Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST VW Passat CC 2,0 TDI DSG – Poslední s obloučky

Ondřej Láník
Diskuze (91)
Po příchodu modernizovaného bratra dává existence Passatu CC více smysl než kdykoliv předtím.

Volkswagen převlékl už všechny své modely do nového hranatějšího kabátu ovšem s jednou výjimkou. Ano, Passat CC je stylistickým pohrobkem, který už ale netrpělivě čeká na modernizaci přídě dle nové firemní módy.

V závěru prvního poločasu životní dráhy jsme vyzkoušeli silnější verzi turbodieselu kombinovanou s převodovkou DSG a stylistickým R-paketem.

Stejný (známý) základ, jiná (méně praktická, ale dynamičtější) karoserie, řeknete si při pohledu na Passat CC. Jenže je to trochu složitější. S čerstvou zkušeností z jízd klasickým Passatem po modernizaci vyniká více než kdykoliv předtím odlišné zaměření Volkswagenova CC.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Vnější vzhled tohoto modelu sice už pomalu končí, ale koncepce auta se výrazně nezmění. 4,8 m dlouhý sedan působí navenek velmi elegantně, na neprémiovou část střední třídy je nečekaně široký a nízký. V nejbližších měsících se změní příď, která bude ještě agresivnější než teď, ale silueta, jež CC od usedlejšího bratrance odlišuje nejvíc, zůstane taková, jaká je – tedy kompaktní, elegantní a snad i nadčasová. Zadní část s barokními obloučky na koncových svítilnách je dnes asi nejvíc out z celého auta. Uvidíme, co s ní VW provede.

Design v našem případě vylepšuje R-line paket s odlišným předním nárazníkem, 18palcovými koly, mlhovkami a zadními ztmavenými světly. Uvnitř je sportovní multifunkční volant s ovládáním převodovky DSG. To vše je paráda bratru za 47.300,-Kč.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

R-line sada sice nemá na funkci vliv, přesto je dynamičtější charakter Passatu CC v porovnání s Passatem zpoza volantu snadno rozpoznatelný. Začneme na stojánce. Přístrojová deska je sice stejná, ale výrazně skloněné A-sloupky, nízká boční okna a dva páry bezrámových dveří dělají z CC pocitově jiné auto. I samotná poloha za volantem je o něco nižší, než ve vyšším Passatu.

Velký rozdíl zaznamenáte i na zadních sedadlech. Místo velkorysého nástupního otvoru je zde designem siluety silně ovlivněný tvar elegantních, i když přeci jen menších zadních dveří. Uvnitř je výrazně méně místa nad hlavou, ale konstruktéři se snažili leccos zachránit snížením polohy sedáku a změnou sklonu opěradla, takže dva dospělí tady nakonec najdou dost prostoru i pro delší cestu.

Kombinace silnějšího 2,0 TDI s převodovkou DSG je optimem pro velké cestovatele, kteří hledají komfort a nízkou spotřebu. Nejnovější commonrailové čtyřválce TDI už jsou tiché a běží klidně, navíc s převodovkou DSG auto dobře maskuje poslední zbytky turboefektu. Úsporné jízdě s 2000 min-1 na otáčkoměru a rychlostním průměrem 100 km/h odpovídá odběr 5 l/100 km, na dálnici ve 130 km/h se otáčky motoru posunou někam k 2600 min-1 a spotřeba k 6,5 l/100 km. Ve vyšších rychlostech budete cestovat za doprovodu vyššího hluku od širokých kol a místy i svistu od bezrámových skel ve dveřích.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Auto s R-paketem se tváří hodně agresivně, ale jde hlavně o halo efekt lákající pohledy potenciálních zákazníků a okolí. Jízdní vlastnosti odpovídají moderní střední třídě s relativně těžkým hnacím ústrojím nad přední nápravou. V extrémní situaci nakonec přijde nedotáčivost, kterou snad trochu můžete oddálit tak, že se rozhodnete pro verzi s pohonem všech kol (+45.100,-Kč).

Osmnáctipalcová kola vypadají skvěle a kupodivu nejsou vstupenkou do klubu tvrdých podvozků. Zásluhu na tom má standardní adaptivní podvozek DCC. Jízdní pohodlí zvládá tento Passat CC i na špatných českých dálnicích skvěle. Sportovní režim je trochu problematičtější kapitola, protože se v něm sice napřímí reakce auta a omezí náklony karoserie, současně ale přijdete i velkou část luxusní pohody na palubě, když zrovna nejedete po dokonalé dálnici.

