Podle analýzy PricewaterhouseCoopers bylo v závěru roku nejvýhodnější na burze investovat do akcií Porsche. Z automobilových dodavatelů je pak nejlepší BorgWarner.
Vyssia cena je napovedou, ze sa jedna o stabilnu a konzervativnejsiu investiciu, preto je vhodna najma pre velkych investorov (duplom ak ide o firmy, kt. su "too big to fail" co su v sucastnosti asi vsetky automobilky). Nema zmysel to dalej rozoberat, pravdu mame obaja a zaroven nikto. Uplne po lopate by som to povedal takto, ak si pred dvoma rokmi kupili dvaja investori akcie, jeden VW a druhy FIAT, za 1 000 000€ s tim, ze ide o kratkodobu investiciu, tak "fiaťák" sa tesi o nejakych 17% viac :-)
Praveze naopak sa s tim musi operovat. Trh a obchodovanie je komplexna zalezitost, to co tu my riesime sa vyrovna tak zakladnej skole. Zjednodusili sme to tu na cenu, pohyb a mnozstvo. Chcel som len poukazat na to, ze je jedno ci budes mat 1 akciu za 100€ alebo 100 akcii za 1€, ak sa zhodnotia obe rovnako tak vynos je ten isty. Zase zjednodusene...
No tak,Toyota má tržní kapitalizaci cca 106miliard euro.Takový Hyundai pouze cca 29miliard euro.VW je mezi nimi s 52miliardami euro.Odvozovat z těchto čísel kvalitu aut :-!
Jistě, na druhou stranu nelze Fiat hodnotit jen evropským pohledem, protože jeho úspěch nestojí jen na několika v Evropě dobře prodávaných modelech, ale třeba v JA se mu daří dlouhodobě velmi dobře.
Jenomže každá akcie má svého vlastníka a ten jí pak prodá dál. Takže na prvotní přínos se musíš podívat na stávajícího majitele. Jestli ten prodá zhodnocené akcie 30% kde je jedna akcie za 100 éček, nebo jestli prodá zhodnocené akcize, kde je zhodnoceníé 60% ale akcie stojí 10 éček. To kolik jich má je dost zavádějící a nedá se s tím operovat.
No, tak jsme se to opět na diskuzi pěkně všechno dozvěděli. Pravdou ovšem je, že někteří prodávají akcie fiatu a nakupují akcie VOLKSWAGENu, a možná by se našli i tací, co by to riskli obráceně, ale tohle všechno není ani tak pro naše diskuze a zejména pro naše garáže důležité, důležité je vytěžit maximum potřebné informace z horního článku.
V předmětné souvislosti bych si tedy dovolil upozornit, že zde jde především o spokojenost... akcionářů. Kapiš? Nebo se snad domníváš, že akcionář výrobny toaleťáku s názvem KREPOTECHNA by se tu do roztrhání tang bil za produkt emitenta akcií, které mu nesou dividendy tak, jako tu majitelé vyprosených brav zaklínaji i sami sebe, aniž by si byli současně vědomi skutečnosti, že to v životě dotáhli maximálně tak ke stíracímu losu a velký svět velkých akcií je pro ně stejně vzdálený jako svět velkých... aut?
Tedy jde o to, že jsou na kapitálovém nebi hvězdy pro investory, například Porsche, doslovné hvězdokupy pro investory (VOLKSWAGEN) a samozřejmě i zářící červení trpaslíci (doplň si sám). Nahoře kolegové dokonale popsali výtěžnost z jedné referenční akcie, hlediska nazírání investora na tuto výtěžnost a naznačili i to rozhodující - jmenovitou hodnotu výtěžnosti, nikoliv procentuální nárůst, který, zejména u těch červených trpaslíků, může přivodit u investora ze dne na den doslovnou černou díru v jeho kapitálovém portfoliu.
Tedy nás na diskuzích zajímá jaksi... výtěžnost garážová. To, že v mnohých případech je stejně kladná, jako ta výtěžnost investiční (Porsche) je poměrně pochopitelné, že se ve vesmíru dějí zajímavé úkazy, například ochládání cervených trpaslíků je také známou věcí, takže na závěr snad jediná řečnická otázka - považuješ za garážově a životně výhodnější investici do PORSCHE Panamera nebo do fiata bravo? Pokud odpovíš kladně ve prospěch panamery, jsi diamantový garážový i investiční kovboj. Pokud budeš sám sobě a zejména svému okolí vystresovaně a donekonečna vysvětlovat, žes bravo vzal proto, že panamera nemá dobrou oporu pro levý kopyto a že jí drhne na zpátečku řadička, zdráhám se s odkazem na svou zde standardní slušnost psát, cos vlastně zač ty.
