I když první a druhá příčka střední třídy na českém trhu zůstává ve většině měsíců roku vyhrazena Superbu a Passatu, za dvěma lídry je prostor pro dílčí úspěchy.
Roztrasena ruka utiera studeny pot z cela, a nasledne stlaca klavesu CapsLock.
Oci naucenym sposobom hladaju niektore z pismen G,VW,A. Musia sa objavit v titulku prispevku za kazdu cenu. CapsLock im doda potrebny drajv
V podvedomi zacina rast pocit ukojenia....
Po okrasnej casti je potrebne este doplnit povinne rypnutie do niektorej z (ne)oblubenych znaciek.
Este rychlo zrevidovanie nech vzrusenie neochabne a zatial co jedna ruka sa uz nekontrolovatelne pohybuje, druha s poslednymi zvyskami sebaovladania klika na tlacitko "Odeslat prispevek"
Hotovo. Opat to bolo krasne. Majstrstyk
Muchy sa zacinaju zlietavat k novemu hov....
S tou Lagunou to bylo trochu jinak. Pri uvedeni na trh silene prepalili v Cesku ceny. Za GT chteli skoro mega, tak jich za rok prodali myslim ze pet. Nasledkem toho rapidne zlevnili, loni na jare jsem to samy auto koupil za 540.
V CR si musi spravit povest a prave tan "market share" tak drzi ceny nizko.
No Legacy je s permanentní čtyřkolkou a boxer-dieselem technologicky složitější auto, což ospravedlňuje i vyšší cenu. Je potřeba srovnávat s relevantní konkurencí na českém trhu, což je třeba Peugeot a Citroen... a tady jsou cenové relace v pořádku.
Fajn,já to vzal z gruntu.Situace tady je specifická a cenově prostě zdejší kupci slušně profitují.Ono Subaru Legacy v sedanu začíná na 0,8 Mio,A4 cca totéž,BMW na cca 0,7,MB 0,8 taky - jistě,holiny.Takže o cenové podbízení nejde.Subřenka je specifická - cenově se přibližuje zespoda D3,má svébytnou imáž(ani prémie,ani čistý mainstream,takový svůj sub)a konkrétně v Čechách většinou věciznalou klientelu.Nic proti těm vozům,naopak.
Vysledek je jen otazkou priorit. Takze ta uboha Laguna napraska vsem v jizdnim projevu, dynamice, stoji nejmin a presto je nejhorsi a nejlowendovejsi volbou ve tride?
Mimochodem, rozestup mezi vitezem a Lagunou je 3.6%, to neni tak strasny, co?
Ovšem, žádná logika v tom taky není. Už proto, že na každém trhu je ten poměr cen jednotlivých konkurentů jiný (viz výše), daný spoustou věcí. Samozřejmě autem samotným, ale taky image a pověstí té které značky, jak je na tom kterém trhu rozšířená, servisní a prodejní sítí, tím jaké má ten trh požadavky (např. % zastoupení benzín / diesel, karosářských vartiant) atd. atd.
Těžko očekávat, že jen kvůli nízkým cenám v ČR by pro nás Francouzi vyráběli nějako extra špatnou Lagunu, zatímco na jiné trhy s vyrovnanými cenami by dodávali nějakou "lepší", že.. ;-)
A když už, dovolím si přeložit závěrečné hodnocení Laguny:
"Im Fahrdynamikparcours lässt er der Konkurrenz keine Chance: Der allradgelenkte Laguna GT zischt schnell und einfach beherrschbar um Pylonen und über kurvige Landstraßen. Dort könnte er allerdings komfortabler federn und weniger Diesel verbrauchen."
"Na zkušební trati jízdní dynamiky nedává konkurenci žádnou šanci: Laguna GT s ovládáním všech kol se proplétá rychle a snodno ovladatelně mezi pylony a zatáčkovitými okreskami. Tam by se ovšem hodilo komfortnější pérování a motor s nižší spotřebou."
Jen dodám, že tvrdší podvozek a vyšší spotřeba nejsou nijak překvapivé když uvážíme, že jde o nejostřejší sportovní verzi. Fantastické řízení všech kol (řídil jsem, funguje skvěle!) je ovšem možno koupit i s jinou výbavou, "civilním" naladěním podvozku a jiným motorem.
Jak už tu bylo řečeno, není žádné "objektivně nejlepší auto". Nejlepší je pro každého takové auto, které v rámci jeho potřeb, možností a rozpočtu nejlépe splňuje jeho požadavky. :yes:
To je ten test, jak tam Laguna nařezala konkurenci v ovladatelnosti? To mám na papíře, někde doma, slušný test. Ono AMS je vůbec jedno z mála periodik, co jdou (ani ne vždy) číst. :yes:
Však já taky hodnotím zdejší trh o němž je taky článek. Až bude článek o prodejích v Evropě, tak prosím...
Prodeje Legacy nejsou o moc nižší než Laguny, proto to přirovnání. Subaru má ambice ledajaké, jen ne přetahovat klienty německé trojky
Jen pro upřesnění - už se to tu řešilo. Např. v Německu je levnější základní Golf než základní Megane, ve většině Evropy prodává Renault za zcela srovnatelné peníze s třídní konkurencí (tj. VW, Ford). Dělat závěry o kvalitě vozů podle cenové politiky Českého zastoupení je s prominutím hloupé.
Pokud pominu, že je to celé dobrá kravina, tak proč je Avensis dle tvé "logiky" mainstream a Passat (kdyby něco takového existovalo, samozřejmě) supermainstream, když oba stojí 580
Tabulka cen:
Laguna - cca 400,-
Avensis - cca 580
Mondeo - cca 550
Passat - cca 580
Accord - cca 650
159 - cca 760
407 není v prodeji,
Tabulka postavení na trhu:
Laguna - submainstream - cena fatálně odráží pozici
407 - mainstream - cena odrážela pozici (výběh)
Avensis - mainstream - cena odráží pozici
mondeo - mainstream - cena odráží pozici
Accord - mainstream - cena mírně nadsazená
Passat (super)mainstream - cena odráží pozici
159 (subprémie) - cena odráží pozici
Problém pověsti a designu(vyjádřeno cenou),je to především na zdejším trhu.Jako argument vůči globálnímu tendenčnímu zevšeobecnění jsou opakovaně použíty ceny z různých evropských zemí - co je na tom k nepochopení?Ale to koukám nestačí.Nikdo nikomu Rencka netlačí,nevnucuje a děti ty vozy k obědu neloví.
