Nevím sice co testovali, ale nový c max rozhodně 3000 při 130kmh netočí. Mám c max 08 1,6tdci 80kw pětikvalt a ten točí necelých 2700 při stejné rychlosti, tak mi připadá, že místo šestky nejpíš redaktoři zaspali a nechali tam čtyřku. Tři tisíce otáček při této rychlosti točila 1,8TDDI 66kw. To taky pak vypovídá o té spotřebě, i když bych jezdil jako prase, na 6,6 se nedostanu, ani kdybych chtěl. možná při trvalé jízdě pod plynem na dálnici.
Tak poviem pravdu, napríklad u Renaultu sa ten odstup dosť podstatne zmenšil, čo sa vyhotovenia interiéru týka, aj jazdných vlastností - Kangoo dosť kopíruje predchádzajúcu generáciu Scénica a ten odstup od nového Scenica je menší ako býval. Aj keď, pravdaže, rozdiel tam je, ale napríklad Toureno Connect aj Dobló boli výrazne "plechovejšie".
Měl jsem možnost ho vidět naživo - při soumraku a z rozvícenejma světlama a je fešáckej, akorát pokud má 6 rychl. stupňů, tak na 6. stupeň nemůže točit 3000 otáček při 130 km/h.
Mám starýho maxe a na 5. stupeň, při 130 točí někde mezi 2600 a 2700. A taky 1,6 tdci (samozřejmě 80 kw).
Letos v zimě jsem dost s ESP a hlavně s BTCS bojoval. Sice je v návodu uvedeno, že s řetězy a pro vyjetí ze sněhu je dobré ESP vypnout, ale nějak jsem rozdíl neviděl. Pokud se ESP vypne, tak se roztočí jedno kolo a je hotovo. Pokud se ESP nevypne, tak se také roztočí jedno kolo, ale motor to nepustí tolik do otáček. Pokud auto jede, tak je to s ESP paráda, při zapnutím ESP elektronika přibržďuje protáčející se kolo a udržuje auto ve správném směru. Takže pokud není vypínatelné ESP, tak se nesmí jezdit s řetězy?
Čítal si vôbec test? Tam sa o kvalitatívnych dojmoch z auta píše v superlatívoch. A k testu v AMS: neviem, o aký test ide, ale keď tam bol účastný VW, tak viem, kto vyhral. ;-)
Ale především hodně Turků, což ovšem vzhledem k tomu, v jaké části Německa leží ta jejich továrna, není žádné překvapení.
Jinak zrovna dnes vyšel v AMS pěkný srovnávací testík, kde ten Ford opětovně prokázal své kvality. >:D Mizerně slícované plasty, zvrásňující se prostřední sedačka vzadu (u zbrusu nového auta!) a tu celou mizérii korunuje sedadlo řidiče, které kvůli nekvalitně provedené aretaci může při eventuálním nárazu zezadu posloužit jako solidní katapult >:D Můžeš tu sice namítat, že testeři měli zrovna smůlu na špatný kus, ale minimálně to do očí bijící žalostné (ne)slícování měla spolehlivě odhalit finální kontrola kvality. Takto si o přísnosti jednotlivých standardů kvality u Fordu nedělám žádné iluze a pro mne jsou s trochou nadsázky na úrovni Dacie (snad jí nekřívdím) a daleko od jakékoliv evropské konkurence.
Prvykrat som ho videl nazivo vo Svajciarsku este v novembri 2010, kde uz veselo postaval v predajniach. Doteraz som nemal cas sa nim previest, no aspon som si v nom posedel.
C-Max a vobec MPV nie su moja salka kavy, ale rad som si ho obzrel, pretoze ma prirodzene vela spolocneho s novym Focusom a ten uz mna osobne zaujima podstatne viac.
Dojem z exterieru nech si urobi kazdy sam, v interieri sa mi pacili prijemne plasty, ktore nemaju absolutne nic spolocne s predchadzajucou generaciou. Po prvom nasadnuti do auta sa mi nepacil posed - vysoky, kratke sedaky... Len som si nevsimol, ze nejaky blbec dvihol sedacku tak, ako by chcel sediet s hlavou v stresnom okne... po nastaveni vsetkeho potrebneho sa sedi za volantom prijemne. Vadili mi ale aj tak dost okruhle a tvrde sedaky...
C-max ma pred prečítaním testu nechával dosť chladným, v tejto kategórii by som pravdepodobne nad fordom ani neuvažoval..
..ale, test dáva pádne argumenty na zaradenie tohto fordu medzi top malých MPV. Podvozok- výborný pre bežné používanie, nevytrasie a podrží. Motor, spotrebu by som si vedel predstaviť aj nižšiu ale pri dnešných emisných limitoch to asi nižšie nepôjde. No a osobne ma najviac prekvapil útulný interiér. Volant, budíky, stredový tunel- proste krása...rušia ma tam výduchy ventilácie v štýle fiesta, no celkovo je to OK.
Najviac ale oceňujem celkovú štylizáciu auta, konečne si priznali že kompaktné MPV nie je, a ani nemá byť závodné auto. Ani stylingom, ani veľkohubými marketingovými vyhláseniami. "Usadlejšiemu" c-maxu dávam :yes:
Jen pro upřesnění, Ford v žádném případě není německou značkou, nýbrž jen americkým low endem s cenou zavedeného mainstreamu (marketing je holt všemocný) :-) Není jistě bez zajímavosti, že i mezi Němci má ze všech závodů působících na jejich území právě ten v Kolíně tu nejhorší pověst.
mozno ani nie, ked potrebujes priestor na 3 sedacky a k tomu velky kufor na vela bordelu, tak bud uzitkac, alebo o triedu vacsie mpv. Samozrejme neporovnavam uroven spracovania a jazdu ;-)
Tiez sa mi zda vysoka.