Závěr - nominální investiční radost z držení akcií předznačených hvězd si umím představit, a umím si představit i jásot nad tím, že červení trpaslíci nemusí letos snižovat základní kapitál vzetím akcií z oběhu. Avšak pro tvou, pro mou, koneckonců pro všechny naše garáže je tahle informace nesměroplatná, v našem světě platí jen zákon garáže, zákon dlouhého táhlého a zákon plné nádrže. Vše ostatní jsou jen tance červených trpaslíků na nártech silničních hvězd.
P.S. Co je ti platné, že žmouláš v náručí upocenou akcii jednoho červeného trpaslíka, když ti v každým dlouhým táhlým stáhne zaživa tanga ke kolenům kdejakej prémiovej investor v ášestce...
Ad 1., clanok je o tom o kolko percent sa zvysila hodnota akcii danej spolocnosti.
Ad 2., ak si kupim akekolvek akcie za 1000 euro je mi jedno ci za ne si kupim 1000 kusov, ci iba 2, ak sa cena akcie zvysi o 50% tak ci tak v konecnom dosledu vlastnim akcie v hodnote 1500 ojro... proste investicia do FIATU bola z pohladu investora vyhodnejsia. Ci aj dlhodobeho to je otazne, ale to tu nikto neriesi. Takze konecne sa zobudte, NIKDO tym clankom nezpochybnuje technicku dokonalost apostolov z vlkohradu, ide iba o to, ze sa akcie jednej automobilky zvysili rapidnejsie ako VW... klud
Ad 3., Ak mi daroval dedo 10 akcii pred rokom, jasne ze vyjdem z toho lepsie, ak sa jednalo o akcie VW.
Ale aspon sa hadajte o jednej veci a nemiesajte to do jednej debaty, lebo to uz vazne zacina byt trapne. A este dodam, nikdy v zivote som nevlastnil FIAT a ani moc neplanujem...
Ach jaj... a z pohladu investora to ma aky vyznam? Proste FIAT mal percentualne vyzsi narast can akcii ako VW... mozes to vysvetlovat akokolvek, ale je to tak. A z dvoch ludi co sa rozhodli zainvestovat a teraz sa zbavili akcii, tak vysiel o nieco lepsie ten co investoval do FIATu...
Investor chce kupit akcie za 100 000 000€. Kupi 10 000 000 akcii FIATU (ak su samozrejme k dispozicii) alebo 1 000 000 akci VW (plati to iste). Aku ulohu tam hra cena akcie v bode nula (pri kupe)???
Investor se spíš než na hodnotu akcie bude ptát na míru zhodnocení, proto jednotkovou cenu berme jako irelevantní. Většinu však také bude zajímat, zda je stoupající tendence udržitelná, či ne a tam je aktuální situace podstatně horší než u VW, nebo třeba vypíchnutého BMW. Ty mají svůj byznys nějaký ten pátek stabilní. Oproti tomu Fiat musí chtě nechtě uspět v NA s Chryslerem a ve velmi krátké době vyplnit evropské portfolio, které vypadá spíše jako dásně 70-ti letého člověka. Fiatu chybí diverzifikace rizika a jeho úspěch závisí na několika málo modelech, proto jsem k nějakému trvalejšímu vzrůstu hodnoty akcií skeptický...počkejme si tedy na avizovanou modelovou ofenzivu.
A stejně tu dáváš to samé pořád dokola. Klidně to dělej, ale na to je tu už jiný expert, jeden místní vrátný s třípísmenným nickem, co poslední dobou už hlavně recykluje svoje staré texty.
Kľudne ju môžme porovnať Toyotu, dodaj čísla ak sa v tom vieš orientovať.
Čítaš po sebe čo píšeš? Práve si vyzdvihol hodnotu VW.
Vyrobia tuším jen asi 4 x víc, ale je 6x vetší /vyjadrene sumou hodnotnejšia/ než automobilová divize Fiat.
To Fiat. Bravo.....
mi zase udrelo do očí.Neviem či oslavuješ, alebo upozorňuješ? Fiat Bravo, myslel som si, že to je nejaký model z Brazílie ( v top 10 Talianska r 2010 nebol) V Brazílií, tam dosiahol Fiat najväčší nárast 29%. Inak v Európe po starom, trh v podstate stagnuje - šrotovná hojdačka skončila. Ale už som si doplnil medzery Bravo t. j. ten európsky model Fiatu v nižšej strednej, ktorý doma v predajoch danej kategórie predbehol Golf.
