Musím uznat že je to asi nejpokrokovější technologie co se dá nabídnout do atmosférických motorů, nevím co by udělalo motor ještě modernější, stejný výkon nabízí i Renault v Twingu sport a Cliu GT ale tady se "korejci" předvedli a ukázali že umí v době přeplňování nabídnout velice pokrokový motor plný technického řešení. Přímí střik- proměnná délka sání- proměnné časování sacích i výfukových ventilů- řetěz. Těším se na srovnání s konkurencí v i30ce.
Jedna vec je vysoky vykon a druha je tocivy moment - tu narazili a 1.4kou v Ceedovi MK1 a po facelifte znizovali vykon a zvysovali Nm, lebo to auto nevladalo pod zatazou.
Teraz tu maju podobny pripad. Nm uz to ma velmi slusne, ale vrchol toc. momentu dosahuje az pri takmer 5000 otacok. Neviem, ako odstupnovali prevodovku, ale obycajne sa to robi tak, ze vrchol sa nastavi na 3500-4000otacok za minutu a tolko to potom toci na dialnici pri 130.
Kto ide na vrchole toc. momentu ma najnizsiou spotrebu. Samozrejme, v cim nizsich otackach je vrchol, tym nizsia spotreba.
Vsetko toto potvrdzuje porovnanie Hyudai-a ix35 1.6GDI a Mitsubishi ASX 1.6MIVEC, kde Mitsu ma nizsi vykon aj torq a iba 5stupnovu prevodovku a dosahuje takmer o 1.5 litra nizsiu spotrebu.
Jedna vec je jizda na vlne krouticiho momentu kterou zazijes v preplnovanem dieselu, atmosfericky motor nemel nikdy nabidnout to co diesel, to co je maximum Nm je pouze udaj kde ho motor dosahuje, znamena to taky to ze neklesa pod cca. 85% v celem rozsahu a to je hodnota velice slibna a da se velice pekne jezdit na vykonove "vlne" pokud si ridic nevyzkousi co to je atmosfericky motor, jaka ma specifika a jak se chova a pouze tabulkove srovnava Nm je naprosta hloupost, stejne tak srovnavat diesely s tim ze maji zatah v nejnizsich otackach, ale tento "zatah" trva taky treba jen v rozsahu1500 ot/min., kdezto zatah benzinoveho motoru nepolevuje v rozmezi 4000 ot/min. o co zatah pusobi slabsim dojmem u benzinu o to je delsi. Diesel nema nikdy 300Nm od volnobehu do max. rekneme 4000ot. brzo zacne, brzo skonci, je to zpusob jizdy, flegmatika, vse je podavano bez zasluh, v obci na 5Okm/h na 5ku a na dalnici na 5ku 130km/h se stejnym vyrazem v oblyceji.
Hyundai-KIA predstavil nejmodernejsi atmosfericky motor at chceme, nebo ne.
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1591 cmł
Výkon: 99 kW (135 k) při 6200/min
Točivý moment: 167 Nm při 4600/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,2/6,0/6,8 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1820 x 1660 mm
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol p/z: 1591/1592 mm
Světlá výška: 170 mm
Cena: 514 900 Kč (1.6 GDI, Style)
myslim ze budes muset jeste hoooodne cist a prestat se vrtat novinarum do remesla a hlavne vnucovat nekomu svoje nazory, chybu udela kazdej, obsah zpravy jsi nestacil zaregistrovat a napsal jsi tolik hovadin a projevil jsi se jako hlupak.
myslim ze fakta jsou jasna, jeste musis hodne studovat pisalku
Wartburg 353
Produktionszeitraum: 1988–1991
Motoren: Viertakt-Ottomotor: 1,3 l (43, 47 kW)/96Nm
Länge: 4216–4276 mm
Breite: 1644 mm
Höhe: 1495–1695 mm
Radstand: 2450 mm
Leergewicht: 900–960 kg
Omyl. K sobe naopak patri prihratost a francouzske vozy - nejlepe rendlik, velky Satis, nebo idealne Avantime. Samozrejme s "tichym" bendzinovym motorem... >:D
Ádo, dvojtaktní Warťas sice byl sympaticky prostorný, zvlášť v kombíku, ale maximální krouťák měl 98 Nm a výkon 37 kW, viz např.
[odkaz]
To znamená, že tvoje srovnání je jako vždy totálně mimo.
O Ádovi je známo, že nemá rád Korejce a z Francouzů se mu dělá přímo špatně. Takže to tady spláchnul jedním kýblem obojí, nic, čeho by bylo nutno si všímat ;-)
O GDI by snad mělo být řečeno, že prvním motorem této konstrukce od Hyundaie byl 4-válec 2.4 Theta II GDI, představený v listopadu 2009, určený pro novou generaci Sonaty. "Downsizovaná" 1.6 je tedy celkem nová (premiéra 2010), ale ne první. Ano, není z rodiny Theta nebo Lambda (kde se v GDI dělají velkoobjemové motory), ale Gamma. Atmosférickými verzemi GDI to u Hyundaie neskončilo, protože následují verze přeplňované - viz 2.0 Theta II, představený v r. 2010 pro americkou verzi nové Sonaty (2011) - kde je turbo známé ze "světového motoru" (Chrysler-Mitsubishi-Hyundai) spojené s technologií GDI. (Samozřejmě, samotná technologie GDI, taky pochází od Mitsubishi, kromě Hyundaie si licenci v r.1999 koupilo i PSA a Volvo). Přeplňovaná GDI 1.6 a 1.2 následují. Zajímavé asi bude, jakou verzi této turbo GDI 1.6 osadí Hyundai do Velosteru - pokud chce opravdu udělat první vážný pokus o sportovně laděné malé auto (a v závěsu se dere Kia se svou sportovní verzí nového Ria).
Ano, 1.6GDI bude, co jsem nekde cetl tak ve dvou verzich - cca 175HP a cca 200HP. Do Velosteru by se mela dostat ta silnejsi, ale nic neni potvrzeno. V pristich tydnech bychom se meli dozvedet vice detailu.
Dám sem narychlo tenhle odkaz na jeden "vlivný site" - [odkaz] - ale myslím se ty informace někde najdou u česky/slovensky. A jak vidíš, předpovídají do Velosteru opravdu tu 200HP. Ještě odkaz na Rio - ovšem jenom s turbo 1.2 - [odkaz] - info je česky taky tady na AutoCZ.
jo, píšou tam, že turbo příjde nejdříve počátkem 2012, a výkon jsem spočítal na cca 155kW, Veloster s tímhle z 0-100 za 7s, nicméně není jasné nebo jsem to nepochopil, jestli i pro EU. Každopádně ta základní co jí říkaj eko tu bude každou chvíli.