Novinky
nevím, jestli jsi to s tou cenou nějak nepřestřelil, snad nám to do Čech a na Moravu trochu doladí 😉 :yes:
Tak nevím. Zvenku je to velké, zevnitř vzhledem k délce nic moc, dlouhý předek, nic moc výška interiéru. Otočná sedadla? Posuvné dveře? Ne, takže velkoprostorové auto to asi není. Má to terénní podvozek? Ne, takže do terénu zřejmě nevhodné. Je to tedy asi jen po americku přerostlé kombi bez zjevného účelu.
Nechtěl bych sem tahat auto jiné cenové kategorie, ale 7 lidí se vejde i do Dacie MPV za 200 tisíc. Spíš bych tohle auto srovnával s mým oblíbeným starým eurovanem (Evasion, 806, Ulysse, Zeta). Eurovan je kratší, má uvnitř mnohem víc prostoru, zcela rovnou nízkou podlahu, otočná vyjímatelná sedadla. Jasně, nemá 7 airbagů, head-up displej, atd., ale jinak je konstrukčně určitě povedenejší než tato nepraktická novinka.
Nechtěl bych sem tahat auto jiné cenové kategorie, ale 7 lidí se vejde i do Dacie MPV za 200 tisíc. Spíš bych tohle auto srovnával s mým oblíbeným starým eurovanem (Evasion, 806, Ulysse, Zeta). Eurovan je kratší, má uvnitř mnohem víc prostoru, zcela rovnou nízkou podlahu, otočná vyjímatelná sedadla. Jasně, nemá 7 airbagů, head-up displej, atd., ale jinak je konstrukčně určitě povedenejší než tato nepraktická novinka.
Tohle ale není novinka. Dělá už se to pár let. Tohe je pouze facelift nebo jinak řečeno výrazná modernizace + nový motor.
Ford Edge je taky Crossover. Taky zbytečný auto? No a proč si je lidi tahali z usa? Na to že se to tu nikdo ofiko neprodávalo tu Edgů jezdí vcelku dost.
Navíc je to konkurence aut jako S-Max a spol.
Chceš posuvný dveře?
Kup si Grand Voyager(Grand Caravan/Town Country).
Ty je maj už 20 let. V elektrice ne jako u Shrana za trapnej příéplatek 24 táců...
No a že to má delší čumák?
Každej kamionák ti řekne jaký výhody má delší čumák při bouračce, tak se optej.
A k térénním vlastnostem, no zato auta jako Yeti, RAV4 atd sou terénní spcialisti vid, ono je to pouze na nezpevněné cesty a má to pohon 4x4, což má Journey taky ve verzi AWD.
V oranici s tím zapadneš ein cvaj, at je to škoda, toyota, či journey.
Jestli chceš do oranice, kup si Degender, Landáka nebo Wrangler Rubicon.
Ford Edge je taky Crossover. Taky zbytečný auto? No a proč si je lidi tahali z usa? Na to že se to tu nikdo ofiko neprodávalo tu Edgů jezdí vcelku dost.
Navíc je to konkurence aut jako S-Max a spol.
Chceš posuvný dveře?
Kup si Grand Voyager(Grand Caravan/Town Country).
Ty je maj už 20 let. V elektrice ne jako u Shrana za trapnej příéplatek 24 táců...
No a že to má delší čumák?
Každej kamionák ti řekne jaký výhody má delší čumák při bouračce, tak se optej.
A k térénním vlastnostem, no zato auta jako Yeti, RAV4 atd sou terénní spcialisti vid, ono je to pouze na nezpevněné cesty a má to pohon 4x4, což má Journey taky ve verzi AWD.
V oranici s tím zapadneš ein cvaj, at je to škoda, toyota, či journey.
Jestli chceš do oranice, kup si Degender, Landáka nebo Wrangler Rubicon.
Poté co motor Pentastar V6 získal Ward´s TOP 10 engine tentokrát zabodoval Jeep Grand Cherokee a Dodge Charger se svými interiéry a získali cenu Ward´s TOP 10 interiors
[odkaz]
Pak že to nejde 😄
[odkaz]
Pak že to nejde 😄
Teď hlavně bude záležet na jízdních dojmech.... aby v tom autě evropský zákazník nedostával mořskou nemoc.... 😉
Jaká je pro to nějaká blízká konkurence? Velké MPV typu Espace jsou mnohem dražší, ty menší typu Grand Scenic atd. jsou zase o dost menší (ca půl metru délky....)
Malá rada závěrem, zkus si otevřít www.tipcars.cz, najdi první ameriku mladší roku 2000 mimo vozy Towncar, Grandmarquis a Crown victoria a pikapy a jestli někde dostaneš mořskou nemoc, napiš, pošlu ti pětikorunu.
Speciálně chryslery měly tvrdé podvozky a víceprvek už někdy od 95tého, o tom se jistým značkám v evropě ani ještě ani nesnilo.
Vřele děkuju.
Tyhle lži, dogma a nesmysly, co platily před 40ti lety evidentě z hlav českého národa dosud nevymizely.
