Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
GTI
Dopr...avní přestupky, a dopravní normy vůbec, to je dokonalý kabaret neefektivnosti, naivnosti a arogance.
Čím více košaťějších definic přestupků, čím více postihu, tím více vnitřního odporů řidičů.
Absolutně schází prevence, schází silné slovo policajta na silnici, vše se řeší jen pokutou, namísto toho, aby se řidiči dostalo rázného poučení, tedy tzv. domluva a... jelo se dál. Nikoho nezajímá jak to vypadá nad ránem na místních cestách, když se vesnická mládež vrací z diskoték, kontroly jsou na státních jedničkách, kde se sleduje, jestli borci v bavorákách jedoucí za obchodem náhodou nejedou devadesát šest...
Absolutní nesmysl je dvojí postih - pokuta, body. Složitost bodového systému přebíjí výchovný úkol, jaký má prioritně mít, každému řidiči se principem černých bodů podsouvá myšlénka, že silniční provoz nemůže existovat v harmonii, neb jsme všichni neukáznění. Nejméně rok žiješ se stigmatem silničního grázla, namísto aby na silnici, pokud nepostačí razatní domluva jsi zaplatil takovou pokutu, která tě... štípne a jemně tě posune k lepší morálce.
Důsledkem toho je, že jezdíme neuvolnění, stresovaní, zoufale při zdi, a co je nejhorší, prakticky neustále na hraně zákona, takřka každý je neustále jednou nohou v... přestupku. Jedeš 90, jsi náš, jedeš 98 či stojedna?, jsi grázl, který zaslouží tetovat na čelo body...
Je to obdobné, jako by nás na chodníku zastavovala kriminálka a rabovala nám tašky, jestli v nich nemáme nože. Rybyčka, to by byl malý potenciální vrah s jedním bodem, a pokud by měl někdo vyskakovací kudlu, dostal by rovnou bodů šest...
P.S. To nejcennější na silnici je v těchto souvislostech morálka řidičů. Ta je tu ovšem neceněná a naopak je devastovaná lesem nepřehledných pravidel a lesem nepřehledných postihů.
Čím více košaťějších definic přestupků, čím více postihu, tím více vnitřního odporů řidičů.
Absolutně schází prevence, schází silné slovo policajta na silnici, vše se řeší jen pokutou, namísto toho, aby se řidiči dostalo rázného poučení, tedy tzv. domluva a... jelo se dál. Nikoho nezajímá jak to vypadá nad ránem na místních cestách, když se vesnická mládež vrací z diskoték, kontroly jsou na státních jedničkách, kde se sleduje, jestli borci v bavorákách jedoucí za obchodem náhodou nejedou devadesát šest...
Absolutní nesmysl je dvojí postih - pokuta, body. Složitost bodového systému přebíjí výchovný úkol, jaký má prioritně mít, každému řidiči se principem černých bodů podsouvá myšlénka, že silniční provoz nemůže existovat v harmonii, neb jsme všichni neukáznění. Nejméně rok žiješ se stigmatem silničního grázla, namísto aby na silnici, pokud nepostačí razatní domluva jsi zaplatil takovou pokutu, která tě... štípne a jemně tě posune k lepší morálce.
Důsledkem toho je, že jezdíme neuvolnění, stresovaní, zoufale při zdi, a co je nejhorší, prakticky neustále na hraně zákona, takřka každý je neustále jednou nohou v... přestupku. Jedeš 90, jsi náš, jedeš 98 či stojedna?, jsi grázl, který zaslouží tetovat na čelo body...
Je to obdobné, jako by nás na chodníku zastavovala kriminálka a rabovala nám tašky, jestli v nich nemáme nože. Rybyčka, to by byl malý potenciální vrah s jedním bodem, a pokud by měl někdo vyskakovací kudlu, dostal by rovnou bodů šest...
P.S. To nejcennější na silnici je v těchto souvislostech morálka řidičů. Ta je tu ovšem neceněná a naopak je devastovaná lesem nepřehledných pravidel a lesem nepřehledných postihů.
Blbost.
Nikdo tě nebuzeruje, nikdo tě nekontroluje (tedy, pokud tě nezastaví na "preventivní kontrolu". Ta je buzerací, kterou by měli odstranit. Nicméně, dá se tolerovat.). Jedeš podle předpisů? Nemáš žádný problém a nemusíš se bát, stresovat se... Máš auto v pořádku? Opět můžeš být v klidu...
K překročení rychlosti v drtivé většině případů dojde úmyslně. Před sebou máš přístroje, které stačí sledovat. A díky nařízení ukazuje rychloměr nižší rychlost, než ve skutečnosti je. Bát se, že tak překročím o 5km/h? Pokud držím ručičku (hodnoty na displayi) přesně na předepsané rychlosti, rychlost nepřekročím - pokud tedy nejsem "rádobytuner" a nedám si na auto kola s větším průměrem, než je předepsané v TP.
Vše je jen o tom nebýt arogantní a srovnat krok s těmi, co zákony dodržují!
Postih za malé překročení rychlosti má být právě jen pokuta. Ta je nejlepší domluvou. 1500 - 2500 Kč je pro normální lidi citelná domluva, nezrujnuje a působí výchovně na slušné, inteligentní lidi (pokud překročím nechtěně, je mi tak domluveno, že se mám víc věnovat řízení). Pro hov*da, co se musí předvádět za každou cenu (a ještě mají tučná konta) je pokuta, stejně jako ústní domluva, tak jako tak neefektivní.
A tohle platí pro všechny případy porušení zákona: držení mobilu v ruce, nerozsvícení, nedávání blinkrů.... Co uděláš s grázlem, co ti vykrade auto? Řekneš mu "...tytyty, příště to už nedělej, nesmí se to..."? Ne, budeš ho chtít zmlátit a zavřít na pár let. A to neudělal žádný závažný protispolečenský zločin.
Samozřejmě, odsuzuju taky číhání na někoho, kdo si hned za rohem včas nevšimne značky a nedobrzdí. Pro policajty velice snadno vydělané peníze. Ale zase - pořádně se věnovat řízení (tedy i situaci kolem auta) a takový přestupek nehrozí.
Alkohol - bez debat nulová tolerance! Opět, každý musí myslet na to co se smí a co ne. Pořád platí, že neznalost zákona neomlouvá...
Bodový systém má opodstatnění, jenže by se musela taky dodržovat celé legislativní procedura. Dám příklad: kolega jel po několika pivech na velice mokré vozovce dost rychle a v zatáčce (kterou místní, jako on, znají a ví jak vynáší). Smyk, vylítnutí na svodidla, katapultáž bokem do sloupu značení a.... auto v poli na dvě půlky. Jako zázrakem se nikomu nic nestalo. Samozřejmě odebrání řidičáku. Ale... Než vše úřad projednal, nechali mu ho a mohl jezdit dál. Potom ho odevzdal (nepamatuju se už, jestli půl roku nebo rok, to je jedno) a "na půlce" zažádal o vrácení a dostal ho. Protože žádný další přestupek neměl - jak by mohl, když nesměl jezdit... Dnes si už sice dává větší pozor, ale pokračuje dál.
Tady má být náprava: okamžitě zabavit papíry na místě a nevracet, dokud neuplyne celá doba, na kterou je vzali. Potom poslat (na vlastní náklady) k psychologovi a na několik hodin zpět do autoškoly a potom na přezkoušení. Lepší verze "domluvy" není.
A za velice vážné porušení zákona nejen sebrat papíry, ale i trestně se zodpovídat.
Morálka řidičů není neoceněná. Bohužel - žádná není. Žádná. Protože: "...hoď kamenem, kdož jsi nevinný...".
Nikdo tě nebuzeruje, nikdo tě nekontroluje (tedy, pokud tě nezastaví na "preventivní kontrolu". Ta je buzerací, kterou by měli odstranit. Nicméně, dá se tolerovat.). Jedeš podle předpisů? Nemáš žádný problém a nemusíš se bát, stresovat se... Máš auto v pořádku? Opět můžeš být v klidu...
K překročení rychlosti v drtivé většině případů dojde úmyslně. Před sebou máš přístroje, které stačí sledovat. A díky nařízení ukazuje rychloměr nižší rychlost, než ve skutečnosti je. Bát se, že tak překročím o 5km/h? Pokud držím ručičku (hodnoty na displayi) přesně na předepsané rychlosti, rychlost nepřekročím - pokud tedy nejsem "rádobytuner" a nedám si na auto kola s větším průměrem, než je předepsané v TP.