"při stotřicítce motor točí pohodových 3000 min-1 a spaluje 6,6 l nafty každých 100 km, při jízdě stovkou si řekne o 5,2 l/100 km, což je paráda"
Obycajna 1.6i pri 130kmh pyta 7.5 a pri 100kmh 5.8l/100
ludex: Když vezmu dlouhodobě C-MAX 1.6TDCI 80kW, tak má spotřebu 5,9litru a C-MAX 2.0TDCI 100kW 6,6 litru. Výkon vyšší o 25% a spotřeba o 12%. Jen jsem tím chtěl říct, že když do těžkého auta dám maloobjemový diesel, tak možná na brzdě udělá průměrnou spotřebu 4,6 litru, ale v praxi bude mít skoro stejnou spotřebu jako auto s větším objemem, protože energie potřebná pro zrychlení vozu je v obou případech stejná a možná ten větší objem má při používaném zatížení lepší účinnost. Prostě čím menší objem tím větší rozdíl mezi deklarovanou a skutečnou spotřebou. 8-s
Nicco: Můj diesel je hodně citlivý na zatížení plynového pedálu. >:D Rozsah spotřeby 5 - 9,5 litru o tom hovoří. Těch 9,5 litru bylo při 5ti lidech při max rychlosti 110km/h a boxem na střeše.
No a v testu nového Mondea 2.2TDCI 147kW tady na ACZ uvádí spotřebu 6,3 - 7,5 litru. To mi proti lehčímu C-MAX 1.6TDCI nepřipadá o tolik víc. A to nové Mondeo 2.2TDCI točí na 6ku ve 130km/h nějakých 2450ot/min ale moje staré Mondeo jen 2200ot/min. :-|
no chcelo by to poopravit, pri 1,6 turbo spotreba 6,4 len pri ozaj pokojnej jazde max do 100, dialnicnych 160 zvysuje spotrebu na 11-13 podla okolnosti a obsadenosti auta... ale taktiez sa mi ta dosiahnuta spotreba v teste zda vyssia na 1,6 a 85kw nafta.
Neni treba zasednout. Staci si precist vyborny text a prohlednout fotky a hned vime kdo (C-Max x Touran) zde hraje solo a kdo druhe housle. Takze kdo potrebuje mensi MPV a musi to byt zasadne nemecke znacky, potom honem k Fordu.
Pro mlade rodiny s detmi a trochou buniciteho materialu mezi usi je za podobnou cenu mnohem vice auta v podobe Fiatu Doblo, popr. francouzske trojky Kangoo, Partner, Berlingo.
"Mimochodem – v kabině nenajdete v souladu s dnešním evropským „módním“ trendem tlačítko vypínání stabilizace. U tohoto typu auta to vůbec nevadí, tak jen doufat, že se ta nákaza nerozšíří."
Focus MKII-B uz to tlacitko tiez nema a ESP sa vypina v menu cez packu na volante, ak sa nemylim.
No ano, ale diesel nie je tak citlivy na zatazenie automobilu a plynoveho pedalu. 6.4l/100 pri 1.6 turbo je dosiahnute v europskom jazdnom style, to znamena max 110kmh, takze dialnice pri 160kmh zvysia spotrebu na 8-9l/100
Ćím jazdíš a čo sa Ti na tom sype, vieme všetci. ;-) Skús si ale pozrieť, za koľko jazdili tu na ACZ s Mondeom 2,2 TDCI a v kontexte toho hodnoť spotrebu 1,6 v tomto teste.
Po teste nového C-maxu a Focusu na autocare som vôbec nečakal takéto nadšenie z testovaného auta. O to príjemnejšie je, že očakávania boli prekonané v nečakanej miere.
Z hodnôt, ktoré Fordy v poslednej dobe moc nevyznávali je potrebné vyzdvihnúť pozitívne kvalitatívne dojmy z interiéru. Kto by bol čakal, že redaktor bude používať superlatívy ako "vytříbeně působící materiály", "pěkné barevné sladění", "hodnotný a útulný dojem z interiéru". Je fajn, že Ford zabral v oblasti, kde žal (oprávnenú) kritiku. Do pozornosti večným kritikom dizajnu nových Fordov dávam konštatovanie autora, že na dizajn naživo si po čase zvykol. Rovnako poteší pochvala nového dízlového agregátu, osobitne smerom k jeho kultivovanosti a rýchlym reakciám. Výborné (a vôbec nie bežné) je, že riadenie s prechodom na elektrický posilovač nestratilo cit, taký vlastný doterajším hydraulickým posilovačom u Focusu/C-Maxu.
Najpodstatnejšie ale je, že Ford zostal Fordom v oblasti, pre ktorú sa najmä kupuje: v jazde. Po prečítaní testu už plne chápem sťažnosti britských redaktorov na "menšiu mrštnosť" Focusu. Fanatickí petrolheadi či majitelia ST možno krok od jazdného purizmu neprivítajú, 95% bežných užívateľov však privíta nárast komfortu. Čo je ale podstatné, zvýšený komfort nejde na úkor ovládateľnosti, ktorá zostáva rovnako skvelá ako v minulej generácii. Obzvlášť závažné je konštatovanie autora, že mnohé hatchbacky nižšej strednej majú čo závidieť. A keď Michal Fokt povie, že to jazdí skvele, verím mu každé slovo, nakoľko ide o autora, ktorý sa nebojí skritizovať ani ikony ako Focus RS či nový 5er. To vzbudzuje veľmi príjemné očakávania pred testom nového Focusu.
Takže za mňa BRAVO FORD! :yes: