Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Kia Venga vs. Škoda Roomster - Nošovice proti Kvasinám

Duel Česko-Slovensko je vždy plný emocí. Jak dopadne přímé srovnání dvou dostupných MPV?
Zpět na článek
23. 2. 2011 00:31
23. 2. 2011 23:38
24. 2. 2011 14:19
23. 2. 2011 07:21
23. 2. 2011 07:27
23. 2. 2011 07:35
23. 2. 2011 08:29
23. 2. 2011 12:44
23. 2. 2011 09:06
23. 2. 2011 09:20
neregistrovaný "Oplik1.3"
23. 2. 2011 20:28
23. 2. 2011 08:26
23. 2. 2011 08:30
23. 2. 2011 08:32
23. 2. 2011 09:05
24. 2. 2011 14:19
23. 2. 2011 16:42
23. 2. 2011 09:14
23. 2. 2011 07:28
23. 2. 2011 08:13
23. 2. 2011 08:31
23. 2. 2011 08:44
23. 2. 2011 08:51
23. 2. 2011 09:29
23. 2. 2011 10:05
23. 2. 2011 08:52
23. 2. 2011 09:00
23. 2. 2011 09:06
23. 2. 2011 09:33
23. 2. 2011 10:02
23. 2. 2011 21:13
23. 2. 2011 09:14
24. 2. 2011 11:54
24. 2. 2011 19:26
24. 2. 2011 14:21
23. 2. 2011 09:18
23. 2. 2011 09:48
23. 2. 2011 15:38
23. 2. 2011 09:49
23. 2. 2011 10:22
23. 2. 2011 14:28
23. 2. 2011 18:11
24. 2. 2011 07:27
23. 2. 2011 10:29
23. 2. 2011 12:28
23. 2. 2011 16:06
23. 2. 2011 17:46
23. 2. 2011 18:00
23. 2. 2011 20:24
23. 2. 2011 09:56
23. 2. 2011 10:44
23. 2. 2011 11:04
23. 2. 2011 11:08
23. 2. 2011 12:30
23. 2. 2011 09:35
23. 2. 2011 09:41
23. 2. 2011 10:13
23. 2. 2011 10:14
23. 2. 2011 12:28
23. 2. 2011 11:03
23. 2. 2011 11:10
23. 2. 2011 12:33
23. 2. 2011 12:13
23. 2. 2011 12:17
23. 2. 2011 12:41
23. 2. 2011 12:38
23. 2. 2011 12:42
23. 2. 2011 12:53
23. 2. 2011 14:24
23. 2. 2011 12:09
23. 2. 2011 16:32
23. 2. 2011 09:42
neregistrovaný "fandadoaut"
23. 2. 2011 10:41
23. 2. 2011 11:00
23. 2. 2011 20:08
23. 2. 2011 21:47
23. 2. 2011 21:48
23. 2. 2011 22:30
23. 2. 2011 23:10
23. 2. 2011 21:53
23. 2. 2011 21:50
23. 2. 2011 22:13
23. 2. 2011 22:29
23. 2. 2011 23:10
24. 2. 2011 16:26
23. 2. 2011 20:44
23. 2. 2011 21:06
23. 2. 2011 21:09
23. 2. 2011 21:44
23. 2. 2011 22:01
23. 2. 2011 22:06
23. 2. 2011 22:20
23. 2. 2011 22:25
23. 2. 2011 22:28
23. 2. 2011 22:33
23. 2. 2011 22:28
23. 2. 2011 22:31
23. 2. 2011 22:38
23. 2. 2011 22:38
23. 2. 2011 22:43
23. 2. 2011 22:53
23. 2. 2011 22:57
23. 2. 2011 23:05
23. 2. 2011 23:07
23. 2. 2011 23:10
23. 2. 2011 23:14
23. 2. 2011 23:24
23. 2. 2011 23:28
24. 2. 2011 07:48
24. 2. 2011 13:36
24. 2. 2011 07:23
24. 2. 2011 17:24
23. 2. 2011 22:00
25. 2. 2011 08:36
25. 2. 2011 10:47
25. 2. 2011 18:12
23. 2. 2011 21:52
23. 2. 2011 22:01
23. 2. 2011 22:09
23. 2. 2011 22:14
23. 2. 2011 22:14
23. 2. 2011 22:35
24. 2. 2011 19:50
23. 2. 2011 22:41
23. 2. 2011 22:47
23. 2. 2011 22:51
24. 2. 2011 07:51
23. 2. 2011 22:39
23. 2. 2011 22:46
23. 2. 2011 22:53
23. 2. 2011 23:09
23. 2. 2011 23:17
23. 2. 2011 23:18
23. 2. 2011 23:21
23. 2. 2011 23:13
23. 2. 2011 23:26
23. 2. 2011 23:38
24. 2. 2011 07:44
24. 2. 2011 09:47
24. 2. 2011 13:35
24. 2. 2011 16:31
24. 2. 2011 17:26
24. 2. 2011 21:50
23. 2. 2011 23:35
23. 2. 2011 23:11
23. 2. 2011 23:10
24. 2. 2011 19:53
25. 12. 2011 11:57
Avatar - Wen Věčněžasnoucí
23. 2. 2011 00:16
Roomster
Mám ho prostě rád, hodně oceňuji, že Škodovka měla odvahu takto kontroverzně laděný model udělat! :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ji/Ri
23. 2. 2011 00:31
test
:no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: to je snad místy myšleno i jako nadsázka. Ach jo. Nemám nic proti žádnému z těchto aut, jsou mi oba sympatičtí, ale ten test mi přijde jako by se testovalo objektivně, ale při psaní měl testér magnum u spánku..... :no:
Rozbalit vlákno
18
23. 2. 2011 23:38
Re: test
tak napriklad nechapem ako moze autor basnit o zivom motore u roomstera, ked ma o 2,2s horsie zrychlenie 0-100 a 2,2s ten rozdiel musi byt citit v kazdom pripade. Tak bude tdi ma turbo kopanec, alebo ma kia lepsie sedacky(tie boli tiez preferovane skor u roomstera) a to lepsie zrychlenie dokazu vyfiltrovat.
Avatar - FISHkaa
24. 2. 2011 14:19
Re: test
například věta:
... Rozdíl v točivém momentu už ale není tak výrazný – 260:230 Nm ve prospěch Kie. ...
Tj. jenom o 30Nm což je cca víc jak 13%!!! toč. momentu Roomsteru ...

Já nevím, ale 94kW - 77kW = 17kW tj. cca 22%!

Taky se nemůžu zbavit přesvědčení, že u tohoto "testu" platí pravidlo: automobilka zaplatí, novinář napíše... co chcete? :'-(
23. 2. 2011 07:21
Re: test
niektore hodnotenia su fakt diskutabilne, a navodzuju dojem ze auto clanku sa velmi snazil o to, aby zaverecne skore bolo rovnake pre obe auta...

Trebars motor: poznam oba z vlastnej skusenosti (aj ked z inych aut), a tvrdit ze 1.6tdi-cr je lepsi nez 1.6crdi je prinajmenej trufale. No a ako "plus" uviest ze tdi mozem tocit pri1100rpm, a crdi "az" od 1500 je fakt usmevne. Oba motory v tych otackach "trpia" a rozumne minimum je tak 1800-2000rpm. A co sa tyka kultivovanosti (ktoru v clanku "taktne" ani nespomenuli) a akustickej pohody, je to uplne iny svet. tdi-cr je urcite krok spravnym smerom, ale na crdi v tomto smere este nema.

Spotreba: bud mam zle oci, alebo je v clanku chyba. Pretoze podla toho co je tam teraz, pri 100km/h berie roomster o pol litra viac, a pri 130 o 3 deci. Pritom venga aj roomster dostali za spotrebu bod (?).
Avatar - Dinar
23. 2. 2011 07:27
Re: test
Akusticky na tom crdi není nijak líp, to je tvé zbožné přání, stejně jako pomíjení turbodíry, kterou ten motor má, pod 2tis. ot. nejede, tdi se sebere o něco níž. To je prostě fakt, teddy ti nezbude než se s tím smířit, Seoule. ;-)
23. 2. 2011 07:35
Re: test
reagovat na akustiku pochopim, kazdy mame svoje vnimanie. Ale reagovat na to ze jedno mozem tocit od 1100 a druhe od 1500, sorry ale ty si odkial prisiel>? Motor sa NEMA TOCIT POD NEJAKYCH 1800 nikdy.
Avatar - Righ
23. 2. 2011 08:29
Re: test
Sedni do nejakyho moderniho dyzlu s modernim automatem a koukni, kdy v normal rezimu ten automat radi - bezne je to kolem 1500 otacek. To samy radce razeni u manualniho sestikvaltu - ten po tobe chce imrvere hazet kvalty pri stejny urovni otacek. Ja sam nejsem priznivcem podtaceni motoru, takze kdyz se obcas v testu doctu, ze pri klidny jizde je v pohode mozny u toho kteryho auta nechat rucicku otackomeru valet se nekde v rozmezi 1000 - 1200 otacek, vstavaj mi vlasy hruzou na hlave. Faktem ale je, ze tech 1500 ot. si dnesni motory davaj s prstem v nose a ani to nijak vyrazne nepoznamenava zvukovej projev.
23. 2. 2011 12:44
Re: test
jj prstom v nose pridusene a potom vidime tie rady v servisoch so zanesenymi EGR a DPF.. V pohode tak jazdite mne je jedno. To ze tak automat radi je jedna vec, to ci to je pre motor dobre je vec durha. Ale doveruj automobilkam, ved uz nie raz si z nas robia * a prisposobuju si veci tak aby aj na sevrise sa dalo zarobit.
