to nad čím jsem se pozastavil je, že subjektivnost moje a tvoje se co se týká hodnocení aut až tak moc neprotíná. Protože neodpustit 5 cm na sedáku sedanu pro mě leží na stejné úrovni jako neodpustit CCčku jeho chybějící centimetry nad hlavou.
Já odpouštím oboje, o to víc nechápu a nesouhlasím s "histerií" kolem "krátkých" zadních sedaček 508 a na druhé straně "za kritiku nestojícím" omezením nad hlavou CCčka.
Tam se víceméně potvrzuje co říkám - Audi má servis dražší ;-) A to je teprve A4. A5ku či A6ku už tam neuváděj, to je eště vyšší.
Pokud tam náhodou má Audi nějakej díl levnější než VW, tak to je snad akorát zadní blatník. Ale tohle jsou díly, který buďto nepotřebuješ vůbec nebo ti je zaplatí pojišťovna z povinného ručení viníka.
Po připočtení ještě případně havarijní pojistky a pojistky při odcizení je VW ještě jasnější favorit proti Audi.
Patřím k těm, co se dali nachytat od VW. Akorát před rokem jsem řešil nákup nového auta s ambicemi jít do BMW nebo Audi. CC se mi sice taky moc líbilo, ale "passat plný prasat" vystihovalo můj tehdejší reálný zájem. Jenomže jsem si pak všimnul informace o zvýhodněném balíčku a přirozená "lakota" zvítězila nad chutí po prémiovém autě. Dostal jsem se ve finále k verzi 3,6 stejné jak v reklamě na R-line s takřka vším co se dalo do ní nacpat za cenu jen lehce přes 900 tis bez DPH, což bylo dramaticky méně než u obdobně vybavených prémiových aut ( i když to moc lidově asi také nepůsobí). Přestože jsem měl velmi dobrou zkušenost se spolehlivostí u aut VW co jsou u nás ve firmě, raději jsem si připlatil prodlouženou záruku na čtyři roky.
CC-čko mám už asi 3/4 roku a nyní s 22tis km a už mě štve spousta věcí:
- mám pocit, že ho má skoro každý
- jmenuje se Passat CC a ne GT jak v USA což by ho docela vystihlo (minimálně u 3,6
motoru)
- nemá klasickou ruční brzdu
- syn se mi směje, že mám ve znaku logo Voskovce a Wericha
- manželka mě teď hlídá abyl si nenašel novou paní
- hůř se do něj nasedá
- v létě jsem musel dávat pozor na chlazené sedadla, abych si nevyrobil "housera"
- již letos se stane zastaralým modelem
- nesluší mu, když je špinavé
- musím mu hledat dobré parkovací místo, aby mu někdo neudělal bebino
Naštěstí jsou tu i pozitiva:
- opravdu pohodlné auto na cesty s malým sportovním nádechem
- tam kde se pohybuji neurazí obchodní partnery arogancí a přitom má jistou dávku serióznosti
- motor 3,6 není sice zelený, ale nesežere vás i s botama
- 300 koní občas přijde vhod
- do kabiny vstupující zpěv 6-ti válce při akceleraci
- spousta technických hraček uvnitř
Spolehlivost zatím nemůžu hodnotit, žádné problémy jsem zatím neměl. Budíky mi nedrnčí, anténu mám rovně, výfuky asi taky (nešilhám a nejsem kverulant). Mám vyzkoušeno, že se dá pohodlně cestovat i na zadních sedadlech (180-185cm vysocí pasažéři).
Prostě bezva auto na každodenní lítačku ale i na neděli. Na okruh určitě ne!
Rozhodně si ho ale už nikdo nekupujte, už tak jich jezdí až moc!
Na webu Fordu jsem to našel náhodně, má to tam protože vychází cenově nejlíp. Odkaz se mi sem nedaří vložit. Tak ja to na shora uveden webu, záložka Novinky a akce, dále stáhněte si a dokument Porovnání cen ND a servisu - AUTO7 3/2010
Na alfisti.cz.
Ja jako byvaly alfista jsem tam neustale, prece jen cuore sportivo tam porad bije.
To forum je docela zvlastni, oproti skoda/vw/renault foru je videt, ze to jsou nadsenci kteri se znaji osobne, jezdi na srazy atd...
Jen si ji porid, 166 s trilitrem stoji okolo 130 tisic v hezkym stavu (anebo za 50 tisic AR75 a hura podelavat Bavoraky...). Garantuju ti, ze se Tvuj nazor na italskou produkci diametralne zmeni... >:-[]
Dá se s tím souhlasit ale tvrzení je to ještě spekulativnější než perfektní spolehlivost nových Alfa Romeí nebo francouzů...
Nic naplat, ačkoliv bych si to auto dokázal nakonfigurovat k estetické téměř dokonalosti stejně bych si ho nekoupil (a to právě s ohledem na reference současné generace) doknoce ani kdyby ten nákup nebyl za mé...
že se sypou tourany a jiné vem déšť ale u tohohle kousku to opravdu zamrzí moc. A cenově jsi na tom pořád líp než u CC.
Je zajímavé že člověk, který prodává obě značky (tedy by mu mělo být jedno co doporučí) taky doporučoval 508. A když už ti spolehlivost sepsuje i člověk co ty VWčka prodává... Na tom už zkrátka něco bude.
No, nářků příliš netřeba, je tu nová 508čka, která zvenku i uvnitř vypadá parádně, posaz taky přistane a ve verzi GT dostaneš i bezva svezení.
je fakt, že mnou zkoušenej passat CC měl podobný vady (jemný chrastění budíků a trochu hnutá anténa), ale když nad tim člověk přemejší, tak moje výtky k tomu směřovaly proto, že jiný chyby sem nenašel... ale jel sem kde co a u většiny aut našel horší chyby... neni nad osobní zkušenost... já bych si ho v garáži i tak uměl představit (a rád)
>:D V poslední větě myslíš koncer wars tady nebo na alfistech. Tu stránku neznám... Nejsem Alfista... I když jako správný motorista si někdy nějakou budu muset pořídit :-)
máš pravdu... z tý 3.2 v 159 sem byl nehorázně zklamanej, na to že to je "vrcholná verze"... Právě to je jeden z důvodů, proč nahoře zmiňuju CCčko ( teď nemluvim jenom o designu) a né o 159... týden za volantem CC s tou 3,6kou a jedno tělo jedna duše.. po ježdění s tou nabízenou alfou sem si připadal jak po boji s tygrem (tlustym tygrem)... co je smutný, že i s 2.4 JTD sem se cejtil o dost líp... a upřímě i s tou mojí dinosauří načipovanou v6kou se cejtim úplně jinak...
ale přiznávám, že sem nezkoušel tu novější a odlehčenější verzi, navíc bez 4x4, které měla bejt mrštnější... ale ruku na srdce, škrtnout 4x4 aby se top verze nechovala jak cihla... to je napováženou
Ona je otázka, jak velkou část produkce tvoří zmetky. Tuhle recenzi dobře znám a v diskuzi se přišlo na pár závad, které mají snad všechna CC, popřípadě jen kusy s motory na konkrétní palivo. Jestli mi paměť slouží, dá se mluvit o křivých výfucích, křivé anténě, drnčících budících. A rozhodně se dá mluvit o neschopnosti dealera a jeho servisu. A pak se můžeme ptát, jestli současně vyráběné kusy těmito závadami stále trpí, popřípadě jestli je odstraní příchod faceliftu.
Například Audi klidně tiše mění výrobní procesy i konstrukci během životnosti produktu. Takže vada, která byla aktuální před rokem, už může být odstraněna. Nijak se tím nechlubí, tudíž ani nemusí opravovat již prodané kusy. Jen když se ti to někde rozsype a dostatečně na ně tlačíš, tak ti dají spoluúčast na opravu problému. Z jejich úhlu pohledu máš zkrátka starší verzi, která není vadná. Jen ta nová je lepší.
Neboť tváť passátní víra choré uzdraví a žádostivé naplní. Jako i znaveným údům poutníků ulevit nechá, a žíznivým vláze na rtech spočinout dá.
Ty, náš největší z největších. Ty, neokázalý z neokázalých. Ty, hrdý z hrdých. Ty, nezlomný král nezlomných. Ty, náš APOŠTOL, naše ikona, naše spása. Ty ses vrátil, Šamane her a kejklí. Tvé stopy v prachu cest nezavane ani uragán.
Tys PASSAT, tys věčný, tys nekonečný jako vesmír kolem nás, tys hluboký, jako vesmír v nás. Tvé tělo velebíme, tvou duši vynášíme. Ty jsi náš chrám, ty jsi náš GRÁL. Tobě oběť, tobě dar. SVWé tělo, sVWou víru, sVWůj zmar.