Passat CC dobře doplňuje portfolio Volkswagenu. Vedle modernizovaného Passatu působí přesně tak, jak designéři a stratégové z Wolfsburgu chtěli – elegantněji, mladistvěji a stylověji. Jízda s ním je dynamičtější a v rámci možností koncepce pohonu i zábavnější ve srovnání s  poněkud usedlým Passatem. Že to může být ještě lepší, ukazuje na svých modelech Mazda nebo Ford.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Cenovka začínající osmičkou vypadá na první pohled příliš vzdálená od stejné motorizace v Passatu. Jenže CC je u VW lepším zbožím, které je potřeba porovnávat s podobně vybaveným Passatem Highline za 794.900,-Kč. U něj ale musíte například připlatit 25 tisíc za adaptivní tlumiče, čímž se dostanete na podobnou částku.

Ne, ani jeden z těchto Passatů není levný, ale než začnete pokukovat po prémiových sedanech s podobnou základní cenovkou, pozorně si pročtěte seznam výbavy, kterou dnes neprémiová volba za 800 tisíc zahrnuje v ceně.

vw testy strednitrida vw testy strednitrida  

Plusy

  • Výkonný, ale současně úsporný motor
  • Rychlá převodovka DSG
  • Komfort odpružení i na špatném povrchu
  • Cena srovnatelná s běžným Passatem, bohatá výbava
  • Stále působivý vzhled

Mínusy

  • Vyšší cena
  • Méně místa vzadu, horší výhled z vozidla
  • Svist od bezrámových oken na dálnici
  • Chování auta zcela nekoresponduje s designem

První cena vozu710.300,-Kč (1.8 TSI, 118 kW)
První cena vozu s testovanou motorizací827.400,-Kč (2,0 TDI DSG 125 kW)
Základní cena testovaného vozu827.400,-Kč (2,0 TDI DSG 125 kW)
Cena testovaného vozu vč. příplatků1.013.700,-Kč (2,0 TDI DSG 125 kW)