Jde o tisíckráte omýlané téma,které slouží pro vyprovokování opakované flame dle osvědčeného receptu.
Že jsou v globálu prodeje nové Laguny pod původním očekáváním ,je asi fakt,nicméně kupodivu to neznamená,že se vůz v Evropě cenově plazí v houští,jak dokládají opakovaně uvedené ceny na různých(včetně významných,největších)trzích.To,že se na minoritním českém tržišti nabízí za tyto ceny,je pro zákazníka jedině ku prospěchu věci.K tomuto asi tečka.
Ovšem pokud potřebuju kopací mičudu,na fakta netřeba brát ohled a hurá vpřed,že.
Příklad Subaru je jaksi mimo - jeho prodeje v ČR nejsou kdoví jaké a mají stoupající tendenci zhruba půl roku,mimo jasný fakt,že třeba Legacy má "ambice"(minimálně cenové),se přetahovat o klienty německé trojky v daném segmentu.
Na tomto webu se naopak taktně mlčí o prodejním propadáku u olympijských v případě řady A1,jež je na cca 1/4 předpokladu,a bylo to třeba zkušebně použito jako záminka,provokace pro flame?
Omyl, černou aby člověk pořád leštil. Na tmavých barvách je přece mnohem více vidět prach a špína než na světlých odstínech. To je známá věc.
No a k těm barvám C30, mně se "tenkrát" nejvíc líbila s tou bronzovou, nebo béžovou metalízou a s hnědýma lemama blatníků. Tak, jak ji prezentovali i v reklamách.
Koukám, že kluci od Renaultu tady šermují cenami Renaultu v Evropě jak Obi Wan Kenobi se světelným mečem :-)
Problém Laguny je jednoznačně v designu a pověsti. Bohužel pro ni Renault v Laguně nenabízí nic, za co by lidé byli ochotni připlatit a tak to musí řešit nízkými cenami. Tady stačí připomenou třeba Legacy, které krásou taky zrovna neoplývá a přesto si Subaru může dovolit nasadit takřka dvojnásobné ceny a prodeje jsou plus mínus stejné.
No jo, tak ale teď jsem si díky GTImu uvědomil, že moje když jsem si kupoval svoje auto, které tehdy bylo 1,5 roku staré, koupil jsem si nejhorší, ale opravdu nejhorší 1,5 roku staré auto na trhu. Protože levnější 1,5 staré auto se v té době určitě sehnat nedalo...
No, to jsem tomu dal... >:D
Mně napadlo v případě GTIho něco o chorobě "kolísavé inteligence", ale nechtěl jsem se přidávat k těm, kdo do sebe navzájem rýpají urážkami, místo diskuze o tématu. No ale teď jsem se neudržel.
Kolik zaplatíš, takový výrobek máš?
Jak to? Jak to, že tedy za Renault Laguna zaplatíš v jednom regionu EU cenu A a v jiném regionu cenu A+y, která je vyšší než cena jiného konkurenčního vozu?
Copak díky tomu, že jsme se přesunuli do jiného regionu, přestala být Laguna nejhorším vozem?
A nebo tedy- a tak to nejspíš bude - to tvé přísloví platí pouze u nás v ČR, v pupku světa???
Chacháááá >:D
Pro GTIho, zdá se, existuje na světě pouze český trh. Tam je Laguna nejlevnější ve třídě a tak je prostě v celém světě nejhorším autem.
No jo, ale co když na jiném trhu není Laguna nejlevnějším modelem v segmentu? Noooo, tak je taková země asi plná blců, když objektivně nejhorší auto na trhu prodávají dráž než celou řadu těch mnohem lepších...
No, zajímavá teorie.
GTI, někdy (zřídka) máš komentáře dobré, k věci, logické, přijatelné i lidmi, kteří fandí jiné značce než ty. Ale jindy (většinou) to opravdu přeháníš. :-)
Je fakt, že v té černé trochu zaniká ten fantastický zadek, hlavně ta prosklená část... jenže bílou aby člověk pořád leštil. Šedá se mi líbí na S40 a dalších Volvech, ale pro malé a hravé C30 mi přijde moc... šedá :-) tohle bude asi největší dilema.
hmm, tak já jsem snad největší zastánce černé barvy, leč existuje pár výjimek. A C30 je jedna z nich. Na ní mi prostě nějak nesedí. Ale je možné, že jsem si to spojil s nějakou neumytou C30 na plecháčích a už se toho nemůžu zbavit. Ale teď po F/L na hezkých kolech to bude určitě něco úplně jinýho. Ale ani bílá není špatná :yes:
v každém případě, tohle jsou příjemné starosti :-)
Ako som písal hore, tá cena je len výrazom krátkozrakosti manaýžmentu naháňajúcemu "zlatý prasátko" market share-u
Uvidíme o dva roky, čo budú vravieť, ale podľa mňa si skanibalizujú zákazníkov na dva roky dopredu (rozumej tak, že tohto roku si lagunu za hubicku kupi aj ten, kto si mozno chcel kupit ineho Renaulta s lepsou marzou pre fabriku) jasne ze tym pritiahnu aj zakaznikov inych zanciek, ale o celkovom efekte si dovolim pochybovat... Kto sa urcite nablai bude servis, tam by som to videl ako jedine moznu uspesnu predajnu strategiu... :-)
Ale no tak... cena = hodnota je neuveriteľný blábol za ktorý sa vyhadzuje v prvom semestri na každej ekonomke na svete... Takto to vyzerá ked sa pravnici zacnu montovat tam, kde tomu nerozumeju.
