Technika
O GDI by snad mělo být řečeno, že prvním motorem této konstrukce od Hyundaie byl 4-válec 2.4 Theta II GDI, představený v listopadu 2009, určený pro novou generaci Sonaty. "Downsizovaná" 1.6 je tedy celkem nová (premiéra 2010), ale ne první. Ano, není z rodiny Theta nebo Lambda (kde se v GDI dělají velkoobjemové motory), ale Gamma. Atmosférickými verzemi GDI to u Hyundaie neskončilo, protože následují verze přeplňované - viz 2.0 Theta II, představený v r. 2010 pro americkou verzi nové Sonaty (2011) - kde je turbo známé ze "světového motoru" (Chrysler-Mitsubishi-Hyundai) spojené s technologií GDI. (Samozřejmě, samotná technologie GDI, taky pochází od Mitsubishi, kromě Hyundaie si licenci v r.1999 koupilo i PSA a Volvo). Přeplňovaná GDI 1.6 a 1.2 následují. Zajímavé asi bude, jakou verzi této turbo GDI 1.6 osadí Hyundai do Velosteru - pokud chce opravdu udělat první vážný pokus o sportovně laděné malé auto (a v závěsu se dere Kia se svou sportovní verzí nového Ria).
Dávám pro připomenutí jenom tenhle odkaz: [odkaz]
Dávám pro připomenutí jenom tenhle odkaz: [odkaz]
Tak to mě překvapilo, že se s turbem počítá i pro 1.6 GDI, i proto, že 2.0T s dvoukomorovým turbem pro i40 se počítá pouze pro Ameriku.
Ano, 1.6GDI bude, co jsem nekde cetl tak ve dvou verzich - cca 175HP a cca 200HP. Do Velosteru by se mela dostat ta silnejsi, ale nic neni potvrzeno. V pristich tydnech bychom se meli dozvedet vice detailu.
Dám sem narychlo tenhle odkaz na jeden "vlivný site" - [odkaz] - ale myslím se ty informace někde najdou u česky/slovensky. A jak vidíš, předpovídají do Velosteru opravdu tu 200HP. Ještě odkaz na Rio - ovšem jenom s turbo 1.2 - [odkaz] - info je česky taky tady na AutoCZ.
... může to být lepší volba než downsizingové turbomotory.
Teraz tu maju podobny pripad. Nm uz to ma velmi slusne, ale vrchol toc. momentu dosahuje az pri takmer 5000 otacok. Neviem, ako odstupnovali prevodovku, ale obycajne sa to robi tak, ze vrchol sa nastavi na 3500-4000otacok za minutu a tolko to potom toci na dialnici pri 130.
Kto ide na vrchole toc. momentu ma najnizsiou spotrebu. Samozrejme, v cim nizsich otackach je vrchol, tym nizsia spotreba.
Vsetko toto potvrdzuje porovnanie Hyudai-a ix35 1.6GDI a Mitsubishi ASX 1.6MIVEC, kde Mitsu ma nizsi vykon aj torq a iba 5stupnovu prevodovku a dosahuje takmer o 1.5 litra nizsiu spotrebu.
Hyundai-KIA predstavil nejmodernejsi atmosfericky motor at chceme, nebo ne.
A teď k věci - motor s obsahem 1600CCM s krouticím momentem 167Nm při téměř 5000RPM - to se snad redakce spletla, to tady mělo být 1.apríla.
Takový krouťák měl tříválcový Wartburg z obsahu menšího, než 1 litr.
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1591 cmł
Výkon: 99 kW (135 k) při 6200/min
Točivý moment: 167 Nm při 4600/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (měst👋mimo měst👋kombin.): 8,2/6,0/6,8 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1820 x 1660 mm
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol p/z: 1591/1592 mm
Světlá výška: 170 mm
Cena: 514 900 Kč (1.6 GDI, Style)
Wartburg 353
Produktionszeitraum: 1988–1991
Motoren: Viertakt-Ottomotor: 1,3 l (43, 47 kW)/96Nm
Länge: 4216–4276 mm
Breite: 1644 mm
Höhe: 1495–1695 mm
Radstan😜 2450 mm
Leergewicht: 900–960 kg
BTW do auta samozrejme patri diesel!
[odkaz]
To znamená, že tvoje srovnání je jako vždy totálně mimo.