Bentley budu mít přední náhon?
To sou mi novinky teda >:D
Já že FWD a RVW platformy bejvaly poněkud odlišný.
Ukaž mi jedinej úspěšnej model koncernu Fiat z kategorie větší jak střední trída (mimo Masseratti) za posledních 15 let.
Když vezmem čistě prodejní výsledky - Thesis propadák, Alfa 166 - nic moc; Ulysse, Phedra a spol. na většině trhů taky nic moc, navíc to dělali ve spolupráci s PSA, takže to ani zcela vlastní vývoj nebyl.
Takže určitě je nejlepší nápad na světě, aby Fiat řídil vývoj téhle kategorie aut.
Opravdu mu to jde posledních 20 let skvěle, továrny nestíhaly vyrábět :-)
Oproti tomu Vyoagery, Journey, 300C/Charger/Challenger byli a jsou dost úspěšnými vozy.
Tuhle jak byla reportáž o útocích na ruské metro tam co tam bylo za vůz - Charger a měli ho ruské bezpečností složky :-) Má je i Kuvajt, Saudská arábie atd. a najdou se i v jižní americe apod.
Lancii a Alfu sem ale jako pokicejní ještě neviděl, mimo itálii.
A to byl jeden příklad.
Multipla pro Ameiku?
Tam na to čekaj - každá mamina co má ted Dodge Caravan a Hondu Odyssey vezme ráno 5děti a odveze je do školy a odpoledne zas příveze a k tomu 5 bágů nákupu - akorát ten aby si dala na střechu :-)
Kdyby radši řešili ty dodváky pro ameriku, ty sou furt v nedohlednu a utíkaj jim kšefty, ne za zabývat totálními nesmysly jako je tenhle.
..... dnes je na www.italiaspeed.com článek, že plány na investice do továrny v Srbsku (ex-Yugo) trvají a že tam Fiat hodlá vyrábět až 200.000ks vozidel ročně. Mělo by se jednat o nástupce Multiply v modifikacích 5 a 7 sedadel.
Takže místní bojovníci za zachování fiaťácké identity mohou být klidní a začít šetřit. Už brzo se dočkají toho vytouženého pravého italského MPV :yes:
Jinak toto MPV se bude dělat i pro americký trh....
Sice můžu zatím hodnotit pouze exteriér, ale Dodge Journey se mi moc nelíbí, kdežto tohle už jo. Bohužel problém Italských aut není v designu, ten se jim často daří dotáhnout k dokonalosti, ale v nastavení jízdních vlastností a odolnosti. No, jsem zvědavý na první recenze.
Tak tu 1,4 beru zpět. Teď jsem se koukal, že Journey je pravej američan - a to i váhou >:D >:D Rozměrově je to podle mě konkurence spíš pro Touran, než Sharan a proto jsem předpokládal, že i váha bude o pár kilo nižší... Nicméně ta 1,8T by se tam určitě hodila. :-)
Ani nechci po Fiatu, aby vychrlil tuny nových modelů, jen mi toto (ne)odlišení přijde prostě málo. Fiatu se nedivím, že chtějí s minimem nákladů oživit portfolio.
když Fiat přicházel s osobitýma řešeníma (Multipla 1. i 2. gen) tak se to nesetkalo s úspěchem. Když to teď chce dělat jinak, tak je to taky špatně..... Co na to říct?
Prostě chtějí s minimem nákladů oživit portfolio - divíš se jim?
Ano, není to Fiat, jaký bysme od "nového" koncernu F-CH chtěli, je to furt tak trošku řešení z nouze, ale jako začátek to není špatné. Nejde o žádnou rezignaci....
Úplně "nové" auta vzniklé ze spolupráce F-CH budou třeba až nové Alfy Giulie, které myslím budou perfektní.... :yes: Prostě nechtěj po Fiatu, aby ze dne na den vychrlil tuny nových modelů, to fakt není reálné....
mě to taky baví.... tady se to podává, jak kdyby Porsche chtělo další generaci 911 udělat na bázi Chevy Corvette :-)
Špatný auto ten Freemont asi nebude, těžko říct.... zajedu se svézt....
Bude to o ceně víc než o čemkoliv jiném....
Nevim, jestli jste mne oba uplně dobře pochopili. Nemám problém s velikostí auta. Dle přiložených informací v něm vidím i velmi zajímavou nabídku (samozřejmě bude záležet na ceně). Nabídka motorů je také naprosto v pořádku a tleskám za V6 pentastar.
Jediné co mne trochu mrzí je, jak "jednoduše" Fiat přelepil znak a hurá. Žádná snaha o výraznější odlišení. Auto, které v žádném případě neurazí, ale italské nadšení.... To i třeba to zmiňované Porsche odlišilo Cayenne od Tuaregu výrazněji. Fiat beru jako automobilku s trochu jiným přístupem než "chladná" produkce a čistý kalkul z DE a i dle příspěvků na diskuzích ten rozdíl vnímá víc lidí. Z toho důvodu mne právě překvapuje, kolik "skalních" to v klidu akceptuje.
