Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Video: Volkswagen Polo BlueMotion – Jen 3,3 litru nafty na 100 km

49 komentářů

vrkuboy
Je škoda, že to není PD viď Ádo. >😁
Avatar - marek.g
marek.g
PD je jen dočasně u ledu říkal Áda.Až všichni zjistí jak je CR na prd tak se k osvědčenému systému rádi vrátí >😒]
Avatar - T613
T613
jde vidět, že jsi jen rendlíkář! Kdy tam bylo PD, tak nafta teče z motoru do nádrže, a ne naopak jak je tomu u tohoto zastaralého systému! :-!
Avatar - marek.g
marek.g
>😁 s PD jezdíš naftu odevzdávat na benzinku >😒]
Avatar - T613
T613
přesně tak!
Wartburg 353W
Neustale se tu opakuji vykriky o zastaralosti benzinovych motoru. Pokud si to spocitame (diesel ma 45MJ/kg, benzin 47MJ/kg, ale benzin je citelne lehci, asi 0.8 krat), tak zjistime, ze je potreba pro fairove porovnani ucinnosti motoru nafte pricist zhruba 20%.
Frantizsekk
V tom mas recht,ale naftu je treba lehci vyrobit,tim padem je litr(kg) levnejsi a pri mensi spotrebe oproti benzinu a vetsimu kroutaku v otackach,ktere bezne pouzivame to ma benzinak spocitany.Otazka je,co kdyby se zacly vsechny benziny vyrabet taky s turbem a za mensi cenu....
Wartburg 353W
Pri zpracovani ropy vzniknou ruzne frakce: mazut, nafta, benzin. Ty je potreba prodat, to je cele. Kdyby vsichni chteli naftu a nikdo benzin, tak maji rafinerie docela problem - a cena benzinu klesne. Je to jen o rizeni pomeru poptavky.
Johnn
:yes: Na konečnou cenu má největší vliv asi daň a ta je u nafty nižší.
Avatar - T613
T613
asi budu v menšině, ale radši si připlatím než abych měl doma naftu a obtěžoval jí své okolí.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Tady taky prudíš... :no:
Avatar - T613
T613
neprudím, říkám svůj názor. Projít se okolo nastartovaného dieselu je velice hodnotný čichový zážitek (vlastně není co dýchat). Jestli ty se mnou nesouhlasíš je tvůj názor a neberu ti jej.
jossalito
Aha, a benzin podle tebe jako voní, jo?

Je to úplně ten samej smrad. :-!
Avatar - T613
T613
Smrdí, ale podstatně míň :-!
jossalito
Podstatně míň a líp smrdí kravský hnůj. :-!
Avatar - T613
T613
tak v tom se shodnem :-! :yes:
Ad.
Tak teda netusim, kde jsi bral ty udaje... nebot moje zdroje se dosti lisi. Hustota benzinu je 730-780 kg/m3, nafty zhruba 815-855 kg/m podle typu a pouzitych aditiv, tedy pri nejvetsim rozdilu je to 85%, ale realneji spis kolem 90. Dal, vyhrevnost paliva H je pro benzin 43,9 MJ/kg a nafty 42,7 MJ/kg, pokud ale porovnas vyhrevnost objemovou, tak benzin ma 32,0 MJ/dm3 a nafta 35,8 MJ/dm3. Pokud spocitas celkovou efektivni ucinnost motoru (=3600/(merna spotreba[g/kW.h]*vyhrevnost paliva[MJ/kg]), tak se u naftovych muzes dostat nekam lehce pres 40% pri pouziti primyho vstriku a preplnovani, pro benzinovy se ale pres 35% nedostanes.

Jinak nesouhlasim, ze benzin je zastaryly, jen je treba investovat do vyvoje primyho vstriku, detonacniho spalovani a spalovani vrstveny smesi a nepouzivat regulaci skrtici klapkou, ktera velmi vyrazne snizuje plnici ucinnost motoru 😄
Wartburg 353W
Nevim, jestli ma smysl regovat, ale zkusim to😒br />
1) Snazil jsem se upozornit na fakt, ze zde oblibene srovnanvani litrove spotreby benzinu a nafty je hloupost, protoze energeticky obsah se lisi skoro o tech 20%. Nelze to srovnavat.

2) Pro spalovani benzinu plati dalsi fyzikalni omezeni, dana hlavne jeho sklonem detonovat, tj. omezeni na kompresi, ktere snizuje ucinnost o dalsich skoro 10%.

3) U benzinu nelze pouzit vysoky pomer vzduch/palivo a tudiz se dalsi energie musi ztracet skrcenim vzduchu klapkou, pokud se to neudela jinak (EGR). U modernich benzinu je snaha skrtit jen nouzove.

ZAVER: Trvam na tom, ze tato fakta je zcela hloupe interpretovat tak, ze vyrobci dieselu utekli vyrobcum benzinu, protoze 3,3 je mene nez 5 (odhaduji jako spotrebu srovnatelneho benzinu). Oba motory maji jine palivo, litr neni litr, jine tlaky atd atd. Dosahnout stejne ucinnosti u benzinu je nemozne a palivo ma mene energie.

Spotreba Priusu je nyni pod 3 l benzinu! Takze moje hodnoceni 3,3l Pola? Reklamni cisilko, 3,3 litru vypada zajimave. Nic vic. Bravo Toyota :yes:
Vždyť si ve svém příspěvku sám odporuješ. Nejdřív napíšeš, jaký má benzinový motor technologický omezení a pak z toho vyvodíš, že výrobci dieselů neutekli výrobcům benzinů. To je jako kdybys řekl, že motorka jedoucí 100km/h není rychlejší než jízdní kolo jedoucí 20km/h, protože jízdní kolo nemá motor. ;-\

A na těch necelých 20% jsi přišel kde?

P.S. Proti benzinům nic nemám a 20% rozdíl ve spotřebě nevidím jako nejdůležitější vlastnost motoru.
Wartburg 353W
Tak znova, z ropy vyrobim sud nafy a sud benzinu. Benzinova auta jezdi za 6, naftova za 5. Tudiz se zde na auto cz pise, ze benzivove motory jsou zastarale a ze je treba prejit na TDI, protoze to je technologicky napred a snizi se tim spotreba ropy. Pokousim se vysvetlit, ze je to holy a naprosty nesmysl.

I kdyz, je tu cesta. Rafinerie v Evrope mohou nechat naftu tady a benzin poslat do Ciny a Japonska. Sejdeme se na onkologii.
Já jsem si ale nevšimnul, že by se na auto.cz psalo, že jsou benzinové motory zastaralé, možná v tom je ten háček 😉 To tady hlásá snad jenom Áda.

Jinak holý nesmysl to není, naftový motor má z principu lepší účinnost než benzinový. Litrová spotřeba a účinnost není totéž. Kdyby se z ropy vyráběla pouze nafta, tak se jí spotřebuje méně, než kdyby se vyráběl pouze benzin (což obojí teoreticky jde, ale asi by to bylo dražší).

Ale znova opakuji, že ten rozdíl ve spotřebě pořád není úplně zásadní.
Ad.
neodpovidas na otazku, ja se ptal, odkud mas ty udaje o vyhrevnosti. Protoze ty tvoje data neodpovidaji skutecnosti a tudiz jakykoliv zaver z nich je nesmysl. Jinak vysvetlovat mi tady principy nemusis, myslim, ze sam jim rozumim dostatecne.

Jinak to vypada, ze sam nevis co pises. EGR slouzi uplne k necemu jinymu, spalovani chudsi smesi u benzinu je mozne (viz spal. vrstvenych smesi). Jinak to ze detonacni spalovani je ovlivnene kompresi je fakt, ale mozna nevis, je zavisle i na daslich faktorech, jak otreba oktanovy cislo, predstih, tvar spalovaci prostoru 😉

Podle toho, co pises to vypada, ze barel benzinu != barel nafty. Pokud to chces takle porovnat, tak bys mel napsat, ze energie v sudu nafty != energie v sudu benzinu. Mame tedy dva sudy o stejnem objemu. Pokud si najdes vyhrevnost vyjadrenou v MJ na 1 dm3 (viz muj prispevek, cerpal jsem z Macek: Spalovaci motory I.), tak vidis, ze barel nafty ma vetsi vyhrevnost nez barel benzinu, navic naftovy motory maji vyssi celkovou efektivni ucinnost. Neobhajuju naftovy motory, jen konstatuju holy fakta 😉
Wartburg 353W
Mily Ade, rad pises, ale nerad ctes. Cti prosim, co pisu, a snaz se pochopit, co chci rict.

Udaje o spec. hmotnosti jsem si nasel pres google na www-simetric-co-uk [odkaz] kde je spec hmotnost dieselu 820 az 950, prumerna hodnota z toho je 885. Specificka hmotnost pro Gasoline natural je 711, to jest skoro presne o 20% mene. Udaje o vyhrevnosti jsou z wikipedie.

EGR muze obohatit smes namisto skrceni, protoze se cast objemu valece naplni inertnim plynem a tudiz je tam mene kysliku. K tomu se EGR pouziva. I kdyz hlavni motivace je teplota horeni a NOx.

Ze jsou detonace ovlivneny oktanovym cislem se uci snad i lidi v autoskole. Snazil jsem se rict, ze detonace benzinu zabranuji dosahovat vysokeho kompresniho pomeru, a tudiz ma benzinovy motor mensi ucinnost (zvlast kdyz ma benzin male oktanove cislo, a proto je i torchu unfair srovnavat spotrebu stare ameriky a nemeckeho motoru, ktery vyzaduje 98 oktanu).

Tvuj zpusob argumentace je nasledujici: kdyz napisu, ze az bude prset, bude mokra silnice, tak mi odpovis, ze jsem zapomnel uvazovat tunely, kde moje teorie vubec neplati, a ze jsem opomnel velikost kapek, silu vetru a pH vody.

Zrejme jsi nepochopil, ze tady VUBEC nejde o to, kdo ma presnejsi udaje a kdo vychazi ze spodni a kdo z vrchni vyherevnosti, ale o jednoduchou principialni vec, kterou se mi zjevne nepodarilo ti sdelit (castecne proto, ze nectes, co jsme napsal). Takze naposled😒br />
Litr benzinu obsahuje mene energie a zaroven je kvuli vlastnostem horeni benzinu mensi cast teto energie vyuzitelna v motoru (hlavne kvuli kompresnimu pomeru a take prisnejsimu omezeni na lambda). Snazim se sdelit jednoduchou vec, ze nelze porovnavat litrove spotreby nafty a benzinu a udelat zaver, ze vyvoj benzinovych motor je pozadu. Benzinovy motor ma proste horsi podminky dane objektivne fyzikou a to neni totez jako technologicke zaostavani. Vyrobit z benzinu naftu asi jde, ale spotrebuje se na to energie. Cesta k uspornym autum neni ta, ze se bud udela poradny benzin na urovni nafty (tj benzin 3,3l bezhybrid) a nebo, ze se prestane benzin pouzivat. Benzin se totiz musel za pomoci energie menit na naftu a pochybuju, ze by to ve vysledku vyslo energeticky lepe.

Moje kritika se netykala clanku na auto cz, ale tomu, co se objevuje pravidelne v diskuzich, kdyz se pise o nizke litrove spotrebe nejakeho turbodieselu. Mozna, ze vubec nejsi adresatem me puvodni zpravy, ale za to ja nemuzu. Mam pocit, ze to stejne nepochopis, ale timto diskuzi ukoncuji.
Ad.
Ja chapu co chces sdelit, v tom problem nemam. Dokonce i ctu tvoje prispevky.

Jinak EGR muze obohatit smes (spaliny na ukor vzduchu), ale ve skutecnosti musis na ukor toho vzduchu snizit i davku, jinak by si nedodrzel Lambda=1. Takze jeho vyuziti je pak jen pro snizeni teploty spalovani a "zamrznuti" reakci, pri kterych vznikaji NOx.

Udaje z wikipedie nejsou overeny a tudiz nemohou byt zdrojem pro jakoukoliv tech. uvahu/praci.
lorenzlubos
Diskusia pod clankom len dokazuje, ze VW ma opat navrch. Najlepsie auto nizsej triedy (u nas najpredavanejsej), navyse zaroven najuspornejsie. Kto tvrdi, ze 55kW nestaci, ten by si mal priplatit za kondicne jazdy. A ze 3,3 l nafta = 4,0 l benzinu? Neviem, no az pride niekto s 4,0 l/100km benzinu (nie benzin + elektrina), tak ja sam sa priklonim za ten benzin. Je zaujimave, ake su tie usporne VW zle, ze ich sa ich konkurencia snazi (marne) dobehnut... :yes: :yes: :yes: :yes:
OndraH
Nevím co je na tom navrch, spotřeba 3 litry nafty u motoru 1.2.Děda má c3 a jezdí u motoru 1.1 za 3 litry benzínu(!) na 100 km.

U benzínových aut s 1.2 lze získat pěknou spotřebu, ale to se musí nejdříve řidiči naučit jezdit úsporně >😁 .A nepotřebují k tomu ani vw >😁 :-! .
lorenzlubos
Pozri, o jazdeni na spotrebu nieco viem. A vychadzajuc z udaju (o extremnom vykone, za ktory ma :yes: ) Tvojho deda, predpokladam, ze by som Ti o jazdeni (ako takom, nie len extremnom) mohol hovorit skor ja. Toto su normovane spotreby, a ak C3 1.1 dosiahne 3,0, tak 1.2 TDI pojde na 2,0.
OndraH
Řeknu ti to takhle, já bych osobně diesel nechtěl a obzvlášt v něčem jako motor o obsahu 1.2 i byť je to TDI.Diesel dneska stojí o něco více jako benzín a ty motory jsou pořád drahé, já v tom prostě nevidím budoucnost.

Budoucnost je podle mně v maloobjemových přeplňovaných benzínech jako u renaultu 1.2 TCe nebo u VW 1.2 FSI za pozornost stojí u fiatu 1.4 Multijet.
Vlastníme clio s tím motorem(74 KW 100PS) a nahrazuje to v pohodě motor 1.6.Auto je silné a vždy má chut zrychlovat, potvrzuje to i zdejší recenze na clio s tímhle motorem.
A spotřeba?Kombinovaná je krásných 6 litrů a to se prosím jezdí v 70% naložené po městě.

Myslím že takovou spotřebu a za takový výkon by žáden diesel nedokázal.Možná že jo ale zase o ten litr méně, avšak tu rentabilitu za takových podmínek nevidím žádnou.Prostě jsou tyhle auta pro lidi co si neumí dát bez cizí pomoci 5 a 5 dohromady a naletí na každý reklamní tah v podobě názvů jako GREENLINE apod.
lorenzlubos
Vsetko zavisi na cene. Uz pri minulom Pole Bluemotion bola navratnost kdesi v cislach, ktore najazdi bezny motorista (nie zahradkar). A to malo spotrebu 3,9 (neskor 3,😄 a uspora oproti "obycajnemu" dieslu bola cca 0,7 - 0,8 l. Tu je to 1,0 - 1,1 nehovoriac o tom, ze by cenovy rozdiel nemal byt v neprospech Bluemotion (1.2 3-valec vs. 1.6 TDI 4-valec). Osobne jazdim na 3-valcovom benzine. Diesel bol o 100-tisic drahsi a navyse bez tak bohatej vybave. Vsetko je o cene. A tentokrat to zrejme nebude nezaujimave, co sa jej tyka (prosim porovnavat s verziami VW Polo).
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Věřím, můj pradět má starý osmiválec a jezdí do pěti. >😁
Avatar - marek.g
marek.g
jako,že po páté hodině už nevyjíždí? >😒]
OndraH
>😒] :yes: A platí to pouze v neděli a o svátcích.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Hele a tu o těch houbařích jsi slyšel? Taky pěkná latina. Tebe a Tvého dědečka bych nechtěl na silnici potkat. A abych ho poznal, má klobouk nebo stalinovku?
lorenzlubos
Sviatocny vodic NIKDY nezajazdi na C3 1.1 za 3,0 l 100km! Len si to skus Ty 😉
Klaudius
Možno to meral len dolu kopcom... 😉
OndraH
To jezdí na neutrál za 0.0 podle počítače 😉 :yes: .
lorenzlubos
Na neutrali ukazu na nejakom aute pal. PC spotrebu 0,0???????? To je nejaka blbost, hm?
Avatar - Plautus
Plautus
deda asi vypína motor >😁 >😒]
OndraH
Tak výmysl to není, palubní počítač ukazuje na neutrál z kopce 0.0 litrů, to samé se děje i u našeho clia.

Sám vím že je to blbost, tak jsem tam pro jistotu dodal "podle počítače".Spotřeba nulová být nemůže ale hranici 0 atakovat za jistých podmínek lze.

Ale jak tady čtu tu diskuzi tak začínám mít pocit že nikdo nevěří spotřebě 3 litry na 100 km u tak slabého objemu jako je 1.1.

Jsem to ale kacíř "upalte mně" >😒] >😁 .FinDízl by na mně mohl hodit zapálený kanystr nafty >😒] .
lorenzlubos
Na neutral? Nie nahodou (nahoda by to veru ale nebola) pri zaradenom rychl. stupni????
Klaudius
Na neutrál nejazdíš za nulu, to je blbina, lebo motor beží na voľnobežných otáčkach. S nulovou spotrebou ideš dolu kopcom so zaradeným kvaltom, lebo motor je v pohybe bez potreby paliva, takže vtedy riadiaca jednotka žiadne palivo do valcov nedodáva.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A za kolik tedy jezdí s C3 1,1 sváteční jezdec??? 😄
lorenzlubos
Sviatocny vodic nedokaze predvidat, nejazdi plynulo, nebrzdi motorom....atd. Takto sa nikdy na extremne nizku spotrebu nedostane.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ptal jsem se za kolik, nemlž jako politici! >😁
lorenzlubos
A to akoze existuje presny udaj l/100km, ktory dosahuju vsetci sviatocni vodici? 😄
OndraH
Proč bys nechtěl potkat?Bojíš se C3?

Vsadím se že můj děda jezdí rozhodně lépe než frajer s blbými názory, který považuje za vzor Lewise Hamiltona :-! (A auto Kuby Bondů) ...

A čepici nenosí :-! , to abys přestal raději ze strachu jezdit >😁 .
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jo, taky se klidně vsadím.
Zdá se že Tvůj děda je úplný šumachr ale jezdí jak ďábel bez čepice se spotřebou tak nízkou, že se naopak palivo vrací do nádrže.
Nabídněte jeho služby koncernu VW, pro ně jezdí taky takový cvok co se tím ještě navíc dokáže živit.
Mimochodem o těch houbařích - to jeden našel 20 hřibů ale kamarád odvětí, já našel 40. 3. kamarád ovšem našel 60! Tak ten první prohlásil že si po obědě ještě skáknul do lesa a našel ještě 40. Druhý kámoš má okamžitě odpověď že taky skáknul do lesa a našel 60. Ten třetí se nedal zahanbit a "našel" ještě dalších 80. To už ten první nevydržel a prohlásil že zpátky z lesa našel ještě 100 a potom potkal u potoka Máňu, vošu.al ji, ale kvůli kamarádům ji potom podříz, rozsekal a zahrabal.
Nepřipomíná Ti to něco? 😐
OndraH
Že mluvíš z cesty chlapečku :-! ...

Proč mně ty přesvědčuješ že to není pravda, když já tu průměrnou spotřebu podle PC znám osobně...Proč bych měl potřebu lhát?

Jestli nevěříš puč si od někoho ošetřovanou c3 s motorem 1.1 a jezdi s ní úsporně, tak nejlépe uvidíš kolik to žere za jistých podmínek.A poradím ti že k té spotřebe nedojdeš tůrovaním motoru a dragy na každé křižovatce...Dál se s tebou nebavím jestli mi nevěříš tvůj problém.
lorenzlubos
Pal. PC a spotreba su 2 veci (najma tie francuzske, talianske... 😉 ). A 3,0 sa da dosiahnut raz, dva-krat. Uz to fakt vyzera tak, ze nemas sajnu, o com pises. Mas vodicak?