Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST VW Sharan 1,4 TSI – VWelryba s malým srdcem

Do velkého auta patří diesel, to vám dnes řekne skoro každý. Jenže i moderní turbobenzin má co nabídnout. Miniobjemu navzdory!
Zpět na článek
6. 3. 2013 08:54
10L na sto je v pohodě?
Ty hlupáčku, 10L na 100km mi žralo čiplé, třílitrové, karlovité MLko, když jsem náhodou zapomněl šlapat na plyn nebo vezl anglickou královnu. Jak je teda možné, že tady ty jejich mega super motory jí stejně? Jste odporní PR hnusáci!
23. 2. 2011 21:20
Re: VWELKÁ VWLNA
Ešte som nevyskúšal. Ani staticky. AK sa podarí, dojmy napíšem. Zatiaľ som neutrálny.
Mimochodom, je Sharan vôbec auto? Veď je to MPV...
23. 2. 2011 17:33
MPV Lancia a VW
Tak mě napadá, že teď vlastně Lancia a VW pod svými značkami prodávají to stejné auto (Grand Voyager). To jsou konce. A tady na diskuzích okolo toho není vůbec žádný vášeň. >:D
23. 2. 2011 15:11
Re: VWELKÁ VWLNA
Také vysoko nabízí, vždyť jen přečti test. Je to jasné eso mezi MPV.
23. 2. 2011 10:47
Re: VWELKÁ VWLNA
Aké nadnesené výrazy....
Iba si nespomenul nadnesené ceny. Nimi rúbe VW na dnešnú dobu naozaj vysoko.
23. 2. 2011 10:25
VWELKÁ VWLNA
Tedy, ta VWelryba :-) ta se povedla :yes: Velmi poučný text a velmi poučné auto.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 10:07
Re: Rozmery
Aha... Ale nejsou to ani údaje ze starého Sharanu, ten byl ještě o něco menší.
23. 2. 2011 09:43
Re: zdivočelý komár
ty se na to díváš ze svojí perspektivy.

a teď se podívej takto - budeš to mít jako rodinný vůz. Ráno naložíš děti, rozvezeš do školy, pojedeš do práce. Večer repete. O víkendu občas za babičkou na venkov, 2-3krát dovolená. Najedeš 15-20tis. KM ročně. Jasně, nafta pojede líp, pojede za míň, ale rozdíl se ti vrátí tak za 4-5 let a to ještě nepočítám pojistky, zátěž nafty při poskakování po městě a pod.

takže za mně ano, ten motor i ve velkém MPV smysl má ;-)
23. 2. 2011 09:30
Re: Rozmery
Kdeže, Touran má iné rozmery:
dĺžka: 4397
šírka: 1794
výška: 1634
rázvor: 2678
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 09:07
Re: Rozmery
Vzali hodnoty z Touranu, namísto Sharanu...
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 09:04
Re: Nejako veľa pýtajú za tú naftu...
Neliší se to třeba nějakými prvky ve výbavách, které by cenu částečně sblížily? Ovšem s marketingem souhlasím, když jim to tu sežerou, jen ať dávají. Tohle je napříč celým VW.
22. 2. 2011 20:55
Rozmery
Vážení, odkiaľ ste vzali údaje v tabuľke? V článku sa píše o inej (a trošku väčšej) dĺžke, ako je v tabuľke pod ním. Ani ostatné rozmery nesedia s realitou:
dĺžka: 4665 - ale má byť 4854 mm
šírka: 1800 - má byť 1904 mm
výška: 1680 - má byť 1720 mm
rázvor: 2670 - správne je 2919 mm
Ani niektoré hodnoty rozmerov interiéru nesedia s tým, čo na svojich stránkach uvádza samotný VW, ale už to nie je také markantné. Detto pri TDI.
Rozmýšľam - fakt taký nával práce, že sa všetko kopíruje bez uváženia, alebo nedbalosť zodpovedného človeka?
22. 2. 2011 17:52
twin-charger
pánové jak to je - psalo se, že VW s výrobou twin-chargeru končí, ne?

Jinak k testovanému vozu - už to tady někdo psal, ideál na rozvoz dětí a jednou začas nějakou delší cestu..... Samozřejmě to není na lítání 2x týdně Praha - Berlín ve čtyřech lidech ;-) Spotřeba a pružnost na nenáročné ježdění bude paráda a navíc to bude narozdíl od dieselu rychle topit, což je nyní na ACZ horké téma, že? ;-)
22. 2. 2011 16:57
zdivočelý komár
Moc nechápu ten poslední trend zmenšování objemu a dohánění výkonu komplikovaným přeplňováním. Jaké má ta 1.4 výhody? Poměrně velkou spotřebu a s plně naloženým Sharanem mizernou dynamiku. Za poslední rok jsem najezdil cca 50 tis. km s Fordem Galaxy 2.2TDCi při průměrné spotřebě 7,8 l/100km. Velký krouťák a slušná dynamika i v šesti osobách s bagáží. Teď jezdím Multivanem a to je taky takový módní výstřelek - dvoulitr dvě turba, 132 kW. Při rychlosti 100 - 120 si jen ševelí. Ale zkus z toho rychle předjet kamión. Podřazení ze sedmičky na pětku, pod kapotou se rozvášní roj rozzuřených komárů a auto začne vláčně zrychlovat. Vždyť Sharan má maximální hmotnost skoro 2,5 t, co si s tím má těch ubohých 220Nm počít?
22. 2. 2011 16:31
Re: Rodinny vagon
presne tak. Riešim podobnú úlohu (teda v kategorii ojazdených) - rodinné auto, 15-20tis, občas dlhšia cesta, a benzin mi vychádza ako jednoznačne lepšia (a hlavne menej riziková) volba
22. 2. 2011 16:27
Re: Nejako veľa pýtajú za tú naftu...
tak keď máš slušný benzín tak to často je práve naopak.

Napr. pre Renault Espace sa najviac doporučuje 2.0T (hovorím o jazdenkách):

- motor je spoľahlivý a rokmi vyladený
- priemerná kombinovaná spotreba sa dá udržať pod 10litrov
- je tichý so slušnou momentovou krivkou

Samozrejme v testoch sa dočítáš, že ideálny je 2.0dCI, čo určite bude pravda, lenže ten si nechá Renault poriadne zaplatiť. Samozrejme ludia pobláznený vidinou naftového katovania kostov kupujú staré 2.2dCi a 3.0dCI, kde sú spotrebou možno o 1-2 litre nižšie (v prípade prvého), ale servisnými nákladmi to doženú velmi rýchlo >:-[]

V prípade Sharana sám neviem - 1.4TSI s kopou technických fičúr ktoré sa možu/nemusia odporúčať, alebo 2.0TDI ktorého povesť hovorí sama za seba....
22. 2. 2011 16:23
Rodinny vagon
Ako druhe auto do rodiny na rozvoz deti skola - trening - domov a raz za cas tyzdenny nakup, to vsetko bez priestoroveho obmedzenia... rocne 10-15tis. km, vtedy mi tato motorizacia dava zmysel...
22. 2. 2011 15:00
Re: Nejako veľa pýtajú za tú naftu...
hold MARKETING
22. 2. 2011 14:56
Re: Nejako veľa pýtajú za tú naftu...
tak ja neviem ;-\
ten rozdiel je presne ako pises 1640 evri.
ale napriklad mensi Touran:
Touran Comfortline 1.4 TSI, 6G,Benzín 1.4l / 103kW / 140koní 6-stupňová 4 Dvere 20.680,-
Touran Comfortline 2.0 TDI 6G Nafta 2.0l / 103kW / 140koní 6-stupňová 4 Dvere 23.670,-

maju v tom nejaky bordel
Avatar - iudex
22. 2. 2011 14:29
Re: Nejako veľa pýtajú za tú naftu...
Čiastočne sa s Tebou stotožňujem. U mňa by bola benzín TSI jasná voľba do strednej triedy (Octavia, Superb), za určitých okolností ešte vyššej strednej. K veľkému MPV (Sharan) či SUV (Touareg) sa už podľa mňa viac hodí nafta, jednak s ohľadom na menšiu citlivosť na (očakávané) zaťaženie, jednak z hľadiska neakceptovania benzínu vo veľkých SUV/MPV väčšinou spoločnosti (čo má vplyv na predajnosť ojazdeného auta). Naviac by som mal v prípade 1,4ky v Sharane isté obavy so životnosti komplikovaného (dvojité preplňovanie, priamy vstrek) malého motora jazdiaceho často pod záťažou.
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
22. 2. 2011 13:30
Re: Nejako veľa pýtajú za tú naftu...
To je fakt hodně, pro mě by navíc TSI byla jasná volba :yes:
22. 2. 2011 13:23
Nejako veľa pýtajú za tú naftu...
Mňa len zaráža ten rozdiel v cene medzi TSI a TDI. V Česku je to 106 000CZK, cca 4333€. Na slovensku je to len 1640€ cca 40 000 CZK. To je trocha moc nie???