Ondřej Láník
Diskuze (91)
VW Passat CC 2,0 TDI DSG
Cena základní sestavy 827 400 Kč
Výbava základní sestavy čelní airbagy řidiče a spolujezdce, možnost deaktivace u spolujezdce, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu a vzadu, elektronický stabilizační program ESP s impulsem do řízení, ABS s brzdovým asistentem, ASR, EDS a MSR, dvě opěrky hlavy vpředu, 2 opěrky vzadu (4místné vozidlo), Isofix, příprava pro připevnění 2 dětských sedaček na sedadlech vzadu, dvě upevňovací oka na plošině za sedadly, výstražný trojúhelník ve víku zavazadlového prostoru, automatická klimatizace "Climatronic", 2-zónové nastavení teploty, senzor kvality vnějšího vzduchu s automatickým přepnutím na vnitřní cirkulaci, rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 4 reproduktory vpředu a 4 reproduktory vzadu, vstup Aux-in ve středové konsole, okenní anténa, elektricky ovládaná okna vpředu a vzadu, vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, zrcátko u řidiče asférické, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické otevírání víka zavazadloveho prostoru, elektromechanická parkovací brzda, funkce "Auto Hold", posilovač řízení s proměnlivým účinkem, funkce "Coming/Leaving home", dešťový senzor, automatický spínač světlometů, 12V zásuvka vzadu a v zavazadlovém prostoru, palubní počítač s multifunkčním ukazatelem "Plus", kontrola poklesu tlaku vzduchu v pneumatikách, adaptivní regulace podvozku DCC, jízdní režimy Sport, Comfort a Normal, filtr pevných částic výfukových plynů DPF, rekuperace kinetické energie při brzdění, Start-Stop systém, 4 kola z lehkých slitin "Phoenix" 8 J x 17, samozacelující se pneumatiky 235/45 R17, halogenové světlomety se statickým odbočovacím světlem, chromovaný rám a žebra masky chladiče, chromované lišty okolo bočních oken, přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "matný chrom", sportovní sedadla vpředu výškově nastavitelná, s bederními operkami, sedadlo řidiče el. nastavitelné v 6 parametrech (bederní opěrka a sklon operadla), potahy sedadel v ploché tkanině "Silversprint", 3ramenný volant v kůži s chromovanou dekorací výškově a podélně nastavitelný, hlavice řadicí páky v kůži, středová loketní opěrka vpředu s odkládacím prostorem a výdechy ventilace dozadu, zadní 2místné sedadlo nedělené a nesklopitelné, středová loketní operka, průvlak pro přepravu dlouhých předmětů, odkládací box se 2 držáky nápojů mezi zadními sedadly, nekuřácké provedení, textilní koberečky vpředu a vzadu, 3ramenný multifunkční volant v kůži s chromovanou dekorací k ovládání mf. ukazatele, rádia a telefonu, tempomat, parkovací systém "Parkpilot", zvuková signalizace odstupu směrem dopředu i dozadu, zobrazení situace na displeji rádia nebo navigace, vnější zpětná zrcátka elektricky sklopná, vstup MEDIA-IN pro připojení vnějšího zdroje: USB-paměti nebo MP3 přehrávače s USB konektorem, ovládání a zobrazení pres rádio nebo navigaci, podporuje audio formáty MP3, WMA, OGG a AAC. Kč
Cena testované sestavy 1 013 700 Kč
Výbava testované sestavy Bezklíčové odemykání a startování "Kessy" (+10.700,-Kč), R-Line paket (+36.800,-Kč): 4 kola z lehké slitiny "Mallory" 8 J x 17 lakovaná v provedení Sterling-Silber, samozacelující se pneumatiky 235/45 R 17, nástupní alu-lišty s R-Line logem, multifunkční volant s alu-dekorací s ovládáním řazení, mlhové světlomety, zadní světla ztmavená, prahy a nárazníky vpředu v R-designu, 4 kola z lehké slitiny "Mallory" 8 J x 18 lakovaná v provedení Sterling-Silber, pneu 235/40 R 18 (+10.800,-Kč), potahy sedadel v kombinaci Alcantara (středový pruh) / kůže Vienna (okrajové části), vyhřívaná přední sedadla, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla (+38.100,-Kč), zvýhodněný sportovní paket pro příplatková kola z lehké slitiny: bi-xenonové světlomety dynamicky reagující na směr jízdy s ostřikovači, mlhové světlomety, přístrojová deska, středová konzola a dveře s dekorací v designu "kartáčovaný hliník", ztmavené zadní sklo a boční skla vzadu, absorbce 65 % světla (+34.000,-Kč), aj. Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1968
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 4200
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 350 / 1750 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 224
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 8.6
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 6.6 / 4.9 / 5.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 452 / 1405
Objem nádrže (l): 70
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1506 / 464
Rozměr pneu: 235/50 R18
VW Passat CC 2,0 TDI DSG
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4799
b) šířka (mm): 1855
c) výška (mm): 1417
d) rozvor (mm): 2711
e) rozchod vpředu (mm): 1552
f) rozchod vzadu (mm): 1559
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 750 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 950
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 990
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 930
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1490
délka sedáku vpředu (mm): 530
délka sedáku vzadu (mm): 520
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 640
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
8. 3. 2011 11:00
Re: PACCAT
ok GTI ;)

to nad čím jsem se pozastavil je, že subjektivnost moje a tvoje se co se týká hodnocení aut až tak moc neprotíná. Protože neodpustit 5 cm na sedáku sedanu pro mě leží na stejné úrovni jako neodpustit CCčku jeho chybějící centimetry nad hlavou.
Já odpouštím oboje, o to víc nechápu a nesouhlasím s "histerií" kolem "krátkých" zadních sedaček 508 a na druhé straně "za kritiku nestojícím" omezením nad hlavou CCčka.

Jinak peace.
6. 3. 2011 16:00
Re: CHRÁM PASSÁTNÍ VÍRY
>:D ty vole co jsi hulil? >:-[]
Avatar - theolli
5. 3. 2011 09:23
Re: mazda šest
naprostý souhlas,ve všech směrech si s VW vytře prdelku. :-!
Avatar - theolli
5. 3. 2011 09:22
Re: CHRÁM PASSÁTNÍ VÍRY
VW pacient,co dodat.
Avatar - theolli
5. 3. 2011 09:13
Re: Mainstreamová prémia
Bmw je proti VW group značka,BMW je mnohem víc než posr.... Audi!