No největší hlínu z toho měli na Alfistech. Už tam mají dokonce založený antikoncernistický diskusní fórum.
Dneska jsem to pročetl celý a takový hlody už jsem dlouho neviděl. Nehorázná legrace. :yes:
Ano je takřka pravidlem že dokáží dosáhnout jakési úrovně.
No naopak to zdaleka neplatí... Ti s rolexkama intelektuální a charakterově nepokřivenou úrověn tak automaticky nemívají... Trénuj výrazy jako implikace, ekvivalence atd... trénuj logiku, nejen výrazovou...
Krutý jsi nanejvýš tak k sobě samotnému.
A něco k tomu supermainstreamovému kovboji z MA o kousek níž bys neměl?
Třeba že passátní víra tvůj zatékající apoštolský interiér vysuší? Nebo je passat autem nanejvýš pro Mojžíše?
Zatím jsem dokonalého gentlemana bez dokonalých hodinek, brejlí a bot nepotkal, ale znám tu pár podvraťáků co si ze zoufalství kálej do holínek, Kajfíku...
Aby bylo jasno, pro mě passat cc patří jednoznačně k tomu nejhezčímu, s čím v posledních letech, ne-li za celou svou historii volkswagen přišel. Dobře se řídí, člověk se v něm za chvíli cítí jako doma... tohle volkswagen umí výborně!
Je elegantní a sympaticky pompézní, tedy mimo zadní partie. Snad ta přerostlá světla uvede facelift do normy... :-)
Místo na zadních sedadlech se v případě coupé snadno odpouští, na stěhování má totiž volkswagen jiné nářadí, ale cenovka s dvoulitrovým čtyřválcovým turbodieselem přes milion už ne tak docela. To je opravdu palba.
Co mě osobně ale přijde u takového auta jako průšvih, to je hluk z podběhů a svist od "rámů" oken při vyšších rychlostech. Vždyť CC je v podstatě GT, tady by měl být komfort a akustika až na prvním místě.
Já jsem si ji zamiloval hlavně v kombíku. Strýc ji má v nejvyšší možné výbavě a 2.4JTDM 4x4 a nemůžu říct jediné křivé slovo. Najezdil jsem v ní skoro pět tisíc a našel jsem jedinou vadu, která nakonec rozhodla, že jsem šel k jinému dealerovi (podřadnějšímu, zato s komplexně daleko lepší nabídkou). To auto je prostě zoufale malý...
3.2 je super motor, sice od GM, ale i tak paráda. Bohužel 159 je s třílitrem a čtyřkolkou dost neohrabaná, nedivím se, že jsi ji nechtěl.
Škoda, že už nepoužívají jejich 2.5/3.0/3.2 V6 Busso. To byl s přehledem nejlepší civilnívidlicový šestiválec všech dob, bohužel ho zabily emisní normy a cena benzínu...ten zvuk se nedá zapomenout. :-)
Co ale teď na to GTI? Myslíš že to tomu "plakátovému kovboji" vysvětlí? že s autem se prostě do servisu jezdí a je to běžná věc a reálný šofér s tím nemá problém...
A to asi ještě neslyšel o nějaké Avensisce, u které se po 100 000km proseděla sedačka. To je teprv problém.... :-) Tyhle maličkosti u CC k soužití s jakýmkoliv moderním autem prostě patří >:D
Jen nezapomínej, že hodinkami, polobotkami ani brýlemi charakter ryzího gentlemana nenahradíš. Zkusit to můžeš ale cestou z té parády ti nohavici pomočí i poslední vesnický zaběhnutý podvraťáček.
ale pak jsem náhodou zabloudil na moje.auto.cz a přečetl si zkušenosti jednoho z majitelů: [odkaz]
Nadšení opadlo a jen se mi potvrdilo všechno to, co jsem si o VW, jeho dealerech a výrobcích vždycky myslel. Jak se píše na garáži: naleštěný prd
Jak neopřete? Nahoře píši, že můžeme číst velmi odbornou chválu i kritiku. Co čekáš, že tu budu cecečko napínat na garážovej skřipec? Není za co, rozhodne ne za méně prostoru na zadních sedadlech. Je to jako v CLS, tam si také nikdo nevodí na mejdan holky v drdólech.