Vše je jen o tom nebýt arogantní a srovnat krok s těmi, co zákony dodržují!
Postih za malé překročení rychlosti má být právě jen pokuta. Ta je nejlepší domluvou. 1500 - 2500 Kč je pro normální lidi citelná domluva, nezrujnuje a působí výchovně na slušné, inteligentní lidi (pokud překročím nechtěně, je mi tak domluveno, že se mám víc věnovat řízení). Pro hov*da, co se musí předvádět za každou cenu (a ještě mají tučná konta) je pokuta, stejně jako ústní domluva, tak jako tak neefektivní.
A tohle platí pro všechny případy porušení zákona: držení mobilu v ruce, nerozsvícení, nedávání blinkrů.... Co uděláš s grázlem, co ti vykrade auto? Řekneš mu "...tytyty, příště to už nedělej, nesmí se to..."? Ne, budeš ho chtít zmlátit a zavřít na pár let. A to neudělal žádný závažný protispolečenský zločin.
Samozřejmě, odsuzuju taky číhání na někoho, kdo si hned za rohem včas nevšimne značky a nedobrzdí. Pro policajty velice snadno vydělané peníze. Ale zase - pořádně se věnovat řízení (tedy i situaci kolem auta) a takový přestupek nehrozí.
Alkohol - bez debat nulová tolerance! Opět, každý musí myslet na to co se smí a co ne. Pořád platí, že neznalost zákona neomlouvá...
Bodový systém má opodstatnění, jenže by se musela taky dodržovat celé legislativní procedura. Dám příklad: kolega jel po několika pivech na velice mokré vozovce dost rychle a v zatáčce (kterou místní, jako on, znají a ví jak vynáší). Smyk, vylítnutí na svodidla, katapultáž bokem do sloupu značení a.... auto v poli na dvě půlky. Jako zázrakem se nikomu nic nestalo. Samozřejmě odebrání řidičáku. Ale... Než vše úřad projednal, nechali mu ho a mohl jezdit dál. Potom ho odevzdal (nepamatuju se už, jestli půl roku nebo rok, to je jedno) a "na půlce" zažádal o vrácení a dostal ho. Protože žádný další přestupek neměl - jak by mohl, když nesměl jezdit... Dnes si už sice dává větší pozor, ale pokračuje dál.
Tady má být náprava: okamžitě zabavit papíry na místě a nevracet, dokud neuplyne celá doba, na kterou je vzali. Potom poslat (na vlastní náklady) k psychologovi a na několik hodin zpět do autoškoly a potom na přezkoušení. Lepší verze "domluvy" není.
A za velice vážné porušení zákona nejen sebrat papíry, ale i trestně se zodpovídat.
Morálka řidičů není neoceněná. Bohužel - žádná není. Žádná. Protože: "...hoď kamenem, kdož jsi nevinný...".
Průměrný plat je v této zemi cca 23 000 hrubého, ale je lépe sledovat medián, tj. cca 20 000 hrubého. Vezmeme-li v úvahu hodnotu mediánu v čistých příjmech, tj. cca 15 000 Kč mesíčně, pak spodní hranice té pokuty za MÍRNÉ překročení rychlosti je 10 % měsíčních příjmů člověka, ta pokuta ale může být ale až 2 500 korun - ale ani na té dolní sazbě prostě mírná není. A rozhodně zasáhne rozdílně nějakého obyčejného pracovníka z ochodu a jinak vysoce postaveného manažera.
Musím souhlasit s tím, že trestat se má jednotně, jednou a adekvátně přestupku. Vůči tomu je ten bodový systém lepší - maximum trestných bodů může každý řidič nasbírat stejně a čeká ho stejný trest - zákaz řízení. Problém je, že tím by státní a obecní kasy přišly o peníze, proto je tu zase na stole takový bastard, který není zaměřený na zlepšení dopravní situace, ale různé rozpočty a kapsy. :no:
Musím souhlasit s tím, že trestat se má jednotně, jednou a adekvátně přestupku. Vůči tomu je ten bodový systém lepší - maximum trestných bodů může každý řidič nasbírat stejně a čeká ho stejný trest - zákaz řízení. Problém je, že tím by státní a obecní kasy přišly o peníze, proto je tu zase na stole takový bastard, který není zaměřený na zlepšení dopravní situace, ale různé rozpočty a kapsy. :no:
"mezek" - hezky napsáno, souhlas, jen mi tam chybí - výše pokuty dle výše příjmu (anebo ceny auta?) člověk s průměrným příjmem 1500,-Kč, další třeba 15.000,- a manažerské hovado 150.000,-Kč. Pro ty agenty s teplou vodou, co se prohánějí na D1 v Ochcávkách a Pašících 180-tkou je 15 stovek k smíchu, ale 75.000,- by je naučilo dodržovat předpisy.
Bravo, soudruhu!
To by bylo, aby ty manažerský hovada nezačli tancovat po našem!
Na příští schůzi KSČ probereme detaily ;-) >:-[]
To by bylo, aby ty manažerský hovada nezačli tancovat po našem!
Na příští schůzi KSČ probereme detaily ;-) >:-[]
Co je na dodržování / porušování dopravních předpisů "soudružského" ? A těmi "manažerskými hovady" jsem určitě nemyslel pepíka z Liberecka, co kočíruje olítanou Vitaru za 550. Takže se prober troubo, nevím na co si hraješ?
Zareagoval jsi přesně tak, jak jsem očekával a jen jsi mi potvrdil, co si o tobě myslím...a nic hezkýho to není, věř mi!
Z tvých příspěvků čiší zamindrákovanost, hloupost a nenávist ke všem, kdo nejsou jako ty - a takový lidi já opravdu rád nemám. Klidně se ztrapňuj dál, já, narozdíl od tebe, se za svou identitu nestydím a jsem rád, žes ji použil - jen se víc a víc odkopáváš a vybarvuješ.
Bravo, soudruhu!
Z tvých příspěvků čiší zamindrákovanost, hloupost a nenávist ke všem, kdo nejsou jako ty - a takový lidi já opravdu rád nemám. Klidně se ztrapňuj dál, já, narozdíl od tebe, se za svou identitu nestydím a jsem rád, žes ji použil - jen se víc a víc odkopáváš a vybarvuješ.
Bravo, soudruhu!
Ty mi sice kolikrát hneš zlučí a přemýšlím o tom, zda si fakt děláš srandu, nebo patříš do léčebny... Ale dneska s Tebou naprosto souhlasím! :yes:
Jaká je ta pokuta, která tě štípne? Pro někoho jsou 2000 Kč lepší oběd v restauraci, pro jiného všechny volné peníze na měsíc. Doufám, že nenavrhuješ pokuty dle výše příjmu...
Podle tohoto návrhu je to mimo obec do 10km/h bez bodu, takže by ses snad mohl zbavit svého zoufalství, stresu a napětí. Policii na cestách skoro nevidíš. Krom toho, pokud dostaneš nějaké 2 body, společnost tě neodsoudí, možná budeš naopak za frajera.
Podle tohoto návrhu je to mimo obec do 10km/h bez bodu, takže by ses snad mohl zbavit svého zoufalství, stresu a napětí. Policii na cestách skoro nevidíš. Krom toho, pokud dostaneš nějaké 2 body, společnost tě neodsoudí, možná budeš naopak za frajera.
tažak
z levného alkoholu navrhli zákon který se tvrdě dotkne milionů obyvatel.Je registrováno cca 4 miliony automobilů v průměrném věku cca 13 let.Z toho vyplývá,
že většina nejsou zločinci v teréních autech,co závodí kde to jde i nejde a nikdo na ně nemá.
Většina jsou lidé v silně ojetých autech/prože na lepší nemají/ která je ale dovezou
do vedlejší vesnice k doktorovi nebo nákup.Pro tuto početnou skupinu bude neřešitelný nákup 4 pneumatik,jejich přezouvání,skladování.Tuto skupinu bude šikanovat policie,za letní gumy v březnu při 20 st tepla/mohu posloužit vlastní zkušeností/
Zimní pneu nejsou všemocné/odborná měření těžko najdete,všichni jenom
papouškují jak je to zázračné/,že stejného efektu lze dosáhnout jízdou přiměřenou rychlostí to je asi pro poslance v čele se s.VUMLem neznámé
že většina nejsou zločinci v teréních autech,co závodí kde to jde i nejde a nikdo na ně nemá.