S osobitou karoserií mohl Fiat vytvořit velmi solidní alternativu.
Tož určitě. Toho fiata bych typoval tak na 650 v základu a vrcholná verze bude lehce přesahovat milion. a mě se líbí, jak tu někteří nadávají na to, že fiat ted sdílí auto s chryslerem, když saotný vw má jeden podvozek na x autech...
Jen malá poznámka... Ulysse nebyl přebouchaný Peugeot... to byl produkt ze společného podniku. Je fakt, že gró vývoje bylo na bedrech PSA (v tomto případě).
Je fakt, že se taky podivuji nad tím, jak někoho uráží vypůjčení si modelu od automobilky, kterou Fiat vlastní (no dobrá, zatím ne kontrolne, ale to je jen otázka casu)... :-) Notabene..i když jsme se tady shodli (tak nějak to cítím), že to není úplně špatné auto.
Mimoto, první generace Sharanu byl Ford Galaxi.... >:-[]
A s tím, že se nejvíc rozčilují ti, co si to auto nekoupí..., to mě právě na tom baví nejvíc.
Tak zážehové motory u těchto aut dělají na prodejích (mým) odhadem 1%. Sharan se svým 1,4 TSI je spíše výjimkou. Myslím, že jeho prodeje se limitně blíží nule. Lepší volbou je jistě stejně silná a nebo mírně slabší nafta, která však je u VW už dražší. Sharan v benzinu začíná na 659 000 Kč bez výbavy, tedy chtít aby byl Freemont s lepší motorem a výbavou o 100 000 (ve srovnatelné naftě o 250 000) levnější...JE MIMO. Ale budiž. Chápu, že i tak dá spousta zákazníku přednost lidovému vozu, ale jaksi podbízet se nemá (při ceně na vývoj 0,0 Kč) cenu. To auto si musí získat zákaníky kvalitou a tím co nabídne. Například autu s Pentastarem s 4x4 nemá ani ten VW co postavit.
Ale levnější než Sharan bude. To je jasné. Otázka jen zní o kolik.
Tak to si nemyslím, videl by som to skôr až od nejakých 25-28 vyššie, teda 600-700 tisíc Kč. Hlavne vzhľadom na veľkosť a spomenutú výbavu.
Za 550 je Scudo v najslabšej výbave, kde sa pripláca ešte aj za klímu. Ale súhlasím, že vyššia cena ako si uviedol Ty, nebude príliš akceptovaná.
u Sedici je problem jen ceny..., SX4 je o 50tis v prumeru levnejsi..., takze pokud Freemont musi dostat dobrou cenu a ja myslim, ze by to nemusel byt takovy problem, vzhledem k tomu, ze nemusel Fiat moc investovat...
a když Fiat dělal Ulysse, což byl jen přebouchaný Peugeot, tak to ti nevadilo?
A když Porsche dělá vylepšený SUV od VW to ti nevadí? >:D
Prostě Fiat pokrývá segment, kde sám nemá co nabídnout, tak si půjčuje model jinde. Nic víc, nic míň.
Velké MPV nikdy nebylo nějakým "italským pokladem", takže tam tradice absolutně neexistuje. Jó kdyby jako základ pro legendu F500 použili třeba Nissan Micra, to by bylo jiné kafe....
Dojímá mne, jakou starost mají o Fiat lidi, kteří si ho tak jako tak nikdy nekoupí a nikdy žádný neměli..... :'-( ..... ;-)
Fiat síce robil veľké autá, ale nikdy nimi neprerazil tak, aby stálo za to v nich pokračovať. Ak niekto niečo robí, neznamená to automaticky, že to robí dobre.
Tak tak...
Ale nechme Barika... On si to nejak zase vysvetli.
Mimoto, Kdyz Chrysler patri Fiatu..., byl by Fiat uplne blbej, kdyby vývoj probíhal souběžně v Itálii a v Americe. Ale to je jedno. Pro jeho klid...Cokoliv většího než Delta bude už od teď americké :-))) :yes:
On takovej koncern VW směřuje k tomu, že se všechno od A3 po Bentley bude dělat na jedné platformě (podobně tak Ford, který jen na podvozku Focusu chce dělat přes 2mil aut), tak celé tyhle diskuze jsou o hounu. Je ale fakt, že midsize platformu má Fiat momentálně dokonalou, bylo by mimo mísu, kdyby příští generace 200ky vyjela na jiné. A platforma 300, než bude použitá na AR a nebo na další generaci Lancie bude HODNĚ předělaná..., ale ano.. svůj původ bude mít v té původní americké (pravděpodobně) .
Tedy reálně...cokoliv do cca 4,7 m základní délky pojede čistě v italské režii (a je jedno jestli se to bude dělat tady a nebo v Americe), MPV (fullsize), SUV a běžné full size sedany (nemyslím tím superprémiové vozy) pojedou na platformě VZNIKLÉ z té americké, vyvinuté v USA.
Tož určitě bude žrát ten 6ti válec míň, protože při plné zátěži nebo na prvním kopcu se nebude tolik potit a vždy tam bude výkonná rezerva. Tak pokud by člověk chtěl jezdit na spotřebu, tak si koupí tu naftu se 125 kw. Ale 1,4 turbo do takového auta je nesmysl. Jinak mám 1,4 T-jet v bravu a špica, akorát to váží o 800kg míň:D
Sám sis odpověděl. teď bude v nabídce tohle a při vší úctě, je to kus poctivého auta. Píšu výš, proč si to myslím.
Základní čtyřválec? V benzinu asi nemyslíš... Základní 4 válec je ta 103 kW nafta. Proboha co základnějšího by si chtěl? Do takového auta? 1,6 HDI v S-maxu s 85 kW (nebo kolik to má) je už prostě na takové auto slabé. to je stejné v Saranu. To auto muselo mít 1,9 TDI min. s těmi 96 kW, aby to trochu jelo. A 125 kW nafta je úplně košér nabídka. Málokdo nabízí něco víc. A pro ty co budou chtít víc, bude tu Pentastar. A pokud budou chtít něco mezi, budou v rámci koncernu volit Voyager, který dostane 3,0 naftu v 6V. Musíš to hodnotit v souvislostech. To gró potenciálních prodejů 103 a 125 kW má Fiat dobře pokryté. Porovnej co bylo ve starém Dodgei.
Ad cena? podívej se na ceníky Dodge z 1.1 2010 trošku uber (jen decentn, akční cena a si na konkurenceschopné ceně) Konkurence není levnější.
o to by nešlo, že to hovco jede, ale spíš ta spotřeba, když se ta auto naloží s celou rodinou, kufry na dovolenou...ehm, váha 2,3 tuny..mno na 1,4 trochu moc
Všechny větší Lancie než Ypsilon a Delta budou přeznačkový Chryslery - tedy 200C, 300C a Grand Voy s jiným znáčkem.
A proč?
Fiat nic většího než Deltu udělat neumí, takže budoucí naástupci budou těžko 100% fiat, když nemaj na čem stavět, narozdíl od chrysleru, který velký auta dělá od svýho vzniku.
No tak hlavně ono to ani jinak být nemůže... Mimoto, prostě... Journey je v podstatě nejpovedenější model Chrysleru, v Kanadě je v top three, to auto je ověřené...fakticky na
něm těžko hledat chyby... To jsou prostě jen pláče nesprávných lidí na nesprávném hrobě.
Hodnocení: líbí x nelíbí, potebuji x nepotřebuji.
Nic víc, nic míň.
Za mě ANO, mě se to líbí, už starý Journey byl O.K. a tohle je o pořádný kus dál. Ve všem. to auto má se straým Dodgem jen shodnou koncepci a základ, jinak je to jiné auto z hlediska toho podstatného (kvalita, motory, interiér, upravený podvozek...).
P.S. Lancia převezme věší a luxusnější Voyager (jehož předchozí verzi se nebál převzít i pro Americký, tedy náročnější trh i slovutný koncern, jen aby měl víc modelů v nabídce - známý Routan), tedy i tady je to v pořádku. Předpokládám, že fabriak Sevel se bude teď zaměřovat na čistě užitkové verze, což bude pravděpodobně ku prospěchu. Aspoň nebudou vznikat paskvily alá Caddy a podobně (tedy ani osobák ani užitkáč). Dobló, jak se už ukazuje, je v užitkovosti někde úplně jinde. :yes: a je tak dobré, že ho převezme z fleku Opel. :yes:
Bez převzatých modelů od chrysleru by už nepřežila ted a mohla by to zabalit rovnou.
tohle je pokus, jak to oddálit.
Když to nevyjde, nic extra tragického se nestane.
Journey se loni v evropě prodalo přes 7 tis ks. Bez sebemenší reklamy a marketingu.
Když to Fiat ztrojnásobí, bude spokojen.
+ něco se dotáhne z usa/can skrz šedej dovoz, že, neb originál Journey vyjde na zajímavější peníz.
Alhambra/Sharan zejména v minulé generaci a ve všech předchozích je největší šitoz, jakej může být a Journey ani Voyagerům to nesahá po kotníky, ani v jedný oblasti.
Ani posuvný dveře to neměli, to má až současná generace. Nemluvě o směšný výbavě za hoodně úsměvné ceny.
ad P.S.1: Jestli jsem správně četl, pak na S-Max a Sharan budou chybět základní čtyřválce, které špičková V6 NENAHRADÍ! Proč píšeš o penezích, když nevíš za kolik Freemont bude?
ad P.S.2: Na historii jaksi i ten pes z vysoka .... ;-) Důležitý je co nabízí teď a co bude nabízet zítra.
