Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai-Kia 1,6 GDI (99 kW): Technika nového motoru

Nejsilnější atmosférická šestnáctistovka na trhu disponuje veškerou moderní technikou. Samozřejmě kromě přeplňování.
Zpět na článek
3. 4. 2011 10:45
Hyundai-Kia GDI vs. konkurence
Musím uznat že je to asi nejpokrokovější technologie co se dá nabídnout do atmosférických motorů, nevím co by udělalo motor ještě modernější, stejný výkon nabízí i Renault v Twingu sport a Cliu GT ale tady se "korejci" předvedli a ukázali že umí v době přeplňování nabídnout velice pokrokový motor plný technického řešení. Přímí střik- proměnná délka sání- proměnné časování sacích i výfukových ventilů- řetěz. Těším se na srovnání s konkurencí v i30ce.
Rozbalit vlákno
15
3. 4. 2011 13:53
Re: Nie je vsetko zlato...
Jedna vec je vysoky vykon a druha je tocivy moment - tu narazili a 1.4kou v Ceedovi MK1 a po facelifte znizovali vykon a zvysovali Nm, lebo to auto nevladalo pod zatazou.
Teraz tu maju podobny pripad. Nm uz to ma velmi slusne, ale vrchol toc. momentu dosahuje az pri takmer 5000 otacok. Neviem, ako odstupnovali prevodovku, ale obycajne sa to robi tak, ze vrchol sa nastavi na 3500-4000otacok za minutu a tolko to potom toci na dialnici pri 130.
Kto ide na vrchole toc. momentu ma najnizsiou spotrebu. Samozrejme, v cim nizsich otackach je vrchol, tym nizsia spotreba.
Vsetko toto potvrdzuje porovnanie Hyudai-a ix35 1.6GDI a Mitsubishi ASX 1.6MIVEC, kde Mitsu ma nizsi vykon aj torq a iba 5stupnovu prevodovku a dosahuje takmer o 1.5 litra nizsiu spotrebu.
Avatar - zdravy rozum
3. 4. 2011 14:45
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
6. 4. 2011 09:49
Re: Nie je vsetko zlato...
Graf tu je
3. 4. 2011 19:01
Re: Nie je vsetko zlato...
Jedna vec je jizda na vlne krouticiho momentu kterou zazijes v preplnovanem dieselu, atmosfericky motor nemel nikdy nabidnout to co diesel, to co je maximum Nm je pouze udaj kde ho motor dosahuje, znamena to taky to ze neklesa pod cca. 85% v celem rozsahu a to je hodnota velice slibna a da se velice pekne jezdit na vykonove "vlne" pokud si ridic nevyzkousi co to je atmosfericky motor, jaka ma specifika a jak se chova a pouze tabulkove srovnava Nm je naprosta hloupost, stejne tak srovnavat diesely s tim ze maji zatah v nejnizsich otackach, ale tento "zatah" trva taky treba jen v rozsahu1500 ot/min., kdezto zatah benzinoveho motoru nepolevuje v rozmezi 4000 ot/min. o co zatah pusobi slabsim dojmem u benzinu o to je delsi. Diesel nema nikdy 300Nm od volnobehu do max. rekneme 4000ot. brzo zacne, brzo skonci, je to zpusob jizdy, flegmatika, vse je podavano bez zasluh, v obci na 5Okm/h na 5ku a na dalnici na 5ku 130km/h se stejnym vyrazem v oblyceji.
Hyundai-KIA predstavil nejmodernejsi atmosfericky motor at chceme, nebo ne.
3. 4. 2011 20:03
Re: Nie je vsetko zlato...
No a co , že je nejmodernější když v ix35 je to hotová tragédie :-!
Avatar - Ada je zase tady
3. 4. 2011 20:04
Re: Nie je vsetko zlato...
Ty uhrovatý mládenče - nauč se nejprve česky, potom najezdi pár stovek tisíc km a potom sem můžeš něco napsat... (přímí střik, oblyčej...).

A teď k věci - motor s obsahem 1600CCM s krouticím momentem 167Nm při téměř 5000RPM - to se snad redakce spletla, to tady mělo být 1.apríla.

Takový krouťák měl tříválcový Wartburg z obsahu menšího, než 1 litr.
3. 4. 2011 20:50
Re: Nie je vsetko zlato...
Základní technické údaje
Motor: zážehový čtyřválec
Objem: 1591 cmł
Výkon: 99 kW (135 k) při 6200/min
Točivý moment: 167 Nm při 4600/min
Rychlost: 179 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,1 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.): 8,2/6,0/6,8 l/100 km
Rozměry: 4410 x 1820 x 1660 mm
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol p/z: 1591/1592 mm
Světlá výška: 170 mm
Cena: 514 900 Kč (1.6 GDI, Style)
3. 4. 2011 20:53
Re: Nie je vsetko zlato...
myslim ze budes muset jeste hoooodne cist a prestat se vrtat novinarum do remesla a hlavne vnucovat nekomu svoje nazory, chybu udela kazdej, obsah zpravy jsi nestacil zaregistrovat a napsal jsi tolik hovadin a projevil jsi se jako hlupak.
3. 4. 2011 21:01
Re: Nie je vsetko zlato...
myslim ze fakta jsou jasna, jeste musis hodne studovat pisalku

Wartburg 353
Produktionszeitraum: 1988–1991
Motoren: Viertakt-Ottomotor: 1,3 l (43, 47 kW)/96Nm
Länge: 4216–4276 mm
Breite: 1644 mm
Höhe: 1495–1695 mm
Radstand: 2450 mm
Leergewicht: 900–960 kg
Avatar - Ada je zase tady
3. 4. 2011 22:23
Re: Nie je vsetko zlato...
>:-[] >:-[] >:-[] Ja jsem mluvil o dvoutaktu, ne o te bendzinove ctyrtaktni chciplotine.