Pre teba platí to isté:
Cara Binieri mal pravdu porovnáme trhovú kapitalizáciu:
Vypíšem to pre tých, ktorý takúto tabuľku vidia po prvý krát:
trhová kapitalizácia = cena akcia x počet akcií
trhová cena Fiat je tam uvedená:Market Cap (Mil.):€8,729.69 t.j cca 8,7
miliárd ojro
trhová cena VW je tam uvedené:Market Cap (Mil.): €52,154.00 t.j. cca 52,2 milárd ojro
Cara Binieri mal pravdu porovnáme trhovú kapitalizáciu:
Vypíšem to pre tých, ktorý takúto tabuľku vidia po prvý krát:
trhová kapitalizácia = cena akcia x počet akcií
trhová cena Fiat je tam uvedená:Market Cap (Mil.):€8,729.69 t.j cca 8,7
miliárd ojro
trhová cena VW je tam uvedené:Market Cap (Mil.): €52,154.00 t.j. cca 52,2 milárd ojro
Cara Binieri mal pravdu porovnáme trhovú kapitalizáciu:
Vypíšem to pre tých, ktorý takúto tabuľku vidia po prvý krát:
trhová kapitalizácia = cena akcia x počet akcií
trhová cena Fiat je tam uvedená:Market Cap (Mil.):€8,729.69 t.j cca 8,7
miliárd ojro
trhová cena VW je tam uvedené:Market Cap (Mil.): €52,154.00 t.j. cca 52,2 milárd ojro
Vychádzaj ako vraví volff z faktov. Dobre počítam 6 krát viac ???
až, vzhledem k vysoké inteligencí fans VW, kdy se tady objeví nějaký VOSTRÝ zastánce... a předloží nám informaci o tom, že je VW větší a že má více kapitálu... >:-[]
Jo ale furt je tak nějak potřeba nezapomenout na to, že jeden největší tady byl docela dlouho a jak málem dopadl... >:-[]
Akcie vydává jejich emitent (zde VW nebo Fiat), aby získal základní kapitál pro podnikání.
Potřebuje určitou absolutní částku kapitálu (řekněme pro jednoduchost 1.000.000 euro). Může se rozhodnout vydat milion akcií po jednom euru nebo taky (teoreticky) jedinou akcii s hodnotou 1.000.000 euro nebo cokoliv mezi tím.
V praxi volí takovou kombinaci, kterou nejsnáze prodá na trhu (např. na burze). Více akcií za nižší cenu například umožní to, že si je budou moci kupovat i menší investoři, kteří nechtějí / nemohou vložit do podniku velkou částku.
Ve výsledku ale záleží především na tom, aby se ty akcie prodaly a emitent (podnik) získal potřebný kapitál.
Samozřejmě to může být tak, že emitované akcie vůbec nejdou na veřejný trh (burzu), ale rovnou je koupí předem daný kupec / kupci nebo se s nimi stane něco jiného. Ale to je jiná písnička...
Nicméně: cena jedné akcie je údaj, který bez dalších informací nemá prakticky žádný smysl. Důležitý je celkový objem základního kapitálu (kolik emitent celkem dostal za všechny akcie v okamžiku emise), tržní kapitalizace (počet akcií x aktuální hodnota jedné akcie na burze), vývoj jejich cen na trhu, jestli a jaké z nich emitent platí dividendy, jaká jsou s nimi spojena práva (např. hlasovací na valné hromadě atd.)
Vše výše uvedené je samozřejmě zjednodušené.
Jen pro příklad údaje z pražské burzy:
[odkaz]
Cena jedné akcie může být přes 10.000 Kč (Philip Morris) nebo taky 825 Kč (ČEZ), přesto je ČEZ celkově o dost větší a silnější...
Nevím co tě vede k tomu psát o věcech o kterých nemáš páru, ale když tě to baví, tak ti dám aspoň jednu informaci.
[odkaz]
(zase až tak malý a bezvýznamný podnik to není), ale chápu, Ikarus je Ikarus.
Cena akcie není zase až tak zajímavá informace. V tomto ohledu záleží na objemu, jaký akcionář těch akcií vlastní. Potenciální majitel 20 akcií Fiatu je na tom podstatně lépe než majitel jedné akcie VW.
