Ekonomika
Kajisek
0
Koupil jsem si skútr n-sport od niuskutry.cz, normálně je prodávají přes alzu, dojezd má cca 70 km, takže na městskou dopravu to stačí, zaplatil jsem 75 tisíc korun, je fajn, že skútr je propojený s mobilem, takže v mobilu vždy vidíte celkový stav skútru.
Přejít do diskuze
Z vlastní zkušenosti opravdu doporučuji elektro skútr, jízdní vlastnosti jsou opravdu daleko lepší, navíc elektro skútr mnohem lépe brzdí.
Ahoj, prosím hledám vhodné vozítko do města, myslíte si, že je lepší skútr na benzín nebo elektro skútr?
Tak ony ani ty 4stupně ve slabších motorech nejsou úplně nejhorší, konkrétně mluvím o 1.6ce od VWčka a faktem je, že by se mnohokrát 5. stupeň hodil, ale 4 stupně mají taky své výhody. Motor udržuje pořád dost vysoké otáčky, takže převodovka nemusí před každým kopečkem řadit dolů a pak zase zpět a pružnost je taky slušná. Samozřejmě s V8kou se to nedá srovnávat ani náhodou, tam i 4stupně točí minimum a táhne to jako ďas už od nízkých otáček 😄 Jinak jako ideál vidím stupňů 5, sám v takovém autě jezdím (V6) a víc fakt nepotřebuju.
No obecně bych řekl, že Francouzské automaty jsou na rozjezd trochu pomalejší.
Pozoroval jsem to i v novém peugeotu 508. Ten ale byl rychlejší než laguna.
Obecně Mercedes po přidání plného plynu musí krotit výkon kontrolou trakce, Superb 2.0 TDI DSG to samé. Renault nebo Peugeot se začne spíše polehku rozjíždět a až po chviličce je cítit větší tah. Samozřejmě to z první reakce mohlo vyznít přehnaně, prodleva až tak velká není. Ale právě třeba při výjezdu z vedlejší jsou poznat i prodlevy v řádu 1 sekundy.
A co se týká rozjezdů, tak si myslím, že by byl celkem výrazný rozdíl, kdyby se vedle sebe postavil Peugeot 508GT a mercedes C 250 CDI, oba s automaty, výkonově přibližně stejné.
Možná je to tím, že automat nenechá motor víc vytočit a HDI nebo dCi tolik netáhne z nízkých otáček. Je pravda že Laguna měla pomalejší rozjezdy i s manuálem, ale tam se to dalo vykompenzovat právě vyššími otáčkami.
Také jsem slyšel teorii že rozdíl je dán tím, že Mercedes má motory přeplňované kompresorem, takže přeplňování funguje i v nízkých otáčkách. U dCi chvíli trvá než se roztoší turbo.
U superbu to dokáže kompenzovat sportovní režim, který, pokud si dobře pamatuju, zvyšuje volnoběžné otáčky.
Pozoroval jsem to i v novém peugeotu 508. Ten ale byl rychlejší než laguna.
Obecně Mercedes po přidání plného plynu musí krotit výkon kontrolou trakce, Superb 2.0 TDI DSG to samé. Renault nebo Peugeot se začne spíše polehku rozjíždět a až po chviličce je cítit větší tah. Samozřejmě to z první reakce mohlo vyznít přehnaně, prodleva až tak velká není. Ale právě třeba při výjezdu z vedlejší jsou poznat i prodlevy v řádu 1 sekundy.
A co se týká rozjezdů, tak si myslím, že by byl celkem výrazný rozdíl, kdyby se vedle sebe postavil Peugeot 508GT a mercedes C 250 CDI, oba s automaty, výkonově přibližně stejné.
Možná je to tím, že automat nenechá motor víc vytočit a HDI nebo dCi tolik netáhne z nízkých otáček. Je pravda že Laguna měla pomalejší rozjezdy i s manuálem, ale tam se to dalo vykompenzovat právě vyššími otáčkami.
Také jsem slyšel teorii že rozdíl je dán tím, že Mercedes má motory přeplňované kompresorem, takže přeplňování funguje i v nízkých otáčkách. U dCi chvíli trvá než se roztoší turbo.
U superbu to dokáže kompenzovat sportovní režim, který, pokud si dobře pamatuju, zvyšuje volnoběžné otáčky.
Mě třeba kolony vůbec nevadí (z hlediska řazení) 😄 A co děláš na dálnici při jízdě v řadě? Tam neřadíš ani s manuálem. Nebo si jen tak cvičně řadíš mezi 5 a 6, aby jsi se zabavil? >😒]
Otázka byla dost obecně položená. Nekvalitní automat je stejný jako nekvalitní interiér - takové auto nebudu kupovat. To nic nemění na tom, že je automat podle mě do města lepší. Poznámka o parkování patří i dobrým převodovkám, protože za běžné jízdy prostě člověk takovou preciznost nepotřebuje. Až když se snaží dostat do malého parkovacího místa.
Otázka byla automat do města 😄 Já jsem ten typ, který za Prahou nastaví tempomat a v Mnichově ho vypne, takže naprosto souhlasím s tím, že na běžné ježdění je automat lepší. Ale manuál mám rád, rád si "zakvedlám", takže ve sportovněji střižených autech pro mě má pořád místo. Tam se totiž těžko dá hovořit o nudném řazení. A nejsem profesionální závodník, abych potřeboval těch pár extra desetin získaných robotizovanou převodovkou. Jet rychle s manuálem je náročnější na řidiče, což je jeden z důvodů, proč s ním jezdím.
Vyjít dneska tenhle článek v usa, tak si mimo fandy sportovních vozů klepe každej na čelo, na tváři se mu vykouzlí úsměv a položí si otázku "Co to jako má k sakru být?"
No Evropa v roce 2011 začiná pomalu dohánět ameriku 50 let. Ale ještě tak 10-15 let jí to bude trvat, než bude poměr automatů vs prodané vozy celkem stejný, jako v USA v 50 letech....
Gratuljeme Evropo, po klimatizaci, el. okýnkách, ABS atd. zas doháníš další manko.
Akorát ten rychlík měl menší spoždění 😄)))))))))
No Evropa v roce 2011 začiná pomalu dohánět ameriku 50 let. Ale ještě tak 10-15 let jí to bude trvat, než bude poměr automatů vs prodané vozy celkem stejný, jako v USA v 50 letech....
Gratuljeme Evropo, po klimatizaci, el. okýnkách, ABS atd. zas doháníš další manko.
Akorát ten rychlík měl menší spoždění 😄)))))))))
Nevím co bylo na 4st. automatech špatnýho. Pokud byly v dobré kondici, řadily perfektně.
Jo vlastně vím, znám lidi co na ně nadávaly.
Jo ale to by si nesměli kupovat 4st. HDm s 1,6 kou nebo menším sekačkovým motorem, no, takže na vině nebyl "starej automat", ale motor ze sekačky, s kterým to blyo spražený, mělo to někdy s bídou 100 HP a pak bylo zrychlení z nuly na sto 3 miliony světelných let a hodně to jelo. A žralo to jak kr*va.
Já v pár starejch automatech jel a nemůžu si stězovat. Ale všechno to byly V6ky a V8.
Jo vlastně vím, znám lidi co na ně nadávaly.
Jo ale to by si nesměli kupovat 4st. HDm s 1,6 kou nebo menším sekačkovým motorem, no, takže na vině nebyl "starej automat", ale motor ze sekačky, s kterým to blyo spražený, mělo to někdy s bídou 100 HP a pak bylo zrychlení z nuly na sto 3 miliony světelných let a hodně to jelo. A žralo to jak kr*va.
Já v pár starejch automatech jel a nemůžu si stězovat. Ale všechno to byly V6ky a V8.