neregistrovaný "Oplik1.3"
23. 2. 2011 09:20
Re: test
a to jsi slyšel od kamaráda?, seděl jsi vůbec v poslední době v něčem novějším, než v Zetoru??
Avatar - petrumr
23. 2. 2011 20:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
23. 2. 2011 08:26
Re: test
skoro by som ti aj uveril! ibaze vo firme kde pracujem sa robia aj akusticke merania vozidiel, vonkajsi aj vnutorny hluk... :-)
23. 2. 2011 08:30
Re: test
Boze, koukam, ze i korejci maj svou obdobu wolffa 8-s
23. 2. 2011 08:32
Re: test
Nieco k veci? Nie? Tak nic...
23. 2. 2011 09:05
Re: test
pichol si do osieho hniezda, čo si čakal >:-[] ;-)
24. 2. 2011 14:19
Re: test
K veci uz ti zareagoval Dinar...
23. 2. 2011 16:42
Re: test
Korejské motory mají taky nějaké dobré stránky ale papírové výkony jsou k smíchu, všechny hodnoty jsou nadsazené a je na zákazníkovi, aby si rozhodl jestli je pro něj důležitější nějaká iluzorní hodnota nebo realita...
23. 2. 2011 09:14
Re: test
jeden z najhorsich porovnavacich testov, aky som za poslednych par rokov cital :no:
23. 2. 2011 01:15
Slepý SABMiller
Největší emoce jsem z "česko-slovenského duelu" zažíval v Prešově před 30 lety mezi pivem šariš a v podstatě zbytkem světa. Ještě by mohli korejci naučit slováky, jak se dělá pivo aspoň z pytlíku, protože i ta melta z Hurbanova je dneska strašná "prémie".
Rozbalit vlákno
24
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 01:21
Re: Slepý SABMiller
Pivo Šariš mi prosím nepřipomínej. Jedno z mála piv, které jsem raději ani nedopil. 8-s
23. 2. 2011 01:32
Re: Slepý SABMiller
Ty si se fakt napil?! :-O
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 01:37
Re: Slepý SABMiller
Bohužel ano. Nepochopitelné na tom je, že oni to snad dodnes vyrábějí. :-|
23. 2. 2011 05:09
Re: Slepý SABMiller
Taky jsem měl tu čest se ŠŠ >:D [odkaz]
23. 2. 2011 06:31
Re: Slepý SABMiller
Šariš byl opravdu strašný, ovšem Šíravar to bylo teprv dílo! To nevydrželi ani největší závisláci!
Avatar - KANKUNEN
23. 2. 2011 07:04
Re: Slepý SABMiller
Já byl vloni na Slovensku a Šariš patří pod Plzeň a řekl bych, že technologie výroby už bude stejná jako u Plzeňského koncernu. Nedivil bych se, že tam i Plzeň vaří.
23. 2. 2011 09:12
Re: Slepý SABMiller
Šariš a Smadný Mních se vaří v jednom pivovaru + se tam tuším dělá Kozel pro slovenský trh.

Pivo Šariš trpělo (už jsem dlouho nepil) obecným nešvarem slovenských piv - nevyrovnanou kvalitou. Když pominu točený, kde byl obecně problém v hospodách a jejich přístupu k údržbě a hlídání kvality z vlastní strany, pak třeba lahvová desítka byla kdysi vynikající a klidně snesla srovnání s českým průměrem. Tohle bylo kolem roku 2001/2.

V té samé době naopak chutnal hodně "divně" právě Smadný Mních, které jsem pil znova loni a kvalita se naopak výrazně zlepšila.

Obecně ze známějších slovenských značek si relativně vyrovnanou kvalitu držel/drží Zlatý Bažant, Martiner, možná Topvar (ale ten mi nikdy extra nešmakoval), zbytek měl vždy pár dobrých let a hodně špatných....
23. 2. 2011 19:59
Re: Slepý SABMiller
Záleží na tom, aké pivo máš rád. Ak horkejšie a ostrejšie, budeš vďačnejší za Zlatého Bažanta, Topvar je hustejší a sladší. Martiner má ľahší akcent, do horúceho leta ako stvorený. Osobne mi chutia dva posledne menované, prípadne siahnem po Starobrne, to mi šmakuje. ;-)
Smädný Mních si ma nezískal a Šariš už vôbec nie. Ale už sa mi stalo, že som krčmárovi vrátil čapované - chutilo, ako keby ho dolieval vodou a ako voda z neho stekala aj pena po pohári....a kupodivu to bolo v Prahe, nejaká malá krčma kdesi v Strašnicích a pivo vraj bolo Staropramen. Ale k nemu malo teda ďaleko.
23. 2. 2011 23:43
Re: Slepý SABMiller
no neomoylil si si to? tipvar je ten horky a zlaty bazant ten sladky
24. 2. 2011 07:22
Re: Slepý SABMiller
Ujasni si chute. Myslíš, že sa 20 rokov mýlim?
Avatar - petrumr
23. 2. 2011 20:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - gld
23. 2. 2011 16:19
Re: Slepý SABMiller
Chlapi, kedy ste vy naposledy pili šariš? Nevravím, že je to bohvieaké pivo, ale minimálne globálny nemastný-neslaný univerzál. >:D
Avatar - Ronault.
23. 2. 2011 16:54
Re: Slepý SABMiller
Jo Zeman, ten mi v politice hodně chybí >:D :yes:
23. 2. 2011 08:32
Re: Slepý SABMiller
Proč?.....Šariš, zácpy se zbavíš.....! Ale zpět k testu, nejvíce mě zaujalo rčení mezi vypíchnutými závěrečnými plusy u škody - "přiměřená spotřeba paliva", to snad kdyby nenapsali nic, to nevyzní tak komicky, nebo snad čekali nepřiměřenou...?.
23. 2. 2011 09:27
Re: Slepý SABMiller
UFF, JA PRVNE CET PRIMERENA SPOTREBA PIVA
Avatar - kosmonaut
23. 2. 2011 08:54
Re: Slepý SABMiller
Hele, tak zrovna Šariš mám hodně rád :-O Zato Topvar jak píše někdo dole, to je parodie na pivo.
Avatar - Dinar
23. 2. 2011 07:24
Re: Slepý SABMiller
Šariš, škvŕn a špiny sa zbavíš. :-) ;-)
23. 2. 2011 07:35
Re: Slepý SABMiller
A ten Šariš jste pili kdy? Za bolševika na vojně, ne? V 80. letech Šariš nebo Urpín byl fakt dost děs...
V roce 1999 už se to celkem dalo pít. Ne že by si na tom člověk pochutnal, ale dnešní desítka Gambrinus se s tím dá srovnávat. Navíc tehdy bylo na Slovensku docela slušné pivo od Topvaru Topolčany a celkem se dal i Martiner Bier (ovšem tady mám zkušenost taky jen hodně historickou, z roku 1993). Ale samozřejmě jako Svijany nebo Bernard není ani jedna ze jmenovaných značek.
23. 2. 2011 07:40
Re: Slepý SABMiller
Bernarda mám rád. Docela hořké pivko a v tom obležení Starobrna co tu máme je to jak pivo z jiného světa. :yes:
23. 2. 2011 09:10
Re: Slepý SABMiller
No samozrejmne to bylo v 80. letech kdyz jsem povinne cast mladi travil na vojne na vychodnim slovensku v Trebisove. Od te doby se samozrejmne hooodne zmenilo, az na jednu vec: nikde jinde jsem nevidel havrany litat po zpatku jako v Trebisove!!! >:D
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:04
Re: Slepý SABMiller
Neviem, či do modernej technológie varenia piva vidíš, alebo len tak kecáš na základe skúseností z vojny spred 30 rokov. ;-) Dnes trh s pivom na Slovensku ovládajú 2 koncerny: SAB Miller a Heineken. Napr. koncern Heineken zahŕňa značky slovenské (Zlatý Bažant, Kelt, Corgoň, Martiner, Gemer), české (Krušovice, Starobrno), holandské (Heineken) i mexické (Desperados). V Hurbanove varí niekoľko značiek a slad z ich sladovne (najväčšej v strednej Európe, teda ani u vás nie je väčšia) sa používa pri výrobe všetkých brandov. Teda v zásade pri výrobe piva z rovnakého sladu v rovnakom pivovare odlišnosti (vrátane kvalitatívnej) nemôžu byť veľké. Kecy o melte sú len také... pivné kecy. >:-[]
23. 2. 2011 09:10
Re: Slepý SABMiller
Pivo se na SK hodně zvedlo. Zlatý Bažant, Topvar, i ten Šariš dnes bez problému, resp. proti zprofanované a pro mne tragické 10° Gambrinus skoro zázrak.
23. 2. 2011 09:17
Re: Slepý SABMiller
Kelt som si dal po dlhej dobe a ich desiatka je teda fakt trieda :yes:

Martiner som mal vždy rád. Svojské pivo, malo vlastnú tvár.