BTW do auta samozrejme patri diesel!
Avatar - fOE
3. 4. 2011 23:10
Re: Nie je vsetko zlato...
Vlastnit Diesel je něco jako být teplý, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně.
Avatar - Ada je zase tady
4. 4. 2011 08:15
Re: Nie je vsetko zlato...
Omyl. K sobe naopak patri prihratost a francouzske vozy - nejlepe rendlik, velky Satis, nebo idealne Avantime. Samozrejme s "tichym" bendzinovym motorem... >:D
4. 4. 2011 08:20
Re: Nie je vsetko zlato...
Ádo, dvojtaktní Warťas sice byl sympaticky prostorný, zvlášť v kombíku, ale maximální krouťák měl 98 Nm a výkon 37 kW, viz např.
[odkaz]
To znamená, že tvoje srovnání je jako vždy totálně mimo.
4. 4. 2011 10:18
Re: Nie je vsetko zlato...
O Ádovi je známo, že nemá rád Korejce a z Francouzů se mu dělá přímo špatně. Takže to tady spláchnul jedním kýblem obojí, nic, čeho by bylo nutno si všímat ;-)
4. 4. 2011 11:27
Je pro doplnění
O GDI by snad mělo být řečeno, že prvním motorem této konstrukce od Hyundaie byl 4-válec 2.4 Theta II GDI, představený v listopadu 2009, určený pro novou generaci Sonaty. "Downsizovaná" 1.6 je tedy celkem nová (premiéra 2010), ale ne první. Ano, není z rodiny Theta nebo Lambda (kde se v GDI dělají velkoobjemové motory), ale Gamma. Atmosférickými verzemi GDI to u Hyundaie neskončilo, protože následují verze přeplňované - viz 2.0 Theta II, představený v r. 2010 pro americkou verzi nové Sonaty (2011) - kde je turbo známé ze "světového motoru" (Chrysler-Mitsubishi-Hyundai) spojené s technologií GDI. (Samozřejmě, samotná technologie GDI, taky pochází od Mitsubishi, kromě Hyundaie si licenci v r.1999 koupilo i PSA a Volvo). Přeplňovaná GDI 1.6 a 1.2 následují. Zajímavé asi bude, jakou verzi této turbo GDI 1.6 osadí Hyundai do Velosteru - pokud chce opravdu udělat první vážný pokus o sportovně laděné malé auto (a v závěsu se dere Kia se svou sportovní verzí nového Ria).

Dávám pro připomenutí jenom tenhle odkaz: [odkaz]
Rozbalit vlákno
4
Avatar - saldy
4. 4. 2011 11:47
Re: Je pro doplnění
Tak to mě překvapilo, že se s turbem počítá i pro 1.6 GDI, i proto, že 2.0T s dvoukomorovým turbem pro i40 se počítá pouze pro Ameriku.
Avatar - Katikakus
4. 4. 2011 11:57
Re: Je pro doplnění
Ano, 1.6GDI bude, co jsem nekde cetl tak ve dvou verzich - cca 175HP a cca 200HP. Do Velosteru by se mela dostat ta silnejsi, ale nic neni potvrzeno. V pristich tydnech bychom se meli dozvedet vice detailu.
4. 4. 2011 17:31
Re: Je pro doplnění
Dám sem narychlo tenhle odkaz na jeden "vlivný site" - [odkaz] - ale myslím se ty informace někde najdou u česky/slovensky. A jak vidíš, předpovídají do Velosteru opravdu tu 200HP. Ještě odkaz na Rio - ovšem jenom s turbo 1.2 - [odkaz] - info je česky taky tady na AutoCZ.
Avatar - saldy
4. 4. 2011 18:27
Re: Je pro doplnění
jo, píšou tam, že turbo příjde nejdříve počátkem 2012, a výkon jsem spočítal na cca 155kW, Veloster s tímhle z 0-100 za 7s, nicméně není jasné nebo jsem to nepochopil, jestli i pro EU. Každopádně ta základní co jí říkaj eko tu bude každou chvíli.
4. 4. 2011 14:46
Pokud nabídne i spolehlivost ...
... může to být lepší volba než downsizingové turbomotory.
Rozbalit vlákno
1
4. 4. 2011 16:40
Re: Pokud nabídne i spolehlivost ...
Na to zapomen.
Alespon do SUV.
Je to line, hlucne a zrave i v porovnani s papirove slabsim dieselem.
Takovy motor mozna tak do pro-ceedu.