Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V nošovickém Hyundai vznikly další odbory, chtějí vyšší mzdy

Průměrná dělnická mzda se loni v automobilce Hyundai zvýšila zhruba o 3000 korun na 21.325 korun.
Zpět na článek
5. 3. 2011 10:34
Re: zajímavé
Máš naprostou pravdu, mimochodem, svého času jsme dělali nějakou drobnost pro Otrokovice a tam nám vyprávěli o Continentalu (bejvalej Barum), že když fabriku koupili Němci tak kromě všech možných organizačních změn zorganizovali i odbory, aby je měli standardně jako partnera a zástupce zaměstnanců a měli s kým jednat. Rozumnej zaměstnavatel se snaží domluvit a jelikož je většina zaměstnancl v zásadě rozumnejch, tak se snaží domluvit taky. Co se týče vidírání, tak třeba v minulých dvou letech často vedení fabrik využilo celkové situace a s poukazem na krizi ořezalo, co se dalo a přitom sami žádné problémy neměli - naopak. Jistý výrobce jistého stavebního materiálu, i přes krizi velice žádaného začal kňourat, že je kríze a propustil 10% lidí z výroby, nedal 13. plat (do další kolektivní smlouvy a odmítl o něm vůbec jednat) a přitom mu výroba a odbyt za rok 2010 stoupla o víc jak 30%.
Avatar - petrumr
5. 3. 2011 07:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Typhoon
4. 3. 2011 23:23
Re: zajímavé
Pracuji v automobilovém průmyslu a u nás se platí na odbory 1 % z platu.

Odbory jsou naprosto nutnou podmínkou pro správné fungování vztahu zaměstnavatel - zaměstnanec. Každý zaměstnavatel se snaží platit za co největší výkon práce co nejméně. Odbory se snaží získat pro zaměstnance co nejvíce ve mzdě či dalších benefitech. Dohodnutý kompromis je někde uprostřed.
Dost často se vyskytují názory, že odbory jsou největším nepřítelem prosperity, že jsou nástrojem vydírání, viz. příspěvek Kvasoně. To je ale nebetyčná blbost. Vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci by měl být vyvážený a bez odborů to nejde. Jinak jsou vydíráni zaměstnanci.
Co se týká odborů samotných, musí si odboráři vybrat rozumné předáky, aby si extrémními požadavky nepřivodili krach firmy.
Zaměstnanci z nošovické továrny se jen chtějí podílet na hospodářských úspěších a to je naprosto pochopitelné.
Avatar - petrumr
4. 3. 2011 21:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - T613
4. 3. 2011 20:18
Re: zajímavé
odbory se platí z členských příspěvků. to ví každé malé dítě.
Avatar - petrumr
4. 3. 2011 18:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
4. 3. 2011 17:20
Re: Navrhuji přesun do Asie...
Ťuknuls hřebíček na hlavičku... bohužel jinde si práce váží a nemají potřebu zakládat různé spolky sloužící k vydírání za účelem získání neopodstatněných výhod... A co se týče mé osoby... my se známe, že víš, co umím a co ne?
4. 3. 2011 16:15
Re: Navrhuji přesun do Asie...
Jestli mluvíš o sobě, tak nevím, jestli by tě tam někdo chtěl. I tam musíš něco umět. A ten,kdo si neváží práce jiných, většinou umí ho..... :no:
4. 3. 2011 16:11
Re: Hyundai v České republice
:yes: :yes: Kolektivní vyjednávání v soukromé firmě je věcí zaměstnanců a zaměstnavatele a v civilizovaném světě prospívá oběma stranám. Pohoršovat by jsme se měli jen nad tím, co se děje snašimi penězmi, které vybere a utratí stát. Paradoxem je, že se často pohoršují nad odboráři v soukromém sektoru lidé, kteří jsou v nějaké formě odkázání na státní kasu.
Avatar - Emel
4. 3. 2011 14:51
Re: Hyundai v České republice
Nikdo nemá navrch proti odborům. Každá větší firma a nakonec i stát je velmi dobře vydíratelná svými zaměstnanci, pokud jsou organizovaní v odborech. Představte si třeba stávku popelářů za 50% nárůst platů...