Existuje niečo ako pomer cena/hodnota (Preis-Lesitungs verhältnis, alebo Price/performance ratio), kde ale hodnota často nadobuda ine ako finačne vyjadritelne hodnoty (hovorí sa o vnímanej hodnote)
A čo sa týka ceny Laguny... No ja som si 100 % istý, že zasa nejaký marketingový expert, ktorý v živote neokúsil relaitu trhu vyslovil zázračné slovíčko"Market share" a všetci nohsledi sa ho jali uplatnovat hlava - nehlava... O dva roky ten istý trtko zistí, že nemajú zisk, vslovín heslo "marža" a ... nič... lebo zistia, že zdvihnúť cenu sa nedá tak ľahko... takže začnú cutovať costy a odva roky bude zasa heslo "market share", ale aj dodrbaný produkt... Je sranda, že nemeckým automobilkám sa takéto kiksy nestávajú tak často ako iným...A nielen automobilkám, beda firmám, ktorým vládnu finační menežéri a právnici... nebrať osobne...
Tak jakožto perspektivní invalidní důchodce jezdím sám, čili s kufrem nemám problém. S barvou mám největší problém, ale zatím to vypadá na sapphire black.
C30 jsem nejel, S40 jen pár KM, ale V50 jsem měl právě minulý týden na celkem dlouhou služebku a mě osobně velice sekla :yes: Příjemný, komfortní podvozek, fajn interiér. Trošku tvrdé sedačky na můj vkus, ale jinak těžko něco vyčítat. No a C30 bude to samé bez kufru. Takže jestli nestěhuješ Calexky obden, určitě tě nezklame :yes:
A máme tu kandidáta na diamantový ventilek, vyhráva veta: "Ceny aut jsou v podstatě všude stejné, jisté výkyvy plynou z nejednotné sazby DPH".
Ceny sa stanovujú pre každý trh individuálne presne podľa vzorca ktorý si spomenul - nasoľme zákazníkovi toľko, koľko je schopný a ochotný akceptovať pri maximalizácii zisku automobilky.
Z tohoto dôvodu sa napríklad Škoda predáva v CZ výrazne drahšie ako v západnom Nemecku a to aj napriek tomu, že sadzba DPH je v oboch krajinách rovnaká.
Českí zákazníci Renaultu sa môžu tešiť, že cena pre nich je lepšia, ako vo väčšine ostatných krajín Európy a ponuka Renaultu je tak jedna z najlepších, ak hľadáš value for money.
ano, v tom prípade by to pre Lagunu dávalo zmysel. Prípadne by odišla najslabšia varianta 2.0dCI a zostali by len silnejšie. Čo je možno aj pravdepodobnejšie, lebo EDC sa skor spojí s 1.6dCI ako novým motorom, ktorý má pred sebou niekolko rokov života.
:-) Pamatuju si na Tempo Litoměřice 2006, kde jsem byl jako zarytý odpůrce automobilismu jen ze zdvořilosti ke švagrovi... stála tam bílá C30 a mě se rozbušilo srdce. Už brzy snad budu mít možnost si pořídit nové auto a pokud bych si nekoupil C30, tak bych si to vyčítal. Tady jdou prostě logické argumenty stranou :-)
Protože tu na tom svém zjednodušeném pravidle pronášíš nepodložené výroky o nejhorším autě ve třídě. Ano, dražší bývá obvykle lepší... ale představ si, že by tak postupovali testeři:
Vítězem testu se stává Alfa Romeo 159, která se dostavila s cenou 800.000. V závěsu je Avensis, Passat a Superb. S ostudou poslední končí Laguna za pouhých 500.000.
To v sobě nemáš ambice přednést nějakou komplexnější věcnou argumentaci? Pokud chceš říct, že je Laguna nejhorší auto ve třídě... nemáš lepší argumenty než nízkou cenu?
Komplikuje se to, ovšem není to nic, co by se nedalo rozluštit. Ty máš problém v tom, že užíváš notorickou argumentaci, a to výjimkou.
Klasický příklad - "bohatí lidé jezdí drahá auta". Všichni víme, že je to tak, až na jednoho, který to tu rozetne argumentačním výkřikem z haló novin - "Ine, majitel Ikei má octávku"...
Tak o tom jsou zde tvé argumentace.
Problém nespočívá v tom, jestli je Passat dražší i korunu než P407, problém spočívá v hledání, že by to při trochu hodně silné vůli možná ani tak nakonec zcela nemuselo být... :-)
:yes:
Dost velkou roli hraje i urcita zaslepenost. Viz treba generalni prusvihy zvane HTP 1.generace a 2.0 TDI PD. To se prehlizi s naprostym klidem (vsak to aspon nezere). Poruchovost techto motoru je dost podobna situaci u Renaultu pred deseti lety (tedy temer 100%) a nikdo z toho vedu nedela.
Az se lidi nauci pohlizet na situaci tak, jak aktualne je, ceny se srovnaji.
Tak ono sa dá čakať, že aj keď nový motor 1.6 príde s výkonom 96 kW, tak postupne pribudnú aj slabšie verzie a de facto tak nahradí jak 1.9, tak aj 1.5 dCi.
O.i. je rozdiel brať v úvahu hdonotu maximálneho výkonu, a porovnávať hodnotu a krivku priebehu krútiaceho momentu.
Já bych to spíše viděl jako vztah image značky a ceny. Volkswagen si vybudoval pověst auta spolehlivého, levně servisovatelného a pohodového. Teď, kdy se kvalita víceméně vyrovnává, stále těží ze své pověsti a může si díky tomu dovolit i sebevědomé ceny. Naopak Renault má na své image co napravovat a tak se musí zákazníkům podbízet mimo jiné i nižší cenou, nehledě na to, že si to může vzhledem k "velikosti" našeho trhu klidně dovolit. Ale IMHO na to jde celkem rozumně, narozdíl od Alfy, která u nás nemá image, ale zato má velice sebevědomé ceny.... Renault může být ve své třídě nejspolehlivější, ale vzhledem ke své pověsti, dominanci koncernu v ČR a dravému korejskému mládí si těžko může cenově vyskakovat. Holt prodá více aut a napakuje se na prodeji ND... Asi nejlepší představu o tom, na čem automobilky vydělávají, by nám ale asi dal článek, kde by sečetli cenu všech ND pro konkrétní model (Golf, Focus, Julinka, Laguna...).
To je pekná sprostosť, čo píšeš.
