Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Jetta: První jízdní dojmy

Nová Jetta se designově emancipovala a současně s tím získala svébytný a vyvážený jízdní projev.
Zpět na článek
28. 1. 2011 06:51
28. 1. 2011 08:48
28. 1. 2011 09:02
28. 1. 2011 08:49
28. 1. 2011 08:59
28. 1. 2011 09:19
28. 1. 2011 10:18
28. 1. 2011 10:44
28. 1. 2011 10:49
28. 1. 2011 10:54
28. 1. 2011 11:00
28. 1. 2011 11:43
28. 1. 2011 15:27
28. 1. 2011 19:42
28. 1. 2011 10:33
28. 1. 2011 11:17
28. 1. 2011 10:58
28. 1. 2011 11:11
28. 1. 2011 11:19
28. 1. 2011 11:31
28. 1. 2011 11:34
28. 1. 2011 12:04
28. 1. 2011 12:37
28. 1. 2011 12:44
28. 1. 2011 13:05
28. 1. 2011 12:44
28. 1. 2011 11:46
28. 1. 2011 11:50
28. 1. 2011 11:56
28. 1. 2011 17:09
28. 1. 2011 17:47
28. 1. 2011 11:59
28. 1. 2011 17:05
28. 1. 2011 11:49
28. 1. 2011 12:05
28. 1. 2011 12:29
28. 1. 2011 13:44
28. 1. 2011 16:14
28. 1. 2011 17:49
28. 1. 2011 18:00
28. 1. 2011 19:55
28. 1. 2011 20:05
28. 1. 2011 20:43
28. 1. 2011 21:34
28. 1. 2011 21:56
28. 1. 2011 23:21
29. 1. 2011 08:45
29. 1. 2011 09:11
29. 1. 2011 09:33
29. 1. 2011 10:02
28. 1. 2011 15:29
29. 1. 2011 10:38
29. 1. 2011 14:35
28. 1. 2011 17:10
28. 1. 2011 13:45
28. 1. 2011 12:35
28. 1. 2011 12:36
28. 1. 2011 19:09
28. 1. 2011 19:34
28. 1. 2011 20:30
29. 1. 2011 02:06
29. 1. 2011 11:16
28. 1. 2011 12:45
28. 1. 2011 13:08
28. 1. 2011 13:44
28. 1. 2011 13:50
28. 1. 2011 16:09
28. 1. 2011 17:54
28. 1. 2011 14:05
28. 1. 2011 19:39
29. 1. 2011 09:40
28. 1. 2011 19:05
28. 1. 2011 12:46
28. 1. 2011 13:02
28. 1. 2011 13:07
28. 1. 2011 13:38
28. 1. 2011 13:50
28. 1. 2011 14:20
28. 1. 2011 16:49
28. 1. 2011 17:58
28. 1. 2011 09:02
28. 1. 2011 10:42
28. 1. 2011 10:35
28. 1. 2011 10:57
28. 1. 2011 11:02
28. 1. 2011 11:05
28. 1. 2011 11:44
28. 1. 2011 11:19
28. 1. 2011 11:23
28. 1. 2011 11:51
28. 1. 2011 16:13
28. 1. 2011 14:28
28. 1. 2011 16:52
28. 1. 2011 23:32
28. 1. 2011 10:16
28. 1. 2011 10:27
28. 1. 2011 10:30
28. 1. 2011 10:36
28. 1. 2011 10:44
28. 1. 2011 10:46
28. 1. 2011 11:07
28. 1. 2011 11:28
28. 1. 2011 11:47
28. 1. 2011 12:07
28. 1. 2011 12:25
28. 1. 2011 13:37
28. 1. 2011 12:45
28. 1. 2011 12:56
28. 1. 2011 13:22
28. 1. 2011 13:52
28. 1. 2011 17:54
28. 1. 2011 18:36
28. 1. 2011 19:45
28. 1. 2011 19:12
28. 1. 2011 19:01
28. 1. 2011 13:19
28. 1. 2011 13:53
28. 1. 2011 16:42
28. 1. 2011 17:27
28. 1. 2011 18:22
28. 1. 2011 18:52
28. 1. 2011 19:31
28. 1. 2011 20:47
29. 1. 2011 08:59
28. 1. 2011 15:11
28. 1. 2011 15:41
28. 1. 2011 18:50
neregistrovaný "kamil322"
28. 1. 2011 17:15
28. 1. 2011 21:04
28. 1. 2011 19:20
28. 1. 2011 21:05
28. 1. 2011 18:34
neregistrovaný "kamil322"
28. 1. 2011 20:42
28. 1. 2011 22:59
31. 1. 2011 18:30
28. 1. 2011 06:51
Zvědav
No, už se těším na druhé setkání s finálním kouskem. Mně se teda líbí moc.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kosmonaut
28. 1. 2011 08:48
Kufr
Ale šetří se, šetří. Kde měla minulá Jetta a Bora vyspělé, prostorově úsporné zavěšení víka kufru, jsou dnes zpátky ty ohnuté tyče, které drtí náklad jak to má Fluence nebo mělo Vento.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 09:02
Re: Kufr
i starý Peugeot 306 sedan měl lepší zavěšení víka kufru, takový propracovaný mechanismus, který vůbec nezasahoval do prostoru kufru :yes: Tohle řešení, které předvádí Bora je hodně nepraktické :no:
28. 1. 2011 08:49
sterilita
Ja viem ze ma tu ukrizujete ale:

