Ty hlupáčku, 10L na 100km mi žralo čiplé, třílitrové, karlovité MLko, když jsem náhodou zapomněl šlapat na plyn nebo vezl anglickou královnu. Jak je teda možné, že tady ty jejich mega super motory jí stejně? Jste odporní PR hnusáci!
Tak mě napadá, že teď vlastně Lancia a VW pod svými značkami prodávají to stejné auto (Grand Voyager). To jsou konce. A tady na diskuzích okolo toho není vůbec žádný vášeň. >:D
a teď se podívej takto - budeš to mít jako rodinný vůz. Ráno naložíš děti, rozvezeš do školy, pojedeš do práce. Večer repete. O víkendu občas za babičkou na venkov, 2-3krát dovolená. Najedeš 15-20tis. KM ročně. Jasně, nafta pojede líp, pojede za míň, ale rozdíl se ti vrátí tak za 4-5 let a to ještě nepočítám pojistky, zátěž nafty při poskakování po městě a pod.
takže za mně ano, ten motor i ve velkém MPV smysl má ;-)
Neliší se to třeba nějakými prvky ve výbavách, které by cenu částečně sblížily? Ovšem s marketingem souhlasím, když jim to tu sežerou, jen ať dávají. Tohle je napříč celým VW.
Vážení, odkiaľ ste vzali údaje v tabuľke? V článku sa píše o inej (a trošku väčšej) dĺžke, ako je v tabuľke pod ním. Ani ostatné rozmery nesedia s realitou:
dĺžka: 4665 - ale má byť 4854 mm
šírka: 1800 - má byť 1904 mm
výška: 1680 - má byť 1720 mm
rázvor: 2670 - správne je 2919 mm
Ani niektoré hodnoty rozmerov interiéru nesedia s tým, čo na svojich stránkach uvádza samotný VW, ale už to nie je také markantné. Detto pri TDI.
Rozmýšľam - fakt taký nával práce, že sa všetko kopíruje bez uváženia, alebo nedbalosť zodpovedného človeka?
pánové jak to je - psalo se, že VW s výrobou twin-chargeru končí, ne?
Jinak k testovanému vozu - už to tady někdo psal, ideál na rozvoz dětí a jednou začas nějakou delší cestu..... Samozřejmě to není na lítání 2x týdně Praha - Berlín ve čtyřech lidech ;-) Spotřeba a pružnost na nenáročné ježdění bude paráda a navíc to bude narozdíl od dieselu rychle topit, což je nyní na ACZ horké téma, že? ;-)
Moc nechápu ten poslední trend zmenšování objemu a dohánění výkonu komplikovaným přeplňováním. Jaké má ta 1.4 výhody? Poměrně velkou spotřebu a s plně naloženým Sharanem mizernou dynamiku. Za poslední rok jsem najezdil cca 50 tis. km s Fordem Galaxy 2.2TDCi při průměrné spotřebě 7,8 l/100km. Velký krouťák a slušná dynamika i v šesti osobách s bagáží. Teď jezdím Multivanem a to je taky takový módní výstřelek - dvoulitr dvě turba, 132 kW. Při rychlosti 100 - 120 si jen ševelí. Ale zkus z toho rychle předjet kamión. Podřazení ze sedmičky na pětku, pod kapotou se rozvášní roj rozzuřených komárů a auto začne vláčně zrychlovat. Vždyť Sharan má maximální hmotnost skoro 2,5 t, co si s tím má těch ubohých 220Nm počít?
presne tak. Riešim podobnú úlohu (teda v kategorii ojazdených) - rodinné auto, 15-20tis, občas dlhšia cesta, a benzin mi vychádza ako jednoznačne lepšia (a hlavne menej riziková) volba
tak keď máš slušný benzín tak to často je práve naopak.
Napr. pre Renault Espace sa najviac doporučuje 2.0T (hovorím o jazdenkách):
- motor je spoľahlivý a rokmi vyladený
- priemerná kombinovaná spotreba sa dá udržať pod 10litrov
- je tichý so slušnou momentovou krivkou
Samozrejme v testoch sa dočítáš, že ideálny je 2.0dCI, čo určite bude pravda, lenže ten si nechá Renault poriadne zaplatiť. Samozrejme ludia pobláznený vidinou naftového katovania kostov kupujú staré 2.2dCi a 3.0dCI, kde sú spotrebou možno o 1-2 litre nižšie (v prípade prvého), ale servisnými nákladmi to doženú velmi rýchlo >:-[]
V prípade Sharana sám neviem - 1.4TSI s kopou technických fičúr ktoré sa možu/nemusia odporúčať, alebo 2.0TDI ktorého povesť hovorí sama za seba....
Ako druhe auto do rodiny na rozvoz deti skola - trening - domov a raz za cas tyzdenny nakup, to vsetko bez priestoroveho obmedzenia... rocne 10-15tis. km, vtedy mi tato motorizacia dava zmysel...
Čiastočne sa s Tebou stotožňujem. U mňa by bola benzín TSI jasná voľba do strednej triedy (Octavia, Superb), za určitých okolností ešte vyššej strednej. K veľkému MPV (Sharan) či SUV (Touareg) sa už podľa mňa viac hodí nafta, jednak s ohľadom na menšiu citlivosť na (očakávané) zaťaženie, jednak z hľadiska neakceptovania benzínu vo veľkých SUV/MPV väčšinou spoločnosti (čo má vplyv na predajnosť ojazdeného auta). Naviac by som mal v prípade 1,4ky v Sharane isté obavy so životnosti komplikovaného (dvojité preplňovanie, priamy vstrek) malého motora jazdiaceho často pod záťažou.
Mňa len zaráža ten rozdiel v cene medzi TSI a TDI. V Česku je to 106 000CZK, cca 4333€. Na slovensku je to len 1640€ cca 40 000 CZK. To je trocha moc nie???