Octavia v oficiálnom cenníku začína vo Francúzsku na 15.490,-€, Renault Megane (5 dv.) na 19.000,-€. Najlacnejší 5-dverový Golf tam stojí 17.180,-€.
Mrkni ceny u nás. Porovnateľné sumy?
Tak nějak to bude, někomu tam nacpou pětkového bavoraka a někdo si vybere logana, padni komu padni, málo platné magistrátní štábní kultura, to je přesně to, co mi tu scházelo...
Je potřeba uvést tu na pravou míru jednu myšlenku. Totiž tu, že nejlevnější auto je nutně autem nejhorším... dovedeno do důsledku pak vlastně nemusíš o autech vůbec nic vědět, stačí ti podívat se na cenu a hned víš, které je lepší a které horší. S takovým přístupem můžeš uspět mezi spolužačkami ve škole, tady jsi ale na specializovaném serveru a čekají se od tebe komplexnější úvahy.
Takže, jak to uchopit za správný konec? Mnohem důležitější než cena, kterou si automobilka volí sama, je reakce trhu - ta je buď k oslavě nebo k pláči. Není nic smutnějšího, než když mainstreamový model skončí s prodejní nulou díky neadekvátní cenové politice. (Pokud si myslíte, že žádná automobilka není tak fatálního omylu v cenotvorbě schopná, mýlíte se... nápověda: mistr elegance ;-) )
Zajímavé shrnutí, každopádně jsem o to víc rád, když jezdím auto, které je špičkou v segmentu a hlavně že to umíš potvrdit i ty, jakožto obhájce konkurenčního VW :yes:
Cenu tvoří image a POPTÁVKA, obojí Megane splňuje.
Víkend v navoněné A3, která má sice image, ale jaksi postrádá prodeje, by asi byl příjemným spestřením, avšak na "vyblbnutí" bych raději jaksi vytříbenější techniku, třeba kamarádovo CTRko 7. generace, luxusní zážitky :yes: doporučuju
Všem novoromantickým garážovým mistrům jen jemná připomínka - nezapomněli jse se vypsat pod blogem? [odkaz] Ovšem pozor, s nějakým kukometrem tam toho moc nezvládněš, jde se tam na dřeň, na tvojí garážovou dřeň.
téma je Renault vs. konkurence. Jestli považuješ za jeho přímou konkurenci BMW nebo Audi, musím tě zklamat, není to tak. Trochu mě překvapuje, že máš guláš v této základní kategorizaci. Tak snad si to doštuduj, pak dáme řeč ;-)
Místo nečisté argumentace zkus jeho výrok rozebrat a argumenty rozdrtit na prach. Ten tvůj kvikot o daňovém systému (evidentně různé sazby pro různé značky v jednotlivých zemích) tady neuspěl a nevěří mu ani čtenař s těmi nejpomalejšími úsudky.
Keby podobne uvažovali všetci (nie len v automobilovej branži), myslím, že mnohým by sa darilo lepšie ako sa darí, prípadne by sa podaktorí vyhli aj krachu...
Jako, že v Itálii neví co je BMW? Nebo, že ve Francii neví ce je AUDI? Nebuď bláhový, nebo tu ještě dnes vytvoříš definici prosťáčka s malým... globusem >:-[];-)
Osobně se zasadím u výboru za to, aby to byl alespoň výroční Zlatý ventilek >:D
Shrnuji - KOKUAXIOM AUTOVAKUA: To nejlepší auto, je to, které se prodává za nejnižší cenu.
V rámci objektivity musím ovšem zmínit to, že se o ten ventilek podělíte se zdejším magistrátem, neb jeho DEFINICE GARÁŽOVÉHO RÁJE je doslova hojivě odzbrojující - Všichni máme nejlepší auta na světě.
Skromně dodávám, že mě diskuzní účast na těchto epochálních objevech naplňuje radostí.
P.S. Neunikl mi též tvůj, tedy - KUKOMETR, jako měrná jednotka spokojenosti majitele nového auta, vytvořená úměrou mezi kvalitou auta a jeho cenou. Úměrou samozřejmně nepřímou... ;-):yes:
Kdepak, ne každý. Někteří si kupují to, co jim jiní nacpou do hlavy jako to "objektivně nejlepší" a pak tomu sebezáchovně věří. A někteří si holt vyberou podle svého a mají klid.
Jen k poslednímu ostavci: Tak zlé to není. A3 je sice už dost zastaralá a celkově nic moc auto, mnohý mainstream ji trumfne skoro ve všem, ale víkend se s ní přežít dá.
Já bych ty tvé podivuhodné teorie dotáhl ještě o potřebný kousek dále, totiž myslím, že bys tu mohl už zejtra klidně na plný péro vypsat tu svou největší pravdu pravd - každý máme nejlepší auto na světě...
A není to jedno? S vrátným je sranda, člověk si ty bláboly přečte, zasměje se a když to stojí za to, uvede věcný argument a smete ty jeho nesmyslné konstrukce jako domečky z karet - viz výše.
Porovnávat národní anomálie namá v předmětné souvislosti význam. Ve vztahu k ceně s tebou však nemohu plně souhlasit. Samozřejmě, že ta cena odráží i tu image, avšak přece se nedomníváš, že image je nějaký prázdný pojem, ten pojem je právě podporován tou "kvalitou", kterou máš asi na mysli v závěru svého příspěvku. Jsou to tedy provázané věci, v komplexu pak vyjádřené cenou.
Tedy je to tak, že v rámci daném velikostní a kvalitativní třídou jsou ti nejlepší současně nejdražší a ti nejméně dobří (aby tu někdo neomdlel) jsou nejlevnější. Takhle to je, a platí to i u renaultu.
Chceš-li, pak vyšší image, znamená samozřejmě i "vyšší" techniku.
Tohle jsou zcela přehledné a známé pravdy. Když je napíšeme pod jakýkoliv článek o prémiové produkci, každý majitel prémie ti to potvrdí. Pod článkem o renaultech, tam holt se musí počítat s jistou dávkou siciálního antagonismu, s jistou dávkou nedůvodné plamenné vznětlivosti (nemyslím to nyní osobně) historicky se táhnoucí až k Velké francouzské revoluci, znáš to, volnost rovnost bratrství (avšak gilotina v záloze) která však měrěno tzv. kukometrem je daná jen a než tou diskuzní gilotinou... ;-) stojící ve vyprahlých garážích a hledající své oběti, tu Golfa, jako třídního předražence, tu átrojku jako zchudlého šlechtice.
Na tohle však je nejlepší jenom jedno - léčba šokem. Půjčit si átrojku a strávit s ní víkend. Pozor... jen ovšem na vlastní nebezpečí... :-)
A) absolutni dogmatik (nevylucuje body B), C) )
B) nekdo ho za to plati
C) tak dlouho lze, ze tomu sam zacal verit, aneb " né, to hov.o nesmrdí " >:-[]
Škoda Superb 1.8 TSI 160 koní: Comfort 37.040 CHF / Ambition 40.250 CHF
Škoda Superb 2.0 TDI 170 koní Ambition: 43.250 CHF
[odkaz]
VW Passat (B7, tedy už po FL) 1.8 TSI 160 koní: Trendline 38.650 CHF, Comfortline 40.350 CHF
VW Passat 2.0 TDI 170 koní: Comfortline 45.050 CHF
[odkaz]
Takže podle logiky místního vrátného GTI je Laguna stejně dobré auto jako Superb a (přinejmenším benzínový) Passat. Já sice na kategorii lepší / horší nehraju (každé auto je pro někoho lepší a pro někoho horší, přičemž měřítka, nároky a požadavky se člověk od člověka liší), ale je fajn to vědět.
co jsem četl, EDC nejspíš zůstane zatím jen pro 1.5dCI, a Laguna taky zůstane u 2.0dCI. U ní by to bylo i celkem divné nahradit 1.5dCI novým motorem s 96kw, když právě nejslabší 2.0dCI má taky 96kw
Jen pro informaci mám ho ve výbavě Autentique, zde si můžeš prohlídnout. [odkaz]
ještě dodám, že 1,5 Dci je již dražší o cca 20 tis, než když jsem ho kupoval já. Porovnej prosím cenu a výbavu autentique s Octavii tour a přehodnoť svůj názor. Konkurencí pro Toura je možný tak speciální levná edice Generation, alei tam Tour zaostává.
Jinak souhlas, jde o mě a o pocit, v čem sedím..na okolí a jejich názory na můj cenový lowend se nedívám.
GTI, připadneš mi jako velice inteligentní diskutér, který má nenapodobitelný styl psaní. Jen mi malinko nedochází, proč nejsi schopen akceptovat, že v automobilizmu cena nemá přímou úměru s kvalitou. Cenu tvoří na prvním místě poptávka a poté částečně image. Ve Francii má renault dobrý image a je po něm poptávka, proto se tam např. drahý Megane velice dobře prodává a o levnou Octaviu am ani nikdo nezavadí, protože jí chybí poptávka a image, kdežto u nás má drahá Octavia dobrý image a je po ní poptávka, proto má o hodně vyšší prodeje, než levný Megane. Ale tento fakt přece NIC nevypovífá o skutečných kvalitách automobuilu. O skutečných kvalitách může mluvit odborná veřejnost a nezávoslé testy.
Nejbezpečnější auto v dané třídě, nejuznávanější Hot hatch ve své třídě, velmi dobré prodeje, dobrá kvalita a líbivý desing. K tomu dobré uživatelské reference a nadprůměrná spolehlivost. podle těchto argumentu jsem zvolil...a že jsem tento produkt sehnal za podstatně nižší cenu, než je tomu ve zbytku Evropy je pouze a jen má výhra!
Na cenu naopak nekašli, možná potom zjistíš, že za stejné peníze můžes mít i lepší věci...stačí se rozhlédnout.
Emele, co by bylo tu nikoho nezajímá, důležité je, co je - a tedy JE nejnižší cena laguny ve třídě. A to je vše. To také vše osvětluje. Je to dokonalá odpověďna všechno.
Problém jsi uhodil na hlavičku, když píšeš, že každý si bude obhajovat svůj vůz. V tom tkví diskuzní problém, zejména těch co zatím ani žádné auto nevlastní... :-)
Co se týká té Tour, ta je někde na úrovni výbavy tvé, ne? Už jsme to na blogu rozebírali, jsou to slevové edice.
Pocit nadutosti nyní nemám, možná nadmutosti, ale to není dané autem... ;-) Jinak v této souvislosti, nejde o ty kolem, jde vždycky o vlastníka a o jeho pohled na svojí vlastní garáž - tedy je potřeba vědět, že mám-li nejlevnější auto třídy, sám sebe jsem pasoval do role toho, kdo jede nejslabší vůz (nemyslím výkonově).
Pravda, v Londýně to kvůli imigrantům občas vypadá, jak někde v albánii, ale stále to město leží na Temži, která protéká ostrovní zemí zvanou United kingdoms of England and North Isand... ;-) Ale to sou pro tebe asi zanedbatelná čísla ... >:D
Rolexky jsi dal do předmětné souvislosti ty... já se v hodinkách zase tak neorientuju, jen podvědomě tuším, že nejdražší z celých hodinek je právě ten znáček. Cena není odrazem kvality výrobku... podívej se třeba na dnešní trh s konfekčním oblečením - to je asi nejkřiklavější případ toho, že drahé nemusí být kvalitní a naopak.
Cenové postavení automobilky na trhu je jakýmsi mixem chtěného a možného. Každá automobilka na každém trhu má svůj potenciál, řekněme image. Pak má nějakou objektivní kvalitu svých produktů. A může si ZVOLIT cenu. A trh odpoví.
Ty píšeš, že se prodává za maximum možného, to ale není pravda. Laguna v základu by klidně mohla stát 500, jen by se jich holt neprodalo 600, ale třeba 300. A pořád by to stačilo na TOP 10 ve střední... to jsou ty mantinely.
Chtěl bych tímto veřejným projevem velmi upřímně, ba až dojatě poděkovat přítomným diskutérům za rady, kterých se mi od nich nezištně dostalo. Konečně jsem pochopil jak to ve světě aut chodí.