Gemer ako moja domáca značka bohužial mala smutný osud. Keď som na ňom vyrastal, tak to pivo malo skutočne dobré meno. Potom to už bol len úpadok... teraz ani neviem, čo vlastne ešte robia.
23. 2. 2011 07:28
překvapení
Překvapil jsem sám sebe tím jak moc se mě líbí Roomster. >:D Faktem je že to do jisté míry dělá ten krásný odstín laku který vedle vyblitého odstínu Vengy nabírá druhý rozměr. V nteriéru je vzhledově hezčí Kia tady jsou ty roky navíc u Roomsteru docela znát, ale to je hodnocení celku. I v Roomsteru najdu prvky které jsou hezké. Například volant je jednoznačně hezčí a i sedačky vypadají líp. U Vengy mě vadí předek, který je otřesný, ale možná by to zachránila černá světla a nebo tmavší lak který by více kontrastoval s chromovou optikou jako u Roomsteru. Zbytek Vengy je koukatelný. Osobně bych volil rozumem a bral Roomster který bude mít nižší ztrátu ceny při následném odprodeji.

P.S. Jeremy v TG říkal, že je Roomster rychlejší než Porsche a vypada jako Lancia Stratos a navíc jsem pejskař takže dnes je volba jasná bral bych Roomstera. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
23. 2. 2011 10:33
Re: překvapení
Focený Roomster je atyp a trochu nechápu, proč si Škoda aspoň trochu nedala záležet. Ovládání klimatizace (tady ani dokonce není) je předprodukční verze (v cenově porovnávané verzi standardně Climatronic), potahy z nižší verze Style (interiér Chic vypadá výrazně líp, sportovní sedadla Pulse jsou úplně jiná liga), absence SunSetu vzhledově autu hodně ubírá a dvoubarevné lakování je přinejmenším diskutabilní.
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 08:13
Rozměry
Zrovna u MPV vyzdvihovat menší šířku jako plus? No nevím... Přijde mi to jako zoufalý pokus udělat z chyby přednost.
Rozbalit vlákno
46
23. 2. 2011 08:31
Re: Rozměry
Mensia sirka u porovnatelnych aut rovnakej triedy je minus vsade. Ci uz je to vyssia stredna, alebo kompakt. A 81mm (zvonku, vnutri vraj 10cm) je sakra velky rozdiel...

Inak nechapem tento trend skodovky, robit "jazvecikov". Ci je to Fabia, Superb alebo Roomster, vsetky su vyrazne uzsie ako porovnatelna konkurencia. No ale hlavne ze to dohanaju velkou dlzkou (alebo v pripade Fabie este aj vyskou). Potom tie vozy maju uz na prvy pohlad akesi divne proporcie...
23. 2. 2011 08:44
Re: Rozměry
Třeba si to ve škodě zdůvodňují tím, že stejnak většinou se jede max. ve 4rech....tak na co dělat auto šířkově pro 5 >:D A když už úzké...tak bude mít menší odpor >:D >:D Nebob každý ušetřený centimetr na karoserii se námprojevuje v levnější výrobě a levnější prodejní ceně....aha..taky ne >:D
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 08:51
Re: Rozměry
U městského auta bych to ještě pochopil, ale tahle dvojice si už dělá ambice na mnohem více, než jen toulání se po městě. Jenže pak by to asi vypadalo pro Škodu hodně špatně.
Škoda dělá jen to, co je jí dovoleno. Pokud VW nepustí širší platformu, nic s tím neudělají.
23. 2. 2011 09:29
Re: Rozměry
lenze potom nastavaju take paradoxy, ze trebars Superb je na platforme PQ35 (ktora je primarne urcena pre nizsiu strednu, napr. A3, Golf, Octavia, Leon, atd), a Passat na vacsej PQ45, aj ked Superb je (az na sirku) vacsi nez Passat...
Avatar - Blue Sun
23. 2. 2011 10:05
Re: Rozměry
Bohužel, tohle je asi věc, kterou my neovlivníme. Snad jedině tím, že ta auta nebudeme kupovat, výběr je dost velký. Problém nastane, pokud někdo bude chtít kvalitu od Das Auto, bude muset vzít VW, případně tvrdě zachraňovaný Seat a jen nahraje do karet VW.
23. 2. 2011 08:41
Re: Rozměry
dle statistik má až 0,017% českých majitelů garáží tento objekt dimenzován tak, že Kia do něj nevleze, zatímco krásně uzounký Rommster ano ;-) >:D
Příště se možná dozvíme, že slabý motor je výhoda, protože člověka "uklidní" a nenechá ho jezdit zbytečně rychle, protože rychlost přece zabíjí ;-)
23. 2. 2011 09:00
Re: Rozměry
Tiež ma zaujal tento "nepriestrelný" argument ;-)

A tak sa z nedostatku stala zrazu oceňovaná výhoda ...
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:06
Re: Rozměry
Ano, tento argumentum ad absurdum bol skvelý. >:D Niečo v štýle: nevadí, že je krátky, hlavne, že je tenký. >:-[]
23. 2. 2011 09:08
Re: Rozměry
Neboj, v příští generaci bude vypadat jako čtyřbob.
23. 2. 2011 09:33
Re: Rozměry
Toto mi nerob! Teraz musim cistit monitor, zaprskany od kavy... >:D
23. 2. 2011 09:14
Re: Rozměry
Jo je to perdel...
Faktem je, že sem přesně věděl jak ten test dopadne a ani se mi to číst nechtělo, ale nakonec sem neodolal (a dobře sem udělal :-) ), i když přiznám se, že při vedení 4:2 pro Kiu a samostatného bodování u škodovky pro sedadla sem si říkal, že už ty body nikde nenahoní i za cenu většího kufru...a smiřoval sem se pomalu s překvapením a s mým špatným úsudkem... Nakonec nahonili... a překvapení se nekonalo a úsudek zůstal správný. :-)

A výhoda menší šířky u velkoprostorovéh vozu (byť nižší třídy)... to sem teda přiznám se ještě nikde neviděl... Hold to fakt vypadá na to Magnum... Musím se zastat autora, myslím, že tohle asi nevymyslel sám, resp. pokud vymyslel, tak má aspoň ty banány pro tu opici a tomu přeji. Každý se musí nějak živit...

P.S. remízu sem čekal, i když u mě je jasným vítězem Kia. Snad jedině v případě testování základních motorů, kdy by se u roomsteru vzal jako základní motor 1,2 TSI by měl Roomster u mě šanci na tu plichtu.
23. 2. 2011 09:56
Re: Rozměry
mňo je fakt, že možnost 1.2TSI je velkou devízou Roomsteru.... pro tohle auto ideální motor....

Jinak čekám nějakou slovní ekvilibristiku na téma dvoubarevný lak + světla střecha. U Delty to místní guru bral jako fatální zpronevěru dobrému vkusu ;-)
24. 2. 2011 11:54
Re: Rozměry
Wolffe, u tebe by nic z koncernu nevyhralo, ani kdyby to bylo jedine auto v testu.
To je tva objektivita.
24. 2. 2011 19:26
Re: Rozměry
Máš pravdu. Vidím to stejně. A já mám tedy taky pravdu. tak to je. Magnum a Piech na zadním sedadle.
23. 2. 2011 09:18
Re: Rozměry
Přesně tak, dávat MPV body za menší šířku, to je neuvěřitelné. A s tím motorem je to podobné.
Avatar - white label
23. 2. 2011 09:43
Re: Rozměry
Možná jsme četli každý jiný test. Takže můžeš mi napsat, kde je memší šířka interiéru Roomsteru vzzdvihována jako plus?
Za vnitřní prostor dostala Venga 2 body a Roomster jen 1 bod.
Tohle si asi náhodou přehlídl:
"Kia Venga
Plusy
Prostorná karoserie, výborné využití obestavěného prostoru
Škoda Roomster
Mínusy
Malá vnitřní šířka vpředu"

"Především deseticentimetrový rozdíl ve vnitřní šířce je opravdu znát."

