Urážej svejma fantasmagoriema někoho sobě rovnýho. Xkrát sem ti řek že porovnávání centimetrů mě nebere a o tom auta NEJSOU - už si z těch údajů KONEČNĚ pochopil že takovýhle srovnávání považuju za blbost?! Jestli ti je 15 a porovnáváš si takhle auta v katalogu budiž - jinak :no:
Co se týče rozměru dal sem ti odkaz na webový stránky výrobce a nemám důvod jim nevěřit. V autě sem sám seděl a žádnej problem + to samý potvrdil test na kterej si našel odkaz ty + citoval sem ti z dalšího testu. Všichni se shodneme že to je pohoda skoro až nečekaná - takže je asi načase abys sklapnul a nevymejšel furt nějaký další kraviny. Tipuju že si v tom autě nejen nejel ale ani neseděl. Podle toho co o tobě tady řikali si cvok a z francouzský auta tě vytáčej - tak se smiř že zrovna tohle neni špatný, je dokonce asi o dost lepší než si umíš představit :-)
ad PS: Já sem se svou kolobrdnou spokojenej - zato ty s tou svou asi moc ne ;-)
Ty jsi opravdu nepochopil, že k porovnání je potřeba dvou údajů, viď? >:D
Copak jsi ZASE nepochopil se zařazováním do tříd? Já jsem tady neřešil v desítkách příspěvků zařazení Superbu do vyšší střední, na rozdíl od tebe >:-[] Snad už z toho nebudeš mít ošklivé sny a budeš hezky hajat...
Že jsem na něco nereagoval se nediv, na všechny tvoje blbosti se reagovat nedá.
PS. Zato ty jezdíš dle vyjadřování tak maximálně na koloběžce...
Neumíš číst nebo jsi se definitivně zbláznil? Jaký cucání z prstu? Naměřený údaje pod článkem a práci místních redaktorů si zpochybnil TY >:-[] To si už nepamatuješ? :-)
Já použil firemní data z jejich webu - zkus si už nevymejšet, působí to fakt trapně ;-\
Co se týče toho co nechápeš, toho je evidentě MNOHEM víc :-) A rozdělení aut do tříd je evidentně mezi nima - nicméně gratuluju k správnýmu zařazení superbu - zdá se že sis odkazy co sem ti dal opravdu přečet ;-)
Ty blouzníš o autech? Já s nima radši jezdim a v DOST jinejch :-) A pokud si to doteď nepochopil, tak to byly CITÁTY >:-[] Ale tos mi připomněl - napsal sem 3 alternativy superbu co ho v tom či onom předčej - na insignii si vpodstatně NEREAGOVAL, mondeo ti vadilo, ale C5 tě vyloženě ...lo - a podobnej problém si měl s ronaultem a Meganem = to NEBUDE náhoda, co? ;-)
ad PS: to tady někdo psal a podle tvýho chování znalostí vyjadřování a posedlosti centimetrama je snadno poznat kde seš a co zhruba seš zač - takže Octavia I k tobě prostě pasuje :-)
Něco tak trapnýho jako seš ty člověk hned tak nepotká - jako OBVYKLE zoufale utíkáš od podstaty - tak abys to pochopil i ty a nechytal mě za slovíčka. Nezkoumej NĚMECKOU wikipedii, ale přečti si to v češtině - dal jsem ti dostatek odkazů ;-)
Tak už sis to ČESKY přečet? Tak to už víš že v tom máš bordel a auta se do tříd rozdělujou JINAK než sis představoval - a hlavně než si tady na stránkách sám psal :-) >:D >:-[]
"Údaje nemusej měřit ani pod článkem." - jasně, ty si přesnější umíš vycucat z prstu >:-[] Když chceš srovnat 2 auta, tak ti nestačí jen jeden rozměr u jednoho auta, víš? A dobrým zvykem je měřit stejnou metodikou ;-)
Gro věci je opravdu někde jinde >:-[] Z tvého komického neustáleho řešení kdy, jak a proč má nebo nemá být Superb ve vyšší střední by v marketingovém oddělení skodovky fakt měli radost - tím že pořád píšeš o superbu v kontextu vyšší střední jsi jim to sežral i s navijákem (pokud ho tam vůbec sami řadili) :-)
Ptal jsem se tě jestli si myslíš, že motorističtí novináři po celé evropě jsou tak hloupí, že nevědí jak a proti komu mají Superb testovat, takže jim ty musíš dělat osvětu >:-[]
Ptal jsem se kolik těch testů, ve kterých Superb figuroval ve vyšší střední, jsi viděl? Odpověď žádná, takže asi žádný. Pak nechápu proč tě to tak rozrušuje.
Tady je asi každému jasné, že Superb patří do střední třídy, jen ty tady pořád komicky řešíš opak - prostě si vyrábíš problém a pak ho pořád dokolečka nesmyslně řešíš a objevuješ u toho ameriku >:D
To tvoje nekritické blouznění o C5 mi někoho připomíná >:-[]
PS. Máš asi zase nějaké zatmění mozku, já Octavii I nemám, jeslti má Dacie víc prostoru mi je naprosto ukradené, užij si ho :-)
"A německá wiki to nemá blbě" - konečně z tebe vypadlo rozumné slovo, to to trvalo :yes::-) Jen si dovolim doplnit pro priste, ze ze sekvence tvych prispevku:
"- svý chytrosti vo rozdělení aut do tříd v němčině si evidentně bral z německý wikipedie (a nechal sis to přeložit googlem) což je normálně použitelný, problémek je, že tam je CHYBA :-) "
a
"Jo a psal sem že na německý wiki je to trochu "divně" rozepsaný"
lze tezko dovodit ze ses opravil, kdyz mezi nimi nic v tom smyslu uz nebylo.
Údaje nemusej měřit ani pod článkem. Dal sem ti odkaz na údaj na firemnich stránkach - podelnej prostor je 1756 mm ;-)
Ovšem o tom diskuze NEBYLA! Gro věci je, jestli superb patří do vyšší střední třídy kam ho tlačí marketing - neb ve střední už jeden model "jako" má :-)
Zmínil jsem 3 alternativy ze segmentu D (už ses to naučil podle čeho a jak se auta dělej do tříd?) která každá něčim superb trumfuje - ale NE v centimetrech před zadnim sedákem! U C5 to byla konstrukce podvozku kterej je převzatej z C6. Co se týče místa na zadní sedačce - na tý sem po letech úplnou náhodou nedávno seděl, no a k tvý smůle zrovna v C5. Místa je tam no problem - proti Golfu kterej zmiňuješ jsou přední i zadní sedadla asi 10x tlustší (to bylo řečeno OBRAZNĚ!) a o pohodlnosti se rozepisujou i v testu tady na auto.cz na kterej si mi dal odkaz. K tvý smůle se zmiňujou i o zadních sedačkách. Pro jistotu eště kousek z testu na autoexpress.cz:
...už jen usednutí do špičkových sedaček vám dá pocítit jaké to je nechat se hýčkat ... rozměrná křesla s výrazným bočním vedením ...nastavitelné v deseti směrech včetně naklápění horní části opěráku .. vyhřívaná s masážní funkcí ... vzadu se Citroen nehnal za centimetry před koleny cestujících a dbal na pohodlné usazení se bez toho aby se pasažéři mačkali rameno na rameno. I vzadu je velmi příjemná středová loketní opěrka .... bla bla bla ...