P.S.1 Kdo z Vás, než sem začal blít svá moudra (čest vyjímkám) si prošel jak je na tom konkurence, jak byl na tom samotný Dodge Journey, než z něj (nejen) Fiat udělal kus auta atd... Jaké motory, jaké výkony a za jaké? peníze je k mání třeba S-Max (podle mne nejbližší konkurence)
P.S. 2 Fiat dělal VELKÁ AUTA v době, kdy Adolfovi měnili ještě plenky (to jen tak aby řeč nestála a aby to tady neutichlo páč je to zábava).
Nehlásím se ani k jednomu extrému (vyloženě ano či ne), protože nic není jen bílý nebo černý. Fiatu chybělo modernější MPV, které nyní má. Tedy pro FIAT nový model.
Stejně tomu zřejmě bude u sedanu Lancie (předchůdkyně Lybra má vousy už i v bazarech), ale nemyslím, že by následník Giulietty, Giulia příští rok nebo velká Alfa vyjely jako Chrysler/Dodge s novým znakem.
Zjednodušeně tedy...teritoriálně nové modely mohou být řešeny přeznačkováním, nástupci současných vozů však spíš koncernové stavebnice. Pak to může fungovat.
Ale já se nebiju. Hold moje žena měla p207 a byly s tím samé problémy: čekání na teplo, elektronické závady, počítač hlásil to, co ani nebylo, škvíry mezi plasty jak v tatrovce, řazení raději nebudu komentovat, jediné plus byl design a v celku slušný jízdní komfort, ikdyž na 15ti palcových kolech, takže když to dá člověk na nějaké větší, tak je to nesnesitelné. Pak jsem se zbavil dvou kamionů, renault magnum a jsem rád..hold francouzské auta, alespoň u mě stála za *. Ale pokud jsi s 207 spokojený, já ti to rozhodně neberu, toto je každého věc, kdo co má a ostatním to může být ukradené
Fascinuje mne, kolik zdejších diskutérů s ledovým klidem a nebo dokonce s nadšením přijme rezignaci Fiatu na kulturní a historické dědictví, na historické bohatství své značky. Vlastně na to nejcenější, co Fiat, ale i Alfa a Lancia mají. Jak kdyby milánské butiky začali prodávat Lewisky made in China - kalhoty jako kalhoty a nevypadaj špatně, ne.
Nehodnotím auto jako takové. Nemohu jen akceptovat to, že Fiat s klidem zařadí do portfolia auto, která tam prostě nepatří. Chladný kalkul v modelové řadě, která je celá o ale. Často je tu slyšet (a je to fakt), že zákazníci, kteří jdou k italské produkci ani neuvažují a alternativě z DE (a opačně). Teď ale Fiat zařadil do portfolia auto, které je přesně v duchu DE produkce. Jsem velmi zvědav na evropské prodeje.
Když vidím, jak jednoduše toto Fiat učinil, tak se (byť jako nevěřící) asi začnu modlit, aby VW koupil Alfu, protože proti tomuto jsou páčky z Audi v Gallardu jen srandička k pousmání.
Je hezký pozorovat, jak se tady biješ za Fiat (proti kterýmu nic nemám) a kopeš tady do P207. Shodou okolností jednu mám, shodou okolností v ní jezdí moje skoromanželka. Ale zkušenosti mám naprosto opačný. Stejně tak šest 207 máme ve firmě. A světe div se, ani jednou nejsou problémy a to mají odlítáno většinou po městech 80tis a výš. Mimochodem ta co mi stojí doma je asi líp udělaná než byla ta tvoje, jinak si to nedokážu představit. A veř, že já bych byl ten první co by nadával. Zvlášť tehdy, když přesednu z LC200/ Mazdy RX-8 právě do tý dvěstěsedmi
V Itálie moc nejezdí velká SUV z jednoho prostého důvodu a tím je pojistka a bollo (silniční daň). Čim větší motor a auto, tim větší pojistka. A to ne jenom pojistka, ale i třeba přihlášení a převod, který se vypočítává z koní (to je taky masakr, min 10x víc, než u nás). Navíc v Itálii statisticky jezdí na počet aut nejvíce kombíků. U malých aut kraluje Smart (v samotném Římě jich jezdí více, než v celém německu) a Punto. Potom se v Itálii daří autům o velikosti Golfa. Ne proto, že by ital na větší neměl, ale proto, že by pak nemusel zaparkovat. Ve starých zástavbách je málo místa a už vidím, jak tam parkuje H2. >:D
A hlavně podstatná věc, která u nás bohužel nefunguje je i ta, že pokud ital jezdí třeba v pandě, tak to hnedle neznamená, že o je socka. Proto tam taky spousta lidí kupuje auta k tomu, aby je odvezla z bodu A do bodu B.
Jinak si myslím, že Freemont v Itálii moc frčet nebude, je moc velký. Na severu si ho někdo možná koupí, ale do velkého města bude na nic, nezaparkuješ.