P.S. Ale chápu zdejší převažující hysterii, koncern neprohrál, tak je třeba to aspoň v diskusi jakkoli zdůvodnit...
Avatar - iudex
23. 2. 2011 09:48
Re: Rozměry
Kľud, labele, netreba "zostrovať triedny boj". Celú tú polemiku vyvolala nie moc vhodná poznámka v teste, že užšie auto môže byť pre niekoho výhoda, čo je - iste uznáš - dosť úbohý argument. Tým by to ale mohlo byť vyriešené.
Avatar - white label
23. 2. 2011 10:05
Re: Rozměry
Já jsem klidný, jak želva, tohle mě tady opravdu překvapit nemůže. Když řeknu A, měl bych říci i B. To co může být z vnějšku výhoda, je naopak zevnitř nevýhoda a vzhledem k tomu, co jsem z testu citoval je menší vnitřní šířka v testu naopak výrazně kritzována a je zmíněna jak v plusech Vengy, tak v mínusech Roomsteru. Ovšem tady se diskutuje, jako kdyby v testu taková kritika vůbec nepadla, proč asi? ;-)
Avatar - Krispos
23. 2. 2011 15:38
Re: Rozměry
Zatímco rozvinout celou diskusi a odsoudit test jako zaujatý na základě jedné věty z článku je úplně košer >:D
23. 2. 2011 09:49
Re: Rozměry
Roomster bodoval u autora za venkovní menší šířku....aby se strejdovi lépe vlezl do garáže...mrkni, je to tam ;-)
Avatar - white label
23. 2. 2011 10:10
Re: Rozměry
Vím, ale při dnešních šíleně malých rozestupech na parkování (čáry jsou čím dál blíž u sebe, ale auta spíš rostou) to menší výhoda být může, zvlášť třeba pro ženy, které s parkováním obvykle bojují.
Každopádně je v testu velmi výrazně kritizován dopad této šířky v interiéru, což je mnohem podstatnější... ;-)
23. 2. 2011 10:22
Re: Rozměry
tomu snad ani ty nevěříš, že 2-3cm můžou být výhodou při parkování ;-)

osobně mi je šumák venkovní šířka, prostě tam najedu nadvakrát. Ale když jsme uvnitř jak sardinky, to by mě štvalo. Samozřejmě, musíme brát ohled na samotnou třídu - kdo čeká u malého MPV místa jak v obýváku je asi trošku mimo.
Avatar - white label
23. 2. 2011 13:18
Re: Rozměry
Jaké 2-3 cm >:-[] , to by samo nestálo za řeč, jde o 10-12cm. ;-)
23. 2. 2011 14:28
Re: Rozměry
10-12cm fajn - podívej se na pravítko a pak mi řekni úpřimně, jestli ti tento rozměr někdy ulehčil parkování. Zevnitř vozu to ani neodhadneš.
23. 2. 2011 18:11
Re: Rozměry
Problémem to být nemůže.Šířka garáží,ani stání na parkovišti by snad neměl být žádný problém.nebo maximálně stejný jako větší délka.Každou zimu máme vyhrnutý sníh na parkoviště do středu,významně se tak zkracuje délka stání,kratší auto je pak opravdu výhodou.Garáž mám dlouhou 8,5m.Dvě podobně dlouhá auta se mi tam v případě Vengy vejdou lépe,než Roomsteru.Na 5,5 metrů šířky není problém obě auta vměstnat.Každý má ale jiné preference.
Avatar - white label
23. 2. 2011 18:23
Re: Rozměry
Jistě je to otázka perferencí. S tou šířkou mají problém hlavně majitelé starších garáží a domů, protože třeba někdy v sedmdesátých letech byly vjezdy do garáží poplatné době a tomu co tady převážně jezdilo. Jedna věc je taky do takové dobové garáže zajet a duhá následně z auta vystoupit a kolem vozu pohodlně projít (bez úhony pro auto a majtele)...
24. 2. 2011 07:27
Re: Rozměry
Frajer na Volge to mal ťažké aj vtedy.... ;-)
23. 2. 2011 10:29