O tom jak si který podnik vede daleko lépe vypovídá pohyb ceny akcií, i když ani to nechci přeceňovat. Nicméně pohyb ceny akcií nevypovídá o tom, že by byl Fiat firmou před smrtí, tak jako se někteří snaží ostatní neustále přesvědčovat. ;-)
A trebars takto? Filippo ma 1000 ecok, a kupil si 100 akcii FIATu za 10/akciu.
Fritz si zas kupil za 1000 ecok 10 akcii VW.
Filippo ma teraz 1500, a Fritz 1400... cena akcie ako takova ti je na***, lebo si nikto nekupuje akcie na kus, ale za nejaku financnu ciastku...
Článok je o rastie cien akcií, nie raste trhovej kapitalizácie. I keď nemožno poprieť, že to má úzku súvislosť. Ale hodnota akcie niečo vypovedá.
Dodávam len fakty a nie sľuby. Buďme radi, že Fiat nemá žiadny výrobný závod v Čechách, či na Slovensku. Stiahnutím výroby do Talianska by volff-ovi asi niektoré fakty prepustení ľudia vysvetlili i ručne stručne.
Celá Európa stále stangnuje. Fiat zvýšil obrat v Brazílii o 29% Na Európskom trhu umiestnil cca 650tis áut a detto Brazília.
Chlapce chlapce.... nove modely mozna prijdou, ale realita je takova, ze naslibovalo jich bylo mnohem vice nez jich skutecne prislo. Nevim, cemu analytici rozumi nebo nerozumi, ale ja si radsi na kazdy model pockam osobne nez abych po kazdem prohlaseni Fiatu skakal radosti... to je proste selsky rozum....
[/irony]
To je jednoduchy.
Akcie FIATu nemaji temer zadnou hodnotu, proto je vzestup snadny. Jakmile se vsak hodnota akcii blizi nekonecnu (ti, o kterych se nehovori), kazde procento navic je velkym uspechem.
Navic cena akcii nema s kvalitou portfolia ani s hospodarenim nic spolecneho.
Tak a mas to vysvetleny.
[/irony]
Matematická úloha: Filippo má vo vrecku akcie v hodnote 10 € a ich cena sa zvýši o 53,2%. Valter má vo vrecku akcie v hodnote 100 € a ich cena sa zvýši o 41,4%. Deti, kto bude mať vyššiu hodnotu akcií? Kto si za jednu akciu kúpi viacej zmrzlinky?
Wolff z prvej lavice odpovedá: Filippo a dodáva ...pretože jeho cena akcie sa percentuálne zvýšila viac ako Valterova.
Správna odpoveď testu: Filippo 15,32 €, Valter 141,40 €.
Vlado si za svoju jednu akciu kúpi 9,22 krát viac zmrzliny ako Janko.
(vopred sa funs koncernu VW ospravedlňujem, že akciová cenu Fiatu bola mierne nadhodnotená pre sprehľadneniu výpočtu)
akcie Volkswagen AG:[odkaz]
akcie Fiat spA:[odkaz]
„La dolce vita“ v podaní Talianov pokračuje:[odkaz] [odkaz]
Podle tý tabulky je na tom Fiat líp než sockowágen, což přece neni možný! Určitě vám tu za chvilku mnoho odborníků vysvětlí, že ty čísla jsou naprosto zcestný nebo že tam máte chybu, příp. že ta tabulka o ničem nevypovídá a proto ani nemá cenu jí zveřejňovat. >:-[]
..., že Fiat nemá ani tolik zisku, aby mohl navýšit zaměstnancům mzdy... >:D
P.S. nejzajímavější je to číslo, které charakterizuje nástup Sergia do funkce, tedy tříleté období... Přes fin. celosvětovou krizi pokles akcií za tři roky 8%.
:yes::yes::yes:
Jo dneska se už těším. Hodně.
A to má přijít v následujících blízkých letech modelová ofenzíva... >:-[] >:-[]
..... furt budou o tom Fiatu psát pozitivně, ikdyž přece všichni víme, že produktivita italských fabrik je 0, spolehlivost těch aut je 0, nové chystané modely nepřijdou a SM už dávno prodává Alfu Volkswagenu....
Pak se člověk nemá divit, že celý finanční svět se může zhroutit jako domeček z karet, když prostě ti analytici tomu vůbec nerozumí..... :'-(
Pevně ale věřím, že tady se dnes dopoledne dočtu něco málo objektivních informací a analýz, které výše uvedená z kontextu vytržená data postaví do správného světla :yes: