná logika v tom taky není. Už proto, že na každém trhu je ten poměr cen jednotlivých konkurentů jiný (viz výše), daný spoustou věcí. Samozřejmě autem samotným, ale taky image a pověstí té které značky, jak je na tom kterém trhu rozšířená, servisní a prodejní sítí, tím jaké má ten trh požadavky (např. % zastoupení benzín / diesel, karosářských vartiant) atd. atd.

Těžko očekávat, že jen kvůli nízkým cenám v ČR by pro nás Francouzi vyráběli nějako extra špatnou Lagunu, zatímco na jiné trhy s vyrovnanými cenami by dodávali nějakou "lepší", že.. ;-)
Avatar - Emel
18. 1. 2011 20:33
Re: Nejlevnější = nejhorší
V dvoulitrové naftě (tedy standardní motorizaci) to vypadá následovně:

159 2.0JTD 125kW 760.000
Accord 2.2i-DTEC 110kW 759.000
Avensis 2.2D4D Business 110kW 705.000
Mondeo 2.0TDCI Trend 103kW 667.890
Passat 2.0TDI Comfortline 103kW 646.100
Laguna 2.0dCi Black Edition 110kW 539.000
407 SW 2.0HDI 103kW 477.100

Jasně, bez výpisu výbavy to není kompletní informace... ale alespoň něco.
18. 1. 2011 20:28
Re: TESTOVÉ PRAVDY
Chybička se vloudila, ten test je tady:
[odkaz]

A když už, dovolím si přeložit závěrečné hodnocení Laguny:
"Im Fahrdynamikparcours lässt er der Konkurrenz keine Chance: Der allradgelenkte Laguna GT zischt schnell und einfach beherrschbar um Pylonen und über kurvige Landstraßen. Dort könnte er allerdings komfortabler federn und weniger Diesel verbrauchen."

"Na zkušební trati jízdní dynamiky nedává konkurenci žádnou šanci: Laguna GT s ovládáním všech kol se proplétá rychle a snodno ovladatelně mezi pylony a zatáčkovitými okreskami. Tam by se ovšem hodilo komfortnější pérování a motor s nižší spotřebou."

Jen dodám, že tvrdší podvozek a vyšší spotřeba nejsou nijak překvapivé když uvážíme, že jde o nejostřejší sportovní verzi. Fantastické řízení všech kol (řídil jsem, funguje skvěle!) je ovšem možno koupit i s jinou výbavou, "civilním" naladěním podvozku a jiným motorem.

Jak už tu bylo řečeno, není žádné "objektivně nejlepší auto". Nejlepší je pro každého takové auto, které v rámci jeho potřeb, možností a rozpočtu nejlépe splňuje jeho požadavky. :yes:
Avatar - kosmonaut
18. 1. 2011 20:10
Re: TESTOVÉ PRAVDY
To je ten test, jak tam Laguna nařezala konkurenci v ovladatelnosti? To mám na papíře, někde doma, slušný test. Ono AMS je vůbec jedno z mála periodik, co jdou (ani ne vždy) číst. :yes:
18. 1. 2011 19:58
Re: Laguna
Však já taky hodnotím zdejší trh o němž je taky článek. Až bude článek o prodejích v Evropě, tak prosím...
Prodeje Legacy nejsou o moc nižší než Laguny, proto to přirovnání. Subaru má ambice ledajaké, jen ne přetahovat klienty německé trojky
18. 1. 2011 19:48
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Jen pro upřesnění - už se to tu řešilo. Např. v Německu je levnější základní Golf než základní Megane, ve většině Evropy prodává Renault za zcela srovnatelné peníze s třídní konkurencí (tj. VW, Ford). Dělat závěry o kvalitě vozů podle cenové politiky Českého zastoupení je s prominutím hloupé.
18. 1. 2011 19:43
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Jo, třeba v roce 2040 si toho Megana koupím. Když od tohoto měsíce odložím každej měsíc 500Kč, tak by mi to za těch třicet let mohlo stačit >:D
18. 1. 2011 19:43
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Nič si z toho nerob, ani mne pravdivé fakty neodpovedá.
Avatar - Ronault.
18. 1. 2011 19:38
Re: Nejlevnější = nejhorší
Pokud pominu, že je to celé dobrá kravina, tak proč je Avensis dle tvé "logiky" mainstream a Passat (kdyby něco takového existovalo, samozřejmě) supermainstream, když oba stojí 580
18. 1. 2011 19:25
Re: Nejlevnější = nejhorší
Tabulka cen:
Laguna - cca 400,-
Avensis - cca 580
Mondeo - cca 550
Passat - cca 580
Accord - cca 650
159 - cca 760

407 není v prodeji,

Tabulka postavení na trhu:
Laguna - submainstream - cena fatálně odráží pozici
407 - mainstream - cena odrážela pozici (výběh)
Avensis - mainstream - cena odráží pozici
mondeo - mainstream - cena odráží pozici
Accord - mainstream - cena mírně nadsazená
Passat (super)mainstream - cena odráží pozici
159 (subprémie) - cena odráží pozici
Avatar - Ronault.
18. 1. 2011 19:24
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Už několikrát byl, tak doufám, že v případě, že se to bude opakovat, splníš, co jsi slíbil. Tak už pomalu začni šetřit na nějakou tu Latitudu >:-[]
Avatar - Andromeda
18. 1. 2011 19:19
Re: Laguna
Problém pověsti a designu(vyjádřeno cenou),je to především na zdejším trhu.Jako argument vůči globálnímu tendenčnímu zevšeobecnění jsou opakovaně použíty ceny z různých evropských zemí - co je na tom k nepochopení?Ale to koukám nestačí.Nikdo nikomu Rencka netlačí,nevnucuje a děti ty vozy k obědu neloví.
Jde o tisíckráte omýlané téma,které slouží pro vyprovokování opakované flame dle osvědčeného receptu.
Že jsou v globálu prodeje nové Laguny pod původním očekáváním ,je asi fakt,nicméně kupodivu to neznamená,že se vůz v Evropě cenově plazí v houští,jak dokládají opakovaně uvedené ceny na různých(včetně významných,největších)trzích.To,že se na minoritním českém tržišti nabízí za tyto ceny,je pro zákazníka jedině ku prospěchu věci.K tomuto asi tečka.
Ovšem pokud potřebuju kopací mičudu,na fakta netřeba brát ohled a hurá vpřed,že.
Příklad Subaru je jaksi mimo - jeho prodeje v ČR nejsou kdoví jaké a mají stoupající tendenci zhruba půl roku,mimo jasný fakt,že třeba Legacy má "ambice"(minimálně cenové),se přetahovat o klienty německé trojky v daném segmentu.
Na tomto webu se naopak taktně mlčí o prodejním propadáku u olympijských v případě řady A1,jež je na cca 1/4 předpokladu,a bylo to třeba zkušebně použito jako záminka,provokace pro flame?
18. 1. 2011 18:49
Re: Nejlevnější = nejhorší
Omyl, černou aby člověk pořád leštil. Na tmavých barvách je přece mnohem více vidět prach a špína než na světlých odstínech. To je známá věc.
No a k těm barvám C30, mně se "tenkrát" nejvíc líbila s tou bronzovou, nebo béžovou metalízou a s hnědýma lemama blatníků. Tak, jak ji prezentovali i v reklamách.
18. 1. 2011 17:45
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Jestli bude Renault některej rok u nás dovozová jednička, tak hned ten následující rok si jednoho koupím >:D
18. 1. 2011 17:42
Laguna
Koukám, že kluci od Renaultu tady šermují cenami Renaultu v Evropě jak Obi Wan Kenobi se světelným mečem :-)

Problém Laguny je jednoznačně v designu a pověsti. Bohužel pro ni Renault v Laguně nenabízí nic, za co by lidé byli ochotni připlatit a tak to musí řešit nízkými cenami. Tady stačí připomenou třeba Legacy, které krásou taky zrovna neoplývá a přesto si Subaru může dovolit nasadit takřka dvojnásobné ceny a prodeje jsou plus mínus stejné.
18. 1. 2011 17:40
Re: Nejlevnější = nejhorší
No jo, tak ale teď jsem si díky GTImu uvědomil, že moje když jsem si kupoval svoje auto, které tehdy bylo 1,5 roku staré, koupil jsem si nejhorší, ale opravdu nejhorší 1,5 roku staré auto na trhu. Protože levnější 1,5 staré auto se v té době určitě sehnat nedalo...
No, to jsem tomu dal... >:D
18. 1. 2011 17:20
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
geniální příspěvek :-) :yes:

ale jak vidím, tím, komu byl primárně určen, zůstal nepochopen...
Avatar - Ronault.
18. 1. 2011 17:20
Re: Nejlevnější = nejhorší
Takže závěr dle tebe je ten, že Laguna není nejhorší auto třídy, ale má nejhorší cenu, protože je nejnižší.
Postráda v tom někdo kromě mne logiku?
18. 1. 2011 17:18
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Mně napadlo v případě GTIho něco o chorobě "kolísavé inteligence", ale nechtěl jsem se přidávat k těm, kdo do sebe navzájem rýpají urážkami, místo diskuze o tématu. No ale teď jsem se neudržel.

Pardon. >:D
18. 1. 2011 17:14
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Kolik zaplatíš, takový výrobek máš?
Jak to? Jak to, že tedy za Renault Laguna zaplatíš v jednom regionu EU cenu A a v jiném regionu cenu A+y, která je vyšší než cena jiného konkurenčního vozu?
Copak díky tomu, že jsme se přesunuli do jiného regionu, přestala být Laguna nejhorším vozem?
A nebo tedy- a tak to nejspíš bude - to tvé přísloví platí pouze u nás v ČR, v pupku světa???
Chacháááá >:D
18. 1. 2011 17:08
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Pro GTIho, zdá se, existuje na světě pouze český trh. Tam je Laguna nejlevnější ve třídě a tak je prostě v celém světě nejhorším autem.
No jo, ale co když na jiném trhu není Laguna nejlevnějším modelem v segmentu? Noooo, tak je taková země asi plná blců, když objektivně nejhorší auto na trhu prodávají dráž než celou řadu těch mnohem lepších...
No, zajímavá teorie.
GTI, někdy (zřídka) máš komentáře dobré, k věci, logické, přijatelné i lidmi, kteří fandí jiné značce než ty. Ale jindy (většinou) to opravdu přeháníš. :-)
Avatar - Krispos
18. 1. 2011 16:51
Re: Nejlevnější = nejhorší
Tak u nového MY2011 je R-design povinnost... a v červené vypadá fakt dobře, ale já na ni nikdy moc nebyl. To spíš tu bílou....
18. 1. 2011 16:48
Re: Nejlevnější = nejhorší
a co červené s R-Paketem, to je moc povedaný optický packet :-)
Avatar - Krispos
18. 1. 2011 16:40
Re: Nejlevnější = nejhorší
Je fakt, že v té černé trochu zaniká ten fantastický zadek, hlavně ta prosklená část... jenže bílou aby člověk pořád leštil. Šedá se mi líbí na S40 a dalších Volvech, ale pro malé a hravé C30 mi přijde moc... šedá :-) tohle bude asi největší dilema.
18. 1. 2011 16:35
Re: Nejlevnější = nejhorší
hmm, tak já jsem snad největší zastánce černé barvy, leč existuje pár výjimek. A C30 je jedna z nich. Na ní mi prostě nějak nesedí. Ale je možné, že jsem si to spojil s nějakou neumytou C30 na plecháčích a už se toho nemůžu zbavit. Ale teď po F/L na hezkých kolech to bude určitě něco úplně jinýho. Ale ani bílá není špatná :yes:

v každém případě, tohle jsou příjemné starosti :-)
18. 1. 2011 16:33
Re: Nejlevnější = nejhorší
My dnes píšeme o tom, jak je to s cenou. A než o tom píši.
18. 1. 2011 16:32
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Ako som písal hore, tá cena je len výrazom krátkozrakosti manaýžmentu naháňajúcemu "zlatý prasátko" market share-u
Uvidíme o dva roky, čo budú vravieť, ale podľa mňa si skanibalizujú zákazníkov na dva roky dopredu (rozumej tak, že tohto roku si lagunu za hubicku kupi aj ten, kto si mozno chcel kupit ineho Renaulta s lepsou marzou pre fabriku) jasne ze tym pritiahnu aj zakaznikov inych zanciek, ale o celkovom efekte si dovolim pochybovat... Kto sa urcite nablai bude servis, tam by som to videl ako jedine moznu uspesnu predajnu strategiu... :-)
18. 1. 2011 16:27
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Ale no tak... cena = hodnota je neuveriteľný blábol za ktorý sa vyhadzuje v prvom semestri na každej ekonomke na svete... Takto to vyzerá ked sa pravnici zacnu montovat tam, kde tomu nerozumeju.
Existuje niečo ako pomer cena/hodnota (Preis-Lesitungs verhältnis, alebo Price/performance ratio), kde ale hodnota často nadobuda ine ako finačne vyjadritelne hodnoty (hovorí sa o vnímanej hodnote)
A čo sa týka ceny Laguny... No ja som si 100 % istý, že zasa nejaký marketingový expert, ktorý v živote neokúsil relaitu trhu vyslovil zázračné slovíčko"Market share" a všetci nohsledi sa ho jali uplatnovat hlava - nehlava... O dva roky ten istý trtko zistí, že nemajú zisk, vslovín heslo "marža" a ... nič... lebo zistia, že zdvihnúť cenu sa nedá tak ľahko... takže začnú cutovať costy a odva roky bude zasa heslo "market share", ale aj dodrbaný produkt... Je sranda, že nemeckým automobilkám sa takéto kiksy nestávajú tak často ako iným...A nielen automobilkám, beda firmám, ktorým vládnu finační menežéri a právnici... nebrať osobne...
Avatar - Krispos
18. 1. 2011 16:25
Re: Nejlevnější = nejhorší
Tak jakožto perspektivní invalidní důchodce jezdím sám, čili s kufrem nemám problém. S barvou mám největší problém, ale zatím to vypadá na sapphire black.
Avatar - Emel
18. 1. 2011 16:22
Re: Nejlevnější = nejhorší
Nevykrucuj se a udělej žebříček... já ti ho taky sestavil. Pak se budeme bavit co je a není výjimka.
18. 1. 2011 16:17
Re: Nejlevnější = nejhorší
C30 jsem nejel, S40 jen pár KM, ale V50 jsem měl právě minulý týden na celkem dlouhou služebku a mě osobně velice sekla :yes: Příjemný, komfortní podvozek, fajn interiér. Trošku tvrdé sedačky na můj vkus, ale jinak těžko něco vyčítat. No a C30 bude to samé bez kufru. Takže jestli nestěhuješ Calexky obden, určitě tě nezklame :yes:

Držím palce při výběru barvy ;-)
Avatar - Ondore
18. 1. 2011 16:15
Re: CENA ZA NĚŽNOST
A máme tu kandidáta na diamantový ventilek, vyhráva veta: "Ceny aut jsou v podstatě všude stejné, jisté výkyvy plynou z nejednotné sazby DPH".

Ceny sa stanovujú pre každý trh individuálne presne podľa vzorca ktorý si spomenul - nasoľme zákazníkovi toľko, koľko je schopný a ochotný akceptovať pri maximalizácii zisku automobilky.
Z tohoto dôvodu sa napríklad Škoda predáva v CZ výrazne drahšie ako v západnom Nemecku a to aj napriek tomu, že sadzba DPH je v oboch krajinách rovnaká.

Českí zákazníci Renaultu sa môžu tešiť, že cena pre nich je lepšia, ako vo väčšine ostatných krajín Európy a ponuka Renaultu je tak jedna z najlepších, ak hľadáš value for money.
18. 1. 2011 16:08
Re: CENA ZA NĚŽNOST
ano, v tom prípade by to pre Lagunu dávalo zmysel. Prípadne by odišla najslabšia varianta 2.0dCI a zostali by len silnejšie. Čo je možno aj pravdepodobnejšie, lebo EDC sa skor spojí s 1.6dCI ako novým motorom, ktorý má pred sebou niekolko rokov života.
Avatar - Krispos
18. 1. 2011 16:05
Re: Nejlevnější = nejhorší
:-) Pamatuju si na Tempo Litoměřice 2006, kde jsem byl jako zarytý odpůrce automobilismu jen ze zdvořilosti ke švagrovi... stála tam bílá C30 a mě se rozbušilo srdce. Už brzy snad budu mít možnost si pořídit nové auto a pokud bych si nekoupil C30, tak bych si to vyčítal. Tady jdou prostě logické argumenty stranou :-)
Avatar - Emel
18. 1. 2011 16:02
Re: Nejlevnější = nejhorší
Protože tu na tom svém zjednodušeném pravidle pronášíš nepodložené výroky o nejhorším autě ve třídě. Ano, dražší bývá obvykle lepší... ale představ si, že by tak postupovali testeři:

Vítězem testu se stává Alfa Romeo 159, která se dostavila s cenou 800.000. V závěsu je Avensis, Passat a Superb. S ostudou poslední končí Laguna za pouhých 500.000.

To v sobě nemáš ambice přednést nějakou komplexnější věcnou argumentaci? Pokud chceš říct, že je Laguna nejhorší auto ve třídě... nemáš lepší argumenty než nízkou cenu?
18. 1. 2011 16:01
Re: Nejlevnější = nejhorší
no jo, téma je Laguna vs. konkurence, takže to budeme porovnávat s Loganem, X1 a Rolls-Roycem. Vždyť všechny mají přece 4 kola a volant :-!
18. 1. 2011 15:55
Re: Nejlevnější = nejhorší
já si naopak myslím, že C30 je nápadná celkem dost. Nenápadné jsou určitě víc S40/V50.

A jet v noci za C30 je velice příjemný estetický zážitek :yes:
18. 1. 2011 15:51
Re: Nejlevnější = nejhorší
Lancia na to že je ofiko na trhu (znova) 1-2 roky ještě tak strašná není, smutný je třeba Saab ;-\
18. 1. 2011 15:49
Re: PODĚKOVÁNÍ
A3 přece nepostrádá prodeje, je to špičkový produkt, a dnes se sune k další generaci tak jako BMW 1.
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 15:46
Re: Nejlevnější = nejhorší
a Legacy...
18. 1. 2011 15:44
Re: Nejlevnější = nejhorší
za C30 pochvala, už se připravuje čtyřdveřová varianta a samozřejmě přijde i potřebná modernizace karoserie. První snímky berou dech...
18. 1. 2011 15:43
Re: Nejlevnější = nejhorší
Komplikuje se to, ovšem není to nic, co by se nedalo rozluštit. Ty máš problém v tom, že užíváš notorickou argumentaci, a to výjimkou.

Klasický příklad - "bohatí lidé jezdí drahá auta". Všichni víme, že je to tak, až na jednoho, který to tu rozetne argumentačním výkřikem z haló novin - "Ine, majitel Ikei má octávku"...

Tak o tom jsou zde tvé argumentace.

Problém nespočívá v tom, jestli je Passat dražší i korunu než P407, problém spočívá v hledání, že by to při trochu hodně silné vůli možná ani tak nakonec zcela nemuselo být... :-)

Ono to tak ale je.
Avatar - Krispos
18. 1. 2011 15:34
Re: Nejlevnější = nejhorší
Sak ja nepotrebuju byt napadny :-) Ale to auto ma neco, co me proste pritahuje jako magnet.... vim, ze ho chci a tim to pro me hasne :-)
18. 1. 2011 15:32
Re: Nejlevnější = nejhorší
Moc hezke auto...jen je bohuzel mimo rozlisovaci schopnosti vetsiny motoristu :-)
Avatar - Krispos
18. 1. 2011 15:29
Re: Nejlevnější = nejhorší
A proto si koupím auto tak atypické, že mě nikdo nebude moci zaškatulkovat :-) Volvo C30
18. 1. 2011 15:25
Re: Nejlevnější = nejhorší
:yes:
Dost velkou roli hraje i urcita zaslepenost. Viz treba generalni prusvihy zvane HTP 1.generace a 2.0 TDI PD. To se prehlizi s naprostym klidem (vsak to aspon nezere). Poruchovost techto motoru je dost podobna situaci u Renaultu pred deseti lety (tedy temer 100%) a nikdo z toho vedu nedela.
Az se lidi nauci pohlizet na situaci tak, jak aktualne je, ceny se srovnaji.
18. 1. 2011 15:25
Re: PODĚKOVÁNÍ
Fakty na GTI-ho nevyťahuj, nemáš šancu ho presvedčiť o faktoch.
18. 1. 2011 15:22
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
dnes 13:07 GTI
Napiš do do Rolls-Royce, budou tam z tebe dost vydřený... >:-[]

To už vyzerá na paranoiu...
Avatar - Ronault.
18. 1. 2011 15:21
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Zaposlední rok na mě ani jendou nereagoval, asi se mě bojí ;-) >:D
18. 1. 2011 15:20
Re: CENA ZA NĚŽNOST
P.S. V rámci českého trhu.
Avatar - Ronault.
18. 1. 2011 15:19
Re: Nejlevnější = nejhorší
Sandero je B segment, Megane je mainstream nižší střední a BMW 1 je prémiové auto nižší střední třídy.

Prosím vrať se na základku, takové elementární znalosti mají i kluci ve třetí třídě! :-(
18. 1. 2011 15:19
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Tak ono sa dá čakať, že aj keď nový motor 1.6 príde s výkonom 96 kW, tak postupne pribudnú aj slabšie verzie a de facto tak nahradí jak 1.9, tak aj 1.5 dCi.
O.i. je rozdiel brať v úvahu hdonotu maximálneho výkonu, a porovnávať hodnotu a krivku priebehu krútiaceho momentu.
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 15:17
Re: PODĚKOVÁNÍ
Tahle diskuze je definicí bezzubosti - takže páni diskutéří podávejte to prosím GTImu mixované... a brčko grátis....
Avatar - Emel
18. 1. 2011 15:16
Re: Nejlevnější = nejhorší
Tam jsou ty rozdíly víc než zřejmé... BMW-Megane-Sandero, samozřejmě. A teď ty, jo?

Seřaď podle ceny a kvality:

Toyota Avensis
Ford Mondeo
Honda Accord
Volkswagen Passat
Peugeot 407
Alfa 159

Tož se nám to už trošku komplikuje, že?
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 15:15
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Tahle diskuze je definicí bezzubosti - takže páni diskutéří podávejte to prosím GTImu mixované... a brčko grátis....
18. 1. 2011 15:13
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Zahnal si ho do úzkych. Teraz už nenapíše. :-(
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 15:13
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
mě spíš připadá, že když dojde na argumenty tak se beznadějně topí. A tvář se snaží zachovat alespon slohem...
Avatar - Krispos
18. 1. 2011 15:12
Re: Nejlevnější = nejhorší
Já bych to spíše viděl jako vztah image značky a ceny. Volkswagen si vybudoval pověst auta spolehlivého, levně servisovatelného a pohodového. Teď, kdy se kvalita víceméně vyrovnává, stále těží ze své pověsti a může si díky tomu dovolit i sebevědomé ceny. Naopak Renault má na své image co napravovat a tak se musí zákazníkům podbízet mimo jiné i nižší cenou, nehledě na to, že si to může vzhledem k "velikosti" našeho trhu klidně dovolit. Ale IMHO na to jde celkem rozumně, narozdíl od Alfy, která u nás nemá image, ale zato má velice sebevědomé ceny.... Renault může být ve své třídě nejspolehlivější, ale vzhledem ke své pověsti, dominanci koncernu v ČR a dravému korejskému mládí si těžko může cenově vyskakovat. Holt prodá více aut a napakuje se na prodeji ND... Asi nejlepší představu o tom, na čem automobilky vydělávají, by nám ale asi dal článek, kde by sečetli cenu všech ND pro konkrétní model (Golf, Focus, Julinka, Laguna...).
18. 1. 2011 15:10
Re: Nejlevnější = nejhorší
Pozor pozor pozor, C6 není žádný mistr elegance, to bych si jako VWyprosil... ;-)

Dobře tedy, nevěříš větě - čím dražší tím lepší.

Tak vybírám auta a ty prosím přiřaď cenovku a tvé hodnocení (horší lepší nejlepší). Vybírám kompakty:
Sandero,
Mégane
BMW1
Avatar - Emel
18. 1. 2011 15:09
Re: Nejlevnější = nejhorší
Ono abychom byli spravedliví, smutná čísla se obvykle vyskytují u úplně jiných značek (nápověda: Lancia & spol.).
18. 1. 2011 15:09
Re: CENA ZA NĚŽNOST
To je pekná sprostosť, čo píšeš.
Octavia v oficiálnom cenníku začína vo Francúzsku na 15.490,-€, Renault Megane (5 dv.) na 19.000,-€. Najlacnejší 5-dverový Golf tam stojí 17.180,-€.
Mrkni ceny u nás. Porovnateľné sumy?
18. 1. 2011 15:08
Re: Nejlevnější = nejhorší
špatný příklad - to byl přece model pro výjimečnou klientelu, kterou jsi samozřejmě našel >:-[]
Avatar - Ronault.
18. 1. 2011 15:05
Re: Nejlevnější = nejhorší
:yes: :yes:
Myslíš, že to má smysl? Myslím to psaní tady. Ti, co chtějí, ti ví, ti co nechtěji, ti jsou na tom nejhůře.
18. 1. 2011 15:05
Re: PODĚKOVÁNÍ
Tak nějak to bude, někomu tam nacpou pětkového bavoraka a někdo si vybere logana, padni komu padni, málo platné magistrátní štábní kultura, to je přesně to, co mi tu scházelo...
Avatar - Emel
18. 1. 2011 15:03
Nejlevnější = nejhorší
Je potřeba uvést tu na pravou míru jednu myšlenku. Totiž tu, že nejlevnější auto je nutně autem nejhorším... dovedeno do důsledku pak vlastně nemusíš o autech vůbec nic vědět, stačí ti podívat se na cenu a hned víš, které je lepší a které horší. S takovým přístupem můžeš uspět mezi spolužačkami ve škole, tady jsi ale na specializovaném serveru a čekají se od tebe komplexnější úvahy.

Takže, jak to uchopit za správný konec? Mnohem důležitější než cena, kterou si automobilka volí sama, je reakce trhu - ta je buď k oslavě nebo k pláči. Není nic smutnějšího, než když mainstreamový model skončí s prodejní nulou díky neadekvátní cenové politice. (Pokud si myslíte, že žádná automobilka není tak fatálního omylu v cenotvorbě schopná, mýlíte se... nápověda: mistr elegance ;-) )
18. 1. 2011 15:01
Re: PODĚKOVÁNÍ
Zajímavé shrnutí, každopádně jsem o to víc rád, když jezdím auto, které je špičkou v segmentu a hlavně že to umíš potvrdit i ty, jakožto obhájce konkurenčního VW :yes:

Cenu tvoří image a POPTÁVKA, obojí Megane splňuje.

Víkend v navoněné A3, která má sice image, ale jaksi postrádá prodeje, by asi byl příjemným spestřením, avšak na "vyblbnutí" bych raději jaksi vytříbenější techniku, třeba kamarádovo CTRko 7. generace, luxusní zážitky :yes: doporučuju
18. 1. 2011 15:01
Re: CENA ZA NĚŽNOST
Veľmi dobrá poznámka. :yes:
18. 1. 2011 15:00
Re: Vyšší střední
nepíš nadávky, aj keď po maďarsky, ale aj tak >:-[]
18. 1. 2011 15:00
PŘIPOMÍNKA
Všem novoromantickým garážovým mistrům jen jemná připomínka - nezapomněli jse se vypsat pod blogem? [odkaz] Ovšem pozor, s nějakým kukometrem tam toho moc nezvládněš, jde se tam na dřeň, na tvojí garážovou dřeň.
18. 1. 2011 14:59
Re: Cena
Odhadni maržu výrobcu - o koľko myslíš, že je cena pre dealerov vyššia voči priamym výrobným nákladom?
18. 1. 2011 14:57
Re: PODĚKOVÁNÍ
téma je Renault vs. konkurence. Jestli považuješ za jeho přímou konkurenci BMW nebo Audi, musím tě zklamat, není to tak. Trochu mě překvapuje, že máš guláš v této základní kategorizaci. Tak snad si to doštuduj, pak dáme řeč ;-)
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 14:57
Re: CENA ZA NĚŽNOST
:no:

tyhle argumentační úskoky tady nezkoušej.

Místo nečisté argumentace zkus jeho výrok rozebrat a argumenty rozdrtit na prach. Ten tvůj kvikot o daňovém systému (evidentně různé sazby pro různé značky v jednotlivých zemích) tady neuspěl a nevěří mu ani čtenař s těmi nejpomalejšími úsudky.
18. 1. 2011 14:56
Re: Cena
Keby podobne uvažovali všetci (nie len v automobilovej branži), myslím, že mnohým by sa darilo lepšie ako sa darí, prípadne by sa podaktorí vyhli aj krachu...
18. 1. 2011 14:53
Re: PODĚKOVÁNÍ
čekám na ten odkaz ;-)

jinak se tam bohužel budeš muset nominovat sám, čímž dosáhneš 110% účasti v anketě a snad jí (opět) vyhraješ ;-)
18. 1. 2011 14:53
Re: Cena
Niečo ako VW? Facelift nazvaný novou generáciou?
18. 1. 2011 14:51
Re: PODĚKOVÁNÍ
Jako, že v Itálii neví co je BMW? Nebo, že ve Francii neví ce je AUDI? Nebuď bláhový, nebo tu ještě dnes vytvoříš definici prosťáčka s malým... globusem >:-[] ;-)
18. 1. 2011 14:47
Re: PODĚKOVÁNÍ
Osobně se zasadím u výboru za to, aby to byl alespoň výroční Zlatý ventilek >:D

Shrnuji - KOKUAXIOM AUTOVAKUA: To nejlepší auto, je to, které se prodává za nejnižší cenu.

V rámci objektivity musím ovšem zmínit to, že se o ten ventilek podělíte se zdejším magistrátem, neb jeho DEFINICE GARÁŽOVÉHO RÁJE je doslova hojivě odzbrojující - Všichni máme nejlepší auta na světě.

Skromně dodávám, že mě diskuzní účast na těchto epochálních objevech naplňuje radostí.

P.S. Neunikl mi též tvůj, tedy - KUKOMETR, jako měrná jednotka spokojenosti majitele nového auta, vytvořená úměrou mezi kvalitou auta a jeho cenou. Úměrou samozřejmně nepřímou... ;-) :yes:
18. 1. 2011 14:47
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
měli by jste mu pane doktore předepsat striktní dietu. Ovoce, zelenina, hodně tekutin a články jen o VW a prémiové trojce >:-[]
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 14:45
Re: CENA ZA NĚŽNOST
:yes:
18. 1. 2011 14:45
Re: PODĚKOVÁNÍ
Kdepak, ne každý. Někteří si kupují to, co jim jiní nacpou do hlavy jako to "objektivně nejlepší" a pak tomu sebezáchovně věří. A někteří si holt vyberou podle svého a mají klid.
18. 1. 2011 14:45
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
no vždyť mi se taky dobře bavíme ;-)
18. 1. 2011 14:42
Re: PODĚKOVÁNÍ
Jen k poslednímu ostavci: Tak zlé to není. A3 je sice už dost zastaralá a celkově nic moc auto, mnohý mainstream ji trumfne skoro ve všem, ale víkend se s ní přežít dá.
18. 1. 2011 14:42
Re: PODĚKOVÁNÍ
problém této teorie je, že přestává platit hned za hranicemi ČR, nic víc, nic míň
18. 1. 2011 14:40
Re: PODĚKOVÁNÍ
to C by ho předurčovalo na skvělou politickou dráhu :-)
18. 1. 2011 14:40
Re: PODĚKOVÁNÍ
Já bych ty tvé podivuhodné teorie dotáhl ještě o potřebný kousek dále, totiž myslím, že bys tu mohl už zejtra klidně na plný péro vypsat tu svou největší pravdu pravd - každý máme nejlepší auto na světě...

No vidíš, jak tě to hřeje ;-)
18. 1. 2011 14:39
Re: PODĚKOVÁNÍ
A není to jedno? S vrátným je sranda, člověk si ty bláboly přečte, zasměje se a když to stojí za to, uvede věcný argument a smete ty jeho nesmyslné konstrukce jako domečky z karet - viz výše.
18. 1. 2011 14:37
Re: PODĚKOVÁNÍ
Porovnávat národní anomálie namá v předmětné souvislosti význam. Ve vztahu k ceně s tebou však nemohu plně souhlasit. Samozřejmě, že ta cena odráží i tu image, avšak přece se nedomníváš, že image je nějaký prázdný pojem, ten pojem je právě podporován tou "kvalitou", kterou máš asi na mysli v závěru svého příspěvku. Jsou to tedy provázané věci, v komplexu pak vyjádřené cenou.

Tedy je to tak, že v rámci daném velikostní a kvalitativní třídou jsou ti nejlepší současně nejdražší a ti nejméně dobří (aby tu někdo neomdlel) jsou nejlevnější. Takhle to je, a platí to i u renaultu.

Chceš-li, pak vyšší image, znamená samozřejmě i "vyšší" techniku.

Tohle jsou zcela přehledné a známé pravdy. Když je napíšeme pod jakýkoliv článek o prémiové produkci, každý majitel prémie ti to potvrdí. Pod článkem o renaultech, tam holt se musí počítat s jistou dávkou siciálního antagonismu, s jistou dávkou nedůvodné plamenné vznětlivosti (nemyslím to nyní osobně) historicky se táhnoucí až k Velké francouzské revoluci, znáš to, volnost rovnost bratrství (avšak gilotina v záloze) která však měrěno tzv. kukometrem je daná jen a než tou diskuzní gilotinou... ;-) stojící ve vyprahlých garážích a hledající své oběti, tu Golfa, jako třídního předražence, tu átrojku jako zchudlého šlechtice.

Na tohle však je nejlepší jenom jedno - léčba šokem. Půjčit si átrojku a strávit s ní víkend. Pozor... jen ovšem na vlastní nebezpečí... :-)
18. 1. 2011 14:35
Re: PODĚKOVÁNÍ
Fenomen GTI ma jen 3 mozny vysvetleni:

A) absolutni dogmatik (nevylucuje body B), C) )
B) nekdo ho za to plati
C) tak dlouho lze, ze tomu sam zacal verit, aneb " né, to hov.o nesmrdí " >:-[]
Avatar - Ronault.
18. 1. 2011 14:35
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
GTI má plný žaludek po obědě, však to dole přiznal, takže se mu krev už nedostává do mozku, tak blouzní.
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 14:33
Re: CENA ZA NĚŽNOST
:yes:
neregistrovaný "Kajfik"
18. 1. 2011 14:32
Re: CENA ZA NĚŽNOST
:yes:
18. 1. 2011 14:32
Re: PODĚKOVÁNÍ
prosím odkaz na tu větu, za kterou jsem byl nominován na Nobelovou cenu za ekonomii.

Předpokládám, že na tuto výzvu nebudeš reagovat, takže rovnou napíšu co jsi

LHÁŘ

zbytek jsou obvyklé omáčky, nehodné ani přečtení, natož komentáře....
18. 1. 2011 14:32
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Tyto "šťouchance" musíš nechat být, dělá to jen kvůli reakcím, kterýma se (podle mě) baví...
18. 1. 2011 14:27
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
jak se asi musí cítit chudák kupující Oktávky mimo ČR s vědomím, že bude jezdit nejslabší vůz (nemyslím výkonově)...
18. 1. 2011 14:26
Re: Dovozová jednička v r. 2011?
Boze GTI, ty tu zase blabolis... >:D

Hele a co slibovana vyjizdka Meganem RS a Golfem R? Vypada to, ze tvoje sliby roztaly zaroven se snehem >:-[]