Dávka subjektivnosti není pozitivem na testech (také ji tam nenajdeš) ovšem svůj jistý diskuzní význam má. A to v tom směru, zda dokážeme, ty, já, my všichni zde dávkovat ten "subjektivismus" v rozumné pochopitelné míře, přičemž samozřejmě, ti, kdo tu píší věty, které mají nějakou myšlénku samozřejmě usilují o to, aby převažovala objektivita. Tu jsem se například pokusil dnes vyjádřit v celém svém příspěvku. S výjimkou závěrečného sloganu, pochopitelně . ;-)
P.S. Jinak si tu ani neonikáme ani nevykáme. Současně neužíváme pokud možno teplé zdrobněliny, jako např. - milý fuzzy a tak podobně. Prostě a jasně - ty jsi fuzzy a já jsem GTI. Přívlastky už si domýšlej sám :-)
159ka rozhodně patří k tomu hezčímu ve střední třídě... orgasmickej předek,ale i parádní interiér... mnohem víc mi ale ten design sedí na bréře. Z většiny pohledů 159ce nějak nemůžu přijít na chuť... a že sem se snažil, před třema měsícema sem měl paradní nabídku na skoro novou 3,2ku v 4x4, ale nějak jsme si nerozuměli (s tim autem :-)...
Nerad bych za někoho mluvil a už vůbec ne za někoho, kdo vládne tak prořízlou hu...klávesnicí.
Snad doplním jedno, CC je stylový doplněk v řadě, proto ho nelze přirovnávat k běžnému sedanu a měřítka vytažená na střední třídu na něj jaksi nemohou platit. Každý má na výběr...klasický sedan, nebo jeho trendy bratra. To je fér.
Mě překvapuje že ani jednou větou se do CC neopřete, přitom jenom místo na zadních sedačkách by vydalo na příspěvek obdobné velikosti jako je tomu u vašeho komentu v testu Peugeotu 508.
Že by za tím byla jistá dávka subjektivnosti vůči té či oné značce?
Ak to označenie občan bolo myslené ako humor, bol veľmi hlboko medzi riadkami. Ale beriem. Mne to ale pripomenulo neveselé doby minulé, keď boli súdruhovia a občania. Asi som na to príliš citlivý. ;-\
Nejsme tu od toho, abychom kádrovali testéry, ale můžeš mi věřit, že vím co v dané věci nahoře píši. Tak trochu mě překvapuje, že u vás neznáte pojem - humor - (mířím nyní na toho "občana") ale tohle už mě tu nepřekvapí ani náhodou. Jen snad... u tebe bych předpokládal tak trochu orientovanější postoje... ;-)
Vždy pobaví, keď autor testu, ktorý Ti vyhovuje, je pán testér, ktorý "umí", zatiaľ čo v opačnom prípade je to "občan" (s minulosťou zaváňajúcim negatívnym podtónom, ako niekto, kto nebol hodný označenia súdruh), jeden z milióna. ;-)
Především oceňme kvality... testéra. Diskuzní prosťáček, číhající za garáží na uplacené věty, na spiknutí mocných a dovolenou na kanárech za nadpisy, musí potit krev. Ti, však, kdo umí i číst, ti, kdo mají vlastní hutnou hlavu, případně i hutnou garáž, ti samozřejmě uznale kývnou hlavou.
Kdo čekal textové bakchanálie, kdo čekal než oslavný kvikot apendixů světa aut a aut světa, ten holt ať se vrátí ke své oblíbené činnosti le*** plakátů, ti ostatní nechť čtou slova pravdy, slova chvály, slova kritiky i slova touhy.
Je tu známou věcí, že horní testér hodně umí, a je známou věcí, že hodně umí i Passat CC. Dobře se to tedy sešlo, dobře se to tudíž i čte. Takhle to má být, síla testéra se totiž pozná v tom, že nic v testu netlačí na silu, vše jede samo, jakoby se test psal sám, přirozeně, s nadhledem, se schopností vidět, se schopností vědět a se schopností umět. A síla vozu? Tu zjistíš v jeho technice, v jeho diesignu, v jeho společenském významu, v jeho image, v jeho prestiži.
Osobně velmi oceňuji testérův jak ryze odborný popis včetně expertních jízdních poznatků, tak sdělení orientující čtenáře v realitě třídy, v realitě světa, v realitě života. V tomto kontextu velmi zřetelně přitakejme možná v letmém čtení přehlédnutelné, avšak velmi nosné úvodní myšlénce, že totiž smysl existence cecečka nabyl příchodem nového Apoštola věcnějších, důvodnějších rozměrů.
Jistě, zvládnutí filosofie tvorby mnoholetých garážových ikon, to vyžaduje mistrovství nejen technické, nýbrž i mistrovství stylu, vyžaduje to znalost především očekávání budoucích majitelů. Co naplat, můžeš se pokoušet dublovat volanty, můžeš přivírat otevřenou tlamu, můžeš to zkoušet přes hodně šikmé oči... bez image, bez prestiže, bez stylu v tomto segmentu jako bys nebyl.
Vše žádá své, svůj k svému, kdo jinému garáž kopá, sám do ní padá. No jen se pokus navštívit sobotní ples vaší okresní smetánky v teplákové soupravě a v adidaskch bez ostruh. Pokud nepůjde o maškarní bál, skončíš v propadlišti dějin. A přesně tak se to má v autech. Jak nemáš ty správný raybany, jak ti v celou nekuká orloj na levačce ty správný časy, jak ti kopyta na schodech nevržou bezchybně zpracovanou kůží, jsi než... plesový sandero, jemuž měsíční chůze nepomůže ani při tangu, ani při zoufalém úprku na veřejné záchodky.
Je snad něco, co tě zásadně překvapilo, je snad něco, co tě věde k přehodnocení postojů k cecečku? Nic, jen zjištění, že je to výborný vůz, s technikou na špici, s karoserií na vrcholu a s cenou která věrně odráží status Apoštola.
Osobně bych to viděl někde kolem dvou benzínových litrů, auto se v zatáčkách zatáhne k neutralitě, výkonově nebudeš strádat a spotřebu udržíš na rozumné hladině. Teď už jde jenom o to, najít tu odvahu a vejít do vlastní garáže. Pokud tam najdeš něco lepšího, než je PASSAT CC, či dokonce Apoštola samotného, napiš to tu, nemyslím model, stačí jen zvednout na konci svého diskuzního příspěvku passatovi palec, to se v solidní společnosti dělává. Pokud však tam pod hromadou hadrů nejdeš než sám sebe, s vočima vyklovanejma bazarovými supy, a s dehtem silničních muk za nehty, dej si palec dolů a doufej, že si ho zde nikdo do zítřka nevšimne...
Nemyslím, že by byl servis Audi výrazně dražší, spíš naopak. Neznám konkrétní relace A5 a P CC, ale při srovnání servisních nákladů 2.0 TDI Passata a A4, vychází A4 v lecčems výhodněji - viz velká srovnávačka Auto7 3/2010 https://www.fordoriginalnidily.cz/data//…
ano, samozrejme to je jedna z možností. Ja som skor chcel poukázať na to, že ten rozdiel v cene je 250tis. KČ, a to je už slušná suma. Takže ten, kto má rozpočet napr. ten 1 mega, asi ťažko bude mocť prihodiť 25% a vziať A5.
Opačne to je reálne skor. Máš rozpočet 1.25 mega a rozmýšlaš či vziať normálnu A5 alebo nabúchané CC. A tam už je image určite doležitý faktor. ;-)
Ch jako charakter... podobně promyšlenej a líbivej design střední třídy (bez slabejch částí) nenajdeš jinde než u svatý trojice. Oba palce nahoru :yes::yes: Minulej týden sem jezdil v bílý s 3,6kou a je to setsakramenská paráda!
Designově se povedl, o tom není pochyb. Jak to je s kvalitou, o tom se raději nemluví. Ať je to tak či onak, tohle auto se kupuje jen kvůli tomu, jak vypadá. A vypadá úchvatně! :yes:
Lenže ľudia úple tak neuvažujú. Zober si to na príklade Laguny a Passatu: je zrejmé, že super vybavená Laguna sa môže pohybovať okolo ceny základného Passatu. Typický (väčšinový) kupujúci ale radšej vezme Passat, možno i pár fičúr prihodí, ale nie všetky, čo má Laguna, takže cenový rozdiel nevznikne taký veľký. Takýto väčšinový kupujúci radšej oželie pár výbavových prvkov, ale bude sa hrdiť imidžovejším autom, ktoré mu prepožičia vyšší status. A obdobne to bude s CC a A5, či inými príkladmi: väčšina siahne radšej po menej vybavenej prémii, ako po nadupanom mainstreame.
