Světovou premiéru měla v Paříži sériová verze pětidveřového hatchbacku cee'd, který bude od letošního listopadu vyrábět první evropská továrna značky Kia v Žilině s roční kapacitou 150 tisíc kusů.
Určitě tady zase budou psát "odborníci" pře design, jak je Kia neoriginální a půjčuje si už použité tvary, ale ruku na srdce, komu z vás se nová Kia vyloženě nelíbí? Ceed Sw vypadá naprosto skvěle. No jasně, zadní světla jsou propůjčená od Volva a ten zadní sloupek zase od Peugeotu, ale jako celek to vypadá dost dobře. :yes:
Takto řešený zadní sloupek měl již MB třídy A. Takže Peugeot také opisoval (mimochodem takových je více). Stále si myslím, že lepší je v něčem napodobit než ROOMSTER!!!!!
Pokud si KIA udrží cenovou politiku kterou má nyní a bude mít kvalitu evropského automobilu tak je velkou konkurencí škodovkám ale i dalším automobilkám na našem trhu. To SW se mi velice líbí.
Jasně, souhlasim. Mně osobně se tahle Kia moc líbí a pokud nasadí dobrou cenu, což předpokládám, určitě uspěje. Určitě i na vrub Škodovky, která je sice kvalitním autem, ale se silně napálenou cenou a přichcíplými motory. Co se týká designu, nevidím důvod proč nepoužít osvědčené prvky. Proč být za každou cenu originál. Naopak, někdy méně znamená více. Je mi šuma fuk jestli budu mít na autě stejnej sloupek jako někdo jinej. Kdybych chtěl bejt výjimečnej, koupím si auto o dva řády dražší. Takže s touhle Kiou simply satisfied.
nazdar kolego, mě se tedy více líbí hatchback , ta zadní partie SW na mne působí dosti divně , jako by měla něco nejen od Volva , ale také např. Renaultu Grandtour. Hatch má ovšem v zásadě tvary stávající Corolly, když si dokreslíme místo malého okénka zadní sloupek. Motory vypadají zajímavě a např. Corolla se bude muset dosti činit. Uvidíme.
Jestli chceš vidět, jak se má udělat auto, podívej se na C30. Na Volvo C30. Tam sedí každá křivka, každej záhyb. To je nebe. To je dokonalost. Kia zaslouží pochvalu za velkou, velkou snahu. Ano... je na tom vidět snaha, zalíbit se v Evropě... to ostatně je příjemné zjištění. Ovšem, na Low-endovou produkci musíme nahlížet low-endovou optikou a nemůžeme očekávat, že spatříme konkurenci C30, AUDI A3 či snad BMW 1. Máš-li hlouběji do kapsy, je to pro tebe ta správná cesta. Cee´d se ti určitě bude líbit... Až pak jednou vyděláš balík, koupíš C30... nebo BMW 1. Hlavně, hlavně sleduj co dělá BMW, AUDI, Mercedes a dnes už i Volvo v tomhle segmentu. Tam se uč tvarům, tam hledej inspiraci. Nic lepšího na světě se v nižší střední nedělá. Možná pak dokážeš ocenit realisticky i produkci KIA...
Áno, spraviť pekné auto rozhodne umenie je. AKo už písali predomnou, vytvoriť niečo úplne nové, čo by nikomu nič už existujúce nepripomínalo, je veľmi ťažké, ak nie aj skoro nemožné. Píšem "skoro", lebo BMW sa to podarilo. Najistejšie je používať vlastné prvky z už existujúcich modelov značky a doťahovať ich k dokonalosti. Ak niekto tredíciu nemá (ako KIA), je to výrazne ťažšie. Mnohé značky už dlho nevedia nájsť svoju tvár.
Súhlasím, Cee´d je krásne auto, aj keď voči štúdii trochu zovšednelo. Najmä predné svetlá mali na štúdii lepší švih. Ale interiér zachovali a to je bomba, možno sa GTI bude so mnou hádať, ale naň taký Mercedes ani Audi nemá, ten vyšili úplne nádherne.
Inak, GTI, celkom nesúhlasím, že etalónmi dizajnu v tejto triede by mali byť práve Volvo, BMW, Audi a Mercedes. Oprav ma ak sa mýlim, ale všetky spomínané značky sa venujú výrobe skôr luxusných áut, a donedávna ich modelová ponuka začínala od strednej triedy. Po dlhej dobe je A3 prvým modelom Audi v nižšej strednej triede, Mercedes vyrába ešte len druhú generáciu triedy A, B je tu tiež veľmi krátko, BMW1 je takisto prvým modelom značky v tejto kategórii, ak nerátame trojkový hatchback s useknutým zadkom, Volvo C30 je tiež úplnou novinkou, také malé auto švédi nevyrábali veľmi dlho.
jasne, tvary sú to vo väčšine prípadov zaujímavé, aj keď ešte pomerne konzervatívne. Treba však uznať, že z tohto tieňa už začínajú vychádzať a ich nové autá sú niekedy odvážnejšie ako by človek čakal...A že sa nič lepšieho v nižšej strednej triede nerobí....o tom by sa dalo dlho polemizovať. Táto trieda je obsadená veľmi silne a ja som si istý, že na vrchol by som pasoval iné autá podľa dizajnu, iné podľa praktičnosti, iné podľa ceny. Mnohí za etalón triedy pokladajú Golf, ktorý podľa mňa rokmi akosi stráca na lesku, VW by v tomto smere potreboval nový impulz. Niekto by zase uviedol Corollu, preaktické a hlavne spoľahlivé auto, zase dizajn je dosť mdlý a nepresvedčivý.
Každopádne nová KIA je zaujímavá. Uvidíme ako sa jej bude dariť. Ale držím palce. :yes:
Pěkně jsi napsal. Co se týče designu - démantu v nižší střední, pak bych zmínil velmi opomíjený Mercedes A... tam lze spatřit aktuální vrchol umění. Kompozice předních i zadních světel, karoserie, která je "stále jiná", při každém novém pohledu tě ohromí. Ano, BMW, A3, a i C30... to je Olymp. Nechci se vyjadřovat k Cee´d... cením to auto jako dobrej low-endovej tah... Směr ovšem udávají jiní.
Ok, možná máš pravdu. Udělat pěkný auto za třičtvrtě-mega to ale není umění. Kdyby se našlo dost těch, kdo budou vidět kiu stejně jako Volvo, tak by určitě i Kia udělala pěkný auto. Nechala by si ušít kvalitní kabát u Italů a na materiálech by tady šetřit nemusela. Jo ale automobilový byznys je jenom o penězích. A když porovnáš Kiu a Peugeot nebo jiný srovnatelný Evropany, tak na tom není Kia vůbec špatně.
Nikdo na tom není vůbec špatně... ano Logan. Jde jen o to, kritizovat ( i opěvovat) přiměřeně. Vědět, kdo určuje estetiku, vědět, kdo je králem, vědět co je low-end... Jde prostě o to, nedělat z autosvěta jeden velkej guláš... Proto si tu dopisujeme. Proto tu čteme články a zejména testy.
Možná až budeš kupovat příště, ani tě nanapadne o Kii pochybovat, pořadí v peletonu se neustále mění a Kia sice není na úplné špici, ale i pro laika začíná být pouhým okem patrné jak se dere dopředu a nechává za sebou jendnoho soupeře za druhým, už dávno není v té horší půlce, spíš začíná dejchat na záda těm, co se na té špičce postrkávají. Tak na to mysli, nikdo nemůže žít jenom minulostí, alspoň né dlouho.
Já nemám důvod být neklidný, nejsem zaměřen z nějaké zásady na nějakou konkrétní značku, a už vůbec ne na takovou co v peletonu propadá. Stačí otevřít oči a dívat se dívat jak se situace mění, vítr z východu začíná foukat čím dál tím silněji, ať se nám to líbí nebo ne, je to fakt že začíná pěkně provětrávat. Kdo znal nějakou Kiu před 20 lety, kdo by si ji koupil před 10, ale dnes? Vyhlédni z ulity, něco se změnilo.
Nikde netvrdím, že tu 20 let spíme, jenom jedem o něco pomaleji. Je to samozřejmě i tím, že je daleko výhodnější držet se v háku než razit cestu. Faktem ale je, se to pěkně srovnává. A já si nekupuju auto podle jeho pověsti před xxx lety, ale podle současné formy.
Ale na tebe nefouká, seš v ulitě že to nevidíš?
Rok klidně vydržím. Ale ten Golf nepřibude sám, tak to bude spíš takovej králíček ve třídě. Za krále ho nestačí označit, na to bude muset bejt v konkurenci nej nej a to je pro lidovku nadlidský úkol.
Gti neblazni, c30 je hnus a jako kazdy volvo je vzdy generaci za za svatou trojkou. Mam e90 a matka s40 a neda se to naprosto srovnavat (kvalita, design, ergonometrie, pocit z jizdy atd.. A nerikej, ze by si bral c30 vic nez 1, a3 nebo golfa. TO nezeru ;-)
Všetci ste doteraz písali len o dizajne. O motoroch ani veta. Pre mňa je príjemným šokom motorizácia. Tie bezkonkurenčné výkony a točivé momenty. Základná motorizácia 80 kW, kruťák 137 N.m. To je výborné, nemyslíte? U predajcu v Žiline mi povedali, že cena bude začínať pravdepodobne na 600 000 Sk. Zdá sa to relatívne dosť, ale auto bude kompletne vybavené (6xABG, autoAC, ESP, MP3).
Motory su fajn, uvidime este spotrebu. Ale ta cena 600.000 je trochu prehnana. Som niekde cital, ze cena ma zacinat pod 500.000. Tak som fakt zvedavy. Nie kazdy potrebuje autoAC, 6xABG... U nas zatial rozhoduje cena a konkurencia je s nou podstatne nizsie.
Slovensky trh bude pre KIU v najbližších rokoch bezvýznamný, zameriavať sa bude na export do záp. Európy (vyjadrenie pána Dvořáka, manažéra Kie). Viac ako 90% produkcie sa bude exportovať na západ. Preto maximálna výbava a na západoeurópske pomery relatívne nízka cena. Uvidíme, možno pre slovenský trh pripravia špeciálnu edíciu KIA CEED JUNIOR za 499 000,- Sk s volantom v sériovej výbave. :-)
Mal som možnosť otestovať všetky motory pripravené pre nový Ceed. Všetky vychádzajú z osvedčených konštrukcí. Snaha konštruktérov bola vyhovieť širokej škále potenciálnych zákazníkov. Pri jazde v premávke, pri dodržaní PCP je spotreba veľmi prijateľná, zvlášť dieselové verzie.
Túto info máš odkiaľ? Keby to tak naozaj bolo, tak to by bola paráda. :-)
V prepočte na Sk by to bolo cca 460000,- a to by bolo výrazne pod cenou konkurencie a pravdupovediac sa mi takáto nízka cena nechce veriť. V denníku SME bola pred pár dňami uvedená neoficiálna cena základného modelu na úrovni 430000 Sk (a ten je bez klímy).
V žilinskej predajni aj mne povedali obdobnú cenu, ale volal som aj do predajne v Blave a tam hovorili o cca 450000 Sk (základná verzia). Tak si vyberte. Pokúšal som sa kontaktovať aj priamo KIU, ale zaryto nedvíhajú telefóny a pokus o zaslanie mailu na ich mail sa mi vrátil ako nedoručiteľný, takže na oficiálne info budeme musieť asi ešte čakať. :-(.
No skrátka Tí Kórejci sú nejakí tajnostkári.
:-! podľa vyjadrení kompetentných cena za Ceed sa bude pohybavať v rozmedzí 11000 - 13000 Eur... si to prepočítajte, 3 typy výbavy, sedí sa v tom slušne, ale kvalita zatiaľ nič extra... treba počkať 2 roky kým to vychytajú
No, osobne som videl ako tomu autu hrdzavejú brzdné kotúče po mesiaci, a nechcite v tom naburat... airbag spolujazdca vám rozbije čelné sklo a ak ste to auto niekto videl tak ten bag je v prístrojovke pod tou tkaninou, takže ako vystrelí roztrhne vám poťah prístrojovky, rozbije čelné sklo a oprava ??? no skúste si kupovať komplet prístrojovku...nehovorím o bočných bagoch... všetky plasty lietajú... takže jedna nehoda a auto je v šrote... disky kolies sú vyvážené od výroby 10g - 50g... od výroby...
Ty si asi sedel namiesto figuríny pri nárazových testoch a ten airbag nepoškodil predné sklo, ale tvoju sivú kôrku v hlavičke. Tie tvoje výmysly, že plasty lietajú a airbag je v prístrojovke pod tkaninou... No čo na to povedať. Airbag je schovaný v rezerve v kufri, a keď nabúraš lieta perie z vankúšov od babičky. Píšeš, akoby Ťa vyhodili z Kii pre neschopnosť a pomsta je sladká...