Většina jsou lidé v silně ojetých autech/prože na lepší nemají/ která je ale dovezou
do vedlejší vesnice k doktorovi nebo nákup.Pro tuto početnou skupinu bude neřešitelný nákup 4 pneumatik,jejich přezouvání,skladování.Tuto skupinu bude šikanovat policie,za letní gumy v březnu při 20 st tepla/mohu posloužit vlastní zkušeností/
Zimní pneu nejsou všemocné/odborná měření těžko najdete,všichni jenom
papouškují jak je to zázračné/,že stejného efektu lze dosáhnout jízdou přiměřenou rychlostí to je asi pro poslance v čele se s.VUMLem neznámé
Zásadně nesouhlasím.
Nechci nijak škatulkovat, ale u těchto lidí/vozů jsou z drtivé většiny úzké 13/14" pneumatiky, jenž se dají koupit doslova za pár stovek.
Pokud jsou ochotni utratit tisíce za cigára, chlast nebo psa, určitě se najde pětistovka na pneumatiky.
Z hlediska bezpečnosti je zcela nepřípustný pohled: "jsme chudí a nemáme na to" !!!
Nechci nijak škatulkovat, ale u těchto lidí/vozů jsou z drtivé většiny úzké 13/14" pneumatiky, jenž se dají koupit doslova za pár stovek.
Pokud jsou ochotni utratit tisíce za cigára, chlast nebo psa, určitě se najde pětistovka na pneumatiky.
Z hlediska bezpečnosti je zcela nepřípustný pohled: "jsme chudí a nemáme na to" !!!
Nezlob se na mě, ale pneumatiky za pár stovek, to není žádný příspěvek bezpečnosti, ba naopak. Někdy dokonce ani ty "zimní" nemusí být zimní, protože jak víme, čínské továrny v tomu mají trochu hokej, resp. je jim to asi jedno, co přesně vyrábí
Za prvý není problém koupit třeba jednu sezonu jeté gumy za zlomek původní ceny, a za druhý to nic nemění na neustálém remcání nad náklady za auto, ale dát tisíce za žvára nikomu evidentně žíly netrhá.
Neznám nikoho, kdo by prodával DOBRÉ ojeté gumy. Důvodem prodeje je v lepším případě nespokojenost, v horším třeba nerovnoměrné opotřebení nebo "spečená" směs.
Existují takové testy. Většinou z nich vyplývá, že na suchu i na mokru i při zimních podmínkách funguje dobrá letní pneumatika (nejčastěji Continental made in Germany) minimálně stejně dobře, často i líp než nadprůměrná zimní.
Zimní gumy mají nezpochybnitelný přínos pouze na sněhu, částečně i na ledu
Zimní gumy mají nezpochybnitelný přínos pouze na sněhu, částečně i na ledu
To už budeme omílat 100x probrané téma, které má stejný význam, jako když se tu hádali o povinnosti svícení. 8-s
Hodil bys prosím nějaký odkaz ? Já vždycky četl opačné zprávy... :-O
Osobně mi to přijde jako blbost, protože letní a zimní pneu se liší v podstatě ve dvou věcech - za prvé ve vzorku, který má více drobných lamel (to pomáhá na sněhu a ledu, ale trochu snižuje styčnou plochu pneumatiky se zemí) a potom především v jiné směsi pneumatiky, které se liší především rozsahem teplot, ve kterých dobře pracují. Takže, když vyzkoušíš letní X zimní pneu v létě, tak si zimní nabije čumák, pokud bude pod mrazem, tak to bude přesně naopak... :-|
Osobně mi to přijde jako blbost, protože letní a zimní pneu se liší v podstatě ve dvou věcech - za prvé ve vzorku, který má více drobných lamel (to pomáhá na sněhu a ledu, ale trochu snižuje styčnou plochu pneumatiky se zemí) a potom především v jiné směsi pneumatiky, které se liší především rozsahem teplot, ve kterých dobře pracují. Takže, když vyzkoušíš letní X zimní pneu v létě, tak si zimní nabije čumák, pokud bude pod mrazem, tak to bude přesně naopak... :-|
Zopakuji to podstatné:1 až 2 miliony řidičů si budou muset pořídit zimní gumy a mít je na autě půl roku,proto že cca 5 krát do roka napadne sníh/místně ne všude/.
Každý nelítá deně po dálnici sttovky km.V provozu jsou stovky tisíc starých aut,která jedou do vedlejší vesnice k doktorovi nebo na nákup a když je kalamita
tak sedí doma a počkají až se to protáhna.
Tuhle skupinu bude policie šikanovat,protože na jiné si netroufne.Byl jsem pokutován při 18 st tepla,modré nebe,sníh jen na severním polu za to,že nemám zimní gumy.
Každý nelítá deně po dálnici sttovky km.V provozu jsou stovky tisíc starých aut,která jedou do vedlejší vesnice k doktorovi nebo na nákup a když je kalamita
tak sedí doma a počkají až se to protáhna.
Tuhle skupinu bude policie šikanovat,protože na jiné si netroufne.Byl jsem pokutován při 18 st tepla,modré nebe,sníh jen na severním polu za to,že nemám zimní gumy.
kdyby jen každý čtvrtý dnes neměl zimní pneumatiky, to je 250-500 tisíc aut, 1-2 miliony pneumatik. Slušný obrat a slušný zisk... k tomu odpovídající množství ráfků a litých kol, protože rozumný člověk vyměňuje celá kola a neničí si dvakrát do roka disk i pneumatiku.
K tomu zákonné minimum vzorku 4 mm, takže se smí sjet jen třetina gumy (ale uznávám, že jen takto mají zimní pneumatiky nějaký hmatatelný přínos). A Huml zatím dělá, že za hezkého počasí se to vymáhat nebude, ale o praxi si iluze nedělám, Zimní gumy za tepla rychle "odchází" - odbyt je dál podpořen. No já vlastnit továrnu na pneumatiky, budu teď naléhat na senátory všemi způsoby a těšit se na to, až si budu za pár týdnu mnout ruce.
A třeba taky skončí stesky z přebujelého trhy pneumatikových e-shopů, když budou mít zákonem danou jistotu větších prodejů.
K tomu zákonné minimum vzorku 4 mm, takže se smí sjet jen třetina gumy (ale uznávám, že jen takto mají zimní pneumatiky nějaký hmatatelný přínos). A Huml zatím dělá, že za hezkého počasí se to vymáhat nebude, ale o praxi si iluze nedělám, Zimní gumy za tepla rychle "odchází" - odbyt je dál podpořen. No já vlastnit továrnu na pneumatiky, budu teď naléhat na senátory všemi způsoby a těšit se na to, až si budu za pár týdnu mnout ruce.
A třeba taky skončí stesky z přebujelého trhy pneumatikových e-shopů, když budou mít zákonem danou jistotu větších prodejů.
Ano lobby gumáren je jasné v tomto případě, akorát mě zaráží fakt co zde píšeš Ricardo, že když má mít guma 4mm tak máš na sjetí jen o 1/3 navíc, nevím co kupuješ ale každou zimní gumu co jsem kupoval tak měla vzorek 9-10mm tudíž více jak o polovinu můžeš sjet, konkrétně poslední pneu GoodYear Ultragrip 7+ na přítelkyniné C4 mají 10mm
Stran alkoholu jsem pro přísné tresty
Taky bych nechal limit 10% překročení povolené rychlosti navíc v obci/mimo/dálnice
Měření nekomentuji to buzerace ve všech případech ať se značkou či bez
Nejsem příznivce deního svícení, zbytečné až tisícové náklady ročně na auto na žárovky a zátěž alternátoru,benzín.... ledky doteď jsem neviděl designově pěkně provedené, vždy kýč a i na mém srdcovkáři Porsche
Stran alkoholu jsem pro přísné tresty
Taky bych nechal limit 10% překročení povolené rychlosti navíc v obci/mimo/dálnice
Měření nekomentuji to buzerace ve všech případech ať se značkou či bez
Nejsem příznivce deního svícení, zbytečné až tisícové náklady ročně na auto na žárovky a zátěž alternátoru,benzín.... ledky doteď jsem neviděl designově pěkně provedené, vždy kýč a i na mém srdcovkáři Porsche
Tak to se omlouvám, pak je to víc než polovina a ne třetina - přiznám se, že u nových gum jsem hloubku vzorku nikdy neměřil. Ale na jádru myšlenky to nic nemění. Je povolené mnohem menší opotřebení než u letních gum (a proti tomu vůbec nic nenamítám!) a zároveň se zimní gumy rychleji sjedou, obzvlášť v podmínkách, které pro ně nejsou ideální. Takže určitě nelze počítat dvoje gumy = dvojnásobný nájezd.
Navíc aktivní bezpečnost pilotů se zimním obutím v jarním počasí nikdo moc neřeší. Přitom každý, kdo má trochu rozumu si v zimě na letních pozor dá a bude se chovat obezřetněji, ale naopak...? o tom pochubuju.
Měření rychlosti a značky... všichni víme, o co tady jde, ale v televizi se to říkat "nesmí". Řešením by bylo odevzdávat přijmy z pokut někam na ministerstvo financí a město/PČR by z nich neviděly ani korunu. Kdyby se nákup (a logicky i vyřazení/prodej) radarů řídil faktory, jako je prokazatelný přínos na snížení nehodovosti nebo zlepšení plynulosti provozu při použití stávajících radarů, pak by to celé mělo nějakou vnitřní logiku. Ale jak známo, nehodovost nebo plynulost provozu je politikům úplně... řeší se jenom kolik vybereme na pokutách, kolik rozdáme těm neukázněcům bodů a o kolik nám ubylo mrtvých při nehodách.
Navíc aktivní bezpečnost pilotů se zimním obutím v jarním počasí nikdo moc neřeší. Přitom každý, kdo má trochu rozumu si v zimě na letních pozor dá a bude se chovat obezřetněji, ale naopak...? o tom pochubuju.
Měření rychlosti a značky... všichni víme, o co tady jde, ale v televizi se to říkat "nesmí". Řešením by bylo odevzdávat přijmy z pokut někam na ministerstvo financí a město/PČR by z nich neviděly ani korunu. Kdyby se nákup (a logicky i vyřazení/prodej) radarů řídil faktory, jako je prokazatelný přínos na snížení nehodovosti nebo zlepšení plynulosti provozu při použití stávajících radarů, pak by to celé mělo nějakou vnitřní logiku. Ale jak známo, nehodovost nebo plynulost provozu je politikům úplně... řeší se jenom kolik vybereme na pokutách, kolik rozdáme těm neukázněcům bodů a o kolik nám ubylo mrtvých při nehodách.
Gumárenský průmysl je silný a je v jeho přirozeném zájmu prodávat co nejvíc. Ideálně časem lidem vnutit ještě nějaké jarní a podzimní gumy :-) V Alpách je zimní pneumatika takřka nezbytností, v Praze nebo na Jižní Moravě trochu luxus (záleží dle uvážení jednotlivce).
Relevantním argumentem pro můj postoj je test 17palcových gum v AutoBild Sportcars (německá i česká edice), bohužel nemám odkaz, kde by to bylo online. Existuje taky např. podobný, ještě obsáhlejší test od ÚAMK. Takových testů je ale málo, protože přirozená lenost člověka vede k tomu nechat si vtloukat do hlavy poloargumenty gumáren, jím prolepeného Besipu a modrého mozku Humla.
Relevantním argumentem pro můj postoj je test 17palcových gum v AutoBild Sportcars (německá i česká edice), bohužel nemám odkaz, kde by to bylo online. Existuje taky např. podobný, ještě obsáhlejší test od ÚAMK. Takových testů je ale málo, protože přirozená lenost člověka vede k tomu nechat si vtloukat do hlavy poloargumenty gumáren, jím prolepeného Besipu a modrého mozku Humla.
Mám pocit, že Me Myself and I na tvůj příspěvek reagoval pravdivě - pokud je v době testu vysoká teplota, tak samozřejmě vede pneu letní. To už jsem psal nahoře. Mně bohatě stačí, když si vzpomenu, jak při výjezdu od nás z domu (vesnička, fakticky součást Ostravy) byly jednu zimu při každé nadílce auta poskládaná v příkopě, lidi tam mrzli, tím zbývajícím prostorem se pořádně nedalo projet, do toho ještě autobus a traktor, který je vytahoval, a bylo to úplně zabité. Teď už si nikdo na letních vyjet nedovolí a je to OK, až na jednoho dva šetřily, kteří stále myslí, že zimní pneu je jen lobby (i kdyby byla, tak výrobci ty pneumatiky mohou upravit tak, aby to byla pravda a je to jedno ;-) ) nebo věří tomu, že ten sníh při třech dnech po pěti stupních nad nulou už prostě musel všude roztát. Ale ono ne. Pokud tomu věříš, tak jen doufám, že ti pokaždé vyjde počasí. ;-)
Keby si si dal tu namahu a precital test, na ktory sa odvolavas, zistili by si, ze ten letny Continental dosiahol lepsi vysledok pri JEDNOM z viacerych testov - nayse, vyrazne lepsi bol len ako lacne zimne pneu. Najdolezitjsim faktorom za tymto vysledkom ale bolo, a to sa v tom clanku pise, ze v case tohto jedneho konkretneho testu bola teplota cca 12 stupnov Celzia.
Kto neciti rozdiel v spravanie auta na suchej ceste pri 0 stupnoch C pri jazde na zimnych a letnych pneu, tak je mizerny sofer. Alebo ma auto, ktoreho jazdne vlastnosti sa daju oznacit slovom "mdle".
Kto neciti rozdiel v spravanie auta na suchej ceste pri 0 stupnoch C pri jazde na zimnych a letnych pneu, tak je mizerny sofer. Alebo ma auto, ktoreho jazdne vlastnosti sa daju oznacit slovom "mdle".
Asi se shodnem na tom, že na suchém asfaltu v rámci povolených rychlostí letňáky prostě stačí. Na sněhu ne.
No jasně... jenže pokud ve svém Favoritu na letních gumách sjedou ze silnice, zařídí stát na své náklady odvoz do nemocnice, třeba několikaletou hospitalizaci i sociální dávky pro příbuzné. A to ještě nemluvím o tom, že mohou nabourat někoho dalšího. Osobně si neumím představit, že bych na zimu neměl zimní kola... pokud tedy chci auto běžně používat bez ohledu na to, jestli zrovna napadl sníh.
Nicméně ta formulace v návrhu je trošku podivná...
Nicméně ta formulace v návrhu je trošku podivná...
peter222
Čo si od toho sľubujú ? Nehodovosť sa tým určite nezníži , mali by sa riadiť heslom čo majú na autách ( Pomáhať a chrániť ) a nie zastrašovať a trestať.
Keď už chcú znížiť nehodovosť mali by dať do poriadku cesty a značenie a pokutovať aj vlastníkov ( správcov) ciest a keď už bude všetko v poriadku ako má byť potom začať u motoristov , ale inteligentne ( nie formou nátlaku ale osvetou ). :no:
Keď už chcú znížiť nehodovosť mali by dať do poriadku cesty a značenie a pokutovať aj vlastníkov ( správcov) ciest a keď už bude všetko v poriadku ako má byť potom začať u motoristov , ale inteligentne ( nie formou nátlaku ale osvetou ). :no:
d.a.m.
co naši (ne)zákonodárci schválili, nebo neschválili.
Ať v případě starého, tak nového bodového systému jde v podstatě o jeden a ten samej, absolutně nefunkční, nic neřešící systém... :no:
Ono to vše souvisí s postupným utahování šroubů, jehož jsme nedobrovolnými účastníky. Na (nejen) řidiče se primárně pohlíží jako na potencionální gaunery, nezasluhující nic, než preventivně trestat. Prevence veškerá žádná, jde jen o navozování atmosféry strachu, to za a), a za b) o...peníze do obecní/státní kasy.
Pročpak nejsou naši Pomahači a Chrániči vidět v ulicích tam, kde skutečně hrozí nebezpečí? A pročpak nejsou - třeba jen jezdící sem a tam, jako jsem to viděl například v Itálii - přítomni v nočních městech, kde by si všímali třeba krádeží aut? Je to náhoda, že je potkáváme jen za bukem, na konci obce tam, kde jsou jen pole?
Ne ne, tady nejde jen vůbec o naši bezpečnost, jde jen o buzeraci a vybírání pokut!
(jakýpak smysl má každoroční obměna a následná kontrola lékárniček, když je stejně drtivá většina řidičů neumí použít? A jakýpak smysl mají akce "dobrý den, pane řidiči, silniční konrtola", v zahraničí naprosto nevídané? Proč, když jsem nic neudělal, mě dopr..kýnka vůbec někdo zastavuje???)
Naprosto mi chybí výchova řidičů v používání zdravého rozumu. Inu - Policie na podobný "hovadiny" nemá čas...
Před lety jsem byl s kamarádem kamionem ve Švédsku. Nádhernej výlet!
Stalo se mu tam, že ve městě ho navigace zavedla do jednosměrky s poměrně hustým provozem. Napjatost situace zvyšoval fakt, že se k nám přiřítili místní policisté.