Ale tiež to nie je lacnejšie o majland. Alhambra nie je postavená ako chudobnejší príbuzný, len ako iná alternatíva. Seat obetoval kus pohodlia v prospech "športovosti". Tvrdší podvozok sa mi k tejto skupine áut akosi nehodí.
Na druhú stranu zase ver tomu, že keby Fiat spravil takéto auto sám, rozhodne by sa nedočkal toľkých palcov hore.
Faktom je, že Fiat a veľké auto nejde dohromady, odkedy Fiat existuje. Proste ich nevie robiť, podobne ako VW nemal nikdy úspešné mini.
Povedal by som, načo sa teda hrabe do tried, ktoré nie sú jeho doménou. Zišlo by sa azda viac pozornosti a prostriedkov Alfe a Lancii.
Ale zas z opačného pohľadu je to dobrý krok - Fiat bude mať veľké auto, pričom každý vie, že je to len učesaný Američan. S talianskymi motormi. To môže byť recept na úspech, ak už Fiatu chýba vlastný image v tejto triede, môže využiť ten americký - a asi to nebude najhorší nápad, viz. aj tunajšie reakcie.
Čo na tom, že to nie je pravý Talian? Tento "kríženec" bude mať určite viac sympatií. Aj keď zo svojho zámorského charakteru, aspoň zvonka, príliš nestratil, a ten fiaťácky emblém uprostred typicky americkej masky vyzerá zvláštne.
Otázkou ešte ostáva interiér - nakoľko ten bude ctiť farby Fiatu, no a nakoniec cena. Tá bude musieť byť naozajstným prekvapením, lebo Fiat a vysoká cena, to nie je práve životaschopná kombinácia.
Ešte tomu vozu mohli dať talianskejšie meno. teraz má americké gény, vzhľad, a ešte aj meno znie americky cudzo a chladne.
Od doby rezignace na větší modely a nepovedeným nástupcem Cromy, nepříliš pohledným Ulysse atd. vizuálně není Freemont žádným zklamáním a než sázka na šokování potenciálních klientů přichází střízlivá karoserie moderních tvarů se slušnými motory Fiatu a Pentastarem. Škoda, že se už na začátku nepodařilo připravit do nabídky automat, ale snad nezůstane pouze u slibů. Na větší prodejní série á la S-Max nebo Sharan to asi nebude, ale pár desítek tisíc kusů by se po Evropě prodat mohlo.
Stále však čekám na pravou Cromu, i kdyby měla vyjet na podvozku Chrysleru 200, ovšem s vlsatní, italskou karoserií.
K tomu, že je Freemont jen přelepenym Dodgem se vyjadřovat nebudu, na téma americkejch Fiatů, Lancii a Alf jsem už toho napsal dost a stejně s tim člověk nic neudělá...:-/ Tohle auto má u mě aspoň to plus, že už v originále vypadá docela pěkně (narozdíl od všech Chryslerů), takže i s logem Fiatu mu to celkem sluší. Ale spíš mě překvapuje nabídka motorů. Očekával bych výbornou 1,8T, přijde mi, že Fiat tenhle motor dává sotva do poloviny modelů kam by se hodil. Naopak mě překvapila zástavba 3,6 V6 4x4. Ne každej chce jezdit v kamnech a bohužel ne každej si koupí V6. Takže motory 1,8T a možná i 1,4T MultiAir by byly dobrou volbou.
Že bude někdy dělat nějaké (částečně) společné auto zrovna Porsche s "folkswágnem" je opravdu velké překvapení, způsobené dnešní dynamickou dobou. To by si vážně nikdo nepomyslel před 10ti lety, ale už mnohem dřív... ;-) >:-[]
Já bych to neviděl až tak dramaticky jako VWšeVWědoucí. Vždyť snad právě jeden z důvodů spojení Fiata s Chryslerem byla možnost levně zaplnit segmenty, které automobilce chybějí.
Za tak krátkou dobu nešlo asi čekat nic jiného.
A k tomu jestli to nahoře je či není Fiat bych řekl asi tolik: doba je dynamická a kdo by si před 10ti lety pomyslel, že Porsche bude dělat SUV a s dieslem a s rodokmenem nějakého "folksvágnu" nebo že Aston bude mít čtyři dveře (šťouralové řeknou, že už Lagonda z roku 1976 měla 4 dveře) nebo že Jaguar bude indický nebo že Hummera nebudou chtít ani číňanné?
Podobného křiku bylo i s naftou do Porsche a kam se díky SUVčku a naftě Porsche dostalo... Neitalský vzheld Fiatu bude zákazníkovi stejně ukradený jako ta nafta v Porschi..
Uprimne neni to zadny zazrak- faceliftovany dodge s logem Fiatu. Na druhou stranu asi toho o moc vic stihnout neslo... Takze dobry prvni krok. Osobne me trochu desi nove Lancie jako prebrandovane Chryslery. Kazdopadne do budoucna ma spojeni Chrysleru pod Fiatem smysl. Jen nevim jestli to Lancia prezije.
Já vím, že SUVéčka tam nejsou velkým hitem. Ten segment jsem vybral jako příklad kvůli (dle mého názoru) chlapského designu GLK. To podle mě nehraje slečinkám designe příliš do noty. A přitom se nedá říct, že by to slečnám v GLK neslušelo. :-)
ženská má vypadat jako ženská a ne jako kulturistka, chlap má vypadat jako chlap a ne jako metrosexuál a fiat má vypadat jako italský auto.. z tohohle ta na efekt dělaná americká masírka pořád čiší všemi spárami.. amerikanofil si tohle nekoupí a příznivec italských auto taky ne.Fiat mám rád, ale doufám že se tohle neujme, aby je takový nápady do budoucnosti nechytali... ;-\
Na to ti řeknu jediné. V Itálii se auty jako Q5, Tiguan a GLK nejezdí. A ani tím Freemontem se tam jezdit nebude. Ital a Italka sedlají jedině 500, Ypsilon, Pandu a možná Punto. Těm jsou velká auta ukradená >:-[]
A největší zabijáci silnic sedlají tříkolku Piagio >:-[]
Vozový park v Itálii je roztomilý, hospodárný a nezabere moc místa :yes: ... a jak je na tamních silnicích vidět, absence nabubřelých sedanů a SUV rozhodně neovlivňuje tamní chuť být pánem silnice >:-[]
Tady se shodneme. Akorát si nejsem jistý jak se tenhle chlapský design bude líbit doma italům. Nějak mi to úplně neladí k těm napomádovaným vlasům a metrosexuálním lookům...
Asi jako bych tipoval, že větší oblibě se v Itálii bude těšit Q5 nebo Tiguan než GLK...
Ano vedle ostatních Fiatů bude vypadat nepatřičně ale koho to zajímá? Fiat-fandu srdcaře...
Pro běžného smrtelníka zas může klasická tvář Fiatů představovat pošramocenou image, kterou jak patrno i zde v diskuzích Fiat má. Freemont by mohl znamenat takové příjemné zředění tohohle syndromu.
Za sebe mohu říct, že bych si šel pro Freemont-a nikoliv pro sedmimístného Fiat-a.
Freemont, mezera, F500, Sedici, mezera a Linea... V takovém pořadí mají fiaty mé sympatie...
musím říct že když se oprostíš od té nemoci, která tě nutí všude cpát VW, tak čas od času napíšeš něco velmi trefného :yes:
Já Fiatu toto auto taky svým způsobem nevěřím a nevěřím ani nějakým dobrým prodejům..... bude se jednat o tisíce kusů v Itálii a jinde asi velmi málo (pokud teda nenasadí cenu nějak extrémně nízko, čemuž opět.... nevěřím).
Fiat určitě měl a asi i má potenciál na vlastní "italské" MPV, vždyť už ta Multipla byla konstrukčně geniální a všechno si zazdila jen svým vzhledem.
Problém Freemontu určitě není ve vzhledu, mě se to nakonec docela líbí, ale v tom, že vedle ostatních Fiatů na showroomu bude vypadat jak ufo....
Na obranu Fiatu ale musíme říct že momentálně jednak své zdroje investuje spíš do kompletního převzetí Chrysleru a vývoje modelů v segmentech, které jsou pro něj zásadní (čili blížící se nová Panda, Lancia Y a nedávno představená nová a velmi povedená platforma pro kompakty, na které zatím jezdí Giulietta a časem ji dostanou i Fiaty a Lancie). Čili tenhle Freemont je stejný případ jako Lancia/Chrysler 300 - prostě "lepší než nic".
Navíc Freemont je velké MPV (skoro 5m délky) a Fiat by měl mít ve vývoji i vlastní menší MPV (nástupce Multiply). Jeho uvedení se plánovalo na konec tohoto roku, teď jsem o tom dlouho nic nečetl, tak uvidíme.....
Čili stručně řečeno - "pizza došla, máme tady pár hambáčů, které zaženou aspoň ten největší hlad, ale nebojte, nové zásoby už jsou na cestě" ;-)
Ačkoli cílím v japonském revíru a obdivuji klasický skutečně italský design, Freemont na mě působí výborně. A jak je vidět, kvůli klasickému italskému designu to není. A přesně na to bude chtít Fiat nabalit nové zákazníky. Bude chtít nové zákazníky, kteří si nebudou kupovat Fiat hlavně kvůli designu, jak tomu bylo doteď, ale koupí si Fiat kvůli praktičnosti, prostornosti, robustnosti. A jestli si všímáš, kupec Freemontu si koupí Fiat kvůli pro značku úplně novým atributům, avšak stále bude mít výjimečné auto, které nebude stát na každém rohu. Takže vlastně stále bude mít ten pravý Fiat.
Veru tak, kanibalizmus s "originálom" od dodge nehrozí, vývoj tohto fiatu stál asi 20 eur, trval jednu obednú pauzu a vôbec, jedná sa o zaujímavé spestrenie ponuky rodinných mpv ...takže pohrebné reči akosi nechápem
jj jasně, tomu rozumím. Popravdě už taktéž koukám po něčem novém, o trošku větším a 4x4. Picasso si letos na Vysočině hezky ustalo na jedné lesní cestě :-)
Citroen asi nikdy MPV se 4x4 neudělá a mě se líbí nový Sharan, ale ta cena je strašně vysoko :-O
To ti přeju samozřejmě, ale já už si francouzské auto nekoupím, se všemi jsem měl celkem veliké potíže a už tomu nevěřím, to snad chápeš:) Já mám tedkon taky fiat bravo třetím rokem a maximální spokojenost, až na ten výhled teda:) Akorát mám T-jet a právě přemýšlím nad tím freemontem, bo zanedlouho bude přírustek do rodiny:)
Spíš bych to bral jako alternativu k VW Caddy Life TDI 4x4 a Sharan TDI 4x4. Tedy něco mezi, ne každy chce dodavku fingující MPV (i když zdařile) a nový ještě velmi drahý, ale parádní Sharan. Nikdo jiný totiž opravdu MPV s pohonem 4x4 nenabízí (neberu v potaz PSA/Fiat úpravce Dangel).
Takže zpět k tvé otázce, určitě se někdo najde, ale "fronta na maso" to asi nebude :-)
Musím vyjádřit obdiv Fiatu za to, jak chytře ždíme své partnerství s Chryslerem. Jasně, je to v podstatě badge engineering, ale s ohledem na to, že obě značky v podstatě fungují na odlišných trzích, tohle narozdíl od počinů předkrizového GM, který prodával bezdůvodně totéž auto na tomtéž trhu pod třemi různými značkami, netahá za oči, naopak. Freemont je designově velice citlivě udělaný, takový velmi dobrý překlad Stephena Kinga do italštiny.
Daimler potřeboval značky koncernu Chrysler, aby je lepil na svojí výběhovou techniku. A nefungovalo to. Fiat potřebuje techniku Chrysleru, aby na ní v Evropě mohl lepit svoje značky. A podle mě to fungovat může. A já to Fiatu nakonec i věřím. Tím spíš, že se dostane do segmentů, na které dřív nemohl ani pomyslet.
Tak nějak s tebou nesouhlasím, mám doma už 3 roky C4 Grand Picasso a spokojenost, bez neplánované návštěvy servisu. Mám jen 2 výtky a to k výběru plastů interiéru a převodovce - známá to bolístka u frantíků - no u MPV to moc neva.
Ale zpět k Fiatu, právě proto, že je to překapotovanej Dodge bych se toho nebál, mohl by něco vydržet - tak nějak pevně doufám, že by si tohle auto mohlo vzít z obou ty lepší vlastnosti. Mám zkušenost s novým Fiatem Bravo, jezdí pěkně, celkem povedený design, poměrně kvalitní interiér, 2.0JTD taky neni k zahození, jen ten výhled dozadu je tragédie. Takže Freemont by mohl být zdařilý kompromis, nicméně trhat prodejní žebříčky asi nebude ;-)
no co tohle preci neni auto co ma hrat zasadni roli u FIATu... Cele to je o zvyseni odbytu konkretniho modelu. Fiatu to nijak neuskodi a Dodgi muze jedine pomoci. To je asi tak duvod proc tenhle model vlastne "vznikl"?:]
Recicky o rezignacich na vyvoj vlastnich modelu jsou opet mimozni...:) U Austin Martinu to uz asi taky zabalili, kdyz vypousti pod vlastni znackou Toyoto IQ.... a takovych pripadu bychom nasli...
Však jasný:) Tož, jak už jsem řekl, taky mě to trochu zklamalo, čekal jsem, že si s tím více pohrají, ale já prostě sháním nějakou velkou, praktickou krabici a fiaty mám rád, takže mám asi jasno:)
Tož já se ted jednoho frantíka zbavil,konkrétně P207 a jsem velice rád. A před měsícem jsem prodal dva kamiony(renault magnum) a taky jsem rád. Prostě Francouzi nedokážou vyrobit kvalitní auto. Nechci urážet nebo nějak rýpat,ale je to tak.
Jasný, Francouzi jsou šrot a Italové ethalon kvality. Jak jinak.
Ale určitě radši Citroen C-Crosser nebo Peugeot 4007 alias přeznačkované Mitsubishi Outlander.
Ale popravdě by jsem hledal jinde v tomto segmentu, než ve Francii, nebo Italii.
Tak nevím jak ty, ale mě se zdá, že S-Max je jedno z nejhezčích MPV na trhu. Ale tenhle Fiat to je věc vkusu. Když se ti líbí, tak ať se ti líbí. ;-) Mně a většině se nelíbí. Každý máme jiný vkus. >:D
Já prosím ano:D Ne fakt, hledám nějakou velkou, hlavně velice pohodlnou( v pohodlí i ten journey zahanbí evropany) a praktickou káru. Ten design bych si možná taky představoval trochu lepší,ale zase se mi to líbí více jak například ten ford nebo touran od vw.