Jmenuje se to VŠE PODŘÍZENO POHODLí - netušim o co ti jde - stejně pitomej boj o centimetry svádíš s ronaultem - takže ještě naposledy ti to zopakuju - o centimetrech auta NEJSOU! Pokud si doma porovnáváš naměřený cm mezi autama a myslíš si že ti řekne kolik tam je v reálu místa, resp. jak se tam člověk cejtí - tak to ANI OMYLEM >:-[]
Smiř se s tim že tenhle typ auta NEDĚLAJ pro lidi jako si ty a běž si změřit třeba nějakou Dacii - asi zapláčeš, tipnul bych si že tam je víc místa než v tvý Octavii I >:-[]
Dojdi se nechat vyšetřit - snažil sem se ale s bláznem diskutovat nehodlám :no:
A tu závorku si měl napsat až za tim "to" - a takhle pomatlaný to máš v hlavě asi všechno - sbohem ;-)
Já o nějakém škrcení pásem nikdy nepsal, nepsal jsem ani (pokud vím), že v Octavii I je vice mista, psal jsem ze tam je mista stejne a ze to je malo, min. pro dospeleho. Taky jsem psal ze se to tyka Meganu hatch, ze kombi je v tomhle v pohode na urovni tridy. Takze zaverem - kdo jel octavii I si hned muze udelat obrazek o tom jak se budou citi v meganu >:-[]
To už zní od tebe hodně zoufale :-) Nikdo neříká že sedačky nejsou vpředu pohodlné. Můžeš kvantifikovat "nemůžou si stezovat"? Zmerili ti to, údaje jsou pod clankem :-) V Golfu si človek vzadu taky nemuze stezovat >:-[]
1. Hmmm, tak ty jsi nic takoveho nepsal, jo? :-) Psal jsi, že o co nabízí více prostoru Superb vzadu o to nabízí méně prostoru vpředu a o to že je větší Mondeo vpředu. Nebo už jsi na to radši zapomněl? ;-)
2. Sčítat by jsi měl, pak tady nebudeš muset omílat svoje subjektivní dojmy. Nebo chceš říct že auto.cz to změřil blbě, Autobild to změřil blbě, jenom ty jseš prostě borec který to ví jedině správně protože Hamunasakra kouk a viděl >:D
Právě, že o OI se říká, že hnije míň než MB nebo BMW, takže de facto vůbec. A je to opravdu tak, pohnitou Octavii najdeš málokdy a to je buď bouraná, a nebo ojedinělý případ.
Jo Busso to je taky "peklo". Ale u něj si nejsem jist masovým rozšířením, přeci jen Alfám se nevěnuji. Zato BMW své šestiválce brousilo jako diamant k dokonalosti vlastně takových minimálně 30let! To je konec jedné éry...
To si dovolím nesouhlasit, když se porovná nova A4 a Mercedes C tak jsou plus minus stejne. Sedni si do obou do zadu a uvidis. Vyrazne prostornejsi nez ty co jsi zminoval jsou zastupci nepremiove rady....u premie je to prostorove obdobne.
Asi těžko si VW bude přát místo prodejně úspěšnější Škodovky dalšího Seata jen proto, aby náhodou nekonkuroval VW.
Proč by pak VW plánoval "trojčata" z UPu, nebo dělal dvojčata jako Sharan/Alhambra...
Zvláštní spíš budou tvoje počty. Za letošek - A4 - 7 740, 3er - 6 348. Navíc A4 je nejprodávanější Audi a BMW má ještě před 3er 5er s cca 10 000 prodeji.
Navíc Passat je v top ten jako jediný zástupce střední třídy!
VW má v top ten jako jediný celkem tři zástupce, z toho dva na 1. a 3. místě, co ještě může chtít víc. :yes:
P.S. Úspěch Clia je také obdivuhodný, zejména s ohledem na jeho "stáří"...
Nechápeš nejen mé příspěvky. Zkus si přečíst to, co jsi právě napsal.
V podstatě tvrdíš, že VW má starosti s tím, jak Superb ohrožuje Passata.
Naprosto stejně se dá "logicky" tvrdit, že Octavia ohrožuje Golfa/Jettu a Fabia zase Polo. Kdo to všechno řídí? Kdo a proč koupil Škodu? Kdo zavedl ekonomicky velmi výhodné sdílení platforem apod.?
Právě ten, kdo si dnes (na oko novinářům, kteří mu to baští) stěžuje na důsledky své vlastní dlouhodobě promyšlené činnosti!
Podívej se na evropské prodeje Passatu (Golfu, Pola) a provnej je s prodeji Superbu (Octavie, Fabie). Možná ti pak dojde na čí podporu je vlastně tohle marketingové divadýlko. Koncernový marketing prostě patří k těm nejlepším a nejen ty jsi toho jasným důkazem... ;-)
Hm, Ronault mluví o 183 cm vysokém člověku a ty o 2metrovym basketbalistovi co si dá v pohodě nohu přes nohu - kterej z vás asi tak kecá překrucuje a totálně přehání? :-)
Dobrá, uveďme to na pravou míru. Tvé tvzení bylo, že pás v Meganu 3 tě bude škrtit a nedá se v něm sedět a v Octavii I je vzadu více místa. A já tvrdil, že osobě s 183 cm se vzadu v Meganu dá normálně sedět jako v autě nižší střední třídy. Takže kdo je mimo, není problém si vysvětlit, protože velká část národa měla tu smůlu, že v Octavii I vzadu jela >:-[]
No díky tvýmu odkazu na test C5 tady na auto.cz sem si přečet o vynikajících sedadlech s masážní funkcí přímo stvořenejch pro zdolávání dlouhejch cest nabízejících dokonalý pohodlí a že na NEDOSTATEK KOMFORTU SI NEMŮŽOU STĚŽOVAT ANI CESTUJÍCÍ V DRUHÝ ŘADĚ - takže DÍK za odkaz >:-[]
Já jsem došel k tomu samýmu a po x-tý ti zopakuju že auta NEJSOU o centimetru co naměří nějakej redaktor a zoufalec jako ty je pak doma nad obrazovkou uslintaně prorovnává. Konkrétně v C5 kombi si dva chlapi nadprůměrný vejšky 185-190 cm za sebe sedno no problem.
Jo a ještě jednou dík za odkaz na test C5 - měl sem z toho auta podobnej pocit. Fakt je docela povedený :yes::-)
Já vim že sem nic takovýho nenapsal. Otázka je proč ty si tak stupidně vymejšlíš? ;-\
ad PS: Já nemusim nic sčítat - sám sem tě odkázal na ofic stránky citroen kde uváděj 1756 mm a z praxe vim že dva chlapi 185-190 cm za sebou seděli naprosto normálně. Ostatně před pár lety zrovna C5 získalo titul taxi auto roku - stejně jako o rok později superb. Třeba v rakousku jich jezdí docela dost... ;-)
NEUTÍKEJ furt z lopaty a přiznej CO ta stránka o rozdělení aut? ;-)
Pomotal si to nebo ne? Je to blbě na český wiki nebo u tebe v hlavě? :-)
A německá wiki to nemá blbě, sám sem se opravil na "divně" - a že si to máš přečíst na český nebo anglický atd. - tak se už konečně NEVYKRUCUJ a nelži :no: ;-\
Takže ZASE vykrucování? :-)
Dal jsem ti odkaz na ČESKÝ stránky wiki, kde je JASNÝ a neoddiskutovatelný rozdělení - a kde řikaj žes prostě netrefil stodolu :-)
Už mě upozornili co si zač ;-)
To nevíš že ty nesmysly a výmysly cos v diskuzi pod Superbem napsal tam sou furt? Včetně tvýho ZLATÝHO VENTILKU jak rozděluješ auta do tříd? Už sis to přečet na český wiki kam sem ti dal odkaz? Máš to tam včetně příkladů aut - je to stručný a jasný jako to rozdělení na segmenty A, B, C, D - tak si to snad konečně pochopil i ty. Nebo chceš zase tvrdit že to tam je blbě? :-)
Myslel sem si že je trochu cvok, ale že až takovejhle sem netušil >:D
V naší diskuzi zmatlal rozdělení aut do tříd, z nějakýho důvodu si vymejšlel blbosti o C5 a skoro brutálně protlačoval superb :-)
A průběžně urážel co to šlo, hlavně když vyšlo najevo že si vymejšlel - nojo no, tak ať si tu Octavii I užívá - teď tu jeho permanentní načuřenost skoro chápu ;-)
Jízda bude snad příští týden, jen ne GT.
Jinak mě se te držák ze zatím statického zkoumání líbil, nerad hledám kelímek kdesi dole za řadičkou. I když mě to je jedno, pokud to jde, tak se u mě v autě jíst ani pít nesmí >:D
Tak tak, mě Mikesh přesvědčoval, že si v Meganu vzadu nejde zapnout pás aniž by si 180 cm vysoký člověk ním nezlomil nos a spoustu dalších prostorových hrůz fr. aut, zatímco jeho Octavia I je nejprostornější ;-)
Souhlas, ale myslím, že prapor nejlepšího masového motoru drží společně s Mnichovany Alfácký V6 Busso.
Sice žere jako prokopnutej, ale taky podává adekvátní výkony. A lepší zvuk má už snad jen Ferrari. :-)
Otázka je jestli ty prohlášení vw myslí vážně nebo to je jen oblbovárna pro davy..
Kdyby chtěli "podniknout kroky" tak by to jistě DÁVNO a HRAVĚ udělali - já sem krom těch prohlášení nic moc nezaznamenal ;-)
Myslim že pro výrobce je výborný když se přetahujou dva JEHO výrobky - stejný to bylo před časem s prostředky na mytí nádobí Jar a Fairy Ultra - oba vyrábí Procter & Gamble. Stejnej triviální ale účinnej marketingovej fígl teď zřejmě používá vw :-)
Myslim že IS 2,5 V6 je dost dobrý skoro pro každýho, resp. že hodně lidí by bylo překvapenejch kdyby se svezli. Je to podobný jako s tou C5, technicky pohoda, svezení taky pohoda, ale nějak to neni "in". Klidně bych na silnicích oželel dva passaty nebo superby atp. - to by si stejně nikdo ani nevšim - a radši potkal aspoň jednou za čas IS a ani to nemusí bejt "F" - no asi mám smůlu ;-)
Moc nechápu tvé příspěvky.....to že superb ohrožuje nebo chcešli kazí prodeje pasatu si myslí především vedení VW jak už bylo mnohokrát prezentováno na různých servrech, a oficiálně se psalo, že se budou podnikat kroky aby tomu tak již nebylo.
Takže tvé ironické poznámky ztrácejí smysl, je vcelku jedno co si myslíš ty, ale skutečnost asi bude podobnější tomu co prezentuje VW
...moc se nedivim, to je tak pro mladaka, uzitna hodnota nic moc, i kdyz si myslim, ze na nase silnice 2x lepsi nez 3er, ale to nebudes vypadat jako borec, ze ;-) jo japoncici u nas nejak netahnou a v hospode uz tuplem ne >:D
...on ma i druhy diesel IS pro babu...to auto je dobry, ale ten motor to vylozene kur...jinak se to napsat neda, pritom 2.5 benzin V6 je parada...
Tak mi to nedalo a udelal jsem konfigurak Avensis zaklad 2.0D proti Passat 2.0TDI, Mondeo 2.0D.
Asi mas mozna i pravdu:
Avensis 30.000eur, Passat 34.000eur, Mondeo 34.000eur
To je docela znacny rozdil...
...IS-F je vyborny auto, tam kde jedu v zatacce 90 mne borec svezl ve 160, no ja bych si to netroufl, ale uz k nemu do jeho "milacka" nesednu ;-) Nicmene to auto je na mne male...ale pro jednoho a babu akorat >:D
No nejvzdálenější výrobci teď myslim zrovna moc nevyráběj, ale kdybych musel tak si tam ve střední třídě zvládnu vybrat- IS-F ;-)
A co se týče tý "národní přitažlivosti" jednoznačně souhlasim, s tim "objektivnim postojem" to ale už tak optimisticky nevidim :-)
Bohuzel ja s ni jezdil vyjimecne, myslim ze ale bourana nebyla, ale nemuzu 100% hodnotit, ale uz sla pryc...pokazilo se co se dalo...jedna z prvnich OI 1.6 benzin...hruza...OII si myslim, ze jsou mnohem lepsi...
To bude - i když on to bude spíš jen posun. Nějaký R6 určitě zůstanou - ale jen ve vyšších kategoriích - od střední třídy dolu budou jen samý 4 a dokonce 3válce ;-\
Podle jaké Octavie to bereš? Určitě podle bourané, jinak bych se moc divil. Je všeobecně známo, že Octavie nerezaví. Nebouraná Octavia nerezne, ani kusy ze začítku výroby ;-)
njn klasika...proto jedine to spravne..je si svest svou zadnici v danych autech sam a kaslat na nazory :-) ostatnich :-) Já se ted chystam otestovat noveho Focuse at muzu porovnat opravdu rozdil mezi minulou generaci a ted tou novou..tedy hlavne podvozkove.
...a co pak 508...novinka a prodava se jako Passat. Ja Passat nijak nemusim, uznavam ze je to dobre auto, ale ze by tolik vycnivalo z rady ? Treba v Nemecku to je mazec... [odkaz]
PS: v Nemecku je vice zvlastnosti: Mondeo se prodava lepe jak Insignie, A4 2x lepe jak 3er apod.
Všude dominujou domácí to je ok - jen se to nesmí přehánět, nic víc :-)
A potkávat na silnicích jen stříbrný Octavie, fabie s tříválcem a superby v tdi by časem přestalo bavit asi každýho.. ;-)
V Norsku jsem opravdu nebyl, nicmene muzu spekulovat o kvalite servisu, napr. u nas Toyota (sam ji vlastnim) hruza, v Nemecku spicka...mozna to chce proste auta co vydrzi i zimu, ja 10 let nechavam Avensis venku a zadna rez, no Octavia je na tom o dost hur, ale asi zalezi i jak se k tomu clovek chova...
PS: je zajimave, ze se v Norsku proda 50% Avensisu co pripada na cele Nemecko...opravdu zvlastni...
tak design bude ve stylu nove 5tky...tak ze ok....vnitrek taky tak...konecne radna kvalita. A vzhledem k tomu,ze Mercedes C a Audi A4 jsou porad relativne subtilni auta (proti Mondeu a Insigni atd) tak si myslijm, ze i nove 3 zustane tak jak je. Navic u BMW neni duvod rust....dale je preci 5kova rada ci dokonce 7micka...., kdez to u oplu a Fordu neni nic vetsiho...tak proto jsou jejich zastupci prerostli.
Pochopitelná je jednak národní přitažlivost, jednak objektivní postoj. Buďme rádi, že i v této třídě máme premianta nejen "národního" nýbrž i jaksi objketivně umístěného (bez ohledu na číselné poměry prodejů).
Samozřejmě chápeme, že C5 si bude oproti Superbu stát ve Francii "národně" jinak. To je v pořádku.
Nesvědčí to ani o zabedněnonsti frantíků, ani o zabedněnosti naší. To jen plakátoví prosťáčci vyznávají filosofii, že to nejlepší je výhradně od toho nejvzdálenějšího výrobce :-)
Osobně naopak velmi cením tyto "národní" volby, neb potvrzují, že vůz, to není jen hora plechu, jde také o tradici, o vztahy, samozřejmě ale také o to, že nikdo neví ve Francii lépe než francouzský výrobce, jaký vůz pro domácí trh vyrábět. A přesně tak je to i u nás. Škoda přesně míří s novými modely. Prodejní čísla to jen potvrzují.
jojo...taky netvrdím ,že Mondeo je nej auto atd. jen holt mě vyhovuje nejvíce...plus ta cena >:D škoda že se někteří k tomu taky tak nestaví :-) a jen houšť co se týká 5O8 at je na cestách trošku pestřeji :-)
Tak tady se auto.cz s autowebem znatelně rozchází, má zkušenost souhlasí určitě spíš se zdejším auto.cz
P.S. Co se obecně "ví" je právě často především to klišé...
Asi před rokem jsme porovnávali s jedním známým komfort Focusu II ST po face s G5 GTI, oba na 225/40/18. Nejdříve jsme oba jeli s GTI a pak oba s ST, stejná trasa včetně stejného železničního přejezdu. Ten rozdíl byl nepřehlédnutelný ve prospěch GTI, což on sám bez jediné poznámky jasně uznal. V testech ses ovšem většinou dočetl opak...
Ještě aby ne. S koncem atmosférických R6 od BMW končí jedna obrovská legenda mezi motory. Ukaž mi jiný masově rozšířený motor, který dokázal udělat víc zábavy a řidiči vždy rozzářit úsměv na tváři. Myslím, že takový neexistuje. Bude ho škoda ;-\
Ale jen u nás.....to bybylo špatné kdyby v domacim prostredi nedominoval Superb. Jinak za Superb škodě rozhodně palec nahoru...velmi povedené auto...jen mě se víc líbí a vyhovuje jiné. viz. moje recenze.
Já ji rozhodně chápu a důvod sem už napsal - podvozkově a řidičsky bejvaj Fordy od Fiesty přes C-max po Mondeo fakt nejzajímavější.
Takže jo - chápu to ;-)
Nepřehlídl....čti dál...testovali i obyč podvozek v 1,8T a výsledek byl stejný...stejně nekomfortní. Jinak jak víme, který pan redaktor je více odborný než druhý...když přecházejí z jednoho "magazínu" do druhého. (napr autorevue.cz am se dejou ted veci a ty testy ble :D)
Navíc...v jednom testu novy C-Max....hmmmuz to neni zabavne auto...bla bla...v druhem testu...nejzabavnejsi z malych MPV...super podvozek..lepsi nez kde jaky hatchback >:D tož asi tak >:D
V česku je C5 spíš skoro nežádaná - otázka je proč?
Přitom konstrukce je příkladná a ostatní by mohli skoro závidět a v testech mimo česko dopadla občas dokonce na výbornou. No tady prostě frčí superb a citroen prostě neni v módě - to sou sice dost blbý důvody pro koupi a nekoupi, ale jak vidět fungujou.. :-)
Nové 3er se tak trošku bojím právě aby moc nepřibralo na váze a nestala se z ní obluda jako je Mondeo nebo Insignia. To, že už nebude mít atmosferické motory jsme překousl, jinak to asi ani nejde, ale hlavně ta velikost. O design se nebojím.
Ono je to ale o něčem úplně jiném. Na Superba je dlouhodobý zákaz dávat podporu fleetovým prodejům, kdežto Passat jich v Evropě používá dost a dost. Cenově je tam pak dost podstatný rozdíl.
Největšími odběrateli obou modelů jsou operativní leasingovky, taxi a půjčovny. Tato trojka ovlivňuje statistiky. A pokud mají volit mezi Superbem a Passatem - totiž dvěma provozně velmi podobnými auty, pak je to jenom o ceně a v té to Passat s podporou importéra Superbu natírá!
Ale jo budou....vem si jak novináři u každé generace nadávají...že (např u Fordu) už to není tak hbite sportovní auto (např Focus mondeo) ale že se zaměřujou spíše na komfort.....tak si vyber.....Němci jdou více do komfortu a lepšího utlumení při stále precizních jízdních vlastnostech a Francouzi jdou od houpavého komfortu k jisté sportovnosti..která opět končí u kofmfortu s preciznima jízdníma vlastnostma. Tak že výsledek je? furt stejnej >:D
Však já netvrdím, že je C5 špatná nebo poruchová, jen si myslím, že mimo jiné za nízké prodeje může i ten podvozek. Což je zrovna s naší kvalitou cest úsměvné.
Tak tak...BMW stavajici generace je porad kráska...tedy zejména přední část....zadek je moc..korejsky. Ale ridit je to zazitek..zejmena na kvalitni ceste (kdyby necpali vsude ty runflaty ;-\ ) Troška starý interiér......sám jsem zvě+dav co nabídne nová generace...jak moc nové BMW 3 ztratí na hravosti...přibude na váze...nebo snad ne? :-) těšme se
Vždyť to řikám že v německu vždycky vyhraje passat - a v brzdách ho vypráskala třeba i ta C5 - jen to holt chce správně nastavit body za to v čem je dobrej a to v čem je slabší trochu bagatelizovat.. ;-)
Moc si nerozumíš. Přejít od automobilky či nechtít její produkt jsou dva poměrně vzdálené termíny. Já uznávám, že od některých se neodchází a k některé většinou nejsou v rubrice - chtěné, ale s tímhle už se nějak budeš muset vyrovnat sám.
Soustřeď se spíše na chápání textu a v té souvislosti na to, že za malými prodeji C5 není nic jiného, než to, že C5 není žádaná. A to je vše.
v testech porazil i Mercedes C ..a.td >:D jedine co vzdy v testech snizovalo umisteni Mondea bylo to, ze se testujicim nelibila stredova cast pristrojovky. A propo..vzdy kdyz byla srovnavacka..tak at Passat Superb a ostatni meli dotykovou navugaci ..jen Mondeo melo obyc radio :-) s Dotyk navi vypada interier o necem jinem....a tak mu srazeli body. Ale to ze Passat vzdy v testech zastavil pomalu o 4 metry dal nez konkurence....(ze 100 na 0) to uz nikomu nevadilo : >:D:-!
Tak ze pravda a reseni? At si kazdy udela predvadecku s autem, ktere je mu srdci nejblize a mezi kteryma vybírá a pak se rozhodne co koupit. I novinari jsou jen lidi a kazdy ma jiny vkus.
No a i když superb všechny srovnávačky prohrál stejně v prodejích drtivě vítězí - vždyť sem řikal že reálná kvalita produktu a prodejní čísla souvislost moc nemaj ;-)
No to si zrovna taky nevzpomínám - ale v německu holt kraluje passat ;-)
Jo a znám německej srovnávací test 4 modelů střední třídy kde vyhrál Citroen C5 - v česku nepředstavitelná záležitost :-)
Odkaz na test v "(ne)motoristickém" Týdnu mě trochu pobavil, přesto se zeptám, jestli si tuhle větu jenom přehlédl?:
"Testovaný Superb měl ovšem snížený sportovní podvozek s tužšími tlumiči a vzadu s tvrdšími pružinami a silnějšími stabilizátory (příplatek pět tisíc korun) spolu s přilnavějšími osmnáctipalcovými koly (příplatek devět tisíc). " ;-)
Ford v UK ma fabriky porad....i hodne velkou motorarnu.
Jinka souhlas..Marketing naucil Evropany kupovat hlavne "sportovni auta/podvozky" pritom je jen dobre ze na vyber jsou i "francouzka/pohodlna" auta
Ford má v UK motorárnu, ale jinak je spíš německej - i když tyhle rozdělení sou dneska už spíš blbost..
Jel sem v C5 nedávno a nepřišlo mi to nějak nesmyslně měkký, co mi přišlo že to je dobře utlumený pohodlný auto - ale o tom prodeje fakt nejsou, jak už jsem napsal, reálná kvalita ani poruchovost na prodeje moc vliv nemaj.
U tý minulý C5 sem čet čísla o nějakym 3/4 milionu - to znamená žádná bomba ale průšvih taky ne. Vim že třeba v porovnání s podobně velkym rakouskem se v česku prodává vyloženě málo - tam potkáváš C5 docela často i jako taxík.
Gratulace k prodejům mé oblíbené 3er. Jasně, je to dík akci a že jich není málo. Inu i české BMW se naučilo snažit něco prodat i někomu jinému než jen fandům a "xkařům", ale i lidem, co by třeba o BMW neuvažovali, ale dík akci a slevě začínají o něm uvažovat. Každopádně to ukazuje i fakt, že stávající generace E90/91/92/93 je stále na vrcholu a času odolává. Přeci jen na model, který je na trhu od roku 2004 je to slušný počin v nabité střední třídě, kde mrňavá 3er bojuje s tlouštíky Insignií nebo Mondeem. A prodaných 16 kabrií E93 už je třešničkou na dortu, navíc všechny v benzínu, což je úžasné, že by skupování atmosferických R6? ;-):yes:
Bravo BMW!
U nás, nebo v Anglii je to možné, ale zkus to najít i jinde, třeba v Německu Mondeo žádný hvězdný punc nemá, nikdy jsem ho tam zatím neviděl žádný větší srovnávací test střední třídy celkově vyhrát...
No ono to je trošku komicko tragické. Ve UK stále berou Ford trochu jako domácí značku, přitom Ford už tam žádnou centrálu nemá a tuším ani továrnu? Zkrátka evropský Ford je echt německý, takže jejich patriotismus je dost v tomhle slepý.
K C5- já bych její problém viděl v její filozofii. To jest komfortní auto, dalo by se říci žehlička, jak tady zaznělo. A to je kámen úrazu, neb automobilky všech značek evropany naučily kupovat a zvyknout si na rádoby sportovní tuhé podvozky, tudíž, když někdo stále nabízí francouzský měkký komfort, tak je out. Já tento fakt odsuzuji a myslím, si, že to je špatně, ptž se mi C5 líbí, byť není můj šálek čaje. Zkrátka bych tomuhle auto přál víc.
Zajímalo by mě, jak si C5 stojí celkově? Když pomineme, že na nedůležitém českém trhu paběrkuje, neví někdo jak si vede celosvětově?
Jestli je to citace zrovna ze světa ze Světa Motoru, tak bych tomu větší váhu nepřikládal, nic horšího u nás snad pomalu ani nelze číst...
Největší (6-10 vozů) a nejpodrobněší testy vozů střední třídy vychází v originálním AMuS a AutoZeitung.. V nich celkově! nemívá Mondeo problém jen s Passatem a Superbem, ale i s další konkurencí a končí zpravidla někde těsně nad středem konečného pořadí. V nich mezi silnější stránky podvozku Mondea patří sportovnější charakter (včetně řízení) a naopak ke slabším scopnost tlumení nerovností, zejména při použití větších kol.
V pohodě white, já ironii diskutéra Ham. taky nepochopil pod článkem o výsledcích BMW za loňský rok. Možná Hame, by to chtělo psát více okatějí, aby to opravdu poznal každý, protože nemám sebe ani whita za nějak méně chápající jedince ;-)
Dalsi test, kdy opet pri primem srovnani Superb nefiltruje nerovnosti na ceste dobre...tedy pri srovnani s Mondeem.
zde : [odkaz]
atd. ...
proto nevim, kde zniceho nic tento rok..ci konec toho minuleho , nekteri pisalci prisli na to ze Superb je komfortnejsi...mozna si rikaji.....vypada to jako limo tak to tak ma jezdit...a prd....uz davno se vi ze Ford dela jak sportovnejsi tak zaroven komfortnejsi podvozky nez konkurence :))
Ten fígl s malejma a velkejma písmenkama v názvu automobilky nebo modelu taky používám ;-):yes:
Tak potencionální kupci C5 přešli k BMW 3? To je dost ORIGINÁLNÍ myšlenka! :-)
...to vis u nas je BMW i o image. Jeden manager si koupil nove bmw 3 a to, ze s nahonem na zadek nevyjede k zadne firme jaksi nedomyslel...no Audi 4x4 odmitl...ted slape do kopecka pesky ;-) Jo nekdy videt lidem do hlavy ;-) Skoda neni spatne auto, ale kazdy u nas jen Skoda Skoda Skoda...soused ma novou Skodu, ja si koupim take novou ! A to je skoda ;-) Cesi jsou v tomhle trochu za zapadem...
...no a Slovaci tu zacinaji s Kia Kia Kia >:D >:D >:D
...kam jsme to lidi dopracovali, pod nemeckou taktovkou na veky veku amen ;-\
WL ja to četl a to několikrat. Dokonce v udajně prokoncernovem SM dostalo Mondeo vyšši znamku za komfort. Prostě kvalita podvozku nejen Mondea se musi uznat na něj koncern prostě nema.
CITACE: Přstože i Superb i Passat mužeme za cestovni komfort pochvalit,minusi nelze přehlednout.Na ostrych nerovnostech pusti oba k posadce o něco větši razy než Mondeo a nejde si nevšimnout ani hlučnějšiho podvozku.
Velká únorová revoluce se samozřejmě nekoná, klid, nemusíš si kupovat nový pastelky.
Superb je Superbem, Passat je Passatem, Mondeo je Mondeem a peugeot je peugeotem. Jísté množstevní (kosmetické) výkyvy se v tabulce na čelních místech dotýkají Passata a pětsetosmičky. Mondeo bohužel zůstává na svých číslech, pro něho jsou stovkové prodeje zapovězeným územím. Co se týká peugeotu, zázraky se nekonají, a co je důležité, konat se ani nebudou. U Passata to vyskočí do dvou tří měsíců, jakmile najedou vyrobené objednávky nové generace.
Na velký jásot je ovšem prémiový střední segment. BMW 3, to je číslo na zřetelný hold :yes: A samozřejmě začíná najíždět skokan měsíce, VOLVO.
Pokud tu snad někdo pláče u (ne)prodejů citroenů, na to existuje jedna poměrně pochopitelná odpověď - v únoru roku 2011 si v Čechách na Moravě a ve Slezsku chtělo Citroen C5 koupit pouze... dvacet lidí. A to je vše. Nic za tím nehledej, zejména ne slepotu kupců. Nikdo jiný totiž neví lépe, co si koupit než ti, co si auta opravdu kupují. Zde se plakátová filosofie jaksi z principu prostě neuplatňuje.
Číslem měsíce je číslo... 55 - BMW 3. Upřímně pogratulujme majitelům. To jsou právě ti, co ubrali čísla citroenu. Můžeš se jich zeptat, proč si raději koupili trojku od BMW. Na odpověď si ale sedni, aby to s tvojí životní garážovou platonickou filosofií nešlehlo o zem.
kupil som 159 pred par mesiacmi. Neviem s akymi autami su ludia zvyknuti jazdit, ked sa im zda 159 mala. Predtym som mal mazdu3, v robote peugeot 307SW a hondu accord.... momentalne aj novy Legend. Ta alfa sa mi vobec nezda taka mala. Chodime casto na hory, vodu, bike... a nemali sme nikdy problem sa ani zbalit a ani sa nikto nestazoval na nedostatok priestoru.
To samozřejmě nevim, ale když to vezmu roky nazpátek tak kvalita nekvalita poruchovost spolehlivost na celkový prodeje až tak moc vliv neměly - tak nečekám nějakou dramatickou změnu ;-)
Opakuju se, ale passat B7 se v tomhle směru docela VÝRAZNĚ posunul směrem k C5 - co budou dělat nebohý fandovwé který dřív tu pohodu klid a izolovanost citroenu vyčítali? :-)
Ja som samozrejme nemal na mysli, ze by snad C5 nebrzdila! Lenze jej brzdy musia pri brzdeni zmenit na teplo viac kinetickej energie. Ergo je tam vacsia sila medzi dostickami a kotucmi, takze sa aj skor opotrebuju (ak by boli z rovnakeho materialu ako brzdy v inom, lahsom aute).
Nemá Ford evropskou základnu spíš v Německu?
No rozhodně tak jako je Citroen úmyslně "pohoda klídek tabáček" a auto co "jede samo", tak Ford je stejně úmyslně "řidičský auto" - a passat teď v poslední verzi stejně úmyslně posunuli spíš směrem k tomu citroenu ;-)
Mě osobně se spí docela dobře, dík - nemám problém že někdo pochválí současnej superb, to sem měl s tim minulym >:-[]
Trochu na hlavu mi přijde když marketing tlačí octavii za auto střední třídy, úplně ujetý mi přijde vydávat superb za vůz vyšší střední - a to bude ohledně škodovky asi tak všechno :-)
Proč by se mýlili, většinou s třeba s těma z autocaru souhlasim - a jak správně zrova píšeš, tuhle C5 nijak nehaněj, jen si jí extra neoblíbili - ale ne kvůli špatný konstrukci, blbejm jízdnim vlastnostem, hluku v kabině apod. - je to jen co se týče řidičskejch zážitků tak trochu pravej opak toho mondea a oni preferujou spíš to "řidičský auto" .
Já tohle považuju za správný v nižší střední, ve střední a vejš už úplně bez řečí očekávám něco jinýho ;-)
S brzdama u C5 myslim problem nebude - je o dost lepší než mondeo nebo accord - zastudena i při opakovanym brždění
[odkaz]
V reálu to může mít trochu vliv na spotřebu, ale drama to asi nebude..
Nevim proč ten odkaz nejde - je tam společnej test mondea, C5, accordu a laguny - ta jediná se v brzdách C5 vyrovná, je horší za studena lepší při opakovanym brždění.
tak tak.....proto třebas chápu i rozměry premie....napr Mercedes C...v zadu tristne malo mista...celkove male auto..ale o to prijemnejsi na jezdeni pokud clovek jezdi 99% casu sam nebo ve dvou :-)
Kde byla ta srovnávačka? Vrcholné verze mohou být odladěny jinak, navíc 2,5 T už je minulost, ale že by současné Mondeo tlumilo nerovnosti líp, než současný Superb, (dokonce na menších! kolech) se mi opravdu věřit nechce a ani jsem to nikde nečetl...
to máš asi pravdu....neptal jsem se okolí....bral jsem to dle sebe :-) a zmínil to jako možný další důvod proč nemá C5 úspěch u nás. Nebo se v ní třeba lidí cití až moc jako v tanku a chybí jim lehkost a přehlednost... a nebo je to jen tím, že prostě Citroen u nás ztratil "důvěru" tak si lidi raději vyberou konkurenci.
Navíc se mě oficiální ceny u C5 zdají příliš vysoké
U Audi nenakupuj informace, ale raději auta... >:-[]
Audi se nemůžeš moc divit, dneska prý píšou v blesku, že Superb už neohrožuje jen prodeje Passatu, ale i prodeje Audi A6/7/8... >:D
no kdyz byla srovnavacka Superb 3,6 versus Mondeo 2,5T tak tam naopak Superb co se tyce komfortu dostal radne nafrak.....a to i kdyz mel "mensi" kola nezli Mondeo ...a od zacatku bylo brano nove Mondeo jako jedno z nejlepe tlumicich aut....co se tyka prejezdu nerovnosti...aspon to tak bylo ve vsech testech od uvedeni toho to modelu. Ale zvlastni , ze v minulem roce nejak redaktori otocili.......
Ja muzu mluvit za sebe...a potvrdit to co jsem psal jako prvni.....Superb se pri tlumeni nerovnosti k mondeu ani nepriblizuje a to stejne Octavie versus Focus....v obou pripadech vyznel lepe Ford . Ale je to jen muj nazor, ktery vzesel z dlouho dobe zkusenosti....
Tak jen si dál sněte ten VW sen... vyvracet vám to nebudu. A co se týče té škodovky, jen prodávám jak jsem u Audi nakoupil. Toť vše.... tak zatím ČUS A nezblázněte se tady z toho ;-)
Poznat to je určitě. Je to celkem logická daň za tu sportovnost podvozku Mondea, takový pravý opak podvozkové "filosofie" C5..., Passat/Superb jsou v tomto ohledu spíš určitým kompromisem...
Bože, ty jsi ideální cílová skupina pro všechny ty Blesky a bulvár vůbec. Nechtěl bys občas vykouknout z té naší malé české koltinky a podívat třeba na celoevropské prodeje, jak to tam ten Superb "natírá" Passatu?
Mrkni třeba tady na příspěvek poga26 v 10:09. Tebou odepisovaný nový Passat je v únorové "evropské TOP 10 s cca 18 000 prodeji a růstem 36%".
P.S. A ty vyhazovy za úspěch Superbu nepotřebují komentář už vůbec...
.... s tím pašikem souhlas. Ale když se to prodává, tak je jasné, že se maximalizuje zisk, aby bylo na expanzi. A že by za úspěch vyhazovali? ..... to je nějak divné. Každému majiteli jde o zisk, vw bude tak dobrá firma, že spíš už chystají něco zajímavého pro podporu pass, než by tlumili supa. To mi přinde na kopfa postavené.... osobně bych to označil za 3,14čovinu roku. ;-\
Dokonce se divím, že Passata lidi ještě kupují, všude se můžete dočíst, jak verze 3C stojí za nic. Dokonce Nástupce nového 3C přejmenovali na B7, jelikož všichni technici tvrdí že verze B5 byla poslední kvalitní verze Passata. To je ten pravý důvod proč tomu novému dali název B7, jenže on nemá s předchzí B5 verzí nic společného, je to jen trochu překopaná 3C, takže VW zase jen mlží. Fordu fandim, po zkušenostech s třemi VW Passat a s několika Fordy bych asi hodně o Fordu uvažoval.
A Škoda Superb? Není to ověřená zpráva, ale v Audi mi řekli, že díky velkému úspěchu Superbu ve Škodovce vyhazují postupně celé vedení!!! No neměli by spíš propustit ty ve VW, když nejsou schopni vyrobit kvalitní auto!? Taky mi bylo řečeno že kvalita Škodovek Superbem končí! No není ten svět postavený na hlavu!!!
Tak absence pohonu na 4 určitě zamrzi ikdyž mě osobně nechybi. Otazka je jak by to zahybalo s prodeji a jak by se to finančně Fordu (ne)vyplatilo. Každopadně 4x4 ve středni třidě v nabidce musi bejt ať je to kapku na urovni. :-)
Samozřejmě. Navíc to není jen můj názor, zkus třeba tady na webu.
"Horší je to s tlumením větších nerovností, kde ani na šestnáctipalcových kolech (Mondeo) zrovna nezáří a lepší je v tomto ohledu nejen Passat, ale také Superb na sedmnáctipalcových ráfcích."
Náhodou, minulý pašík se mi líbil moc. Možná to ode mě někdy tak vyzní - ale to jen v kontrastu s jeho glorifikací tady a pak: vzpomeň, jak to o mě napsal Navtech...ten had >:D;-)
..... stejné nebo lepší než prémie. Místo olizování výlohy a tvorby mastných map na skle doporučuji jízdu. Co se vzhledu týká, každý máme jiné oko. Ale když jsem to nechal na parkingu, tak vzbudil samozřejmě jako nový model, obdiv napříč řidičským spektrem od majitelů supů, koreje, pasatů, i premiových značek. Chybou je, že není ve verzi gt kam dát telefon, uvítal bych i držák nebo díru na kelímek na kafe ve středovém tunelu než na palubce.... ale s tím telefonem mě to naštvalo. Jinak se tomu nedá vytknout vůůůbec nic. Verze běžná: bez chyb, i když, pokud je ruční brzda, tak může tlačit při jízdě na tempomat do nohy. Ale každý máme jiné nohy. :-) Celkově není co vytknout. :yes:
Takovych je par nadsencu do aut. Drtiva vetsina to opravdu neresi - zeptej se lidi kolem sebe. Ja to udelal - z sesti dotazanych se o hmotnost auta nezajimal pri vyberu ani jeden.
Aj tu C5-ku musis na rychlost rozbehnut (a nasledne zastavit), a to sa uz rata kazde kilo navyse. Okrem toho, ani dialnica nie je prazdna, a predstava ze pojdes konstatnou rychlostou bez zrychlovania/spomalovania je velmi naivna...
Mimochodom, zrovna vyssie spomenuta mazda6 je auto strednej triedy, s ktorym sa da celkom dobre jazdit aj na okreskach. Jej nizsia hmotnost a pomerne male rozmery su v tomto smere vyhodou...
S 508 to bude podobné / dle mě ještě horší / jako s C5. Po premiéře velké haló a nahlášení útoku na evropskou TOP3. Ve skutečnosti to zatím nestačí ani na domácí francouzskou konkurenci. Naproti tomu nová odepisovaná generace Passatu se v únoru dostala do evropské TOP10 s cca 18 000 prodeji a růstem 36%.
presne-ticho,klid,pohoda...to začínajú byť u mňa silné atribúty, technický pokrok sa neuveriteľne zrýchlil (vďaka kríze), auto dnes kúpiš nabúchané takými fičúrami až sa ti z toho hlava krúti....ja už ale dnes viem čo budem o tých pár rokov hľadať....hlavne to ticho, klid a pohodu... mali by sa teraz výrobcovia zamerať na odbúranie ruchov (tlmenie rázov, aerodynamický hluk, zatlmenie motora...) tie elektronické blbinky už sú aj v malých autách, len tá pohoda tam chýba.
Mondeo by jsi určitě zasloužilo ještě větši prodeje je to vyborne auto a podle mě nejlepši ve třidě navic vzhledem ke kvalitam auta za dobrou cenu. Pokud bych měl vybirat ve středni třidě tak je to jeden z hlavnich adeptu.
... jak zmiňuju - beru prémii zvlášť - trojka je přeci jen trochu něco jiného než pasát, mondeo, insignie a C5 ..... jezdil jsem ve všem ...
Z prémie céčko je takové nejbližší tomu co chci a upřímně řečeno, co mi bohatě dává pasát ....
Tvá formulace o C5 je naprosto správná - je to docela povedený auto, jen si ho "extra neoblíbiili" - narozdíl třeba od mondea který dává "řidičský zážitky" je to typ auta co "jezdí samo" - což je sice úmysl výrobce, ale ne každýmu to vyhovuje.. ;-)
Teoreticky určitě a prakticky si to pár lidí měsíčně i u nás užívá - jinak ale 90% trhu drží superb passat mondeo, to nevim jestli sou králové klidu ticha a pohody ;-)
Neřešíme tu teď jak dobré auto Mondeo je, ale jeho schopnost žehlit (v porovnání s konkurencí). Autocar má Fordy (jako "domácí" značku) v oblibě, navíc preferuje spíš sportovní charakter podvozku (nejen u Mondea), ale rozhodně nikde nevtrdí, že je Mondeo nějaká "žehlička".
Je zajímavé, že ohledně Mondea hned vyletíš argumentovat s angl. novináři, ale když tam pochválí Superb, tak z toho nemůžeš měsíc zaspat. >:-[]
A třeba tvoji oblíbenou C5 si angl. novináři zrovna nějak extra neoblíbili,
takže mají pravdu jen u toho Mondea a jinak se mýlí? :*)
U auta typu C5 který je určený na dálkový dálniční přesuny hmotnost vůbec neni na závadu skoro naopak. Právě proto je auto tak v pohodě, klidný a nic ho nevyvede z míry. A popravdě na vymetání okresek se nehodí žádný auto střední třídy. Větší hmotnost má v praxi jen trochu vliv na spotřebu, ale to bych taky neviděl nějak dramaticky..
To je bez diskuze, ale Superb si taky u nich nevede špatně ...
"""" Should I buy one?
Definitely. The Superb is a quality estate for a bargain price, and this 2.0-litre 170 is easily the pick of the bunch."""""
Pokud někdo plánujete koupit Superba koukněte se na ceny venku - pak to "bargain" začne dávat smysl ..... V mé dočasné domovině je combi 2,0 (140HP) Elegance v manuálu za 20.910 Euro bez DPH ....
S těma ne moc velkejma rozdílama v autech střední třídy bych fakt nesouhlasil. Svez se třeba 3 BMW a pak tou trochu exotickou C5 a nakonec třeba superbem. Nechci řešit co je lepší, ale ROZDÍLY tam sou - a ...va velký! :-)
máš na mysli vnútorný priestor, ano to je možno slabina, ale taká je aj celá prémia a tam to nikomu nevadí. Ak ale niekto trpí klaustrofóbiu, tak jasne že do 159 nie. jj kombík určite, zabudol som dopísať.
Kupodivu resi.....resi to hlavne novinari....jen si vzpomente lidicky na to jak dokola omylaji to, ze Mazda 6 je lehka..a proto se sni krasne jezdi a blabla....a naopak prave u C5 nadavaji na to ze je tezka..a tim neohrabana...mene dynamicka..a vice zere ;) Tak ze to resi pak i kupujici.
tomuto presne nerozumiem ani ja, prečo sa v tejto triede kladie taký dôraz na jazdné vlastnosti na hrane, keď gro klientely v týchto autách vozí deti, psov, svokry...atd. hydro podvozok C5 by mal byť jasnou výhodou a ťahať predaje.
Beru to teda jen podle záběrů kamery z vozu, ale myslim že většina z nás by jízdu s Loebem přežila jednu - první a poslední - fenomenální zážitek ale už nikdy víc :-)
a je to krasny kusa auta, neskutocne elegantne robustne auto a ten lev na kapote vas doslova hreje na srdci, ani nevravim aky bude kombik to uz bude uplna bomba :yes:
myslim ze predaje ekdze sa len rozbiehaju naberu u P508 ine cisla a v top 5 bude aj na konci roka.
som rad ze konecne peugeotiky zacinaju fachcit :yes:
Tak tady SOUHLAS. Slyšel sem vyprávění jak reagoval na písemný upozornění na jejich hrubou chybu, hodně kritický sou k němu i dealeři - pro takovýho je vyhození na hodinu málo. Dle všeho totální prase a navíc blb - výtečná kombinace ;-)
159 je stále velmi dobrá, hlavně ve variantě kombi. Dle mne 159 přesně splňuje požadavky na takovou tu rebelskou, individualistickou volbu pro člověka, který z nějakého důvodu nechce skončit v "běžných" zástupcích třídy a je ochoten akceptovat některé slabší stránky, resp. 159 je pro něho v těch slabších ohledech dostatečná.
Sám mám takový tvrdší podvozek (M6), pokud s tím jedu rychle, to znamená na ztrátu řidičáku, tak se to řídí krásně, ale komfortní podvozek na jízdu s rodinou si představuju jinak. To ale nikdo nepřizná.
Bratr si přivezl Superba v kombíku a já se opravdu nedivím, proč zrovna tohle auto dominuje střední třídě .... Mondeo a Passat jsou typicky firemní auta - tam rozhoduje cena případně další "podněty" , co se koupí a Ford byl vždycky velmi flexibilní v nabídce ... Nový pasát je pro mě z hlediska "potěchy oka" trochu krok stranou .... U BMW to vypadá na nějakou větší jednorázovou dodávku .... C5 je trochu exot - z venku je pěkná, ale jezdí jako každé jiné auto a naše část Evropy je prostě pod německým vlivem (aspoň na auta) .... Zásadně nevidím moc velký rozdíl v autech střední třídy, takže pokud bych měl teď volit pro sebe beru Superba .... Z prémie je pro mě jasnou volnou MB C ....
Mě to na prezentačních foto do očí tolik nepraštilo a sedan mi přišel celkem harmonický. Tohle setkání na živo, navíc v konfrontaci českého provozu bylo menším šokem. Dokonce na poměry Peugeotu je v mém oku na prvním místě 407 sedan u které jako jediné i ta "tlama" sedí k celému autu a i v dnešní době to auto dokáže strhnout pozornost. Tento efekt, resp. pocit z 508 sedan nemám. Jak říkám, rozpaky, rozpaky....
jj, v tejto súvislosti je taká 159 hotový diamant....neskutočne priťahuje oči aj po toľkých rokoch (myslím, že staršie auto by sa v tejto triede ťažko hľadalo), ak by som mal teraz riešiť nákup auta v tejto triede, 159 s 1750 TBi by asi bol top favorit.
Já jsem záď sedanu 508 kritizoval už při prezentaci, ale věřím, že kombík na tom bude líp.
508 se povedla hlavně na poměry současného Peugeotu, žádná revoluce a velké kladivo na konkurenci (včetně domácí/francouzské) z toho ale nebude.
Kdyby člověk měl brát vážně zdejší reakce, tak se už Passat nevyrábí a 508ka je (do konce roku) neprodávánější model stř. třídy (minimálně v Evropě).
Navic Citroen podle mne hodne utrpel diky totalnimu diletantstvi technickeho reditele v ceskem zastoupeni. Zaregistroval jsem v prubehu pul roku dve reportaze - myslim, ze v Cernych ovcich, kdy se zakaznici snazili reklamovat zcela evidentne porouchany vuz (nepamatuji si, co tomu bylo, vim ze z motoru sly divne zvuky) a ani potom co to zacla resit televize nebyl schopny zareagovat tak jak mel - vyjit zakaznikovi vstric a ukazat dobrou vuli - obratit negativni na pozitivni. Misto toho mlel neustale dokola, ze auto je v poradku a zadnou reklamaci neuznavaji.
Doufam, ze toho cloveka vyhodili, je to neskutecny lempl - Frantisek Cerny se jmenuje.
Jednak (jak už psal figurka) o něm hodně kupujících ani neví (nebo si na něj nevzpomene) a pak, když se podíváš na čísla Mondea, tak po těch "žehličkách" u nás asi zas tak moc lidí netouží, a to i přes stav našich cest. Mondeo je totiž přesný opak (žehličky), který neumí příliš "žehlit" ani na 16"kách, na kterých navíc vypadá poněkud "nedůstojně".
Konečně jsem měl možnost konfrontovat P508 v běžném provozu. Tento "test" (alespoň v mém oku) vždy odhalí, jak na tom to které auto je reálně s tvarovou harmonií. Bohužel, 508 (sedan) mne zklamala. Jak to auto vypadalo na prezentačních fotkách "bombasticky", tak v záplavě Octavií, Fabií, Pasattů, Mondeí a dalších různých postarších modelů a dodávek v pražské zahušťené dopravě to byla další "šedá myš". Nečekal jsem to. Na přední části překvapili nevýrazné světla, ale jinak do půlky auta OK. Zadní část ale působila jak prapodivně se ze všech stran zužující cosi. Mé počáteční nadšení se mění v rozpaky. ;-\
Důvodů může být několik, ale vsadil bych si na jejich kombinaci. Částěčně předsudky a pověry, ale hlavně, co není vidět, "nikdo" nekoupí, protože neví o existenci. Vsadil bych se, že neautomobilová veřejnost (rozuměj nenadšenci) ani z velké části netuší, že v této třídě nějaký Citroen existuje a při výběru je ani tato značka nenapadne. Rozhlédnou se po ulici, po známých a je to. Propagací tomu Citroen taky moc nedá, tak se nelze divit.
To máš určitě pravdu - na druhou stranu bojovat s předsudkama je asi těžký i pro marketing :-) a českej trh za nějaký extrémní snahy asi nestojí - ve stejně velkym rakousku prodaj násobek o německu nemluvě.
Rozhodně si myslim že současná C5 je technicky hodně zajímavý a nadprůměrný auto, je i docela pěkná, sedačky a materiály uvnitř sou taky docela super - ale tady holt neni moc "in" - a podobný je to s DS4. Má už 2 světový tituly nej koncept roku a za interiér a podívej se tady na diskuzi - většina nad ní ohrnula nos, na auto.cz je to skoro propadák. Jak je to možný? 8-s
Jo a hloupý předsudky taky udělaj svý... ;-)
Zrovna tenhle tejden mě tady v diskuzi pod superbem nějakej místní mikesh přesvědčoval že v C5 s rozvorem 2, 81 metru je vevnitř místa asi jako v Kompaktklasse - no měl smůlu já před 14 dny zrovna v C5 vzadu jel, ale někdo mu to možná i uvěřil..
Klasika je, že když sem mu dal odkaz na naměřený hodnoty zkusil to ještě jednou okecat a pak od toho odešel - asi sám neví proč tak blil na C5, a kvůli takovejmhle mimoňum holt ty předsudky přežívaj ... ;-\
Protože hloupý český motorista nedokáže ocenit špičkové kvality špičkového auta a kupuje šedý, nudný, nespolehlivý německý brak (někdy mu dokonce stačí na čumák přilepit zelený znáček) za což mu třikrát fuj a pětkrát hamba. Je frustrující vědět, že patřím mezi neznalou stádní většinu (posledení citron který má moji hlubokou úctu je déeska ale to jsem byl malý kluk a neměl jsem love na žádné auto) ale na druhou stranu by mě zajímalo kolik citronů jsi za posledních 5 let koupil sobě nebo do rodiny. Ono se dobře káže o vodě a potajmu chlastá víno.
Mozna za to muze i marketing, o C5 jsem nikde neslysel, ale 508 to je masirovani ze vsech stran, na firmu mi prisel i katalog, ktery jsem si nikde neobjednaval !!!
Protože většina lidí i firem auta nekupuje podle reálný kvality ;-)
A jo máš pravdu, C5 je až nečekaně povedený auto s pár výbornejma motorama - o par excellence podvozku z C6 s dvojitejma trojuhelníkama s oddělenou těhlicí ani nemluvě..
Ale ani auta ani televize atd. se holt fakt nekupujou podle kvality ;-\
Taky tomu moc nerozumím. Asi za tím bude nepřítomnost Citroënů ve flotilách a u sokromých kupců pořád ještě přetrvávající (ačkoliv zcela zbytečné) obavy z hydropneumatického pérování, jeho údržby a oprav. To že C5 je možno koupit i s pružinami si už mnoho zájemců ani nezjistí...
Ještě k tomu BMW 3er: tam je teď myslím nějaká zajímavá akce, přinejmenším M-paket zdarma a možná i něco dalšího.
Jestli jsem správně pochopil, že C5 má přední nápravu v základu jako P 508 v modelu GT. Krom toho je C5 nejlepší žehlička našich cest, tak proč se neprodává víc.