Journey tu byl realtivně oblíben už pod značkou Dodge.Záleží na merketingovým odd. Fiatu co z toho dokáže vyždímat. 😄
Jo malá novinka na konec😒br /> Příští rok bude nový motor V6 Pentastar 3,2 s přímým vstřikem.
Tak se u Alfy můžete těšit...
a bude to i s multiairem?
Tohle je další verze toho motoru, výhledově bude i verze s turbem.
Aneb jinými slovy - veškeré benzínové V6 u Fiatu, Lancie a Alfy budou motory Chrysler.
A aby zas někdo neplkal o tom že ten motor vyvinul Fiat, tak byl hotov dávno před vstupem Fiatu do Chrysleru.
Tak stačí navštívit firmy jako Denker, Impexta, Simix, Auto Outlet atd. a objednat si hod. Za 3 neděle ho tu máte. zařídí vám vše vč. přihlášení na české značky.
ja by som do to siel nebyt tej zaruky sedy dovoz dava zaruku len na vyrobne chyby tusim
Fiat dava na modely 5 rokov zaruku aspon v SR a to je ten rozdiel ;-\
Hele ono je to dvousečné, 5 let je hezká záruka, ale spočtni si kolik nasolíš ofiko servisu za štemply ze servisních prohlídek a za kolik to jde udělat jinde.
Jen taková hezká výměna olejů, někde za ní chtěj 3500 a ono to jde udělat za 2 tis.
Vyjdou ti vcelku zajímavá čísla.
A evropa zmámená z dieslu nějka zapomíná, že za cenu spotřeby dieslu (cca 8 litrů) může jezdit s FF za 11-12.
Vyjde tě to naprosto stejně na korunu.
A moderní 3,6 ka za těch 11 pojede v průměru naprosto v pohodě, tedy pokud nestrávíte 95% ve městě, pak mi ale uniká smysl pořizovat si auto jako je Journey.
[odkaz]
Je tam akorát blbě uvedený motor, jinak cena za 3,6ku je 896 000 Kč
2,4 Bude tak za 750-770 hádám.
A to je ted navíc nižší dolar než kolik maji kurz oni
převodovky stejné, interiér stejný, exteriér taky skoro.
A to je tu ještě LPG a rychle se vzmáhající CNG.
Které jde vrazit jak na V6ku, tak na tu R4.
Takže diesel netřeba pokud chcete jezdit levně.
A to se vůbec nebavím o servisních nákladech nějakého CRD a benzínu a kor amerického na který jdou koupit ND z USA.
To je nebe a dudy.
Ono stejně už není co prodávat, 300C už nejsou, Dodge nejsou dávno, zbývá posledních pár Voyagerů a to je vše.
Na podzim má startovat Lancie, ale pod kým to netuším.
Asi bude Dojáček servisovat Themu, ti na to budou koukat jak rusové na sibiři na digitální hodiny 😄
Tím si tedy mě osobně vůbec nepřekvapil, jelikož sem si tedka s navigací měsíc hrál, takže sem hotovoej e😜ert na anvigace komunikujíc skrz CAN-BUS 😄
Pokud to překvapuje dealery Fiatu, na tak to bude asi tím, že do Punta se to nedává no >😁
Jinak většina lidí má technický vymoženosti ráda, jen ne vždy na ně má....
Ona i základní 7" navi co umí ridáio, cd/dvd/mp3/divx a bluetooth, ipod, sd karty+usb + navi a telku udělá dost radost, head-up display je taky fajná věc, dobré je i to varování při vyjetí z pruhu či adaptivní tempomat, to sou fajn věcičky....
Moderní firma si říkaj, prémiová značka ale přístup jak dealer Mahindry.
Bohužel smutná realita v čr, takže věřím že podobná odbornost panuje i u jiných značek.
Zaučit mě, tak tam mohu druhý ten prodávat taky, neb sem toho věděl víc než oni.
Je smutný když zákazník musí radit prodejci, co má kde hledat.
100000000x opakový vtip přestává být vtipem, navíc když se jedná o naprostý blábol.
To je jako když ti řeknu, že fiat je šmejd, protože boxery alfa z roku 1988 stály za kulový, před 40ti lety to hnilo jak brambory, Lancii upadávaly dveře atd.
Vzhledem k zaběhlé realitě evropského trhu a relativně stabilní "zákopové válce" o tržní pozice nespatřuji v tomto Fiatu žádný přínos (pro Fiat, pro trh).
Čili pokud ten Fiat bude dobře jezdit, nebude se kakat a bude za dobré peníze (jakože zatím ty ceny jsou pěkné), tak nevidím důvod, proč by se v Evropě neuchytil.
Je jasné, že Sharana z povrchu zemského nevyhladí (minimálně v prvních letech 😉 ) ale své místo na slunci si najít může....
Jak už jsem se ptal nahoře - ví někdo o nějakém podobně velkém/prostorném/naftovém autu za podobnou cenu? (neříkám že není, jen se mi to nechce hledat)