Jasne, dôsledok politiky EÚ, nič iné. Poklona Klausovi, že už dávno videl, kam všetko speje. Celá naša slávna únia je ťažkopádny skostnatelý moloch neschopný robiť čokoľvek okrem sebadeštrukcie. Všetky tie normy, príkazy a zákazy len podrážajú nohy všetkým, ktorých sa týkajú.
Aston Martin byla pro me osobne vzdy znackou vyrabejici uzasna a originalni sportovni auta, a nikdy bych necekal ze jim neco rupne v kouli a zacnou "vyrabet" nejakej eko sajrajt. Proc se proboha takohle exkluzivni znacka odhodla k takove blbosti? Proboha, Astone, nechte ekologii jinejm znackam!!
jj, byla to reakce na tvůj příspěvek. Angličtina je můj denní chleba (v práci), ale totálně mi ničí češtinu :-(
Tak to na tom obrázku vypadá hezky. Ekologii a sportovní auta nevidím v nesmiřitelným protikladu. Například SLS AMG e-Cell považuji za úžasný kus techniky a o sériově vyráběné Tesle ani nemluvě (jen prý mají lehce potíže se spolehlivostí, ale to se s vývojem vychytá). Nebo porsche 918 Spyder tak, jak byl představenej koncept (benzín+elektromotory), tak bych naprogramoval do výrobních robotů (kdybych to uměl) a už by to jelo :-)
Na emise tu už legislativa je, pokud vím. Co když nějaký velký výrobce (např. VW) začne vyrábět auta s Euro I? Nevim, jaký by to mělo důsledky (ty legislativní. Na prodeje teď nebudem brát zřetel), ale hádám, že ne moc dobré. Akorát, jak jsi mě poučil, na Astona to až takovej dopad nemá, protože má malý objem výroby.
Malý auta do města jsou dobrá věc, protože pak je víc místa pro nás s těma většíma (můj brouček má 4,8m na délku a 1,6m na šířku :-)). Ekologie hýbe světem (bohužel až moc) a globální oteplování je jeden z největších podrazů na lidi v historii, ale ovce si to žádají...prostě můj názor je ten, že AM k Cygnetu byl, byť nepřímo, donucen, aby si lidi neříkali "To je ta fuj, neekologická značka". Cygnet nebude prodejní trhák ani v měřítkách Astonu a proto nevyvinuli malý auto sami, ale jen dali nový kabátek iQ.
Hadam, ze to byla reakce na me, tak si dovolim reagovat. Predne ocenuju, ze umis anglicky vic nez jenom spojeni "carbon footprint", ale to vyjadreni CEO Astonu si podle me vykladas spatne, nebot z nej absolutne nevyplyva, ze by Aston ztlacoval emise pod tlakem nejaky legislativy. Takova legslativa navic v soucasnosti neexistuje a v dohledny dobe ani existovat nebude.
Snahy snizovat emise jsou u Astonu podle me primarne motivovany atmosferou v britsky verejnosti, ktera je na ekologicky otazky vcetne globalniho oteplovani a s tim souvisejici produkce sklenikovych plynu velmi citliva. Aston chce zkratka vuci verejnosti udelat velkorysy gesto, ktery mu navic muze umoznit slusne vydelat. Vzdyt pri prodejni cene temer milion za vozitko s vyrobnimi naklady (hadam) sotva tretinovymi ma porad slusnou marzi. Jako z DB9ky na Cygnetu asi nevytriska, ale kazda libra dobra, ne? Navic o poptavku bych se v tomhle pripade nebal, protoze na svete snad neni mesto, kam by se maly posunovadlo hodilo vic, nez do Londyna. Netreba pritom dodavat, ze znak AM tahne, i kdyby ho lepili na trikolku. :-)
K tem euronormam - ano, sleduji CO, ale to je neco docela jinyho nez CO2 a se spotrebou nesouvisi. CO je mimochodem na rozdil od CO2 jedovaty, takze zde je regulace vic nez smysluplna.
A jeste neco - proc vidis sportovni a ekologicky auta v tak zasadnim a nesmiritelnym protikladu? Ty by ses nechtel projet treba v tomhle - [odkaz] ? Ja teda jo, a myslim, ze ani jeden z nas by se nenudil. :-!