vcera som to videl.
Ad1: musel som na to pozerat zblizsie aby so zistil ci to je passat alebo jetta

Ad2: exterierovo: uplny des. bolo to v bielej farbe a fakt to vyzera otrasne, este ten predok ako tak, ale ten zadok je uplne bez nejakej emocie, pride mi to ako auto urcene pre turecky trh. Interier vcelku pekny, zpoza okna vcelku ok.

myslim ze uplne sterilne auto bez napadu. Bohuzial..
Rozbalit vlákno
105
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 08:59
Re: sterilita
jen v tom interiéru je přímo šílené umístění navigace, nechápu to, nové auta a navigace je zase utopená někde hluboko dole :no: Asi se na ten displej máme dívat kolenem nebo jak je to myšlené?? ;-)
Avatar - strýček BOB
28. 1. 2011 09:13
Re: sterilita
Na displej navigace se koukáš minimálně, neb veškeré údaje potřebné pro jízdu dle navi, tedy vzdálenosti k odbočce, tvary křižovatek atd., se ti zobrazují na palubním počítači.
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 09:19
Re: sterilita
Myslím, že zlehčuješ celkem závažnou ergonomickou chybu v interiéru. Je jasné, že navigace je tam kde je z důvodu úspor. V nižš střední to jde ale také třeba takhle. [odkaz]
Avatar - white label
28. 1. 2011 09:55
Re: sterilita
Asi to trochu zlehčuje a displej mohl být opravdu o něco výš, ovšem ty to naopak (až komicky) dramatizuješ. Otevři si první odkaz a uvědom si jak dlouhé by si musel mít nohy, aby ses na displej navigace díval přes své koleno, viz tvá přehnaná reakce z 8:59... >:-[]
Taky trošku soudnosti, ne všechno, co není "francouzské", je hned úplně špatně... ;-)
Avatar - miromen
28. 1. 2011 10:18
Re: sterilita
Displej mohl byt vyš a tuto chybu udělal VW myslim ještě u Touranu chyba to prostě z ergonomickeho a praktickeho hlediska podle mě je. Jinak Jetta se mi celkem libi ale mam strach aby to ve skutečnosti nevypadalo huř než na fotkach jak se tu někdo zmiňuje. Co se tyče interieru tak tam mam jasno podle mě je to takove socialnějši provedeni Golfa ktery ma podle mě nejpovedenějši interier ze všech modelu VW vzhledem k tomu že je to nižši středni třida.

[odkaz]
Avatar - misoo
28. 1. 2011 10:44
Re: sterilita
ja neviem co sa tu riesi umiestnenie navigacie... neviem ako vy, ale ja navigaciu v drvivej vacsine len pocuvam. kolko krat ju mam pohodenu niekde v priehradke, uplne mi to staci a vyhovuje :-)
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 10:49
Re: sterilita
ale to není jenom navigace, je to palubní PC za několik desítek tisíc ...
Avatar - miromen
28. 1. 2011 10:54
Re: sterilita
Přesně tak nejde jen o navigaci a dotykovy displej ma jistě vice využiti.
Avatar - misoo
28. 1. 2011 11:00
Re: sterilita
a nema jetta display palubneho pc niekde pri budikoch ? ak je tato navigacia spojena s funkciami palubaku, klimy, radia a co ja viem coho este (netusim, nepoznam to - tipujem) tak duplom lepsie ak je to niekde nizsie viac po ruke. :yes:
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 11:43
Re: sterilita
Po ruce má být ovládání, displej má být na očích ;-)
Avatar - misoo
28. 1. 2011 15:27
Re: sterilita
no ale ked je display dotykovy... ci ? :-)
Avatar - white label
28. 1. 2011 13:40
Re: sterilita
Podívej se na první fotku v galerii, displej je umístěn stejně jako u G VI, ovládání klimy je až pod ním...
Avatar - miromen
28. 1. 2011 19:42
Re: sterilita
WL pokud si porovnaš fotky a pořadně se podivaš tak displej u Golfa je přecejen umistěn vyš. V Jettě jsem sice neseděl ale podle těch fotek tomu tak je ikdyž ovladani maji stejně umistněno. Ono i u toho Golfa podle mojich zkušenosti by mohl byt ten displej ještě cca o 1-2cm vyše a idealně mirně nakloněn k řidiči ale nejsme u BMW. Určitě bych nemusel mit displej v nějake kapličce jak to maji jine automobilky. Řešeni od VW se mi rozhodně vic zamlouva. Jenže moc nizko umistěny displej navic dotykovy podle mě tak trochu ztraci na vyznamu. A periferni viděni diky tomu dostava červenou. Ruku na srdce ale myslim že každy z nas nebo alespoň většina občas i za jizdy na ten displej mrkne nebo ho ovlada a v tom připadě pokud je vyše umistěn displej tak je to jak pohodlnějši tak hlavně bezpečnějši.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 1. 2011 10:31
Re: sterilita
Toto umístění nepředstavuje problém. Navigace je takto dobře ovladatelná, snadno čitelná a neodráží se v čelním skle. Za jízdy je možné číst pokyny z displeje palubního počítače, kde se zobrazuje i názorné zobrazení tvaru křižovatky.
28. 1. 2011 10:33
Re: sterilita
Lukáši, předpokládám, že jezdíte s pravou rukou na řadící páce ;-) . Opravdu mi nepřijde umístění nějak přehnaně strašné, ale vaše argumentace k domněnce přímo vybízí :-)

Jinak pro kritiky, doporučuji si Jettu, Golf, passat vyzkoušet než pronesu soudy o nízko položené navigaci. Uvědomte si, že Jetta a její palubní deska vychází koncepčně stále z G V a jedná se o "malý" levný sedan. Pokud by došlo k redesignu, náklady by byly podstatně vyšší.
Rejpalům doporučuji stejně jako UncleB pohled na info display mezi přístroji a poslouchat voice direction :-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 1. 2011 11:06
Re: sterilita
Myslel jsem to tak, že v řešení VW nevidím žádnou nevýhodu proti umístění navigace do zorného pole řidiče, když se stejně ovládá přes panel rádia nebo tlačítky mezi sedadly. Tento navigační systém (RNS 310 i RNS 510) má jiné nedostatky než to, že kvůli pohledu na mapu je potřeba sklopit zrak šikmo dolů.
28. 1. 2011 11:17
Re: sterilita
Každá navi musí mít subjektivně chybu :-)
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 10:58
Re: sterilita
Když se za jízdy musím podívat na displej palubního PC, musím sklopit zrak až někam pod výdechy klimatizace. Není to dobré řešení, konkurence v nižší střední je po této stránce dál. Umístění displeje je důsledek šetření nákladů a zhmotňuje zastaralost koncepce přístrojové desky. Vsadím se, že nová generace Golfu přijde už se správným řešením.
Avatar - miromen
28. 1. 2011 11:11
Re: sterilita
Tak on už součastny Golf 6 ma to umistěni radia vyš než Jetta.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
28. 1. 2011 11:12
Re: sterilita
Já vaším výtkám rozumím, ale na ten velký displej se za jízdy nemusíte vůbec dívat. Palubní počítač má displej mezi otáčkoměrem a rychloměrem, ovládá se tlačítky na volantu. Tam si zobrazíte všechny podstatné údaje - aktuální a průměrnou spotřebu, počítadlo kilometrů, rychlost a mnoho dalších, včetně právě pokynů z navigace.
A co se týká ovládání, přijde mně praktičtější spustit ruku z volantu do výšky umístění navigačního systému, než se (teoreticky) natahovat někam do oblasti výdechů klimatizace
28. 1. 2011 11:19
Re: sterilita
A já mám navigaci, která dokonce mluví, héč! Takže si za jízdy můžu prohlížet i úplně jiný věci, než šipčičky, třeba silnici. :-)
28. 1. 2011 11:31
Re: sterilita
Nepovídej...nebo spíš povídej! >:-[]
28. 1. 2011 11:34
Re: sterilita
300m do prava, 200m do prava, 100m do prava, 50 m do prava, teď do prava... >:D
Avatar - Emel
28. 1. 2011 12:04
Re: sterilita
To jezdíš po spirále aby ses dostal domů?
28. 1. 2011 12:37
Re: sterilita
Ne, na cestu domů si navigaci nepouštím.
Avatar - Emel
28. 1. 2011 13:05
Re: sterilita
Stejně mi to připadá jako nějaký špatný algoritmus postupného zpřesňování :-D.
28. 1. 2011 12:44
Re: sterilita
Poznal bych to i poslepu, posledních 300m před barákem mi vrže panorama >:-[]
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 11:46
Re: sterilita
Tak já mám navigaci, potažmo palubní PC, která nejen mluví ale také se hlasem ovládá... to ale nic nemění na tom, že se na ní nemusím zajízdy koukat. ;-)
Avatar - Ji/Ri
28. 1. 2011 11:50
Re: sterilita
Já mám navigaci, že krom navigace mi ještě ještě řadí rychosti ....... v trenkach.... >:D >:D >:D >:D >:D a je přenosná, občas ji nabiju, jinak má spoustu i dlaších funkcí. Prostě je to multifunkční zařízení. :-)
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 11:56
Re: sterilita
ji nebo Jí nabiješ ? :-)
Avatar - Ji/Ri
28. 1. 2011 17:09
Re: sterilita
No normálka klasika.... prostě je tam taková zdířka a do ní zasuneš nabíječku.....a nabíjíš >:D >:D >:D >:D no a že je navigace nízko mi moc nevadí. Někdy na ní kondenzuje vlhkost, ale s tím si šikovný řidič poradí - stačí utřít. Občas se stává, že hapruje..... stačí pak aktivovat ON.... okázalý nezájem a ono se to zase doladí >:D >:D
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 17:47
Re: sterilita
>:D :yes: parádní multifunkce ;-)
28. 1. 2011 11:59
Re: sterilita
Počítám, že v těch trenclích bude ten herec Liška ;-) :-)
Avatar - Ji/Ri
28. 1. 2011 17:05
Re: sterilita
Jj, je tam >:D hele a ta navigace je určitě nějak propojená s motorem, páč v dlouhým táhlým tahá jak čert >:D
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 11:49
Re: sterilita
Problém je v tom, že displej u VW sdružuje i ovládání. Lepší řešení je oddělit ovládání od samotného displeje. Ovládání máte po ruce u řadičky a u volantu a displej máte co nejblíže zornému poli řidiče. Má to tak třeba z koncernu Audi A6 v nižší střední třeba Peugeot 308, Giulietta... Svět aut dnes dělají detalily a tady je třeba si přiznat, že řešení u nové Borry je horší než u konkurence.
28. 1. 2011 12:05
Re: sterilita
[odkaz]

Tady máš řešení, snad už bude OK
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 13:44
Re: sterilita
:yes: to je dobrý, přesně tak to může dopadnout, když ti výrobce nedá displej navigace tam kde má být ... ;-)
Avatar - abacus
28. 1. 2011 16:14
Re: sterilita
Najprv by si si mal ujasniť pojem zorné pole. Zorné pole nám, teda u človeka, vytvára elipsu, ktorá je rozdelená na efektívne videnie a informatívne (periférne) videnie. [odkaz]
Zatiaľ u každého auta, či je to Peugeot, VW, Hyundai, Kia … je ta navigácia umiestnená niekde v poli informatívneho videnia. Je jedno či sa pozeráš do prava, mierne doprava hore alebo dole. Vždy ide o sekundárnu informáciu.
Celá táto diskuzia okolo navigácie je len hon na čarodejnice, na čarodejnicu v podobe VW.
Inak pri jazde autom sa dívaj ďaleko dopredu, aby si videl „kto a čo ti vojde“ do cesty. Zatiaľ ti to neukáže žiadna navigácia. (nebavíme sa o nočnom videní a podobných elektronických hračkách komunikujúcich medzi automobilmy)
Inak slovenská vyhláška zakazovala umiestňovanie akýchkoľvek predmetov do zorného poľa vodiča. [odkaz]
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 17:49
Re: sterilita
Není to hon na čarodějnice, je to objektivní nedostatek, nedostatek ve srovnání s konkurencí.
Avatar - abacus
28. 1. 2011 18:00
Re: sterilita
Čo mi povieš k zornému poľu? Pozrel si si jednoduchý diagram ako vníma ľudské oko predmety v akom zornom uhle?
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 19:55
Re: sterilita
Nedíval sem se, napsal sem to nepřesně, displej navigace nemá být v zorném poli, má ale být k zornému poli co nejblíže. Každý kdo má "velkou" navigaci se minimálně občas na ten displej za jízdy koukne. Je pak velmi velký rozdíl jestli posuneš oko jen nepatrně a stále můžeš částečně sledovat co se děje na silnici před tebou. Oproti tomu, když sklopíš oči až někam na displej této Jetty, jsem si jistý, že na periferním vidění neuvidíš dění na silnici určitě. Zkus si to třeba zítra v autě vyzkoušet. Zaostři na horní hranu přístrojovky, někam ke spodní části skla, jako že tam máš navigaci... Uvidíš, že se tak na velmi krátkou dobu dá sledovat i dění na silnici před tebou. Pak se zkus podívat někam do míst, kde je navigace této Jetty. Myslím, že mi dáš určitě za pravdu. Je v tom opravdu velký rozdíl. Troufám si říci, že dívat se na displej této Jetty je za jízdy doslova nebezpečné a skoro by to mělo být zakázáno v návodu k autu ;-)
Avatar - miromen
28. 1. 2011 20:05
Re: sterilita
Přesně tak naprosty souhlas. Ono u umistěni zobrazovače hraje roli podlemě každy centimetr a u Jetty už je to prostě moc dole a kritiku si to určitě zaslouži.
Avatar - abacus
28. 1. 2011 20:43
Re: sterilita
"Nebezpečné" je to v oboch prípadoch. Ak sa i letmo zadívaš na navigáciu, kdekoľvek umiestnenú tvoje oko, šošovka musí preostriť na blízky predmet. Okolie je rozmazané a tak povediac nič tam nevidíš. Mozog v tom momente dá povel k preostreniu a potlačí okolité vnemy. Inak by si na tej navigácií nič nezaregistroval.
Fyziku neoklameš. Tak sa nepokúšaj podsúvať svoje dojmy za relevantne obhájiteľnú pravdu.

Neviem ako tvoja navigácia, ale moja pri každom zapnutí vypíše siahodlhý text, že ju nemám používať za jazdy. To znamená zadávať cieľ, meniť nastavenie a pod. ....
Mobilná navigácia umiestnená v tebou požadovanej polohe. Ale nikdy sa na ňu nepozriem skôr, než sa ubezpečím, že za čas pohľadu na displej navigácie, prejdem bezpečne predpokladaný úsek. Ak sa potrebujem zorientovať v neznámom meste riešim to počas státia na semafóroch. Ak by som odbočil aj zle, navigácia rýchlo prepočíta nový cieľ cesty. U Garmina mi to trvá tak 10 - 15 sekúnd.

A keďže ten dotykový display u VW slúži i iným funkciám ako je navigácia je ergonomický príjemnejšie ovládanie prstom nižšie ako vo vyššej polohe, keď vozidlo stojí. Vlastná skúsenosť z ovládania navigácie.
Takže pozor monofunkčná navigácia verzus polyfunkčný dotykový display v podobe rádia s navigáciou a ďalšími funkciami.
A hlavne "ergonomická vojna" je tu zbytočná. Kto to bude považovať za ťažký hriech túto výbavu si neobjedná. To je to čaro voľby.
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 21:34
Re: sterilita
Podle mého názoru zapomínáš na perifrerní schopnosti zraku... Moje navigace je originálně vestavěná a rozhodně mi nezakazuje ji použivat za jízdy žádná hláška nebo nápis. Je totiž umístěná mnohem lépe než třeba ukazatele rychlosti nebo otáčkoměr... ;-) Podle mého názoru, by si prostě žádný renomovaný výrobce neměl v dnešní době dovolit displej navigace umístit tak nízko, dokonce ještě pod úroveň otáčkoměru a tachometru. Je to chyba, je to zastaralá koncepce přístrojovky, je to úspora... klidně bych se vsadil, že u příští generace Golfu / Jetty / Passatu to bude jinak, líp. ;-)
Avatar - abacus
28. 1. 2011 21:56
Re: sterilita
Periférne schopnosti riadi mozog a tvoj mozog určil ako prioritu zaostrenie na navigáciu. Periférne zaznamenáš pohyb chodca, ale v tom momente ho už budeš mať skoro na kapote. Ešte raz fyziku oka a nervovú sústavu neoklameš. Jedine ak si obdarený schopnosťami videnia hmyzu.
Ináč prezraď model, ktorý ma lepšie umiestnenú zabudovanú navigáciu ako je ukazovateľ rýchlosti, či otáčkomer. Premieta sa Ti vari navigácia na čelné sklo? Bavíme sa ešte o bežných autách všakže?
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 23:21
Re: sterilita
Peugeot 307, 308, 5008 atd.. [odkaz]
Avatar - abacus
29. 1. 2011 08:45
Re: sterilita
Ktoré z týchto áut je tvoje? Písal si... Moje navigace je originálně vestavěná a rozhodně mi nezakazuje ji použivat za jízdy žádná hláška nebo nápis. Je totiž umístěná mnohem lépe než třeba ukazatele rychlosti nebo otáčkoměr.
Niekedy pred rokom si tu básnil o vlastníctve Mercedesu type E >:D >:D >:D Alebo najnovšie vlastníš hneď tri autá ako z tej reklamy?
Lepšie umiestnená ako ukazateľ rýchlosti alebo otáčkomer? Máš očnú vadu, že škúliš do prava. Pri riadení sa pozeraj pred seba, nie na babenky čo idú popri tebe po chodníku.
Ja mám mobilnú navigáciu umiestnenú v polohe ako to predstavuje obrázok tej 5008, ale stále platí to čo som napísal v predchádzajúcich reakciách. Fyziku neoklameš aj keď sa tu budeš akokoľvek snažiť.
Avatar - pocitac
29. 1. 2011 09:11
Re: sterilita
Já píšu o tom, že je prostě lepší řešení mít displej navigace umístěný co nejblíže zornému poli řidiče. V odkazu je řešení od Peugeotu ale takto to má vyřešená celá řada jiných aut a automobilek, například i nová koncernová auta jako Audi. Toď vše, nehodlám se s tebou poštět do diskuse v osobní rovině.
Avatar - abacus
29. 1. 2011 09:33
Re: sterilita
Takže, ktorý automobil to vlastníš s tou vstavanou navigáciou?

Nemáš problém s jej oslňovaním tak ako je umiestnená v tej 5008? Ja áno, ale moja navigácia je mobilná, má možnosť všesmerového nastavenia - uhlu náklonu a tak to oslnenie môžem eliminovať. Pozri sa čo vyrobil Ford v novom C-Maxe, aby zabránil oslneniu displaya. [odkaz] Nič moc všakže?
Prečo Nissan v modeli Qashqai zmenil umiestnenie displaya v opačnom garde ako predpokladáš? starý model:[odkaz] nový model:[odkaz]
Nabudúce, keď budeš argumentovať daj sem svoje vlastné postrehy a nepodsúvajsvoju fikciu z katalógových obrázkov. Pekný deň
Avatar - pocitac
29. 1. 2011 10:02
Re: sterilita
Ještě se mi nestalo, že bych měl problém s čitelností displeje. Navigace je napojená na světelné čidlo a automaticky si koriguje podsvícení. V noci je možné navigační obrazovku utlumit nebo displej vypnout. Z ergonomického pohledu je řešení u nového C-maxu vynikající. :yes: Je to ovšem zcela nová přístrojovka a ne několik let "vyběhnuté" řešení. Jak říkám vasadím se, že u příští generace bude mít Golf/Jetta lepší řešení.

PS: proč máš tu mobilní navigaci umístěno tam kde jí má Peugeot 5008, proč si jí nedáš tam kde jí má nová Jetta? ;-)
28. 1. 2011 15:29
Re: sterilita
istotne neprehliadnes >:D
Avatar - abacus
29. 1. 2011 10:38
Re: sterilita
Umiestnenie rádia s navigáciou s dotykovým displayom sa posunie vyššie. Tak 5 - 10 cm? Bavíme sa pod príspevkom o Golfe/Jette. Ešte raz multifunkčný dotykový display na ktorý musíš pohodlne dosiahnúť.
Naša diskuzia skĺzla k monofunkčnej navigácií len preto, aby s ospravedlnil neschopnosť argumentácie zlého či dobrého umiestnenia multifunkčného displaya vo vozidle Golf/Jetta.
Aby si názorne videl ako takýto multifunkčný display funguje pozri si video o Toyote verso-s.

A k tomu C-maxu. Namiesto toho, aby Ford zapracoval na kvalite vypracovania interiéru, zvolil lákavý dynamický dizajn aby zakryl nedostatky, ktoré nevie?, nechce? odstrániť. Nelícujúci plast prístrojovky, vytrčajúci diel, nedotiahnuté tapacírovanie interiéru. Nedostatok technológie výroby nezakryje ani najsamlepší dizajnový interiér.

Nabudúce, ak vypustíš "myšlienku" musíš mať pre ňu i argument. Argumentom pre umiestnenie displaya, po ktorom nebudeš "písať" prstom, teda ten v C-max, či 5008 je jednoduchý: A to si mal vedieť. Akomodácia oka na vzdialenejší predmet je rýchlejšia ako ten, ktorý mám skoro priamo pred nosom. Takže, keď pozerám na cestu a pozriem sa na ten display u spomínaných modelov, bude to možno o stotinu rýchlejšie, ale hlavne pre očný sval menej namáhavé a únavné. Únava, bolesť hlavy, nesústredenosť a sme blízko dopravnej kolízie pod pojmom - vodič sa nedostatočne venoval riadeniu vozidla, prípadne svoje schopnosti a možnosti neprispôsobila stavu a povahe vozovky.
VW to kompenzoval zdvojením funkcie - tvar križovatky sa zobrazuje na display medzi "budíkmi", ktoré máš často pod palcom. Uprednostnil jednoduchosť - ergonomickosť ovládania DOTYKOVEHO DISPLAYA.
Avatar - white label
29. 1. 2011 11:28
Re: sterilita
:yes:
V podstatě to samé píše v reakci i autor článku, "pocitač" se prostě sekl a potřebuje vynucený restart... >:-[]
Avatar - miromen
29. 1. 2011 14:35
Re: sterilita
To že VW zakomponoval displej do středove konzole je v pořadku ale to že ten displej je nizko už ne.
Avatar - white label
28. 1. 2011 13:33
Re: sterilita
Co máš zase s Borou? 8-s ;-)
Avatar - pocitac
28. 1. 2011 13:45
Re: sterilita
Jednou Jetta, pak Bora, pak zase Jetta... kdo se v tom má vyznat ;-)
28. 1. 2011 12:35
Re: sterilita
Logická otázka by mohla znieť, načo tá navigácia vlastne ten veľký display má, keď sa naň netreba pozerať...?
28. 1. 2011 19:09
Re: sterilita
Už si pomaly nespomínam, kedy naposledy si mi napísal niečo aspoň trochu inteligentné...ja ťa človeče nepoznávam.
28. 1. 2011 19:34