Tenkrát jsem upadl do mírnýho kulturního šoku: nejen že se nekonalo žádný foukání do Draegeru, nejen že se nekonala pokuta a jiná buzerace, policajti s úsměvem a se slovy "can I help you?" pomohli s nákladákem za jejich asistence vyjet a s přídavkem "good luck!" nám na cestu zamávali... :yes:
Myslím si, že bohužel nejen tato situace je u nás naprosto nepředstavitelná.
A bodový systém Made in Czech republic to určitě nevyřeší!
GTI: neboj, i ty kontroly tašek budou, i ten zákaz rybiček bude, dej tomu čas! Neboť EU nespí a myslí na naše dobro a bezpečí dnem i nocí... :-! >:-[]
Ať v případě starého, tak nového bodového systému jde v podstatě o jeden a ten samej, absolutně nefunkční, nic neřešící systém... :no:
Ono to vše souvisí s postupným utahování šroubů, jehož jsme nedobrovolnými účastníky. Na (nejen) řidiče se primárně pohlíží jako na potencionální gaunery, nezasluhující nic, než preventivně trestat. Prevence veškerá žádná, jde jen o navozování atmosféry strachu, to za a), a za b) o...peníze do obecní/státní kasy.
Pročpak nejsou naši Pomahači a Chrániči vidět v ulicích tam, kde skutečně hrozí nebezpečí? A pročpak nejsou - třeba jen jezdící sem a tam, jako jsem to viděl například v Itálii - přítomni v nočních městech, kde by si všímali třeba krádeží aut? Je to náhoda, že je potkáváme jen za bukem, na konci obce tam, kde jsou jen pole?
Ne ne, tady nejde jen vůbec o naši bezpečnost, jde jen o buzeraci a vybírání pokut!
(jakýpak smysl má každoroční obměna a následná kontrola lékárniček, když je stejně drtivá většina řidičů neumí použít? A jakýpak smysl mají akce "dobrý den, pane řidiči, silniční konrtola", v zahraničí naprosto nevídané? Proč, když jsem nic neudělal, mě dopr..kýnka vůbec někdo zastavuje???)
Naprosto mi chybí výchova řidičů v používání zdravého rozumu. Inu - Policie na podobný "hovadiny" nemá čas...
Před lety jsem byl s kamarádem kamionem ve Švédsku. Nádhernej výlet!
Stalo se mu tam, že ve městě ho navigace zavedla do jednosměrky s poměrně hustým provozem. Napjatost situace zvyšoval fakt, že se k nám přiřítili místní policisté.
Tenkrát jsem upadl do mírnýho kulturního šoku: nejen že se nekonalo žádný foukání do Draegeru, nejen že se nekonala pokuta a jiná buzerace, policajti s úsměvem a se slovy "can I help you?" pomohli s nákladákem za jejich asistence vyjet a s přídavkem "good luck!" nám na cestu zamávali... :yes:
Myslím si, že bohužel nejen tato situace je u nás naprosto nepředstavitelná.
A bodový systém Made in Czech republic to určitě nevyřeší!
GTI: neboj, i ty kontroly tašek budou, i ten zákaz rybiček bude, dej tomu čas! Neboť EU nespí a myslí na naše dobro a bezpečí dnem i nocí... :-! >:-[]
Ptát se, proč nejsou policisté vidět, je snad nejhloupější otázka. Víte, kolik jich chybí, aby mohli všechno stíhat?
Policajt není univerzál - jeden kus na všechno od pochůzkovky, přes dopravku až po trestní. Každý dělá něco, jako je tomu všude. Není tomu dlouho, kdy jsem četl, že dopravní policii chybí asi 400 lidí po celé ČR k tomu, aby mohli dělat to, co od nich lidé očekávají - jezdit v provozu a chytat ty, kdo se proviní. A když pak na noční město zůstávají dva policisté a dva měšťáci, to fakt situaci nevytrhne.
Policajt není univerzál - jeden kus na všechno od pochůzkovky, přes dopravku až po trestní. Každý dělá něco, jako je tomu všude. Není tomu dlouho, kdy jsem četl, že dopravní policii chybí asi 400 lidí po celé ČR k tomu, aby mohli dělat to, co od nich lidé očekávají - jezdit v provozu a chytat ty, kdo se proviní. A když pak na noční město zůstávají dva policisté a dva měšťáci, to fakt situaci nevytrhne.
Tak já bych hlavně nedával vinu policajtům, jako takovým. Myslel jsem, že je víc než zřejmé, že má kritika je určena hlavně systému.
Je mi jasný, že obyčejný "šlapky" toho moc neovlivněj!
(co ale ovlivněj zásadně, je chování ke "kontrolovanému subjektu" při plnění imbecilních rozkazů a při takové kontrole lékárničky je hned jasné, jestli řidič jedná s člověkem, který používá mozek, nebo s pitomcem, který díky uniformě ví všechno moudro světa...)
Takže - na svojí otázce neshledávám hloupého zhola nic. Ale mám jen dojem, že potrefená husa nedokáže ve své zaslepenosti uznat, že to jde i jinak. Šéfové tý husy to vědí, ale nechtěj... :no:
Je mi jasný, že obyčejný "šlapky" toho moc neovlivněj!
(co ale ovlivněj zásadně, je chování ke "kontrolovanému subjektu" při plnění imbecilních rozkazů a při takové kontrole lékárničky je hned jasné, jestli řidič jedná s člověkem, který používá mozek, nebo s pitomcem, který díky uniformě ví všechno moudro světa...)
Takže - na svojí otázce neshledávám hloupého zhola nic. Ale mám jen dojem, že potrefená husa nedokáže ve své zaslepenosti uznat, že to jde i jinak. Šéfové tý husy to vědí, ale nechtěj... :no:
No, i to chování moc ovlivnit nejde. Nebo jen částečně. Jak by se tobě pracovalo, kdybys měl za zády pitomce, který sice ničemu nerozumí, ale je tam už dvacet let a jen proto, že má o hvězdičku víc, myslí si, že je nejchytřejší. Policejní práce se smrskla na hlídkování a výběr pokut, protože to je snad jediný ukazatel, kterému ti nahoře rozumí. Kdyby policajt přišel a řekl: "Nevybrali jsme ani korunu, ale máme čisté město, nikde se nám lidi neperou a všichni slušně jezdí.", jeho šéfstvo ho při první příležitosti zlikviduje. Smutná realita.
Mimochodem, nejsem policajt. Sice taky mám něco do činění s bezpečností, ale policajt opravdu ne. Měl jsem jen možnost několikrát dělat jejich práci a prožít si tu bezradnost, když člověk ví, že má * v rukou a musí ho pustit, protože ten hazjl má pomalu více práv, než policista. Nebo že i přes všechnu snahu nemůže zabránit tomu, aby blbý mladý kluk jezdil po nocích na kole bez světel, v černém oblečení a ještě se motal tak, že ho srazí auto. Nemohl bych dělat jejich práci a nedivím se, že je jich tak málo.
Mimochodem, nejsem policajt. Sice taky mám něco do činění s bezpečností, ale policajt opravdu ne. Měl jsem jen možnost několikrát dělat jejich práci a prožít si tu bezradnost, když člověk ví, že má * v rukou a musí ho pustit, protože ten hazjl má pomalu více práv, než policista. Nebo že i přes všechnu snahu nemůže zabránit tomu, aby blbý mladý kluk jezdil po nocích na kole bez světel, v černém oblečení a ještě se motal tak, že ho srazí auto. Nemohl bych dělat jejich práci a nedivím se, že je jich tak málo.
Málo?Na počet obyvatel jich je ve srovnání s EU až moc.Já s nima dost často přijdu do kontaktu a mám na to svůj názor,ale radši si ho nechám pro sebe.
kaiserlábus
Kam se poděla informace o značkách upozorňující na měření rychlosti. V novém zákoně už nemusí být značení měření rychlosti tzn.,že kdejaký starosta si ve vesnici může měřit rychlost a vybírat prachy na víkendový chlastačky.
Jak jsem odpověděl GTImu - když pojede každý podle předpisů (zákona), starosta nevybere ani kačku...
To je ono, jen nadávat, jaká že to bude zase buzerace, ale nikdo se nemá k tomu dodržovat zákony - ať jsou jakékoliv - země, kde žije.
To je ono, jen nadávat, jaká že to bude zase buzerace, ale nikdo se nemá k tomu dodržovat zákony - ať jsou jakékoliv - země, kde žije.
Jezdím do práce 15km a je tam 11x omezení rychlosti,(silnice 1.třídy),chtěl bych tě vidět.
Kdyby inženýři a zákony nebyli na "nic" tak, bych souhlasil.
Kdyby inženýři a zákony nebyli na "nic" tak, bych souhlasil.
Vidím že máme na silnicích pořád hodně mezků. Chtěl bych vidět jak se tou slavnou represí vyřeší myšlení lidí. Chápu, že někdo se soustředí pouze na pravidla protože neumí uvažovat, ale ne všichni jsou takoví, někdo má i svůj úsudek.
Úsudek mít můžeš, ale pořád to je o tom, co už tady taky zaznělo: proč třeba v SRN je chování řidičů jiné než u nás?! I tam mají stupidní nařízení a najdou se i ti, co nad tím mrmlají, ale všichni si uvědomují, že existují zákony, které musí, chtě nechtě, dodržovat. Pokud je poruší, přijde postih. Tečka.
U nás je národním zvykem si "demokracii" vysvětlovat jako naprostou volnost, blížící se anarchii. Když je někde omezení na 50km/h, znamená to minimálně 60. Když je nulová tolerance alkoholu, znamená to minimálně jedno pivo... Ne, já osobně nejsem svatý. Proto jsem napsal "...kdož jsi bez vinny, hoď kamenem...". Ale jsem natolik inteligentní, že jsem si vědom toho, že vědomě porušuju zákon a tudíž mne při nachytání u porušení potrestají. A tak si nestěžuju na nějakou buzeraci nebo les nesmyslných nařízení.
Když pojedu z Turnova do Jičína přes Sedmihorky, tak jako "ovce" jedu 50km/h a mezi obcema 60km/h. Je to nekonečná cesta, ale co se dá dělat? Machrovat, riskovat? Když vím, že tam měří v každé vesnici, když vím, že předjíždět tam prakticky nejde kvůli provozu? Tímhle vším chci prostě říct, že dokud se naše myšlení nezmění, nemůžeme očekávat tolerantnější přístup.
Vezmete si např. USA: nikdo tam nikoho nebuzeruje zbytečně, prakticky můžete jet se starou šunkou, která bude pořádně svítit a nepoteče z ní olej proudem, bez papírů a nalití - když pojedete podle předpisů a nebudete kličkovat, nezastaví vás. Ale běda, když něco provedete! Postih je velký a dokáže člověku zničit i život. Oni to vědí a proto zákony dodržují.
U nás je národním zvykem si "demokracii" vysvětlovat jako naprostou volnost, blížící se anarchii. Když je někde omezení na 50km/h, znamená to minimálně 60. Když je nulová tolerance alkoholu, znamená to minimálně jedno pivo... Ne, já osobně nejsem svatý. Proto jsem napsal "...kdož jsi bez vinny, hoď kamenem...". Ale jsem natolik inteligentní, že jsem si vědom toho, že vědomě porušuju zákon a tudíž mne při nachytání u porušení potrestají. A tak si nestěžuju na nějakou buzeraci nebo les nesmyslných nařízení.
Když pojedu z Turnova do Jičína přes Sedmihorky, tak jako "ovce" jedu 50km/h a mezi obcema 60km/h. Je to nekonečná cesta, ale co se dá dělat? Machrovat, riskovat? Když vím, že tam měří v každé vesnici, když vím, že předjíždět tam prakticky nejde kvůli provozu? Tímhle vším chci prostě říct, že dokud se naše myšlení nezmění, nemůžeme očekávat tolerantnější přístup.
Vezmete si např. USA: nikdo tam nikoho nebuzeruje zbytečně, prakticky můžete jet se starou šunkou, která bude pořádně svítit a nepoteče z ní olej proudem, bez papírů a nalití - když pojedete podle předpisů a nebudete kličkovat, nezastaví vás. Ale běda, když něco provedete! Postih je velký a dokáže člověku zničit i život. Oni to vědí a proto zákony dodržují.
jak kdo v US dodržuje zákony. Podívej se, kolik lidí v přepočtu na populaci tam bručí ;-)
Samozřejmě vás zastavit můžou i v US, stačí když mají "podezření na porušení zákona".
Prostě bych si to neidealizoval. Stačí se podívat na ty honičky v TV. Pořád je tam honí celá tlupa policejních aut + vrtulníků, střílejí tam po nich, padají za to tvrdé tresty a přesto se to znova a znova a znova a znova a znova opakuje....
Ale novela zákona a zrušení "osoby blízké" určitě donutí všechny Čechy jezdit v obci 50km/h a neparkovat v zákazu....
Samozřejmě vás zastavit můžou i v US, stačí když mají "podezření na porušení zákona".
Prostě bych si to neidealizoval. Stačí se podívat na ty honičky v TV. Pořád je tam honí celá tlupa policejních aut + vrtulníků, střílejí tam po nich, padají za to tvrdé tresty a přesto se to znova a znova a znova a znova a znova opakuje....
Ale novela zákona a zrušení "osoby blízké" určitě donutí všechny Čechy jezdit v obci 50km/h a neparkovat v zákazu....
Emel
Návrh je spíš kosmetickou úpravou, nic zásadního se nemění. Takže se spíše nabízí rekapitulovat bodový systém jako takový...
Je ta myšlenka správná? Ano, je. Je to jedna z možností, jak působit stejně tvrdě na všechny příjmové skupiny, což je určitě správné. Druhou možností jsou pokuty dle výše příjmu, ale osobně mi tahle myšlenka silně nesedí a považuju body za lepší řešení.
Funguje to? No... částečně. Došlo na ty největší střelce (bez patřičných konexí). Policii ale na silnicích moc vidět není, takže pokud člověk nejezdí 50.000 km za rok, může předpisy porušovat vcelku beztrestně. Systém tak nejvíce postihuje zkušené profesionální řidiče... ale s tím se zřejmě nic dělat nedá.
Je ta myšlenka správná? Ano, je. Je to jedna z možností, jak působit stejně tvrdě na všechny příjmové skupiny, což je určitě správné. Druhou možností jsou pokuty dle výše příjmu, ale osobně mi tahle myšlenka silně nesedí a považuju body za lepší řešení.
Funguje to? No... částečně. Došlo na ty největší střelce (bez patřičných konexí). Policii ale na silnicích moc vidět není, takže pokud člověk nejezdí 50.000 km za rok, může předpisy porušovat vcelku beztrestně. Systém tak nejvíce postihuje zkušené profesionální řidiče... ale s tím se zřejmě nic dělat nedá.
rohYpnol
Přijde mi zcela absurdní nařizovat zimní pneu.
1) tímto nařízením se stane jen to, že ti, co dříve jezdili celý rok na letních nebo celoročních, tak budou jezdit celý rok na zimních. Navíc při jistých klimatických podmínkách může být dokonce přínos zimní pneu negativní - např při dnešních teplotách okolo 10 stupňů je bezpochyby lepší mít kvalitní letní než nekvalitní zimní.
2) pro kamiony se údajně (nejsem kamioňák) ani zimní nepoužívají. Sice jsou, ale drahé a navíc zde jsou zcela jiné kategorie než jen zimní/letní.
3) staré zimní pneu jsou stejně k ničemu, protože silika ztvrdne
Naštěstí formulace je alespoň vcelku rozumná. Přínos zimních pneu tím nijak nezpochybňuji. Ale mnohem větší nebezpečí je hovado na zimních než opatrný řidič na letních.
Dělal někdo vůbec test, jestli je lepší na sněhu nová letní jak 4 mm zimní?
1) tímto nařízením se stane jen to, že ti, co dříve jezdili celý rok na letních nebo celoročních, tak budou jezdit celý rok na zimních. Navíc při jistých klimatických podmínkách může být dokonce přínos zimní pneu negativní - např při dnešních teplotách okolo 10 stupňů je bezpochyby lepší mít kvalitní letní než nekvalitní zimní.
2) pro kamiony se údajně (nejsem kamioňák) ani zimní nepoužívají. Sice jsou, ale drahé a navíc zde jsou zcela jiné kategorie než jen zimní/letní.
3) staré zimní pneu jsou stejně k ničemu, protože silika ztvrdne
Naštěstí formulace je alespoň vcelku rozumná. Přínos zimních pneu tím nijak nezpochybňuji. Ale mnohem větší nebezpečí je hovado na zimních než opatrný řidič na letních.
Dělal někdo vůbec test, jestli je lepší na sněhu nová letní jak 4 mm zimní?