Jasne, ja som myslel ideovo, nie platformou. A5 Sportback i Passat CC sú športovejšími a imidžovejšími derivátmi východzích modelov, čo ich oprávňuje k vyššej cenovke. Len sa domnievam, že cenovka cez milión na štvorvalcovom Volkswagene je už ťažko stráviteľná, to už si potenciálny kupec radšej priplatí za Audi (a poznám i príklad z praxe, kde to presne tak bolo).
A5 Sportback neni sesterskej model ;-) ten stojí na úplně jiný platformě. Nehledě na to, že CC můžeš mít už za 710 000, A5ku Sportback nejméně za 875 000. Ty příplatky ti to potom vyšroubujou eště rychlejc, nehledě na dražší servis vozů Audi.
tak čtvrt mega je docela dost - v podstatě je to 25% ceny CC. A tam bys možná taky nějakou slevičku vyjednal. Myslím, že to mají vykoumaný dobře, aby si nelezli vzájemně do zelí.
Jasně, mě to jen docela pobavilo, protože dnes už je v podstatě i vysoká s MBA občas málo :-)
Tak k tomu CC, musím s tebou souhlasit. Je to fajn auto, bohužel věk je už znát a konkurence nespí.
Teď jsem si jen tak zkusil nakonfigurovat tu A5 pro takové to "normální ježdění" (žádné sportovní pakety, kůže atd) a skončil jsem na 1.250.000 (2.0 TDI quattro). Bohužel jsem nedokázal zjistit, zda má DSG anebo manuál, asi spíš ten manuál.
Příplatek čtvrt milionu by mi za quattro, lepší image, hezčí design a příjemnější materiály v tomto případě stál...navíc u prémie je vždy velký prostor pro slevy...
Rovněž upozorňujeme diskutující, že následující perly uvedené níže zde již byly uvedeny a nemusí tu být dvakrát. Takže pokud chcete napsat něco co je uvedeno v seznamu níže, neobtěžujte se :-)
1. VW Sux
2. BraVWo VW
3. Je to koncernová šeď a nuda
4. Passat se v testu Autobildu umístil na 65. místě ze 70.
5. Každý řidič Passatu je hovado
6. DSG je dodrbaná
7. Je to předražené (ano je, ale prodávat se to bude)
8. Není to Cuore sportivo jako Lancia
9. Každý bazarový kovboj sní o Passatu CC
10. rovněž rozostřené fotky levnými čínskými kompakty neakceptujeme
......Jízda s ním je dynamičtější a v rámci možností koncepce pohonu i zábavnější ve srovnání s poněkud usedlým Passatem. Že to může být ještě lepší, ukazuje na svých modelech Mazda nebo Ford.
Kdo je tu mistrem na podvozky tu vy přece každy.
Předem upozorňujeme diskutéry, že příspívání do diskuse je na vlastní nebezpečí a za případné negativní následky redakce ani obecenstvo neodpovídá.
V případě (ne)opodstatněné kritiky budete postaveni před samozvaný Lidový soud a vaše argumenty pro potěchu všem rozcupovány.
Děkuji za pochopení.
Ako sa píše v teste, zameranie CCčka je odlišné ako klasického Passatu. Základ je chladný manažérsky sedan, tváriaci sa ako tvrdý obchodník s pokerovou tvárou, zatiaľ čo "kupé" hrá viac na city a darí sa mu to. Až na mačacie zadné svetlá v zásade nemá dizajnovú chybu, tak uvidíme, či mu nový corporate face viac neublíži, ako pomôže.
Akurát s tou takmerprémiovosťou si nie som celkom istý, s cenovkou nad milión Kč (!) už rúbe vysoko a pohybuje sa v revíre skutočnej prémie, napríklad sesterskej A5 Sportback, ktorá je predsalen o ligu elegantnejšia s vyšším image (a tiež praktickejšia).
Nemůžu si pomoct, ale auto za víc než milión a nemá ani vestavěnou navi? :no: Po designový stránce dobrý, interiér tradiční VW studenej čumák...Bál bych se těch bezrámových oken, když si uvědomím, jak průserový byly okna u Touranu, tak to tohle udělá v zimě? ;-\