Jenže Cara má pravdu. Kapitalismus (v čisté podobě) nezná kvóty, omezení, dotace, přerozdělování a limity na výrobu masa a okurek. Nezná podpory v nezaměstnanosti, dávky a příspěvky. To jsou všechno socialistické prvky moderní společnosti. Tím neříkám, že je to špatné, bez takových výdobytků by dnešní společnost vypadala podstatně jinak. A vzhledem k stále většímu prorůstání těchto principů už jsme od kapitalismu poněkud daleko.
The minicar based on Toyota’s iQ comes to reduce average CO2 emissions of the British manufacturer. - slova Ulricha Beze (CEO Astona). Vzhledem k tomu, že jejich auta nejsou zrovna ukázkou snu ekologů (chválabohu za to) a chtějí zvyšovat prodeje, tak to k redukci byl nutný krok :-(
Jinak ohledně těch limitů u malovýrobců máš pravdu. Člověk se pořád učí.
EURO normy se týkají CO (+ dalších emisních plynů), což můžeš vidět zde [odkaz] (že umíš anglicky jsi dokázal svými dvěma odkazy :yes: ).
Socialistická EU je fakt OT, jak jsi napsal dříve, tak to tu rozebírat nebudem. Jsme tu kvůli autům a co se týká jich.
OT: Samozrejme netusim, co si ty predstavujes pod pojmem socialismus, ale kdyby slyseli jeho duchovni tvurci, ze podle nekoho na socialistickym zaklade fungujou staty dnesni EU ci EU sama, asi by si hlavou prorazili rakev. Ale dost uz s OT, tohle sem fakt nepatri.
Ak to budú baliť k dbs a vantage ako pozornosť podniku, prečo nie >:D
Ináč, nebolo by z ekoteroristického hľadiska lepším riešením, keby aston lepil svoje logá na elektrické golfové vozíky? Priemer emisií by to znížilo drasticky a gentlemani v súkromných golfových kluboch by nemuseli opúšťať obľúbenú značku ani na trávnikoch ;-)
Tak to je pekna vycerpavajuca odpoved pre Euroskeptikov a anti-"ekoteroristov" >:-[]
(Som zvedavy, kto viac terorizuje prirodu, ci ten, co ma male auto alebo ten, co ma diesel bez filtra s vykuchanym EGR)
K tomuto malemu astonu iba toko, ze:
"Aston Martin Cygnet Mignon will help the British automaker achieve its sales target for 2010: approximately 6,000 units, with 30% more than in 2009."
podla mna to bude epic fail podobne, ako bol A2. Pochybujem, ze predaju 2000kusov, to by musela byt vacsia stylovka.
přesně tak za polovičku bych si koupil Alfu MiTo nebo Mini a to nejostřejší verzi a ještě bych ušetřil oproti tomuto paskvilu:D nehledě na to že toto asi žádnej super trhač asvaltu nebude i když cena je hodně sebevědomá. Ale to je stejně jedno ten vzhled je prostě hroznej myslím že to šlo udělat i jinak když už se do toho pustili to ostatně poznají sami. Já bych místo toho bral raději sportovní Twingo:D
Omg, nez priste budes psat podobny kategoricky soudy, pripadne se te nejaka vec dotkne tak hluboce, ze se ti kvuli ni bude chtit brecet, zkus radsi nejdriv aspon pouzit Google a zjistit si skutecnej stav veci. Pripadne bez diskutovat na novinky nebo na idnes. Ale chapu, ze plivnout si na ekologii a ruku v ruce s tim na EU je zvlast na autowebu mimoradne vdecna vec, a kdo by nechtel poslouchat pochvalny prikyvovani diskuznich kolegu, ze? 8-s:no:
Ve skutecnosti je to s tema proklinanejma limitama CO2 stran "malych vyrobcu" tak, ze automobilky s rocni produkci do 10000 vozu rocne budou mit limity individualni. AM se pritom limitu 10000 ani nepriblizuje, neb v roce 2009 prodal jenom 4000 aut, coz je z 5800 v 2008 poradnej sesup. Proto taky na trh vrha tuhle mrsku, jejiz prinos pro flotilovy emise bohate "vyvazi" ultravykonnej Rapide. Pokud umis slovo anglicky, o cemz pochybuju, muzes si neco o legislative ohledne CO2 precist tady - [odkaz] a o duvodech zbastleni Toyoty iQ tady - [odkaz]
Mimochodem neni mi znamo, ze by v EU byl nejaky socialisticky stat, naopak, u vsech clenu funguje kapitalismus, a to v drtivy vetsine nepomerne dele a lepe nez u nas. A Euro normy sem vubec neplet, ty nemaj se sledovanim CO2 potazmo spotreby nic spolecnyho. Ze nekomu tyhle Euro normy vadej, povazuju mimochodem za absolutni pomyleni mysli, pro tenhle odpor skutecne ani jeden racionalni duvod neexistuje.
EDIT: Jeste k tem limitum CO2 - nejen malovyrobci do 10000 aut, kterych se omezeni v podstate nijak nedotkne, ale i "okrajovy vyrobci" s rocni produkci mezi 10 - 30000 vozy budou mit jinej limit nez beznych 130g CO2/km od 2015. Konkretne to bude snizeni flotilovych emisi mezi lety 2007 a 2015 o 25%, coz by pri soucasnym tempu vyvoje zvladli snad i v Lade.
1) Ano, je to horší, než když Porsche přišlo s Cayennem (na druhou stranu Panamera se jim docela povedla)
2) Cygnet začali "vyrábět" kvůli flotilovému "carbon footprint", které zavedla EU. např. Ferrari a Lambo tohle řešit nemusí, protože jsou součástí velkých koncernů.
ked prisli s Cayennom :-(
podla mojho nazoru velmi prihluply krok zo strany Astona...preco? aby usetrili? a co tak meno a povest...
a cele to podtrhuje fakt, ze je to z Toyoty, myslim tym, ze to nie je cistokrvne...
v niektorych sferach sa automobilovy primysel zblaznil 8-s
Pro přesun z ložnice do garáže ke skutečnému Astonu,v krajním případě pro přesun do nejbližšího Lídlu pro další láhev Martini,proč ne?Váš James Bond. :-)
Já taky chápu lidi, kteří si radši koupí malý auto, ať už jsou to zmíněné 500 a Mini, nebo třeba Panda, Polo, whatever. Ale jde mi o to, jak a proč ta auta vznikla. Všichni výrobci je staví kvůli uspokojení poptávky (a penězům), ale Cygnet byl postavenej hlavně kvůli flotilovým emisím :-(
Jak se to vezme - když se vezme poměr ujetých km na jednu návštěvu servisu, tak bych to viděl na vítězství Toyoty, ale když se uváží celkový počet návštěv v servisech, tak bude prohrávat Toyota, protože typy jako šejkové schovávají auta v garážích a typy sportovci všechno hned rozstřelí na odpis, kdežto Toyota bude asi na častější ježdění pro jejich paničky.
Ja len ze som si to pamatal zo starsieho clanku a teraz som to nasiel :
Podle dříve zveřejněných informací bude nákup nebo vlastnictví některého z „velkých“ Astonů podmínkou pro nákup Cygnetu.
Ale inak IQ je dobre auto ale tiez by nemuselo byt take drahe...
Tak co, někdo si kupuje ke svýmu Astonu jako příslušenství koženej kufřík, někdo si koupí Cygneta :-) Jinak ale chlap, kterej má DBS, si asi pro sebe nekoupí Cygneta, nicméně pro svojí luxusní zhejčkanou kočku jako luxusní doplněk místo náhrdelníku a Mini Coopera, proč ne?
>:D
Aston pro me vzdycky bylo auto pro alfasamce typu Connery, Brosnan a Craig. Dokonaly oblek, perfektni uces, hodinky drazsi nez byt na Vaclavaku, nadherna zena na miste spolujezdce, proste velke cestovani.
Tohle bych priradil spis nejakomu kadernikovi, proste k ctyrprocentnim.
:yes:
Takhle, ja motivy malych aut i tohoto Cygneta chapu.
Jenze je smutny, ze treba F500 nebo Mini jsou za polovicni cenu daleko stylovejsi a originalnejsi. V predchozich dvou bych se bavil a rad s nimi jezdil, v AM Cygnetu bych se stydel. Tohle porad bude Toyota iQ a nikdy jinak.
Ale klientelu si najde, ne, ze ne.