Zimní není v létě nebezpečná, jen hodně ubývá.
Tak si zkus jet na zimákách po dálnici, 130km/h, venkovní teplota 30°, asfalt rozpálený jako kamna...
No jestli bude někdo jezdit celý rok na zimních tak to je jeho blbost. Stejně je v létě velmi rychle sjede. Takže bude 2x kupovat zimní. Alespoň bude mít na zimu nové :-)
MilanF1
Proti povinným zimním gumám nic nemám, sám je mám. Ale vzhledem k tomu, že ročně najedu tak 10t km a jezdím klidně, tak mi gumy neubývají. Současné zimní mají právě 4 mm, takže přes léto budu riskovat a dojedu ty zimáky 8-s
Doteď nikomu (krom pojištovny) nevadily letní 1,6 mm a ted náhle na 4 mm zimní ;-\, kdyby to bylo 1,6 mm vůbec nic bych nenamítal. Na úseky se značkou nejezdím.
Čekám, že se do mně někdo pustí, že pod 4 mm je guma na ***, ale na to moje jezdění kolem komína v nížině by mi stačily i s nižším vzorkem.
PS: Já být gumárna, tak z 80% vyrábím zimáky, protože je lidi budou přes léto dojíždět a na podzim koupí nové, a to každý rok.
Doteď nikomu (krom pojištovny) nevadily letní 1,6 mm a ted náhle na 4 mm zimní ;-\, kdyby to bylo 1,6 mm vůbec nic bych nenamítal. Na úseky se značkou nejezdím.
Čekám, že se do mně někdo pustí, že pod 4 mm je guma na ***, ale na to moje jezdění kolem komína v nížině by mi stačily i s nižším vzorkem.
PS: Já být gumárna, tak z 80% vyrábím zimáky, protože je lidi budou přes léto dojíždět a na podzim koupí nové, a to každý rok.
Dva roky jsem na autě měl jen zimní, vydržely lehce přes třicet tisíc km. Obyčejné polarisky. V létě sice vzorek dostával zabrat, ale čekal jsem to horší. Takže pro méně náročného řidiče i na více let. Někdy taky mám pocit, že jedna sada pneumatik by stačila, ale to by pak gumárenský průmysl měl problémy.
Úplně tě chápu. Jsem z těch řidičů co pneumatiku dojíždí téměř do hladka, ale musím uznat, že na bezpečný ježdění je 1,6 už dost málo. Na suchu je to samozřejmě fuk, tam i na plech sjetá guma sedí dobře. Průser je ovšem když zaprší. Už i ta 1,6 mm hluboká guma absolutně nezvládá odvádět vodu a každou chvíli se člověk musí prát s plavacím autem. Ovšem pokud jezdíš fakt jen po okolí a nízkými rychlostmi tak se dá jezdit defacto na čemkoliv.
Ty 4mm jsou pouze kvůli záběru na sněhu, jiný smysl to mít nebude.
Zimní v létě je určitě menší zlo než obráceně, ale i tak to je nebezpečná kombinace. Guma je měkká, což má velmi negativní vliv na jízdní vlastnosti a především brzdnou dráhu.
Zimní v létě je určitě menší zlo než obráceně, ale i tak to je nebezpečná kombinace. Guma je měkká, což má velmi negativní vliv na jízdní vlastnosti a především brzdnou dráhu.
výška vzorku má víc důvodů než záběr na sněhu! Co třeba odolnost vůči aquaplaningu... Tzn. 1,6mm vzorek na letňákách je sice z pohledu zákona ok, ale z pohledu bezpečnosti je tento stav pneu úplně mimo! Stačí si najít testy na NETu... :-!
Kterýsi časopis zkusil vedle běžného testu porovnat pár různých pneu stejného výrobce a vzorku. Ty pneu měly stejnou šířku a obvod, ale různě vysoký profil a různý rychlostní index. A ukázalo se, že se s tím výrobci moc nemazlí. Kde je potřeba, aby se pneu méně deformovala, tam hodí tvrdší směs. Takže v testu je sice pneu s měkkou směsí, ale ve výsledku si můžete koupit stejně velkou pneu se směsi téměř letní.
Krom toho ty naše zimní jsou pro naše podmínky, takže ta zimní pneu musí i v zimě fungovat hlavně na mokru. Žádný výrobce si nedovolí, aby mu soud otřískal o hlavu pneu, která selhala za běžných podmínek, kdy řidič neměl důvod k opatrnosti. Za nějaké sloty se to vždy hodí na nedostačné přizpůsobení rychlosti ze strany řidiče. Zimní guma pro severské země je zase něco jiného.
P.S. Já být gumárna, tak hlavně o výše uvedeném pomlčím. Budu tvrdit, že na letních nelze jezdit v zimě, ale ani na zimních v létě. A taky nebudu nabízet žádné celoroční pneu.
Krom toho ty naše zimní jsou pro naše podmínky, takže ta zimní pneu musí i v zimě fungovat hlavně na mokru. Žádný výrobce si nedovolí, aby mu soud otřískal o hlavu pneu, která selhala za běžných podmínek, kdy řidič neměl důvod k opatrnosti. Za nějaké sloty se to vždy hodí na nedostačné přizpůsobení rychlosti ze strany řidiče. Zimní guma pro severské země je zase něco jiného.
P.S. Já být gumárna, tak hlavně o výše uvedeném pomlčím. Budu tvrdit, že na letních nelze jezdit v zimě, ale ani na zimních v létě. A taky nebudu nabízet žádné celoroční pneu.
BroukJ
Malé přestupky se porušují zcela běžně a stále a oni ještě zmírní sankce? Naopak, měli je zvýšit! Když se nepotrestá malý přečin (i když je malý, může mít fatální následky), tuplem se nebudou dodržovat vážnější věci. Pak to tady vypadá tak, jak to vypadá.
souhlas!
když nesvítí - vypíchnout oči
telefonování - uříznutí ucha a jedné ruky
překročení rychlosti o 5km/h - kastrace, o 10km/h prostřelení kolena, o 15km/h strhání všech nechtů a vytrhání zubů
Republiku si rozvracet nenecháme!
:-!
když nesvítí - vypíchnout oči
telefonování - uříznutí ucha a jedné ruky
překročení rychlosti o 5km/h - kastrace, o 10km/h prostřelení kolena, o 15km/h strhání všech nechtů a vytrhání zubů
Republiku si rozvracet nenecháme!
:-!
... a za překročení rychlosti o 20km/h rovnou upálit na hranici, ale předtím zveřejnit veškerá jeho osobní data na novinkach.cz a nechat ho pranýřovat veřejností, protože je to PIRÁT!!! >:-[]
Pokud jsi typ člověka, který potřebuje, aby mu někdo nařizoval a trestal, budiž - nech se buzerovat dál.
Věz ale, že žádný příkazy, zákazy a zbytečná buzerace ještě nikoho nenaučily používat tu hmotu, kterou máme v dutině lebeční.
Věz ale, že žádný příkazy, zákazy a zbytečná buzerace ještě nikoho nenaučily používat tu hmotu, kterou máme v dutině lebeční.
Pravdu díž. Přesně takovéhle ovce jsou snem systému. Ti jen křičí: "Systém je dobrý. Systém ví všechno nejlíp. Systém se o nás postará. A kdo myslí sám za sebe a rozhoduje se sám za sebe, to je třídní nepřítel a zaslouží exemplární trest!" Je to smutný :-(
Nenaučily používat, ale aspoň částečně chrání ostatní lidi před těmi, kdo se rozhodli pro nepoužívání.
Tak to samozřejmě pravda není.
Kdyby to pravda byla, jak je potom možné, že za x let platnosti bodovýho systému, jsou stále silnice plné - dle dnešní rétoriky - "pirátů"? V tomhle si ovečky blahořečící represi tak trochu protiřečí: na jedný straně vzýváte bohy jménem Buzerace a Represe, a na straně druhý nedokážete vidět, že systém nefunguje.
(Nižší počet mrtvých na našich silnicích v posledním období jako důkaz funkčnosti neberu.)
Takže pokud to shrnu - chránit touto cestou opravdu nechci. Děkuji.
Kdyby to pravda byla, jak je potom možné, že za x let platnosti bodovýho systému, jsou stále silnice plné - dle dnešní rétoriky - "pirátů"? V tomhle si ovečky blahořečící represi tak trochu protiřečí: na jedný straně vzýváte bohy jménem Buzerace a Represe, a na straně druhý nedokážete vidět, že systém nefunguje.
(Nižší počet mrtvých na našich silnicích v posledním období jako důkaz funkčnosti neberu.)
Takže pokud to shrnu - chránit touto cestou opravdu nechci. Děkuji.
Naprosto souhlasím s d.a.mem. Nikdo z těch, kteří tady "věšeli za koule" ty poslední dva mediální piráty, mi nedokázal odpovědět na otázku, jakto, že ještě na silnicích jsou, když bodový systém je zavedený už asi 5 let (nevím přesně). Nejsou to žádní 18-ti letí usmrkanci s řidičákem ještě mokrým od inkoustu. Na to nikdo z nich neodpověděl. Ale věděli, že bodový systém musí být tvrdší. Dokud budou tihle lidé mít volební právo a volit komunisty (bez ohledu na jejich aktuální barvu) a estébáky Humly, tak se naše krásná země z těch sra*ek nevyhrabe.
A mimochodem - ten paskvil ohledně zimních gum se dá krásně obejít. Až sjedou ty letní, co mají teďka, tak začnou jezdit celej rok na zimních a je to 8)
Ad mrtví: Nižší počet mrtvých je zásluhou automobilek a k nim přidružených průmyslů (elektronika, metalurgie atp.), ne represe a zákazů.
Jen pro info: Já jsem z těch, kteří přezouvají, protože mám svý auto rád a nechci, abych ho odepsal, když se shodou okolností dostanu do krizový situace.
A mimochodem - ten paskvil ohledně zimních gum se dá krásně obejít. Až sjedou ty letní, co mají teďka, tak začnou jezdit celej rok na zimních a je to 8)
Ad mrtví: Nižší počet mrtvých je zásluhou automobilek a k nim přidružených průmyslů (elektronika, metalurgie atp.), ne represe a zákazů.
Jen pro info: Já jsem z těch, kteří přezouvají, protože mám svý auto rád a nechci, abych ho odepsal, když se shodou okolností dostanu do krizový situace.
Huml je "esenbák", myslím, že v STB nebyl ;-)
je to podobný, jako v jiných oblastech života - prevence stojí vždy zlomek toho, co se pak vynakládá na trestání nebo napravování...
je to podobný, jako v jiných oblastech života - prevence stojí vždy zlomek toho, co se pak vynakládá na trestání nebo napravování...
Omlouvám se za svoji chybu. Vím, že SNB a StB byly dvě různé organizace, jen si nikdy nepamatuju, u který že to HUML (Hulákající Učitel Marxismu-Leninismu) sloužil. Tentokrát jsem zvolil zrovna tu druhou. Ale jinak mám pravdu >:D
kaiserlábus
Když si to tu pročítám tak ideální řešení, by bylo, kdyby se řidičák vydával jen osobám s IQ nad 100, protože má řidičák každý druhý negramot co tu přispívá.
megacruiser
Pořád jen postihy řidičů, ale co takhle postihy šmejdů co rozkrádají peníze určené na údržbu silnic? Nevím jak jinde, ale silnice v Brně a kolem Brna jsou jedna velká katastrofa. Výtluky všude, záplaty vydrží max. měsíc, potom se rozpadnou. Ten kdo dohlíží na kvalitu oprav by měl jít sedět, když jsem slyšel kolik stojí oprava jednoho blbýho výtluku a viděl jak lemplovsky jsou opravy prováděny, je to k vzteku. Když jedu autem, abych neustále skenoval očima povrch silnice a sledoval tachometr. I tak už jsem v dešti pár větších děr schytal. Nechtěl bych říkat že za komunistů bylo něco lepší, ale schválně si všimněte ve filmech natočených před 89 jak tam vypadají silnice. Ano, jsou komplet všechny bez děr a hrbatých záplat. Jak je to možné?
K měření rychlosti. Za komunistů, pokud si to dobře pamatuju, bylo v obcích 60 km/h. V noci byla rychlost myslím snad povolená ještě vyšší. Přesto nedocházelo k masovému usmrcování chodců ani havárkám. Lidi totíž víc mysleli a když byla někde nepřehledná zatáčka, nejeli co to dá jako dnes. Dneska když je v obci 50, každej visí očima na tachometru, jede 55 a vůbec neřeší, že by třeba měl někde trochu zvolnit nebo víc sledovat okolí. Radary taky nebývají na nepřehledných místech, ale vždy jen účelově na rovných úsecích mezi poli, kde už reálné nebezpečí nehrozí a myslící řidič tam nejede 50. Celý systém začíná být nastaven tak, aby nebylo nutné myslet a aby všichni jako tupé stádo robotů žili podle stovek omezujících a občas dost nesmyslných vyhlášek.
Přikázané zimní pneumatiky - to samé. Proč něco takového přikazovat? Přece každý musí sám zhodnotit jestli je potřebuje. A když si je nekoupí, musí si dávat pozor. Spadne do příkopy, zaplatí to ze svého, jeho chyba, neměl být hlupák.
Celodenní svícení jen pro auta a motorky - další nesmysl. Nejméně vidět jsou chodci a cyklouni, kteří svítit nemusí a potom je někdo na krajnici smete, protože ho někdo jiný v protisměru oslnil nelegálními xenony. Když lepší viditelnost, tak přikázat chodcům a cyklistům alespoň reflexní oblečení nebo při chůzi po krajnici popelářskou vestu.
K měření rychlosti. Za komunistů, pokud si to dobře pamatuju, bylo v obcích 60 km/h. V noci byla rychlost myslím snad povolená ještě vyšší. Přesto nedocházelo k masovému usmrcování chodců ani havárkám. Lidi totíž víc mysleli a když byla někde nepřehledná zatáčka, nejeli co to dá jako dnes. Dneska když je v obci 50, každej visí očima na tachometru, jede 55 a vůbec neřeší, že by třeba měl někde trochu zvolnit nebo víc sledovat okolí. Radary taky nebývají na nepřehledných místech, ale vždy jen účelově na rovných úsecích mezi poli, kde už reálné nebezpečí nehrozí a myslící řidič tam nejede 50. Celý systém začíná být nastaven tak, aby nebylo nutné myslet a aby všichni jako tupé stádo robotů žili podle stovek omezujících a občas dost nesmyslných vyhlášek.
Přikázané zimní pneumatiky - to samé. Proč něco takového přikazovat? Přece každý musí sám zhodnotit jestli je potřebuje. A když si je nekoupí, musí si dávat pozor. Spadne do příkopy, zaplatí to ze svého, jeho chyba, neměl být hlupák.
Celodenní svícení jen pro auta a motorky - další nesmysl. Nejméně vidět jsou chodci a cyklouni, kteří svítit nemusí a potom je někdo na krajnici smete, protože ho někdo jiný v protisměru oslnil nelegálními xenony. Když lepší viditelnost, tak přikázat chodcům a cyklistům alespoň reflexní oblečení nebo při chůzi po krajnici popelářskou vestu.
×
Sdílení komentáře
×
2) denni sviceni - souhlasim, nejen ze to zlepsuje bezpecnost, ale kdo nema zapnute svetla toho dnes jiz prehlednu a pro me je nekolikanasobne nebezpecnejsi. To by me zajimalo jak by se to resilo v priapade nehody.
3) mereni rychlosti - proc nemame jasnej sazebnik za rychlost jako na slovensku. Je tam jinak hodnocen ridic, ktery jel o 5 km jinak. U nas je rozliseni do 5km pak do 20km a pak vice. Je ale v tech 5km jiz odectena odchylka mereni jako v Nemecku, nebo to je na tvrdo s odchylkou pristroje? V clanku se pise ze pokuta pri nizkem prekroceni bude 1500 az 2500 kc, zase prostor pro korupci. Mimochodem zase mame nejvyssi pokutu, v Nemecku maji podstatne nizsi, hold se mame lepe nez nemecti kolegove. Maji byt jasny pravidla.
4) zimni pneu, zase paskvil. Proc to neni tak, ze pneu povinna od x do y, v pripade nehody nebo blokovani silnice vyssi pokuta. Pokud by ridic zavinil nehodu a nemel zimni pneu, skodu si uhradi sam ( bude vymahat zpetne pojistovna )
Pripada mi, ze zase vznikl paskvil a to mame snad kazdy rok novy zakon. Proc to neokopirujem z Nemecka nebo Slovenska? U nas kazda vec vydrzi rok a pak to zase zrusi.
A za rychlost přes toleroval bych 10% rychlost navíc jak město tak mimo a dálnice a pak bych klidně pálil zmetkům statisícový pokuty, ať si to blbečci koukaj rozmyslet a nebo ať si jdou závodit na dráhu