Akorát že 60% vyšší střední ten automat má a sou naopak modely, které se v manuálu nikdy nedělaly a nedělaj.
Tak to sa mi zdá byť extrémna výnimka a chyba niekde inde než v automatickej prevodovke. Ešte sa to potom niekedy opakovalo ?
No zrovna v tomhle případě bych to tak jasně neviděl... Já jezdím zatím bohužel s manuálem - benzín. Často ale řídím mercedesy C a E s automatem 7G tronic. Ty se dokážou rozjez opravdu hodně rychle.
Nedávno jsem ale měl půjčenou Lagunu III s automatem a 110kw dieselem. Při výjezdu na hlavní jsem se chtěl vecpat do mezery, dám plný plyn, chvilku nic a pak se začalo auto celkem pomalu rozjíždět. Když jsem potom měl lagunu se stejným motorem v manuálu, tak byl rozjezd výrazně rychlejší.
Nedávno jsem ale měl půjčenou Lagunu III s automatem a 110kw dieselem. Při výjezdu na hlavní jsem se chtěl vecpat do mezery, dám plný plyn, chvilku nic a pak se začalo auto celkem pomalu rozjíždět. Když jsem potom měl lagunu se stejným motorem v manuálu, tak byl rozjezd výrazně rychlejší.
Prečo nudné? Aspoň niečo v tých kolónach robím, inak by som od nudy zaspal. Tak aspoň miešam šaltpákou... >😁
Tak to je jiná, ale jak jsem uvedl v závorce, ten trend jde stále dál (rozuměj i níž) a dnes už automaty převažují i ve střední třídě, i když záleží dost na konkrétním evropském trhu...
..je přežitek. Redakce nám trošku zaspala, nově frčí helikoptéry (viz [odkaz] ). Takže na nákupy do města je nejvhodnější Apache (místo na přistání si nějak udělat musíš) a na projížďku po okreskách bohatě stačí manuál (těm línějším se stačí rozjet na 80 a pak už ani řadit nemusí).
No, já se k tý televizi (někdy) rád zvednu. 😉
Ale jak píšeš dole, to že se automat pořizuje pro ženy (přeloženo pro neschopné řadit) je nesmysl. Byl bych asi nerad, kdyby manuál zmizel v propadlišti dějin ale nastává opravdu čím dál víc dopravních situací, kdy je manuál prostě na obtíž. Navíc dnes už v mnoha případech automat dokáže z auta "dostat" víc než by zvládl řidič se šaltpákou.
Ale jak píšeš dole, to že se automat pořizuje pro ženy (přeloženo pro neschopné řadit) je nesmysl. Byl bych asi nerad, kdyby manuál zmizel v propadlišti dějin ale nastává opravdu čím dál víc dopravních situací, kdy je manuál prostě na obtíž. Navíc dnes už v mnoha případech automat dokáže z auta "dostat" víc než by zvládl řidič se šaltpákou.
Proč je automat do vyšší střední spíš nevýhodou, jak výhodou? Při prodeji třeba 3-5 let starého kousku, této třídy, je automat zpravidla naopak výhodou...
To je logicky jeden z hlavních důvodů, viz. třeba příplatky za DSG, další z hlavních důvodů jsou předsudky..., ať už na základě nezkušenosti, nebo zkušenosti především se staršími automaty...
Záleží na segmente..ale do vyššej strednej je automat skôr nevýhodou ako výhodou. Potom naopak.
>😁
V mém případě by s tou černobílostí (nebo spíš bíločerností) nebyl ("barevně") daleko od pravdy... 😄
Jeslti je auto s benzínem synonymem pro čb TV si netroufám hodnotit, ale auto s manuálem bych přirovnal k TV bez dálkového ovládání... 😉 >😒]
V mém případě by s tou černobílostí (nebo spíš bíločerností) nebyl ("barevně") daleko od pravdy... 😄
Jeslti je auto s benzínem synonymem pro čb TV si netroufám hodnotit, ale auto s manuálem bych přirovnal k TV bez dálkového ovládání... 😉 >😒]
Dej pokoj, nebo tady někdo vytáhne že máš doma černobílou televizi, sice s automatem ale černobílou. >😁
Zaujímavé, že na cestách to vyzerá úplne naopak.. - cim to asi tak bude, ze by priplatkem na automat? 😉
Že se auto s automatem hůř prodává? Tak to už dávno obecně rozhodně neplatí. Vyšší střední (ale často už i střední) třída, luxusní třída, větší SUV apod., se dnes prodávají bez automatu hodně nesnadno i jako jeté vozy...
Představa, že se dnes automat kupuje (i u jetého auta) hlavně pro manželku/přítelkyni je docela úsměvná...
Představa, že se dnes automat kupuje (i u jetého auta) hlavně pro manželku/přítelkyni je docela úsměvná...
Ako tak pozerám, automat-fans majú (už tradične) drvivú väčšinu v diskusii. Zaujímavé, že na cestách to vyzerá úplne naopak..
Ja sa za manuálnu prevodovku nehanbím, ani si po večeroch neplačem do vankúša nech mi dedo mráz donesie DSG alebo aisina. Z mnohých príspevkov v diskusii vyplýva, že tu máme samých veľkomešťanov.Samá kolóna, zápcha. Ale potom netreba zabúdať na nás, malomešťanov 😉 Kolónu sme videli raz, na návšteve strýca v bratislave a zápchy riešime zásadne gutalaxom.
Jazdíme do práce, školy, na nákupy.maximálne 20 km denne...premávka je relatívne riedka, okresky dovoľujú svižné tempo...šoférovanie máme radi, ale nedostávame sa k nemu tak často, ako by sme chceli. Nuž a pre nás páni, je manuálna prevodovka ako stvorená. Pravé spojenie chlapa a stroja >😁 Kvalty šaltajú, spojka sa páli, pravačka kmitá ako pri poslednom prome videa od Giny Wild. Automobilová nirvána šedej myši premávky..
Tak nám páni veľkomešťania nechajte naše radosti, a vy si pri dlhých jazdách v kolóne užite svoje výdobytky techniky.
Ja sa za manuálnu prevodovku nehanbím, ani si po večeroch neplačem do vankúša nech mi dedo mráz donesie DSG alebo aisina. Z mnohých príspevkov v diskusii vyplýva, že tu máme samých veľkomešťanov.Samá kolóna, zápcha. Ale potom netreba zabúdať na nás, malomešťanov 😉 Kolónu sme videli raz, na návšteve strýca v bratislave a zápchy riešime zásadne gutalaxom.
Jazdíme do práce, školy, na nákupy.maximálne 20 km denne...premávka je relatívne riedka, okresky dovoľujú svižné tempo...šoférovanie máme radi, ale nedostávame sa k nemu tak často, ako by sme chceli. Nuž a pre nás páni, je manuálna prevodovka ako stvorená. Pravé spojenie chlapa a stroja >😁 Kvalty šaltajú, spojka sa páli, pravačka kmitá ako pri poslednom prome videa od Giny Wild. Automobilová nirvána šedej myši premávky..
Tak nám páni veľkomešťania nechajte naše radosti, a vy si pri dlhých jazdách v kolóne užite svoje výdobytky techniky.
wau, tak obrovský segment trhu jazdených vozidiel- TY
Pravdou zostáva, že auto s automatom sa ťažšie predáva..môže sa pošťastiť, že niekto zháňa práve automat (pre manželku, priateľku), ale na to by som nevsádzal
Pravdou zostáva, že auto s automatom sa ťažšie predáva..môže sa pošťastiť, že niekto zháňa práve automat (pre manželku, priateľku), ale na to by som nevsádzal
Tak to už je hodně velká brutalita, osobně by se mi manuál příčil už ve w124ce (E-klasse 85-95) a dokázal bych ho překousnout jenom, kdyby šlo o fakt exkluzivní kousek >😒]
jo a abych nezapomněl......
Automat je pro ty, kteří neumějí řídit........... >😁 >😁 >😁 :yes: :yes:
PS - ale nikomu to na mně neříkej........ 😉 díkes :yes:
Automat je pro ty, kteří neumějí řídit........... >😁 >😁 >😁 :yes: :yes:
PS - ale nikomu to na mně neříkej........ 😉 díkes :yes:
Tak M5ka je sportovní auto, což není pro vyššíí střední třídu zrovna typické, ale poslední M5 (E60) měla (aspoň zpočátku určitě) pouze sedmistupňovou sekvenční převodovku a možnost manuálu byla jen pro U.S. trh. Pro příští M5 (F10) by měla být k dispozici "jen" 7st. dvouspojka, takže časy od M5 E39 se opravdu mění a myslím, že se ani vlastně není moc čemu divit...
No, k některým motorům je u třídy E manuál standartně, navíc manuál je normálně třeba u takového BMW M5. :yes:
Pěkně jsi to napsal, jako obvykle... :yes😒br />
P.S. Jen mi tam možná v úvodu chyběl obligátní "argument", že automat je hlavně pro ty, co neumí řadit... >😒]
P.S. Jen mi tam možná v úvodu chyběl obligátní "argument", že automat je hlavně pro ty, co neumí řadit... >😒]
Taky to nepochopím, dokonce znám člověka co si vyloženě objednal manuál do E-Klasse. To je opravdu na ránu >😒]
No jo, tuhle větu mám nejraději z úst nějakého majitele starý "stodvácy" nebo "fáčka". Čímž se tě nechci dotknout, ale většinou to tak bývá.
ja hledam auta jedine s automatem, takze ume je spise neprodejnej ten manual
a psal jesme u nekterych modelu, ne u vsech, kuprikladu u mestskych auticek, nebo vyssi stredni povazuju manual za zbytecnej, a staci se podivat jake sjou prodeje techto aut v EU s automaty za posledni roky (CR je bezvyznamny trh)
a psal jesme u nekterych modelu, ne u vsech, kuprikladu u mestskych auticek, nebo vyssi stredni povazuju manual za zbytecnej, a staci se podivat jake sjou prodeje techto aut v EU s automaty za posledni roky (CR je bezvyznamny trh)
no neviem, bratranec teraz predaval 10 rocnu astru G 1.8 16V 4A, dva dni po dani inzeratu bola z domu..typek ju bral pre manzelku
kdo jezdí manuál je anachronický trumbera, kdo jezdí automat, je pohodlný nabubřelý lempl, co nemiluje zážitky..... a dalo by se hloubit víc okopů, které by zažily mnoho sovětských ofenziv - hlubší, delší, ráznější, možná i sprostší - ale bo jsme kultivovaní souzi motoristé, tak víme, že každé má svoje.
Doma mám automat - jen tedy pětistupeň v H6 od Subaru, ale už s pádly a SI drivem - dost potenciálu pro blbnutí - hydroklasika. No a v práci mám chrochtavý manuál od Fjorda. Takže srovnání více než dost. Krom toho, že jsem si už i s manuálem po dovolené "poskočil", když jsem jaksi ignoroval po třech týdnech ježdění v automatu spojkový pedál😄.
Automat, je-li dobrý, nabídne pohodu, žádný stres ve městě a jistotu, že "něco" v koloně zbytečně nepoděláte. Pro sportovní zážitky je to převodovka od převodovky. Časy starých cukatur, kdy přeřazení automatu bylo poukázkou na zlomení vazu, jsou dávno pryč. Také řeči o nespolehlivosti automatů spíš mluví o tom, že si pravidelnou údržbu svého vozu někteří pletou s návštěvou tchýně pod heslem, čím méně tím lépe a pokud už tak velmi krátce............ Pokud automat dostává pravidelnou péči a to co mu patří, je možnost chyby malá. Zkazky o automatech jsou tu proto, protože špatné zprávy se šíří rychle a navíc člověk má jakousi zvláštní radost z toho, když je šíří - a že automat odešlý do věčných lovišť je drahá sranda je jasné.....
Automat má i kouzlo, "když blbnete" a chcete si užít - je-li tedy na to nastaven a je-li toho schopen. Je to to samé, jako když jdete na ryby - vezmete-li si klacek s kusem nitě asi to nebude to samé, jako když si vezmete Mivardíka... zkrátka obojí je "prut", akorát každý jiný......
Manuál je zase něco jako "klasika" a "povznáší" řidiče do výšin "sepětí" muž - stroj. Případně žena - stroj, abych případně neurazil😄. Ale jako meč, který je mnohem čestnější a muže hodnější, je manuál pomalu na ústupu a "mužů" bude čím dál méně. Nic proti manuálu, ale jeho čas se nachyluje. Tak si ho ještě chvíli užívejme.........dokud je čas..........
Doma mám automat - jen tedy pětistupeň v H6 od Subaru, ale už s pádly a SI drivem - dost potenciálu pro blbnutí - hydroklasika. No a v práci mám chrochtavý manuál od Fjorda. Takže srovnání více než dost. Krom toho, že jsem si už i s manuálem po dovolené "poskočil", když jsem jaksi ignoroval po třech týdnech ježdění v automatu spojkový pedál😄.
Automat, je-li dobrý, nabídne pohodu, žádný stres ve městě a jistotu, že "něco" v koloně zbytečně nepoděláte. Pro sportovní zážitky je to převodovka od převodovky. Časy starých cukatur, kdy přeřazení automatu bylo poukázkou na zlomení vazu, jsou dávno pryč. Také řeči o nespolehlivosti automatů spíš mluví o tom, že si pravidelnou údržbu svého vozu někteří pletou s návštěvou tchýně pod heslem, čím méně tím lépe a pokud už tak velmi krátce............ Pokud automat dostává pravidelnou péči a to co mu patří, je možnost chyby malá. Zkazky o automatech jsou tu proto, protože špatné zprávy se šíří rychle a navíc člověk má jakousi zvláštní radost z toho, když je šíří - a že automat odešlý do věčných lovišť je drahá sranda je jasné.....
Automat má i kouzlo, "když blbnete" a chcete si užít - je-li tedy na to nastaven a je-li toho schopen. Je to to samé, jako když jdete na ryby - vezmete-li si klacek s kusem nitě asi to nebude to samé, jako když si vezmete Mivardíka... zkrátka obojí je "prut", akorát každý jiný......
Manuál je zase něco jako "klasika" a "povznáší" řidiče do výšin "sepětí" muž - stroj. Případně žena - stroj, abych případně neurazil😄. Ale jako meč, který je mnohem čestnější a muže hodnější, je manuál pomalu na ústupu a "mužů" bude čím dál méně. Nic proti manuálu, ale jeho čas se nachyluje. Tak si ho ještě chvíli užívejme.........dokud je čas..........
Nižší životnosti? I manuál se může vysypat... Zase u automatu máš mnohem větší jistotu, že bude ušetřen motor, ty ***i s manuálem to kolikrát točí a točí, co to dá ;-\
Ešte je tu jedna výhoda automatu v meste: pri rozbiehaní nemôže motor "skapať". Stresová situácia : vychádzam z vedľajšej na hlavnú - dávam prednosť - je tam medzera - nemusím uvažovať nad plynom / spojkou, proste na to dupnem.
Jenoduše - protože po manuálu je větší poptávka. Nemluvě o ojetých autech, kde je vzhledem k často nižší životnosti auto s automatem skoro neprodejné.
Myslím, že patříš k těm co s pořádným automatem nikdy nejeli. Já mám 7 stupňový automat, řadit můžu i pákou i pádly, ale to radši dám sportovní režim... a sportu užiju dost...
no ja spiš se vždycky směju v zime kdy majitel nabuseneho passatu,á6 škrábe okno,venku mínus10... >😁 nemá nezávislé topení v aute za mega :no:
manual je prome jiz prezitek, maximalne tak do starsiho, mensiho sportovniho auta
docela se divim ze to automobilky jeste u nekterych modelu nevzdali a porad maj v nabidkach i manual, automat je prone vynosnejsi i dobudoucna 😄
docela se divim ze to automobilky jeste u nekterych modelu nevzdali a porad maj v nabidkach i manual, automat je prone vynosnejsi i dobudoucna 😄
Asi tak, jako kupovat nové auto s manuálem si nedokážu vůbec představit. Když kolikrát vidím nabušeného passata s NAVI, kůží a podobnými vymoženostmi a k tomu klasickou kvedlačku, tak mi přijde, že se asi kupující musel zbláznit. Dát za auto mega a muset v něm kvedlat? >😒]
Jsem v menšině, ale na manuál nedám dopustit. Za manuálem se přeci schovává ta pravá radost z řízení, člověka to vtáhne do děje, cítí přesnou charakteristiku a potenciál motoru, nedegradovanou hydro-měničem apod. Uznejte, že manuál v některých ohledech nabídně zážitky, které automat prostě neumí. Je to ovšem práce navíc a člověk je tvor líný...
V principu se dá souhlasit, jen by některý značky nesměli montovat hypermoderní 4st automaty, do těhle městských nákupních vozítek.
Ono to pak s nima hodně jede...
Ono to pak s nima hodně jede...
V principu se s tím dá souhlasit, ale!... kolik lidí dnes v Evropě používá psací stroj a kolik má v autě jěště stále manual?
Jestli byl problem v tom než to převodovka přelouskala to není otázka výkonu motoru ale kvality automatu...
Jazdit dnes manualom je ako pouzivat pisaci stroj a telefon s otocnym cifernikom.
Mam automat, MacBook a iPhone. Manual je minulost.
Mam automat, MacBook a iPhone. Manual je minulost.
Mám v MB zkušenost jak s pěti tak sedmi stupňovým manuálem a nechtěl bych nic jiného. Provoz je levnější, navíc je rychlejší než ruka, 3 režimy.... :-!
no myšleno tak že prostě než to podřadilo atd, prostě než to ta převodovka přelouskala chvilku to trvalo, auto byl sice starší kousek (Mercedes 124 230) ale v super stavu se 105 000, ale jak říkám, slabota 😄
možná už jsem zhyčkanej a jenom se mi to zdálo, ono si říkám že by mi ta 3.2ka taky mohla jet líp, ono stovka za 7s není nic moc 😄
možná už jsem zhyčkanej a jenom se mi to zdálo, ono si říkám že by mi ta 3.2ka taky mohla jet líp, ono stovka za 7s není nic moc 😄
Hyundai i20 je nabídka až neskutečná, ale vsadím moje horské kolo, že na skladě nemají ani jednu ... "to víte pane, to musí do výroby 😄 "
je to vyloženě otrava řadit, jednou sem se svezl a prostě automat je jasná volba, akorád auto co nemá aspoň 130Kw tak s automatem je takovy dost mrtvy, teď mám řadovej šestiválec 3.2 162Kw a tam je to poměrně pohodička, táhne to od spodu, předtím sem měl 100Kw a bylo to poměrně mrtvy.
A automat do města? No jasně, kam taky jinam žeo, na dálnici se dá 5ka a jede se 😄
A automat do města? No jasně, kam taky jinam žeo, na dálnici se dá 5ka a jede se 😄
...když jsme vybírali auto, první a vlastně jediná podmínka byla že musí mít automat. Před dávnými časy jsem to zkusil a od té doby nechci jinak ! Momentálně mám v Zafiře šestistupňový Aisin. Klasický automat s hydrodymanickým měničem a s možností řazení. Prostě parádička :yes:
Já jsem možná v názoru na automat trochu konzervativnější. Na automatu jsem se naučil u mercedesu a od té doby na něj nedám dopustit. Osobně spíš automat beru jako věc, kterou bych si bez rozmýšlení volil do auta střední a vyšší třídy. Bohužel je problém, že není automat jako automat. Když srovnám Mercedes E, stejný motor automat x manuál, tak automat nabízí rozhodně mnohem větší potěšení z jízdy a i komfort. Stejně tak převodovka DSG s možností řazení pádly pod volantem je výborná. I ve fábii 😄
Bohužel u jiných automobilek už je to horší. V Renaultu Laguna III jsem také s automatem najezdil pár tisíc km a ještě to jde. Automat je línější, ale dá se na něj zvyknout a to hlavní co chci - komfort - zvládá obstojně.
Bohužel se ale v současné době začíná objevovat trend robotizovaných manuálních převodovek. Jezdil jsem s jednou v novém citroenu C4 (dávají ji i do C5, peugeota 508 a dalších...) a je to něco hrozného. Převodovka pomalu reaguje, a navíc řadí trhaně, takže výsledek je že jsem si za volantem občas připadal jako spolujezdes v autě s někým, kdo neumí plynule řadit 😒
Bohužel u jiných automobilek už je to horší. V Renaultu Laguna III jsem také s automatem najezdil pár tisíc km a ještě to jde. Automat je línější, ale dá se na něj zvyknout a to hlavní co chci - komfort - zvládá obstojně.
Bohužel se ale v současné době začíná objevovat trend robotizovaných manuálních převodovek. Jezdil jsem s jednou v novém citroenu C4 (dávají ji i do C5, peugeota 508 a dalších...) a je to něco hrozného. Převodovka pomalu reaguje, a navíc řadí trhaně, takže výsledek je že jsem si za volantem občas připadal jako spolujezdes v autě s někým, kdo neumí plynule řadit 😒
Nudné řazení už dnes není jen ve městech, je to všude, kde je hustý provoz (a těch míst je bohužel čím dál víc), člověk tam vlastně jedzdí spíš v kolonách, které se v lepším případě častěji nezastaví... Těch míst. kde manuál může dávat nějaký větší smysl, ubývá i na našich cestách.
Velmi vhodna by mohla byt Micra s cvt. Stare 4stupnove automaty s hydromenicom su prekonane (nie hydromenic, ale tie 4stupne), dvojspojkove, su zbytocne drahe a robotizovanym chyba jemnost pri pohynani a parkovani.
Takze to vidim ako ANO. Navyse ma v serii ESP.
Takze to vidim ako ANO. Navyse ma v serii ESP.
U městských vozítek určitě ano. Město je pro mě spousta nudného řazení. Nudného, protože se člověk snaží udržet motor v nízkých otáčkách, takže rozjezd na 50 znamená proběhnutí klidně 5 rychlostních stupňů. Navíc motor často v těchto otáčkách není slyšet, takže člověk musí častěji sledovat otáčkoměr, nebo se spoléhat na cit a odhad rychlosti, ale pak zase čas od času chybuje. A také jsou tu pro město typické rozjezdy do zatáček, kdy člověk prakticky celou zatáčku drží volant pouze jednou rukou, což také není ideální.
U robotizovaných a dvouspojkových převodovek člověk musí zvážit, jestli potřebuje parkovat do řady, a podle toho vyzkoušet preciznost rozjezdu. Ale to je asi tak všechno.
U robotizovaných a dvouspojkových převodovek člověk musí zvážit, jestli potřebuje parkovat do řady, a podle toho vyzkoušet preciznost rozjezdu. Ale to je asi tak všechno.