Zcela novou informací pak pro mne je takzvaná kukoho definční věta nazvaná - Princip nejvyšší rozkoše za nejnižší cenu. Totiž úvaha o tom, že čím vyšší cena auta, tím horší auto, a logicky, čím nižší cena auta, tím lepší auto je natolik porůlomovou ekonomickou větou, že již dnes můžeme směle Kuku prohlásit za nominanta Nobelovy ceny nejen za ekonomii, ale i ceny za diskuzní mír za rok 2011.
Koneckonců, s tím se dá nakonec i souhlasit. Tedy, minimálně do doby, než s tebou vymetou prodejnu, a to poté, co jim budeš vysvětlovat, že by sis chtěl objednat jednoho Rollse za cenu párku v rohlíku.
Inu což, svět chce být klamán. A nakonec, co? Na plakátu se to stejně nepozná, a když si pořídíš ten plakát ve tři dé, budeš si možná chvilkama i připadat jako opravdovej vlastník opravdovýho auta. Na cenu se vykašli, neřeš prkotiny.
Trochu ti nerozumím. Takže protože jsem si koupil levěnjší a vybavenější auto, než nabízí konkurence, tak neumím počítat do 5? :-O
JInak samozřejmě s tebou souhlasím, vybavenější auto je v rámci modelu jaksi dražší, než to méně vybavené, kdybych toto nechápal, bylo by to se mnou hodně zlé >:D Ale o tom sem přece nic nepsal, snažím se ti vysvětlit, že cenová politika společnosti Renault ČR nemá nic společného se skutečnou kvalitou vozů a nejlepším důkazem jsou ceny stejného modelu v jiných koutech Evropy.
A jestli má pán ve středních letech, který vedle mě stojí na křížovatce v nové Octavia tour v holovýbavě pocit, že sedí v lepším autě, než já, tak ho v tom úplně klidně nechám, protože každý si bude obhajovat svůj vůz a dokonce i když bude vnitřne vědět, že za svoje peníze mohl mít auto, né jeho parodii, ale jeho nadutost ho mu to nedovolí přiznat, jen pevně doufám, že nemáš nějaký takový vnitřní pocit.... ;-)
klasika - nemáš argumenty (ono na ty tvoje trhlé teorie taky aby člověk argumenty pohledal...) tak pak začneš překrucovat, vykrucovat, fabulovat.
hele, máš tam článek o novinkách Audi pro rok 2011. Určitě tam dorazí nějaký pubescent který bude tvrdit že Audi není prémiovka páč nemá zadní náhon - tohle je tvoje argumentační liga, bež ho smáznout ;-)
Ceny aut jsou porovnatelné v rámci celé EU, to co tě ohromí, že je tam skladová octavia nabídnuta do prodeje za zvýhodněnou cenu není přece rozhodné pro to, o čem tu nyní píšeme.
No jak tak koukam na Golfa, tak mam logo i na kobereccich, popelniku, sedadlech, vyfuku, na vsech dilech v motoru, na okynkach, na plechach, na vnitrnich plastech a na tech svetlech.
Myslis, ze budu muset tech padesat milionu za loga doplatit nebo je to gratis? >:-[]
Rollse sem pleteš ty, to ty bys jim měl vysvětlit, jak se mají nastavovat ceny... :-)
Vždyť podle KUKA-rovnice platí, že nejlevnější rovná se nejlepší a nejdražší rovná se nejhorší, známý kukův axiom naděje. Akorát holt ho zatím u toho Rollse neznají, viď...
Je ti ale jasné, že předseda ventilku, stará Blažková a kat Midlář je jen jedna a tada sama osoba neustále se opakující v historii? Jo a GTI. >:-[] >:D
No samozřejmě, že když máš uvnitř kůži, venku xenon a pod kapotou dvěstě koní, že je to lepší než manšestr, halogen a tříválec... proto jsi holt také za tu kůži vysolil více peněz. Připadám si tu jak v mateřské školce, když tě učím počítat do pěti...
:yes:
ACZ je ekonomy nedostatecne prozkoumana oblast. Dochazi zde k podezrelym anomaliim, velmi casto se zde setkavame s teorii, ze ze dvou jinak shodnych vozu je lepsi ten vyrazne drazsi.
No jo, je to sranda. O etalonu by mohli povidat neco chudaci s Golfem/Passatem 2.0TDI DSG. Ti za svoje penize dostali o dost vic, nez cekali. >:D Co by dali za blbyho Renaulta.
Dávaj za nemalý příplatek, v základu je myslím až u těch vybavenějších. Není to moc od Renaultu košér (když vezmu v potaz výrobní náklady takové opěrky), ale na druhou stranu je tam tempomat s omezovačem :-)
Otázka zněla proč je ve Francii Octavia levnější, než Megane? Nějaký důvod to asi má a podle tvé logiky je tedy ve Francii lepší auto Megane a v ČR zase Octavia. Je tomu tak?
T tom případě mám o to větší radost, že jsem koupil lepší auto (podle tvé logiky), než je např. Golf, Octavia, i30, Ceed, C4, 308 .... a ty si zase pamatuj, že na cenu má největší vliv poptávka na daném trhu... ekonome >:-[]
Za bezpečnost chválím, neumím si však představit, že je vůbec možné jezdit v autě kompaktní třídy a nechat pravý loket plandat ve vzduchu. Tohle nechápu. Oni nedávaj do Méganu loketní opěrku? Budu se na to muset podívat.
Ano, takhle nějak se také dá nahlížet na auta, vlastně když si člověk koupí dnes Twingo, tak, když si do něho dá jen menší volant, může s tím Twingem zfleku příští měsíc už zahajovat nový ročník formule jedna... 8-s >:D:no:
Pamatuj, nic více neodráží hodnotu výrobku, jako jeho cena. Kolik zaplatíš, takový výrobek máš. Pokud si koupíš nejlevnější auto ve třídě, máš současně také v té třídě auto nejhorší.
největším propagátorem (možná jediným) novorenaultismu jsi tady ty - to tvoje neustálé omílání o nějakých bájných diskutéréch vynášejících Renault do nebes je nejspíš zmotnění tvé paranoje...
a jako protipól těmto "novorenaultistům" stojí jeden velice reálný demagog s oblibou porovnávající mobilem focené interiéry základních verzí proti rendrům top verzí "správných" automobilek....
Je to nižší střední, konkrétně Megane 3 hatchback 1.5 Dci. Ale jak jsem psal, toto je věc, kterou nemám problém akceptovat, pro mě je důležitější bezpečnost (6 bagů) a spotřeba. Jinak jsem s výbavou spokojený.
GTI, proč jsi mi neodpověděl na mojí otázku?
Ty ceny neodrazi kvalitu aut ale image Renaultu. Kvalita, technika a motory jsou ok, ted jeste zapracovat na marketingu.
Holt Franta se v hospode dozvi akorat to, ze TDI jede i na fritovaci volej a kope vodspoda tak, ze si za dobryho pocasi dava i Bavoraky. A ze Renaulty reznou a maj blbou elektriku. Takze se pak musi podbizet cenou, no.
Zakaznik na tom vydela a soudnemu cloveku je "image" ziskana vozem uplne ukradena.
Proč prodává Škodovka do-ko-na-lá auta za nejnižší ceny na západoevropském trhu ? Navíc asi nemá cenu připomínat fakt, že je lepší prodat 500 000 aut za vysokou cenu a pár tisíc za pár babek / Renault - Francie x ČR / než naopak / Škoda /.
Po pravdě si řekněme u těch hodinek, že kvalitativně shodné zboží pořídíš i za polovinu ceny těch Rolexek, nebo ještě méně. Akorát to holt nejsou Rolexky. Takový je moderní globální svět... problém není dobře vyrobit, ale dobře prodat, platí se značka.
Auta jsou přece jen trošku větší oříšek, tak komplexní produkt není tak jednoduché vyrobit za misku rýže v Číně. I na to ale dojde...
Co se Renaultu týče... pokud náhodou u nás Renault prodává za nejnižší ceny v Evropě, buďme rádi a kupujme :-).
Brutální ceny, moderní design, špičková bezpečnost, dobrá kvalita, široká sít prodejců a plno příznivců značky... toto jsou pánové ty správné ingredience pro výtězný kokteil v tomto roce. Když do toho přidámě špetky, jako výrobce mistrovské techniky do F1, nejlepších Hot hatchů a nespočet úspěchů na motoristické scéně, dívám se na Evropského výrobce, který pořád a neustále musí všem dokazovat, že umí. Prodeje na základě image nejsou věčné a buďme rádi, že si v té naší zemičce můžeme koupit dobrý automobil evropského výrobce a ještě k tomu ušetřit nějakou tu kačku.
Takže já říkám bravo každýmu, kdo se tak rozhodnul, pomohl omladit vozový park a pevně doufám, že časem i napravit poškozenou image Renaultu.
Aneb opět se historie opakuje..."když to dokážeme tady (F1), proč bychom to nedokázali i jinde (produkce)" :yes:
Neříkám že nechápu... jen že si myslím, že Laguna v základu bude rentabilnější, než C5... není o tolik levnější a tipnul bych, že je Laguna vývojově i výrobně méně náročná.
Samozřejmě, je potřeba vzít v potaz "cenu již od".
Čímž si vlasně vůbec neodpověděl, proč se v UK prodává Megane dráž, než Golf. Nebo si snad myslíš, že francouzská auta mají v UK jiné znanění, než německá?
Citujem "takový jaký je výrobek, taková je také jeho cena". OK
Poďme nato.
Česká republika:
Renault Laguna 2.0dCi 110kW Black Edition 539 900,-
VW Passat 2.0TDi 103kW Comfortline 646 100,-
Nemecko:
Renault Laguna 2.0dCi 110kW Dynamique 29 100€
VW Passat 2.0TDi 103kW Comfortline 25 750€
Nuž, GTI, v tvojej logike asi nastala chyba. Čím to že je v Nemecku Laguna drahšia? Pýtam sa, je iná tá Laguna v Nemecku ako u nás? Alebo ako?
Cenový lowend a kvalitativní mainstream. A máš pravdu, v autě nemám loketní opěrku, ale to asi nějak přežiju :-)
Dle mého názoru na cenu má i vliv jejich skladová politika, podle informací prodejce jdou auta do výroby na základě objednávek, takže žádné mezisklady, kamion rovnou z Frnacie do showroomu.
A ještě otázka nakonec: Co chybí lépe vybavené (než u nás) Octávce ve Francii, když se tam prodává levněji, než Megane?
Ceny aut jsou v podstatě všude stejné, jisté výkyvy plynou z nejednotné sazby DPH (viz. vysoké sazby Dánska, Švédska atd), resp. z možných registračních poplatků na jisté objemové třídy, ale v podstatě není v Evropě nikdo "nucen" jezdit kupovat auto za hranice. Dělají to více méně jen mistři, kteří si auto jezdí vyzvedávat tu do Mnichova, tu do Stuttgartu, ovšem nikoliv z důvodů cenových nýbrž z důvodů úplně jiných.
Tedy registruj, že image Renaultu je tu na úrovni cen jeho produktů, a ta image je v celé EU v podstatě stejná, tak, jako je stejná u Fordu a třeba u BMW.
Ano, cenově se chová jako lowend, tím jsi řekl vše. A popravdě, neušetřil jsi nic, jen sis koupil (nej)levnější auto. Něco jsi však evidentně musel ve svém autě oželet. Víš, co to je?
Ano, souhlas, já to napsal především proto, že se zde šíří neuvěřitelný novorenaultismus, a to asi jako odovzenina novoromantismu :-) totiž zhůvěřilá úvaha o tom, jak Renault prodává do-ko-na-lá auta za nejnižší ceny na trhu, aniž by se ti diskutéři zamysleli nad tím, proč to vlastně Renault dělá... Ono je to ovšem tak, jak ty píšeš, Renault tyhle ceny nastolit prostě musel. Ty ceny dokonale odráží realitu postavení Renaultu na trhu.
