Co se týká GreenLinu...v reálu horší dynamika, delší brzdná dráha na úsporné tvrdogumě, potencionálně dražší výměna baterie a altíku = nic pro rozumě uvažujícího.
P.S. snížení součinitelu odporu vzduchu z 0,3 na 0,299 mě opravdu rozesmálo >:D
Chápu, že měřit spotřebu dotankováváním je celkem drahé a komplikované, ale v případě na nízkou spotřebu zaměřených vozů by to bylo vhodné. Speciálně v případě Škodovky, kde palubní počítače již dokázaly v historii předvést zajímavé absurdnosti 8-s
Pro mě má proto zrovna tento test nulovou výpovědní hodnotu :no:
Již samotný fakt, že ekomodel je založený na dieselu svědčí o tom, že se jedná pouze o bruselskou ekologii. V Japonsku by tuhle ekohrozbu rovnou sešrotovali.
Že nemá 6stupňovou převodovku - no není se čemu divit. Jde přeci o Bruselskou ekologii. 5st. převodovka má zkrátka při normovaném měření spotřeby lepší spotřebu vzhledem ke zpřevodování než 6st.
Už jen samotný fakt přístupu:
1) pneu s nízkým valivým odporem - opravdu stojí menší přilnavost za tu spotřebu nižší o 0,0001 l/100km? Navíc pouze půl roku (mimo zimu)...
2) start stop - opravdu stojí zvýšené namáhání motoru, baterie, startéru za tu spotřebu nižší o silně teoretických 10%?
Tahle ekologie - ne, děkuji. Raději budu jezdit ekošestiválcem v ekobenzínu :-!
Závěrem jen dodám, že velmi doufám, že stát nevynaloží ani halíř na příspěvky za tyhle ekovraky.
Vzhledem k ceně, pokud člověk opravdu nenajede "mazec" kilometrů je lepší varianta 1,2TSI.DPFko je prostě omezení pro městský provoz a do toho bych nešel.Za ty problémy , když stát "legálně" ředí palivo by mě to nestálo.To už raději plynovou variantu....