Když odhlídnu od toho, jak to auto přišlo na svět, tak mi to přide jako celkem povedené MPV. Zajímavý bude tenhle Fiat především možností 4x4, protože tohle nikdo kromě VW zatím nenabízí.
Tož mě se to líbí:) a překapotovaný Dodge, to je,ale přidali tomu odhlučnění, bude tam fiaťácký interier a co jsem si četl testy,tak je to velice pohodlná kára. Není to jako tak nej krasavec,ale rozhodně hezčí než ford s-max i st ím jejich ufounským designem
Dívejme se na to realistickejma vočima. Tak především, to vůbec nejhorší, čeho se mohl fanda italských aut dožít je to, že Fiat rezignoval na vyrobu vlastních aut. Fiat dopustil erozi svého vizuálního designového bohatství. A že je (především však bylo) na čem stavět.
Avšak za vůbec nejhorší signál považuji to, že si fiat netroufnul na předmětný segment. Právě v tomto segmentu Fiat přece musel přijít s karoserií, která mohla, měla a vlastně i musela ohromit Evropu.
Chtělo to vskutku jedinečnou karoserii od Fiatu, karoserii, která by rozvlnila svět těchto i pohledově silných aut tím, čím fiat uměl "rozvlint", to jest dotaženým designem, neokázalostí, praktičností a jistým emočním nábojem.
To nahoře pro mne není Fiat. On to také žádný fiat asi není. Vždyť možná, kdyby ses u Dodge nějak slušně domluvil, dovolili by ti také dát na přední kapotu logo s tvým nickem...
Tak ještě to, co mě nejvíce tluče přes voči - já prostě toho freemonta fiatu nevěřím. Ty ano?
Otázka na závěr - je tu někdo, kdo na tento vůz netrpělivě čeká, je tu někdo, kdo uvažuje dokonce o jeho koupi?
Tak jako proč né, žejo. Amerika jo, ale Evropa ne! Fiat ale poslední dobou dělá pěkná auta a toto se mezi ně rozhodně nazařadí. Zezadu to ještě celkem jde, ale zepředu? To je hnus! A když už to velký auto Fiat udělá/udělal, tak prosím né AMERICAN CAR! Říkám to proto, protože je to prostě nepovedený překapotovaný Dodge. ;-):-)
Prosím Tě,když nevíš nic o marketingu, tak tady neříkej takové bludy, bez urážky. A delta s cromou jsou auta, které zase dle mého patří mezi ty nejkrásnější ve své kategorii, ale to je každého vkus. A pokud narážet na nějaké auto jakožto "volně smontované" tak jedině na francouzské. Ted jsem se zbavil P207(to bylo mé ženy),všechno vrzalo,škvíry mezi plasty+-3mm,věčné problémy s elektronikou a furt něco. Teď místo toho objednávám Grande punto
Také si myslím, že to není taková hrůza, celkem to jde. Kdo chce Ameriku ať si jí koupí, kdo chce jistotou servisu a dealerem skoro všude, vezme Fiat - každý má na výběr. Pokud bych se pro tohle auto rozhodl, tak bych šel do verze 2.0 MultiJet 125 kW 4x4 - přecejen to je kus auta, takže v benzínu bude pěkně papat ;-)
Koukám že s tou otevřeností jde fiat dál a dál. Nejdříve naznačej že majitele jeepu commander jsou blbci, teď pro změnu otevřeně přiznaj co už všichni vědi, že jejich auta jsou freemont - volně smontované. >:D Teda ty maj silnej marketing. ;-)
Ale vazne, vzhledove prumer (coz s ohledem na krace od fiatu jako je delta, croma neni spatne), ale stejne se toho proda jen par kousku. Staci se podivat kolik prodaj sedici, a tam je potencial jako blazen. Takhle velky fiat nikdo chtit nebude.
Kurnik,já bych to bral hned. Jak říkáš, chlapácký design, 4x4, 280koní..no neber to:) Jen jsem zvědavý, jak se tady rozvášní diskuze:D Minule se psalo, že fiatu chybí velké auto, tak te´d se zase bude říkat, že to k fiatu nepatří..
Odhlédnu-li od toho, jak toto auto vzniklo, nemůžu upřít Freemontu velmi sympatický chlapácký design. A poměr praktičnosti koncepce k celkovému vzezření je také příkladný. Mně se velmi líbí a verzi 4x4 s Pentastarem si živě dovedu představit jako fajn vozidlo na moje účely :-):yes:
A hlavně - americká auta jsou pověstná svojí kvalitou a hlavně výdrží - takže parafráze "Fix It Again Tony" by opět mohla ustoupit více do pozadí. Vtipálci by totiž mohli snadno interpretovat název auta Freemont jako "Oprava zdarma" >:D