OK, takže Superb je na úrovni Megana kombi, když se ve Francii prodává za stejné peníze. Nebo Golf je pod úrovní Megana, když je v UK levnější. Jak píšeš - Jaký výrobek, taková cena. :yes::yes:
Souhlasím, že Renault tyto ceny nedává z dobré vůle, je to velice agresivní cenová politika v podání společnosti Renault ČR, která tímto způsobem snižuje exkluzivnost jinak pohledného, kvalitního a spolehlivého automobilu (2. nejspolehlivější automobil ve své třídě v r. 2009). Ale není se čemu divit. Renault musí napravit svoji pověst z dob Laguny 2 a jestli chce prodávat, nic jiného mu nezbývá. Superb je velice pohledné (v kombi verzi) a dobré auto, ale bohužel o evropských prodejích Laguny si může nechat zdát. A to se na většině evropských trzích dá pořídít levněji, než Laguna.
Tvůrce automobilů se v ČR chová jako lowend (cenově)...a komu to vadí? Mě rozhodně ne, protože sem celkem ušetřil :-)
Otázka je, jestli na tom vůbec vydělává. V jiných zemích je dražší. Připadá mi, že v ČR se snaži nejprve napravit reputaci a tu napraví jenom tak, že se jeho modely dostanou mezi lidi, kteří budou moci ohodnotit jak moc se to renaultu povedlo. Takže je dost možné, že výdělek se spíše pohybuje jen na pokrytí nákladů s tím spojených. Ale možná se pletu.
Ano v celku správná úvaha a logická.Jenže svět se kapku změnil a některé věci jsou jinak.
Renault pochopil, že pokud si nechá za své výrobky "zaplatit" nemá šanci.On na to musí jít marketingově jinak a to cenou.Laguna byla kdysi "problémové" auto.To se změnilo.
Krom Francie...to nebude oproti konkurenci typická "imidžovka" a prostě musí na to jít cenou.To nejde jen tak změnit ...podívej na Fiat, ty držej ceny a neprodaj.(Bravo)Myslím si že na to jdou dobře a jednou budou moci třeba "zdražit".Když se nad tím zamyslíš, tak střední se moc neprodává, oproti nižší střední.Takže urvat díky ceně zákazniky, kteří by tuhle třidu (díky ceně) nikdy nekoupily, je dobrej nápad.Prostě nabídli typickým zákazníkům nižší střední třídy auto o třidu větší.Myslím že to logiku má...každej dělá věci tak aby byl úspěšnej.
Na cenu musí být vždy minimálně dva - ten co nabízí a ten co akceptuje. Vedle toho je potřeba vědět, že žádná automobilka nevyrábí auta v rámci svého humanitárního projektu s názvem - máme tě rádi, zvelebíme ti garáž. Vždy jde o tvrdý konkurenční boj a auta se prodávají výhradně za maximum tržně možného. Kde je cenové maximum možného Renaultu víme, víme i, kde je například cenové maximum Rolls-Royce, ale i cenové maximum Superbu.
Tedy, takový jaký je výrobek, taková je také jeho cena. Nebo jsi snad už v životě narazil na Rolexky za dvě pade?
Je to smutné, legendární evropská automobilka, automobilka, která byla schopna určovat desetiletí evropský styl aut - jen namátkou Dauphine, R4, R5, R8, Fuego a tak dále, se tu vyprodává snad nejlevnější střední třídou na trhu, nejlevnějším kompaktem a nejlevnější latitůdou... Šestnáctka se obrací v hrobě...
přesně jste to vystihli oba - nová, moderní, velká, hezká C5 má prodeje +/- stejné jako přece jen relativně stará (i když stále hezká), menší 407 s cenami +/- na stejné úrovni a i prodeje +/- na stejné úrovni...
Z tohohle pohledu C5 nechápu taky. Nebízí dobrý poměr ceny/užitné hodnoty, má slušné a moderní motorizace a řekl bych, že v neprémiové střední třídě patří k nejhezčím a nejnápaditějším autům. Proti tomu 407 je celkově zastaralá, mezi současnou konkurencí zrovna vyjímečnou krásou neoplývá a ceny má nasazené poměrně optimisticky a přesto se furt vcelku prodává...
Na C5 třeba já nechápu, proč je jich tu tak málo. Dobré auto za dobrou cenu, ale přestárlá 407 ji prodejně překonává. Někde je tedy chyba. Z mého pohledu třeba trošku v ne úplně tradičním citroënovském designu.
přesně tak - servis vozů je lukrativní. Firemní klientela určitě nebude jezdit do nějakého garážového servisu. Ceny origo náhradní dílů znám jen sprostředkovaně ale v tomto se na Renault snáší unisono kritika za předraženost.
C5 v ČR nechápu - konkrétně v porovnání s 407čkou.
V nějaké studii jsem četl, že prodej nových vozů tvoří jen asi třetinu příjmů automobilky (v průměru), zbytek je prodej originálních náhradních dílů. I když považuju současnou Lagunu spíš za nadprůměrně spolehlivou, je nadprůměrná i cena dílů a podle mě je i na českém trhu Laguna v plusu.
Ostatně, cena konkurence jako jako třeba Citroën C5 není zase o tolik vyšší... a to je C5 podle mě konstrukčně náročnější auto.
tak tak - teď si koupí pár firem Laguny, ty se jim třeba osvědčí, tak časem dokoupí pro nižší pozice Megany a Clia, nebo i dodávky a pod. Renault může nabídnout ucelenou řadu vozů od nejmenších až po střední třídu + Latitude (i když nečekám, že ten by v ČR nějak extra zabodoval), k tomu užitkáče všech kategorií a i náklaďáky.
Jak na tom může/nemůže vydělat - třeba omezením nabídky na nejžádanější modely. Některé motorizace se pro ČR nenabízeli např. No a pak je otázka, co je lepší - prodat 500 kousků s malou marží, nebo 200 kousků s normální marží?
POGO - co ten nový 1.6dCI? V Meganu bude nahrazovat 1.9dCI? A v Laguně? Tam je tuším nejslabší varianta 2.0dCI právě na 96kW
Nejennom, ze je tech par desitek ci stove kusu Renault nezrujnuje. Ba naopak vsichni tito potencionalni zakaznici budou jezdici opravdova reklama.
Je to velice chytre promysleno. Latitude se mi moc nelibi, ale verim, ze po face-lifte tak jako to bylo s Lagunou to bude jina liga v teto cenove kategorii.