České zákony chrání odboráře tak, že vlastně není možné se jich zbavit. Škoda...
Avatar - Plautus
4. 3. 2011 14:01
Re: Hyundai v České republice
Tentokrát súhlas :yes:
4. 3. 2011 13:42
Hyundai v České republice
Jestli si někdo myslí, že Hyundai má navrch a může vydírat přesunem do Asie nebo"někam" na východ, je vedle jak ta jedle a opakuje jenom primitivní a chybné argumenty, které se objevují na veřejnosti od začátku působení zahraničních investic u nás a mělo sloužit k co největšímu "odrbání" státu na pobídkách a úlevách.

V Koreji (tedy té jižní) jsou mzdové náklady vyšší než u nás, stejně jako řada jiných vstupů, pozemky počínaje a energiemi konče. O těch přesunech průmyslu má řada lidí dost komickou představu, výroba aut je poněkud komplikovanější, než montáže kabelových svazků....které se dají dělat v jakékoliv hale. Pak je to ovšem taky otázka infrastruktury, dosptupných pracovních sil (paradoxně nejen těch v dělnických profesích...), takže hurá do Ruska nebo třeba do Kazachstánu, on už i ten Blakán je mnohdy problém. Hyundai chce vyrábět v Evropě a prodávat v Evropě, pokud by vozil z Koreje, značně by se mu to prodražilo. Tak at laskavě respektuje prostředí, ve kterém je. Cpal se sem všemi silami, kecání o výběru mezi Polskem, námi a Maďarskem bylo jenom primitivní kouřovou clonou, jakmile byla KIA usazena v Žilině bylo to jasné ještě dřív, než bylo "rozhodnuto", připravovaly se na Ostravsku výrobny komponent, které počítaly s dodávkami jak pro KIA tak pro Hyundai, takže jenom stupidita politiků vedla k tomu, že v době, kdy autoboom u nás a na Slovensku vrcholil, tak si Korejci vymohli "investiční" pobídky.

Komu ten plat těch dělníků připadá vysoký, měl by si uvědomit čím se živí on a hlavně co skutečně umí...podobná arogantní a rádobyelitářská vyhlášení na adresu obyčejných a normálních lidí jsou ukázkou vlastní zakomplexovanosti. Já třeba pro svoji práci potřebuji spolupráci lidí všech stupňů vzdělání a nikdy bych se nepoškleboval lidem, co pracují manuálně.

Jinak pokud se odbory v soukromé firmě starají o pracovní podmínky a hlavně mzdy zaměstnanců, je to ok. Pokud odbory ve veřejném a státním sektoru slouží jako politická páka některých (levicových) politických stran, tak v tom případě bych je rozehnal. Že se Hyudai choval vůči zaměstnancům jako dobytek vímez loňska, kdy ho dokonce řešila bezpečnostní inspekce....a to nemluvím o ignorování procedur a předpisů ve stavebním řízení, ve vztahu k životnímu prostředí, prostě nesrovnatelné s VW nebo TPCA.

Výroba aut a komponentů, nota bene na rozdíl od Mladé Boleslavi, která zde má vše není až zas tak výdělečný džob a vliv na stabilitu ekonomiky prověřily právě poslední roky a porovnání třeba mezi Českem a Slovenskem, které je na autoprůmyslu ještě mnohem závislejší, než my.
4. 3. 2011 09:54
Navrhuji přesun do Asie...
... dobré řešení pro obě strany... Hujdaj bude mít levnější výrobu... a zaměstnanci dostanou šanci jít konečně svobodně jinam vydělat si zaslouženě více...