Radsej si kupim za polovicu IQ, to je jasne. ALE?! ..... ma na Slovensku taketo auto opodstatnenie? Je tu zopar ludi, ktory nechapu vyznam malych aut. U nas v SR, alebo CR je to celkom jasne, hlavne pre ludi co maju jedno auto (najlepsie Golfa 1.4, ktory pokladaju za vrchol automobiloveho priemyslu), ale staci kuknut akekolvek velke mesto a clovek vidi kopu Smartov a IQciek. Ak je niekto milovnik Astonu a jeho draha sa nepohne z mesta (Mesto=minimalne Praha, trocha Brno a malinko Blava) tak jej to kupi a ona nema problem sa s vysokym image plazit po meste, navstevovat oblubene solarka, fitka a kaviarnicky. Nemyslim, ze toto auto primarne nie je urcene pre uspesneho cloveka, ktory tuzi po Astone. ALe ako doplnok k ozajstnemu predsa moze byt. Pamatam si este ako 20 rocny som nechapal ako si niekto moze kupit MB A-cko za take prachy... Vtedy vsak v nasich mestach bolo kde parkovat, na cestach bola mozno 1/3 aut a Renault 21 bol mojim snom a definiciou vsetkych top co auto moze ponuknut. Takmer som to minuly rok kupil manzelke, ale kedze zijeme v Trnave a doprava tu nie je az taka hrozna dostala CRV (Rovnake prachy, vyssi komfort a bezpecnost). Ak by sa vsak mala motkat niekde po centre Londyna + ja milujem aston = urcite ho dostane. Ako spravny a movity Anglican budem mat urcite v garazi este Rovera na vylety za priatelmi, rodicmi....
Kdyby EU zůstala pouze u svých původních myšlenek (volný pohyb zboží, lidí a informací, či co byla ta třetí věc), tak by to byla skvělá věc, ale bohužel se to dostalo do toho socialistickýho a ekoteroristickýho stavu :-(
Ale na Cygnetu je jedna (a asi jediná) vtipná věc. Dva chlapi, oba vlastní Aston Martina, ale jeden DBS a druhej Cygnet.
DBS: Čím jezdíte? Já mám Aston Martina.
Cygnet: No, já taky.
>:D
Spojení "zahájit výrobu " je taky velkej eufemismus pro výměnu pár dílu s logem. Vzhledem k tomu, že půjde o prodej desítek max stovek kusů ročně ( protože najít víc snobů, kteří dají dvou až třínásobek za Cygnet s logem AM oproti iQ bude velký kumšt ) nic vyrábět nebudou max vymění plastovou masku s logem. Pokud jsem si dobře všimnul, není v interiéru žádný rozdíl kromě trapně všudypřítomných logo AM a motor je taky Toyota.
To je zajimava pripominka. Jelikoz nikde nebylo registorvano kolik vlastne Aston Martin hodlaji prodat aut? A nzsledne jaky to bude mit vliv na carbon foot print.
Hele, ja jsem taky euroskeptik, ale pravdou je, ze bez Unie bychom byli v perdeli. Pidizeme jako my nemuze konkurovat USA a BRICu. To, ze soucasny socialisticky a ekoteroristicky system moc nefunguje je vec druha.
Cygnet si strcte nekam, to uz bych radsi tu iQ ve ktere nebudu vypadat jako pozer. A myslim to zcela vazne.
Cygnet má hlavně zlepšit "carbon footprint" Astona, aby nebyli penalizovaný za každý auto, který vyrobí. Výmysl naší drahé EU :-( Jinak máš pravdu - Cygnet je iQ s jiným kabátkem.
Tohle...tahle věc je názorný důkaz, jak ta (cenzored), socialistická EkoUnie ničí malé, nezávislé výrobce úžasných aut. To bych byl už radši, kdyby Aston Martin postavil obří SUV než tohohle malýho šmejda. Nechápu, co mají úřady proti autům stvořeným jenom pro radost z jízdy? Klidně si mě označujte za zpátečníka, *, nebo jak chcete, ale tahle situace už je fakt hnus a mě extrémně se*e. Stejně - platíme Bursíkovné, když naše auta nesplňují Euro Miliarda normu, tak proč ještě kvůli tomu samýmu trestat výrobce, kteří radši začnou vyrábět něco, co vůbec nechtějí? Nejlepší by bylo (ještě k dalším politicko-ekonomickým událostem), kdyby celá EU táhla do * a rozpadla se. Z tohohle se mi chce brečet.
"Standardem pro Aston Martin Cygnet v zaváděcích sériích bude silnější zážehový motor Toyoty 1,33 l s manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit bezestupňová převodovka CVT."
Toto je jedina referencia na Toyotu v celom clanku. Rozmyslam, ci editor stratil sudnost alebo ci tam clanok zavesila upratovacka.
Cygnet je Toyota a zavedenie vyroby by malo vyrazne zlepsit spolahlivost Astonov ako celku. Obavy vzbudzuje akurat vyroba v Britanii a otazky, do akej miery dokazali technici z Astonu dobabrat iQ.